دسته‌بندی نشده

انواع استیل و آلیاژهای آن

آهن چیست؟

چند نکته جالب در مورد انواع فولاد

چهار نوع اصلی فولاد چیست؟

انواع آلیاژهای فولادی چیست؟

فلزات و آلیاژها با توجه به ترکیبات خود کاربردهای متفاوتی دارند که کاربردهای متفاوتی نیز دارند. یکی از آنها آهن و سرب است. فولاد حاوی مقدار کمی آهن و کربن است. در این مقاله به بررسی انواع فولاد و آلیاژ می پردازیم. خوب است به یاد داشته باشید که همه ما آهن را می شناسیم و می دانیم که چقدر در زندگی ما اهمیت دارد. با نگاهی گذرا به اطراف خود متوجه وجود این مشکل خواهید شد. وقت آن رسیده است که اهمیت انواع آهن و انواع واقعی آهن را در زندگی خود بدانیم.

فولاد در واقع از عناصر دیگری تشکیل شده است. مقدار عناصر مخلوط شده با آهن آلیاژی تولید می کند که هر کدام بسته به استحکام خود در صنایع مختلف استفاده می شود. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا از سایت اینترنتی صفر تا صد انواع فولاد و آلیاژهای آن را بررسی کنیم.

فولاد چیست؟

فولاد مهمترین ماده جهان برای مهندسی و ساخت و ساز است. آنها در تمام زمینه های زندگی ما مانند اتومبیل و مصالح ساختمانی، یخچال، ماشین لباسشویی، باربر و چاقوی جراحی استفاده می شوند. می توان آن را بارها و بارها بدون از دست دادن خواص خود بازیافت کرد. فولاد با حذف کربن و سایر ناخالصی ها از سنگ معدن فولاد تولید می شود. هنگامی که آهن با هوا ترکیب می شود، آهن بازیافت شده و سایر عناصر تبدیل به آهن می شوند. فولاد ضد زنگ فولاد نامیده می شود و انواع فولادها به گروه های مختلفی تقسیم می شوند.

فولاد آلیاژی از آهن و کربن با ۲ درصد کربن و کمتر از ۱ درصد منگنز و سیلیکون است. فسفر فقط حاوی مقدار کمی گوگرد و اکسیژن است. فولاد تنها محصول نیست. فیزیکی متفاوت، بیش از 3500 گرید مختلف فولاد با خواص شیمیایی و زیست محیطی متفاوت وجود دارد. خودروهای مدرن با فولادی ساخته می شوند که 35 درصد سبک تر از قبل است.

انواع لوله های فولادی برای هر کاربرد

انواع مختلف فولاد را بررسی کنید.

فلزات کاربردهای مختلفی دارند. بنابراین در زیر به بررسی برخی از این موارد می پردازیم. کاربردهای رایج فولاد عبارتند از:

• سازگار با محیط زیست و ماندگاری طولانی.

به راحتی قابل استفاده مجدد

• در صنعت خودروسازی کاربرد زیادی دارد.

• برای ساخت بدنه، درها، موتور و سیستم تعلیق خودرو از انواع آهن و فولاد استفاده می شود.

حدود 50 درصد خودروها از فولاد ساخته شده اند.

• انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهد.

• برای تولید خطوط لوله دریایی از فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

• برای بسته بندی و محافظت از کالاها در برابر آب، هوا و نور استفاده می شود.

• بسیاری از لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، سینک ظرفشویی و …. آنها فلزی هستند

• از فولاد برای ساخت محصولات صنعتی مانند وسایل نقلیه و ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود.

• به عنوان ماده ای در تولید کارد و چنگال استفاده می شود.

• محیطی بهداشتی به همراه داشته باشید. به همین دلیل است که از آن برای جراحی ایمپلنت استفاده می شود.

چه کسی فولاد را اختراع کرد؟

یک مخترع انگلیسی، هنری بسمر، به طور کلی با اختراع اولین تکنیک فلزکاری در اواسط دهه 1850 شناخته می شود. بسمر پسر یک مهندس بود. او در اوایل زندگی، مهارت مکانیکی و انرژی خلاقانه قابل توجهی از خود نشان داد. او پس از اختراع مهر متحرک و بهبود ماشین‌های تحریر برای نوشتن اسناد و سایر اسناد دولتی، شروع به ساخت پودر طلا از برنج کرد تا برای رنگ‌آمیزی استفاده شود. او همچنین اختراعات دیگری نیز انجام داد که مهمترین آنها توسعه ماشین های نیشکر بود، اما بعداً وقت خود را به متالورژی اختصاص داد و در اواسط دهه 1850 روشی برای ساخت آهن اختراع کرد.

انواع مته فولادی و سنگ برش

چند نکته جالب در مورد نوع فلزی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فولاد و آلیاژهای آن سعی کردیم نکات جالبی را در این زمینه به شما بگوییم. این نکات عبارتند از:

1) دومین صنعت بزرگ جهان

صنعت فولاد 900 میلیارد دلار سود دارد که پس از صنعت نفت و گاز دومین صنعت بزرگ جهان است. ایالات متحده پس از ژاپن و چین سومین تولیدکننده بزرگ فولاد است.

2) ارتفاع برج ایفل را در تابستان افزایش دهید

از آنجایی که آهن و فولاد با گرم شدن منبسط می شوند، برج ایفل در تابستان 6 اینچ بلندتر از زمستان است!

3) کامپیوتر از فولاد ساخته شده است

یک کامپیوتر از 25 درصد فولاد تشکیل شده است.

5) پل ها و آسمان خراش های فولادی

در اوایل قرن بیستم، تا زمان شروع رکود بزرگ، ساخت و ساز فولادی در ایالات متحده رونق داشت. مرکز راکفلر، پل جورج واشنگتن، پل گلدن گیت، ساختمان کرایسلر و ساختمان امپایر استیت از اولین پل های فولادی و آسمان خراش های آرت دکو بودند که به بخشی جدایی ناپذیر از چشم انداز آمریکا تبدیل شدند.

6) افزایش تولید فولاد

در کمتر از هفت دهه، از سال 1950 تا 2019، تولید جهانی فولاد به طرز باورنکردنی افزایش یافته است. انجمن جهانی فولاد محاسبه کرد که در اواسط قرن گذشته این صنعت جهانی 189 میلیون تن تولید کرد. تا پایان سال 2019، این رقم به 1.869 میلیارد تن افزایش یافت!

7) ایجاد شغل

صنعت فولاد جهان در حال حاضر 6 میلیون نفر شاغل دارد. به عبارت دیگر، این صنعت برای حدود 50 میلیون نفر در سراسر جهان مشاغل مناسب و خوبی فراهم می کند.

8) فولاد بازیافتی

فولاد ماده ای است که می تواند به طور بی پایان بازیافت و بازیافت شود. در عین حال، هیچ از دست دادن حجم یا زوال خواص فیزیکی وجود ندارد. امروزه انواع فولاد و فولاد پرمصرف ترین فلز و بازیافتی ترین ماده در جهان به حساب می آیند.

9) چدن و ​​فولاد

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در فوریه 2021 در رتبه دهم بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار گرفت. ایران در مارس 2020 بیشترین افزایش تولید را در بین بزرگترین کشورهای تولیدکننده فولاد جهان داشته است. حتی در سال 2020 که همه کشورها با کرونا دست و پنجه نرم می کردند و تولید فولادشان رو به کاهش بود، تولید فولاد ایران رو به افزایش بود!

لوله های فولادی ضد زنگ و مزایای آنها

مزایای استفاده از انواع فولاد

فولاد در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی نسبتاً ارزان است. سازه های فولادی می توانند در برابر فشارهای خارجی مانند زلزله، رعد و برق و طوفان مقاومت کنند. برخی از مزایای رایج استفاده از انواع فولاد عبارتند از:

• استحکام و دوام

• وزن کم

• مونتاژ ساده و سرعت تولید

• انعطاف پذیری شکل پذیری است

• ساخت آسان در اندازه های مختلف

• مقاومت در برابر آتش، آفات و حشرات، رطوبت، آب و هوا و آب و هوای بد

• در دسترس

• زیست محیطی

• بهبود کیفیت ساخت و ساز ایمن و انعطاف پذیری

چهار نوع اصلی فلز چیست؟

اگر نمی دانید برای نیازهای خاص خود چه نوع فولادی بخرید، باید ساختار شیمیایی و خواص فیزیکی فولاد را که به چهار نوع تقسیم می شوند، بدانید. این چهار چیز عبارتند از:

1) اوگلرود پولات

آنها بسیار قوی هستند. از این رو برای ساخت چاقو، سیم های فشار قوی، قطعات خودرو و مانند آن استفاده می شود. علاوه بر این، فولاد کربنی در برابر خوردگی آسیب پذیر است. فولاد کربنی حدود 90 درصد از کل تولید فولاد را تشکیل می دهد. اجزای اضافه شده به ترکیب فولاد کربنی عبارتند از:

• عناصری مانند اکسیژن، هیدروژن، نیتروژن که مقدار آنها باید تا حد امکان کم باشد زیرا وجود بیش از حد آنها باعث از بین رفتن خواص فولاد می شود.

• مواد مغذی مانند منگنز و سیلیس به طور اتفاقی با کودها ترکیب می شوند اما نیازی به مخلوط کردن ندارند.

• نیکل، کروم، آلومینیوم و … که در ترکیب با فولاد خواص ویژه ای به فولاد می دهد. عناصر. این خواص ویژه شامل افزایش استحکام، مقاومت در برابر خوردگی و جوش پذیری است.

2) فولاد آلیاژی

فولاد آلیاژی مخلوطی از چندین فلز مختلف مانند نیکل، مس و آلومینیوم است. این نوع فولاد ارزان‌تر و در برابر خوردگی مقاوم‌تر است و برای برخی از قطعات خودرو، لوله‌های فولادی، کشتی‌ها و پروژه‌های مکانیکی استفاده می‌شود. با عناصر دیگری مانند منگنز، سیلیکون، نیکل، کروم، مس و آلومینیوم آلیاژ می شود تا خواص خاصی را که در فولاد کربنی یافت نمی شود به دست آورد.

3) یک سلاح فلزی

فولاد به دلیل استحکام و مقاومت در برابر حرارت و صابون شناخته شده است. آنها اغلب برای ساخت ابزارهای فلزی مانند چکش استفاده می شوند. آنها از عناصری مانند کبالت، مولیبدن و تنگستن ساخته شده اند. ماشین‌آلات به شش گروه آب سخت، سرد کار، مقاوم در برابر ضربه یا ضربه، سرعت بالا، کار سبک و مصارف خاص تقسیم می‌شوند (از این گروه انتخاب کنید و قیمت راندمان، دمای کار، استحکام سطح مورد نیاز، استحکام، مقاومت در برابر ضربه را انتخاب کنید. و وابسته.و قدرت لازم) تقسیم می شود.

4) فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ محبوب ترین نوع فولاد در بازار است. این نوع فولاد پولیش بوده و عموماً حاوی 10-20 درصد کروم است که مهمترین عنصر آن می باشد. بنابراین فولاد در برابر خوردگی مقاوم‌تر می‌شود و به راحتی می‌توان آن را به اشکال مختلف قالب‌گیری کرد. به دلیل تطبیق پذیری و کیفیت، می توان از فولاد ضد زنگ برای ابزار جراحی، لوازم خانگی، ظروف نقره و حتی به عنوان مبلمان فضای باز برای ساختمان های تجاری و صنعتی استفاده کرد.

لوله های استیل و انواع فولاد ضد زنگ

انواع فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ، یعنی انواع فولاد، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، اما تمام اجزای فولادی مانند لوله‌ها، پروفیل‌ها و ورق‌های فولادی به چهار خانواده اصلی تقسیم می‌شوند. این چهار چیز است:

1) فولاد ضد زنگ آستنیتی

فولادهای آستنیتی رایج ترین گروه فولادهای ضد زنگ هستند که تقریباً دو سوم کل محصولات فولادی ضد زنگ را تشکیل می دهند. ترکیب شیمیایی این آلیاژ حاوی عناصری مانند نیکل یا منگنز و همچنین نیتروژن است. قدرت این بخش کم است، حدود 200-300 مگاپاسکال. به همین دلیل در صنایعی که باید بارهای سنگین را تحمل کنند به میزان محدودی استفاده می شوند.

2) فولاد ضد زنگ فریتی

نیکل بسیار کمی در فولاد ضد زنگ فریتی وجود دارد، بنابراین می توان گفت که این نوع فولاد ضد زنگ در واقع عنصر نیکل را ندارد. این باعث شده است که نسبت به سایر فولادهای ضد زنگ موجود در بازار ارزان تر باشد و اکثر قطعات فولادی از آن ساخته می شوند.

3) فولاد ضد زنگ مارتنزیتی

این گروه فولادی دارای خواص مغناطیسی است. همچنین این فولاد به اندازه فولادهای زنگ نزن آستنیتی و فریتی در برابر خوردگی مقاوم نیست زیرا این نوع فولادها محتوای کروم کمتری دارند.

4) فولاد ضد زنگ دو فاز

این نوع فولاد دارای محتوای کروم در حدود 19-32 درصد، محتوای مولیبدن (بیش از 5 درصد) و درصد نیکل کمتری نسبت به فولاد زنگ نزن آستنیتی است. استحکام تسلیم فولاد ضد زنگ دو فاز دو برابر فولاد زنگ نزن آستنیتی است.

ویژگی های نوع فولادی

انواع فلز

انواع فولاد خواص زیادی دارند که در اینجا به اختصار به برخی از آنها اشاره می کنیم. که شامل:

• استحکام و سختی بالاتر در مقایسه با فولاد کربنی

• مقاومت در برابر خوردگی بالا

• استحکام بالا در برابر دمای بالا.

خاصیت مغناطیسی دارد

• فولاد کربنی ظاهر بهتری دارد

انواع فلز چیست؟

در این قسمت سه دسته اصلی آلیاژهای فولادی را به اختصار بررسی می کنیم که شامل موارد زیر می شود:

1) آلیاژهای فولادی را بگیرید

اولین نوع آلیاژ فولاد، فولاد آلیاژی است برای آشنایی بیشتر شما با این لیگ سه مورد را ارائه می کنیم این سه جزء عبارتند از:

الف) فولاد آلیاژی 410

این نوع فولاد به دلیل خاصیت مغناطیسی معروف است. مقدار کروم در این فولادها بیشتر از فولاد ضد زنگ و مقدار نیکل کمتر از آن است. این سری استیل ارزانتر از خانواده نگیر است. ضمناً ورق استیل 410 کمترین قیمت را در بین فولادهای موجود دارد.

ب) آلیاژ فولاد 420

این فولاد به دلیل پایداری فاز ماتنزیت از سختی و استحکام بالایی برخوردار است. بنابراین قیچی، چاقو و … از این فولاد ساخته می شود. قیمت این نوع فولاد بالاتر از استیل 410 می باشد.

ج) آلیاژ فولاد 430

آلیاژ فولاد 430 گران ترین آلیاژ فولاد موجود در بازار است. دلیل این امر این است که قابلیت عملیات حرارتی خوبی دارد و در پروژه های مختلفی مانند ساخت لوازم خانگی کاربرد دارد.

2) از اتصالات فولادی استفاده نکنید

نوع دوم فلز فولاد ضد زنگ است که برای این ترکیب چهار عنصر را ارائه می کنیم که عبارتند از:

الف) فولاد آلیاژی 304

این نوع فولاد در بازار با نام فولاد نگیر یا فولاد 18-8 (18% کروم و 8% نیکل) نیز شناخته می شود. فولاد 304 به دلیل محتوای کربن پایین برای جوشکاری آلیاژی مناسب است. در رده آلیاژهای فولاد ضد زنگ، این نوع آلیاژ ارزانترین است.

ب) فولاد آلیاژی 316

یکی دیگر از آلیاژهای فولاد ضد زنگ آلیاژ فولاد 316 است. این ورق مانند فولاد آلیاژی 304 کربن کم دارد و برای جوشکاری مناسب در نظر گرفته می شود. فولاد آلیاژی گرانتر از فولاد آلیاژی 304 است.

ج) فولاد آلیاژی 321

فولاد 321 تیتانیوم دارد. یعنی این فولاد مانند فولاد 304 است اما با این تفاوت که عنصر تیتانیوم نیز دارد. به همین دلیل نسبت به فولاد 304 و 316 گرانتر است. علاوه بر این، مقاومت بالایی در برابر خوردگی و دما دارد.

د) فولاد ضد زنگ 316 Ti

این نوع فولاد ضد زنگ علاوه بر نیکل و کروم، حاوی مقادیر زیادی تیتانیوم نیز می باشد. وجود تیتانیوم در این فولاد به آن مقاومت در برابر خوردگی می دهد و از نظر هزینه گران ترین آلیاژ فولاد ضد زنگ می باشد.

Uhlobo lwensimbi% کربن% سیلیکون% منگنز% کروم% نیکل% مولیبدن% تیتانیوم

304 0/07 1 2 18/25 9/25 – –

316 0/07 1 2 17/5 5/11 2/25 –

321 0/08 1 2 18 5/10 – 0/28

316T 0/08 1 A 17/H 12 A/ACH 0/32

3) چدن نسوز

آخرین و سومین نوع ترکیب فولاد ضد زنگ، فولاد ضد زنگ است که در زیر به دو مورد از آنها می پردازیم. این دو مقاله عبارتند از:

الف) آلیاژ فولاد 309

این پیوند در برابر اکسیداسیون در دمای بالا مقاوم است. آنها به عنوان فولاد نسوز شناخته می شوند. مقاومت فولاد نسوز در برابر اکسیداسیون تا 1000 درجه سانتیگراد. این دسته از دو دسته قبلی گرانتر است. همچنین فولاد 309 نسبت به ورق نسوز 310 ارزانتر است.

ب) آلیاژ فولاد 310

این فولاد حاوی نیکل و کروم بیشتری نسبت به فولاد 309 است. به همین دلیل مقاومت حرارتی آن تا 1100 درجه سانتیگراد افزایش یافته است. این ورق از فولاد 309 گرانتر است. همچنین این ورق از نوع کربنی تولید می شود که قابلیت جوشکاری دارد.

نوع بو % کربن % سیلیکون % منگنز % کروم % نیکل

انواع استیل و آلیاژهای آن

انواع استیل و آلیاژهای آن

309 0/2 2 2 20 12

310 0/2 0/48 ⅓5 26/25 21

اخرین حرف

در این مقاله سعی کردیم 100 نوع فولاد و آلیاژهای آنها را برای شما بررسی کنیم. در واقع این مقاله از آهن آنلاین جامع ترین مقاله در مورد فولاد و آلیاژهای آن است. در این مقاله ابتدا شما را با فولاد و کاربردهای احتمالی آن آشنا می کنیم. همچنین در مورد مزایای استفاده از انواع فولاد و ویژگی های جالب آنها صحبت کردیم. سپس چهار نوع اصلی فولاد را بررسی کردیم تا درک بهتری از فولاد به شما ارائه دهیم. همانطور که در مقاله اشاره کردیم، فولاد نوعی فولاد ضد زنگ است. پس آهن و فولاد دو واژه جدا نشدنی هستند. همچنین در نهایت انواع آلیاژهای فولادی را برای شما معرفی و بررسی کردیم.

بسیار خوشحالیم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و بهره کافی را برده باشید. برای خرید انواع اتو می توانید از کارشناسان اتو ما به صورت آنلاین کمک بگیرید و در این مورد راهنمایی بگیرید. همکاران ما همواره آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشند.

قبلا از چه نوع فولاد آلیاژی استفاده کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران آهن آنلاین در زیر به اشتراک بگذارید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *