دسته‌بندی نشده

بررسی دقیق آنالیز میلگرد ذوب آهن

نقش میلگرد رامکا

میله ها یکی از پرکاربردترین اجزای فولادی برای استحکام ساختمان های مختلف هستند. به همین دلیل داشتن سطح و درجه کشسانی و استحکام لازم این محصولات برای ساخت ساختمان های ایمن برای آنها بسیار مهم است. استحکام و کیفیت با رعایت استانداردها و استفاده از مواد اولیه مناسب حاصل می شود. در کشور ما، بسیاری از کارخانه ها زره با کیفیت بالا تولید می کنند. اما در این میان، ذوب آهن اصفهان با رعایت استانداردهای بین المللی GOST و DIN مقام اول را در صنعت فولاد به خود اختصاص داده است. به همین منظور در این مقاله از اصفهان آهن به تحلیل آهن می پردازیم.

بررسی مشخصات فنی ذوب آهن میلگرد اصفهان

در هنگام تحویل مقاطع فولادی، ورق کنترل کیفیت میلگرد یا ورق آنالیز به خریدار تحویل داده می شود تا استحکام، کیفیت و کارایی میلگرد مشخص شود. محصولات شرکت ذوب آهن مطابق با استانداردهای ایران، شوروی سابق و آلمان بوده و از نظر بین المللی دارای مشخصات فنی مطلوبی می باشد. به همین دلیل خرید محصولات این کارخانه در راس مواد مورد نیاز مهندسین در هنگام ساخت سازه های مختلف قرار دارد.

مطالعه صفحه آهن مذاب

داشتن مشخصات فنی مطلوب از جمله وزن و استحکام استاندارد یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت میلگرد ذوب آهن می باشد. هر خریدار قطعات فولادی کارخانه ذوب آهن می تواند اطلاعات کاملی مانند وزن، آنالیز شیمیایی، استانداردها و خواص مکانیکی را در برگه کنترل کیفیت میلگرد بیابد. با مطالعه این قسمت با مشخصات فنی میلگرد ذوب بهترین کارخانه فولادسازی آشنا خواهید شد.

شکل و ابعاد را دوباره بررسی کنید

پروفیل های فولادی گرم، مسطح و آجدار از کارخانه های اصفهان به صورت دوک یا پایه دار تولید می شوند. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد ابعاد پذیرش میلگردهای آرماتور آجدار و تراز، نسبت و مقادیر مرجع آنها از جمله وزن و قطر آنها خواهید یافت. جدول زیر اطلاعات کامل تجزیه و تحلیل مشروبات الکلی را نشان می دهد، مانند اندازه گیری های مختلف بر اساس وزن، تحمل (مقدار مجاز در شرایط نوشیدنی الکلی)، و مقطع.

تجزیه و تحلیل تقویتی

با توجه به اطلاعات گواهی میلگرد، حداقل و حداکثر قطر آرماتور باید در محدوده 70 درصد تحمل قطر استاندارد باشد. ضمناً در هنگام دریافت و آزمایش محصول، خمش میلگرد نباید بیش از 6 میلی متر در هر متر طول و خمش کل انشعاب از حاصلضرب طول انشعاب و خمش موضعی آن بیشتر باشد. . .

آرماتورهای ساده، میلگردهای مارپیچ، میلگردهای عرضی و میلگردهای کامپوزیت بر اساس استانداردهای ایران، شوروی سابق و آلمان ساخته می شوند. قبل از هرچیز قبل از مشاهده رفرنس ها و استانداردهای مربوط به این پروفیل های فولادی، بهتر است با ظاهر آنها آشنا شوید.

میلگرد ساده

این مدل از محصولات فولادی ضد زنگ برای جوشکاری و خمکاری استفاده می شود.

چاک دهنده آجدار گارگاش (A)

این کاراپاس ها دارای کمربندهای موازی و مارپیچ هستند. این حالت مارپیچی باعث می شود که آرماتور در بتن جاسازی شود و به ساختمان استحکام ببخشد. اما رایج ترین کاربرد آن تولید سکوت است.

اتصالات آجدار مارپیچ برای ذوب فولاد

عملکرد برداشت (A3)

این مقطع فولادی نمونه دارای برجستگی های یکنواخت در دو طرف می باشد. یک طرف آن در جهت عقربه های ساعت و طرف دیگر خلاف جهت عقربه های ساعت است. این اضلاع مخالف علاوه بر ایجاد آج متقاطع در این محصول باعث دوام بیشتر آن می شود. به همین دلیل این بخش از فولاد علاوه بر جوشکاری در صنعت ساختمان و صنعت نیز کاربرد فراوانی دارد.

تقویت دنده کامپوزیت

این مدل دارای آرمیچر بسیار قوی است که شباهت زیادی به محصول A3 دارد. برای تشخیص آرماتور کامپوزیت از نوع قبلی، این شرکت از آج استفاده می کند که انتهای آج ها به یکدیگر نزدیک می شوند.

اکنون می توانید مشخصات این زره ها را در کنار استانداردهایشان در جدول زیر مشاهده کنید.

دنده مرکب

در تجزیه و تحلیل پشتی چدن، حرف S در نماد مشخصه ساده است و حرف Az نشان دهنده ماهیت نواری محصول است.

آزمایش خواص مکانیکی میلگرد

در تجزیه و تحلیل فولاد مذاب، فولاد دارای خواص مکانیکی، از جمله اطلاعات در مورد استحکام تسلیم، استحکام کششی و نرخ تغییر استحکام کششی است. ما می توانیم قدرت خروجی را به عنوان بخش مهمی از تصمیم گیری آن در نظر بگیریم. زیرا نشان دهنده حداکثر فشاری است که آرمیچر می تواند تحمل کند و نمی تواند بشکند. استحکام نیز در تعیین کیفیت و استحکام میلگرد مهم است.

همراه با استحکام کششی و تسلیم، ازدیاد طول به صورت درصد برای تعیین شکل پذیری میلگرد و جلوگیری از اعمال نادرست آن ثبت می شود. تمام خواص مکانیکی از آزمایش کشش و آزمایش خمش سرد به دست می آید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت محصول، جدول زیر را ببینید.

بررسی خواص مکانیکی آرمیچر

تجزیه و تحلیل شیمیایی میلگردهای تقویت کننده ساخته شده در ذوب آهن

در تولید انواع آرماتورها، مقدار مواد اولیه برای حفظ کیفیت و دوام آن مهم است. به همین دلیل ذکر میزان عناصر آلیاژی در گواهی تقویت برای بررسی کیفیت آن الزامی است. آنالیز شیمیایی میله های ذوب آهن اصفهان به شرح زیر است.

تجزیه و تحلیل شیمیایی میلگرد

طبق جدول بالا، میزان کربن کمتر باعث افزایش انعطاف پذیری و جوش پذیری بیشتر می شود. به همین دلیل استفاده از میلگرد ساده در هنگام اتصال رایج است، در حالی که در هنگام اتصال نباید از میلگرد آجدار با محتوای کربن بالا مانند تیربار و مرکب استفاده کنید. به گفته این واحد صنعتی، در حین فرآیند جوشکاری این ضمانت ها باید با شرایط پیش گرمایش مطابق با استاندارد 3132 ایران باشد.

روشی برای تعیین اصالت تجهیزات متالورژی

در هنگام نمایش محصولات فولادی این کارخانه می توانید با بررسی بسته بندی و علامت حک شده روی آرمیچر اصالت کالا را مشخص کنید.

علامت اختصاری حک شده بر روی میله آهنی

ذوب آهن اصفهان برای متمایز ساختن محصولات فولادی خود از سایر سازندگان از علامت اختصاری ESCO, Reinforcement Type, Manufacturing Process, Standard and MADE IN IRAN استفاده می کند.

روش تولید میلگرد با یکی از حروف T، A و U مشخص می شود. حرف T نماد تولید میلگرد در خنک یا ترموکس (بازیابی کنترل شده) است. حرف U نشان‌دهنده محصولاتی است که فرآیند تولید بدون خنک‌سازی یا بازگشت کنترل‌شده دارند. حرف A نیز برای محصولاتی است که با استفاده از مقدار معینی از مواد خام مانند کربن انرژی دریافت می کنند.

نحوه نصب میله های اتو

محصولات فولادی این تولید کننده به صورت بسته بندی با 5 تسمه و 3 تسمه بسته بندی می شوند. وزن بخش فولاد ذوب آهن با سایر کارخانه ها متفاوت است و بین 5 تا 5.5 تن است. بنابراین با محاسبه وزن دستبند و مشاهده علامت اختصاری می توان به اصل بودن آن پی برد.

بسته بندی میلگرد

علاوه بر این، روی هر نوار، کارخانه دو صفحه را قرار می دهد که یکی از آنها در انتهای شاخه قرار دارد و دومی – روی یکی از تسمه ها، برای تأیید صحت محصول. در هر طرف این بشقاب به همراه وزن و طول محصول، اطلاعاتی در مورد وزن، اندازه و نوع یراق آلات، شماره مذاب، تاریخ ساخت، آرم استاندارد، آرم شرکت و آدرس سایت درج شده است. برای اطمینان می توانید تمام این اطلاعات را با گواهی ثابتی که ارسال کرده اید مقایسه کنید.

هنگام خرید قطعه فولادی بالای 25 تن باید گواهی میلگرد توسط کارخانه به مشتری ارائه شود. این گواهی فنی حاوی اطلاعاتی مانند نام و آدرس کارخانه، شماره کنترل کیفیت، تاریخ گواهی و نشان کیفیت محصول است.

آخرین کلمه

بسیاری از مهندسان استفاده از مقاطع چدن اصفهان را برای ساخت سازه های مستحکم با طول عمر بالا توصیه می کنند. رعایت استانداردهای جهانی در کنار استفاده صحیح از مواد اصلی برای کیفیت بالای این محصولات ضروری است. برای نشان دادن کیفیت این سازه ها، در این مقاله به میلگرد چدنی و روش های تعیین اصالت محصول می پردازیم. بنابراین در انتخاب این محصول فولادی تردیدی وجود ندارد. اگر سوال یا نظری در مورد میلگرد متالورژی یا کیفیت آن دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا اطلاعات دو طرف بسته بندی شمش ذوب آهن یکسان است؟

خیر، در یک طرف لوگوی شرکت، لوگوی استاندارد و آدرس سایت ذوب آهن و در طرف دیگر اطلاعات کلی مانند وزن و قد نوشته شده است.

کنترل کیفی لامپ ها شامل چه مواردی می شود؟

این شامل بازرسی خواص شیمیایی، خواص مکانیکی و رعایت استانداردها علاوه بر وزن، نوع و اندازه آرماتور می باشد.

چه کسی گواهی تقویت را صادر می کند؟

پس از انجام آزمایشات مکانیکی و آنالیزهای شیمیایی عناصر آلیاژی، گواهی نامه توسط واحد کنترل کیفیت صادر می شود.

تجزیه و تحلیل دقیق از خواص متالورژیکی آهن

فرآیند تولید پروفیل به صورت مستقیم

فرآیند تولید پروفیل به صورت مستقیم

تجزیه و تحلیل پایداری ذوب آهن

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

آشنایی با مشخصات فنی اتصالات ذوب آهن اصفهان، روش های تشخیص اصالت اتصالات ذوب آهن.

آرماتور یکی از پرکاربردترین قطعات فولادی برای مقاوم سازی ساختمان های مختلف است. بنابراین داشتن کیفیت و سطح کشسانی و استحکام تسلیم مطلوب این محصولات برای ساخت ساختمانی ایمن برای آنها بسیار مهم است. استحکام و کیفیت با رعایت استانداردها و استفاده از مواد اولیه مناسب حاصل می شود. بسیاری از کارخانه ها در کشور ما اتصالات با کیفیت بالا تولید می کنند. اما در این میان کارخانه ذوب آهن اصفهان با رعایت استانداردهای بین المللی GOST و DIN رتبه اول را در صنعت آهن دارد. از این رو در این مقاله از اصفهان اوهان به تحلیل آنالیز اتصالات چدنی می پردازیم.

بررسی ویژگی های فنی میلگرد ذوب آهن اصفهان

در هنگام تحویل قطعات فولادی، یک ورق کنترل کیفیت میلگرد یا ورق آنالیز به خریدار داده می شود تا سلامت، کیفیت و کارایی میلگرد مشخص شود. محصولات شرکت ذوب آهن مطابق با استانداردهای ایران، شوروی سابق و آلمان بوده و از نظر بین المللی دارای مشخصات فنی مطلوبی می باشد. به همین دلیل خرید محصولات این کارخانه در رتبه اول لیست مصالح مورد نیاز مهندسین برای ساخت ساختمان های مختلف قرار دارد.

تجزیه و تحلیل پس زمینه ذوب آهن

پارامترهای فنی مورد نیاز مانند وزن استاندارد و مقاومت یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت میلگرد ذوب شده می باشد. هر خریدار مقاطع فولادی در یک کارخانه ذوب میلگرد می تواند اطلاعات کاملی مانند وزن، آنالیز شیمیایی، استانداردها و خواص مکانیکی را در برگه کنترل کیفیت میلگرد بیابد. با مطالعه این قسمت با مشخصات فنی بهترین تولید کننده فولاد میلگرد ذوب آشنا خواهید شد.

شکل و ابعاد میلگردهای تقویت کننده را بررسی کنید

قطعات داغ، سبک و شیاردار ریخته گری آهن اصفهان به صورت دوک یا میله تولید می شود. در زیر اطلاعاتی در مورد سایز ماکارونی و میلگرد ساده مشابه موارد ذکر شده و همچنین وزن و سایز آن خواهید یافت. جدول زیر اطلاعاتی در مورد آنالیز میلگرد مانند اندازه های مختلف بر اساس وزن، تلرانس (حداکثر تغییرات در موقعیت میلگرد) و مقطع را به شما نشان می دهد.

تجزیه و تحلیل برای میلگرد

طبق اطلاعات مندرج در گواهی میلگرد، حداقل و حداکثر طول آرماتور باید در محدوده 70 درصد تحمل اینچ تعیین شده باشد. همچنین در هنگام دریافت و بازرسی محصول، انحنای میلگرد نباید از 6 میلی متر بر متر طول و انحنای کل انشعاب از حاصلضرب طول انشعاب و انحنای آن بیشتر شود.

آرماتورهای ساده، دنده های مارپیچ، دنده های عرضی و دنده های کامپوزیت مطابق با استانداردهای ایران، شوروی سابق و آلمان ساخته می شوند. قبل از بررسی مرجع و استانداردهای معادل این پروفیل های فولادی، بهتر است با ظاهر آنها آشنا شوید.

زره ساده

این مدل از محصولات فولادی بدون محافظ مخصوص جوشکاری و خمکاری می باشد.

تقویت آجدار مارپیچی (A2)

این آرمیچرها دارای برجستگی های موازی و مارپیچی هستند. این روش عمل آوری باعث تقویت درزهای بتن و افزایش مقاومت سازه می شود. اما کاربرد اصلی آن ایجاد صلح است.

اتصالات آجدار حلزونی چدنی

میلگرد (I)

این الگوی مقطع فولادی دارای برآمدگی های یکسان در دو طرف است. سنگ های یک طرف آن خلاف جهت عقربه های ساعت و طرف دیگر خلاف جهت عقربه های ساعت هستند. علاوه بر ایجاد علامت متقاطع بر روی این محصول، این ضلع های معکوس باعث دوام بیشتر آن می شود. به همین دلیل این دسته فولادی به غیر از جوشکاری کاربردهای زیادی در ساختمان و صنعت دارد.

میله آجدار مصنوعی

این مدل یکی از قوی ترین سلاح هاست و شباهت زیادی به محصول A3 دارد. برای تشخیص میلگرد مرکب از پیشینیان خود؛ خطوط برش در طول میلگرد با نزدیک شدن خطوط انتهایی به یکدیگر بریده می شوند.

اکنون می توانید مشخصات این یراق آلات را در کنار استانداردهای آنها در جدول زیر مشاهده کنید.

کامپوزیت آجدار تقویت شده

در تجزیه و تحلیل آهن مذاب، حرف S در نماد مشخصه آن نشان دهنده سادگی و حرف Aj نشان دهنده ساختار آجدار محصول است.

خواص مکانیکی آرماتور را بررسی کنید

در آنالیز میلگرد چدنی، خواص مکانیکی شامل اطلاعاتی در مورد استحکام تسلیم، مقاومت کششی و سرعت تغییر طول میلگرد می باشد. ما می توانیم قدرت تسلیم را به عنوان مهمترین بخش گواهینامه آن در نظر بگیریم. زیرا نشان دهنده حداکثر فشاری است که لنگر می تواند بدون شکستگی تحمل کند. استحکام کششی نیز در تعیین کیفیت و مقاومت آرماتور مهم است.

علاوه بر تنش کششی و تسلیم، درجه ازدیاد طول نیز به صورت درصد برای تعیین انعطاف پذیری آرماتور و جلوگیری از استفاده نادرست نوشته می شود. تمام خواص مکانیکی با آزمایش کشش و آزمایش خمش سرد به دست می آید. لطفا برای اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت محصول به جدول زیر مراجعه کنید.

کنترل خواص مکانیکی آرماتورها

تجزیه و تحلیل شیمیایی اتصالات تولید شده در ذوب آهن

مقدار مواد اولیه مصرفی در تولید هر نوع آرماتور برای حفظ کیفیت و پایداری آن بسیار مهم است. به همین دلیل لازم است مقدار عناصر آلیاژی در گواهی مشبک تعیین شود تا کیفیت آن بررسی شود. آنالیز شیمیایی شاتون های آهن اصفهان به شرح زیر است.

تجزیه و تحلیل شیمیایی آرماتورها

با توجه به جدول بالا، محتوای کربن کمتر باعث افزایش انعطاف پذیری و جوش پذیری بیشتر می شود. به همین دلیل، استفاده از اتصالات معمولی در جوشکاری زمانی که نباید از اتصالات پر کربن مانند میله ها و اتصالات جوشی استفاده کنید، رایج است. به گفته این واحد صنعتی هنگام جوشکاری این اتصالات باید شرایط پیش گرمایش طبق استاندارد 3132 ایران رعایت شود.

روشی برای تعیین اصالت میله های آهنی قابل ذوب

در زمان تحویل محصولات فولادی این شرکت می توانید با بررسی برچسب درج شده روی جعبه و آرمیچر اصالت کالا را مشخص کنید.

علامت اختصاری روی نوار حک شده است

شرکت ذوب آهن اصفهان از نام اختصاری ESCO، نوع میلگرد، فرآیند تولید، استاندارد و MADE IN IRAN استفاده می کند تا محصولات فولادی خود را از سایر تولیدکنندگان متمایز کند.

روش ساخت فیکسچر با یکی از حروف T، A و U مشخص می شود. حرف T نماد تولید دستگاه به روش خنک کننده یا ترموکس (بازگشت کنترل شده) است. حرف U محصولی را نشان می‌دهد که فرآیند تولیدی غیر از سرمایش یا بازگشت کنترل شده دارد. حرف A مخفف محصولاتی است که با استفاده از درصد خاصی از مواد خام مانند کربن نیرو می گیرند.

نحوه بسته بندی میله های ذوب آهن

محصولات فولادی این تولید کننده در بسته بندی های 5 تسمه و 3 تسمه بسته بندی می شوند. وزن مقاطع فولادی چدنی با سایر سازندگان متفاوت بوده و بین 5 تا 5.5 تن می باشد. بدین ترتیب با محاسبه وزن دستبند و مشاهده علامت اختصاری می توان به اصل بودن آن پی برد.

بسته بندی میله چدنی

علاوه بر این، این کارخانه روی هر نوار دو صفحه قرار می دهد که یکی از آنها در انتهای فاق قرار می گیرد و دیگری برای بررسی یکپارچگی محصول در یکی از باندها قرار می گیرد. در هر طرف این صفحات اطلاعاتی در مورد وزن، اندازه و نوع میلگرد، شماره ذوب، تاریخ ساخت، علامت استاندارد، برند و آدرس سایت شرکت به همراه وزن و طول محصول درج شده است. برای اطمینان می توانید تمام این اطلاعات را با گواهی میلگرد ارائه شده مقایسه کنید.

در صورت خرید بیش از 25 تن مقاطع فولادی، گواهی تقویت باید از کارخانه به مشتری تحویل داده شود. این گواهی فنی حاوی اطلاعاتی مانند نام و آدرس کارخانه، شماره کنترل کیفیت، تاریخ گواهی و علامت متمایز محصول می باشد.

اخرین حرف

بسیاری از مهندسین استفاده از مقاطع فولاد ذوب آهن اصفهان را برای ساخت سازه های مستحکم با عمر طولانی توصیه می کنند. رعایت استانداردهای جهانی در کنار استفاده مناسب از مواد اولیه عامل مهمی در کیفیت بالای این محصولات می باشد. برای اثبات کیفیت این سازه‌ها، در این مقاله به بررسی روش‌های تعیین قابلیت اطمینان میلگرد آهن مذاب پرداختیم. بنابراین در انتخاب این محصول فولادی تردیدی وجود ندارد. اگر سوال یا نظری در مورد آرماتورهای چدنی یا کیفیت آن دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا اطلاعات دو طرف صفحات بسته بندی نوار ذوب فلز یکسان است؟

خیر، در یک طرف لوگوی شرکت، آرم استاندارد و آدرس سایت ذوب آهن و در طرف دیگر اطلاعات کلی مانند وزن و قد را دارد.

کنترل کیفیت میلگرد شامل چه مواردی است؟

این شامل آزمایش ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و انطباق با کیفیت و همچنین وزن، نوع و اندازه ظرف است.

چه کسی گواهی تقویت را صادر می کند؟

این گواهی پس از آزمایشات مکانیکی و کنترل شیمیایی اجزای آلیاژی توسط سازمان کنترل کیفیت صادر می شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *