دسته‌بندی نشده

خوردگی ورق آلومینیوم

خوردگی ورق آلومینیوم

فویل آلومینیومی چیست؟ آیا فویل آلومینیومی می سوزد؟ عواملی که باعث خوردگی فویل آلومینیومی می شوند چیست؟ آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات در صنعت است و خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی دارد. فلز آلومینیوم دارای خواص منحصر به فردی است که این فلز را به یک ماده تبدیل می کند

هال تغییر کرده است، برخی از این ویژگی های منحصر به فرد عبارتند از:

توانایی تولید آلومینیوم به روش های مختلف

مقاومت در برابر خوردگی

قیمت مناسب آلومینیوم

باید گفت که ورق آلومینیوم نیز از این قاعده مستثنی نیست و ورق آلومینیوم یکی از ورق های فولادی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ورق آلومینیوم همچنین دارای محدودیت هایی است که باید در هنگام استفاده از آنها مراقبت کرد. در این مقاله به توضیحات کامل خوردگی آلومینیوم می پردازیم، پس تا پایان مقاله با ملت آهن همراه باشید.

1 ورق آلومینیوم

2 نوع ورق آلومینیوم

3 کاربرد ورق آلومینیوم

4 دلیل زنگ زدگی ورق آلومینیوم

5 مقاومت سنکرون ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم

همانطور که گفته شد آلومینیوم یکی از پرمصرف ترین فلزات در صنعت است، از طرفی ورق آلومینیوم یکی از پرمصرف ترین انواع فولاد در صنایع مختلف است که در صنایع مختلف قابل استفاده است. این محصول در انواع مختلفی تولید می شود و قابل بازیافت است، جالب است که در هنگام فرآوری خاصیت خود را از دست نمی دهد. ورق آلومینیوم به عنوان یک فلز سبک شناخته می شود و بدون شک وزن سبک ورق آلومینیوم دلیل محبوبیت آن است.

ورق آلومینیومی

صفحه آلومینیومی

انواع ورق های آلومینیومی

ورق های آلومینیومی در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. متداول ترین انواع ورق های آلومینیومی موجود سری 6000 و 5000 هستند که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

صفحه آلومینیومی سری 6000: صفحه آلومینیومی سری 6000 به عنوان سیلیکون یا منیزیم نیز شناخته می شود. دلیل این نام گذاری این است که منیزیم و سیلیکون دو جزء اصلی در ساختار این ورق های آلومینیومی هستند. ورق آلومینیوم سری 6000 شامل مدل های زیر می باشد:

ورق آلومینیوم مدل 6082

صفحه آلومینیومی مدل 6063

صفحه آلومینیومی مدل 6061

ورق آلومینیوم سری 5000: ورق آلومینیوم سری 5000 یکی از مهمترین ورق های آلومینیومی است و مقاومت بالایی در برابر خوردگی آب شور دارد و به همین دلیل به آن مدل دریایی می گویند. ورق آلومینیوم سری 5000 شامل مدل های زیر می باشد:

ورق آلومینیوم مدل 5038

صفحه آلومینیومی مدل 5754

ورق آلومینیوم مدل 5052

نکته آموزشی: برای آشنایی بیشتر با ورق های آلومینیومی و کاربرد آن در صنایع مقاله انواع ورق آلومینیوم و کاربرد آن در صنایع را مطالعه نمایید.

استفاده از ورق آلومینیوم

به طور کلی، فلز آلومینیوم وزن سبک و مقاومت بالایی دارد. ورق آلومینیوم نیز بسیار بادوام و بسیار شکل پذیر بوده و سطحی براق، صاف و یک دست دارد. علاوه بر این، ورق آلومینیوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است. از مهمترین کاربردهای این نوع ورق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده در صنعت حمل و نقل

استفاده در مخازن سوخت

برای ساخت خطوط راه آهن استفاده می شود

در صنایع نظامی استفاده می شود

تولید لوازم خانگی

صنعت داروسازی

کاربرد ورق آلومینیوم

استفاده از فویل آلومینیومی

فویل آلومینیوم باعث زنگ زدگی می شود

در اکثر شرایط محیطی، آلومینیوم بهترین انتخاب است زیرا لایه اکسید روی سطح این فلز PH را در محدوده وسیعی حفظ نمی کند. آلومینیوم می تواند خود را تعمیر کند و به سازه های آلومینیومی اجازه می دهد به طور مداوم کار کنند. اگرچه این فلز در زمان تعمیر این لایه برای مدت کوتاهی در معرض محیط های تهاجمی قرار می گیرد. البته اگر به آنها توجه نکنید مواردی وجود دارد که آلومینیوم را در معرض خوردگی قرار می دهد که شامل موارد زیر می شود:

شرایط اسیدی تر

شرایط مستعد خوردگی گالوانیکی

فضای داخلی به خوبی تهویه نمی شود.

قرار گرفتن مداوم در معرض آلومینیوم در شرایط آب و هوایی مرطوب

استفاده در محیط های دریایی

علل خرابی ورق آلومینیوم

عواملی که باعث خوردگی فویل آلومینیومی می شوند

مقاومت در برابر خوردگی صفحه آلومینیومی

فویل آلومینیوم به طور طبیعی در برابر خوردگی مقاوم است و جالب است بدانید که یکی از دلایل محبوبیت فویل آلومینیومی در بسیاری از مصارف صنعتی و خانگی مقاومت آن در برابر خوردگی است. آلومینیوم خالص به طور طبیعی بسیار واکنش پذیر است. بنابراین وقتی آلومینیوم در معرض هوا قرار می گیرد، سطح آن با اکسیژن واکنش می دهد که باعث تشکیل اکسید روی سطح آلومینیوم می شود.

این لایه اکسید از فلز پایه در برابر واکنش های بعدی محافظت می کند و به حفظ دوام آن فلز کمک می کند. لازم است بدانید که لایه اکسید بسیار نازک است و می توان آن را با خراش برداشت. البته وقتی فلز از بین می‌رود، به سرعت با محیط واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه حفاظت از سر گرفته می‌شود و لایه اکسیدی تشکیل می‌شود. آلومینیوم در محیط پویا دوام و مقاومت بالایی دارد. همچنین، فلز آلومینیوم دارای برخی محدودیت های زیست محیطی است. البته اگر به لایه اکسیدی زمان کافی برای ترمیم داده شود.

خوردگی گالوانیکی زمانی اتفاق می افتد که دو فلز غیر مشابه در حضور الکترولیت با یکدیگر واکنش دهند. در این حالت، فلز بی اثرتر و واکنش کمتر توسط فلز دیگری محافظت می شود. آلومینیوم حاوی فلزاتی است که باعث خوردگی گالوانیکی می شود، از جمله فولاد گالوانیزه، روی و مس.

اکثر فریم های آلومینیومی معمولاً از بست ها و پرچ های فلزی استفاده می کنند که در هوای خشک بی ضرر هستند، اما در صورت وجود آلومینیوم، فریم آلومینیومی شروع به خراب شدن می کند. برای جلوگیری از این مشکل، آلیاژ آلومینیوم لازم را با سیلیکون و منیزیم مخلوط می کنند. با افزودن این عناصر به فولاد آلومینیومی، مقاومت به خوردگی فولاد افزایش می‌یابد و قاب را برای استفاده در شرایط مرطوب مناسب می‌سازد.

نوع دیگر خوردگی، خوردگی سطحی آلومینیوم است. خوردگی حفره ای ممکن است خفیف باشد و فقط ظاهر سطح را تغییر دهد، اما اگر مشکل حل نشود به شدت به یکپارچگی ساختار فلزی آسیب می رساند.

مجموعه آهن ملی مناسب ترین و مدرن ترین پنل ها را برای شما مشتریان عزیز به ارمغان می آورد.

نتیجه

با خواندن این مقاله متوجه شدیم که آلومینیوم یک فلز محبوب و سبک وزن است که در برابر انواع خوردگی مقاوم است. عوامل خوردگی: محیط اسیدی، رطوبت، مناطق بسته بدون تهویه، شرایط مستعد خوردگی گالوانیکی و محیط دریایی.

سوالات متداول در مورد خوردگی ورق آلومینیوم

دلایل خوردگی ورق آلومینیوم چیست؟

1. محیط اسیدی 2. محیط مرطوب 3. فضاهای بسته بدون تهویه 4. شرایط مستعد خوردگی گالوانیکی 5. محیط دریایی.

رایج ترین موارد استفاده از ورق های آلومینیومی چیست؟

1. استفاده در صنعت حمل و نقل 2. استفاده برای تولید خطوط راه آهن 3. صنایع نظامی 4. استفاده برای تولید لوازم خانگی 5. صنعت داروسازی 6. تولید مخازن سوخت.

خوردگی ورق آلومینیوم

خوردگی ورق آلومینیوم

خوردگی ورق آلومینیوم

محصولات ورق آهن

خوردگی ورق آلومینیوم

زنجیر ورقه آلومینیومی

ورق آلومینیوم چیست؟ آیا فویل آلومینیوم خورده می شود؟ چه عواملی باعث خوردگی ورق آلومینیوم می شود؟ آلومینیوم متالیک یکی از پرمصرف ترین فلزات در صنعت است و خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی دارد. فلز آلومینیوم دارای خواص منحصر به فردی است که این فلز را به یک ماده تبدیل می کند

هال دگرگون شده است و برخی از ویژگی های خاص عبارتند از:

توانایی تولید آلومینیوم به روش های مختلف

مقاومت در برابر خوردگی

قیمت مناسب برای آلومینیوم

باید گفت که ورق آلومینیوم نیز از این قاعده مستثنی نیست و ورق آلومینیوم یکی از ورق های فولادی پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد. ورق آلومینیوم نیز دارای محدودیت هایی است که باید در استفاده از آن در نظر گرفته شود. در این مقاله به شرح کامل خوردگی آلومینیوم می پردازیم، پس در ادامه مقاله با ملت آهن همراه باشید.

1 ورق آلومینیوم

2 نوع فویل آلومینیومی

3 کاربردهای فویل آلومینیومی

4 علت خوردگی فویل آلومینیوم

5 مقاومت در برابر خوردگی فویل آلومینیومی

ورقه ی آلومینیومی

همانطور که گفته شد آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات در صنعت است، از طرفی ورق آلومینیوم یکی از پرکاربردترین انواع ورق های فلزی در صنایع مختلف و کاربردهای فراوان در صنایع مختلف می باشد. این محصول بسیار خوب و قابل استفاده است و خوب است بدانید که خواص آن در حین تولید از بین نمی رود. ورق آلومینیوم به عنوان فلز سبک نیز شناخته می شود و واقعیت این است که وزن ورق آلومینیوم دلیل محبوبیت آن است.

صفحه آلومینیومی

فویل آلومینیومی

انواع فویل آلومینیومی

فویل آلومینیومی در انواع مختلفی موجود است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. رایج ترین انواع ورق های آلومینیومی از سری 6000 و 5000 موجود است که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

فویل آلومینیوم سری 6000: فویل آلومینیوم سری 6000 به عنوان سیلیکون و منیزیم نیز شناخته می شود. دلیل این نام این است که منیزیم و سیلیکون دو عضو اصلی در ساخت این ورق های آلومینیومی هستند. فویل آلومینیوم سری 6000 شامل مدل های زیر می باشد:

ورق آلومینیوم مدل 6082

ورق آلومینیوم 6063

ورق آلومینیوم مدل 6061

ورق آلومینیوم سری 5000: ورق آلومینیوم سری 5000 یکی از ورق های آلومینیومی پایه می باشد و در آب شور مقاومت به خوردگی بالایی دارد به همین دلیل به آن مدل دریایی می گویند. ورق آلومینیوم سری 5000 شامل مدل های زیر می باشد:

مدل ورق آلومینیوم 5038

آلومینیوم شکل 5754

ورق آلومینیوم مدل 5052

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ورق آلومینیوم و کاربرد آن در صنایع مقاله انواع ورق آلومینیوم و کاربرد آن در صنایع مختلف را مطالعه نمایید.

کاربرد ورق آلومینیوم

به طور کلی، فلز آلومینیوم وزن سبک و مقاومت بالایی دارد. صفحه آلومینیومی بسیار مقاوم است و طراحی بسیار خوبی دارد و سطحی براق، صاف و یک دست دارد. علاوه بر این، صفحه آلومینیومی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است. از مهمترین زمینه های کاربرد این نوع کاغذ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده در صنعت حمل و نقل

از مخازن سوخت استفاده کنید

برای ساخت خطوط راه آهن استفاده می شود

استفاده در صنایع نظامی

ساخت لوازم خانگی

صنعت داروسازی

کاربرد ورق آلومینیوم

کاربرد ورق آلومینیوم

عواملی که باعث خوردگی پانل های آلومینیومی می شوند

در اکثر شرایط محیطی، آلومینیوم بهترین انتخاب است زیرا لایه اکسیدی که روی سطح این فلز تشکیل می شود، محدوده وسیعی از PH را حفظ نمی کند. آلومینیوم می تواند خود را تعمیر کند، که به ساختار آلومینیوم اجازه می دهد به کار خود ادامه دهد. اگرچه فلز در طول تعمیر این لایه برای مدت کوتاهی در معرض یک محیط تهاجمی قرار می گیرد. البته مواردی وجود دارد که در صورت عدم توجه می تواند باعث خوردگی آلومینیوم شود، از جمله موارد زیر:

شرایط اسیدی بالا

امکان خوردگی گالوانیکی

داخلی تهویه نمی شود

قرار گرفتن مداوم آلومینیوم در شرایط آب و هوایی مرطوب

استفاده در محیط های دریایی

عوامل ایجاد کننده خوردگی ورق آلومینیوم

عواملی که باعث خوردگی فویل آلومینیوم می شوند

مقاومت در برابر خوردگی ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم در برابر خوردگی مقاوم است و جالب است بدانید یکی از دلایل محبوبیت ورق آلومینیوم در بسیاری از مصارف صنعتی و خانگی مقاومت آن در برابر خوردگی است. آلومینیوم خالص به طور طبیعی بسیار واکنش پذیر است. بنابراین وقتی آلومینیوم در معرض هوا قرار می گیرد، سطح آن با اکسیژن واکنش می دهد که یک لایه اکسیدی روی سطح آلومینیوم ایجاد می کند.

این لایه اکسید به حفظ دوام فلز پایه با محافظت از آن در برابر واکنش های بعدی کمک می کند. لازم به ذکر است که لایه اکسید بسیار نازک است و با تراشیدن جدا می شود. البته هنگامی که خورده می شود، فلز به سرعت با محیط واکنش نشان می دهد و حفاظت را از سر می گیرد و یک لایه اکسید تشکیل می دهد. آلومینیوم در محیط های پویا دوام بالایی دارد. علاوه بر این، فلز آلومینیوم محدودیت های زیست محیطی کمتری دارد. البته اگر زمان کافی برای بازیابی فیلم اکسید داده شود.

خوردگی گالوانیکی زمانی رخ می دهد که دو فلز غیرمشابه در حضور الکترولیت واکنش نشان دهند. در این حالت، یک فلز بی اثرتر و واکنش کمتر توسط فلز دیگری محافظت می شود. آلومینیوم حاوی فلزاتی است که باعث خوردگی گالوانیکی می شوند، از جمله فولاد گالوانیزه، روی و مس.

در اکثر فریم های آلومینیومی معمولا از بست و پرچ فولادی استفاده می شود که در شرایط آب و هوایی خشک مشکلی ایجاد نمی کند اما در صورت وجود آلومینیوم ساختار آلومینیوم شروع به خراب شدن می کند. برای جلوگیری از این مشکل می توان آلیاژ آلومینیوم مورد نظر را با سیلیکون و منیزیم مخلوط کرد. افزودن این عناصر به آلیاژ آلومینیوم مقاومت فولاد را در برابر خوردگی افزایش می دهد و آن را برای استفاده در شرایط مرطوب مناسب می کند.

نوع دیگری از خوردگی، خوردگی حفره ای است که روی سطح آلومینیوم رخ می دهد. خوردگی ممکن است خفیف باشد و فقط سطح از نظر ظاهری تغییر کند، اما اگر به این مشکل رسیدگی نشود، به یکپارچگی ساختار فلزی آسیب می رساند.

مجموعه آهن ملی مناسب ترین و جدیدترین قیمت صندلی را برای مشتریان عزیز ارائه می دهد.

نتیجه

پس از خواندن این مقاله متوجه شدیم که آلومینیوم یک ماده محبوب و سبک وزن است که در برابر هر نوع خوردگی مقاومت بالایی دارد. عوامل خوردگی عبارتند از: محیط های اسیدی، محیط های مرطوب، فضاهای بسته بدون تهویه، شرایط مستعد خوردگی گالوانیکی و محیط های آبی.

سوالات متداول در مورد خوردگی ورق آلومینیوم

دلایل خوردگی ورق آلومینیوم چیست؟

1. محیط های اسیدی 2. محیط های مرطوب 3. فضاهای بسته بدون تهویه 4. شرایط مستعد خوردگی گالوانیکی 5. محیط های دریایی.

رایج ترین موارد استفاده از ورق آلومینیوم چیست؟

1. استفاده از صنعت حمل و نقل 2. استفاده از راه آهن 3. صنایع نظامی 4. استفاده از لوازم خانگی 5. صنعت داروسازی 6. ساخت مخزن سوخت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *