دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید لوله گالوانیزه برای مصارف ساختمانی و صنعتی

32 8

در راهنمای خرید لوله گالوانیزه، اطلاعات کاملی را که باید در هنگام خرید این قطعه فولادی در نظر بگیرید، ارائه می دهیم. دانستن توصیه های مربوط به خرید لوله گالوانیزه با توجه به گسترش و استفاده از محصول در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در مقاله بعدی در دانشنامه فولاد و فلز به بررسی نکات قبل، حین و بعد از خرید لوله گالوانیزه می پردازیم.

1 نکته قبل از خرید لوله گالوانیزه

2 راه برای خرید لوله گالوانیزه وجود دارد

3 نکته بعد از خرید لوله گالوانیزه

نکاتی قبل از خرید لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه لوله هایی هستند که با فلز روی پوشانده شده اند. بنابراین استفاده از لوله های گالوانیزه در شرایطی که لوله ها دائماً در معرض رطوبت هستند، لوله ها را در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون مقاوم می کند. برای آشنایی بیشتر با لوله های گالوانیزه توصیه می کنیم مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

#باید خواند شود

آهن ملت ها

توصیه تخصصی Ahn Namla: لوله گالوانیزه + ویژگی ها و مزایا

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله های فولادی بسته به روش تولید، روش گالوانیزه، کاربرد و اندازه انواع مختلفی دارند که قبل از خرید باید از آن ها اطلاع داشته باشید. به همین دلیل است که در ابتدای راهنمای خرید لوله لوله کشی، نکات مهمی را قبل از خرید مورد بررسی قرار می دهیم.

نکاتی قبل از خرید لوله گالوانیزه

1- انواع لوله گالوانیزه

با توجه به ویژگی های متفاوت لوله های گالوانیزه، دانستن نوع آنها گام مهمی در راهنمای خرید لوله گالوانیزه می باشد. به همین دلیل در زیر انواع لوله های گالوانیزه موجود در بازار را معرفی می کنیم که هنگام خرید باید از آن ها آگاهی کامل داشته باشید.

1-1- انواع لوله های گالوانیزه بر اساس روش تولید

لوله فولادی گالوانیزه به دو صورت قابل تولید است. در روش اول لوله از ورق گالوانیزه تولید می شود که به لوله PG معروف است. این مدل از لوله گالوانیزه برای لوله های برق در نظر گرفته شده و کاربرد ساختاری ندارد. بنابراین در این راهنمای خرید به آن اشاره ای نمی کنیم.

روش دیگر ساخت لوله گالوانیزه، فرو بردن لوله فولادی در حمام فلز مذاب برای تشکیل لوله گالوانیزه است. لوله گالوانیزه ساخته شده به این روش ارزان تر است.

1-2- لوله سرد یا گرم (روش لوله سازی)

ایجاد پوشش گالوانیزه روی لوله به دو صورت گرم و سرد امکان پذیر است.

لوله گالوانیزه گرم لوله ای است که با فرو بردن آن در حوضچه ای از فلز روی گالوانیزه می شود، اما در گالوانیزه سرد، لوله با استفاده از الکترولیز نمک های روی گالوانیزه می شود. نکته مهم در خرید این دو نوع لوله این است که قیمت لوله گالوانیزه گرم از نوع سرد آن بیشتر است. همچنین لوله گالوانیزه گرم بادوام تر و طولانی تر است. به همین دلیل اغلب از لوله گالوانیزه سرد در قطعاتی که نیاز به دوام بالایی ندارند مانند کانال کابل استفاده می شود. بنابراین در هنگام خرید با توجه به کاربری و نیاز خود عمل کنید.

1-3- لوله گالوانیزه مخروطی یا غیر مخروطی

لوله تولیدی که سطح مقطع آن پس از برش آسیاب شده و بدون برش صاف باشد، لوله ساخته شده نامیده می شود. اما اگر لوله هنگام برش در خط تولید صفحه داشته باشد به آن غیر مخروطی می گویند.

لوله های گالوانیزه مخروطی در کشور تنها در دو کارخانه سپان و سواه تولید می شود و سایر کارخانه ها لوله های گالوانیزه غیر مخروطی تولید می کنند.

لوله گالوانیزه مخروطی و غیر مخروطی

1-4- لوله گالوانیزه آزمایشی یا صنعتی

لوله های گالوانیزه تولید شده در کارخانه ها وارد فرآیند بازرسی می شوند و در صورت وجود ایراد با تزریق گاز پرفشار در اطراف لوله، لوله های گالوانیزه بازرسی شده نامیده می شوند. اما لوله ای که این پروسه آزمایشی را طی نکرده باشد به طور طبیعی لوله غیر آزمایشی یا صنعتی نامیده می شود. در آزمایش لوله گالوانیزه دو نوع آزمایش آب و گاز بر روی لوله انجام می شود که تفاوت آنها در مدت زمان آزمایش و میزان گاز تزریقی است. لوله های گالوانیزه برای تست آب کاربرد فراوانی در ساخت و ساز برای انتقال آب شرب، لوله های آتش نشانی، سیستم های اطفاء حریق و … دارند و در ایران بهترین برندهای لوله گالوانیزه واتر تست، سپاهان، سپنتا و سیو می باشد.

نکته دیگری که هنگام خرید لوله گالوانیزه باید به آن توجه کنید درخواست مهندس ناظر پروژه است که اندازه و اندازه لوله گالوانیزه را ارائه می دهد که باید برای مصارف مختلف (مانند سیستم های اطفاء حریق) بسته به نوع مورد آزمایش قرار گیرد. نوع ساختار و تعداد طبقات

1-5- لوله گالوانیزه با رزوه یا بدون رزوه

برخی از لوله های گالوانیزه با دو سر رزوه ای تولید می شوند که در کارخانه انجام می شود. در ایران سه کارخانه گروه صنعتی سپاهان، شرکت لوله و پروفیل سپنتا و پروفیل و نورد ساوه، لوله های رزوه ای گالوانیزه تولید می کنند. کارخانه های دیگر لوله های گالوانیزه را بدون رزوه عرضه می کنند. اما لوله های رزوه دار نیز می توانند رزوه شوند.

لوله گالوانیزه رزوه ای

2- ابعاد لوله گالوانیزه

ابعاد لوله گالوانیزه شامل طول، ضخامت، اندازه یا قطر لوله می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

طول لوله گالوانیزه: لوله گالوانیزه در واحدهای 6 متری تولید می شود.

ضخامت لوله گالوانیزه: ضخامت لوله گالوانیزه از 2 تا 8 میلی متر می باشد.

اندازه لوله گالوانیزه: اندازه یا قطر لوله گالوانیزه از ½ اینچ تا 48 اینچ است.

3- استفاده از لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه به دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی خود یک انتخاب عالی برای بسیاری از کاربردهای صنعتی است. رایج ترین کاربرد لوله های گالوانیزه انتقال گاز طبیعی و آب (مانند تامین آب آشامیدنی، آبیاری گلخانه ای و کشاورزی) است. کاربردهای دیگر آن در سازه های فلزی مانند هادی ها و همچنین محافظ کابل ها و سیم ها می باشد. در نتیجه ابتدا باید کاربرد لوله گالوانیزه را مشخص کرده و سپس نوع آن را انتخاب کنید.

4- وزن لوله گالی

یکی دیگر از نکات قابل ذکر در راهنمای خرید انواع لوله گالوانیزه وزن لوله گالوانیزه است. وزن هنگام خرید لوله گالوانیزه بسیار مهم است. از آنجایی که وزن لوله سبک تر است، قیمت لوله برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اگر می خواهید وزن لوله گالوانیزه را خودتان محاسبه کنید، فقط از این روش استفاده کنید. همچنین می توانید آموزش تصویری محاسبه وزن لوله را در لینک زیر مشاهده کنید.

1000 / (قطر بیرونی لوله – ضخامت لوله) * ضخامت لوله * 3.14 * طول * چگالی = وزن لوله

# باید خواند شود

زنگ ملت ها

کارشناس آهن نمل: نحوه محاسبه وزن انواع لوله را یاد بگیرید

وزن انواع لوله های فولادی.

5- قیمت لوله گالوانیزه

قیمت روز قطعات فولادی یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر فروش آنهاست. بنابراین قبل از خرید باید از قیمت روز لوله گالوانیزه مطلع شوید. برای دسترسی به قیمت لوله استیل گالوانیزه در بازار می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

قیمت را ببینید و لوله گالوانیزه بخرید

ملل آهنین؛ مرکز فروش انواع لوله گالوانیزه به صورت آنلاین و حضوری

قیمت روز لوله گالوانیزه

6- کارخانجات تولید لوله گالوانیزه

کارخانه های تولید لوله گالوانیزه در نقاط مختلف ایران وجود دارد که بزرگترین آنها کارخانه های اراک، ساوه تهران، لوله و پروفیل در شهرهای قزوین و تبریز است.

نحوه خرید لوله گالوانیزه

شما می توانید لوله گالوانیزه را از یک تولید کننده، یک شرکت یا یک شرکت بازرگانی تهیه کنید. لازم به ذکر است حداقل خرید از کارخانه های تولیدی یک بسته (از 1 تا 1200 تن) می باشد. برای محاسبه هزینه های حمل و نقل نیز باید فاصله کارخانه تا نقطه سقوط در نظر گرفته شود. اما محدودیت تناژ یا شعبه برای خرید از شرکت های تجاری نخواهید داشت. علاوه بر این، شرکت های بازرگانی برای کاهش هزینه های حمل و نقل شما، نزدیک ترین کارخانه یا شرکت به مقصد را پیشنهاد می کنند. بنابراین خرید از شرکت های بازرگانی رایج تر است. در زیر نحوه خرید لوله های گالوانیزه از شرکت های تجاری را بررسی می کنیم.

اطلاعاتی که مشتری باید به فروشنده اطلاع دهد

نکاتی برای خرید لوله گالوانیزه

با دانستن نکات و ویژگی هایی که در قسمت “نکات قبل از خرید لوله گالوانیزه” بیان کرده ایم، می توانید با خیال راحت و با آگاهی آن را خریداری کنید. هنگام استعلام قیمت، اطلاعات زیر را به فروشنده بگویید:

سایز: همانطور که گفته شد سایز لوله گالوانیزه به قطر لوله اشاره دارد که در هنگام خرید باید آن را مشخص کنید.

ضخامت: هنگام استعلام قیمت، علاوه بر سایز لوله، ضخامت آن نیز ذکر شود.

آزمایشی یا غیر آزمایشی: همچنین لازم به ذکر است که لوله گالوانیزه آزمایشی یا صنعتی (غیر آزمایشی) می باشد.

مدل گالوانیزه: روکش لوله گالوانیزه مورد نظر شما به روش گالوانیزه گرم ساخته شده است یا گالوانیزه سرد باید هنگام استعلام قیمت قید شود.

پس از دریافت اطلاعاتی که ارائه کرده اید، کارشناس فروش به شما پیشنهادات و توصیه های لازم را می دهد و در نهایت قیمت کالای مورد نظرتان را به صورت پیش فاکتور برای شما ارسال می کند. پس از مطالعه دقیق پیش فاکتور، خریدار باید آن را قبول کند. پس از پرداخت، با توجه به زمان بازگشایی مشخص شده در پیش فاکتور، کالا بسته بندی و آماده ارسال می شود.

نکته: قیمت نهایی کالا پس از مرحله بارگیری و توزین تعیین می شود. در این زمان وزن دقیق بار مشخص می شود و بر این اساس فاکتور نهایی با قیمت دقیق صادر می شود. خریدار باید طبق قیمت درج شده در فاکتور، پرداخت نهایی را انجام دهد.

مشاوره پس از خرید لوله گالوانیزه

نکاتی برای خرید لوله گالوانیزه

خرید لوله گالوانیزه تمام نشده است! آخرین مرحله راهنمای خرید لوله گالوانیزه ما به مشاوره پس از خرید اختصاص دارد که با رعایت آن می توانید از حرفه ای بودن خرید خود مطمئن شوید. پس از خرید لوله گالوانیزه و دریافت مرسوله، لازم است مشخصات فیزیکی و مشخصات مکانیکی آن را به شرح زیر بررسی و در صورت مشاهده مغایرت به فروشنده اطلاع دهید.

1- ابعاد لوله را بررسی کنید.

پس از دریافت بار، باید اندازه و ضخامت لوله را با اندازه مورد نیاز مطابقت دهید. علاوه بر این، او باید اطمینان حاصل کند که طول شاخه ها دقیقاً 6 متر است. زیرا اختلاف طول برخی از شاخه ها می تواند چندین سانتی متر باشد.

2- بررسی وزن لوله

حتما وزن درج شده در فاکتور را با وزن درج شده روی ترازو مطابقت دهید تا مغایرتی نداشته باشد.

3- بررسی مارک خط لوله

لوله های گالوانیزه تولید شده در کشور طبق استانداردهای ملی ایران باید دارای علامت گذاری باشند. به معنای علامت گذاری، حکاکی یا چاپ اطلاعات زیر بر روی بدنه لوله است:

نام یا نشان گالوانیزه

اندازه سر

تاریخ محصول

زنجیره تولید

رکورد ملی

«محصول ایران» را ذکر کنید.

4- بررسی مشخصات ظاهری لوله های گالوانیزه

از جمله ویژگی های خارجی لوله که باید بررسی کنید خم نشدن لوله (طول لوله خم نشدن) و خم نشدن پوشش گالوانیزه است. همچنین پوشش داخل و سطح لوله گالوانیزه طبق استاندارد ملی ایران پیوسته، صاف و بدون پسماند باقی می ماند. همچنین روی لوله نباید لکه یا سطوح بدون پوشش یا حباب وجود داشته باشد.

نتیجه

لوله های آبکاری شده را می توان بر اساس روش تولید روکش آبکاری شده، آزمایشی یا غیر آزمایشی، مخروطی یا رزوه ای و … دسته بندی کرد که قبل از خرید لوله باید با آن آشنا شویم. همچنین باید ابعاد لوله، برند سازنده و وزن را بدانیم تا فروشنده هنگام استعلام قیمت، مشخصات دقیق محصول مورد نظر را ارائه دهد. با دانستن اطلاعات فوق می توانید مناسب ترین قیمت را برای استفاده خود بدست آورید. پس از خرید و دریافت محصول، باید مشخصات ظاهری و مکانیکی آن را بررسی کنید تا از خریدی با کیفیت لذت ببرید.

راهنمای خرید لوله گالوانیزه ساختمانی و صنعتی

در راهنمای خرید لوله پنجره ما، کامل ترین اطلاعاتی را که باید در هنگام خرید این بخش از فولاد در نظر بگیرید، ارائه می دهیم. دانستن نکات خرید لوله گالوانیزه برای مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است با توجه به کاربرد گسترده و رو به رشد این محصول در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان. از این رو در مقاله بعدی از دانشنامه آهن و فولاد به نکات قبل، حین و بعد از خرید لوله گالوانیزه خواهیم پرداخت.

نسخه صوتی راهنمای خرید لوله گالوانیزه

محتوا پنهان است

1 قبل از خرید لوله های گالوانیزه توصیه کنید

2 راه برای خرید لوله گالوانیزه

3 نکته پس از خرید لوله گالوانیزه

نکاتی قبل از خرید لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه لوله ای است که با فلز روی پوشانده شده است. به همین دلیل در شرایطی که لوله دائما در معرض رطوبت است استفاده از لوله گالوانیزه باعث مقاوم شدن لوله در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون می شود. خواندن مقالات مرتبط را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوله های گالوانیکی توصیه می کنیم.

#باید خواند شود

آهن ملل

مشاوره تخصصی Ahn Naml: معرفی لوله های گالوانیزه + ویژگی ها و مزایا

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله های گالوانیزه از نظر روش تولید، روش گالوانیزه، کاربرد و اندازه انواع مختلفی دارند که قبل از خرید باید از آن ها اطلاع داشته باشید. به همین دلیل، در ابتدای راهنمای خرید لوله گالوانیزه، به نکات مهم قبل از خرید می پردازیم.

مشاوره قبل از خرید لوله گالوانیزه

– نوع لوله گالوانیزه

به دلیل ویژگی های متفاوت لوله های گالوانیزه، شناخت انواع آنها یکی از مراحل اصلی راهنمای خرید لوله گالوانیزه می باشد. از این رو در زیر انواع لوله های گالوانیزه موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم که هنگام خرید باید از آن ها آگاهی کامل داشته باشید.

1-1- انواع لوله های گالوانیزه بر اساس روش کار

لوله فولادی گالوانیزه به دو صورت تولید می شود. در روش اول لوله از ورق گالوانیزه ساخته می شود که به آن لوله PG می گویند. این مدل از لوله های گالوانیزه جزو لوله های برق محسوب می شود و کاربرد ساختاری ندارد. بنابراین ما در این راهنمای خرید به آن اشاره نمی کنیم.

راه دیگر ساخت لوله گالوانیزه فرو بردن لوله فولادی در حوضچه ای از فلز مذاب برای ایجاد لوله گالوانیزه است. لوله های گالوانیزه تولید شده به این روش ارزان تر هستند.

1-2- لوله گالوانیزه سرد یا گرم (روش گالوانیزه لوله)

پوشش گالوانیزه ای که روی لوله تشکیل می شود به دو صورت گرم و سرد امکان پذیر است.

لوله گالوانیزه گرم لوله ای است که در استخر فلزی گالوانیزه غوطه ور می شود اما در گالوانیزه سرد با الکترولیز نمک های روی گالوانیزه می شود. در هنگام خرید این دو نوع لوله، نکته مهم این است که لوله های گالوانیزه گرم قیمت بیشتری نسبت به نوع سرد دارند. علاوه بر این، لوله های گالوانیزه گرم دوام و دوام بیشتری دارند. به همین دلیل لوله گالوانیزه سرد بیشتر در موادی که به دوام بالایی نیاز ندارند مانند روکش سیمی استفاده می شود. پس در هنگام خرید با توجه به کاربرد و نیاز خود عمل کنید.

1-3- لوله گالوانیزه مخروطی یا غیر مخروطی

لوله گالوانیزه ای که مقطع آن هنگام برش بدون چین خوردگی آسیاب می شود لوله مخروطی نامیده می شود. و اگر لوله هنگام برش در خط تولید دارای خمیدگی باشد به آن غیر مخروطی می گویند.

لوله های گالوانیزه کشور تنها در دو کارخانه سپاهان و ساوه تولید می شود و سایر کارخانه ها لوله های گالوانیزه غیر مخروطی تولید می کنند.

گالوانیزه و مخروطی و غیر مخروطی

1-4- شبکه یا صنعت اندازه گیری شده

در صورتی که لوله های گالوانیزه تولیدی صنعتی تست شوند و با پاشش گاز داغ اطراف لوله عیوب آن بررسی شود، لوله های گالوانیزه ای که آزمایش شده اند نامیده می شوند. اما لوله ای که از این سیستم تست عبور نکند لوله آزمایش نشده یا صنعتی نامیده می شود. در آزمایش لوله گالوانیزه دو نوع آزمایش آب و گاز بر روی لوله انجام می شود که تفاوت آن در مدت زمان آزمایش و میزان گاز مصرفی است. بیشترین استفاده از لوله های گالوانیزه برای آزمایش آب، توزیع آب آشامیدنی، لوله های آتش نشانی، سیستم های اطفاء حریق و غیره. بهترین برندهای لوله گالوانیزه در ایران واتر تست، سپاهان، سپنتا و ساوه می باشند.

نکته دیگری که در خرید لوله گالوانیزه باید به آن توجه کنید، پیشنهاد مهندس ناظر پروژه است که اندازه و ضخامت لوله گالوانیزه را برای بررسی مصارف مختلف (مانند مقاومت در برابر حریق) بسته به نوع سازه پیشنهاد می کند. . و تعداد طبقات

1-5- لوله گالوانیزه رزوه یا بدون رزوه

برخی از لوله های گالوانیزه به صورت دو سر تولید می شوند که در کارخانه تولید می شوند. در ایران سه کارخانه گروه صنعتی سپاهان، شرکت لوله و پروفیل سپنتا و پروفیل و نورد ساوه لوله های گالوانیزه رزوه ای تولید می کنند. سایر تولید کنندگان لوله گالوانیزه را بدون رزوه عرضه می کنند. اما لوله های فولادی ضد زنگ را می توان به هم جوش داد.

لوله گالوانیزه با جریان

2- ابعاد لوله گالوانیزه

ابعاد لوله گالوانیزه شامل طول، ضخامت، اندازه یا قطر لوله می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

طول لوله گالوانیزه: لوله گالوانیزه در شاخه های 6 متری تولید می شود.

ضخامت لوله های فولادی: ضخامت لوله های فولادی 2-8 میلی متر می باشد.

اندازه لوله گالوانیزه: اندازه یا قطر لوله گالوانیزه از ½ تا 48 اینچ متغیر است.

3- کاربرد لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه به دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی خاص خود بهترین انتخاب در بسیاری از کاربردهای صنعتی هستند. بیشترین کاربرد لوله های گالوانیزه در انتقال گاز و آب (مانند انتقال آب آشامیدنی، آبیاری گلخانه ها و زمین های کشاورزی) می باشد. کاربردهای دیگر آن در سازه های فولادی مانند داربست و همچنین محافظ کابل و سیم می باشد. در نتیجه ابتدا باید کاربرد لوله گالوانیزه را مشخص کرده و سپس نوع آن را انتخاب کنید.

4- وزن لوله گالوانیزه

نکته دیگری که در راهنمای خرید لوله گالوانیزه باید به آن اشاره کرد وزن لوله های گالوانیزه است. هنگام خرید لوله گالوانیزه، وزن آن بسیار مهم است. زیرا هر چه وزن لوله کمتر باشد قیمت آن برای مصرف کننده قابل قبول تر است.

اگر می خواهید وزن لوله گالوانیزه را خودتان محاسبه کنید از فرمول زیر استفاده کنید. همچنین می توانید آموزش تصویری محاسبه وزن لوله را در لینک زیر مشاهده کنید.

1000 / (قطر بیرونی لوله – ضخامت لوله) * ضخامت لوله * 3.14 * طول * چگالی = وزن لوله

# باید خوانده شود

آهن ملل

نظر کارشناس آهن نامال: بررسی نحوه توزین انواع لوله

وزن انواع لوله های فولادی

5- قیمت لوله گالیله

قیمت روز مقاطع فولادی یکی از مهم ترین عوامل موثر بر خرید آنها می باشد. به همین دلیل قبل از خرید باید از قیمت روز لوله گالوانیزه مطلع شوید. برای دسترسی به قیمت لوله استیل گالوانیزه در بازار می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

مشاهده قیمت ها خرید لوله گالوانیزه.

سرزمین آهن؛ شرکتی که انواع لوله های گالوانیزه را به صورت آنلاین و حضوری به فروش می رساند

قیمت روز لوله گالوانیزه

6- شرکت های لوله سازی گالوانیزه

کارخانه های تولید لوله گالوانیزه در مناطق مختلف ایران وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به کارخانه های لوله و پروفیل در اراک، ساوه، تهران، قزوین و تبریز اشاره کرد.

نحوه خرید لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه را می توانید از سازنده، شرکت یا شرکت بازرگانی تهیه کنید. لازم به ذکر است که حداقل خرید از کارخانه های تولید کننده یک بسته (1 تا 1200 تن) می باشد. برای محاسبه هزینه حمل و نقل باید فاصله کارخانه تا محل تخلیه را نیز یادداشت کنید. اما برای خرید از شرکت های تجاری محدودیت تناژ و تعداد شعبه ندارید. همچنین شرکت های بازرگانی با توجه به محل تخلیه شما نزدیک ترین کارخانه یا شرکت را پیشنهاد می کنند و در نتیجه هزینه های حمل و نقل شما را کاهش می دهند. به همین دلیل خرید از شرکت های بازرگانی طرفدار بیشتری دارد. در ادامه به بررسی روش خرید لوله گالوانیزه از شرکت های تجاری می پردازیم.

اطلاعاتی که مشتری باید در اختیار فروشنده قرار دهد.

نکاتی برای خرید لوله گالوانیزه

با دانستن نکات و ویژگی هایی که در قسمت «نکات قبل از خرید لوله گالوانیزه» به آن اشاره کرده ایم، می توانید با خیال راحت و آگاهانه اقدام به خرید کنید. فقط هنگام استعلام قیمت، اطلاعات زیر را به فروشنده بگویید.

سایز: همانطور که گفتیم سایز لوله گالوانیزه به معنای قطر لوله است که در هنگام خرید باید آن را مشخص کنید.

ضخامت: ضمن استعلام قیمت، جدا از اندازه لوله، ضخامت آن نیز ذکر شود.

آزمایشی یا غیر آزمایشی: همچنین باید مشخص شود که لوله گالوانیزه آزمایشی یا صنعتی (غیر آزمایشی) است.

مدل گالوانیزه: روکش لوله مورد نظر شما گالوانیزه گرم یا گالوانیزه سرد است باید در استعلام قیمت قید شود.

کارشناس بازرگانی پس از دریافت اطلاعاتی که ارائه می دهید، توصیه ها و پیشنهادات لازم را انجام می دهد و در نهایت قیمت کالای مورد نظر را در قالب پیش فاکتور برای شما ارسال می کند. پس از مطالعه دقیق پیش فاکتور، خریدار باید آن را تایید کند. پس از پرداخت، با توجه به زمان بارگیری اعلام شده در پیش فاکتور، محصول بارگیری و برای تحویل آماده می شود.

توجه: قیمت نهایی بار پس از مرحله بارگیری و توزین تعیین می شود. در آن زمان وزن دقیق بار مشخص می شود و بر اساس آن فاکتور نهایی به قیمت دقیق صادر می شود. خریدار باید طبق قیمت مندرج در فاکتور، پرداخت نهایی را انجام دهد.

نکات پس از خرید لوله گالوانیزه

نکات پس از خرید لوله گالوانیزه

خرید لوله گالوانیزه هنوز تمام نشده است! آخرین مرحله راهنمای خرید لوله گالوانیزه به مشاوره پس از خرید اختصاص دارد که با رعایت آن می توانید از حرفه ای بودن خرید خود مطمئن شوید. پس از خرید لوله گالوانیزه و دریافت محموله باید مشخصات فیزیکی و مشخصات مکانیکی را به شرح زیر بررسی کنید و در صورت مشاهده مغایرت با فروشنده در میان بگذارید.

1- ابعاد لوله را بررسی کنید

پس از دریافت مرسوله باید سایز و ضخامت لوله را با ابعاد درخواستی مطابقت دهید. طول شاخه ها نیز باید دقیقاً 6 متر بررسی شود. زیرا اختلاف طول برخی از شاخه ها می تواند چندین سانتی متر باشد.

2- وزن لوله را بررسی کنید

مطمئن شوید که وزن درج شده در برگه وزن با وزن درج شده در فاکتور مطابقت داشته باشد تا مغایرت نداشته باشید.

3- بررسی نوع لوله

بر اساس استاندارد ملی ایران، لوله های گالوانیزه تولید شده در کشور باید دارای علامت گذاری باشند. معنی اطلاعات علامت گذاری، حک شده یا چاپ شده روی بدنه لوله به شرح زیر است:

نام یا برند گالوانیزه

کیفیت پوشش

تاریخ تولید

سفارش انتشار

شماره استاندارد ملی

کلمه “محصول ایران” را ذکر کنید.

4- مشخصات خارجی لوله گالوانیزه را بررسی کنید

از جمله ویژگی های خارجی لوله، توجه به این واقعیت است که لوله خم نشده است (طول لوله خم نشده است) و لایه گالوانیزه تغییر شکل نمی دهد. طبق استاندارد ملی ایران، پوشش سطح داخلی و خارجی لوله گالوانیزه باید پیوسته، صاف و عاری از بقایای روانکار باشد. همچنین لوله نباید دارای لکه یا سطوح بدون پوشش یا تاول باشد.

نتیجه

لوله های گالوانیزه را می توان بر اساس روش تولید پوشش روی طبقه بندی کرد. تست کردن یا تست نکردن مخروط یا نخ و … که قبل از خرید لوله باید بدانیم. ما هنوز باید اندازه را بدانیم. برند سازنده و وزن لوله تا در هنگام استعلام قیمت بتوانیم مشخصات دقیق کالای مورد نظر را به فروشنده بگوییم. اگر اطلاعات بالا را می دانید با توجه به هدف استفاده خود، مناسب ترین قیمت را دریافت خواهید کرد. پس از خرید محصول شما باید ظاهر و خواص مکانیکی محصول را بررسی کنید تا از خریدی با کیفیت لذت ببرید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *