دسته‌بندی نشده

جدول استاندارد لوله های فولادی درزدار

جدول استاندارد لوله های فولادی درزدار

در مورد لوله های فولادی جوشی و انواع آنها بیشتر بخوانید. با جدول استاندارد لوله های فولادی جوشی آشنا شوید. استاندارد ASME B31 چیست و چه کاربردی دارد؟ چه مراکزی روی استانداردهای لوله فولادی کار می کنند؟ سخنان پایانی

سازندگان لوله های فولادی درز دار جداول استاندارد ابعاد و وزن این لوله ها و محصولات آنها را منتشر می کنند. این میزها که به عنوان “میزهای لوله فولادی استاندارد” نیز شناخته می شوند، به خریداران کمک می کنند تا لوله های میخکوبی مورد نیاز را با دقت بیشتری انتخاب کنند. آنها همچنین اطلاعات مفیدی در مورد ابعاد، ترکیب شیمیایی و وزن لوله های فولادی درز دار در اختیار ما قرار می دهند. در این مقاله به بررسی انواع استاندارد و جدول استاندارد لوله های فولادی جوشی می پردازیم.

در مورد لوله های فولادی جوشی و انواع آنها بیشتر بدانید

فولاد-لوله-مچی

با لوله فولادی آب بندی شده است

لوله درز فولادی نوعی لوله است که از شکل دادن ورق های فولادی به شکل استوانه و جوش مستقیم یا مارپیچ تولید می شود. لوله های چین دار فولادی با لوله های مانهایم (بدون درز) مقایسه می شوند که روش ساخت متفاوتی دارند. لوله فولادی دوخته شده با توجه به خواص و کاربردهای مختلف در انواع مختلف تولید می شود. در اینجا رایج ترین انواع لوله های خیاطی آورده شده است:

لوله های فولادی آب بندی شده

لوله های فولادی مهر و موم شده با قطر نسبتاً بزرگ برای انتقال آب آشامیدنی یا آب نمک از یک شهر یا منطقه به شهر یا منطقه دیگر استفاده می شود. این لوله ها به دلیل تماس مداوم با آب از ورق های روکش دار یا گالوانیزه ساخته می شوند.

لوله های فلزی درز دار خوب

لوله های دیواره گمانه نوعی لوله است که برای محافظت از دیواره چاه و حفظ استحکام کلی آن استفاده می شود. از آنجایی که لوله های شیر باید بسیاری از تنش ها و ضربه های احتمالی را تحمل کنند، معمولاً از ورق های فولادی قوی مانند صفحات سیاه ساخته می شوند.

لوله فولادی ضد زنگ API

API یک استاندارد آمریکایی است که توسط موسسه نفت آمریکا تایید شده است. لوله های فولادی API به طور گسترده ای برای انتقال مایعاتی مانند نفت، گاز، مواد شیمیایی و اسیدها استفاده می شود. لازم به ذکر است این نوع لوله در چهل گرید مختلف تولید می شود و هر گرید ویژگی های خاص خود را دارد.

اجاق گاز آهنی

لوله های گاز معمولاً به صورت منسمن یا بدون درز تولید می شوند. اما در برخی موارد از روش بدون درز نیز برای ساخت این لوله ها استفاده می شود.

بخوانید: تفاوت بین لوله درزدار و بدون درز

با جدول استاندارد لوله های فولادی جوشی آشنا شوید

استاندارد-میز-دوخت-لوله-فلزی

لوله استاندارد – راست – میز – فلز

در ادامه این قسمت به بررسی انواع استاندارد لوله های بدون داکت و کاربرد آنها می پردازیم:

مشخصات پیش فرض خط عنوان مخفف استاندارد

1 SPEC 5L این استاندارد برای تعیین نوع مواد و ابعاد لوله فولادی بدون درز استفاده می شود.

این استاندارد برای بازرسی خدمات دمای بالا برای لوله های فولادی کربن بدون درز اعمال می شود.

این لوله برای لوله کنترل دمای فولاد کربن بدون درز با دمای پایین است.

برای سرویس در دمای بالا در لوله های فولادی ضد زنگ استفاده می شود.

5 ASTM A 520 این استاندارد برای اتصالات و اتصالات لوله اعمال می شود.

برای روش های عملی اندازه گیری، اندازه گیری و تنش استفاده می شود.

7 ASME B 36.10 این استاندارد برای بررسی قطر، ضخامت و وزن لوله استفاده می شود و برای قطر لوله های 1.8 تا 24 اینچ اعمال می شود.

8 BS 3059 برای بررسی تنش کششی لوله ها در دماهای بالا استفاده می شود.

9 DIN 1626 این استاندارد با الزامات ویژه برای لوله های کربنی سروکار دارد.

10 DIN 2394 این مقاله برای بررسی قطر خارجی، ضخامت، وزن و تحمل لوله استفاده می شود.

11 DIN 2394 DEEL 2 از استاندارد قبلی با چند تفاوت جزئی استفاده می کند.

12 DIN 2440 این استاندارد برای حداکثر فشار 25 بار برای انتقال مایعات و حداکثر فشار 10 بار برای انتقال مایعات یا سایر گازهای غیر خطرناک اعمال می شود.

13 DIN 2441 این استاندارد برای لوله های بخار کاربرد دارد.

14 DIN 2448 اطلاعاتی در مورد قطرهای خارجی و ضخامت لوله های درز دار ارائه می دهد.

15 DIN 2458 این استاندارد به خواص شیمیایی لوله های فولادی درز دار می پردازد.

16 DIN 2470_1 برای لوله های گاز بدون درز و بدون درز استفاده می شود.

17 DIN 17121 این استاندارد برای ورق های کربن فولادی اعمال می شود.

18 DIN 17175 این استاندارد برای لوله های فولادی مقاوم در برابر حرارت است.

19 DIN 30670 پوشش های پلی اتیلن روی لوله ها و لوله ها را پوشش می دهد.

EN 10025 استاندارد اروپا برای لوله های فولادی است.

21 EN 10210_1 این نیز یک استاندارد اروپایی برای مقاطع لوله مخروطی است.

22 EN 10210_2 این استاندارد برای بخش های لوله مربع، مستطیل یا گرد اعمال می شود.

23 ISO 65 LIGHT SERIES 2 مربوط به مسائل فنی لوله، ابعاد، ضخامت، وزن و ظرفیت بار.

24 ISO 2938 این استاندارد در مورد ابعاد اسمی و نصب لوله ها اعمال می شود.

25 AWWA-C200 این استاندارد برای لوله های آب با قطر 6 اینچ یا بیشتر اعمال می شود.

26 ASTM A252 این استاندارد برای کاربردهای شمع لوله درزدار یا بدون درز کاربرد دارد.

27 IPS_M_PI_190 این استاندارد مربوط به لوله های آب بندی شده برای انتقال نفت و گاز است.

28 EN 10208 این استاندارد مربوط به لوله هایی است که مایعات قابل اشتعال را حمل می کنند.

29 ISO 313183 استاندارد لوله های فولادی مورد استفاده در صنعت نفت و گاز است.

30 ANSI

/ AWWAC210

این استاندارد فرآیند تصفیه رزین اپوکسی مایع در خارج و داخل لوله را پوشش می دهد.

31API 5L

PSL 2

این یک استاندارد آمریکایی برای حمل و نقل نفت و گاز با استفاده از لوله های مهر و موم شده است.

32 IGS – TP – 010 استاندارد مربوط به لاینینگ سه لایه لوله می باشد.

33 CSA Z245.1 این استاندارد برای لوله های آب کویل دار موثر برای حمل و نقل نفت و گاز در نظر گرفته شده است.

هر کارخانه لوله سازی موظف است محصولات خود را بر اساس استاندارد خاصی تولید و عرضه کند. دلایل زیادی برای انتخاب استاندارد وجود دارد، اما مهمترین آنها نوع لوله مورد استفاده است. به طور کلی هر استانداردی برای ساخت لوله هایی با کاربرد خاصی استفاده می شود.

استاندارد ASME B31 چیست و چه کاربردی دارد؟

استاندارد ASME B31 به ساخت لوله های فولادی برای مصارف صنعتی می پردازد. جالب است بدانید بر اساس کاربرد لوله فولادی، هفت استاندارد مربوط به ASME B31 وجود دارد. در زیر به هفت استاندارد ASME B31 با هر برنامه و مکان نگاه می کنیم.

1. استاندارد ASME B31 و کد B31.1

این وضعیت مربوط به تولید لوله های فولادی در انواع صنایع می باشد. استاندارد B31.1 به طور گسترده در گرمایش و سرمایش استفاده می شود. همچنین می توان تصور کرد که کاربرد رایج این نوع لوله در صنعت و تجارت و یا در نیروگاه ها می باشد. جالب است بدانید که کد B31.1 در ساخت سیستم های گرمایش زمین گرمایی بسیار کاربردی است.

2. استاندارد ASME B31 با کد B31.3

به این لوله‌کشی، PIPING فرآیندی می‌گویند. لوله های تولید شده با کد B31.3 در پالایشگاه های نفت، کارخانه های صنعتی و حتی داروخانه ها استفاده می شود.

3. استاندارد ASME B31 با کد B31.4

این کد برگرفته از استاندارد ASME B31 برای تولید محصولاتی با هدف تامین لوله های انتقال انواع سیالات و مایعات می باشد. این لوله های کد برای ایجاد یک مسیر ارتباطی بین ایستگاه های پمپاژ استفاده می شود. به عبارت دیگر از این لوله ها برای انتقال انواع مایعات به مقصد استفاده می شود.

4. استاندارد ASME B31 با کد B31.5

این استاندارد عموماً در قسمت های مربوط به لوله کشی تبرید و انتقال حرارت استفاده می شود. با جزئیات بیشتر می توان گفت که در فرآیند پمپاژ (لوله کشی)، مبردهای اولیه و ثانویه از لوله های تولید شده با کد B31.5 استفاده می کنند.

5. استاندارد ASME B31 با کد B31.8

لوله های طراحی شده بر اساس این استاندارد باید برای لوله های مربوط به انتقال و مهاجرت گاز استفاده شود. لازم به ذکر است محصول درز این لوله از نقطه جوش ایمن می باشد. در کمپرسورها علاوه بر گاز، از لوله های B31.8 نیز برای انتقال گاز استفاده می شود.

6. استاندارد ASME B31 با کد B31.9

این لوله ها در صنعت ساختمان بسیار مفید و کارآمد هستند. لازم به ذکر است از این لوله ها برای ساخت سیستم های آبیاری ساختمان های صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده می شود. در اینجا مهم است که لوله های طراحی شده برای این استفاده نیازی به فشار، دما و اندازه نداشته باشند.

7. استاندارد ASME B31 با کد B31.12

این استاندارد به طور گسترده در خطوط لوله هیدروژن استفاده می شود. در اینجا جالب است بدانید که کاربرد اصلی لوله های تولید شده با این استاندارد در انتقال لجن به داخل ایستگاه های پمپاژ می باشد.

محاسبه صحیح خطوط لوله از این جهت حائز اهمیت است که علاوه بر تاثیر اقتصادی مستقیم، بر مشکلاتی مانند فشار و خوردگی تاثیر بسزایی دارند. به همین منظور می توانید مقاله جدول لوله آهنی و وزن لوله آهنی را در صفحه مطالعه کنید.

چه موسساتی در زمینه استاندارد لوله های فولادی فعال هستند؟

لوله فولادی – موسسه استاندارد

موسسه استاندارد لوله های فولادی درز دار

پس از بررسی انواع جداول استاندارد لوله فولادی جوشی، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه گروه ها یا سازمان هایی این استانداردها را تعریف می کنند؟ برجسته ترین و مهم ترین بدنه های استاندارد لوله های فولادی عبارتند از:

پژوهشکده صنعتی و استاندارد ایران med forkortelsen ISIRI

استاندارد و مخفف گاز ایران IGS

American Petroleum Institute به اختصار API

مؤسسه آزمایش و مواد آمریکا در ASTM

موسسه استاندارد بریتانیا که به اختصار BSI نامیده می شود

استاندارد صنعتی ژاپن که به اختصار JIS نامیده می شود

اخرین حرف

در این مقاله به جدول استاندارد لوله های فولادی درز دار است. برای تولید لوله های فولادی جوشی از استانداردها و پارامترهای مختلفی استفاده می شود. هر یک از این استانداردها منجر به ساخت لوله هایی با ابعاد، ضخامت، قطر و خواص شیمیایی و مکانیکی متفاوت می شود. در نتیجه هر کدام از این لوله ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله برخی از استانداردهای رایج مربوط به لوله های فولادی درز دار ارائه شده و کاربرد هر محصول استاندارد توضیح داده شده است. با این حال، اگر سوالی در مورد این نکته دارید، در قسمت نظرات بپرسید.

 

در مورد لوله های فولادی کاروگیت و انواع آنها بیشتر بدانید. با جدول لوله های فولادی کاروگیت استاندارد آشنا شوید. ASME B31 چیست و چگونه کاربرد دارد؟ کدام موسسات در زمینه استانداردهای لوله های فولادی فعال هستند؟ سخنرانی پایانی

سازندگان لوله های فولادی جوشی جداول استاندارد ابعاد و وزن این لوله ها و محصولات آنها را منتشر می کنند. این میز که به «میز استاندارد لوله فولادی» نیز معروف است به خریدار کمک می کند تا با دقت بیشتری لوله درز درخواستی خریدار را انتخاب کند. علاوه بر این، آنها ابعاد لوله های فولادی جوش داده شده هستند. اطلاعات مفیدی در مورد ترکیب شیمیایی و وزن ارائه می دهد. در این مقاله، به بررسی انواع استاندارد و استانداردهای لوله فولادی جوشی می پردازیم.

در مورد نازل های جوشکاری و انواع آنها بیشتر بدانید

لوله فولادی بسته شد

لوله فلزی بسته

لوله فولادی جوش داده شده نوعی لوله است که از تبدیل صفحات فولادی به سیلندر و یا جوش مستقیم یا جوش مارپیچ تشکیل می شود. لوله های اتصال فولادی در مقایسه با لوله های مانهایم (بدون درز) روش ساخت متفاوتی دارند. لوله های فولادی جوشی با توجه به خواص و کاربردهای مختلف در گریدهای مختلف تولید می شوند. موارد زیر رایج ترین انواع مفاصل هستند:

لوله های فولادی آب بندی شده برای تامین آب

لوله های فولادی بسته با قطر نسبتاً زیاد برای انتقال آب آشامیدنی یا آب نمک از یک شهر یا منطقه به شهر دیگر استفاده می شود. این لوله ها به دلیل تماس مداوم با آب از ورق روکش دار یا گالوانیزه ساخته می شوند.

لوله فولادی محکم به دیوار چسبیده است

لوله دیوار چاه نوعی لوله است که برای محافظت از دیواره چاه و حفظ استحکام کلی آن استفاده می شود. از آنجایی که لوله های چاه باید فشارها و ضربه های احتمالی زیادی را تحمل کنند، معمولاً از ورق های فولادی قوی مانند ورق های سیاه ساخته می شوند.

جدول استاندارد لوله های فولادی درزدار

جدول استاندارد لوله های فولادی درزدار

API برای شبکه های بی سیم

API یک استاندارد آمریکایی است که توسط انجمن نفت و لوله های فولادی آمریکا تایید شده است. لوله های فولادی API به طور گسترده برای انتقال سیالاتی مانند نفت، گاز، مواد شیمیایی و اسیدها استفاده می شود. ساخته شده در گریدها، هر گرید ویژگی های خاص خود را دارد.

لوله فولادی بسته

لوله های گاز معمولاً به صورت مانیسمان یا بدون درز تولید می شوند. البته در برخی موارد از روش بدون درز نیز برای ساخت این لوله ها استفاده می شود.

بخوانید: تفاوت بین لوله چین دار و بدون درز

با جدول استاندارد لوله های فولادی جوشی آشنا شوید

استاندارد – میز – دوخت – استیل – لوله

استاندارد – میز – فلز – لوله با درز

در ادامه این قسمت به بررسی انواع استاندارد لوله های بدون درز به همراه کاربرد آنها می پردازیم:

استاندارد خط اختصار مشخصات استاندارد

1 SPEC 5L این استاندارد برای تعیین نوع مواد و ابعاد لوله های فولادی بدون درز استفاده می شود.

این استاندارد برای بازرسی های سرویس در دمای بالا برای لوله فولادی کربن بدون درز اعمال می شود.

این لوله یک تست دمای لوله فولاد کربن بدون درز با دمای پایین است.

برای سرویس دمای بالا در لوله های فولادی آلیاژی بدون درز استفاده می شود.

5 ASTM A 520 این استاندارد برای اتصالات و اتصالات لوله اعمال می شود.

برای آزمایش، آزمایش و روش های عملی مربوط به فشار استفاده می شود.

7 ASME B 36.10 این استاندارد برای تعیین قطر، ضخامت و وزن لوله استفاده می شود و برای لوله هایی با قطر 1.8 تا 24 اینچ اعمال می شود.

8 BS 3059 برای تست تنش لوله ها در دماهای بالا استفاده می شود.

9 DIN 1626 این استاندارد به کاربردهای ویژه در لوله های فولادی کربنی مربوط می شود.

10 DIN 2394 این عنصر برای بررسی قطر خارجی، ضخامت، وزن و تحمل لوله ها استفاده می شود.

11 DIN 2394 PART 2 قانون قبلی را با تفاوت های جزئی اعمال می کند.

12 DIN 2440 برای حداکثر فشار 25 بار برای انتقال آب و حداکثر 10 بار برای انتقال سایر مایعات یا گازهای غیر خطرناک اعمال می شود.

13 DIN 2441 این استاندارد مربوط به لوله های بخار است.

14 DIN 2448 اطلاعاتی در مورد قطر بیرونی و اندازه لوله های جوش داده شده می دهد.

15 DIN 2458 این استاندارد به خواص شیمیایی مواد جوشکاری می پردازد.

16 DIN 2470_1 برای خطوط لوله گاز درزدار و بدون درز استفاده می شود.

17 DIN 17121 این استاندارد برای نوارهای فولاد کربنی اعمال می شود.

18 DIN 17175 این استاندارد برای لوله های پیوسته ساخته شده از فولاد مقاوم در برابر حرارت اعمال می شود.

19 DIN 30670 برای پوشش پلی اتیلن لوله ها و لوله ها اعمال می شود.

20 EN 10025 یک استاندارد اروپایی برای بازرسی لوله های فولاد کربنی است.

21 EN 10210_1 این نیز یک استاندارد اروپایی برای مقاطع لوله مخروطی است.

22 EN 10210_2 این استاندارد برای مقاطع لوله مربع، مستطیل یا گرد استفاده می شود.

23 ISO 65 LIGHT SERIES 2 در مورد مسائل فنی لوله، ابعاد، ضخامت، وزن و ظرفیت بار.

24 ISO 2938 این استاندارد در مورد ابعاد اسمی و نصب لوله ها اعمال می شود.

25 AVVA-C200 این استاندارد برای لوله های آب با قطر 6 اینچ یا بیشتر اعمال می شود.

26 ASTM A252 این استاندارد برای اتصالات لوله جوش داده شده است.

27 IPS_M_PI_190 این استاندارد برای خطوط لوله مهر و موم شده برای حمل و نقل نفت و گاز اعمال می شود.

28 EN 10208 این استاندارد برای لوله های انتقال مایعات قابل اشتعال اعمال می شود.

29 ISO 313183 استانداردی برای لوله های فولادی مورد استفاده در صنعت نفت و گاز است.

این شرایط مربوط به فرآیند مایع اپوکسی در خارج و داخل لوله است.

این استاندارد آمریکایی برای حمل و نقل نفت و گاز در خطوط لوله بسته است.

32 IGS – TP – 010 – استاندارد پوشش سه لایه لوله ها.

33 CSA Z245.1 این استاندارد برای لوله های درز مارپیچی است که در انتقال نفت و گاز کارآمد است.

هر کارخانه لوله سازی موظف است محصولات خود را طبق استانداردهای خاصی تولید و عرضه کند. دلایل زیادی برای انتخاب استاندارد وجود دارد، اما مهمترین آنها استفاده از هر نوع لوله است. به طور خلاصه، هر استانداردی برای ساخت لوله هایی با کاربرد خاص استفاده می شود.

استاندارد ASME B31 چیست و چه کاربردی دارد؟

استاندارد ASME B31 به تولید لوله های فولادی برای کاربردهای صنعتی می پردازد. بهتر است بدانید بر اساس استفاده از لوله های فولادی، هفت استاندارد مربوط به ASME B31 وجود دارد. در زیر ما هر یک از هفت استاندارد ASME B31 را به همراه برنامه کاربردی و محل استفاده از هر یک از آنها تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

1. استاندارد ASME B31 کد B31.1 هستند

این استاندارد مربوط به تولید لوله های فولادی برای انواع نیروگاه های صنعتی می باشد. استاندارد B31.1 به طور گسترده در سیستم های گرمایش و سرمایش مرکزی استفاده می شود. همچنین می توان گفت بیشترین کاربرد این نوع لوله کشی برای مصارف صنعتی و تجاری یا تولید برق می باشد. جالب است بدانید که کد B31.1 در ساخت سیستم های زمین گرمایی بسیار کاربردی است.

2. استاندارد ASME B31 با کد B31.3

این لوله نامیده می شود “لوله های فرآیند” لوله های تولید شده با کد B31.3 در پالایشگاه های نفت استفاده می شود. صنعت پتروشیمی و حتی صنعت داروسازی

3. تشک نرم ASME B31 کد B31.4

این کد از استاندارد ASME B31 برای ساخت محصولات در نظر گرفته شده برای تامین خطوط لوله برای انتقال انواع مایعات و دوغاب است. لوله های این کد برای مسیریابی اتصالات لوله بین ایستگاه های پمپاژ استفاده می شود. یعنی از این لوله ها برای انتقال هر نوع مایعی از یک مقصد به مقصد دیگر استفاده می شود.

4. استاندارد ASME B31 با کد B31.5

این استاندارد معمولاً در لوله های خنک کننده و قطعات مربوط به انتقال حرارت استفاده می شود. در جزئیات بیشتر می توان گفت که در فرآیند پمپاژ (در یک لوله) خنک کننده اولیه و ثانویه از لوله های تولید شده با کد B31.5 استفاده می کند.

5. استاندارد ASME B31 و کد B31.8

برای لوله های مربوط به حمل و نقل و جابجایی گاز از لوله های تولید شده بر اساس این استاندارد استفاده می شود. لازم به ذکر است که الگوی درز این لوله با جوش دقیق و مطمئن می باشد. علاوه بر گازهای مایع، از لوله های B31.8 برای انتقال هوای فشرده استفاده می شود.

6. استاندارد ASME B31 با کد B31.9

این لوله ها برای اهداف ساختمانی بسیار مفید و موثر هستند. توجه داشته باشید که از این لوله ها برای ایجاد شبکه پمپاژ در ساختمان های صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده می شود. نکته مهم در اینجا این است که لوله های تولید شده برای این کاربردها نیازی به محدودیت فشار، دما یا اندازه ندارند.

7. استاندارد ASME B31 با کد B31.12

این استاندارد به طور گسترده در خطوط لوله هیدروژن استفاده می شود. جالب است بدانید که کاربرد اصلی لوله های ساخته شده با این استاندارد، انتقال گل و لای داخل ایستگاه های پمپاژ می باشد.

محاسبات دقیق لوله کشی از این جهت حائز اهمیت است که علاوه بر تاثیر مستقیم بر مسائل اقتصادی، بر روی مسائلی مانند فشار و خوردگی نیز تاثیر بسزایی دارد. برای این منظور می توانید مقاله جدول لوله های فولادی و وزن لوله های فولادی را در سایت مطالعه فرمایید.

کدام موسسات در زمینه لوله های فولادی استاندارد فعال هستند؟

موسسه استاندارد درز لوله فولادی

موسسه استاندارد جوش لوله های فولادی

پس از بررسی انواع جدول استاندارد لوله های فولادی جوشی می توانید به این مشکل فکر کنید که کدام گروه یا سازمانی این استانداردها را تعریف می کند؟ برجسته ترین و مهم ترین سازمان های استاندارد لوله های فولادی عبارتند از:

ISIRI با نام اختصاری پژوهشکده صنعتی و استاندارد ایران

استاندارد گاز ایران با علامت اختصاری IGS

مؤسسه نفت آمریکا دارای نام اختصاری API است.

ASTM مخفف American Institute of Testing and Materials است

موسسه استاندارد بریتانیا که به اختصار BSI نامیده می شود

استاندارد صنعتی ژاپن با علامت اختصاری JIS

اخرین حرف

در این مقاله در مورد جدول استاندارد لوله های فولادی جوشی صحبت کردیم. اندازه گیری ها و پارامترهای مختلفی در ساخت لوله های فولادی جوش استفاده می شود. هر یک از این استانداردها منجر به ساخت لوله هایی با اندازه، ضخامت، قطر و خواص شیمیایی و مکانیکی متفاوت می شود که در نتیجه تمامی این لوله ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله برخی از رایج ترین استانداردهای مربوط به خطوط لوله دریایی را ارائه می دهیم و کاربرد محصولات هر استاندارد را شرح می دهیم. با این حال، اگر در این مورد سوالی دارید، در بخش نظرات بپرسید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *