دسته‌بندی نشده

انواع روش‌های تقویت میلگرد در برابر خوردگی

مقاومت و تست کششی میلگرد

مروری بر انواع اتصالات و کاربرد آنها. چگونه خوردگی اتصالات رخ می دهد. روش های تقویت آرماتور در برابر خوردگی.

میلگرد در برابر خوردگی و فرسایش مقاومت چندانی ندارد به همین دلیل کارشناسان از روش ها و روش های مختلفی برای افزایش مقاومت میلگرد در برابر خوردگی استفاده می کنند. در این مقاله به روش های مقاوم سازی آرماتور در برابر خوردگی می پردازیم و نکات تکمیلی را در نظر می گیریم. اگر می خواهید چیزی در مورد آن بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مروری بر انواع میلگرد و کاربرد آنها

تیر برس یک مقطع فولادی است که از نظر ساختاری جزئی از پروفیل های بسته محسوب می شود. میله های برس در اشکال، ضخامت ها و مدل های مختلفی تولید می شوند و از نظر ظاهری نیز به دو گروه شیاردار و بدون شیار تقسیم می شوند.

آرماتور – چیست؟

همچنین از نظر استانداردهای مکانیکی و شیمیایی می توان آن را به چهار کلاس A1، A2، A3 و A4 (طبق استاندارد معروف روسیه) تقسیم کرد. به عنوان مثال: آرماتور ساده به دلیل ظاهر و سطح صافی که دارد در صنایع مختلف قابل استفاده است. و این در حالی است که میله های دنده به لطف سطح آج بهتر به بتن متصل می شوند و به همین دلیل است که از آنها در ساخت و ساز نیز استفاده می شود. بیشترین کاربرد آرماتورهای آجدار در طبقات مختلف در ساختمان سازی است. مزیت اصلی آرماتور برای ساخت و ساز افزایش استحکام و مقاومت کششی سازه است.

جالب است بدانید که یکی از دلایل اصلی ساخت میلگردهای موجدار ایجاد اصطکاک بیشتر با بتن است. قیمت انواع آرماتورهای موجود در بازار را می توانید از طریق لینک ” قیمت آرماتور ” بررسی کنید.

شکست تقویت کننده چگونه اتفاق می افتد؟

قطعات فولادی معمولاً مقاومت کمی در برابر اکسید آهن یا سایر خوردگی های احتمالی دارند. به عبارت دیگر علاوه بر اکسید آهن، مواد اسیدی و قلیایی نیز باعث خوردگی و فرسایش سطح قطعات فولادی می شوند.

میلگرد خوردگی

میلگردها مانند سایر پروفیل های فولادی مقاومت کمی در برابر اکسید آهن دارند و به مرور زمان و قرار گرفتن مداوم در معرض اکسیژن به ناچار فرسوده می شوند. علاوه بر این، آرماتورها با مواد قلیایی و اسیدی موجود در بتن نیز واکنش می دهند. این مواد شیمیایی که در بتن تازه غلظت بیشتری دارند، آسیب جدی به آرماتور وارد می کنند، بنابراین تقویت آرماتور در برابر خوردگی موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید.

روش های تقویت آرماتور در برابر خوردگی

بسیاری از آلاینده ها باعث تحریک پوست می شوند. کارشناسان ساخت و ساز فولاد و فولاد برای مقابله با خوردگی و تقویت مفتول روش ها و راهکارهای مختلفی ارائه کرده اند. همانطور که در این بخش ادامه می دهیم، روش های مختلف پیشگیری و تقویت پوسیدگی را بررسی خواهیم کرد.

1. پوشش اسیدی قلیایی

یکی از روش های تقویت آرماتور در برابر خوردگی، پوشش اسیدی قلیایی است. سطح بیرونی آرماتور مطمئناً آسیب پذیرترین قسمت آنهاست. سایش ناشی از مواد مخرب از سطح بالایی آرماتور شروع شده و به آرامی به داخل آن نفوذ می کند.

درپوش های محافظ بسیار نازکی برای جلوگیری از آسیب و استحکام اتصالات روی اتصالات قرار داده شده است. ضخامت این پوشش ها حدود 0.1 میلی متر است، اما به دلیل افزایش استحکام و فرآوری این پوشش ها، عمر مفید اتصالات به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. فرآیند پوشش به شرح زیر است:

مرحله اول: در مرحله اول اتصالات باید از زنگ زدگی تمیز شوند. به همین دلیل اتصالات به مدت حدود نیم ساعت در محلول ضد خوردگی غوطه ور می شوند. در نهایت، اتصالات با سطح صیقلی و براق از محلول. پس از خارج کردن اتصالات از محلول، باید آنها را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

نکته: محلولی که برای زدودن زنگ استفاده می شود ترکیبی از محلول بازدارنده، محلول اسید کلریدریک و آب است. نسبت این سه عنصر به صورت پنج لیتر محلول ضد زنگ و پنجاه لیتر محلول اسید کلریدریک می باشد. همچنین برای تهیه یکصد لیتر محلول ضد زنگ باید پنجاه واحد (لیتر) آب به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: در مرحله بعد طرف های دیگر را به مدت 300 ثانیه در محلول قلیایی قرار دهید. از یک کیلوگرم پودر لیمو و چهارصد لیتر آب محلولی ایجاد می شود. پس از خارج کردن میلگرد از این محلول، مجدداً آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

مرحله سوم: با استفاده از برس مخصوص، محلول ضد خوردگی را روی سطح آرمیچر بمالید و میله ها را به مدت یک روز در مکانی قرار دهید تا به آرامی خشک شوند.

نکته: محلول ضد خوردگی ترکیبی از 500 سی سی سیمان پرتلند و 1 لیتر آب است. توجه داشته باشید که این ترکیب متناسب است و با این نسبت می توانید چندین راه حل بسازید.

مرحله چهارم: در این مرحله از فرآیند مقاوم سازی باید محلولی به نام «محلول آب بندی» روی سطح میلگرد اعمال شود تا فرآیند تکمیل شود. لطفاً به یاد داشته باشید که پس از استفاده از محلول آب بندی، باید چهار ساعت صبر کنید تا محلول آب بندی را مجدداً روی میلگرد بمالید.

نکته: برای جلوگیری از خوردگی سطح از محلول آب بندی استفاده می شود. بسیار مهم است که این کار را چندین بار انجام دهید تا به خوبی تقویت شود.

راه حل های خوردگی میلگرد

2. همجوشی اپوکسی ضمنی

پوشش همجوشی اپوکسی راه دیگری برای تقویت میلگرد در برابر خوردگی است. نکته مهم این است که این روش باید مطابق با استاندارد IS:13620 انجام شود. به طور کلی می توان گفت که این روش نسبت به روش قبلی دقیق تر و تخصصی تر است. مراحل پوشش اپوکسی فیوژن عبارتند از:

در مرحله اول باید انواع زنگ زدگی از سطح میلگرد پاک شود. زنگ مانع از فرآیند پوشش می شود. به همین دلیل برای صیقل دادن کامل سطح میلگرد باید از ابزار ساینده استفاده کرد. بسیار مهم است که در نهایت یک میلگرد با سطح براق و صیقلی بدست آورید.

توجه: فراموش نکنید که فرآیند سنگ زنی آرماتور و پوشش باید در یک روز انجام شود. اگر بریس ها را درست کنید و روند پانسمان را به فردا موکول کنید، باید از ابتدا شروع به پوشیدن آنها کنید.

در مرحله دوم با استفاده از تفنگ پاشش الکترواستاتیک پوشش را روی سطح میلگرد اسپری کنید. سرد یا گرم بودن اسپری پودر فرقی نمی کند. ضخامت این پوشش 0.1 تا 0.3 میلی متر خواهد بود.

توجه: برای جلوگیری از هرگونه شکستگی یا نقص فیزیکی، در طول این فرآیند باید دمای میلگرد و محیط را کنترل کنید. در مجموع، روند گرم شدن وجود خواهد داشت.

در آخرین مرحله زره زره، زره و پوشش آن بررسی می شود. طرف دیگر را باید تکه تکه چک کنید تا از عاری بودن سطح آن از سوراخ، ترک، سوراخ و کثیفی احتمالی مطمئن شوید.

3. نوع پوشش سیمانی

پوشش بتنی

آنچه در قسمت های قبل در مورد آن صحبت کردیم، پوشش های میلی متری برای افزایش استحکام میلگرد بود. این مورد با پوشش هایی همراه است که به طور غیر مستقیم جریان انواع مواد مضر را به آرماتور کاهش می دهد.

جالب است بدانید که این روکش که به «پوشش بتنی» معروف است، روشی کلاسیک و قدیمی برای تقویت میلگرد در برابر خوردگی است. لایه های بتنی به دو صورت استفاده می شود:

پوشش سطح

پوشش سطح همانطور که از نام آن پیداست معمولاً یک لایه محافظ پلاستیکی است که روی بتن کشیده می شود و یکی از روش های تقویت آرماتور در برابر خوردگی می باشد.

بتن سوراخ های بسیار کوچکی دارد و این سوراخ ها گذرگاهی برای عبور مواد شیمیایی هستند. در نتیجه از پلاستیک های محافظ برای پوشاندن این سوراخ ها استفاده می شود.

نکته اینجاست که متاسفانه پوشش پاسخگو نیست و معمولاً مواد مضر از طرف دیگر بتن بدون پوشش وارد بتن شده و به میلگرد آسیب می رساند.

پوشش مقرون به صرفه (دائمی)

این نوع پوشش وارد منافذ بسیار ریز (مویرگ) بتن شده و با عمل و واکنش شیمیایی، تعداد زیادی کریستال جامد در بتن ایجاد می کند. روش نفوذ علاوه بر پوشاندن سطح بتن، در حفره ها نیز نفوذ می کند و بهتر از پوشش سطح عمل می کند.

این روش تقویت در برابر خوردگی منجر به مقاومت خوب در برابر انواع مایعات و مواد شیمیایی مضر می شود. بنابراین آرماتور در بتن نیز بی خطر خواهد بود.

مهمترین نکته این روش این است که پوشش نفوذی علاوه بر جلوگیری از نفوذ مواد مضر، مانعی در روند گردش اکسیژن در بتن نخواهد داشت. اگر این گردش مسدود شود، عوامل درون بتن به میلگرد آسیب می رساند.

به طور کلی روسازی های بتنی عبارتند از:

انواع روکش های رزینی. (بر پایه سیمان)

پوشش بتن با استفاده از سورگوم.

پوشش بتنی به نام شاتکریت.

روکش های پلاستیکی. (پوشش قبرستان)

4. گالوانیزه کردن

گالوانیزه یا “آبکاری” یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین روش های مقاوم سازی در برابر خوردگی است. متخصصان در زمینه فلز با ایجاد لایه ای از روی، مقاومت قطعات فلزی را در برابر آسیب های احتمالی افزایش می دهند.

گالوانیزه کردن

میلگرد همچنین در برابر خوردگی و اکسید فلز از طریق پوشش روی یا گالوانیزه مقاوم است.

کلام پایانی

در این مقاله در مورد روش های مختلف تقویت میلگرد در برابر خوردگی صحبت می کنیم. همانطور که گفتیم میلگرد مانند سایر قطعات فولادی مقاومت کمی در برابر خوردگی و عناصر خورنده دارد. بنابراین زمانی که از میلگرد در ساختمان استفاده می شود، با گذشت زمان و واکنش های شیمیایی، میلگرد پوسیده شده و استحکام کلی ساختمان از بین می رود. راه های زیادی برای تقویت میلگرد در برابر خوردگی وجود دارد. روش هایی مانند گالوانیزه، پوشش اپوکسی همجوشی، پوشش بتن و پوشش اسیدی قلیایی از جمله این روش ها هستند.

سوالات متداول

برای تقویت میلگرد در برابر خوردگی از چه روشی استفاده می شود؟

گالوانیزه کردن، نوع پوشش بتن، پوشش اپوکسی، پوشش اسیدی-قلیایی و … مهمترین روش هایی هستند که می توان برای جلوگیری از خوردگی میلگرد استفاده کرد.

الزامات روش های تقویت چیست؟

میلگردها هیچ مقاومتی در برابر اکسید آهن ندارند و به مرور زمان و با قرار گرفتن مداوم در معرض اکسیژن قطعا خورده می شوند. علاوه بر این، آرماتورها با مواد قلیایی و اسیدی موجود در بتن نیز واکنش می دهند.

روش های مختلف تقویت میلگرد در برابر خوردگی

تقویت آرماتور در برابر خوردگی

نگاهی به انواع زره‌ها و کاربردهای آن‌ها چگونه خوردگی زره ​​رخ می‌دهد روش‌های تقویت زره خوردگی

از آنجایی که میلگردها مقاومت چندانی در برابر خوردگی و فرسایش ندارند، کارشناسان از روش ها و روش های مختلفی برای افزایش مقاومت میلگردها در برابر خوردگی استفاده می کنند. در این مقاله نحوه جلوگیری از خوردگی آرماتور و مواردی که باید اضافه کنیم را خواهیم فهمید. اگر می خواهید در مورد آن بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع روش‌های تقویت میلگرد

انواع روش‌های تقویت میلگرد

مروری بر انواع میلگرد و کاربرد آنها

بازوبند یک سطح مقطع فولادی است که از نظر ساختاری بخشی از یک پروفیل بسته در نظر گرفته می شود. میلگردها به اشکال، ضخامت ها و اشکال مختلف ساخته می شوند و از نظر شکل ظاهری نیز به دو گروه آجدار و غیر آجدار تقسیم می شوند.

آرماتور – تمیز؟

همچنین با توجه به استانداردهای مکانیکی و شیمیایی می توان آن را به چهار کلاس A1، A2، A3 و A4 (طبق استاندارد معروف روسیه) تقسیم کرد. به عنوان مثال: میلگرد ساده به دلیل ظاهر و سطح صاف در بسیاری از صنایع قابل استفاده است. و این در حالی است که میلگردهای شیاردار به دلیل داشتن لایه راهرو در سطح، بهتر به بتن می چسبند و به همین دلیل در ساخت منازل نیز از آنها استفاده می شود. بیشترین استفاده از میله شیاردار در کلاس های کیفی مختلف در صنعت ساختمان می باشد. مزیت اصلی آهن ساختمانی افزایش استحکام و مقاومت کششی سازه است.

جالب است بدانید یکی از دلایل اصلی آجدار شدن میلگردها ایجاد درگیری بیشتر با بتن است. قیمت انواع میلگرد موجود در بازار را می توانید از طریق لینک “قیمت میلگرد” بررسی کنید.

زنگ شبکه چگونه ایجاد می شود؟

قطعات فولادی عموماً مقاومت کمی در برابر اکسیدهای آهن یا احتمال خوردگی دارند. به عبارت دیگر، علاوه بر اکسیدهای آهن، مواد اسیدی و قلیایی باعث خوردگی و خوردگی فولاد می شوند.

تقویت کننده ضد خوردگی

میلگردها مانند سایر قطعات فولادی در برابر اکسیداسیون فلزات مقاوم نیستند و قطعا با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض اکسیژن مستمر دچار خوردگی می شوند. علاوه بر این، میلگردها با مواد قلیایی و اسیدی موجود در بتن واکنش می دهند. این مواد شیمیایی که بر روی بتن تمیز رسوب می‌کنند می‌توانند آسیب جدی به فولاد تقویت‌کننده وارد کنند، بنابراین تقویت حفاظت از زیر خاک موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

روش های تقویت فولاد تقویت کننده در برابر خوردگی

چندین عامل مخرب باعث خوردگی میله های تقویت کننده می شوند. متخصصان صنعت فلز و فولاد برای مقابله با خوردگی و تقویت فولاد تقویت کننده تدابیر و راهکارهای مختلفی اندیشیده اند. در ادامه این بخش به بررسی روش های مختلف جلوگیری از خوردگی و تقویت فولاد تقویت کننده می پردازیم.

1. پوشش های اسیدی

یکی از روش های تقویت میلگرد در برابر خوردگی، پوشش اسیدی – قلیایی است. سطح بیرونی وسایل قطعا آسیب پذیرترین قسمت آنهاست. سایش ناشی از مواد مخرب از سطح بالایی میلگرد شروع شده و به تدریج به داخل آن نفوذ می کند.

برای جلوگیری از سایش و تقویت میلگرد، روکش های محافظ بسیار نازکی بر روی میلگرد قرار می دهند. ضخامت این روکش ها حدود 0.1 میلی متر است، اما به دلیل افزایش و پردازش این روکش ها، عمر لاستیک بسیار افزایش می یابد. فرآیند پوشش به شرح زیر است:

مرحله اول: در مرحله اول میلگرد باید برداشته شود. برای این منظور میلگرد حدود نیم ساعت در محلول ضد زنگ غوطه ور می شود. در نهایت میلگرد براق از محلول خارج می شود. پس از خارج کردن میلگرد از محلول باید آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

نکته: محلول مورد استفاده برای حذف گرد و غبار ترکیبی از محلول بازدارنده، محلول اسید کلریدریک و آب است. نسبت این سه عنصر پنج لیتر محلول ضد زنگ و پنجاه لیتر محلول اسید کلریدریک است. همچنین برای بدست آوردن صد لیتر محلول ضد زنگ پنجاه واحد (لیتر) آب به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: در مرحله بعد میلگرد را باید حدود 300 ثانیه در محلول قلیایی قرار داد. محلول از ترکیب یک کیلوگرم پودر قلیایی و چهارصد لیتر آب به دست می آید. پس از جدا شدن میلگرد از این محلول، باید دوباره با پارچه های تمیز خشک شود.

مرحله سوم: با یک برس مخصوص محلول ضد خوردگی را روی سطح میلگرد بمالید و میلگرد را یک روز در جایی قرار دهید تا کم کم خشک شود.

نکته: محلول ضد خوردگی ترکیبی از سیمان پرتلند 500 سی سی و یک لیتر آب می باشد. به یاد داشته باشید که این ترکیب یک نسبت است و می توانید راه حل های بیشتری برای این نسبت بسازید.

مرحله چهارم: در این مرحله از فرآیند تقویت میلگرد باید محلولی به نام «محلول آب بندی» روی میلگرد اعمال شود تا فرآیند تکمیل شود. لطفاً به یاد داشته باشید که پس از استفاده از محلول آب بندی، باید چهار ساعت صبر کنید تا دوباره محلول آب بندی را روی میلگرد اعمال کنید.

توجه داشته باشید. محلول آب بندی برای جلوگیری از زنگ زدگی روی سطح آرماتورها استفاده می شود. مهم است که این کار را چندین بار انجام دهید تا آرماتورها به درستی سفت شوند.

راه حل های ضد خوردگی اتصالات

2. پوشش اپوکسی فیوژن

استفاده از پوشش ترکیبی اپوکسی راه دیگری برای تقویت میلگرد در برابر خوردگی است. نکته مهم این است که این روش باید طبق IS: 13620 انجام شود. به طور کلی می توان گفت که این روش دقیق تر و مستقل تر از روش قبلی است. کاربردهای پوشش اپوکسی شامل موارد زیر است:

در مرحله اول باید انواع زنگ زدگی را از سطح آرمیچر پاک کنید. زنگ زدگی مانع استفاده از نصب می شود. به همین دلیل باید از ابزارهایی برای ضدعفونی کامل سطوح نصب استفاده کنید. در نهایت بسیار مهم است که آرمیچر با چیزی براق و راحت بیرون بیاید.

توجه: به یاد داشته باشید که فرآیند سمباده زدن آرماتور و پوشش باید در همان روز انجام شود. اگر یراق آلات را تنظیم کنید و فرآیند سایش را به فردا موکول کنید، باید از ابتدا شروع به پوشیدن کنید.

در مرحله 2، با استفاده از تفنگ پاشش الکترواستاتیک، یک پوشش روی سطح میلگرد پاشیده می شود. چه پودر اسپری سرد یا گرم باشد ضخامت این پوشش حدود 0.1 تا 0.3 میلی متر است.

توجه: در این زمان باید دمای میله و محیط را بررسی کنید تا از شکستگی یا آسیب فیزیکی جلوگیری شود. معمولاً فرآیند سوزاندن انجام می شود.

در مرحله نهایی آرماتوربندی، آرماتور و پوشش آن بررسی می شود. قسمت میلگرد باید جداگانه بررسی شود تا هیچ گونه سوراخ، ترک، سوراخ و آلودگی احتمالی روی سطح آن وجود نداشته باشد.

3. انواع پوشش بتنی

پوشش بتنی

نکاتی که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم مربوط به پوشش میلی متری برای افزایش استحکام آرماتور می باشد. این مورد مربوط به پوششی است که به طور غیر مستقیم نفوذ انواع مواد مضر به آرماتور را کاهش می دهد.

جالب است بدانید که این پوشش‌ها که به «پوشش‌های بتنی» معروف هستند، روش‌های سنتی و قدیمی برای تقویت میلگرد در برابر خوردگی هستند. پوشش های بتنی به دو روش زیر اجرا می شوند:

پوشش سطح

همانطور که از نامش پیداست درمان سطحی. معمولاً یک لایه محافظ از پلاستیک کشیده روی بتن است. و یکی از راه های تقویت آرماتور در برابر خوردگی می باشد.

بتن سوراخ های بسیار کوچکی دارد و این سوراخ ها مسیرهایی برای عبور مواد شیمیایی هستند. بنابراین برای پوشاندن این سوراخ ها از پلاستیک محافظ استفاده می شود.

نکته اینجاست که متأسفانه اغلب به این لایه توجهی نمی شود و معمولاً مواد مضر از طرف دیگر بتن بدون پوشش به بتن نفوذ می کند و به میلگرد آسیب می رساند.

پوشش نفوذ پذیر (دائمی)

این نوع پوشش به منافذ بسیار ریز (مویرگ‌ها) در بتن نفوذ می‌کند و از طریق عمل و واکنش‌های شیمیایی کریستال‌های سخت زیادی در بتن ایجاد می‌کند. روش نفوذ علاوه بر پوشش سطح بتن، در فضاهای خالی نیز نفوذ می کند و بسیار بهتر از پوشش سطح عمل می کند.

این روش تقویت میلگرد در برابر خوردگی آن را در برابر انواع آب و مواد شیمیایی مقاوم می کند. در نتیجه، آرماتور بتن نیز ایمن تر خواهد بود.

مهمترین نکته این روش این است که پرکردن نفوذ علاوه بر جلوگیری از نفوذ مواد مضر، مانع از گردش اکسیژن در بتن نخواهد شد. در صورت مسدود شدن این گردش، میلگرد در اثر عوامل موجود در بتن آسیب می بیند.

به طور کلی روسازی بتنی شامل:

انواع روکش های رزینی. (با پایه سیمانی)

بتن را با کمک ساروج بپوشانید.

پوشش بتنی به نام شاتکریت.

روکش های نوار پلاستیکی. (پوشش مقبره)

4. گالوانیزه کردن

گالوانیزه یا “پوشش” یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین روش های تقویت میلگرد در برابر خوردگی است. متخصصان فلزات با تشکیل یک لایه روی، مقاومت مقاطع فولادی را در برابر خوردگی احتمالی افزایش می دهند.

گالوانیزه

همچنین میلگرد از طریق پوشش روی یا گالوانیزه در برابر خوردگی و اکسید آهن مقاوم است.

کلمات پایانی

در این مقاله در مورد انواع روش های مقاوم سازی میلگرد در برابر خوردگی صحبت کرده ایم. همانطور که اشاره کردیم، میلگرد مانند سایر مقاطع فولادی در برابر خوردگی و عناصر خورنده بسیار مقاوم است. بنابراین در هنگام استفاده از میلگرد در ساختمان با گذشت زمان و واکنش های شیمیایی، میلگرد پوسیده شده و استحکام کلی ساختمان از بین می رود. راه های زیادی برای تقویت میلگرد در برابر خوردگی وجود دارد. این روش ها شامل روش هایی مانند گالوانیزه، پوشش همجوشی اپوکسی، پوشش بتن و پوشش اسیدی قلیایی می باشد.

سوالات متداول

برای تقویت آرماتور در برابر خوردگی از چه روش هایی استفاده می شود؟

گالوانیزه، انواع پوشش بتن، پوشش اپوکسی، پوشش اسیدی قلیایی و …. یکی از مهم ترین روش های جلوگیری از خوردگی کابینت ها می باشد.

الزامات تقویتی برای روش های تقویت چیست؟

میلگرد مقاومت کمی در برابر اکسیدهای آهن دارد و ناگزیر با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض اکسیژن مداوم دچار خوردگی می شود. علاوه بر این، میلگرد به مواد قلیایی و اسیدی در بتن نیز واکنش نشان می دهد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *