دسته‌بندی نشده

آشنایی با خرید ورق در بازار ایران

خرید ورق با بهترین کیفیت و قیمت مستلزم کسب اطلاعات کامل در مورد انواع و مشخصات آن، نظارت بر قیمت محصول، در نظر گرفتن قیمت های گروهی، انتخاب بهترین مرجع برای خرید و سایر نکات مهم است که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است. از دایره المعارف . برای آهن و فولاد.. با آنها صحبت خواهیم کرد. همچنین تمامی نکات مهم و مهم را به عنوان راهنمای خرید کتاب در سه مرحله قبل از خرید، حین خرید و پس از خرید بررسی می کنیم تا خرید انواع کتاب به انتخابی آسان و بی نقص برای شما تبدیل شود.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید شومیز

محتوای پنهان

1 توصیه قبل از خرید ملحفه

2 نکته هنگام خرید برگ

3 نکته بعد از خرید صندلی

نکات قبل از خرید جزوات

مشتری باید اطلاعات دقیقی در مورد ورق مورد نظر خود (از جمله وزن محصول، ضخامت و ابعاد قابل سفارش، نوع ورق و آلیاژ استفاده شده در آن و …) داشته باشد. در زیر تمام اطلاعات لازم را قبل از خرید ورق بررسی خواهیم کرد.

نکات قبل از خرید ورق

مشخصات 1 برگه

علاوه بر نوع، ظاهر و وزن ورق، از دیگر مشخصات ورق که قبل از خرید باید بدانید، ضخامت و ابعاد آن است. مشتری باید برای اعلام مشخصات دقیق ورق های مورد نیاز پروژه با نماینده فنی مشورت کند. زیرا پس از ثبت سفارش و تایید مشتری، امکان بازگشت کالا و جزئیات وجود ندارد. به همین دلیل مشتری باید با آگاهی و صحت مشخصات ورق درخواستی محصولات را سفارش دهد.

نوع صفحه

قبل از خرید، با توجه به اپلیکیشن مورد انتظار، نوع تبلت را مشخص می کنیم. ورق فولادی به مشکی، گالوانیزه، روغنی، اسیدی، رنگی، آجدار، آلیاژی و غیره تقسیم می شود.

در صورت آشنایی با نوع صفحه می توانید جزئیات بیشتری مانند زبری و سطح پرداخت سطح صفحه یا نوع مجموعه روی آن را تعیین کنید. به عنوان مثال ورق های رنگی انتخاب مناسبی برای سقف سوله یا آلاچیق می باشد. انتخاب صفحه رنگی نیز امکان انتخاب ویژگی های دیگر مانند کرکره یا سینوسی و یا سادگی صفحه را ایجاد می کند.

توصیه می کنیم برای آشنایی با انواع ورق های آهنی مقاله زیر را مطالعه کنید.

# باید خواند شود

ملت فلزی

پروپوزال تخصصی آهن میلز: مطالعه مقالاتی در مورد انواع صفحات آهنی و کاربرد آنها

انواع ورق آهن

1-2- رول یا ورق

از نظر ظاهری، ورق ها به چهار نوع تقسیم می شوند:

ورق یا  ورق  نورد

رول یا رشته: یکی از دسته بندی های ورق،  ورق  رول به شکل است. گاهی اوقات به نام رول، دریا; مثلاً: دریای داغ به معنای نوعی ورقه سیاه است. در این صورت ورق به صورت بسته بندی از کارخانه خارج می شود.

ورق برش: با برش رول ورق به اندازه های مختلف، ورق برش تولید می شود.

پارچه ورق: در این حالت مستقیماً به صورت ورق یا فویل از کارخانه خارج می شود.

بشقاب و تسمه: با برش صفحه دو شکل صفحه و تسمه تولید می شود. دال به معنای بریدن ورق ها به قطعات کوچک و بزرگ به شکل مستطیل، مربع، مستطیل، گونیا و غیره است. منظور از تسمه بریدن نیرو با عرض کم و طول زیاد است.

ظاهر ورق علاوه بر تاثیر بر کاربری آن بر ارزش ورق نیز تاثیر می گذارد. به همین دلیل شناخت انواع ورق ها قبل از خرید بسیار مهم است. به عنوان مثال تسمه های ساخته شده از ورق کارخانه فولاد مبارکه نسبت به تسمه های مختلف (تسمه نورد) قیمت بیشتری دارند. در ضمن ابعاد ورق پارچه کاملا صاف و صاف می باشد ولی در حالت برش احتمال تفاوت جزئی در ابعاد و قطر آن وجود دارد. به همین دلیل قیمت ورق پارچه بیشتر از ورق برش است.

1-3- وزن و تناژ مورد نیاز (کیلوگرم یا تعداد برگ)

اگر قصد خرید رول ورق را دارید، وزن آن تقریباً مشخص است. اما در مورد خرید ورق به صورت ورق، وزن ورق ها نیز با توجه به تعداد ورق ها متفاوت است.

1-4- ابعاد ورق

ابعاد ورق (شامل ضخامت و عرض) یکی از مهم ترین پارامترهایی است که قبل از خرید باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. زیرا به عنوان مثال ضخامت ورق های رنگی و گالوانیزه برای شکل گیری مهم است. پارامتر عرض نیز برای تشکیل صفحات بسیار مهم است. زیرا ابعاد مختلف ورق بعد از پوشش، عرض های مفید متفاوتی می دهد. عرض ورق های روغنی، رنگی و گالوانیزه کوتاه (1 متر) و بلند (1.5 متر) می باشد. در ادامه برای سهولت خرید شما ابعاد ورق های مختلف را به تفکیک شرح می دهیم.

اندازه های ورق

ابعاد ورق سیاه: عرض استاندارد ورق رول سیاه به ترتیب 1000، 1250، 1500 و 2000 میلی متر است. ضخامت ورق سیاه به صورت رول (یا کلاف) بین 1.5 تا 100 میلی متر است، در حالی که ضخامت ورق سیاه بافته شده از 3 میلی متر شروع می شود و امکان تولید آن تا ضخامت 100 میلی متر وجود دارد.

به طور کلی طول و عرض ورق سیاه به صورت زیر نوشته می شود:

ابعاد ورق مشکی

عرض (متر) 1 1.25 1.5 2 2 2

طول (متر) 2 2.5 6 6 12 طول *

* “طول” به معنای طول تولید شده در کارخانه های مربوطه است. به عنوان مثال کارخانه اکسین توانایی تولید ورق های مشکی به طول 7، 20، 12 و +12 را دارد. همچنین کارخانه کاویان قابلیت تولید ورق مشکی در ابعاد «طول 1.5x» را دارد.

ابعاد ورق گالوانیزه: عرض ورق گالوانیزه 100 و 125 سانتی متر و ضخامت آن از 0.3 میلی متر تا 3 میلی متر می باشد. ورق گالوانیزه نیز به دلخواه مشتری به صورت ورق بریده می شود.

ابعاد ورق روغنی: عرض استاندارد ورق روغن 100 و 125 سانتی متر و ضخامت معمولی موجود در بازار بین 0.3 تا 3 میلی متر است که به صورت رول و ورق قابل تهیه است.

ابعاد ورق های رنگی: ورق های روغنی بسته به برند در ضخامت های مختلف تولید می شوند. به عنوان مثال ورق های الماسه رنگ در گیج های 48 و 50 و برند مبارکه فولاد در سایزهای 50 تا 70 در بازار موجود است اما عموما ورق های رنگی چین دارای ضخامت های متفاوتی هستند.

ابعاد ورق عرشه فولادی: همانطور که ورق عرشه فولادی از ورق گالوانیزه تهیه می شود، از ضخامت ورق گالوانیزه تبعیت می کند. ضمناً ورق های فلزی بنا به درخواست مشتری برش داده می شوند بنابراین مهمترین نکته در اندازه گیری های این نوع ورق توجه به مراحل ورق فلزی می باشد.

ضخامت ورق موجدار: ورق کاروگیت پرسی در ضخامت های 2، 2.5 و 3 میلی متر و ورق فابریک کاروگیت در ضخامت های 3، 4، 5، 6 و 8 موجود است. طول و عرض ورق آجدار معمولاً عرض 1 است. طول 2، عرض 1.5 طول 6 و عرض 1.25 طول 2.5 متر.

ابعاد ورق نورد اسیدی: ورق های نورد اسیدی از ورق فولادی نورد گرم اسید شسته شده ساخته می شوند. به همین دلیل هر ورق اسیدشویی (به عنوان مثال استاندارد st37 و sw22) به اندازه اسیدشویی خواهد بود.

آشنایی با خرید ورق در بازار ایران

آشنایی با خرید ورق در بازار ایران

قایق 1-5 برگی

آشنایی با مواد مورد استفاده در ساخت  ورق  به خصوص ورق فولادی از دیگر نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. با شناسایی آلیاژ و نوع صفحه می توان مات، براق یا براق بودن آن را مشخص کرد.

2 – پس از طی مسافت

تخمین هزینه حمل و نقل یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید است. با تعیین محل عرضه فایل، مشتری می تواند هزینه حمل و نقل تا محل دانلود را تخمین زده و بازده اقتصادی را بسنجد. از نظر مسافت، مهم ترین انتخاب، روش خرید برگ است که مستقیماً از کارخانه، خرید از شرکت های بازرگانی، شرکت ها و یا از بورس می باشد.

3- قیمت ورق

محصولات فولادی (از جمله ورق) به شدت به نرخ دلار وابسته هستند. همچنین میزان مواد مورد نیاز و قیمت فولاد نیز از جمله عواملی است که می تواند بر قیمت تمام شده جزئیات و قیمت کلی انواع قطعات فولادی تاثیرگذار باشد. بنابراین برای دانستن بهترین قیمت برای خرید آهن، باید همیشه قیمت روز آن را دنبال کنید و خودتان بازار آهن را مطالعه کنید. اما به طور کلی می توان گفت که قیمت ورق هایی که در فرآیند تولید نیاز به تصفیه نهایی دارند (مانند ورق گالوانیزه) نسبت به ورق های معمولی (مانند ورق سیاه) که بدون تصفیه نهایی تولید نمی شوند، گرانتر است.

قیمت نت برگ روزانه را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید.

قیمت ها را بررسی کنید و محصولات را خریداری کنید

ملل آهنین؛ پخش کننده انواع صفحات به صورت آنلاین و حضوری

قیمت روز پیج

4- مرجع مجاز خرید صندلی را انتخاب کنید.

مصرف کنندگان باید با تحقیق و اطمینان از اعتبار شرکت ها و فروشندگان اقدام به خرید کنند. در این صورت می توانیم اصالت تجهیزات و مطابقت جزئیات کالا را با الزامات تضمین کنیم. خریداران تبلت می توانند این محصول را از عمده فروشان، شرکت ها، صرافی ها و مستقیماً از شرکت تهیه کنند. از بین روش های فوق، خرید مستقیم از شرکت با محدودیت های بیشتری همراه است، خرید از بورس کالا نیز شرایط ویژه ای برای این بازار دارد، اما خرید از شرکت بازرگانی کمترین محدودیت را دارد و ارزان ترین را نیز خواهد داشت. در زیر نکاتی را در مورد روش های مختلف خرید بیان خواهیم کرد.

خرید مستقیم کارخانه: ورق را نمی توان مستقیماً از کارخانه فولاد مبارکه ( قطب اصلی تولید ورق فلزی کشور) خریداری کرد. به طور کلی برای خرید ورق فولاد مبارکه دو روش وجود دارد: خرید از بورس و خرید از کارخانه ها و شرکت های خصوصی. این شرکت ها باید مجوز عملکرد و ظرفیت مشخصی را به صورت سالانه داشته باشند. همچنین برای تبدیل ورق فولادی به محصول نهایی باید تجهیزات، انبار و برنامه تولید مشخصی داشته باشند.

اگزن یکی از تولیدکنندگان ورق فولادی کشور امکان خرید مستقیم از کارخانه کاویان را تنها در تناژ بالا ارائه کرده است. همچنین برای سفارشاتی که مشتری ملزم به برش ورق است، نمی توان آن را از کارخانه سازنده تهیه کرد. زیرا ورق ها در کارخانه هایی با اندازه مشخص عرضه می شوند. همچنین کارخانه های ورق تمام سایزها و ورق هایی که تولید می کنند را در یک روز تولید و تحویل نمی دهند.

نکات خرید ورق درجه 1 از آسیاب: برخی از کارخانه های ورق (مانند کاویان اهواز) محصولات خود را در دو گرید درجه 1 و درجه 2 عرضه می کنند. یکی از راه های بررسی کیفیت این است که  ورق  کاویان مبدأ محموله را به صورت ” نشان می دهد ” کارخانه» روی صورتحساب مشتری. در صورتی که منبع بارگیری “انبار” باشد، امکان تامین مواد سطح 2 به جای سطح 1 وجود دارد به همین دلیل مشتری باید در بارنامه مراقب مبدأ بارگیری باشد. در غیر این صورت سطح ۱ یا ۲ بودن صفحه فقط از طریق آزمایش آزمایشگاهی قابل تشخیص است.

خرید از شرکت های تجاری: مزیت عمده خرید از شرکت های معتبر این است که می توانید درخواست برش ورق ها را در اندازه ای خاص بدهید. همچنین به دلیل دسترسی شرکت به انبارهای مختلف امکان تهیه تمامی سایزها وجود دارد. آهن ملل بزرگترین مرکز خرید و فروش در بخش فولاد، امکان خرید تلفنی و اینترنتی انواع ورق را فراهم می کند. برای این منظور می توانید با کارشناسان ما در آسیاب آهن تماس بگیرید.

مشاهده قیمت ها و خرید محصولات

پادشاهی آهن؛ پخش انواع اسکرین و ارائه خدمات آنلاین و حضوری

درخواست تجدید نظر

هنگام سفارش شما می توانید خدماتی مانند برش، فرم دهی و خم کاری ورق خریداری شده را به ما بسپارید. این کار باعث کاهش هزینه خمش، شکل دهی، حمل و بارگیری ورق ها می شود و در نهایت ورق هایی به شکل و اندازه دلخواه به دست می آید.

خرید نقدی یا نقدی: در صورت دریافت کتاب از شرکت های تجاری، می توانید نقدی یا نقدی خریداری کنید. نکته مهم در اینجا این است که خرید نقدی می تواند ارزان تر از خرید اعتباری باشد. زیرا قیمت خرید  ورق  اغلب برای توجیه تنظیم ضمانت نامه، چک، برات یا قرارداد کافی نیست که متضمن هزینه و مشکلات مربوطه است.

تفاوت خرید از مراکز معتبر یا خرید از فروشگاه های سخت افزار

شرکت های بازرگانی معتبر در هنگام فروش یک محصول، مشخصات دقیق محصول (نوع ورق، ابعاد ورق و ترکیب مورد استفاده، سازنده و …) را در اختیار خریدار قرار می دهند. پیش فاکتور و فاکتور صادر شده با جزئیات کامل نشان داده شده است، فروشنده باید تمام نکات مربوطه را رعایت کند و کوچکترین خطایی در تحویل کالا وجود نداشته باشد. بدین ترتیب در صورت وجود کوچکترین مغایرت در محموله فروخته شده، شرکت فروشنده موظف به رفع نقص و یا جبران ضرر خواهد بود.

اما در صورت خرید از مرکز نامعتبر (که در پیش فاکتور یا فاکتور آن مشخصات درخواستی وجود ندارد) مشتری قادر به ردیابی عدم مطابقت کالا و خسارت وارده نخواهد بود.

5- بهترین زمان را برای خرید انتخاب کنید

زمان خرید یکی دیگر از عواملی است که قبل از خرید  ورق  باید در نظر بگیرید. عمدتاً به این دلیل که علاوه بر نوسانات معمول بازار آهن، گاه شاهد نوساناتی نیز هستیم. به طوری که درختان سریعتر رشد کرده و در مدت زمان کوتاهی سریعتر سقوط می کنند. به همین دلیل، نظارت و گوش دادن به نوسانات بازار برای کاربران نهایی و به ویژه برای مشاغل (شرکت های خرده فروشی، خرده فروشان و خریداران سخت افزار) بسیار مهم است.

نکاتی برای خرید  ورق

رایج ترین مشکل خرید روزنامه مربوط به خرید اولیه است. با توجه به اطلاعات منتشر شده در این مقاله می توانید با خیال راحت مراحل خرید و فراتر از آن را طی کنید. در ادامه مراحل خرید ورق را مرور می کنیم.

نکاتی برای خرید ورق

1- از فروشنده اطلاعات بگیرید

پس از گفتن جزئیات  ورق  مورد نظر و گفتن به فروشنده، از کارشناسان فروش در مورد وزن محصول، اندازه موجودی، قیمت و نحوه تسویه اطلاعات لازم را دریافت کنید. همچنین در صورت نیاز با کارشناسان مربوطه مشورت کنید تا بهترین پیشنهاد را برای پروژه خود دریافت کنید.

2- اخذ تایید مجدد قیمت و موجودی.

پس از انتشار مشخصات محصول برای فروشنده، پیش فاکتور برای مشتری ارسال می شود. با توجه به تغییرات مداوم در بازار، تایید مجدد از طرف فروشنده در این مرحله مهم است. لذا قبل از تایید و پرداخت پیش فاکتور حتما نسبت به تایید مجدد قیمت و موجودی اقدام نمایید.

3- تایید پیش فاکتور

پس از تایید نهایی قیمت و موجودی، مشتری باید پیش فاکتور را تایید کند تا فروشنده بتواند کالا را تهیه کند. برای این کار پیش فاکتور را با دقت مطالعه کنید، پیش فاکتور را مهر و امضا کنید، آن را تایید کنید و برای فروشنده ارسال کنید. اگر به صورت حضوری خرید می کنید، باید پیش فاکتور کتبی را امضا و تأیید کنید.

4- روش پرداخت هماهنگ

پس از تایید پیش فاکتور، نحوه پرداخت باید توافق شود. روش های پرداخت شامل خرید نقدی، وزنی و پولی و اعتباری است که در زیر توضیح داده شده است:

خرید نقدی: پس از پرداخت نقدی کل مبلغ پیش فاکتور، کالا برای مشتری ارسال می شود.

وزن و مقدار خرید: ابتدا مبلغ به صورت بیعانه پرداخت می شود و پس از تعیین وزن دقیق محموله در مرحله بارگیری و توزین، محاسبه کامل انجام می شود.

معاملات اعتباری: ابتدا درصدی از مبلغ فاکتور پرداخت می شود (مثلاً یک سوم مبلغ) و موجودی در یک بازه زمانی توافق شده (مثلاً پس از 10 روز) تسویه می شود.

5- برآورد زمان دریافت محموله و برآورد هزینه ها

پس از پرداخت پیش فاکتور، لازم است در مورد هزینه تحویل، مکان و زمان تقریبی تحویل با فروشنده توافق شود. در این مرحله است که هزینه حمل و اندازه گیری مسافت (به ویژه با خرید مستقیم کارخانه) اهمیت خود را نشان می دهد.

یکی از مزیت های خرید از آهن ملل و سایر شرکت های معتبر فروش قطعات فولادی این است که تمامی مراحل تلفن در 3 مرحله تماس، ارسال و پرداخت انجام می شود. سایر مراحل از قبیل آماده سازی بار (حتی برای کالاهای مختلف)، هماهنگی وسایل حمل و نقل، بررسی جزئیات و مشخصات کالا توسط شرکت مربوطه انجام می شود. . همچنین در صورت خرید از شرکت های معتبر می توانید تمامی مدارک لازم مانند گواهی ارزش، گواهی کالا و … را دریافت کنید.

نکات پس از خرید ورق

پس از خرید سایت و دریافت کالا می توانید با بررسی نکات زیر خریدی مطمئن و کامل تری داشته باشید.

نکاتی برای خرید  ورق

1- تسویه نهایی کالا

از آنجایی که قیمت آهن بر حسب کیلوگرم بیان می شود و وزن آنها نیز دارای تلورانس می باشد، قیمت در فاکتور صحیح نبوده و وزن دقیق پس از بارگیری و مقدار مشخص می شود. در این مرحله قیمت نهایی ورق مشخص می شود و بسته به بدهکار یا بستانکار بودن خریدار، مابقی مبلغ باید پرداخت شود. اگر مشتری بدهکار باشد، راننده باید قبل از عزیمت به مقصد، آن را تسویه کند. در صورتی که خریدار بدهکار باشد این مبلغ بلافاصله به خریدار عودت داده می شود.

یکی دیگر از مزایای خرید از مراکز معتبر این است که مبلغ اضافی بلافاصله پس از احراز اعتبار مشتری به حساب مشتری واریز می شود. اما برای خرید از مراکز مختلف، ممکن است به دلیل عدم ارائه مدارک کافی توسط فروشنده، امکان استرداد وجه وجود نداشته باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *