دسته‌بندی نشده

تشخیص میلگرد تقلبی از اصل با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد چقدر است؟

آیا تا به حال یک محصول تقلبی خریده اید؟ آیا می دانید چگونه ناخن های مصنوعی را از واقعی تشخیص دهید؟ شناسایی هر دو محصول با در نظر گرفتن وزن صفحه فلزی، علائم مرتبط با محصول و رنگ های فردی آسان است. در این مقاله می خواهیم در مورد شناسایی فلز آهنگری از ابتدا صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا بتوانید با یادگیری چند نکته اساسی، محصولات واقعی را شناسایی و خریداری کنید.

راه های تشخیص لاستیک تقلبی از اصلی

همانطور که گفته شد برای تشخیص زره تقلبی از اصل باید به عواملی مانند وزن آن، علامت اختصاری روی محصول و رنگ آن توجه کرد.

تأییدیه های اصلی را می توان از موارد جعلی تشخیص داد

1. وزن شبکه مهمترین پارامتر تشخیصی است

بهترین راه تشخیص میلگرد تقلبی از واقعی وزن محصول است. از آنجایی که هر کارخانه استانداردهای خاصی را برای تولید محصولات خود در نظر می گیرد، محصولات مختلفی با وزن های مختلف در بازار فولاد موجود است.

میز فولادی راهی برای به دست آوردن وزن محصولات تولید شده توسط کارخانه های مختلف است. وزن کالای تقلبی در هر شعبه با کالای اصلی بسیار متفاوت است و به همین دلیل به راحتی قابل تشخیص است. بنابراین به راحتی متوجه می شوید که کالای خریداری شده به دلیل قیمت پایین یراق آلات و وزن سبک اورجینال نیست.

نکته ای که باید به آن بپردازیم این است که بسیاری از خریداران به دنبال میله های سبک وزن هستند و در برخی موارد کالای تقلبی را خریداری می کنند. برخی از کارخانه های تولیدی مانند ریخته گری آهن، محصولات بسیار سنگین با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند.

برخی از کارخانجات مانند راد همدان و کارخانه ظفر بناب، نور میلگردهای مرغوب را طبق استانداردهای جهانی تولید و روانه بازار فولاد می کنند. این روش برای تشخیص کالای تقلبی از اصل کافی نیست، بلکه مهم ترین و اولین چیزی که در این زمینه باید به آن توجه کنید، بحث وزن است.

2. یک مخفف وارد کنید

علامت اختصاری روی این محصول راهی برای تشخیص تقویت تقلبی اصلی است. هر کارخانه برای تولید محصولات خود از علامت اختصاری خاصی استفاده می کند. با بررسی اختصارات و توجه به برچسب نصب شده روی آرماتور به راحتی می توانید از اصل بودن یا نبودن کالای مورد نظر پی ببرید؟!

برچسب متصل به مچ بند حاوی اطلاعاتی مانند شماره شناسه محصول، وزن مچ بند، تاریخ ساخت محصول و غیره است که به شما کمک می کند به راحتی اصل بودن آن را تشخیص دهید.

علائم دزدان دریایی در این محصولات به شرح زیر است:

SA: روش تولید این محصول آلیاژی و نوع زیره آن کامپوزیت می باشد.

KT: محصولی با زیره 400 به صورت ترماکس و تنها فرم آن جانکی است.

CU : آرمیچر آجدار 400 روش تولید تراننیون آلیاژی و دنده ای می باشد.

T: محصول 360 آجدار ساخته شده با فرآیند ترموکس (تبرید).

JU: قطعه فولادی آجدار 340 با مارپیچ نوع محافظ با روش ساخت آلیاژی.

3. رنگ میلگرد

رنگ محصول می تواند یکی از راه های تشخیص لاستیک تقلبی از اصلی باشد مقطع استیل جدید تولید شده دارای رنگ تیره و کاملا مشخص شده است با گذشت زمان ممکن است این محصول در معرض رطوبت و باران قرار گیرد و رنگ آن تغییر کند

طول میله آهنگری کمتر از 12 متر است.

علاوه بر سه مورد ذکر شده، راه های دیگری نیز برای تشخیص این دو محصول وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

4. گواهی کنترل کیفیت را از کارخانه دریافت کنید

در صورتی که کالای مورد نظر اورجینال و بر اساس استانداردهای تولید شده باشد دارای گواهی کنترل کیفیت می باشد که می توانید آن را از فروشنده مورد نظر درخواست نمایید. آزمایش های انجام شده روی محصول در این گواهی ثبت می شود. از جمله تست ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تست مقاومت کششی

تست خواندن

تست جوش

طول و وزن محصول را بررسی کنید

برای تشخیص میلگرد تقلبی از چیز واقعی این گواهی به خواص شیمیایی و مکانیکی اشاره دارد. شماره گواهی نام محصول طول محصول، شماره دسته و در نهایت شمش مورد نیاز برای تولید.

اخذ گواهینامه کنترل کیفیت از کارخانه

اجسام ویژگی های خاص خود را دارند و عبارتند از:

قدرت تسلیم (ناحیه ای است که فلز در برابر نیروی اعمال شده تسلیم می شود.)

استحکام کششی نهایی (نقطه ای که در آن نیروی اعمال شده به حداکثر مقدار خود می رسد)

ازدیاد طول (این شکلی از تغییر شکل تقویتی است.)

خصوصیات شیمیایی به درصد خلوص مواد شیمیایی به کار رفته در این بخش از فولاد از جمله سیلیکون، منگنز، کربن، کروم، نیکل و گوگرد اشاره دارد.

تست تاشو

این تست یکی از روش هایی است که برای ارزیابی استحکام و دوام یک محصول استفاده می شود. در این روش محصول مورد نظر را در دمای 45 درجه خم کرده و سپس در آب مقطر قرار می دهند. در مرحله بعد عملکرد را به 22.5 درجه افزایش دادند. اگر در این تست مشکلی برای میله وجود نداشته باشد، به این معنی است که محصول را می توان با خیال راحت استفاده کرد.

تست توانایی بافت

این آخرین آزمایش انجام شده بر روی این محصول است. در این مرحله محصول باید تحت کنترل کیفی قرار گرفته و در صورت تایید برای فروش به بازار فولاد ارسال شود.

اخرین حرف

در این مقاله در مورد تشخیص میلگرد تقلبی از اصلی صحبت کردیم. پس از مطالعه این مقاله دیگر نگران خرید محصول اصلی نیستید و به راحتی می توانید آن را تشخیص دهید. قبل از هر چیز بهتر است قیمت روز این محصول را بدانید و سپس تصمیم به خرید آن بگیرید. پیشنهاد می کنیم خرید خود را از مراکز معتبری که در این زمینه فعال هستند انجام دهید.

چه فکری در این باره دارید؟ اگر تا به حال تجربه خرید یک محصول تقلبی را داشته اید، در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید که چه ویژگی هایی دارد؟

سوالات متداول

چه روش هایی را می توان برای تشخیص بازده های جعلی از واقعی استفاده کرد؟

دانستن وزن محصول مهمترین چیزی است که می تواند به شما در شناسایی قطعه فولادی اصلی کمک کند. همچنین باید به رنگ و علامت اختصاری که روی آن نوشته شده دقت کنید.

کدام کارخانه ها میلگرد سبک تولید می کنند؟

کارخانه هایی مانند راد همدان و ظفر بناب محصولات سبک وزن باکیفیت و با استانداردهای جهانی تولید و عرضه می کنند.

برای دریافت گواهی کنترل کیفیت چه آزمایشاتی روی آهن باید انجام شود؟

تست مقاومت کششی، تست خمشی و تست جوش از جمله این تست ها هستند.

چگونه می توان میلگرد تقلبی را از اصلی تشخیص داد؟

تشخیص میلگرد تقلبی از اصل با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

تشخیص میلگرد تقلبی از اصل با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

راه های تشخیص تقلبی از اصل (1)

آیا تا به حال یک محصول تقلبی خریده اید؟ آیا می دانید چگونه یراق آلات تقلبی را از اصلی تشخیص دهید؟ با در نظر گرفتن عواملی مانند وزن آرماتورها، علامت گذاری روی محصول و رنگ هر کدام، تشخیص این دو محصول آسان است. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه تشخیص یراق آلات تقلبی از اصلی صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا بتوانید با یادگیری برخی نکات اولیه، محصولات اصلی را کشف و خریداری کنید.

راه های تشخیص آرمیچر اصل از تقلبی

همانطور که گفته شد برای تشخیص زره تقلبی از ابتدا باید به مواردی مانند وزن آن، مخفف نوشته شده روی محصول و رنگ آن توجه کرد.

تفاوت بین فیکسچر اصلی و تقلبی

1. وزن لنگر; مهمترین پارامتر در راه تشخیص

بهترین راه تشخیص آرمیچر تقلبی از اصل وزن این محصول است. با توجه به اینکه هر کارخانه استانداردهای خاصی را برای تولید محصولات خود در نظر می گیرد، محصولات مختلفی در وزن های مختلف در بازار فولاد موجود است.

میز پشتی روشی برای به دست آوردن وزن محصولات تولید شده توسط کارخانه های مختلف است. وزن کالای تقلبی در هر شعبه با کالای اصلی بسیار متفاوت است و به همین دلیل به راحتی قابل تشخیص است. بنابراین با توجه به قیمت پایین و وزن سبک آن می توانید به راحتی متوجه اصل نبودن محصول خریداری شده شوید.

یکی از مشکلاتی که باید حل کنیم این است که بسیاری از خریداران به دنبال میله های سبک وزن هستند و در برخی موارد محصولات تقلبی را خریداری می کنند. برخی از کارخانه های تولیدی، مانند کارخانه های ذوب آهن، محصولات سنگین تولید می کنند.

برخی از کارخانه ها مانند راد همدان و ظفر بناب، نور میلگرد مرغوب تولید و به بازار فولاد صادر می کنند. این روش برای شناسایی محصولات تقلبی از ابتدا کافی نیست، بلکه مهم ترین و اولین چیزی که در این مورد باید به آن توجه کنید، موضوع وزن است.

2. یک مخفف وارد کنید.

علامت اختصاری این محصول راهی برای تشخیص میلگرد تقلبی از اصل می باشد. هر کارخانه برای تولید محصولات خود از علامت اختصاری خاصی استفاده می کند. با بررسی اختصارات و توجه به صفحه نصب شده بر روی میلگرد به راحتی می توانید از اصل بودن یا نبودن کالای مورد نظر پی ببرید؟!

پلاک چسبانده شده به قطعه تست دارای مشخصاتی مانند شماره شناسه محصول، وزن نوار، تاریخ تولید و … می باشد که به شما کمک می کند به راحتی اصل بودن آن را تشخیص دهید.

مشخصات تفکیک این نوع محصولات به شرح زیر است:

SA: فرآیند ساخت این محصول آلیاژی و نوع آج آن کامپوزیت می باشد.

CT: محصولی با آج 400 ساخته شده به صورت آسفالت و با نوع رانندگی شناخته شده.

CU: دنده 400 باند، روش تولید آنها به صورت جوشی و نوع دنده ای می باشد.

T: محصول 360 آجدار ساخته شده به روش ترموکس (خنک کننده).

JU: نوار استیل 340 روش تولید آلیاژی دارد و نوع تراش آن دایره ای است.

3. رنگ آرمیچر

رنگ محصول می تواند یکی از راه های تشخیص یراق آلات تقلبی از اصل باشد. پروفیل فولادی تازه تولید شده به رنگ تیره و کاملاً قابل تشخیص است. با گذشت زمان ممکن است این محصول در معرض رطوبت و باران قرار گیرد و رنگ آن تغییر کند.

طول میله های کاذب کمتر از 12 متر است.

در کنار سه مورد ذکر شده، راه های دیگری نیز برای تمایز این دو محصول وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

4. اخذ گواهینامه کنترل کیفیت از کارخانه

در صورتی که کالای مورد نظر اورجینال و مطابق استاندارد تولید شده باشد دارای گواهی کنترل کیفیت می باشد که می توانید آن را از فروشنده مورد نظر خود درخواست نمایید. این گواهینامه تست های انجام شده روی این محصول را ثبت می کند. برخی از این تست ها عبارتند از:

تست قدرت پارگی

تست خمش

تست جوش پذیری

بررسی طول و وزن محصول

در تشخیص میلگرد تقلبی از اصلی، مشخصات این گواهینامه به معنای خواص شیمیایی و مکانیکی، نام محصول، شماره گواهی، طول محصول، شماره بسته و در نهایت شمش مورد نظر در نظر گرفته شده برای تولید آن می باشد.

گواهی کنترل کیفیت را از کارخانه دریافت کنید

خواص فیزیکی دارای ویژگی های متمایز است و شامل موارد زیر است:

حد الاستیک (نقطه ای است که در آن فلز به نیروی اعمالی تسلیم می شود).

استحکام کششی نهایی (نقطه ای که نیرو به حداکثر مقدار خود می رسد)

افزایش طول (این نوعی تغییر شکل تقویت کننده است.)

خواص شیمیایی به درصد خلوص مواد شیمیایی مورد استفاده در این گرید از فولاد، از جمله سیلیکون، منگنز، کربن، کروم، نیکل و گوگرد اشاره دارد.

تست تاشو

این تست یکی از روش هایی است که برای اندازه گیری استحکام و دوام محصول مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب جسم مورد نظر شما تا 45 درجه خم شده و در آب داغ قرار می گیرد. در مرحله بعد محصول را تا 22.5 درجه خم می کنند. اگر در این تست میلگرد مشکلی نداشته باشد به این معنی است که محصول را می توان با خیال راحت استفاده کرد.

قابلیت جوشکاری ته

این آخرین آزمایش انجام شده بر روی این محصول است. در این مرحله محصولات تحت کنترل کیفی قرار می گیرند و در صورت تایید برای فروش به بازار فولاد ارسال می شوند.

اخرین حرف

در این مقاله در مورد تشخیص زره تقلبی از واقعی صحبت کردیم. پس از مطالعه این مقاله دیگر نیازی به نگرانی برای خرید محصول اصلی ندارید و به راحتی می توانید آن را شناسایی کنید. قبل از هر چیز بهتر است قیمت روز این محصول را بدانید و سپس تصمیم به خرید آن بگیرید. توصیه می کنیم خرید خود را از مراکز معتبر فعال در این زمینه انجام دهید.

نظر شما در این مورد چیست؟ اگر تجربه خرید کالای تقلبی را دارید در قسمت نظرات برای ما بنویسید چه ویژگی هایی دارد؟

سوالات متداول

با چه روش هایی می توان آرمیچر تقلبی را از اصل تشخیص داد؟

دانستن وزن محصول مهمترین چیزی است که به شما در شناسایی بخش اصلی فولاد کمک می کند. علاوه بر این باید به رنگ و اختصارات نوشته شده روی آن دقت کنید.

کدام صنعت میلگرد سبک تولید می کند؟

شرکت هایی مانند راد همدان و ظفر بناب محصولات سبک وزن باکیفیت و بر اساس استانداردهای جهانی تولید و عرضه می کنند.

برای دریافت گواهی کنترل کیفیت چه آزمایشاتی روی زره ​​باید انجام شود؟

این تست ها شامل تست مقاومت کششی، تست خمشی و تست جوش پذیری می باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *