دسته‌بندی نشده

تیرآهن دوبل چیست و چه کاربردی دارد؟

قوطی ستونی پرمصرف ترین محصول در سازه های فولادی

تیر آهن دوبل چیست؟ کاربرد تیر دوبل المان های دو تیرچه انواع تیر با اتصال ستون محاسبه وزن تیر دوبل

ستون ها یکی از عناصر مهم و مهم سازه هستند که محاسبات آنها باید طبق استانداردهای خاصی انجام شود و معمولاً در ساخت با تیرهای I و H انجام می شود. در برخی موارد می توان این ستون ها را از اتصال دو تیر به یکدیگر ساخت که در بازار فولاد به آن «دو تیر» می گویند. بحث امروز مقاله ما در مورد این بخش فولادی است. با ما همراه باشید تا در مورد ماهیت و کاربرد تیرآهن دوبل به گفت و گو بپردازیم.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

تیرآهن دوبل چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد در برخی موارد برای ایجاد ستونی در سازه از دو تیر I در کنار هم استفاده می شود که توسط بست و صفحه به هم متصل می شوند. این نوع نورپردازی اغلب به عنوان نورپردازی ستونی برای ساختمان های بلند استفاده می شود. با توجه به اینکه انشعابات این نوع تیر 12 متر می باشد; برای محکم نگه داشتن سازه باید بین این دو نوع تیر پیوند وجود داشته باشد.

به یاد داشته باشید که هرگونه خطا در محاسبه اتصال تیر باعث هزینه های غیر ضروری و طولانی شدن عملیات اجرا می شود. به همین دلیل با توجه به قیمت بالای تیرآهن ها برای اینکه مجبور به خرید مجدد دریل نباشید، بهتر است این کار را زیر نظر یک فرد متخصص و ماهر انجام دهید.

آغاز دوم

این محصولات شبیه قوطی های خالی به نظر می رسند اما با این تفاوت که باله های ستون از هر طرف بیرون زده اند. این باله ها نقش مهمی در افزایش استحکام سازه دارند. البته این را هم اضافه کنید که برخی از اشتباهات مانند جوشکاری به روش نادرست باعث تضعیف اتصالات دو تیر می شود.

استفاده از تیرآهن دوبل

پروژه های ساختمانی بزرگ و ساختمان های بلند از دلایل اصلی استفاده از تیرهای دوبل هستند. زیرا این نوع سازه به دوام و استحکام بالایی نیاز دارد. بنابراین از این محصول استفاده می شود زیرا دارای تنش کمتری در سطح مقطع وسیع است. این در نهایت باعث کاهش و حذف نیروی تقاضا و افزایش پایداری سازه می شود. اما هنگام استفاده از تیرهای دوبل برای ساخت ستون:

در مواقعی که تکیه گاه یا قوطی عریض در دسترس نباشد، می توان از این محصول برای ایجاد ستون های دوبل استفاده کرد.

یک راه حل سریع و آسان برای استفاده از این محصول می باشد، می توانید از تیرک های فولادی استفاده کنید.

از نظر مونتاژ می توان از این نوع چوب برای افزایش سطح مقطع ستون استفاده کرد.

دو قطعه چوبی

یکی از مهمترین ویژگی های این محصول استفاده از تیرآهن دوبل مرغوب می باشد. آنها می توانند مقاومت سازه شما را تا حد زیادی افزایش دهند.

دو ویژگی تیرآهن

همچنین لازم به ذکر است که تیرچه مورد استفاده برای ستون دوبل از نوع IPE بوده و در اتصالات آن از ورق فولادی استفاده شده است که امکان کشش بیشتر را فراهم می کند. علاوه بر این، نصب ساده و راحت است که باعث کاهش هزینه ها و افزایش سرعت تکمیل پروژه می شود.

ستون ها یکی از مهمترین بخش های سازه هستند که مسئولیت پایداری و ایمنی را بر عهده دارند. مهمترین چیز این است که سعی کنید از آرماتورهای باکیفیت استفاده کنید که نقش مهمی در استحکام و دوام سازه شما دارد. به همین دلیل، بهتر است این محصول را از یک منبع معتبر خریداری کنید. توصیه ما به شما انجام تیرآهن دوبل از شرکت های معتبری مانند اصفهان آخان می باشد. تضمین کیفیت و تضمین قیمت از مهمترین اصول این شرکت می باشد.

انواع اتصالات تیر و ستون

اگر درخت به تنهایی نتواند استحکام و پایداری سازه را تامین کند، علامت مضاعف مفید است. این نوع تیر، همانطور که گفته شد، در مقاومت در برابر استرس خوب است. یک چیز مهم اتصال درختان برای ستون دوم است که با توجه به نوع پس زمینه ساخته شده است.

از طریق توپلو

روش مضاعف کردن روشی است که دو تیر را در کنار هم قرار می دهند و در حین جوشکاری دو طرف و مرکز تیر را به هم جوش می دهند. در مرحله بعد پست ها را مانند قبل می چرخانیم و جوش می دهیم. این فرآیند در سمت دیگر ستون انجام می شود.

پیوستن ورق انتها به انتها

در این روش قسمت کامپوزیت به هر دو پروفیل متصل می شود و یک قسمت ترکیبی جدید ایجاد می شود. جوشکاری که به این روش انجام می شود در فاصله 30 سانتی متری انجام می شود.

با قیدهای موازی یا مورب ارتباط برقرار کنید

در این روش تیرها در فاصله مشخصی از یکدیگر قرار می گیرند که باید طبق استانداردی تعیین شود.

جرم تیر دوبل را محاسبه کنید.

برای استفاده از تیر دوبل دو سر تیر به موازات یکدیگر جوش داده شده و به عنوان تیر دوبل در ساخت ستون استفاده می شود. در جدول وزن تیرهای فولادی محاسبه وزن تیر دوبل نیز مهم است، زیرا با بالا رفتن طبقات، نیروی وارده به ستون طبقه اول افزایش می یابد.

هنگام محاسبه وزن اسکلت فلزی می توان از فرمول زیر برای بدست آوردن وزن نهایی تیر دوگانه استفاده کرد:

(طول تیر IPB x 2) × وزن یک متر (از جدول Stahl) = وزن نهایی دو تیر

اخرین حرف

تیرهای دوبل در بسیاری از پروژه های ساختمانی، به ویژه ساختمان های بلند استفاده می شود. قیمت تمام شده محصول بر هزینه کل پروژه تاثیر می گذارد.

تیرآهن دوبل چیست؟

در برخی موارد برای ایجاد ستون در سازه از دو تیر I در کنار هم استفاده می شود که با بست و صفحه به هم متصل می شوند.

مهمترین کاربرد دو تیرآهن چیست؟

این نوع تیر معمولاً به عنوان تیر ستون برای ساختمان های بلند استفاده می شود.

تیرآهن دوبل چیست؟ کاربردهای تیر دوبل خواص تیرهای دوبل انواع اتصالات تیر برای ستونها محاسبه وزن تیرهای دوبل

ستون یکی از عناصر مهم و حیاتی ساختمان است که باید طبق استانداردهای خاصی محاسبه شود و عموماً همراه با تیرهای I و H در ساخت و ساز انجام می شود. در برخی موارد ممکن است این ستون ها از دو تیر به هم متصل باشند که در بازار فولاد از آن به عنوان تیرچه دوبل یاد می شود. بحث امروز مقاله ما در مورد این بلوک فولادی است. با ما همراه باشید تا به ماهیت و کاربردهای تیر دوبل بپردازیم.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

تیرآهن دوبل چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، در برخی موارد برای ساخت ستون سازه از دو تیرآهن I با هم استفاده می شود که به میله ها و صفحات متصل می شوند. این نوع تیرها اغلب به عنوان تیرآهن برای ساختمان های بلند استفاده می شوند. فرض کنید انشعاب این نوع تیرک 12 متر باشد. برای پایداری سازه باید بین این دو نوع تابش رابطه وجود داشته باشد.

به یاد داشته باشید که هر گونه خطا در محاسبه حلقه تیر باعث اتلاف و طولانی شدن عملیات اجرا می شود. به همین دلیل به دلیل گرانی تیرآهن بهتر است این کار زیر نظر یک فرد حرفه ای و با تجربه انجام شود تا مجبور به خرید مجدد تیرآهن نشوید.

تیرآهن دوبل

این محصولات شبیه قوطی های توخالی هستند، اما تفاوت این است که قوطی های ستونی از چهار طرف می آیند. این قوطی ها نقش مهمی در افزایش استحکام سازه دارند. بله، این را هم اضافه کنیم که برخی از خطاها مانند جوشکاری نامناسب باعث ضعیف شدن اتصالات تیر می شود.

کاربرد تیرآهن دوبل

پروژه های ساختمانی عمومی در مقیاس بزرگ و ساختمان های بلند اهداف اصلی استفاده از لامپ های دوبل هستند. به این دلیل که چنین سازه هایی باید بسیار بادوام و مستحکم باشند و استفاده از این محصول باعث می شود که سطح مقطع وسیع حلقه تنش کم را توزیع کند. در نهایت باعث کاهش و خنثی سازی نیروی وارده و افزایش پایداری سازه می شود. اما زمانی که از یک ستون دوبل برای ایجاد یک ستون استفاده می شود:

در مواردی که دسترسی به تیرهای عریض یا قوطی وجود ندارد می توان از این محصول برای ساخت دو ستون استفاده کرد.

استفاده از این محصول راه حل سریعتر و ساده تری است زیرا می توانید از پایه های ورق استیل استفاده کنید.

از نظر کمانش می توان از این نوع تیر برای افزایش سطح مقطع ستون استفاده کرد.

خواص تیر دوبل

یکی از مهمترین ویژگی های این محصول استفاده از تیرآهن دوبل مرغوب می باشد. آنها می توانند مقاومت دستگاه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

ویژگی های تیر دوبل

این را هم بگوییم که تیر برای ستون دوبل از نوع IPE و از ورق فولادی برای اتصال آن استفاده می شود و این باعث می شود فشار بیشتری را تحمل کند. ضمنا نصب آن ساده و آسان بوده و با کاهش هزینه ها سرعت اتمام پروژه را افزایش می دهد.

یکی از مهمترین قسمت های سازه که وظیفه ایجاد پایداری و ایمنی را بر عهده دارد، ستون است. نکته مهم این است که سعی کنید از میلگرد باکیفیت استفاده کنید، بنابراین نقش عمده ای در دوام و استحکام سازه شما دارد. به همین دلیل بهتر است این محصول را از منابع معتبر خریداری کنید. توصیه ما این است که تیر دوبل را از شرکت معتبری مثل اصفهان آهن تهیه کنید. تضمین کیفیت و تضمین قیمت از مهمترین اصول این شرکت می باشد.

انواع اتصالات تیر برای ستون ها

زمانی که یک تیر نتواند استحکام و پایداری سازه را تامین کند، تیر دوبل موثر است. همانطور که در این نوع تیرها اشاره شد، مقاومت خوبی در برابر تنش وجود دارد. نکته مهم این است که اتصال تیرها برای ستون دوبل با توجه به انواع پروفیل انجام می شود.

تیرآهن دوبل چیست و چه کاربردی دارد؟

تیرآهن دوبل چیست و چه کاربردی دارد؟

برای دوبله

روش دوبل شدن به این صورت است که دو تیر را در کنار هم قرار می دهیم و در حین جوش دو طرف و مرکز را به هم جوش می دهیم. در مرحله بعد شفت چرخانده شده و مانند قبل جوشکاری انجام می شود. این فرآیند در طرف دیگر شفت انجام می شود.

اتصال انتها به انتها با سایت

به این ترتیب قطعات ترکیبی به دو قسمت متصل شده و قطعه مرکب جدیدی ایجاد می شود. عملیات جوشکاری که به این صورت انجام می شود در فواصل 30 سانتی متری انجام می شود.

افعال موازی یا مورب را به هم بپیوندید

در این روش تیرها در فاصله معینی از یکدیگر قرار می گیرند که باید طبق یک مقدار مشخص شود.

وزن دو تیر را محاسبه کنید

برای استفاده از تیر دوبل دو سر تیر به موازات یکدیگر جوش داده شده و به عنوان تیر دوبل در ستون سازی استفاده می شود. محاسبه وزن تیر دوبل در جدول وزن تیر آهنی نیز حائز اهمیت است، زیرا با افزایش طبقات، نیروی وارده به ستون طبقه اول افزایش می یابد.

هنگام محاسبه وزن سازه های فولادی می توان از فرمول زیر برای بدست آوردن وزن نهایی تیر دوبل استفاده کرد:

(طول تیر IPB x 2) × وزن یک متر (از جدول Stahl) = وزن نهایی تیر دوبل

آخرین کلمه

با توجه به اینکه در بسیاری از پروژه های ساختمانی به ویژه ساختمان های چند طبقه از تیرآهن دوبل استفاده می شود. قیمت این محصول می تواند بر هزینه کل پروژه تاثیر بگذارد.

تیرآهن دوبل چیست؟

در برخی موارد از دو تیر I در کنار هم استفاده می شود که توسط بست ها و صفحات به هم متصل می شوند تا ستونی در سازه ایجاد کنند.

مهمترین کاربرد تیرآهن دوبل چیست؟

این گونه تیرها اغلب به عنوان تیر ستون برای ساختمان های بلند استفاده می شوند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *