دسته‌بندی نشده

تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه

تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه

فولاد و آهن مقاومت بسیار کمی در برابر اکسید آهن دارند. خوردگی، زنگ زدگی و فرسایش از مسائل جدایی ناپذیر محصولات و تجهیزات فولادی است. با توجه به این مشکلات، کارشناسان فولاد تدابیر و راهکارهای زیادی برای مقاوم سازی فولاد و محصولات فولادی در برابر خوردگی ارائه کرده اند. محصولات این اقدامات ورق گالوانیزه و ورق آلومینیوم می باشد. در این مقاله به تفاوت ورق های آلومینیومی و گالوانیزه می پردازیم.

ورق های فلزی در اندازه ها و ابعاد مختلف وارد بازار می شوند و هر کدام کاربرد و ویژگی خاصی دارند. برای شناخت انواع ورق های فولادی و آشنایی با کاربرد و ویژگی های هر کدام پیشنهاد می کنیم بر روی لینک زیر کلیک کنید: “مقایسه انواع ورق های فولادی”

ورق فولادی و اکسید آهن

اکسیدهای آهن یکی از شایع ترین علل خوردگی فلزات هستند. هنگامی که در محیط مرطوب هستید، فلز به سرعت ساییده می شود و استحکام خود را از دست می دهد.

ورق های فولادی با عناصر فلزی مختلف پوشانده می شوند تا مقاومت بیشتری داشته باشند و مقاومت در برابر اکسید آهن را افزایش دهند. به عنوان مثال، یک ورق گالوانیزه با عنصر فلزی روی پوشانده شده است. روی فلزی فولاد را در برابر خوردگی مقاوم کرده و عمر فولاد را افزایش می دهد.

ورق آلوزینک چیست؟

تفاوت بین آلوزینک و ورق گالوانیزه

تفاوت بین روی و ورق گالوانیزه

ورق آلوزینک یکی از انواع ورق های آلیاژی فلزی است که با انواع و مشخصات مختلف تولید و عرضه می شود. ورق آلوزینک با نام های دیگری مانند «گالوانیوم» و «زینکالوم» نیز شناخته می شود. ورق آلوزینک فولاد گالوانیزه است. چون روکش روی است.

طبیعتا فرآیند تولید این صفحه تنها به گالوانیزه محدود نمی شود. در تولید صفحات آلوزینک از سه عنصر زیر برای تولید محصول آلیاژی نهایی استفاده می شود:

55% آلومینیوم متالیک

فلز روی 4 درصد

عنصر سیلیکون 6 درصد

ویژگی های جدول آلوزینک

بهترین ویژگی ورق آلوزینک مقاومت آن در برابر خوردگی و اکسید آهن می باشد، علاوه بر این جوش پذیری بالا، انعطاف پذیری خوب و رنگ خوب از دیگر ویژگی های این استیل است.

در مورد مقاومت ورق آلوزینک در برابر خوردگی باید بگوییم که فلز آلومینیوم بیشترین نقش را دارد. زیرا پس از مدتی فلز روی استحکام و قدرت خود را از دست می دهد و ضعیف می شود; اما آلومینیوم همچنان از خوردگی و آسیب صفحه جلوگیری می کند.

مزایای ورق های آلوسینک چیست؟

ورق های آلوزینک به دلیل ویژگی های فنی خاص خود دارای مزایای زیادی هستند. این ورق‌ها به دلیل ضد زنگ بودن نسبت به سایر ورق‌های فولادی از دوام (طول عمر طولانی‌تری) برخوردار بوده و از هر گونه آسیب در طول زمان در امان هستند. از دیگر مزایای این ورق ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن مناسب با توجه به ورق الماس

انعطاف پذیری بهتر نسبت به ورق های گالوانیزه

دقیق ابعاد

ابعاد صفحه آلوزینک چقدر است؟

اندازه و ضخامت ورق آلوزینک نسبت به سایر ورق های فولادی کمتر متفاوت است. این کاغذها معمولاً به صورت ورق و رول فروخته می شوند. مشتریان می توانند ارزش سفارشی خود را به سازندگان ورق aazinc اعلام کنند تا محصولات مطابق با خواسته آنها ساخته شود.

مقدار مصرف ورق آلوزینک موجود در بازار به شرح زیر است:

ضخامت ورق آلوزینک: 0.5 تا 0.8 میلی متر

ابعاد ورق آلوزینک: 1000 تا 1500 میلی متر

کاربردهای ورق آلوزین

تفاوت بین آلومینیوم و ورق گالوانیزه

تفاوت بین ورق آلوزینک و گالوانیزه

ورق آلوزینک در مناطقی که با رطوبت زیاد سروکار دارند استفاده می شود زیرا مقاومت بسیار مطلوبی در برابر آب، رطوبت و سایر خوردگی دارد. به عنوان مثال این ورق در سقف سوله ها یا سالن های صنعتی کاربرد فراوانی دارد. سایر کاربردهای ورق آلوزینک عبارتند از:

تاسیسات مربوط به تهویه مطبوع یا کانال های خنک کننده

ساخت و نصب انواع اگزوز خودرو.

طراحی و ساخت انواع مخازن ذخیره مایعات

تولید انواع آبگرمکن

نصب تابلوهای برق خیابانی

ساخت انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی

ساخت انواع پروفیل درب و پنجره

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه

تفاوت بین آلومینیوم و ورق گالوانیزه

لایه گالوانیزه محصولی بر پایه ورق های فولادی سرد یا گرم است که به روش های مختلف در برابر اکسیدهای آهن یا خوردگی احتمالی فولاد مقاوم است.

ورق گالوانیزه ظاهر بسیار خوبی دارد و معمولاً در مقادیر مشخص و محدود به فروش می رسد. این ورق ها بر اساس ویژگی های خاص خود در شرایط مرطوب کاربرد بیشتری دارند.

برای بررسی قیمت روز ورق گالوانیزه به لینک ” قیمت ورق گالوانیزه ” مراجعه نمایید.

مشخصات ورق گالوانیزه

از نظر ظاهری جالب است بدانید که بسیاری از محصولات فولادی مانند لوله و نبشی از ورق گالوانیزه ساخته می شوند. ورق گالوانیزه دارای خواص جوشکاری و خمشی عالی است. در نتیجه کار با این ورق ها بسیار آسان است.

این برگه ها از طریق بررسی های منظم تایید می شوند و هیچ آزمایشی برای تعیین صحت ورق مورد نیاز نیست. سایر قسمت های ورق گالوانیزه عبارتند از:

فولاد گالوانیزه از بسیاری جهات نسبت به فولاد ضد زنگ برتری دارد.

اگر این پنل ها به درستی بارگیری و نصب شوند، می توانند تا 70 سال عمر کنند.

این ورق ها در صورت آسیب به خاک، توانایی خود را در تحمل حیات از دست نمی دهند.

ورق های گالوانیزه و روی پایه بسیار مشابه هستند. مهمترین شباهت این ورق ها مقاومت در برابر انواع خوردگی و زنگ زدگی است. البته فراموش نکنید که تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. ظاهر، مشخصات فنی، ابعاد، هزینه تولید و قیمت نهایی هر یک از این ورق ها ورق گالوانیزه را از ورق روی پایه متمایز می کند.

مزایای کاغذ موجدار چیست؟

از نقطه نظر ساختمانی، ورق گالوانیزه دارای مزایا و ویژگی های مثبت بسیاری است. به عنوان مثال این سایت ها در شرایط بهینه می توانند تا 70 سال عمر کنند و این موضوع بسیار مهم و مهم است. سایر مزایای ورق گالوانیزه:

هزینه تولید پایین است.

هزینه نگهداری کم

استحکام و مقاومت بسیار خوب در برابر آسیب در هنگام حمل و نقل یا بارگذاری ورق

تمیز کردن بسیار آسان و بدون دردسر

دقت و کارایی بسیار بالا در ساخت

ابعاد ورق گالوانیزه چقدر است؟

در مقایسه با ورق های فلزی سیاه، ورق گالوانیزه از نظر اندازه محدود است. جالب است بدانید که این ورق نسبت به سایر ورق های فلزی محدودیت کمتری دارد. به طور کلی باید بگوییم که ورق گالوانیزه هر تولید کننده در قطعات، ضخامت، اندازه و وزن به بازار عرضه می شود. اما محدودیت های این اندازه گیری ها به شرح زیر است:

طول ورق گالوانیزه معمولاً بین 2 تا 10 متر است.

عرض ورق گالوانیزه معمولا بین 1 تا 1.5 متر است.

ضخامت ورق گالوانیزه بین 0.5 تا 2 میلی متر متغیر است.

چگالی ورق های گالوانیزه استاندارد 786 می باشد.

وزن ورق های گالوانیزه بسته به ابعاد متفاوت است اما از 5 تا 40 کیلوگرم متغیر است.

کاربرد ورق آهن چیست؟

کاربرد ورق فلز گالوانیزه

کاربرد ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه مانند ورق های آلومینیومی در شرایط رطوبت بالا بسیار کاربردی هستند. از ورق گالوانیزه در تولید پروفیل، نبشی، گیره و لوله گالوانیزه استفاده می شود.

مهم است که ورق گالوانیزه طیف وسیعی از محصولات فولادی را پوشش دهد. این فرم کاربردهای گسترده ای دارد. برخی از کاربردهای مهم این برگ عبارتند از:

تولید لوازم خانگی برقی یا غیر برقی

ساخت و بهره برداری از تابلوها و تابلوهای برق در یک شهر یا صنعت

ساخت انواع داکت، داکت و شیر تهویه یا کولر

ساخت هرگونه ظروف نگهداری آب یا مایعات دیگر

ساخت بدنه و سقف انبارها و سوله های کوچک و بزرگ.

تفاوت بین آلوزینک و ورق گالوانیزه چیست؟

در این قسمت به بررسی تفاوت ها و تعاریف اساسی این دو شیت می پردازیم.

تفاوت اول: ظاهر

ورق آلوزینک از نظر ظاهری مشابه ورق گالوانیزه است. علاوه بر این، ورق های آلوزینک معمولاً به صورت رنگ شده به صورت تجاری در دسترس هستند، در حالی که ورق های گالوانیزه براق و بدون رنگ هستند. بله، ورق گالوانیزه نیز رنگ آمیزی می شود، اما عمدتاً از ورق آلوزینک برای رنگ آمیزی و استفاده در قسمت بیرونی ساختمان استفاده می شود.

تفاوت دوم: مشخصات فنی

ورق های گالوانیزه – ورق های فولادی نورد گرم یا سرد که با لایه ای از روی پوشانده شده اند. در حالی که برگ های آلوزینک ساختار پیچیده تری دارند. سه عنصر مختلف در تولید ورق آلوزینک استفاده می شود. این عناصر و درصد آنها در برگ آلوزینک به شرح زیر است:

تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه

تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه

55% فلز آلومینیوم

4 درصد از فلز “روی”.

6٪ عنصر “سیلیکون”.

تفاوت سوم: مقیاس

هر دو ورق گالوانیزه و آلوزینک اندازه های نسبتاً محدودی دارند. اما نکته اینجاست که ورق های گالوانیزه در طیف وسیع تری تولید و عرضه می شوند. مثال:

ضخامت ورق گالوانیزه از 0.5 تا 2 میلی متر متغیر است.

ضخامت ورق آلومینیوم بین 0.5 تا 0.8 متغیر است

تفاوت چهارم: زنده ماندن در برابر خوردگی

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، آلیاژ آلومینیوم از مقدار زیادی آلومینیوم تشکیل شده است. آلومینیوم مقاومت مفیدی در برابر فولاد ایجاد می کند و ورق های آلوزینک را قوی تر از ورق های گالوانیزه می کند. این مشکل باعث می شود تا از ورق آلوزینک در صنایع تر و سبک تر از ورق گالوانیزه استفاده شود.

تفاوت پنجم: هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات

در تولید ورق آلوزینک از عناصر فلزی آلومینیوم، سیلیکون و روی استفاده می شود. آلومینیوم یک عنصر فلزی نسبتاً گران است. علاوه بر این، عمر ورق آلوزینک بیشتر از ورق گالوانیزه است. در نتیجه ورق آلوزینک قیمت بالاتری خواهد داشت.

اخرین حرف

در این مقاله به تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه پرداخته ایم. هر دو برای مقاومت در برابر انواع خوردگی ساخته شده اند. این ورق ها از بسیاری جهات شبیه یکدیگر هستند، اما برخی تفاوت های کلیدی این دو ورق را از هم جدا می کند. مواردی مانند آلیاژ ورق، ظاهر، هزینه های تولید و طول عمر مهمترین تفاوت بین آلوزینک و ورق گالوانیزه است.

تفاوت بین ورق آلوزینک و روی

به روز شده در دوشنبه 1 نوامبر 2021 0

تفاوت ورق آلوزینک و ورق گالوانیزه

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

رکوردی از محتوای ورق آهن و اکسید آهن آلوزینک؟ تفاوت بین آلوزینک و ورق گالوانیزه چیست؟ آخرین سخنرانی

فولاد و آهن مقاومت بسیار کمی در برابر اکسید آهن دارند. خوردگی، زنگ زدگی و سایش مسائل ذاتی در محصولات و تجهیزات فولادی است. با توجه به این مشکلات، کارشناسان فولاد اقدامات و راهکارهای مختلفی را برای مقاوم سازی فولاد و محصولات آن در برابر خوردگی انجام داده اند. ورق گالوانیزه و ورق آلومینیوم محصول این اقدامات است. در این مقاله به تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه می پردازیم.

فایل صوتی زیر برای آن دسته از مخاطبینی از مجموعه اصفهان آهن تهیه شده است که زمان کافی برای مطالعه این مطلب را ندارند و یا می خواهند هنگام مطالعه به فایل صوتی گوش دهند.
از دکمه های بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

ورق های فلزی در اندازه ها و ابعاد مختلف وارد بازار می شوند و هر کدام کاربرد و تخصص خاص خود را دارند. برای آشنایی با انواع ورق های فولادی و اطلاع از کاربرد و ویژگی های هر یک به شما پیشنهاد می کنیم بر روی لینک زیر کلیک کنید: “مقایسه انواع ورق های فولادی”

ورق های فولادی و اکسید آهن

اکسید آهن یکی از مخرب ترین عناصر برای ابزار آهنی است. در یک محیط مرطوب، فولاد به سرعت فرسوده شده و استحکام خود را از دست می دهد.

صفحات فولادی برای افزایش دوام و مقاومت در برابر اکسید آهن با عناصر فلزی مختلف پوشیده شده اند. به عنوان مثال، ورق های گالوانیزه با عناصر فلزی گالوانیزه پوشانده می شوند. فلز روی فولاد را در برابر خوردگی مقاوم می کند و عمر مفید فولاد را افزایش می دهد.

قرص آلوزینک چیست؟

تفاوت بین آلوزینک و ورق گالوانیزه

تفاوت بین آلومینیوم و ورق گالوانیزه

ورق آلوسینک نوعی نوار فولادی آلیاژی است که با مشخصات و مشخصات فنی متفاوتی تولید و عرضه می شود. ورق آلوزینک با نام های دیگری مانند «گالوانیوم» و «زینکالوم» نیز شناخته می شود. ورق آلوزینک فلز گالوانیزه؛ چون روکش روی است.

البته فرآیند ساخت این ورق تنها به پوشش روی محدود نمی شود. در تولید ورق آلوزینک از سه عنصر زیر برای ایجاد محصول آلیاژی استفاده می شود:

55% آلومینیوم متالیک

فلز روی 4 درصد

عنصر سیلیکون 6 درصد

ویژگی های ورق آلوزینک

بارزترین ویژگی ورق آلوزینک مقاومت مثال زدنی آن در برابر زنگ زدگی و اکسید آهن است. علاوه بر این، جوش پذیری بالا، شکل پذیری خوب و رنگ پذیری خوب از دیگر ویژگی های این ورق فولادی است.

در مورد مقاومت به خوردگی ورق آلومینیوم باید بگوییم که فلز آلومینیوم مهمترین نقش را ایفا می کند. پس از مدتی فلز روی قدرت و قدرت خود را از دست می دهد و ضعیف می شود. اما آلومینیوم همچنان در برابر خوردگی و آسیب به ورق فلز مقاومت می کند.

مزایای ورق آلوزینک چیست؟

ورق های آلوزینک بر اساس ویژگی های فنی خاص خود دارای مزایای زیادی هستند. این ورق ها که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند نسبت به سایر ورق های فولادی دوام بیشتری دارند (عمر طولانی تر) و از هر گونه آسیب در طول زمان در امان هستند. از دیگر مزایای این ورق ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن مناسب با توجه به آلیاژ صفحه

شکل پذیری بهتر از ورق های گالوانیزه

ابعاد دقیق

اندازه ورق های آلوزینک چیست؟

ضخامت و ضخامت آلکسینک با سایر ورق های فلزی بسیار متفاوت است. این کاغذها معمولا به صورت رول و رول به فروش می رسند. مشتریان می توانند کارخانه های تولید ورق آلوزینک خود را به نمایش بگذارند تا محصولات بر اساس نیاز آنها تولید شود.

اندازه های تقریبی ورق های آلوزینک موجود در بازار به شرح زیر است:

ضخامت ورق آلوزینک: از 0.5 تا 0.8 میلی متر

ابعاد ورق آلومینیوم: از 1000 تا 1500 میلی متر

کاربردهای ورق آلوزینک

تفاوت بین آلزینک و ورق گالوانیزه

تفاوت بین آلوزینک و ورق گالوانیزه

صفحه آلوزینک در مناطق با رطوبت بالا استفاده می شود زیرا می تواند در برابر فرسایش آب، رطوبت و خوردگی مقاومت کند. به عنوان مثال این ورق در سقف سوله ها یا سالن های صنعتی کاربرد فراوانی دارد. سایر کاربردهای ورق آلوزینک:

تاسیسات مربوط به کانال های تهویه مطبوع یا خنک کننده

ساخت و نصب انواع اگزوز خودرو

طراحی و ساخت انواع مخازن ذخیره مایعات

ساخت انواع آبگرمکن

ساخت تابلوهای برق خیابانی

تولید انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی

تولید انواع دتیل در و پنجره

ورق گالوانیزه چیست؟

صفحه گالوانیزه

تفاوت بین آلوزینک و ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه محصولی بر پایه ورق گالوانیزه سرد یا گرم است که در برابر اکسیداسیون فلز یا فلز که به طرق مختلف آسیب می بیند مقاومت می کند.

ورق گالوانیزه ظاهری براق دارد و معمولا در سایزهای خاص و محدود به فروش می رسد. این ورق ها بر اساس ویژگی های خاص خود در شرایط مرطوب کاربرد بیشتری دارند.

برای مشاهده قیمت روز ورق گالوانیزه به لینک ” قیمت ورق گالوانیزه ” مراجعه کنید.

مشخصات ورق گالوانیزه

جالب است که طیف وسیعی از محصولات فولادی مانند پروفیل ها، لوله ها یا گوشه ها از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند. ورق گالوانیزه دارای خواص جوشکاری و خمشی بسیار مطلوب است. در نتیجه کار با این تابلوها بسیار آسان است.

این برگه با بازرسی معمولی بصری تأیید می شود و نیازی به انجام هیچ آزمایشی برای تعیین صحت ورق نیست. از دیگر ویژگی های ورق گالوانیزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فولاد گالوانیزه از بسیاری جهات بهتر از فولاد ضد زنگ است.

اگر این ورق ها به درستی درج و نصب شوند تا 70 سال عمر می کنند.

این ورق ها با آسیب رساندن به سطح خاصیت ضد پیری خود را از دست نمی دهند.

ورق های گالوانیزه و آلوزینک بسیار شبیه هستند. ویژگی اصلی این برگ ها مقاومت آن ها در برابر انواع پوسیدگی و زنگ زدگی است. البته فراموش نکنید که آنها بسیار متفاوت هستند. مشخصات ظاهری، مشخصات فنی، ابعاد، هزینه تولید و قیمت نهایی هر ورق از جمله مواردی است که ورق گالوانیزه را از ورق آلوزینک متمایز می کند.

مزایای ورق گالوانیزه چیست؟

از نظر ساخت، ورق گالوانیزه دارای مزایا و خواص خوبی است. مثلاً این اوراق در شرایط خوب تا 70 سال عمر می کنند و این موضوع بسیار مهم و مهم است. سایر مزایای ورق فلز گالوانیزه عبارتند از:

هزینه پایین برای تولید

هزینه نگهداری کم

سختی عالی و مقاومت در برابر آسیب در هنگام حمل و نقل یا نصب پانل ها

تمیز کردن بسیار آسان و بدون دردسر

دقت و انعطاف بسیار بالا در تولید

ابعاد ورق گالوانیزه چقدر است؟

در مقایسه با ورق های فولادی سیاه، ورق گالوانیزه از نظر اندازه محدود است. جالب است بدانید که این ورق در مقایسه با سایر ورق های فولادی محدودیت سایز کمتری دارد. به طور کلی باید گفت که ورق های گالوانیزه هر کارخانه تولیدی در اندازه ها، ضخامت، سایز و وزن مشخصی در بازار عرضه می شود. اما محدودیت های این اندازه گیری ها به شرح زیر است:

طول ورق گالوانیزه معمولاً بین 2 متر تا 10 متر است.

عرض ورق گالوانیزه معمولا بین 1 تا 1.5 متر است.

ضخامت فلز از 0.5 تا 2 میلی متر متغیر است.

چگالی ورق گالوانیزه استاندارد 786 است.

وزن ورق گالوانیزه بسته به اندازه متفاوت است. اما از 5 تا 40 کیلوگرم متغیر است.

کاربردهای ورق موجدار چیست؟

کاربرد ورق فلز گالوانیزه

استفاده از لایه گالوانیزه

ورق های گالوانیزه مانند ورق های آلوزینک به ویژه در شرایط رطوبت بالا مفید هستند. از ورق گالوانیزه در تولید پروفیل، نبشی، شاخه و لوله گالوانیزه استفاده می شود.

مهم است که ورق گالوانیزه انواع محصولات فولادی را پوشش دهد. استفاده از این سند بسیار گسترده است. برخی از کاربردهای کلیدی این سند عبارتند از:

تولید لوازم خانگی برقی یا غیر برقی

ساخت و نصب تابلو و تابلو برق عمرانی یا صنعتی.

ساخت لوله، لوله و شیر از هر نوع برای تهویه یا تبرید

ساخت ظروف مختلف برای آب و مایعات دیگر

ساخت بدنه و سقف سالن ها و انبارهای کوچک و بزرگ

تفاوت بین آلوزینک و صفحه گالوانیزه چیست؟

در این قسمت به بررسی تفاوت های اساسی و تعیین کننده این دو فایل می پردازیم.

تفاوت اول: ظاهر

ورق آلوزینک ظاهر یکنواخت تری نسبت به ورق گالوانیزه دارد. همچنین ورق های آلومینیوم- روی معمولاً به صورت رنگ شده در بازار موجود هستند در حالی که ورق های گالوانیزه به صورت صیقلی و بدون رنگ موجود می باشند. البته ورق گالوانیزه نیز رنگ آمیزی می شود، اما معمولاً از ورق آلومینیوم روی برای رنگ آمیزی استفاده می شود و به عنوان مصالح ساختمانی در فضای باز استفاده می شود.

تفاوت دوم: مشخصات فنی

ورق های گالوانیزه ورق های فولادی نورد گرم یا سرد هستند که با لایه ای از روی پوشانده شده اند. در حالی که صفحات آلکسینک ساختار پیچیده ای دارند. در تولید نقاشی آلوزینک از سه ماده مختلف استفاده شده است. این عناصر و مقادیر آنها در نقاشی آلوزینک به شرح زیر است:

آلیاژ آلومینیوم 55 درصد

4 می تواند از کافه “زینک” باشد

6٪ عنصر “سیلیکون”.

تفاوت سوم: ابعاد

ورق های گالوانیزه و آلوزینک اندازه های نسبتاً محدودی دارند. اما نکته اینجاست که ورق گالوانیزه در گستره وسیع تری تولید و عرضه می شود. مثال:

ضخامت ورق های گالوانیزه از 0.5 تا 2 میلی متر متغیر است.

ضخامت ورق آلوزینک از 0.5 تا 0.8 متغیر است.

تفاوت چهارم: بقا در برابر خوردگی

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم، ورق های روی از درصد بالایی از آلومینیوم تشکیل شده اند. آلومینیوم استحکام بسیار مطلوبی به فولاد می دهد و به همین دلیل ورق های روی پایه دوام بیشتری نسبت به ورق های گالوانیزه دارند. به دلیل این مشکل در صنایع حساس تر و دقیق تر از ورق های روی پایه بیشتر از ورق های گالوانیزه استفاده می شود.
تفاوت پنجم: هزینه تولید و قیمت محصول نهایی
برای تولید ورق های آلژین از مواد فلزی آلومینیوم، سیلیکون و روی استفاده می شود. آلومینیوم یک فلز گران قیمت است. همچنین قابلیت زنده ماندن ورق آلوزینک نسبت به ورق گالوانیزه بیشتر است. در نتیجه قیمت ورق آلوزینک بالاتر است.
اخرین حرف

در این مقاله به تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه پرداخته ایم. هر دو برای مقاومت در برابر انواع خوردگی طراحی شده اند. این ورق ها از بسیاری جهات شبیه یکدیگر هستند، اما برخی تفاوت های اساسی این دو ورق را از هم متمایز می کند. مهمترین تفاوت آلوزینک و ورق گالوانیزه مواردی مانند آلیاژ ورق، ظاهر، هزینه ساخت و طول عمر می باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *