دسته‌بندی نشده

توری مش گالوانیزه، کاربردها و مزایای آن

میلگرد بستر چیست و چه مزایا و معایبی دارد

امروزه صنعت ساختمان گام های مهمی در جهت بهبود رفاه عمومی برداشته است. مهندسان فعال در این زمینه تلاش می کنند تا محصولات با کیفیت بالا تولید کنند. مش گالوانیزه نیز از این قاعده مستثنی نیست. می توانید در ذهن خود بگویید که اکنون عصر تکنولوژی است و هیچ کس در این زمینه پیشرفت و موفقیت نخواهد کرد. اما باید بگویم که جامعه نیاز دارد در خانه ای زندگی کند که امنیت و آرامش کامل را تضمین کند.

در حال حاضر رقابت شدیدی بین تمامی شرکت های تولید کننده تجهیزات ساختمانی وجود دارد. آنها می خواهند بهترین تجهیزات را با استفاده از مواد اولیه ای که دارند به بازار عرضه کنند. همچنین با کسب اطلاعات در مورد محصولات تولیدی می توانید با ایجاد تغییرات چشمگیر گامی بلند در این زمینه بردارید. برای کمک به شما در این حرفه می خواهیم یکی از محصولات صنعت ساختمان یعنی مش گالوانیزه را معرفی کنیم و سپس هر آنچه در مورد آن می دانیم ارائه دهیم.

این مقاله از آیرونآنلاین اطلاعاتی در مورد مش گالوانیزه در مقیاس 0 تا 100 به شما می دهد، بنابراین دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند تا از آن برای به دست آوردن بهترین عملکرد استفاده کنید. مکاتبه با فولاد گالوانیزه این مقاله آنلاین فلزی را از دست ندهید و تا انتها دنبال کنید.

شبکه های مش چیست؟

مهندسان و افرادی که در صنعت ساختمان کار می کنند به سختی با مش سیمی آشنا هستند. توری جوشی نوعی توری سیمی است که در همه زمینه ها کاربرد فراوانی دارد. تولید کنندگان با اتصال میله های فولادی به یکدیگر یک شبکه زنجیره ای می سازند. این شبکه ها مانند یک شبکه با زاویه 90 درجه هستند و برای تشکیل این زاویه باید میله های عمودی در بالای میله های افقی قرار گیرند. پس از تراز کردن دقیق میلگردها، در محل اتصال با جوش نقطه ای جوش می شوند.

پس از آزمایش با روش های مختلف، سازندگان دریافتند که این روش نسبت به سایر روش ها مزایای بیشتری برای ساخت توری مشبک دارد. زیرا در این حالت توری های مشبک استحکام و دوام قابل توجهی از خود نشان می دهند. در واقع استحکام بالای توری ها هنگام استفاده در قسمت های مختلف تکان نمی خورد و آویزان نمی شود. به طور کلی، شبکه های مشبک موانعی هستند که از سیم های فلزی، الیاف و مواد منعطف و انعطاف پذیر، شبیه به شبکه ای از سیم های متصل به هم ساخته شده اند.

توری ها از سیم آهنی گالوانیزه مشکی ساخته شده اند. گریتینگ ها برای استفاده در مصارف مختلف به سه شکل پانلی، استیل و دنده ای در بازار موجود می باشند. آنها چندین برابر بیشتر از سیم ها در شرایط مختلف مقاومت نشان می دهند. اکنون یک نوع از این شبکه شبکه وجود دارد که ما آن را شبکه گالوانیکی می نامیم و این را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه استفاده از توری های مشبک در صنعت

توری سیمی در زبان انگلیسی «شبکه سیمی جوش داده شده» نامیده می شود. همچنین این سری از تجهیزات ساختمانی «مش مهندسی» نامیده می شود که به اختصار «BRC MESH» نامیده می شود. برای اولین بار در سال 1880 این محصول در یکی از شهرهای انگلستان مورد استفاده قرار گرفت. به تدریج مهندسان با موفقیت های فراوان در مشاغل مختلف توری را در مواد و اشکال مختلف ساختند و به بازار عرضه کردند. امروزه این محصول اساس فعالیت صنعتی برای اطمینان از بهترین عملکرد است. یکی از دلایل نوشتن این مقاله در مورد مش گالوانیزه، مزایا و مزایای آن است.

موارد استفاده و مزایای مش گالوانیزه

توری توری بر اساس جنس به چند قسمت تقسیم می شود؟

به طور کلی مش ها به دو نوع مش پیش جوش ساده و مش های جوشی دندانه دار تقسیم می شوند. همچنین این تورها به عنوان توری های عاج، پانلی و فولادی طبقه بندی می شوند. جنس تمام این دسته از مش های سیمی، آهن مشکی یا مفتول گالوانیزه است که بر اساس نوع کیفیت و کاربرد مورد نیاز در تولید آن استفاده می شود.

به عنوان مثال، استحکام و دوام توری سقفی بیشتر از توری فولادی است و زمانی که مشتریان محصولی با مقاومت بالا می خواهند، تولیدکنندگان از سیم گالوانیزه (مشبکه) برای ساخت آن استفاده می کنند. واضح است که سازندگان تجهیزات هنگام تعیین ضخامت سیم مورد استفاده باید کاربرد آنها را در نظر بگیرند.

با توجه به اطلاعات و درخواست هایی که کاربر در اختیار طراح قرار می دهد، ضخامت مناسب سیم در نظر گرفته می شود. با توجه به کاربرد وسیع توری سیمی به عنوان مصالح ساختمانی مانند دیوارهای باربر، سقف و پارتیشن، باید از جزئیات زیادی در ساخت آن استفاده کرد.

به چه نوع توری مش گالوانیزه می گویند؟

همانطور که در بالا ذکر شد، شبکه های توری از فولاد یا سیم گالوانیزه ساخته می شوند. توری ساخته شده از فلز داغ را مش گالوانیزه می نامند. سازندگان با استفاده از اندازه های مختلف میلگردهای فولادی توانسته اند اندازه های مختلف مش گالوانیزه را مشخص کنند. این نوع شبکه مشبک در عین صلب بودن، انعطاف ناپذیر است. مزیت اصلی آن یعنی مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی باعث شده است که در ساخت ساختمان های زیربنایی به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

ابعاد تولید مش گالوانیکی

استفاده گسترده از توری گالوانیزه در صنعت ساختمان دلیل قانع کننده ای برای فروش بالای آن در بازار است. به عنوان مثال، دو نمونه از پرفروش‌ترین اندازه‌های مش در بازار عبارتند از: میلگرد ساده 6 با تمام فنرهای موجود و فنرهای 8 آجدار 10×10، 15×15 و 20×20.

جالب است بدانید که اندازه توری با ضخامت آرماتور و اندازه فنر بیان می شود. هر ورق گالوانیزه در اندازه استاندارد تولید می شود که پرکاربردترین استاندارد برای ساخت آنها 2×1 است. همچنین سازندگان می توانند مشبک سیمی گالوانیزه را در اندازه های مختلف بنا به نیاز و درخواست مشتریان بسازند.

درجات 6 تا 16 انواع آرماتورهای مورد استفاده در شبکه های مشبک هستند. با این طیف گسترده از انواع میلگرد، تولیدکنندگان می توانند تنوع زیادی در ساخت این محصول ایجاد کنند. اندازه تعریف شده 20×20 به این معنی است که میله ها 20 سانتی متر از هم فاصله دارند. در این فاصله حتی می توانند فواره های مربع یا مستطیل شکل از 5 تا 40 سانتی متر ایجاد کنند.

به طور کلی طول توری های توری از 1 تا 9 متر متغیر است و عرض آنها بین 100 تا 250 سانتی متر تعریف می شود. معمولا سازندگان صفحه نمایش گالوانیزه برای جلب رضایت مشتری در پروژه های بزرگ، محصولات صفحه نمایش را نیز بر اساس همان ابعاد مورد نظر مشتری تحویل می دهند.

بیشتر بدانید: وزن و تقویت ورق فولادی

وزن توری گالوانیزه

عواملی مانند بافت هندسی مش، نوع میلگردهای تقویت کننده مورد استفاده، فاصله بین میلگردهای تقویت کننده و اندازه ورق های مشبک تأثیر بسزایی در تعیین وزن مش گالوانیزه در متر مربع دارند. در نتیجه ما کمترین و بیشترین وزن توری گالوانیزه را برای شما بررسی می کنیم.

1) کمترین وزن توری گالوانیزه

کمترین وزن تورهای ساخته شده از قلع، تورهایی است که از فنرهای کلاس 6 و 30*30 برای ساخت استفاده می کنند که در این حالت وزن توری به 1.5 کیلوگرم در متر می رسد.

2) حداکثر وزن مش گالوانیزه

وزن سنگین با توری گالوانیزه همراه است که با اندازه گیری 12 میلگرد ساده یا آجدار و فنر 10×10 18 کیلوگرم در متر مربع تولید می شود. در نتیجه می توان گفت که وزن تور بین 1.5 تا 18 کیلوگرم است.

نکات مهم در استفاده از مش گالوانیزه

البته برای انجام کاری در زمینه نصب و اجرای قطعه فلزی باید به چند نکته توجه کرد. با رعایت این نکات هنگام نصب مش سیم گالوانیزه، کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده اید و در حین کار آسیبی به خود یا دیگران نخواهید رسید. نکاتی که در اجرای زینک مش باید رعایت کنیم عبارتند از:

1) پاکسازی آلودگی

قبل از شروع کار با شبکه، میلگرد استفاده شده را از خاک و مواد چسبنده تمیز کنید. این امر باعث می شود که هنگام جوشکاری میلگرد و اتصال آن به مصالح بتن مشکلی پیش نیاید و اتصال آن آسان باشد.

2) حفظ نظم

هیچ کاری بدون نظم به درستی انجام نمی شود. بنابراین برای بهترین عملکرد، کار را به ترتیب و با یک دست انجام دهید. همچنین باید مراحل جوشکاری را با ابزارهایی که قبلاً برای آنها شناسایی کرده اید مطابقت دهید.

3) دقت کافی

هنگام کار با میلگردها و نصب آنها نهایت دقت را داشته باشید تا احتمال شکستگی یا جدا شدن توری جوش میلگرد تا حد امکان کم شود.

4) عدم استفاده از میلگرد

هرگز از رزین زنگ زده برای پروژه های خود استفاده نکنید. اگر از ترمیم های زنگ زدگی برای انجام پروژه خود استفاده کنید، هزینه ها و آسیب های بیشتری را در آینده به دنبال خواهد داشت. همچنین علاوه بر عملکرد ضعیف، سابقه کاری شما در این حرفه زیر سوال خواهد رفت و این موضوع نتایج بدی را برای شما و شرکتی که در آن مشغول به کار هستید به همراه خواهد داشت.

5) حفظ تعادل دما

اگر می خواهید استحکام شبکه های تولیدی را افزایش دهید، در حین تولید این شبکه های گالوانیزه سعی کنید تا حد امکان سیم ها را پایین نیاورید و خنک نکنید. با رعایت این نکته علاوه بر چند برابر شدن مقاومت شبکه گالوانیزه، مقاومت مصالح بتن نیز افزایش می یابد.

6) از هوای مرطوب دوری کنید

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که لاستیک ها را دور از هوای مرطوب نگهداری کنید. از بین دو نوع مفتول آهنی و گالوانیزه بهتر است از مفتول گالوانیزه استفاده شود تا آهن.

کاربردهای توری گالوانیزه در صنایع مختلف

توری گالوانیزه در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد اما در این میان استفاده از آن در صنعت ساختمان از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردار است. توری گالوانیزه در اندازه های مختلف موجود است و در سازه های بتنی پیش ساخته، پی دیوار و سقف، ایجاد موانع برای انبارها و کارخانه ها و حصار کشی استفاده می شود.

یکی از کاربردهای جالب توری گالوانیزه در سایر صنایع استفاده از آن در ساخت سقف های کامپوزیت کانال های مترو می باشد. همچنین نقش مهمی در ساخت پل ها و آبرسانی دارد. زمانی که مهندسان می خواهند مقاومت سطوح و فونداسیون های بتنی را تعیین کنند، از شبکه های میلگرد مشبک گالوانیزه با میلگرد 2*6 یا هر اندازه ای استفاده می کنند.

علاوه بر توری گالوانیزه، از انواع توری در صنایع بزرگ یا کوچک مانند کشاورزی، باغبانی، حمل و نقل، حصار کشی، معادن و حتی دکوراسیون منزل استفاده می شود. یکی دیگر از زمینه هایی که استفاده از توری مشبک نقش اساسی در ساخت سازه های بزرگ دارد. اکنون نگاهی دقیق به یکی از مهمترین صنایع یعنی صنعت ساختمان و کاربرد مش گالوانیزه در آن خواهیم انداخت:

استفاده گسترده از شبکه ها در زمینه های مختلف

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، استفاده از توری گالوانیزه در صنعت ساختمان بیش از سایر صنایع مطرح است. با دانستن این موضوع، ترجیح دادیم در مورد کاربرد خود در صنعت ساختمان صریح تر صحبت کنیم و به شما بگوییم که در هر شرایطی از چه نوع مش گالوانیزه باید استفاده شود. پس بیایید دو مورد مهم از کاربرد آن در صنعت ساختمان را در نظر بگیریم.

توری مش گالوانیزه، کاربردها و مزایای آن

توری مش گالوانیزه، کاربردها و مزایای آن

1) استفاده از صفحه گالوانیزه در دیوارهای برشی

در سازه های ساختمانی نیروی قوی به آنها وارد می شود که به آن نیروی برشی می گویند. طراحان سازه از دیوارهای برشی برای کاهش این نیرو استفاده می کنند. پس از ارائه این ایده، او با مشکلاتی مواجه شد. یکی از مشکلات این بود که هنگام استفاده از دیوارهای برشی در نواحی مجاور که نیاز به میلگرد بیشتری داشتند، در هنگام بتن ریزی آسیب می دیدند. برای حل این مشکل از توری نمکی بیشتری استفاده کردند و فاصله آنها را نسبت به قبل کاهش دادند. در برخی موارد می توان برای رفع این مشکل از شبکه مشبک با نمره میلگرد بالا استفاده کرد.

2) استفاده از مش گالوانیزه در تیر

مهندسین سازه تیر را جزء اصلی سازه می دانند. تیرها در این سازه باید حداکثر بار کششی را تحمل کنند. از این رو تصمیم بر آن شد که برای افزایش استحکام کششی آن از مش گالوانیزه استفاده شود. اگر ممان خمشی تیر بیشتر از حد متعادل باشد، استفاده از مش مشبک نقش مفیدی در بهبود وضعیت خواهد داشت.

هنگامی که از مش گالوانیزه در سقف تیرچه بلوک استفاده می شود، طول کمتری نسبت به تیر انتخاب می شود تا نوع رج دار بهتر در داخل بتن پاشنه قرار گیرد. علاوه بر این باید به محل قرارگیری میله ها و فاصله آنها نیز توجه کنید. مهندسان بر این باورند که قطر میلگردهای مشبک و ارتفاع آن ها در طراحی سازه ها تاثیر زیادی دارد.

مزایای استفاده از توری گالوانیزه و سایر انواع مش

با مطالعه تمام موارد استفاده از مش سیم گالوانیزه باید متوجه شوید که بسیاری از مزایا باعث شده است که آن را به عنوان یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی بشناسند. یکی از مواردی که مش سیم گالوانیزه را از سایر محصولات متمایز می کند سرعت بالای سیم کشی است.

از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تسهیلات حمل و نقل

• صرفه جویی در مصرف مواد

• قیمت پایین و هزینه نصب کم

• وزن کم

• در زمان صرفه جویی کنید

• مش گالوانیزه به دلیل جوش نقطه ای و منظم بودن گره های برق مقاومت بالایی را به مشتری ارائه می دهد.

عوامل موثر بر قیمت توری گالوانیزه

عوامل موثر بر قیمت توری گالوانیزه

به دلیل تنوع زیاد در تولید مش گالوانیزه با توجه به ابعاد و وزن آنها سطوح مختلفی را در بازار مشخص می کنند. همچنین مواد اولیه مش آهن و فولاد است که ممکن است قیمت آنها بر اساس مصارف بین المللی دائما تغییر کند. با وجود این عوامل نمی توان قیمت دقیقی برای آن ها تعیین کرد، اما عواملی نیز در قیمت توری های مشبک گالوانیزه موثر هستند. بعلاوه:

1) مقیاس منابع آب شبکه ای

2) نوع سیم مورد استفاده (این سیم ها می توانند صاف یا دندانه دار باشند.)

3) مقدار و زمان مورد نیاز برای انجام سفارش مورد نظر شما

4) ضخامت مفتول های مورد استفاده در تولید مش گالوانیزه

5) در ساخت توری از چه نوع متریالی استفاده می شود اعم از سقفی، فلزی یا فولادی.

بیشتر بدانید. قیمت روز فولاد

نتایج

در این مقاله سعی شده است شبکه ای از صفر تا صد را با یک طبقه بندی ساده معرفی کنیم. ابتدا توضیح دادیم که به چه نوع تجهیزات سازه ای مش می گویند، سپس انواع آن را نام بردیم، سپس استانداردهای تولید مش گالوانیزه و نکاتی که در اجرای آن باید به آن توجه شود را توضیح دادیم. برای نشان دادن اهمیت شبکه، ابتدا کاربرد آن را در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساختمان شرح می دهیم و سپس مروری کوتاه بر مزایای شبکه گالوانیزه ارائه می دهیم. در پایان مقاله را با ذکر عوامل موثر بر قیمت فولاد گالوانیزه به پایان می بریم. با تشکر فراوان برای حمایت از این مقاله در وب سایت آهن، امیدواریم اطلاعات مفید و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا تا به حال مش گالوانیزه را امتحان کرده اید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *