دسته‌بندی نشده

آشنایی کامل با انواع استاندارد میلگرد

دانش کامل انواع ارتقاء استاندارد

میلگرد استاندارد

استاندارد صفحه آهن چیست؟ انواع استاندارد میلگرد در ایران. آشنایی با استانداردهای جهانی استاندارد میلگرد چیست؟

از آنجایی که میلگرد یکی از مهم ترین و ضروری ترین مصالح در ساخت سازه های مختلف است، طبق استانداردهای خاص و با دقت بالا تولید می شود. اما استاندارد میلگرد چیست و چگونه تعیین می شود؟ استانداردهایی که معمولا در کارخانه های ایران مورد استفاده قرار می گیرد چیست؟ برای پاسخ به سوالات بالا توصیه می کنیم ادامه این متن را مطالعه کنید.

استاندارد فیکسچر چیست؟

آرماتور با کیفیت کششی، محصول با عملکرد عالی در خمش و برش، ابعاد آن استاندارد است. با توجه به این موضوع، استانداردها شیمی این پروفیل فولادی است. قوانین و دستورالعمل هایی که کیفیت سازه و مکانیکی را بهبود می بخشد. استانداردهای مختلفی برای انواع میلگرد وجود دارد و به همین دلیل این استانداردها به دلیل تفاوت در خواص مکانیکی بر قیمت میلگرد تاثیر می گذارد.

استانداردهای میلگرد

سطوح فاکتورهای مهمی هستند که به بهبود کیفیت ساخت و ساز کمک می کنند. برای اولین بار در سال 1878، تادئوس هایت استانداردسازی و استانداردسازی در ساخت میلگردها را پیشنهاد کرد. پیش از این این قطعات بدون رعایت قوانین و مقررات و فقط به صورت آزمون و خطا تولید می شدند.

اما با افزایش استفاده از آرماتورها و نقش مهم آن در استحکام سازه، شناسایی و استانداردسازی آرماتورها اهمیت زیادی پیدا کرده است. از این رو استانداردهای مختلفی برای ساخت، دوام، مشخصات و کاربرد انواع آنها ایجاد شد و شرکت های بسیاری در کشورهای مختلف شروع به تدوین و انتشار استاندارد کردند. به طور کلی، استاندارد قوانینی را برای موارد زیر تعیین می کند.

ظاهر:

این مورد مشخص می کند که زره ساده یا دنده ای باشد.

مخلوط های شیمیایی:

عواملی مانند میزان کربن، منگنز، فسفر، سیلیکون، گوگرد، نیتروژن و معادل‌های کربن بالاتر در دسته خواص شیمیایی قرار می‌گیرند.

هندسه:

سطح مقطع، عرض، تحمل و طول محصول جزء مشخصات هندسی بوده و در جدول وزنی مشخص شده است.

کیفیت مکانیکی:

مقدار ازدیاد طول نسبی، استحکام کششی، استحکام تسلیم و نسبت استحکام کششی به استحکام تسلیم برخی از خواص مکانیکی است که هر سازنده باید به وضوح بیان کند.

با استفاده از این استانداردهای اولیه، تولیدکنندگان از یک استاندارد در تولید پیروی می کنند و محصولی با کیفیت بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

انواع استاندارد میلگرد ایران

لازم به ذکر است که علاوه بر استانداردهای بین المللی، مجموعه ای از استانداردهای ملی و داخلی در هر کشور با توجه به شرایط محلی و منطقه ای تعیین می شود. در کشور ما بسته به شرایط اقلیمی استانداردهای مختلفی در کارخانه ها برای تولید این محصول اعمال می شود.

انواع استاندارد میلگردهای تقویت کننده

این استانداردها قوانین خاصی را برای تولیدکنندگان وضع می کنند و همانطور که در قسمت قبل ذکر شد هدف از کاربرد آنها تولید قطعات با کیفیت (بصری، شیمیایی و مکانیکی) است. تغییر در کیفیت آنهاست. استانداردهای اصلی میلگرد ساختمانی مورد استفاده در ایران برای ساخت میلگرد عبارتند از:

مدل روسی

قوانین مختصر ایران (ABA)

استاندارد میلگرد ایران

استاندارد روسی

این نوع استاندارد برگرفته از GOST 5781 روسیه و یکی از استانداردهای مورد استفاده در کشور ما می باشد.

استاندارد روسیه کارخانه ذوب آهن اصفهان و استحکام کششی 3800، 5000 و 6000 و 2300، 3000 و 4000 کیلوگرم بر سانتی متر. 4 نوع آرماتور (A1، A2، A3، A4) با مقاومت تسلیم 2 استفاده می شود. سخت، نیمه سخت و سخت تولید می شود. قطر این قطعات تا 40 میلی متر متغیر است.

قانون قراردادهای ایران (ABA)

آیین نامه بتن ایران (ABA) مشخصات و شرایط اساسی سازه میلگرد را تعریف می کند. بر اساس این قانون، مقاومت تسلیم آرماتور در مصالح قاب مقاوم در برابر زلزله نمی تواند از 400 مگا پاسکال بیشتر شود.

استاندارد یراق آلات در ایران

استاندارد ایران IS32 3132 تحت عنوان “میله های فولادی گرم برای تقویت بتن – ویژگی ها و روش های آزمایش” اولین بار توسط سازمان ملی استاندارد ایران در سال 1369 تدوین شد و ویرایش دوم 3132 در تیرماه 1392 بود.

این استاندارد بر اساس استانداردهای مرجع EN، DIN، GIS ژاپن، ASTM آمریکا و استاندارد جهانی ISO از سال 1371 تمامی تولیدکنندگان در ایران ملزم به استفاده از این استاندارد و استفاده از آن شدند. هدف اصلی از تدوین استاندارد فوق، تعیین ویژگی ها و روش های آزمایش آرماتورهای توخالی نورد گرم و دنده در آرماتورهای بتن بود.

در نسخه جدید این استاندارد، تعاریف زیر برای این محصول ارائه شده است:

یک محصول فولادی نورد گرم به صورت صاف یا آجدار با سطح مقطع دایره ای که به صورت کلاف یا شاخه بسته بندی می شود. در این استاندارد آرماتورها به چهار کلاس کلی تقسیم می شوند که در بازار با نام های A1، A2، A3 و A4 شناخته می شوند. اعداد در نماد ویژگی نشان دهنده قدرت تسلیم محصول است.

از دیگر اطلاعات مندرج در استاندارد فوق می توان به نمونه برداری، روش های آزمایش، روش های بسته بندی در اندازه های مختلف، اطلاعات مورد نیاز جهت درج در شناسه، علامت گذاری، گواهی فنی و شرح کامل شرایط مونتاژ اشاره کرد.

آشنایی با استانداردهای جهانی میلگرد

در سرتاسر دنیا استانداردهای زیادی برای ساخت میلگرد وجود دارد. در هر یک از این استانداردها، طبقه بندی خاصی برای خواص مکانیکی این قطعات ارائه شده است. در ادامه این بخش، مهمترین و پرکاربردترین استانداردهای تولید این قطعات فولادی معرفی خواهد شد.

انجمن تست مواد ASTM آمریکا

ASTM یکی از اولین مؤسساتی بود که استانداردهای تولید شیلنگ را توسعه داد. این انجمن چندین استاندارد را برای انواع برون ده عصبی زیر گردآوری کرده است:

ASTM A706 (محصولات کم آلیاژ)

ASTM A996 (فولاد ریلی)

ASTM A955 (محصولات غیر مخرب)

ASTM A1035 (قسمت کروم کم کربن)

استانداردهای جهانی تقویت

مقررات ACI (14-318)

کدهای ACI نیز استانداردهایی را برای ساخت میلگرد ایجاد کردند. لازم به ذکر است که آیین نامه ACI شامل استاندارد ASTM برای میلگرد نیز می باشد.

استاندارد ملی روسیه (GOST 5781)

GOST به مجموعه ای از استانداردها اشاره دارد که توسط کمیته اوراسیا برای استانداردسازی، EASC و سازمان های استاندارد منطقه ای توسعه یافته است. با توجه به اینکه اولین کارخانه تولید میلگرد ایران با کمک شرکت های روسی ساخته شد، همچنان استاندارد فوق به نام آن استفاده می شود.

استاندارد صنعتی ژاپن (JIS G3112)

با توجه به زلزله ژاپن، دوره نقاهت طولانی در این کشور بسیار مهم است. این ضربه باید ثابت و یکی از ترازهای فولاد باشد تا فشار حاصله در هنگام زلزله باعث شکسته شدن سازه بتنی نشود.

به همین دلیل این قطعات در ژاپن با استانداردهای JIS تولید می شوند و بر اساس فرآیند آلیاژی ساخته می شوند. در این فرآیند نورد ابتدا شمش فولادی به شکل دلخواه در می آید و سپس با قرار دادن در جو به آرامی تا دمای مورد نظر خنک می شود. این روش مقاومت یکنواخت و بالای کل سطح را تضمین می کند.

موسسه استاندارد آلمان (DIN 488)

در این استاندارد برای تولید میلگرد از روش termax استفاده شده است. در روش ترمکس پس از نورد، شمش فولادی با عبور از لوله خنک کننده به دمای محیط می رسد. تغییر ناگهانی دما باعث ایجاد اختلاف در مقاومت بین سطح و هسته قطعه می شود و در نتیجه مقاومت کل کاهش می یابد. بنابراین استانداردهای فوق عموماً در مناطق زلزله خیز استفاده نمی شود.

موسسه استاندارد بریتانیا (BSI BS4449)

BSI مخفف British Standards Institute است. این موسسه مجموعه ای جامع از استانداردهای کیفیت را برای طیف وسیعی از خدمات و محصولات ایجاد کرده است. یکی از این استانداردها استاندارد BSI 4449 است که مشخصات فولاد تقویت‌کننده بتن، فولاد تقویت‌کننده قابل جوش، میلگرد، کلاف و محصولات نورد را مشخص می‌کند.

استاندارد آمریکایی (ANSI/AWS D1/4)

این سازمان که در سال 1918 تأسیس شد، بر توسعه و استفاده از استانداردها نظارت دارد. ANSI عملکرد سازمان های تنظیم کننده استاندارد را در عمل تأیید می کند. برای میلگرد، استاندارد AWS D1.4-D1.4M:2018 توسط ANSI تایید شده است.

سازمان بین المللی استاندارد (ISO 6935)

این سازمان در سال 1946 تأسیس شد. در این سال، بیش از 25 کشور به هم پیوستند تا سازمانی را تشکیل دهند که با هماهنگی بین المللی استانداردهای صنعت سروکار دارد. ISO استانداردهای مختلفی را برای تعریف ویژگی های پشتیبان و پشتیبان ایجاد کرده است.

ISO 6935-1 (استاندارد میلگرد ساده) و ISO 6935-2 (استاندارد میلگرد آجدار) دو نمونه از این استانداردها هستند.

سایر استانداردهای پوشش داده شده در ساخت میله شامل کد بتن کانادا (CSA-A23.3-04) و کد نوع آجدار استرالیایی است.

طول معمولی میلگرد چقدر است؟

طول استاندارد در ساخت میلگردها با توجه به نوع، کشور و سازنده آنها متفاوت است. قطر سکه ها به طور کلی بین 6 تا 60 میلی متر است. طول اکثر آنها 12 متر است اما در قطرهای کمتر از 10 میلی متر می توان آنها را به صورت کلاف نیز تولید کرد.

نتیجه

انتخاب مصالح مناسب یکی از دغدغه های اصلی در ساخت ساختمان های مختلف است. برای انتخاب بهتر باید قبل از خرید با استاندارد میلگرد آشنا باشید. در این مقاله به انواع استانداردهای موجود در زمینه ساخت این قطعات در دنیا پرداخته ایم.

علاوه بر استانداردهای بین المللی، هر کشور بر اساس شرایط و شرایط، استانداردهای تولید این یارانه ها را تعیین می کند. سه استاندارد پرکاربرد برای تولید این مصالح فولادی در کشورمان روسیه، کد بتن ایران (ABA) و میلگرد در ایران است.

آشنایی کامل با انواع استاندارد میلگرد

آشنایی کامل با انواع استاندارد میلگرد

سوالات متداول

نام پرکاربردترین استاندارد تولید میلگرد در ایران چیست؟

استاندارد روسیه، آئین نامه بتن ایران (ABA) و استاندارد آرماتوربندی در ایران سه استاندارد رایج در کشور ما هستند.

طبق استاندارد روسیه، اتصالات به چند نوع تقسیم می شوند؟

بر اساس این استاندارد میلگردها در چهار دسته A1، A2، A3 و A4 تولید می شوند.

به طور کلی تفاوت استانداردهای تقویتی چیست؟

تفاوت بین استانداردهای تقویت کننده در ظاهر، ترکیب شیمیایی، هندسه و کیفیت مکانیکی است.

آشنایی کامل با انواع رایج میلگرد

میلگرد استاندارد

استاندارد میلگرد چیست انواع استاندارد میلگرد در ایران با استانداردهای جهانی میلگرد آشنا شوید طول استاندارد میلگرد چقدر است؟

از آنجایی که واریته یکی از مهم ترین و ضروری ترین مصالح در ساخت سازه های مختلف است، تولید آن با استانداردهای خاص و دقت بالایی انجام می شود. اما زره استاندارد چیست و چگونه تعیین می شود؟ معمولاً در کارخانه های ایران از چه استانداردهایی استفاده می شود؟ برای پاسخ به سوالات بالا مطالعه ادامه متن را پیشنهاد می کنیم.

استاندارد میلگرد چیست؟

میلگرد مرغوب محصولی است که عملکرد کششی، خمشی و برشی بسیار خوبی دارد و دارای سایز استاندارد می باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، استاندارد اصول و دستورالعمل هایی را مشخص می کند که باعث افزایش کیفیت شیمیایی، ساختاری و مکانیکی این بخش فولادی می شود. استانداردهای مختلفی برای انواع میلگرد وجود دارد و از این رو این استانداردها به دلیل تفاوت در خواص مکانیکی بر قیمت تمام شده میلگرد تاثیر می گذارد.

آرمیچر استاندارد

استانداردها موارد مهمی هستند که به بهبود کیفیت ساخت و ساز کمک می کنند. برای اولین بار در سال 1878، تادئوس هایت استانداردسازی و تولید سیستماتیک تولید میلگرد را پیشنهاد کرد. پیش از آن تولید این قطعات صرف نظر از قوانین و روش دقیق تنها بر اساس آزمون و خطا بود.

اما با توجه به استفاده روزافزون از آرماتورها و نقش مهم آنها در استحکام سازه ها، تعیین و تعریف استاندارد میلگرد اهمیت زیادی پیدا می کند. متعاقباً استانداردهای مختلفی برای انواع ساخت، تلورانس ها، مشخصات و کاربرد آنها تدوین شد و شرکت های بسیاری در کشورهای مختلف شروع به تدوین و انتشار استانداردها کردند. به طور کلی، استاندارد قوانین مرتبط زیر را تعریف می کند.

شکل:

این بخش بر روی صاف یا آجدار بودن آرماتور تمرکز می کند.

ترکیب شیمیایی:

عواملی مانند مقدار کربن، منیزیم، فسفر، سیلیسیم، گوگرد، نیتروژن و یکنواختی کربن در دسته خواص شیمیایی قرار می گیرند.

هندسه:

سطح مقطع محصول، قطر، تحمل و طول آن جزئی از مشخصات هندسی بوده و بر روی برگه وزن آن ثبت می شود.

کیفیت مکانیکی:

میزان ازدیاد طول نسبی، استحکام کششی، استحکام تسلیم و نسبت استحکام کششی به استحکام تسلیم از جمله خصوصیات مکانیکی است که باید برای هر سازنده مشخص باشد.

استفاده از این استانداردها، تولیدکنندگان را مجبور می کند تا در تولید به یک استاندارد پایبند بوده و محصولی با کیفیت را در اختیار خریداران قرار دهند.

انواع استاندارد میلگرد در ایران

لازم به ذکر است که علاوه بر استانداردهای جهانی، استانداردهای ملی و داخلی در هر کشور با توجه به شرایط محلی و منطقه ای تعریف می شود. در کشور ما بسته به شرایط آب و هوایی از استانداردهای تولید متفاوتی در کارخانه های این محصول استفاده می شود.

یک نوع پارچه

این استانداردها قوانین خاصی را برای سازندگان تعیین می کند و هدف از کاربرد آنها همانطور که در قسمت قبل ذکر شد ساخت قطعات با کیفیت (از نظر ظاهری، شیمیایی و مکانیکی) است. تغییر در کیفیت های آن است. مهمترین استانداردهای میلگرد ساختمانی مورد استفاده برای آرماتوربندی در ایران عبارتند از:

استاندارد روسی

قوانین خاص ایران (ABA)

استاندارد میلگرد در ایران

استاندارد روسی

این نوع استاندارد برگرفته از استاندارد GOST 5781 روسیه بوده و یکی از استانداردهای معتبر کشور ما می باشد.

استاندارد روسیه در ذوب آهن اصفهان و 4 نوع میلگرد (A1، A2، A3، A4) با مقاومت کششی 3800، 5000 و 6000 و استحکام تسلیم 2300، 3000 و 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع بر اساس این استاندارد با نرم استفاده می شود. ما نیمه سخت و سخت می کنیم. قطر این قطعات تا 40 میلی متر متغیر است.

قانون سیمان ایران (ABA)

فرآیند بتن ایران (ABA) مشخصات و شرایط مهم برای ساخت میلگردها را مشخص می کند. بر اساس این استاندارد، مقاومت تسلیم آرماتور در المان های قاب مقاوم در برابر زمین نباید بیشتر از 400 مگا پاسکال باشد.

استانداردهای سلاح در ایران

استاندارد میلگرد ایران شماره ISIRI 3132 با عنوان “میلگردهای فولادی گرم نورد آرماتور بتن – ویژگیها و روشهای آزمایش” برای اولین بار در سال 1369 توسط سازمان ملی استاندارد ایران و برای سومین بار در سال 1392 در تیرماه تدوین شد. ، 3132 موقعیت بازسازی شد.

استانداردهای مرجع این استاندارد عبارتند از EN، DIN، GIS ژاپن، ASTM آمریکا و استانداردهای جهانی ISO. از سال 1371 تمامی سازندگان ایرانی ملزم به استفاده و اجرای این استاندارد هستند. هدف اصلی از تدوین استاندارد فوق، تعریف ویژگی ها و روش های آزمایش نورد گرم صاف و آجدار مورد استفاده برای تراکم بتن است.

در ویرایش جدید این استاندارد، تعریف زیر برای این محصول ارائه شده است:

یک محصول فولادی نورد گرم به صورت ساده یا شیاردار با سطح مقطع دایره ای که به صورت کلاف یا شاخه بسته بندی می شود. در این استاندارد میلگردهای تقویت کننده به چهار دسته کلی تقسیم می شوند که در بازار به نام های A1، A2، A3 و A4 شناخته می شوند. اعداد در علامت مشخصه نشان دهنده قدرت عملکرد محصول است.

از دیگر اطلاعات مندرج در استاندارد فوق می توان به شرح دقیق نمونه برداری، روش های آزمایش، روش های بسته بندی در اندازه های مختلف، شناسه، علامت گذاری، گواهی فنی و اطلاعات لازم برای پوشش شرایط جوش اشاره کرد.

استانداردهای میلگرد روز دنیا را بشناسید

استانداردهای متفاوتی برای تولید مجدد در سراسر جهان اعمال می شود در هر یک از این معیارها، طبقه بندی خاصی برای خواص مکانیکی این قطعات ارائه شده است در ادامه این قسمت مهمترین و پرکاربردترین استانداردهای جهانی برای تولید این پروفیل های فولادی ارائه می شود.

انجمن آمریکایی برای آزمایش مواد ASTM

ASTM یکی از اولین مؤسساتی بود که استانداردهای تولید میلگرد را توسعه داد. این انجمن استانداردهای مختلفی را برای تولید نوع آجدار محصولات زیر جمع آوری کرده است:

ASTM A706 (محصولات کم آلیاژ)

ASTM A996 (فولاد ریلی)

ASTM A955 (فولاد ضد زنگ)

ASTM A1035 (قطعات کم کربن-کروم)

استاندارد جهانی میلگرد

مقررات ACI (14-318)

کد ACI همچنین استانداردهایی را برای ساخت میلگرد ایجاد می کند. خاطرنشان می شود که کد ACI از استانداردهای ASTM با توجه به پسرفت پیروی می کند.

استاندارد ملی روسیه (GOST 5781)

GOST به مجموعه ای از استانداردها اشاره دارد که توسط کمیته اوراسیا برای استانداردسازی، EASC و سازمان های استاندارد منطقه ای توسعه یافته است. از آنجایی که اولین کارخانه تولید میلگرد در ایران با کمک شرکت های روسی ساخته شد، همچنان استانداردهای فوق الذکر در نام آنها استفاده می شود.

استانداردهای صنعتی ژاپن (JIS G3112)

با توجه به زلزله های ژاپن، مقاومت بالای میلگردهای تقویت کننده در این کشور بسیار حائز اهمیت است. تنش ایجاد شده در هنگام زلزله باید در تمام قسمت فولادی ثابت و یکنواخت باشد تا از ترک خوردن سازه بتنی جلوگیری شود.

بنابراین این قطعات طبق استاندارد JIS و بر اساس فرآیند آلیاژی در ژاپن تولید می شوند. در این روش ابتدا میله فولادی در فرآیند نورد به شکل دلخواه در می آید و سپس در محیط قرار می گیرد و به آرامی سرد می شود و به دمای مورد نظر می رسد. این روش مقاومت یکنواخت و بالا را در سراسر سطح تضمین می کند.

موسسه استاندارد آلمان (DIN 488)

در این استاندارد برای تولید میلگرد از روش Thermomax استفاده شده است. در روش ترمکس پس از نورد، شمش فولادی با عبور از لوله های سرد به یکباره به دمای اتاق می رسد. این تغییر دمای ناگهانی باعث ایجاد اختلاف مقاومت بین سطح و مرکز قطعه می شود و در نتیجه مقاومت کلی آن کاهش می یابد. بنابراین معمولاً در مناطق زلزله خیز از استاندارد فوق استفاده نمی شود.

موسسه استاندارد بریتانیا (BSI BS4449)

BSI موسسه استاندارد بریتانیا است. این موسسه طیف وسیعی از استانداردهای کیفی را برای خدمات و محصولات مختلف تدوین کرده است. یکی از این استانداردها استاندارد BSI 4449 است که مشخصات میلگردها، جوش ها، میلگردها، کلاف ها و محصولات نورد را مشخص می کند.

استاندارد آمریکایی (ANSI/AWS D1/4)

این سازمان که در سال 1918 تأسیس شد، بر توسعه و اجرای استانداردها نظارت دارد. ANSI عملکرد سازمان هایی را که واقعاً استانداردها را تعیین می کنند تأیید می کند. برای میلگردها، ANSI استاندارد AWS D1.4-D1.4M:2018 را تایید کرده است.

سازمان بین المللی استاندارد (ISO 6935)

این سازمان در سال 1946 تأسیس شد. در این سال، بیش از 25 کشور به طور مشترک سازمانی را برای هماهنگ سازی بین المللی استانداردهای صنعت تأسیس کردند. ISO استانداردهای مختلفی را برای تعیین خواص فولاد سخت شده و بتن مسلح ایجاد کرده است.

دو نمونه از این استانداردها ISO 6935-1 (استاندارد میلگرد ساده) و ISO 6935-2 (استاندارد میلگرد آجدار) است.

سایر استانداردهای توسعه یافته برای ساخت میلگرد شامل کد بتن کانادایی (CSA-A23.3-04) و کد استرالیایی برای انواع رزوه است.

طول استاندارد میلگرد چقدر است؟

طول استاندارد در تولید میلگردهای تقویت کننده بسته به نوع، کشور و سازنده آنها متفاوت است. قطر قطعات معمولا بین 6 تا 60 میلی متر است. طول اکثر آنها 12 متر است، اما با قطر کمتر از 10 میلی متر می توان آنها را به صورت کلاف نیز تولید کرد.

تصمیم گیری

انتخاب متریال مناسب یکی از دغدغه های اصلی در ساخت ساختمان های مختلف است. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، باید قبل از خرید با استاندارد اتصالات آشنا شوید. در این مقاله در مورد انواع استانداردهای موجود در دنیا در خصوص تولید این قطعات صحبت کردیم.

علاوه بر استانداردهای بین المللی، هر کشور با توجه به شرایط و شرایط خود استانداردهایی را برای تولید این آرماتورها تدوین می کند. سه استاندارد پرکاربرد برای تولید این قطعات فولادی در کشورمان، استاندارد روسیه، آئین نامه بتن ایران (ABA) و استاندارد میلگرد در ایران است.

سوالات عمومی

پرکاربردترین استانداردهای تولید میلگرد در ایران چه نام دارد؟

استاندارد روسیه، مقررات بتن ایران (ABA) و استاندارد میلگرد در ایران سه استاندارد رایج در کشور ما می باشد.

آرمیچر طبق استاندارد روسیه به چند دسته تقسیم می شود؟

بر اساس این استاندارد میلگردهای تقویت کننده در چهار دسته A1، A2، A3 و A4 تولید می شوند.

به طور کلی در استانداردهای میلگرد چه تفاوت هایی وجود دارد؟

تفاوت استانداردهای تقویتی در ظاهر، ترکیب شیمیایی، خواص هندسی و کیفیت مکانیکی است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *