دسته‌بندی نشده

انواع  تیرچه چه هر آنچه که باید در مورد  تیرچه چه‌ها بدانید!

انواع  تیرچه چه هر آنچه که باید در مورد  تیرچه چه‌ها بدانید!

صنعت ساختمان نیز مانند سایر صنایع با پیشرفت علم و فناوری دستخوش تغییرات زیادی شده است که باعث شده است روند ساخت و ساز سریعتر و البته با کیفیت انجام شود. بنابراین اکنون می توانید بدون نگرانی در مورد ارتفاع ساختمان ها آنها را بسازید زیرا محصولاتی مانند  تیرچه ها سقف ها را بسیار بادوام تر از گذشته کرده اند. بنابراین لازم است با انواع  تیرچه آهن و کاربرد هر کدام بهتر و بیشتر آشنا شویم. برای بررسی نکات فنی انواع  تیرچه آهن با آهن نامل همراه باشید.

پرتو چیست؟

انواع  تیرچه آهن

تیرچه  بتنی چیست؟

تیرچه  فولادی ( تیرچه  کرومیت) چیست؟

تیرچه  ساخته شده از خاک رس یا چوب چیست؟

تشعشعات صنعتی چیست؟

به چه تشعشعی نیاز دارید؟

تیرچه ها؛ از انواع تا کاربردها

پرتو چیست؟

تیرچه  یک عضو پیش ساخته است که به صورت افقی بین ستون های ساختمان، دیوارها یا  تیرچه های ساختمان قرار می گیرد و در ترکیب با سایر  تیرچه ها سقف یا کف را در برابر نیروهای زنده و مرده نگه می دارد. در واقع  تیرچه  شکلی از  تیرچه  است که معمولاً فواصل نسبتاً کوتاهی را می پوشاند.  تیرچه ها معمولاً از چوب، فولاد یا بتن ساخته می شوند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

تیرچه ها معمولاً به موازات  تیرچه ها یا دیوارهای باربر ردیف می شوند و با تکیه گاه های فلزی به نام  تیرچه های آویز یا لنگر به آنها متصل می شوند. در انتهای  تیرچه ، شیارهایی وجود دارد که با المان های تحمل کننده وزن در یک راستا قرار گرفته اند تا یک ضربدر صاف ایجاد کنند.

نوع روشنایی

تا این قسمت از مقاله می دانستیم  تیرچه آهن به عنوان بخشی از ساخت و ساز ساختمان چیست، اما علاوه بر دانش عمومی، باید با این واقعیت نیز آشنا شوید که می توانید از آنها در ساخت و ساز ساختمان استفاده کنید. در مورد درخواست آنها. با توجه به اینکه عمده مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز بتن و فولاد می باشد،  تیرچه آهن ها را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد که از پرکاربردترین انواع  تیرچه آهن می باشد.

یک  تیرچه  فلزی

I-  تیرچه آهن صنعتی

پرتو مورد نیاز شما

میله بتنی چیست؟

تیرچه  بتنی یا  تیرچه  بلوکی نوعی  تیرچه  است که در ساخت ساختمان های فولادی و بتنی استفاده می شود. برای ساخت این نوع  تیرچه ها از یک میلگرد فولادی در بال فوقانی، دو میلگرد در بال پایین و چندین میلگرد به صورت زیگزاگ به بال بالا و پایین جوش داده شده است. این نوع  تیرچه  در بازار و صنعت ساختمان سازی بسیار محبوب است زیرا ساختمان های بلند و برج ها را می توان به راحتی با استفاده از  تیرچه  بتنی ساخت.

تیرچه  بتنی چیست؟

چوب واقعی چیست؟

کاربرد  تیرچه  بتنی

تیرچه های بلوک برای پوشش سقف های آجری، فلزی و اسکلت بتن مسلح و همچنین برای ساختمان های بتنی پیش تنیده موجود ضروری هستند. در مورد  تیرچه های بتنی نیز باید توجه داشت که این نوع  تیرچه ها به دلیل استحکام و مقاومت بالا در برابر نیروهای کششی می توانند در بسیاری از موارد نیاز صنعت سنگین ساختمانی را برطرف کنند.

انواع  تیرچه های بتنی

تیرچه  خرپایی

تیرچه  پیش تنیده

اطلاعات بیشتر در مورد  تیرچه های بتنی و مزایای گسترش آن در سازه‌های مختلف را می‌توانید در مقاله‌ای جداگانه مشاهده کنید که با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

#باید خواند شود.

آهن ملت ها

پیشنهاد کارشناس آسیاب آهن: مطالعه و دانلود مقاله  تیرچه  بتنی

پرتو جامد

تیرچه  فلزی ( تیرچه  کرومیت) چیست؟

تیرچه  فولادی که  تیرچه  کرومیت نامیده می شود، نوع دیگری از  تیرچه های ساخته شده از ورق و لبه است. در این مدل چوبی بر خلاف  تیرچه های بتنی به جای دو میله و در بال پایینی از بتن و به جای میله از یک گوشه استفاده می شود.

اگر به این نوار دقت کنید، خواهید دید که از نظر ساختاری به سه قیمت پایین، متوسط ​​و بالا تقسیم می شود. یک ورق فولادی در پایین یا پایین و یک صفحه گوشه در بالا یا بالا وجود دارد که توسط میله های سیم پیچی به یکدیگر متصل می شوند. از این رو با توجه به ساختار این  تیرچه آهن، تمرکز ویژه ای در صنعت ساختمان دارد و به روش های مختلفی تولید می شود. همچنین به دلیل استاتیک بودن  تیرچه  کروم نیازی به انباشتگی نیست و در نتیجه روند اجرا را سرعت می بخشد.

پرتو کرومیت

کرومیت بالک

استفاده از سنگ آهن

تیرچه چه های کرومیت به دلیل ویژگی های ساختاری بسیار بادوام هستند، بنابراین می توان از آنها در سقف های  تیرچه چه کرومیت و به طور کلی ساختمان های اسکلت فلزی استفاده کرد.

اگر در مورد استفاده از  تیرچه های کرومیت در ساختمان شک دارید و نمی دانید از کدام نوع  تیرچه چه بهتر است استفاده کنید، توصیه می کنیم مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید.

# باید خواند شود

زنگ مسابقه

توصیه تخصصی آهن نمل: بررسی  تیرچه  فلزی و اجزای آن

متالبجلکه

لاگ یا لاگ چیست؟

شاید در نگاه اول سیمان خاک شبیه سیمان بتن به خصوص بتن خرپایی باشد اما تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند.

داربست به همان رنگ خاک در خاک قرار می گیرد و بتن ریخته می شود. اما نمی توان شباهت های این دو نوع  تیرچه  را انکار کرد، به خصوص که می توان گفت از نظر عملکرد و ساختار تقریباً یکسان هستند. در گلدان سفالی نیز از یک بازو و دو یا سه بازوی پایین استفاده شده است که با یک بازوی منحنی به صورت زیگزاگ به هم متصل شده اند.

تیرچه آهن سفالی در بین مردم و مهندسان عمران بسیار محبوب بوده است، زیرا این نوع  تیرچه ها به دلیل استفاده از خاک رس وزن کمتری دارند و از طرفی هزینه کمتری نیز دارند. اما با گذشت زمان و معرفی استانداردهای جدید در ساخت و ساز، استفاده از  تیرچه های سفالی به تدریج ممنوع می شود زیرا اطمینان از کیفیت خاک رس آسان نیست.

تیرچه های سفالی یا  تیرچه های فاندولا

تیرچه  سفالی یا  تیرچه  فاندولا

کاربرد پرتو زمین

از این درخت مانند روکش  تیرچه ها در سقف  تیرچه چه نیز استفاده می شود اما با این تفاوت که درخت سفالی در اینجا نقش  تیرچه  دوم را ایفا می کند.

تیرچه چه صنعتی چیست؟

تشعشعات صنعتی بخشی از تشعشعات است که می توان گفت ساختار متفاوتی نسبت به انواع ذکر شده در این مقاله دارد. زیرا در  تیرچه آهن سازی صنعتی خرپاها با جوشکاری ساخته می شوند. برای این منظور ساختار و شکل منحنی نیست و اجزای آن توسط لولا به هم متصل می شوند.

علاوه بر این موارد از فولاد و بتن برای تولید  تیرچه های صنعتی استفاده می شود که باعث افزایش مقاومت و استحکام این  تیرچه  می شود.

تیرچه های صنعتی

بار صنعتی

از روشنایی صنعتی استفاده کنید

تیرچه های صنعتی استحکام، کیفیت، عاری از نقص و غیره را برای صرفه جویی در هزینه و در عین حال حفظ استحکام سازه ارائه می دهند. به دلیل مزایای فراوانی که دارد برای سقف سازی استفاده می شود.

چه پرتویی نیاز دارید؟

بلوک نیازیت در ساخت و ساز مانند بلوک کرومیت استفاده می شود. با این حال، به طور کلی ویژگی های منحصر به فردی نیز دارد.  تیرچه  نیازیت یکی از انواع  تیرچه های فولادی است که می تواند وزن سقف را قبل از بتن مسلح تحمل کند. این مدل  تیرچه  در طول ساخت یک  تیرچه  T شکل ایجاد می کند.

لازم به ذکر است یکی از ویژگی های بارز این نوع  تیرچه آهن حذف بتن می باشد که مصرف بتن را تا حدود 40 درصد کاهش داده است. علاوه بر این شرایط، استفاده از این  تیرچه چه ها نیازی به شمع بندی و بتن ریزی همزمان در کف ندارد.

فلش مورد نیاز شما چیست؟

چه پرتویی نیاز دارید؟

استفاده از درختان نیازیت

با توجه به ویژگی های ذکر شده  تیرچه  نیازیت می توان گفت که این  تیرچه  را می توان به راحتی در مکان هایی با سوراخ های بلند یا نامنظم استفاده کرد.

تیرچه ها؛ از دسته به برنامه

کلبه ها می توانند در تسریع ساخت و ساز بسیار مفید باشند زیرا یک سازه مترقی هستند. بنابراین با استفاده از  تیرچه  نه تنها می توان پایداری ساختمان را افزایش داد، بلکه می توان روند کار را تسریع کرد که می تواند هزینه را کاهش دهد. اما باید توجه داشت که هر نوع  تیرچه چه دارای ویژگی ها و ویژگی های حفاظتی خاص خود است که می تواند به میزان قابل توجهی بر پایداری و کاربری ساختمان تاثیر بگذارد. بنابراین در استفاده از تشعشعات دقت کنید و با آگاهی کافی از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

اشعه چیست

تیرچه ها عناصر پیش ساخته ای هستند که به صورت افقی بین ستون ها، دیوارها یا  تیرچه های ساختمان قرار می گیرند و در ترکیب با سایر  تیرچه ها سقف یا کف را در برابر ضربه ها و محدودیت ها نگه می دارند.

چه نوع بلوک هایی در بازار وجود دارد؟

چدن، فولاد، ریخته گری سفالی، ریخته گری صنعتی و ریخته گری چدن.

صنعت ساختمان، مانند هر صنعت دیگری، با پیشرفت علم و فناوری، تغییرات زیادی را به خود دیده است و روند ساخت و ساز را سریعتر و کارآمدتر کرده است. بنابراین اکنون می توانید بدون نگرانی در مورد ارتفاع ساختمان آن را بسازید، زیرا محصولاتی مانند  تیرچه ها استحکام سقف را حتی بهتر از قبل کرده اند. بنابراین لازم است تشعشعات را با انواع تشعشعات و فواید مربوطه به طور عمیق بشناسیم. با Ahn Namel همراه باشید تا در مورد نکات فنی انواع مختلف تشعشعات صحبت کنیم.

تیرچه  بتنی چیست؟

تیرچه  فلزی (پرتو کروم) چیست؟

تیرچه  سفالی یا  تیرچه  چوبی چیست؟

سرمایه صنعتی چیست؟

تابش خیره کننده ای که نیاز دارید چیست؟

شعاع؛ از انواع تا کاربردها

چرا یکی ندارید؟

تیرچه  یک عضو سازه ای است که به صورت افقی بین ستون ها، دیوارها یا  تیرچه های سازه ای قرار می گیرد و همراه با سایر  تیرچه ها سقف یا کف را در برابر نیروهای زنده و مرده نگه می دارد. در واقع نقطه نوعی نور است که معمولاً در فاصله کوتاهی طول می کشد. آنها معمولاً از چوب، فلز یا بتن ساخته می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

تیرچه ها معمولاً به صورت سری موازی بر روی  تیرچه ها یا دیوارهای باربر قرار می گیرند و توسط تکیه گاه های فلزی به نام آویز  تیرچه  یا لنگر به آنها متصل می شوند. انتهای  تیرچه  دارای شیارهایی است که با عناصر وزنی هماهنگ می شود تا یک افقی صاف ایجاد کند.

انواع رعد و برق

تا این قسمت از مقاله می دانیم که چوب به عنوان مصالح ساختمانی چیست، اما علاوه بر این همه دانش، باید نوع چوب مورد استفاده در ساخت خانه را نیز بشناسید. در کارش با توجه به اینکه مصالح اصلی مورد استفاده در ساخت چوب بتن و فولاد می باشد، چوب را می توان به گروه های زیر تقسیم کرد که از پرمصرف ترین چوب ها هستند:

تیرچه  بتنی

پرتوهای فلزی

پرتو مورد نیاز شما

تیرچه چه سیمانی چیست؟

تیرچه چه بتنی یا  تیرچه  بلوک یکی از انواع  تیرچه چه های مورد استفاده در ساخت ساختمان های میلگرد و بتنی می باشد. برای ساخت این نوع  تیرچه چه از یک میلگرد فولادی در فلنج فوقانی، دو میلگرد در فلنج پایینی و چند میلگرد جوشی زیگزاگ در فلنج بالا و پایین استفاده می شود. این نوع  تیرچه آهن به دلیل کاربردهای فراوانی که در بازار و صنعت ساختمان دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است، زیرا با استفاده از  تیرچه های بتنی می توان ساختمان های بلند و برج ها را به راحتی ساخت.

در  تیرچه  بتنی چیست؟

تیرچه  بتنی چیست؟

کاربرد  تیرچه  بتنی

تیرچه های بلوک برای پوشش سقف های آجری، فلزی و اسکلت بتن آرمه و همچنین در ساختمان هایی که بتن موجود در آن پخش می شود بسیار مهم است. نکته مهمی که در مورد  تیرچه های بتنی باید به آن اشاره کرد این است که این نوع  تیرچه ها به دلیل استحکام و مقاومت کششی بالا در بسیاری از موارد می تواند نیازهای صنعت پر جنب و جوش ساختمانی را برآورده کند.

انواع  تیرچه های بتنی

تیرچه  جلو

اطلاعات بیشتر در مورد قیمت بتن و مزایای اصلی آن در ساخت و سازهای مختلف در مقاله دیگری آورده شده است که می توانید با کلیک بر روی لینک زیر آن را مشاهده کنید.

انواع  تیرچه چه هر آنچه که باید در مورد  تیرچه چه‌ها بدانید!

انواع  تیرچه چه هر آنچه که باید در مورد  تیرچه چه‌ها بدانید!

چوب آهن (چوب کرومیت) چیست؟

تیرچه  فلزی که به آن  تیرچه  کرومیت نیز می گویند، نوع دیگری از  تیرچه های ساخته شده از ورق فولادی و آهن نبشی است. در این مدل  تیرچه چه بر خلاف  تیرچه های بتنی به جای دو میلگرد از ورق فولادی و در بال پایینی از بتن به جای میلگرد از زاویه استفاده می شود.

اگر به این خط دقت کنید، خواهید دید که از نظر ساختاری به سه قیمت پایین، متوسط ​​و بالا تقسیم می شود. یک صفحه فولادی در پایین یا پایین و یک صفحه گوشه در بالا یا بالا وجود دارد که توسط میله های زیگزاگی به یکدیگر متصل می شوند. بنابراین با توجه به ساختار این  تیرچه آهن در صنعت ساختمان مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و به روش های مختلفی تولید می شود. با توجه به استاتیک بودن  تیرچه  کرومیت، نیازی به انباشته شدن نیز نیست که این امر باعث تسریع در روند اجرا می شود.

کروم نوری

نور کرومیت

استفاده از  تیرچه های فلزی

آلیاژهای کروم از نظر ساختاری بسیار مقاوم هستند، بنابراین می توان از آنها برای ساخت سقف های کرومی و ساختمان های اسکلت فلزی به طور کلی استفاده کرد.

اگر هنوز در مورد استفاده از  تیرچه های کرومیت در طراحی خود شک دارید و نمی دانید از چه نوع چوبی استفاده کنید، توصیه می کنیم مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید.

تیرچه  سفالی یا  تیرچه  چوبی چیست؟

شاید در نگاه اول کاشی سفالی شبیه کاشی بتنی به نظر برسد، به خصوص کاشی قیر، تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند.

در یک  تیرچه  رسی، آرماتورها در قالب های سفالی قرار می گیرند و سپس بتن ریخته می شود. اما شباهت این دو مدل  تیرچه  را نمی توان انکار کرد، به خصوص که می توان گفت از نظر عملکرد و ساختار تقریباً یکسان هستند.  تیرچه  گل نیز از یک آرماتور فوقانی و دو یا سه آرماتور پایینی تشکیل شده است که با میله هایی که به صورت زیگزاگی خم شده اند به هم متصل شده اند.

تیرچه های سفالی به دلیل وزن کم و قیمت پایین به دلیل استفاده از خاک رس در بین مردم و مهندسان عمران بسیار محبوب بوده است. اما با گذشت زمان و معرفی استانداردهای جدید در صنعت ساختمان، استفاده از  تیرچه های سفالی به تدریج ممنوع شد زیرا به راحتی نمی توان از کیفیت خشت اطمینان حاصل کرد.

تیرچه  رسی یا  تیرچه  فوندولا

باغ سفالی درخت فاندولا

عملکرد خاک رس

مانند درخت گرانبها، این درخت نیز برای سقف های چوبی استفاده می شود، اما تفاوت این است که خاک رس در اینجا فقط برای چوب های ثانویه کار می کند.

تیرچه چه صنعتی چیست؟

تشعشعات صنعتی یکی از انواع تشعشعاتی است که می توان گفت شکلی متفاوت از نوع مورد بحث در این مقاله دارد. زیرا در فرآیند ساخت، خرپا آن با جوشکاری در محل ساخته می شود. برای این منظور در ساختار و ظاهر خطی وجود ندارد و اجزا با لولا به هم متصل می شوند.

علاوه بر این اتفاقات برای ساخت چوب صنعتی از فولاد و بتن استفاده می شود که باعث افزایش استحکام و استحکام این چوب می شود.

ارزش صنعتی

تیرچه  صنعتی

استفاده از چوب صنعتی

با توجه به مزایای فراوانی مانند استحکام بالا، کیفیت، نداشتن عیب و … از سقف های صنعتی در ساخت سقف ها استفاده می شود تا علاوه بر تضمین دوام سازه، در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.

چه نوع پرتو مورد نیاز است؟

تیرچه های نیازیت مانند  تیرچه های کرومیت در ساختمان سازی استفاده می شوند. با این حال، به طور کلی، خواص منحصر به فردی نیز دارد.  تیرچه های نیازیت یکی از انواع  تیرچه های فولادی هستند که می توانند وزن سقف را مدتها قبل از قرار دادن بتن تحمل کنند. این روش ساخت باعث ایجاد  تیرچه های T شکل در هنگام ساخت می شود.

لازم به ذکر است یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع  تیرچه آهن حذف سیمان است که مصرف سیمان را حدود 40 درصد کاهش داده است. جز در این موارد نیازی به جمع آوری و تعمیر کف با استفاده از این  تیرچه  نمی باشد.

چه نوع پرتویی نیاز دارید؟

به چه درختی نیاز دارید؟

کاربرد  تیرچه  نیازیت

با توجه به مشخصات ذکر شده  تیرچه  نیازیت می توان گفت که از این چراغ می توان به راحتی در مکان های بلند و یا غیر معمول استفاده کرد.

تیرچه ها؛ از انواع تا کاربردها

تیرچه ها می توانند در افزایش سرعت ساخت و ساز بسیار مفید باشند زیرا یک سازه پیش ساخته هستند. بنابراین استفاده از  تیرچه آهن نه تنها می تواند دوام ساختمان را افزایش دهد، بلکه باعث تسریع روند کار می شود که می تواند هزینه ها را کاهش دهد. اما باید توجه داشت که هر نوع  تیرچه چه دارای ویژگی ها و مقاومت خاص خود می باشد که می تواند تاثیر بسزایی در دوام و کاربرد ساختمان داشته باشد. پس در هنگام استفاده از پرتو مراقب باشید و با دانش کافی از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

چیست؟

تیرچه  به عنصر پیش ساخته ای گفته می شود که به صورت افقی بین ستون ها، دیوارها یا  تیرچه های ساختمانی ساختمان قرار می گیرد و همراه با سایر  تیرچه ها سقف یا کف را در برابر نیروهای فعال و مرده نگه می دارد.

چه نوع  تیرچه آهن در بازار موجود است؟

تیرچه  بتنی،  تیرچه  فولادی،  تیرچه  رسی،  تیرچه  صنعتی و  تیرچه  نیازیتی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *