دسته‌بندی نشده

با ورق قلع اندود و ویژگی‌های مهم آن بیشتر آشنا شوید

با ورق قلع اندود و ویژگی‌های مهم آن بیشتر آشنا شوید

علما هیچ شانسی برای ساختن ورقه قلع ندارند. یک عنصر فلزی به دلیل خواص شیمیایی خاص آن قابل استفاده نیست. به دلیل این مشکل، قلع به عنوان پوشش یا به عنوان یکی از ترکیبات آلیاژی در ورق فلز استفاده می شود. در این مقاله، ما برای اولین بار صفحه قلع روکش شده را معرفی کردیم، سپس در مورد ویژگی های آن و سایر نکات صحبت کنید.

یک پخش کننده صوتی

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

ببینید: با انواع ورق های فولادی و کاربرد آنها در تجارت و زندگی روزمره آشنا شوید

فویل قلع چیست؟

روکش قلع

ورق قلع با نام های دیگری مانند «صفحه قلع» یا «ورق قلع» نیز شناخته می شود. این ورق از نظر خواص مشابه ورق روی یا گالوانیزه است، اما تفاوت اصلی این دو ورق را از یکدیگر جدا می کند: ورق قلع با روکش شیشه گالوانیزه با روکش روی تولید می شود.

قلع به دلیل خواص منحصر به فرد خود خواص مختلفی به پوشش های فلزی می دهد. بسیاری از مشکلات و معایب روکش فولادی با آبکاری قلع برطرف می شود. در مصنوعات فلزی باید از قلع به صورت آلیاژی استفاده شود و فقط ورق های قلع ساخته نمی شود.

قلع ورق چه خواصی دارد؟

لایه پوشش داده شده با قلع، شکل پذیری، جوش پذیری و خم شدن ورق های فولادی را بهبود می بخشد. ورق حلبی تا حد زیادی بدون هیچ گونه پارگی روی سطح ورق کشیده می شود. سایر ویژگی های ورق قلع:

همان ضخامت ورق در بالا

جلوگیری از سایش زودرس

ظاهر جلا، براق و زیبا

توانایی نقاشی مطلوب و قابل قبول است

مهارت جوشکاری خوب

ابعاد ورق فلزی

ابعاد ورق فلز

ورق قلع دار از یک سطح فولادی و یک لایه میکرونی از قلع تشکیل شده است. این موضوع در ضخامت ورق قلع بسیار مهم است. ضخامت ورق قلع شده حدود 0.13 تا 0.50 میلی متر است. ابعاد و اندازه صندلی ها معمولا به دو صورت پارچه ای (استاندارد) و سفارشی تولید می شود.

وزن ورق با توجه به ضخامت و اندازه متفاوت است. اندازه ورق نرم در یک منطقه خاص محدود است و این ورق با مواد سبک کوچک تولید می شود. بنابراین می توان گفت که ورق نرم وزن کمتری نسبت به سایر ورقهای فلزی دارد.

ورق فلز، علاوه بر ویژگی های یک ورق فلزی، دارای خواص عنصر قلع است. به طور کلی، این نوع ورق به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و تنشی که ممکن است رخ دهد و همچنین پوشش، مقاومت استثنایی در برابر خوردگی یا آسیب نشان می دهد.

کاربرد پوشش قلع

از صفحه قلع استفاده کنید

استفاده از فویل قلع به خواص فنی، مکانیکی و شیمیایی این ورق بستگی دارد. ویژگی اصلی فویل قلع مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی آهن است. آهن و فولاد مقاومت بسیار کمی در برابر خوردگی دارند و آهن قلع این ضعف را جبران می کند.

کاربرد واقعی فویل قلع به شرح زیر است:

اولین و ساده ترین استفاده از فویل قلع، محافظت از مواد غذایی موجود در آن است. موارد استفاده مانند ساخت قوطی یا قوطی روغن جامد

از ورق قلع برای ساخت انواع قابلمه و تابه استفاده می شود. این نوع قلع برای پخت و پز بسیار مفید است.

فولاد قلع دار برای ساخت انواع برد مدارهای تخصصی و غیر تخصصی و قطعات الکترونیکی استفاده می شود.

از ورق قلع برای تولید برخی قطعات خودرو استفاده می شود و به طور کلی یکی از پرکاربردترین ورق های فلزی در این زمینه می باشد.

در ساخت قطعات فولادی مورد استفاده در ساختمان ها از ورق های قلع به صورت جدید و بهینه استفاده می شود.

چند نوع فویل حلبی؟

ورق های فولادی بسته به آلیاژ مورد استفاده در ساخت آنها یا بر اساس معیارهای دیگر به انواع مختلفی تقسیم می شوند. معروف ترین تقسیم بندی ورق فلزی مربوط به درجه نرمی و سختی این صفحه است. در زیر انواع این ورق از نظر سختی آورده شده است:

Fury 2 (در سطح دشواری “آسان”.

مزاج 3 (با سختی “عادی”)

دما 4 (جامد)

استاندارد قلع ورق چیست؟

ورق گالوانیزه استاندارد

هر فولاد با استاندارد فولاد خاصی تولید می شود. در بخش بعدی، ما به لیستی از محبوب ترین استانداردهای ورق فلزی نگاه خواهیم کرد:

روش های آزمون استاندارد برای تعیین وزن پوشش قلع بر روی انواع صفحات قلع بر اساس استاندارد «ASTM A 630-98 Electrolytic» انجام می شود.

ورق های قلع دار الکترولیتی تولید شده توسط فرآیند نورد با استاندارد “626/A 626M-98 ASTM” به دست مشتریان می رسد.

قلع ورق بر اساس ورق سیاه تولید شده برای اهداف عمومی مطابق با استاندارد “ASTM A 623-02” است.

ورق های قلع بر روی پایه ورق مشکی با روکش کروم الکترولیتی و ساختار نورد تک یا دوتایی مطابق با ASTM A 657M-98A تولید می شوند.

ورق های قلع روکش شده استاندارد برای تولید انواع مصارف عمومی بر اساس استاندارد متریک “ASTM 623M-02” تولید می شوند.

نوارهای فولادی نورد سرد بر اساس مشخصات فنی و استاندارد «DIN EN114010.96» تولید می شوند.

تسمه های فولادی ضد زنگ برای فرآیند شکل دهی سرد با علائم استاندارد و فناوری “139 12.97 DIN EN 10” طراحی شده اند.

در هر یک از این استانداردها، رگولاتورها اطلاعات فنی و شیمیایی خاص ورق را تعریف کرده اند تا سازندگان ورق های قلع شده دقیقا بدانند محصول را با چه فرآیندی تولید کنند و نتیجه کار باید چه باشد.

ورق های فلزی انواع مختلفی دارند و در اندازه ها و ابعاد مختلف در بازار موجود می باشند. قیمت های به روز انواع ورق را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید: ” قیمت امروز ورق ”

سایر ویژگی های فویل قلع ما را بررسی کنید

جدا از ویژگی های فنی و ظاهری، ورق قلع اندود دارای سه ویژگی برجسته دیگر نیز می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

محدوده مکانیکی گسترده:

ورق قلع، بر خلاف بسیاری از ورق های فلزی دیگر، دارای طیف وسیعی از تولید بر اساس مشخصات مکانیکی مختلف است. بیایید این را با یک مثال توضیح دهیم: ورق قلع در سه نوع مختلف و در پنج پرداخت متفاوت وجود دارد.

کاهش آلودگی محیط زیست:

اگر قلع کنسرو شده در طبیعت قرار گیرد، با اعمال و واکنش هایی که به عنوان اکسیداسیون شناخته می شود، به چرخه طبیعت باز می گردد. به دلیل این مشکل، کارشناسان می گویند قلع آلودگی کمتری نسبت به سایر ورق های فولادی دارد و در نتیجه انتخاب بهتری برای سلامت اکوسیستم زمین است.

بازیافت آسان:

این ویژگی تا حدودی به تمام ورق های فولادی مربوط می شود. با توجه به اینکه آهن دارای ظرفیت جذب مغناطیسی مطلوبی است، به راحتی از زباله های گسترده جدا شده و سپس به چرخه بازیافت منتقل می شود. لازم به ذکر است که با استفاده از این روش می توان تا 80 درصد ضایعات فلزی را بازیافت کرد.

ورق های آلیاژی فلزی کاربرد و ویژگی های بسیار متفاوتی دارند و هر کدام در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. مزایا و معایب انواع ورق از جمله موارد مهم برای افرادی است که در زمینه خرید و فروش قطعات فلزی فعال هستند. برای این منظور می توانید مقاله مزایا و معایب ورق را مطالعه کنید.

آخرین کلمه

ورق فلزی ورق فولادی با روکش قلع است. قلع به دلیل خواص ویژه ای که دارد ورق فولادی را در برابر سایش، خوردگی و سایر آسیب ها مقاوم می کند. لازم به ذکر است که محتوای قلع باعث بهبود خواص مکانیکی ورق فولادی مانند شکل پذیری، چکش خواری و رنگ پذیری می شود.

ورق موجدار و خواص مهم آن

ورق یتونی قلع اندود؟

حرفه ای ها فرصتی برای ساخت ورقی که فقط از قلع تولید می شود را ندارند. عنصر فلزی قلع به دلیل خواص شیمیایی خاصی که دارد نمی تواند در این راه مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل این مشکل، از قلع به عنوان پوشش یا یکی از ترکیبات آلیاژی در ورق فلز استفاده می شود. در این مقاله ابتدا به معرفی فویل قلع روکش شده می پردازیم سپس به ویژگی ها و نکات اضافی آن می پردازیم.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

ببینید: در مورد انواع مختلف مواد فولادی و کاربرد آنها در صنعت و زندگی روزمره اطلاعات کسب کنید

کنسرو برگ چیست؟

تصویر را ترجمه کنید

Tinplate با نام های دیگری مانند “قلع” یا “قلع کاغذ” نیز شناخته می شود. از نظر خواص، این ورق شبیه ورق روی یا گالوانیزه است، اما یک تفاوت کلی این دو ورق را از یکدیگر جدا می کند: ورق قلع اندود با یک لایه قلع و یک لایه روی ساخته می شود.

قلع به دلیل ویژگی های خاص خود خواص متفاوتی را به ورق فلزی می بخشد. بسیاری از مشکلات و معایب ورق های فولادی با پوشش قلع برطرف می شود. در مصنوعات فلزی باید از قلع به عنوان آلیاژ استفاده شود، فقط با قلع نمی توان ورق ساخت.

بوم حلبی چه خواصی دارد؟

صفحه قلع تغییر شکل پذیری، جوش پذیری و استحکام ورق فولادی را بهبود می بخشد. پارچه رنگی روی پارچه بدون پارگی کشیده می شود. سایر ویژگی های Tand Sheet عبارتند از:

ضخامت سطح ورق یکنواخت

پیشگیری از پوسیدگی زودرس

روشن، براق و زیباست

رنگ پذیری مطلوب و قابل قبول

توانایی خوب در لحیم کاری ورق

ابعاد ورق قلع اندود

ابعاد ورق کنسرو شده

با ورق قلع اندود و ویژگی‌های مهم آن بیشتر آشنا شوید

با ورق قلع اندود و ویژگی‌های مهم آن بیشتر آشنا شوید

Tinplate دارای یک سطح فولادی و یک لایه میکرونی از قلع است. این مشکل در ضخامت ورق فلز اهمیت بیشتری دارد. ضخامت فویل قلع حدود 0.13 تا 0.50 میلی متر است. این سایزها و ابعاد ورق عموما در دو طرح پارچه (استاندارد) و سفارشی تولید می شوند.

وزن فویل قلع با توجه به ضخامت و اندازه آن متفاوت است. ابعاد ورق قلع‌شده محدود به محدوده معینی است و این ورق با مواد کمتر و سبک‌تر تولید می‌شود. بنابراین می توان گفت که ورق قلع وزن کمتری نسبت به سایر ورق های فولادی ضد زنگ دارد.

صفحه قلع علاوه بر خواص ورق فلزی، خواص و مزایای عنصر قلع را نیز دارد. به طور کلی این نوع صفحه به دلیل استحکام بالا در برابر ضربه و فشار احتمالی و همچنین روکش قلع مقاومت منحصر به فردی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد.

درخواست کاغذ پوشش داده شده

کاربرد-ورق-قلع-پوشش داده شده

استفاده از فویل قلع جنبه فنی این فویل است. این بستگی به ویژگی های مکانیکی و شیمیایی دارد. منحصر به فرد ترین ویژگی فویل قلع مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و اکسید آهن است. آهن و فولاد مقاومت کمی در برابر زنگ زدگی دارند و فلز این ضعف را جبران می کند.

کاربردهای دقیق فویل سرب عبارتند از:

اولین و ساده ترین استفاده از فویل قلع، محافظت از مواد غذایی موجود در آن است. موارد استفاده مانند ساخت قوطی یا قوطی روغن جامد

از ورقه های حلبی برای ساخت انواع قابلمه و تابه استفاده می شود. این نوع آهن راه راه در آشپزی بسیار مفید است.

از Tinplate برای ساخت انواع بردها و قطعات الکترونیکی تخصصی یا غیر تخصصی استفاده می شود.

از ورق های فلزی در تولید برخی از قطعات خودرو استفاده می شود و به طور کلی یکی از پرمصرف ترین ورق های فولادی در صنعت به شمار می رود.

در ساخت پروفیل های فولادی مورد استفاده در ساختمان ها از ورق های قلع به روشی جدید و بهتر استفاده می شود.

انواع فویل آلومینیومی چیست؟

ورق های فلزی با توجه به روغن استفاده شده در ساخت و یا سایر پارامترها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. محبوب ترین طبقه بندی قلع مربوط به سطح انعطاف پذیری و استحکام این کلاس است. در زیر نوع مشکل این صفحه آورده شده است:

خلق و خوی 2 (با سطح سختی “خفیف”)

دمای 3 (با سختی “عادی”)

خشم 4 (سختی)

استانداردهای ورق قلع چیست؟

فویل قلع استاندارد

هر صفحه فولادی بر اساس استاندارد شناخته شده فولاد تولید می شود. در بخش بعدی لیستی از معروف ترین استانداردهای فویل قلع را بررسی خواهیم کرد:

روش اندازه گیری استاندارد برای تعیین وزن ورق قلع برای انواع ورق های قلع بر اساس “الکترولیز ASTM A 630-98” انجام می شود.

ورق های الکترود تولید شده در فرآیند نورد با استاندارد «626/A 626M-98 ASTM» به دست مشتری می رسد.

ورق قلع بر اساس ورق سیاه تولید شده برای مصارف عمومی مطابق با استاندارد “ASTM A 623-02” است.

ورق های قلع دار بر اساس ورق مشکی با روکش کروم الکترولیتی و با ویژگی نورد تک یا دوتایی مطابق با استاندارد ASTM A 657M-98a تولید می شوند.

ورق های قلع اندود استاندارد برای تولید انواع نیازهای عمومی بر اساس استاندارد متریک «ASTM 623M-02» تولید می شوند.

لوله های فولادی نورد سرد بر اساس مشخصات فنی و استاندارد «DIN EN114010.96» تولید می شوند.

تسمه فولادی نورد سرد بدون پوشش تولید شده برای فرآیند شکل دهی سرد با مثال و جزئیات فنی “139 12.97 DIN EN 10”.

لازم به ذکر است که رگولاتورهای هر استاندارد، جزئیات فنی و شیمیایی ورق را به طور دقیق مشخص کرده اند، بنابراین سازندگان ورق های قلع دار دقیقاً می دانند که محصول باید در چه فرآیندی تولید شود و نتیجه کار چگونه باشد. پسندیدن .

ورق های فولادی انواع مختلفی دارند و در اشکال و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشند. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید به قیمت روز انواع روزنامه دسترسی پیدا کنید: «قیمت روزنامه های امروز»

با خواص قلع بیشتر آشنا شوید

ورق حلبی رنگی علاوه بر مشخصات فنی و ظاهری که ذکر شد، دارای سه ویژگی متمایز نیز می باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد:

محدوده مکانیکی گسترده:

ورق قلع، بر خلاف سایر صفحات فلزی، دارای طیف گسترده ای از تولید بر اساس مشخصات مکانیکی مختلف است. بیایید این را با یک مثال توضیح دهیم: تخته در سه رنگ مختلف و پنج رنگ مختلف موجود است.

کاهش آلودگی محیط زیست:

هنگامی که ورق قلع در طبیعت قرار می گیرد، از طریق عمل و واکنش اکسیداسیون به چرخه طبیعی خود باز می گردد. به دلیل این مشکل، کارشناسان می گویند که ورق های فولادی قلع دار نسبت به سایر ورق های فولادی آلودگی کمتری دارند و بنابراین انتخاب بهتری برای سلامت اکوسیستم های کره زمین هستند.

بازیافت آسان:

این ویژگی تقریباً برای تمام ورق های فلزی صدق می کند. با توجه به اینکه این فلز قابلیت جذب جاذبه خوبی دارد، به راحتی از زباله های معمولی جدا شده و به چرخه بازیافت منتقل می شود. توجه به این نکته ضروری است که با این روش می توان تا 80 درصد ضایعات فلزی را بازیافت کرد.

ورق های آلیاژی فلزی کاربردها و خواص بسیار متفاوتی دارند و هر کدام در زمینه های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. مزایا و معایب انواع ورق فلزی از جمله مهمترین موارد برای کسانی است که در حال خرید و فروش مقطع فولادی هستند. برای این کار می توانید مقاله مزایا و معایب کاغذ را مطالعه کنید.

آخرین کلمه

صفحه قلع یک ورق فولادی است که با قلع روکش شده است. قلع به دلیل خواص ویژه ای که دارد ورق فولادی را در برابر سایش، خوردگی و سایر آسیب ها مقاوم می کند. لازم به ذکر است که عنصر قلع خواص مکانیکی ورق فولادی مانند شکل پذیری، انعطاف پذیری و رنگ پذیری را بهبود می بخشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *