دسته‌بندی نشده

بهترین تیرآهن در ساختمان‌ سازی کدام است؟

نکات مهم قبل از خرید تیرآهن در ساخت انواع تیرآهن چیست؟ بهترین تیرآهن در ساختمان، انواع تیرآهن، بهترین تیرآهن در بازار ایران. اگر با پکیج ها تجربه دارید، می دانید که بسته ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای کاربردهای خاصی استفاده می شود. در این میان یکی از مصارف اصلی تیرآهن فولادی ساختمان سازی است. گروهی از فروشندگان و خریداران به دنبال بهترین و باکیفیت ترین جرز برای ساخت هستند. در این مقاله می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. با ما بمان

تیرآهن یکی از پرمصرف ترین مصنوعات فلزی (بعد از میله) است و پی ساختمان به نوع آن بستگی دارد. در نتیجه دانستن قیمت تمام شده چوب برای بسیاری از افراد شاغل در صنعت ساختمان مهم و مهم است.

 

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

نکات ضروری قبل از خرید تیرآهن

قبل از انتخاب تیرآهن بر اساس پروژه مورد نظر، لازم است از سازنده و قیمت نهایی این محصول اطلاع داشته باشید. با توجه به نوسانات زیاد لازم است قبل از خرید هر گونه مصنوعات فولادی از جمله تیرآهن با کارشناسان فروش اصفهان آخان تماس گرفته و حتما از مراکز فروش آهن آلات معتبر خرید نمایید.

شما به عنوان مصرف کننده قطعات فولادی باید بهترین نوع هر محصول را بشناسید. انتخاب بهترین تیرآهن در پروژه های ساختمانی در کنار کاهش هزینه های اضافی بر میزان موفقیت پروژه تاثیر می گذارد.

آرمیچر به صورت وزنی و کیلوگرمی از کارخانه خریداری می شود اما امکان خرید آن در بازار به صورت شعبه نیز وجود دارد. قبل از خرید باید از فروشنده مربوطه رسید دریافت کنید. همچنین باید قبل از پرداخت مبلغ نهایی، رسیدی را برای کارشناسان فروش ما ارسال کنید. پس از دریافت کالای مورد نظر، حتما ظاهر و سایر ویژگی های آن را بررسی کنید.

در صورتی که کالای ارسالی فاقد علامت باشد یا آسیب دیده باشد (به این معنی نیست که محصول در اثر دمای هوا یا باران زرد می شود) و مواردی از این دست می توانید کالا را مرجوع کنید.

انواع تیرآهن در ساختمان چیست؟

به طور کلی تیر از دو قسمت بال و تار تشکیل شده است که قسمت اصلی یا میانی آن را تار و لبه آن را بال می نامند. همانطور که گفتیم وظیفه اصلی این نوع فولاد در ساختمان حمل و انتقال بارهای وارد شده به ساختمان می باشد. بنابراین، دو نوع تیرآهن برای صنعت ساختمان وجود دارد. تیرهای هاش و ساده که هر کدام در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود.

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

مهم ترین نکته در مورد این فولادها این است که پس از ساخت خانه اسکلت فلزی می توان آن را در قسمت های دیگر گسترش داد.

مورد بعدی این است که در ساخت سازه های فلزی و فلزی پروفیل های آهنی فضای کمتری را نسبت به قطعات سازه های بتنی اشغال می کنند و از این نظر مقرون به صرفه هستند.

بهترین نور در ساخت و ساز

میلگرد از نظر ظاهر و خواص مکانیکی انواع مختلفی دارد و انتخاب آن بر اساس ویژگی های آن است. قبل از معرفی بهترین تیرآهن در ساختمان باید به انواع تیرآهن اشاره کرد.

انواع تیرآهن

سه نوع محصولات فولادی وجود دارد. در ادامه این سه نوع تیرآهن را جداگانه توضیح می دهیم.

EPI

IPE از نظر ظاهری شبیه به حرف لاتین “I” است که به آن پرتو معمولی نیز می گویند. تولید این نوع تیرآهن طبق استاندارد اروپا بوده و ضخامت طرف آن ثابت می باشد. در ایران استفاده از این نوع محصولات برای طراحی و ساخت خانه متداول است و به همین دلیل استانداردها و بال های اولیه و نهایی آن یکسان طراحی می شود.

پرتو بهترین است

بدون INP

این نوع فلز نیز شبیه حرف انگلیسی «I» است که در ایران توسط آهن‌آهن‌های روسی و چینی تولید می‌شود. تفاوت این دو پروفیل در ضخامت بال های آنهاست. در پروفیل IPE، با دور شدن بال ها از هسته، ضخامت آنها کاهش می یابد.

H یا بال های پهن

همانطور که قبلا گفتیم پرتو شبیه حرف لاتین H یا I است که وقتی بازو و وتر آن با هم برابر باشند به آن پرتو H یا بازوی پهن می گویند. هر کدام از این 3 مدل بر اساس استاندارد خاصی تولید می شوند که مهمترین آنها استاندارد اروپایی است که در ایران نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول فلزی را می توان به سه گروه تقسیم کرد:

تیر بال پهن HEB

بال پهن به سبک HEA

TPB وزن سبکی دارد

تیرهای بال سنگین معمولاً ضخیم تر از همتایان بال سبک تر خود هستند. این گونه تیرآهن ها در سایزهای مختلف از 10 تا 1000 تولید و روانه بازار می شوند.

به عنوان مثال: سایز 10 این قطعه فولادی 200 کیلوگرم وزن دارد، سنگین ترین نوع آن 240 کیلوگرم وزن دارد. همچنین نوع سبک 90 3 تن 200 کیلوگرم و نوع سنگین 3 تن 550 کیلوگرم می باشد.

پرتو زنبور عسل

علت نامگذاری این نوع تیر به لانه زنبوری به این دلیل است که در آن یک سوراخ شش ضلعی خالی وجود دارد که از دور شبیه لانه زنبوری است. طراحی لانه زنبوری این تیر توری باعث ایجاد مقاومت در برابر خمش لنگر می شود. علاوه بر این قابلیت عبور لوله ها و تاسیسات الکتریکی از این نوع تیرها نیز وجود دارد که از مزایای آن می باشد.

تیر لانه زنبوری

سوراخ های این قسمت از فولاد نیز باعث کاهش وزن می شود که باعث کارایی بیشتر آن برای مشتری و کاربر می شود. نکته مهم این است که تیر اندازه های مختلفی دارد. بهترین تیرها در ساخت و ساز از نظر اندازه عبارتند از:

سایز 14 تیر

اندازه تیر 16 است

سایز 18 تیر

ن تیرآهن

ن تیرآهن

بهترین اسلحه در بازار ایران

تا اینجا به بهترین سایز تیرآهن در ساختمان پرداختیم، خوب است بگوییم بهترین تیرآهن ها در ساختمان را نیز می توان بر اساس نوع طبقه بندی کرد. بهترین تیرآهن در بازار ایران تیرآهن IPA شغل آهن اصفهان است که وزن آن طبق جدول استال و دلیل گرانی آن است.

تیرآهن تولیدی این کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار است به همین دلیل طرفداران خود را در بین مصرف کنندگان دارد. البته محصولات کارخانه های یزد، ناب، آرین و فایکو سبک و ارزان تر از سایر محصولات است.

علامت ESCO روی قسمتی از این محصول نشان اصلی تیرآهن ذوب آهن اصفهان است که آن را از سایر شرکت های تولیدی متمایز می کند و البته قیمت تیرآهن نسبت به محصولات مشابه بالاتر است. میله های آهن اصفهان بسیار سنگین هستند و این یکی از مواردی است که در خرید تیرآهن باید به آن توجه کنید.

اخرین حرف

تیرآهن H است و من فولاد مقطع انگلیسی را با جان و بال شکل دادم. این قطعات فولادی سنگین با عبور از مرحله نورد گرم در برابر برش بسیار مقاوم می شوند. البته باید هزینه های زیادی صرف نگهداری و حفاظت از آن شود. زیرا در برابر خوردگی مقاوم نیست.

سوالات متداول

بهترین تایر در ساخت و ساز چیست؟

درختان مختلفی استفاده می شود، اما معمولاً 14، سایز 16 و سایز 18 بیشترین استفاده را دارند.

بهترین نوع تیرآهن در بازار ایران کدام است؟

اگر بخواهیم بهترین تیرآهن را از نظر سازنده بررسی کنیم، باید بگوییم که آهن آلات تیرآهن بهترین نوع این محصول در بازار فولاد است.

بهترین تیرآهن در ساخت و ساز چیست؟

بهترین تیرآهن در ساخت و ساز

قبل از خرید تیرآهن چه اطلاعاتی لازم است، چه نوع تیرآهنی در ساخت و ساز استفاده می شود بهترین مکان های ساختمان، انواع تیرآهن، بهترین دیوارها در بازار ایران.

اگر تجربه استفاده از تیرها را دارید، به خوبی می‌دانید که تیرها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربردهای خاصی را ارائه می‌دهند. در این میان، تیرهای فولادی یک کاربرد اصلی در ساخت و ساز ساختمان دارند. گروهی از افرادی که در زمینه خرید و فروش تیرآهن فعالیت می کنند، خواهان خرید بهترین تیرآهن در ساختمان هستند. در این مقاله می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. با ما بمان

تیرآهن یکی از پرمصرف ترین مصنوعات فولادی (بعد از میلگرد) است و پی ساختمان به نوع آن بستگی دارد. بنابراین اطلاع از قیمت تک تیرآهن برای بسیاری از افراد شاغل در صنعت ساختمان مهم و ضروری است.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

نکات لازم قبل از خرید تیرآهن

قبل از انتخاب چراغ بر اساس وظیفه مورد نظر، اطلاع از سازنده و قیمت نهایی این محصول مهم است. به دلیل تنوع زیاد، مهم است که قبل از خرید هر گونه مصنوعات فلزی از جمله تیرآهن با کارشناسان فروش اصفهان آهن تماس گرفته و در خرید از فروشگاه های سخت افزاری معتبر دقت لازم را داشته باشید.

به عنوان یک مشتری توزیع فولاد، باید بهترین نوع هر محصول را بشناسید. انتخاب بهترین نوع تشعشع در پروژه ساختمانی، علاوه بر کاهش هزینه های اضافی، بر میزان موفقیت پروژه تأثیر می گذارد.

میلگرد به وزن و کیلوگرم از کارخانه خریداری می شود اما در بازار به صورت شعبه نیز قابل خرید است قبل از خرید باید پیش فاکتور از کارشناس فروش مربوطه دریافت کنید همچنین قبل از پرداخت مبلغ نهایی باید با کارشناس فروش ما تماس بگیرید. پس از دریافت کالای مورد نظر، حتما ظاهر و سایر خواص آن را بررسی کنید

در صورتی که کالای ارسالی فاقد رد یا زنگ زدگی باشد (به این معنی نیست که محصول به دلیل رطوبت یا باران زرد شده است) و شرایط مشابه می توانید کالا را مرجوع کنید.

چه نوع تیرچه هایی در ساخت و ساز وجود دارد؟

به طور کلی درخت از دو قسمت بال و تار تشکیل شده است که قسمت اصلی یا میانی را تار و قسمت بیرونی را بال می نامند. همانطور که گفتیم وظیفه اصلی این نوع فولاد در ساختمان حمل و انتقال بارهای وارده بر ساختمان است. به همین دلیل، دو نوع چوب برای صنعت ساختمان وجود دارد. هاش و درختان طبیعی که هر کدام در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود.

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

مهم ترین نکته در مورد این محصول فولادی این است که پس از اتمام ساخت ساختمان های اسکلت فلزی می توان آن را در مراحل دیگر توسعه داد.

مورد دیگر ساخت سازه های آهنی و فولادی است که جزئیات فولادی نسبت به قطعات سازه های بتنی کمتر در دسترس است و از این نظر ارزانتر است.

بهترین تیرآهن در ساخت و ساز

پشتی ها از نظر ظاهر و ویژگی های مکانیکی انواع مختلفی دارند و انتخاب بر اساس ویژگی ها انجام می شود. قبل از معرفی بهترین تیرآهن در ساختمان باید انواع تیرآهن را مشخص کرد.

انواع تیرآهن فولادی

سه نوع از این محصول فولادی وجود دارد. در ادامه این سه نوع تیرآهن را جداگانه توضیح خواهیم داد.

IPE

IPE از نظر ظاهری شبیه حرف لاتین “I” است که به آن پرتو معمولی نیز می گویند. تولید این نوع تیرآهن مطابق با استانداردهای اروپایی بوده و تیغه آن دارای ضخامت ثابت می باشد. در ایران مرسوم است که از این نوع محصول برای طراحی و ساخت منازل استفاده می شود و به همین دلیل استانداردها و بال های اولیه و نهایی آن به همین صورت طراحی می شود.

بهترین پرتو

INP

این نوع پروفیل فولادی مشابه حرف انگلیسی I است که در ایران در کارخانه های فولادسازی بر اساس استانداردهای روسیه و چین تولید می شود. تفاوت این دو پروفیل در ضخامت بال های آنهاست. در پروفیل IPE، با دور شدن بال از مرکز، ضخامت آن کاهش می یابد.

H یا بال پهن

همانطور که قبلاً گفتیم، یک میله شبیه حرف لاتین H یا I است. وقتی بال و وتر آن یکی باشد، به آن نوار H یا بال پهن می گویند. هر کدام از این سه مدل بر اساس استاندارد خاصی تولید می شوند که مهمترین آن استاندارد اروپایی است که در ایران نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول فولادی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

وزن بال پهن HEB

بال پهن به سبک HEA

پرتو سنگین TPB

نوک بال های سنگین معمولا ضخیم تر از بال های سبک هستند. این گونه میادین در مقادیر 10 تا 1000 تولید و روانه بازار می شود.

به عنوان مثال سایز 10 این میله فولادی دارای وزن 200 کیلوگرم و وزن 240 کیلوگرم است. علاوه بر این، نوع سبک 90 دارای وزن 3 تن و 200 کیلوگرم و نوع سنگین آن 3 تن و 550 کیلوگرم است.

تیر لانه زنبوری

دلیل اینکه این نوع تیر را لانه زنبوری می نامند این است که دارای سوراخ های شش ضلعی خالی است که از دور شبیه لانه زنبوری است. طراحی تیر در تار این تیر در برابر لنگرهای خمیده مقاومت می کند. همچنین قابلیت ارسال مجراها و تاسیسات برق را از طریق این نوع پرتو دارد. که یکی از مزیت هاست

پانل لانه زنبوری

سوراخ‌های این بخش از فولاد نیز باعث کاهش وزن شده و آن را برای خریداران و مصرف‌کنندگان مقرون به صرفه‌تر می‌کند. یک نکته مهم این است که پرتوها اندازه های مختلفی دارند. بهترین تیرها در ساخت و ساز از نظر اندازه عبارتند از:

سایز 14 پرتو

تیر سایز 16

اندازه درخت 18

بهترین تفنگ موجود در بازار ایران

تا اینجا در مورد بزرگ ترین اندازه چوب در ساختمان صحبت کردیم، خوب است بگوییم بهترین چوب برای ساختمان را نیز می توان بر اساس نوع طبقه بندی کرد. بهترین چوب بازار ایران، چوب IPE ذوب آهن اصفهان است که وزن آن برابر با میز استال است و به همین دلیل گران است.

چوب تولیدی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در بین مشتریان طرفداران خاص خود را دارد. بنابراین Yezad، به، آرین، اطمینان از شرکت های Phyco، در حالی که وزن آنها، به وضوح برای دیگران کمتر است.

نماد ESCO روی بال این محصول مشخصه اصلی آهن آلات ذوب آهن اصفهان است که آن را از سایر کارخانه های تولیدی متمایز می کند، البته قیمت آهن آلات نسبت به محصولات مشابه بالاتر است. تیر آهن اصفهان وزن زیادی دارد و این یکی از مواردی است که در خرید تیرآهن باید به آن توجه کنید.

آخرین کلمه

تیر به شکل مقطع فولادی H و I شکل انگلیسی با جان و بال است. این بخش فولادی سنگین به دلیل عبور از مرحله نورد گرم در برابر برش بسیار مقاوم می شود. البته برای نگهداری و محافظت از آن باید پول زیادی خرج کنید. زیرا در برابر خوردگی مقاوم نیست.

سوالات متداول

بهترین تیرآهن در صنعت ساختمان چیست؟

الوارها انواع مختلفی دارند که در ساخت و ساز استفاده می شود، اما به طور کلی 14 گیج، 16 گیج و 18 گیج بیشترین استفاده را در ساخت و ساز دارند.

بهترین نوع چای در بازار ایران کدام است؟

اگر بخواهیم بررسی کنیم که بهترین درخت از نظر سازنده کدام است، باید بگوییم که درخت فلزی بهترین نوع این محصول در بازار فلز است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *