دسته‌بندی نشده

انواع ورق آهن و کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف

انواع ورق آهن و کاربرد گسترده آنها در صنایع مختلف

محصولات صفحه آهنی

انواع ورق فلزی و کاربردهای گسترده آنها در صنایع مختلف

انواع ورق های فلزی و کاربرد گسترده آنها در بخش های مختلف

رایج ترین انواع ورق های فولادی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ ورق فولادی یکی از پرمصرف ترین محصولات فولادی است که در آلیاژها، اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می شود که بسته به ضخامت، ابعاد و آلیاژهای مورد استفاده کاربردهای متفاوتی دارد. قیمت ورق های فولادی متاثر از آلیاژها، روش ساخت و تاسیسات تولید ورق است. برای کنترل کیفیت ورق فولادی ابتدا باید نیازهای مشتری برآورده شود.

امروزه فروشگاه های زیادی در کشور به تولید ورق های فلزی مشغول هستند که محصولات آنها از کیفیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی کامل انواع پارچه آهنی و کاربرد آن ها می پردازیم پس در ادامه این مقاله با آهن ملل همراه ما باشید.

پیشنهاد پژوهشی: برای شناخت بهترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور مقاله «با بهترین تولیدکنندگان ورق فولادی کشور» آشنا شوید.

لیست محتوای پنهان

1 ورق آهن چیست؟

2 نوع آهن

3 ورق گالوانیزه

4 صفحه پوشیده شده است

5 پانل آجدار

6 ورق استیل ضد زنگ

7 صفحه ترکیبی

8 ورق مشبک

9 ورق اسیدشویی

10 برگه رنگی

11 ورق آتش خوار

12 برگ لاوتون

13 برگ مشکی

14 تیغه برش

15 روش تشکیل برگ

ورق آهن چیست؟

ورق فلزی آلیاژی است که اساس آن آهن است. این محصولات حاوی ترکیبات مختلفی هستند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از زره های صفحه ای وجود دارد که هر نوع محصول در بخش های مختلف صنعتی استفاده می شود.

مهم است بدانید که آهنگری فولاد به عنوان نورد شناخته می شود. به طور کلی پلیت به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می شود. نورد با عبور فولاد در دمای معین از چند غلتک انجام می شود. اکثر مقاطع فولادی مانند تیرها، نبشی ها، سپرها و صفحات از نورد سرد و گرم تولید می شوند. تفاوت بین ظروف سرد و گرم اغلب باعث نگرانی مصرف کنندگان می شود.

یکی از رایج ترین اصطلاحات در دنیای فولاد و به خصوص ورق فلز، اصطلاح فلز نسوز است که برای توصیف گروهی از عناصر فلزی با بالاترین نقطه ذوب به کار می رود. ورق فولادی نسوز ماده ای است که به طور گسترده در پروژه های بزرگ و کوچک استفاده می شود. ورق فولادی نسوز از انواع محصولات با مشخصات و کاربردهای متفاوت تشکیل شده است.

ورق فلزی چیست؟

ورق فلزی چیست؟

بیشتر بخوانید: “تفاوت ورق های فولادی نورد گرم و نورد سرد”

انواع روکش های آهنی

ورق های فولادی با طرح ها و اشکال مختلف در اطراف ما وجود دارد. شکل تولید محصولات به نوع، جنس و ضخامت آنها بستگی دارد. انواع مختلفی از ورق های فولادی وجود دارد. در این مقاله سعی خواهیم کرد اطلاعات ارزشمندی در مورد انواع ورق فولادی ارائه کنیم.

انواع ورق آهن.

انواع ورق فلزی

ورق گالوانیزه

ورق روغنی

تخته شطرنجی

فولاد ضد زنگ لامباران

برگ آلیاژی

پادگان ثور

ورق اسیدشویی

نمودار رنگی

برگ های آتش خوار

لاتون پیج

ورق سیاه

برش

ورق گالوانیزه

یکی از رایج ترین انواع ورق های آهنی در بازار، ورق آهن می باشد. ورق گلکسی از ورق سیاه و با فرآیند نورد سرد تولید می شود و در فرآیند خاصی با روکش روی یا لونیزه می شود. فلز روی از فولاد و آهن در برابر اکسید آهن محافظت می کند، بنابراین ورق آهن در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم است. ضخامت این محصول از 6 تا 18 میلی متر متغیر است. طول پارچه 2 تا 6 متر و وزن تخمینی آن 8 تا 30 کیلوگرم است.

نوع دیگری از ورق گالوانیزه معروف به ورق گالوانیزه گرم وجود دارد که با قرار دادن یک پوشش روی در بالای ورق گالوانیزه در طول فرآیند پردازش گرم تولید می شود. به طور کلی گالوانیزه کردن یک روش تقویتی محسوب می شود، صفحه روغن در این روش در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می شود.

در تولید ورق گالوانیزه ذوزنقه ای با عرض 100 تا 125 سانتی متر از ورق گالوانیزه استفاده می شود و زمان تولید این محصول بین 2 تا 48 ساعت می باشد.

آخرین قیمت ورق گالوانیزه را در سایت میلز آهن ببینید.

صفحه سایه

از ورق های فولادی گالوانیزه برای پوشش در صنایع مختلف استفاده می شود. هنگامی که ورق ها ریخته گری می شوند، آنها نیز رنگ می شوند تا زیبا به نظر برسند. ورق Shadowline نوعی ورق فولادی است که در برابر هر نوع خوردگی بسیار مقاوم بوده و زیبا به نظر می رسد.

ورق روغنی

رول های روغنی به دو نوع رول سرد و رول گرم تقسیم می شوند. محصول خروجی نورد گرم را می توان صفحه سیاه و محصول خروجی نورد سرد را صفحه روغن نامید. ورق ورگانی در بازار به ورق فولادی سرد معروف است. عرض استاندارد این نوع ورق 100 و 125 سانتی متر می باشد. به علاوه در ضخامت 0.3 میلی متر تا 4 میلی متر تولید می شود. اساساً ورق روغنی اساس ورق گالوانیزه را تشکیل می دهد.

برای اطلاع از بهترین قیمت ورق روغنی به سایت آسیاب آهن مراجعه کنید.

ورق روغن

ورق روغنی

ورق داستان

ورق سرد به ورق هایی گفته می شود که در طی فرآیند نورد سرد تولید می شوند. ورق های سرد مانند ورق های گالوانیزه و روغنی در اندازه های مختلف در بازار موجود است. این محصولات در عرض 100-125 سانتی متر و ضخامت 0.3-3 میلی متر تولید می شوند.

ورق قلع اندود

ورق قلع روکش دار نوعی صفحه روغنی است و با فرآیند نورد سرد تولید می شود. در فرآیند ساخت ورق قلع اندود شده، لایه ای از مواد قلع بر روی سطح صفحه تشکیل می شود و سطح نهایی معمولاً برای محافظت بیشتر با لایه ای از کروم پوشانده می شود. از مهمترین کاربردهای این محصول می توان به صنایع بسته بندی مواد غذایی و شیمیایی و صنایع بسته بندی دارویی اشاره کرد.

پیرینگ چکر

ورق آجدار محصولی از ورق سیاه است و با فرآیند نورد گرم تولید می شود. صفحه آجدار تفاوت های زیادی با سایر محصولات نورد گرم مانند صفحه اسیدشویی دارد. کاربرد اصلی لایه سرخ شده ایجاد اصطکاک بر روی سطوح مختلف است، برای این منظور از این محصول در کف اتوبوس، آسانسور یا پله و پل استفاده می شود.

تخته چک

بشقاب چکر

ورق استیل ضد زنگ

ورق فولادی آلیاژ فولادی است که در عناصر تشکیل دهنده آن با سایر ورق های فولادی متفاوت است. عنصر تعیین کننده در ورق فولادی آلیاژی کربن است. اگر کربن موجود در آلیاژ کمتر از 2 درصد حجم کل آن باشد، ورق فولادی تولید می شود. مهمترین تفاوت فولاد با سایر ورق ها در خصوصیات فنی است. ورق فولادی کاربردهای مختلفی دارد، از ورق فولادی برای ساخت انواع مخازن فولادی، میخ، پرچ، لوله های جوشی و تیرآهن استفاده می شود.

ورق فولادی ضد زنگ

ورق استیل ضد زنگ

ورق آلیاژی

صفحات آلیاژی صفحاتی هستند که با عناصر مختلف ترکیب شده و به اشکال مختلف به فروش می رسند. ورق های آلیاژی به دو دسته نورد گرم و نورد سرد تقسیم می شوند. ورق آلیاژی در ساخت کشتی ها و تجهیزات دریایی، صنایع هواپیماسازی، صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و مخازن سوخت استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: “ورق آلیاژی; انواع و مزایای استفاده از آن (قسمت دوم)”

لیست A283

از سری ورق های آلیاژی که به طور گسترده در صنعت استفاده می شود، ورق A283 به عنوان ورق مخزن نیز شناخته می شود. ورق A283 نوعی ورق آلیاژی با استحکام، قابلیت ماشینکاری و جوشکاری بالا می باشد. ورق A283 در ضخامت های 4 تا 120 میلی متر و به صورت صفحات برش خورده تولید و به بازار فولاد عرضه می شود.

Crowd A516

ورق A516 نوعی ورق کربن (فولاد) با مقادیر کمی از عناصر آلیاژی مانند گوگرد، فسفر، منگنز و سیلیکون است که برای دستیابی به کیفیت بالا استفاده می شود.

صفحه ضد سایش

ورق سایش به نام هاردوکس نیز شناخته می شود، ورق آلیاژی با درصد کربن بالا و کربن موجود در این محصول آن را سخت، مستحکم و بادوام می کند. با افزایش درصد کربن در ورق آلیاژی، استحکام و خاصیت ضد سایش آن نیز افزایش می یابد. فرآیند نورد سرد برای تولید ورق های سایش استفاده می شود.

بشقاب آلوزینک

ورق آلوسینک نوعی ورق فولادی آلیاژی است که با خواص و مشخصات فنی متفاوتی تولید و عرضه می شود. ورق آلوزینک با نام های دیگری مانند «گالوانیوم» و «سینکالوم» نیز شناخته می شود. ورق آلوزینک یک فلز گالوانیزه است که با عناصر روی پوشش داده شده است. این ورق در تولید انواع تابلو برق، در تولید انواع دیگ بخار، در تولید انواع پروفیل در و پنجره کاربرد دارد.

لتالاپا آلوزینکولوی

ورق آلوزینک

مش خاکستر

پانل های مشبک با سوراخ کردن ورق فلزی ایجاد می شوند. جنس پانل توری می تواند فولاد یا آلومینیوم باشد. بسته به نوع، انواع مختلفی از مش وجود دارد و کاربرد آنها نیز بسته به نوع و ضخامت متفاوت است.

انواع ورق آهن

انواع ورق آهن

اسید؟

اساس تولید اسید واشر ورق مشکی می باشد. در حین تولید ورق اسید واش لکه های زیادی و آسیب های مشهود به آن وارد می شود به همین دلیل سازندگان این لکه ها را با اسید واش تمیز و ترمیم می کنند به همین دلیل به آن ورق اسید واش می گویند. ورق اسید واش در صنایعی مانند خودروسازی، لوله سازی و صنایع پتروشیمی استفاده می شود.

مجموعه آهن نمل به روزترین انعطاف را در قیمت ورق اسید واش ارائه می دهد.

ورق شستشوی ترش

ورق اسیدشویی

ورق رنگی

ورق رنگی نوعی ورق فولادی است که به آن ورق گالوانیزه می گویند زیرا ورق پایه آن گالوانیزه است. این نوع ورق ابتدا در فر پخته می شود. فولاد گالوانیزه دارای روکش اکسید روی است که از ورق در برابر عوامل محیطی خارجی محافظت می کند. این نوع ورق در بسیاری از صنایع مانند صنعت ساختمان، صنایع فلزی، لوازم خانگی و حمل و نقل کاربرد دارد.

مجموعه آهن نمل قیمت واقعی و آنلاین صفحه رنگ آمیزی را ارائه می دهد.

نمودار طراحی سرامیک

ورق طرح سفالی یکی از مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان است و ظاهر زیبایی دارد و تنوع رنگ آن بسیار زیاد است. ورق طرح گل رس دارای جایگاهی در صنعت تولید است. این محصول دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در خرید و فروش آن تاثیرگذار است. ورق طرح سفالی یکی از مناسب ترین مصالح برای سقف شیروانی می باشد.

برگه طرح سفال

ورق های طرح چینی

سینوس رنگی

نام دیگر ورق رنگی سینوسی، ورق شاتر سینوسی است. دلیل نامگذاری این نوع ورق به این دلیل حرکت دایره ای زیاد در آن است که باعث می شود ورق شبیه به موج سینوسی شود. این گونه ورق ها در رنگ ها و اندازه های مختلف از 20 سانتی متر تا 12 متر در بازار موجود است و می توانید رنگ مورد نظر را از کارخانه سفارش دهید. لایه رنگی این نوع ورق ها علاوه بر زیبایی باعث دوام و مقاومت آن ها در مقایسه با ورق های گالوانیزه معمولی می شود.

ورق برای خوردن ژن

ورق های حرکتی تا 585 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند و انواع دیگر آنها تا 1250 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند. در حال حاضر نوع اول به صورت رول و ورق بیشتر در بازار رایج است. ورق های نسوز در گریدهای مختلفی تولید می شوند که بر اساس نوع و مقدار آلیاژهایی که دارای عناصر مختلف، مقاومت و استحکام و حتی کاربرد آنها با یکدیگر متفاوت است.

ورق با قدرت بالا

فولاد با استحکام بالا یکی از رایج ترین انواع فولاد است که شکل پذیری و استحکام بالاتری نسبت به فولاد کربنی دارد. ورق با مقاومت بالا در ضخامت ها و درجه های مختلف و طی فرآیند ترمومکانیکی تولید می شود.

چنین طبقه ای

ورق دریایی ورقی است که برای کف عرشه، بدنه انواع کشتی، کشتی های بزرگ، عرشه و … استفاده می شود. این ورق نوعی ورق نورد گرم با قابلیت جوش و استحکام بالا می باشد. برگ دریا در برابر مواد شیمیایی، آب شور دریا و خوردگی مقاوم است.

مقاله لاتون

ورق های فلزی که برای تسطیح و تسطیح برای پرکردن فضاهای خالی کوچک استفاده می شوند، ورق های لاتون نامیده می شوند. ورق لاتون در ضخامت ها و انواع مختلف در بازار تولید و به فروش می رسد. ورق های برنجی در انواع و مواد مختلف از جمله: فولاد، بابیت، فولاد، مونل، آلومینیوم، آهن، مس، طلا، نقره، فسفر، برنز، مس و غیره تولید می شوند.

ورق لاتون

قانون لاوتون

لامینا دورو

ورق طلا یکی از رایج ترین ورق های فلزی است و به رنگ طلایی و بافت نرمی دارد. ورق طلا معمولاً در دو نوع ورق طلای عیار و ورق فلز پایه در بازار موجود است.

یک بشقاب برنجی

برگ مس از ترکیب مس و آلیاژ روی تولید می شود و مقدار روی و مس مخلوط شده با فلز مس تغییر رنگ داده و رنگ آن به زرد و نقره ای تغییر می کند. ورق مس به دلیل داشتن فلز وزن بالایی دارد و علاوه بر وجود آهن، قلع و منگنز نیز در ورق مس وجود دارد.

صفحه آلومینیومی

یکی از پرمصرف ترین ورق ها در صنایع مختلف، ورق آلومینیوم است که در تولید روکش کابل و عایق حرارتی کاربرد دارد. این محصول در سایزها و ابعاد مختلف از 0.008 تا 0.25 اینچ و به صورت رنگی و بی رنگ تولید می شود که از این ورق ها برای مصارف مختلفی استفاده می شود بنابراین در هر صنعتی قابل استفاده می باشد.

نامه سیاه

فویل هایی وجود دارد که می توان آنها را با نورد گرم تولید کرد. به این نوع ورق سیاه ورق می گویند. این نوع ورق را می توان یکی از اصلی ترین ورق های موجود در بازار آهن دانست. برای سنجش کیفیت این صفحه باید از شاخصی به نام ST استفاده کنید. ورق مشکی ساده دارای شاخص ST بین st33 و st52 می باشد و ورق مشکی را می توان به صورت رول یا برش ورق یا پارچه بنا به نیاز مشتری عرضه کرد.

برای اطلاع از قیمت مناسب و به روز در بلک شیت، سایت آسیاب آهن را بررسی کنید.

انتشار ST52

فولاد به دلیل استحکام بالا و قیمت مناسب یکی از مصالحی است که بیش از سایر مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید ورق ST52 ابتدا سنگ آهن خام ذوب شده و سپس از آهن خام ساخته می شود. با کاهش یا افزودن برخی عناصر به این سازه، زمینه ساخت فولاد ST52 فراهم می شود.

حرف ST37

ST37 یکی از مهمترین فولادهای غیر آلیاژی مورد استفاده در صنعت صفحه سازی است. این نوع ورق سیاه در بین مصرف کنندگان در صنعت به فولاد ملایم معروف است. ورق ST37 درصد کربن پایین و شکل پذیری بالایی دارد و استحکام خوب آن باعث شده است که در صنایع مختلف مورد استفاده گسترده قرار گیرد.

پارچه های اکسین اهواز

کارخانه فولاد اکسین اهواز ورق های 8-80 میلی متری فرآوری می کند، تولید اصلی تا 40 میلی متر و ضخامت های بالاتر نیز در صورت درخواست موجود می باشد. در بین مصرف کنندگان در حال افزایش است. استانداردهای تولید ورق اکسین در اهواز مطابق با آخرین استانداردهای جهانی می باشد. و در عرض 2 متر و طول 6 و 12 متر به فروش می رسد و فقط پارچه می باشد.

بهترین قیمت ورق مشکی Oxy در وب سایت آیرون میلز.

کشف تفاوت ورق فولاد اصفهان و اهواز

ورق برش

ورق برشی یکی از رایج ترین انواع ورق های فولادی است که در فرآیند نورد گرم و در دماهای بالا تولید می شود و ماده اولیه فلز برای تولید این محصول می باشد. ضخامت محصول نسبت به عرض آن کمتر است. ورق برش کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد.

برگ

این ورق نازک از فولاد، پلاستیک و آلومینیوم است که با تشکیل سدی از ورق های فلزی مختلف، به ویژه ورق های گالوانیزه رنگی ایجاد می شود. کرکره های فلزی در طرح های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که هر کدام بسته به نوع ساخت و یا مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

Industriark

ورق صنعتی همان فلزی است که در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. ورق صنعتی با برش چوب و اسلب تولید می شود و از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و از مرغوب ترین ورقها محسوب می شود.

چگونه یک ورق درست کنیم

یکی از روش‌های شکل‌دهی ورق فولادی، روش رول‌فرمینگ است. رول‌فرمینگ یک روش شکل‌دهی قابل اعتماد و اثبات شده است که برای کاربردهای مدرن ایده‌آل است.

یکی دیگر از روش های شکل دهی ورق هیدروفرمینگ است. در فرآیند هیدروفرمینگ برای تشکیل ورق ابتدا مواد اولیه را در قالب ریخته و پس از بسته شدن قالب مایع با فشار قوی به داخل قالب تزریق می شود و مواد داخل قالب را تشکیل می دهند. . در نهایت پس از باز کردن قالب و تخلیه مایع، قطعه از قالب خارج می شود.

یکی از روش های مورد استفاده در طراحی ورق، برش ورق فلز می باشد. روش های مختلفی برای ساخت آهن وجود دارد. فرآیند جداسازی ورق ها برای تولید محصولات را برش پارچه می گویند. یکی از فرآیندهای شکل دهی فلز، برش و خمش است که در صنعت به روش های مختلفی انجام می شود.

برش ورق انواع مختلفی دارد که برش لیزری یکی از آنهاست. برش لیزری یکی از کارآمدترین روش های برش ورق فلز است. برای اکثر پروفیل های فلزی، برش لیزری بهترین گزینه است.

تسمه و ورق آهنی از محصولاتی است که در صنعت ساختمان استفاده می شود. هر دو به صورت ورق های برش خورده در انواع و جنس های مختلف در بازار موجود هستند.

تکنیک های ورق سازی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *