دسته‌بندی نشده

جامع ترین راهنمای خرید میلگرد

جامع ترین راهنمای خرید میلگرد

از آنجایی که قسمت  میلگرد یکی از مهمترین پروفیل های فولادی در ساخت و ساز می باشد، دانستن انواع روش های خرید  میلگرد و نکات کلیدی در این زمینه می تواند تضمینی برای خرید بهترین کیفیت و قیمت باشد. به همین منظور آچان میلت به عنوان یکی از تامین کنندگان معتبر پروفیل فولادی، راهنمای خریدی را منتشر کرده است که فرآیند خرید را برای مشتریان از ابتدا تا لحظه خرید این محصول و پس از آن هدایت می کند. و خریداران برای اطلاعات بیشتر به مقاله دایره المعارف ملل آهنین مراجعه کنید.

1 قبل از خرید میلگرد چه اطلاعاتی باید داشته باشیم؟

2 چگونه یراق آلات بخریم؟

3 نکته پس از خرید میلگرد

4 نکته اضافی برای خرید وسایل

قبل از خرید میلگرد چه اطلاعاتی باید داشته باشیم؟

قبل از خرید میلگرد باید از مشخصات کامل آن و روش های مختلف خرید میلگرد اطلاعاتی داشته باشید و سپس آگاهانه خرید کنید. در ادامه به ارائه نکات زیر می پردازیم.

نکات قبل از خرید میلگرد

1- مشخص شدن اطلاعات محصول

نوع میلگرد، سایز و برند میلگرد و وزن و هزینه آن از جمله مواردی است که قبل از خرید این بند استیل باید خودتان تعیین کنید.

نوع و سایز میلگرد: قبل از خرید باید اندازه میلگرد مورد نظر خود را مشخص کنید (میلگردها از قطر 8 تا 50 میلی متر تولید می شوند). همچنین دانستن تعداد انشعابات مورد نیاز و نوع اتصالات (A1، A2، A3، A4) ضروری است. اگر این مشخصات را نمی دانید، ممکن است قیمت یا اندازه متفاوتی دریافت کنید. در این صورت، اکثر کارخانه ها سفارشات نادرست را بازپرداخت یا مبادله نمی کنند.

# باید خواند شود

آهن ملت ها

پیشنهادات تخصصی آهن میلز: مقالات پژوهشی در مورد انواع برازش و کاربردها

انواع میلگردهای تقویت کننده

علامت تقویت کننده: علامت تقویت کننده بر وزن آن و در نتیجه بر کیفیت آن تأثیر مستقیم دارد. اگرچه این تفاوت آشکار نیست، زیرا امروزه اکثر صنایع تجهیزات خود را بر اساس اصل پذیرفته شده تولید می کنند. اما دانستن برند، اندازه، سبک یا سنگین بودن آن به خرید آگاهانه و انتخاب صنعت میلگرد کمک می کند. اگر تفاوت ابزارهای سازنده های مختلف را نمی دانید نگران نباشید! کافی است از کارشناس آهن نمل کمک بگیرید یا با مطالعه مقاله زیر اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید.

آهن مردم

مقاله مشاوره تخصصی آچان میلز: کدام کارخانه بیشترین تقاضا را دارد؟

میلگرد صنعتی

وزن میلگرد: قبل از خرید میلگرد باید وزن پروژه را از مهندس پروژه دریافت کرد تا هزینه و نوع خرید راحتتر مشخص شود. همچنین دانستن وزن میلگرد در انتخاب وسیله حمل و نقل مناسب و همچنین روش خرید (از کارخانه، شرکت یا شرکت بازرگانی) موثر است. به عنوان مثال، برای خرید میلگرد در کارخانه، باید حداقل یک ظرفیت بار (22-25 تن) درخواست کنید.

قیمت آرماتور: اطلاع از قیمت آرمیچر هر روز مهمترین گزینه برای انتخاب زمان مناسب و خرید ثروت خواهد بود. از جمله راه های ممکن برای نظارت بر قیمت یراق آلات می توان در مورد نظارت بر قیمت فیکسچر در گذشته و مقایسه سطوح فروشندگان مختلف صحبت کرد. برای این کار می توانید از طریق لینک زیر قیمت لوازم روزانه تمامی شرکت ها را مشاهده کنید.

مشاهده قیمت ها و خرید محصولات

آیرون ترابز توزیع کننده آنلاین و حضوری میلگرد فولادی می باشد

قیمت روز تجهیزات در کارخانه

2- نحوه خرید را مشخص کنید

انتخاب روش خرید یکی دیگر از مواردی است که باید قبل از خرید میلگرد در نظر بگیرید. به عنوان یک خریدار می توانید از تولید کنندگان، شرکت ها، شرکت های بازرگانی یا بورس ها درخواست دهید. همچنین باید با توجه به حجم خرید خود روش مناسب را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی روش های مختلف خرید میلگرد می پردازیم.

خرید عمده میلگرد از طریق حالت LC یا اعتباری

خرید میلگرد به صورت ال سی – گواهی

محبوب ترین روش خرید یراق آلات به صورت عمده، خرید به صورت LC (اعتبار اسنادی) است. به این ترتیب امکان خرید اعتبار از 1 تا 6 ماه وجود دارد. شما می توانید آرماتور را از شرکت های بازرگانی معتبر (مثلاً شرکت آهن ملل) به صورت اعتباری و با ضمانت نامه بانکی خریداری کنید. قطعاً باید بتوان LC را از بانک انجام داد و روزانه آن را چک کرد. در حال حاضر بانک صادرات این گزینه را هم در اختیار خریداران و هم برای فروشندگان قرار می دهد.

همچنین خرید نسیه به روش ال سی، استفاده از ضمانت نامه بانکی یا استفاده از چک نیز از دیگر روش های خرید اعتباری است.

خرید جزئی میلگرد

گاهی اوقات لازم است یک دستگاه با حجم کم و همچنین به صورت شاخه ای خریداری شود. در این صورت روش اکتساب محدود و متنوع است. خرید آرماتور به صورت شعبه، فقط از شرکت ها و شرکت های بازرگانی امکان پذیر است. زیرا واحدهای تولیدی کمتر از یک آرمیچر برقی نمی فروشند. همچنین قیمت خرید جزئی نسبت به خرید تن کمی متفاوت است.

خرید میلگرد در بورس

برخی از کارخانه های تولید شمش مانند ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و غیره. آنها همچنین شمش خود را در بورس عرضه می کنند. این یک اقدام موثر برای ثبات بیشتر در بازار خواهد بود. در این صورت خریدار می تواند مستقیماً این محصول را از طریق بورس خریداری کند. علاوه بر این شرکت های تجاری می توانند این محصول را با قیمت مناسب تری به مشتریان عرضه کنند تا حجم بالایی از زره را از طریق بورس خریداری کنند.

برای آشنایی با نحوه خرید یراق آلات در بورس، مطالعه مقاله زیر را توصیه می کنیم.

کشور آهنی است

پیشنهاد کارشناسی کارخانه آهن آهن: مطالعه مقاله مراحل خرید میلگرد از بورس کالا

خرید تقویت کننده در بورس

خرید قطعات از کارخانه

مزیت های خرید میلگرد از کارخانه های تولیدی عمدتاً متوجه خریداران میلگردهای با تناژ بالا می باشد. زیرا خرید آرماتور ظرفیت محدود از کارخانه ها (همانطور که گفتیم حداقل یک ظرفیت یعنی حدود 22 تا 25 تن) امکان پذیر نیست. با وجود این واقعیت که خرید از یک کارخانه سودمندتر است، محدودیت هایی نیز دارد. به عنوان مثال برخی از کارخانه ها لوازم روزانه ندارند. همچنین فاصله زیاد کارخانه تا محل تخلیه می تواند هزینه حمل و نقل را افزایش دهد. به همین دلیل مردم تمایل کمتری به خرید میلگرد از این طریق دارند.

یراق آلات را از شرکت خریداری کنید

خرید شرکت ها یا فروشگاه ها در مقادیر کم گزینه خوبی است. به این ترتیب، ما می توانیم امکان خرید شاخه میلگرد و به راحتی در دسترس همه خریداران را نشان دهیم.

خرید از شرکت های بازرگانی

روش دیگر خرید میلگرد خرید از شرکت های تجاری فروش پروفیل فولادی است. این شرکت ها می توانند کیفیت و قیمت میلگرد را با شرایط رقابتی عرضه کنند. علاوه بر این، شرکت های تجاری مطرح و پیشرو در این زمینه مانند شرکت آهن میل، امکان تامین روزانه میلگرد از کلیه کارخانه ها و همچنین امکان تامین میلگرد به روش اعتباری یا ال سی، تامین میلگرد شعب و میلگرد را دارند. با تناژ بالا

3- تعیین صندلی

موضوع دیگری که قبل از خرید باید در نظر گرفت، تعیین محل تحویل میلگرد است. به همین دلیل خریدار باید با توجه به محل جمع آوری و جمع آوری فروشگاه یا شرکتی را که نزدیک به محل خود است انتخاب کند تا از هزینه های ارسال کم اطمینان حاصل شود. همین مشکل می تواند نحوه خرید میلگرد را تحت الشعاع قرار دهد.

4- زمان تحویل

آخرین چیزی که قبل از خرید باید مشخص شود زمان تحویل محصول است. در صورتی که خریدار برای تحویل کالا و خرید از طریق شرکت های بازرگانی عجله داشته باشد، باید این فوریت را از قبل به کارشناس فروش اطلاع دهد. در این صورت، یک متخصص می تواند دستگاه شما را از کارخانه با سریع ترین زمان تحویل ارسال کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، کارخانه ها معمولا محصولات خود را به صورت روزانه تولید نمی کنند. بنابراین لازم است قبل از خرید زمان دقیق تحویل و خدمات را مشخص کنید تا محصول به موقع به دست شما برسد.

چگونه توپ بخریم؟

اکنون که به طور کامل با نکات قبل از خرید یراق آلات آشنا شدیم، در زیر مراحل خرید یراق آلات را توضیح می دهیم (این مراحل برای تمامی روش های خرید به خصوص خرید از شرکت های تجاری کاربرد دارد و با خرید ساده یراق آلات از بورس کاملا متفاوت است) . در هنگام خرید یراق آلات از بورس مراجعه به مقاله مربوطه فوق الذکر ضروری است.

مشاوره هنگام خرید میلگرد

1- محصول را به مشتری بگویید

خریدار هنگام خرید باید اطلاعات کامل و مشخصی در مورد محصولی که قصد خرید دارد در اختیار فروشنده قرار دهد. این اطلاعات شامل اندازه، برند، تعداد شاخه ها، طول شاخه، محل ریخته گری و کیفیت میلگرد می باشد.

همچنین در صورت نیاز به بازیابی وزن سبک یا سنگین، در ابتدای سفارش به آن توجه شود. در این زمینه، فروشنده ممکن است اطلاعات لازم را در اختیار خریدار قرار دهد. به عنوان مثال میلگرد حدید سیرجان یکی از میلگردهای سبک و میلگرد ذوب آهن از میلگردهای سنگین وزن اصفهان و کویر کاشان می باشد.

انتشار مشخصات کامل بسیار مهم است زیرا حتی کوچکترین عدم دقت در درخواست خرید می تواند منجر به ارسال کالای متفاوت شود و در نتیجه مشتری متضرر شود. بنابراین بهتر است به مشخصات محصولی که می خواهید بخرید توجه کنید.

2- دریافت اطلاعات از فروشنده و تایید از خریدار

در این مرحله فروشنده وزن تقریبی میلگرد را به مشتری اعلام می کند و پس از تایید مشتری، پیش فاکتور صادر می کند. در مرحله بعد آدرس مشتری گرفته شده و زمان تخمینی تحویل اطلاع رسانی خواهد شد.

توجه: هزینه حمل و نقل به طور جداگانه به مشتری اطلاع داده می شود.

نکته: در صورتی که خریدار برند خاصی نداشته باشد یا اصرار به خرید از کارخانه خاصی داشته باشد، فروشنده نزدیکترین تولید کننده یا شرکت را با توجه به نقطه تخلیه به خریدار پیشنهاد می دهد.

3- مبلغ پیش فاکتور را واریز کنید.

پس از تایید شفاهی قیمت توسط مشتری، لازم است این تاییدیه را با پرداخت مبلغ پیش فاکتور اعلام نمایید. یکی از نکات مهم برای پرداخت این مبلغ، نام ودیعه است؛ زیرا طبق قوانین اداره دارایی، فاکتورها به نام صاحب حساب سپرده صادر می شود. به عبارت دیگر، هرکس مبلغ پیش فاکتور را به حساب فروشنده واریز کند، فاکتور به نام او صادر می شود.

توجه: از آنجایی که وزن دقیق بار پس از خرید و در زمان بارگیری مشخص می شود، قیمت نهایی بر اساس وزن دقیق کالا و فاکتور تعیین می شود. در این صورت قابل درک است که خریدار به فروشنده بدهکار بوده یا طلبکار شده است.

نکات پس از خرید میلگرد

کار هنوز کامل نشده است و اکنون باید مراحل نهایی برای تکمیل خرید انجام شود. در این مرحله شناسایی اصالت کالا و اطمینان از کیفیت محصولات خریداری شده حائز اهمیت است. همچنین شرایط نگهداری مناسب برای میلگرد باید فراهم شود. در این مجموعه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

جامع ترین راهنمای خرید میلگرد

جامع ترین راهنمای خرید میلگرد

مشاوره پس از خرید لوازم جانبی

1- ساماندهی دریافت کالا

پس از خرید و ارسال میلگرد، شماره تماس راننده برای خریدار ارسال می شود. خریدار باید در اسرع وقت با وی هماهنگ شده و امکانات لازم برای تخلیه از جمله: نیاز به جرثقیل برای انتقال باندل ها به انبار، هماهنگی برای مناسب ترین مکان برای تخلیه و هماهنگی مشخص برای زمان فراهم شود. ورود راننده به محل حادثه حضور به موقع خریدار در سایت.

2- بررسی فیکسچرهای دریافتی و تطبیق آنها با مشخصات محصول

پس از دریافت کالا، بررسی کامل آرمیچر دریافتی و سنجش صحت کیفیت و اصالت کالا به روش زیر و با استفاده از داده های مندرج در فاکتور ضروری است. البته لازم به ذکر است که فاکتور به صورت جداگانه و معمولا از طریق پست برای مشتری ارسال می شود; اما مدارک دریافتی با کالا معمولاً شامل موارد زیر است:

بارنامه (شامل: تاریخ بارگیری، جزئیات وسیله نقلیه، مبلغ قیمت و غیره)

برگه ترازو (شامل: وزن مخصوص)

برگه کنترل کیفیت (شامل: آزمایشات انجام شده بر روی فرمولاسیون)

تطبیق آرماتورهای دریافتی با فاکتور: اصالت آرماتور و سایر مشخصات آن را بررسی کنید. برای این کار کافی است اطلاعات روی پلاک قاب را با علامت مخصوص قاب حک شده در آن و همچنین اطلاعات مندرج در فاکتور مطابقت دهید. علامت یا علامت اختصاری خاص میلگرد نشان دهنده نوع، اندازه، روش تولید و شرکت سازنده است. مهمترین اطلاعات مندرج در فاکتور شامل نوع میلگرد، برند، وزن و همچنین قیمت خرید می باشد.

آهن مردم

نظر کارشناس میلز آهن: مروری بر صنعت میلگرد در ایران

مخفف میلگرد

بررسی رنگ محصول: زنگ زدگی یراق آلات لازم است. البته ممکن است مقداری زردی روی آرمیچر دیده شود که اگر با دست برداشته شود جای نگرانی نیست.

وزن میلگرد را بررسی کنید: لازم است وزن پشتی وارد شده در سایز ورق را با سایز دریافتی مطابقت دهید.

3- تقسیم طول ها و تنظیم آنها

توجه به نکات زیر در هنگام دریافت و نگهداری یراق آلات باعث محافظت و افزایش طول عمر آنها می شود.

قبل از نگهداری کارتریج، باید مطمئن شوید که محل نگهداری آن تمیز و عاری از خاک است.

اگر انواع مختلفی از آرماتورها را با اندازه های مختلف خریداری کرده اید، باید هر نوع را جداگانه ذخیره و نگهداری کنید.

میلگردها باید از روی زمین و روی سکو نگهداری شوند (می توان از پالت های چوبی استفاده کرد).

اگر از انباری با سقف استفاده نمی کنید، لازم است میله ها را با برزنت بپوشانید تا از شرایط آب و هوایی مختلف و زنگ زدگی محافظت شود.

خواندن این مقاله را برای درک کامل تمام لحظات نگهداری یراق آلات و شرایط انبارداری و نگهداری انواع یراق آلات توصیه می کنیم.

آهن ملت ها

نکته تخصصی Iron Nations: مقاله را بخوانید تا با تمام نکات مهم نگهداری میلگرد آشنا شوید

انبار میلگرد

چند نکته برای خرید میلگرد

انواع فاکتور: از هر شرکتی که قصد خرید میلگرد را دارد برای جلوگیری از مسائل حقوقی و مالیاتی، فاکتور رسمی درخواست کنید.

بررسی توانایی فروشنده برای تامین کالا: قبل از خرید میلگرد با حجم بالا، باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار یا شرکت درگیر ظرفیت تامین میلگرد مورد نیاز شما را دارد.

تفاوت قیمت در فروش انشعاب و بسته: در صورت بسته بودن میلگرد قیمت کیلویی و اگر منشعبی باشد کیلویی نیست و قیمت به صورت منشعب داده می شود.

حرف آخر

میلگرد یکی از مهمترین قطعات فولادی در صنعت ساختمان می باشد که خرید آن مستلزم شناخت کافی از این محصول است. به همین منظور در این مقاله سعی شده است راهنمای کاملی برای خرید لوازم جانبی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با خرید آگاهانه در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *