دسته‌بندی نشده

رنگ کردن ورق گالوانیزه چگونگی و نکات مهم آن

رنگ کردن ورق گالوانیزه چگونگی و نکات مهم آن

همانطور که می دانید رطوبت بزرگترین عامل خوردگی در فولاد و ورق فولادی است. هنگامی که مقاطع فولادی نزدیک به هوا و اکسیژن هستند. اکسید می شود و ترکیب شیمیایی خود را تغییر می دهد. بنابراین فرآیندی به نام گالوانیزه روی ورق انجام می شود تا از رطوبت محافظت شود. رنگ کردن ورق گالوانیزه یکی از راه های افزایش استحکام و زیبایی ورق می باشد. یکی از پرمصرف ترین ورق ها در صنعت فولاد ضد زنگ یا ورق گالوانیزه می باشد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با ورق گالوانیزه، رنگ کردن ورق گالوانیزه، مراحل ساخت، تهیه و کاربرد آن آشنا شوید.

هدف از رنگ کردن ورق گالوانیزه چیست؟

نقاشی از ورق گالوانیزه

رنگ کردن ورق های فولادی گالوانیزه

بخش گالوانیزه ورقی است که در طی فرآیند گالوانیزه تولید می شود. در این فرآیند، فلز با روی پوشانده می شود تا نرم شود و در برابر خوردگی مقاومت کند. بنابراین طرفداران چنین قطعاتی بیشتر هستند.

اگر به نرده ها یا علائم جاده نگاه کنید، می توانید اثری از آن را ببینید. اما سوال اینجاست که بهترین مواد اولیه برای گالوانیزه چیست؟ در زیر پاسخ روشنی به این سوال خواهیم داد. پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید در مورد ورق گالوانیزه بیشتر بدانید، “ورق گالوانیزه چیست; فواید و فواید این جزوه را در وب سایت بخوانید.

رنگ کردن ورق های گالوانیزه یکی از بهترین روش های موجود برای آرماتوربندی می باشد، این نوع ورق به دلیل زیبایی ظاهری که دارد بیشتر در پشت بام منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

مراحل آبکاری چیست؟

مراحل فرآیند گالوانیزه ورق به شرح زیر است:

در ابتدای کار ورق باید از گرد و غبار و روغن تمیز باشد.

در مرحله بعد دستگاه مجدداً ورق ها را بررسی می کند تا عیوب سطح آنها را اصلاح کند.

پس از تایید آماده بودن ورق ها، دوباره برای خشک کردن، تمیز کردن و بررسی فرستاده می شوند. این مرحله به جایی می رسد که در مراحل سنباده کاری و پرداخت تراشه ها و خراش ها از بین می رود.

پس از این مراحل، سطح با محلول اسید شسته می شود. سطح صفحه باید کمی زبر باشد، صفحه ضخیم با پرایمر اپوکسی پوشانده می شود تا از زنگ زدگی و اکسیداسیون آهن جلوگیری شود.

پس از آن ورق های آماده شده برای خشک شدن و کاهش رطوبت به اتاق خشک فرستاده می شود.

در مرحله بعد لایه دوم پس از 4 ساعت پس از ارسال به مرحله اول رنگ کردن اجرا می شود. (بیش از 2-3 قطره رنگ روی یک ورق کاغذ اسپری نکنید.)

ورق گالوانیزه برای بررسی به بخش کنترل کیفیت ارسال می شود و از جمله: رنگ، ضخامت، وزن، کیفیت رنگ و چسبندگی بر اساس DIN EN ISO 2360 ارزیابی می شود.

دوستان عزیز برای مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد ورق گالوانیزه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید: “ورق گالوانیزه چیست” موارد استفاده و مزایای این ورق”

مزایای رنگ ورق گالوانیزه چیست؟

مشخصات اصلی ورق گالوانیزه به شرح زیر است:

گاهی برای تزیین و تزیین و افزایش سطح استحکام ورق های گالوانیزه که از نظر ظاهر و استحکام کیفیت بالایی دارند رنگ کردن می کنند.

البته در انتخاب رنگ ورق گالوانیزه باید دقت شود. زیرا کیفیت پایین رنگ باعث بی کیفیتی کاغذ می شود. بنابراین هنگام انتخاب رنگ ورق ها باید مواردی مانند زمان خشک شدن کوتاه رنگ را در نظر بگیرید. زیرا زمان خشک شدن کوتاه رنگ و کاغذ باعث می شود تا هر چه سریعتر خشک شود.

ورق گالوانیزه مقاومت و چسبندگی بالایی در برابر دما و حرارت دارد. زیرا چسبندگی و مقاومت بالا در برابر ضربه یکی از خواسته های افرادی است که این نوع ورق را خریداری می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های کاغذ رنگی اشعه فرابنفش آن است. زیرا اشعه خورشید قدرت زیادی در از بین بردن کاغذ رنگی دارد.

قابلیت شستشوی ورق از دیگر مواردی است که ورق گالوانیزه باید داشته باشد. زیرا پس از مدتی ورق نیاز به ترمیم و رنگ کردن دارد.

طرح های متنوع ورق های رنگی

ورق رنگی

صفحه رنگ کردن

ورق های رنگی به دو صورت رول و ورق در بازار موجود است. در میان رنگ های موجود در بازار، برخی از آنها شایسته توجه و استقبال بیشتری هستند. به عنوان مثال: سبز، قهوه ای، قرمز، خاکستری.

ورق شکسته یا سینوس رنگ

کرکره یا ورق های سینوسی در موارد مختلفی مانند لوازم خانگی، خودرو و ساختمان استفاده می شود. دو نوع برگ رنگی وجود دارد:

الف) تصویر بزرگ

ب) دیک بسازید

ورق رنگی ذوزنقه ای

ورق ذوزنقه ای رنگی یکی از کاربردی ترین ورق ها در طراحی سقف می باشد این محصول در رنگ های مختلف در بازار موجود و به فروش می رسد قیمت ورق ذوزنقه ای رنگی بسته به ضخامت به انتخاب مشتری متغیر است

برگه های رنگ کردن Shadowline

پالت Shadowline یکی دیگر از طرح های پالت است. در ساخت ساندویچ پانل از ساختار ذوزنقه ای Shadowline استفاده شده است. پوشش سقف و دیوار انبارها، ساختمان ها، کابین ها، روکش دیوار سردخانه ها و غیره.

ورق سفالی رنگی

لاک زدن ورق طرح سرامیکی رنگی گالوانیزه به دلیل سبکی، استحکام و زیبایی. در سقف آلاچیق، شیروانی، سقف شیبدار و… کاربرد دارد.

کاربرد ورق رنگی

کاربرد ورق رنگ

کاربرد ورق رنگی

برگه رنگی کاربردهای مختلفی دارد. این اپلیکیشن ها با توجه به رنگشان متفاوت و متفاوت هستند. از جمله کاربردهای این ورق گالوانیزه می توان به صنایع لوازم خانگی، صنایع ساختمان، صنایع برق و الکترونیک، یخچال، فریزر، سقف کاذب، انبارها، آزمایشگاه ها، آبگرمکن، اجاق گاز و … اشاره کرد.

آخرین کلمه

همانطور که گفته شد ورق گالوانیزه یک ورق پرکاربرد است زیرا ورق در برابر خوردگی، ضربه و اکسیداسیون مقاوم است. این ورق به دلیل اینکه علاوه بر زیبایی، کارایی و ماندگاری بالایی دارد به صورت رنگی مورد استفاده قرار می گیرد. این اپلیکیشن های شیت با مقرون به صرفه بودن و طراحی ظریف و کاربردی برای کاربران جذاب هستند.

هدف از رنگ کردن ورق گالوانیزه چیست مراحل گالوانیزه مزایای رنگ ورق گالوانیزه چیست انواع ورق های رنگی کاربرد ورق های رنگی نکات پایانی

رطوبت به عنوان بزرگترین عامل زنگ زدگی ورق های فولادی و فولادی شناخته شده است. هنگامی که قطعات فولادی نزدیک به هوا و اکسیژن هستند. اکسید می شود و ترکیب شیمیایی آن تغییر می کند. بنابراین برای محافظت از ورق از رطوبت، فرآیندی به نام گالوانیزه انجام می شود. رنگ کردن لایه گالوانیزه یکی از راه های افزایش استحکام و زیبایی ورق می باشد. متداول ترین صفحه مورد استفاده در صنعت ضد زنگ یا گالوانیزه است. برای آشنایی با ورق گالوانیزه، رنگ کردن ورق گالوانیزه، روش تولید، تهیه و کاربرد آن تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای دریافت قیمت هر نوع کتاب می توانید روی این لینک کلیک کنید: “قیمت امروز کتاب”

هدف از رنگ کردن ورق گالوانیزه چیست؟

رنگ کردن ورق های فولادی گالوانیزه

حکاکی ورق فولادی

صفحه گالوانیزه صفحه ای است که در طی فرآیند گالوانیزه تولید می شود. در این فرآیند، ورق فولادی با روی پوشانده می شود تا در برابر ضعیف شدن و زنگ زدگی مقاومت کند. بنابراین، چنین بخش هایی طرفداران بیشتری دارند.

اگر به نرده ها یا چراغ های راهنمایی نگاه کنید، می توانید دنباله ای از آنها را ببینید. اما سوال اینجاست که کدام ماده اولیه برای گالوانیزه کردن ورق فلزی مناسب تر است؟ در زیر به این سوال پاسخ روشنی می دهیم. اگر می خواهید در مورد ورق گالوانیزه بیشتر بدانید، توصیه می کنیم به وب سایت ورق گالوانیزه چیست مراجعه کنید; کاربرد و مزایای این ورق فلزی».

رنگ کردن پارچه پشت بام یکی از بهترین روش های مقاوم سازی است، این نوع پارچه به دلیل ظاهری که دارد اغلب در پشت بام ها استفاده می شود.

مراحل گالوانیزه شدن چیست؟

مراحل فرآیند گالوانیزه ورق به شرح زیر است:

در ابتدای کار پارچه باید از گرد و غبار و روغن تمیز باشد.

در مرحله بعد ورق مجدداً ماشین کاری می شود تا عیوب سطحی اصلاح شود.

پس از اطمینان از آماده بودن ورق، آن را برای خشک کردن، تمیز کردن و بررسی مجدد ارسال می کنیم. این مرحله به جایی می رسد که در مرحله سنباده، پوسته ها و خراش های روی آن از بین رفته و پولیش می شود.

پس از این مرحله، سطح با یک ماده اسیدی تمیز می شود. سطح بالایی ورق باید تا حدی زبر باشد، اما ورق زبر با یک پرایمر اپوکسی پوشانده شده است تا در برابر خوردگی و اکسیداسیون آهن مقاومت کند.

پس از آن، ورق های تمام شده برای خشک شدن و کاهش رطوبت به یک اتاق خشک فرستاده می شوند.

در مرحله بعد به سطح اول رنگ کردن فرستاده می شود و پس از 4 ساعت لایه دوم رنگ زده می شود. (نباید بیش از 2-3 لایه رنگ روی یک لایه کاغذ اسپری کنید.)

ورق گالوانیزه برای بررسی به بخش کنترل کیفیت ارسال می شود و فاکتورهایی مانند رنگ، ضخامت، وزن، کیفیت رنگ و چسبندگی بر اساس DIN EN ISO 2360 ارزیابی می شود.

دوستان عزیز برای مطالعه بیشتر در مورد کاغذ گالوانیزه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید: “کاغذ گالوانیزه چیست؟” موارد استفاده و مزایای این سند”

مزایای رنگ ورق گالوانیزه چیست؟

در زیر مهمترین ویژگی های ورق گالوانیزه آورده شده است.

گاهی برای زیباسازی، تزیین و افزایش سطح مقاومت ورق گالوانیزه رنگ می شود که هم از نظر ظاهر و هم از نظر مقاومت کیفیت بالایی دارد.

البته انتخاب رنگ ورق گالوانیزه به دقت نیاز دارد. چون اگر کیفیت رنگ بد باشد، کیفیت ورق ها هم بد است. بنابراین در انتخاب رنگ ورق باید عواملی مانند زمان خشک شدن کوتاه رنگ را در نظر گرفت. با توجه به زمان خشک شدن کوتاه رنگ روی ورق می توان در اسرع وقت از آن استفاده کرد.

ورق گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر دما و گرما دارد. زیرا چسبندگی بالا و مقاومت در برابر ضربه از الزامات افرادی است که این نوع ورق را خریداری می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های ورق رنگ ضد اشعه ماوراء بنفش است. زیرا اشعه های خورشید توانایی زیادی در تخریب ورقه رنگ دارند.

قابلیت شستشوی ورق ها یکی دیگر از الزامات ورق گالوانیزه است. بعد از مدتی چون کاغذ نیاز به ترمیم و رنگ کردن دارد.

سبک های مختلف صفحات رنگ کردن

ورق رنگی

برگ گل

ورق های رنگی به صورت ورق و ورق در بازار موجود است. در میان رنگ های موجود در بازار، برخی از آنها استقبال و جذابیت بیشتری دارند. مانند: سبز، قهوه ای، قرمز، خاکستری.

لوکر یا سینوسی فارجپلیت

ورق های کور یا سینوسی در موقعیت های مختلفی مانند لوازم خانگی، خودرو و ساخت و ساز استفاده می شود. دو نوع کتاب رنگ کردن وجود دارد:

الف) یک سوراخ بزرگ

ب) آنها شما را دوست دارند

ورق رنگ ذوزنقه ای

ورق ذوزنقه ای رنگی یکی از پرکاربردترین ورق ها در اجرای سقف می باشد. این محصول در رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد. قیمت ورق ذوزنقه رنگی به ضخامت درخواستی مشتری بستگی دارد.

برگه رنگ کردن Shadowline

برگه رنگ کردن Shadowline یکی دیگر از طرح های رنگ کردن است. از طرح سایه لاین مشابه ذوزنقه در ساخت ساندویچ پانل، پوشش سقف و دیوار سوله ها، ساختمان ها، ویلاها، پوشش دیوار سردخانه ها و … استفاده می شود.

کاغذ خاک رس رنگی

رنگ ورق رنگی گالوانیزه برای طراحی سرامیک به دلیل وزن سبک، استحکام و زیبایی. برای آلاچیق ها، نرده ها، سقف های شیبدار و … استفاده می شود.

کاربرد ورق رنگ.

درخواست برای برگه رنگی

برنامه ورق رنگ

یک برگه رنگی کاربردهای مختلفی دارد. برنامه ها متفاوت هستند و رنگ آنها متفاوت است. از جمله کاربردهای این ورق گالوانیزه می توان به صنعت لوازم خانگی، صنعت ساختمان، صنعت برق و الکترونیک، تجهیزات ساختمانی مانند یخچال و فریزر، سقف های کاذب، انبارها، کارگاه ها، آبگرمکن، اجاق گاز و … اشاره کرد.

اخرین حرف

همانطور که گفته شد از ورق گالوانیزه استفاده زیادی می شود زیرا این ورق در برابر زنگ زدگی، ضربه و خوردگی مقاوم است. استفاده از این کاغذ به صورت رنگی به دلیل استحکام و مقاومت خوب آن علاوه بر زیبایی است. کاربردهای موجود در این مقاله به دلیل مقرون به صرفه بودن و طراحی و عملکرد جذاب برای مصرف کنندگان جذاب هستند.

رنگ کردن ورق گالوانیزه؛ چگونگی و نکات مهم آن

هدف از رنگ کردن ورق گالوانیزه چیست؟ مراحل گالوانیزه شدن چیست؟ رنگ ورق گالوانیزه چه مزایایی دارد؟ انواع ساخت روی ورق های رنگی استفاده از ورق های رنگی نتیجه

همانطور که می دانید رطوبت بزرگترین عامل زنگ زدگی ورق های آهنی و فولادی است. اگر بخش فولادی در مجاورت هوا و اکسیژن باشد. اکسید می شود و ترکیب شیمیایی خود را تغییر می دهد. بنابراین فرآیندی به نام گالوانیزه روی ورق انجام می شود تا از رطوبت محافظت شود. استفاده از رنگ روی فولاد گالوانیزه یکی از راه های افزایش استحکام و زیبایی فولاد است. یکی از پرکاربردترین صفحات در صنعت ضد زنگ یا گالوانیزه است. تا انتهای این مقاله با ورق فولادی گالوانیزه، رنگ کردن استیل گالوانیزه، روش های تولید، تهیه و کاربردها آشنا شوید.

رنگ کردن ورق گالوانیزه چگونگی و نکات مهم آن

رنگ کردن ورق گالوانیزه چگونگی و نکات مهم آن

هدف از رنگ کردن ورق گالوانیزه چیست؟

ورق فلزی برای حکاکی

تمیز کردن ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه ورقی است که با فرآیند گالوانیزه تولید می شود. در این فرآیند، ورق فولادی با روی پوشانده می شود تا در برابر ضعیف شدن و خوردگی مقاومت کند. بنابراین، این گونه سهام دارای فالوورهای بیشتری هستند.

اگر به یک حصار یا چراغ راهنمایی نگاه کنید، می توانید اثر آن را ببینید. اما سوال اینجاست که کدام ماده اولیه برای گالوانیزه ورق مناسب تر است؟ در زیر پاسخ روشنی به این سوال خواهیم داد. توصیه ما این است که اگر می خواهید در مورد ورق گالوانیزه بیشتر بدانید مقاله « ورق گالوانیزه چیست؛ موارد استفاده و مزایای این ورق را در این سایت بخوانید.

رنگ کردن ورق گالوانیزه یکی از بهترین روش های مقاوم سازی است. این نوع تخت به دلیل ظاهر زیبایی که دارد اغلب در پشت بام منازل استفاده می شود.

مراحل گالوانیزه شدن چیست؟

مراحل گالوانیزه کردن ورق به شرح زیر است:

در ابتدای کار ورق باید از گرد و غبار و چربی تمیز باشد.

در مرحله بعد ورق دوباره ماشین کاری می شود تا عیوب سطحی اصلاح شود.

پس از تأیید آماده بودن صفحه، برای خشک کردن، تمیز کردن و بازبینی مجدد ارسال می شود. این مرحله به جایی می رسد که فلس ها و الگوهای موجود در حین سمباده زدن و تمیز کردن حذف می شوند.

پس از این مراحل، سطوح آنها با یک ماده اسیدی شسته می شود. اگرچه سطح بالایی ورق باید تا حدی ناصاف باشد، اما ورق زبر با پرایمرهای اپوکسی پوشانده می شود تا از زنگ زدگی و خوردگی آهن جلوگیری شود.

پس از آن، ورق های آماده شده برای خشک کردن و کاهش رطوبت به اتاق خشک کن هدایت می شوند.

در مرحله بعد به مرحله اول رنگ کردن فرستاده می شود و پس از مدت 4 ساعت لایه دوم رنگ روی آن می کشند. (نباید بیش از 2 یا 3 لایه رنگ روی یک لایه ورق اسپری کنید).

ورق گالوانیزه برای بررسی به بخش کنترل کیفیت ارسال می شود و مواردی مانند: رنگ، ضخامت، وزن، کیفیت رنگ و چسبندگی بر اساس DIN EN ISO 2360 ارزیابی می شود.

دوستان عزیز برای آشنایی بیشتر با ورق گالوانیزه می توانید روی لینک زیر کلیک کنید: ” ورق گالوانیزه چیست؟ موارد استفاده و مزایای این سند»

مزایای رنگ ورق گالوانیزه چیست؟

مهمترین ویژگی های ورق گالوانیزه به شرح زیر است:

گاهی برای تزیین و تزیین و برای افزایش سطح مقاومت ورق گالوانیزه رنگ کردن می شود و ظاهر و مقاومت از کیفیت بالایی برخوردار است.

البته در انتخاب رنگ ورق گالوانیزه باید بسیار دقت شود. زیرا کیفیت پایین رنگ منجر به کیفیت پایین ورق می شود. بنابراین، هنگام انتخاب رنگ ورق، باید از جمله موارد زیر را در نظر بگیرید: زمان خشک شدن کوتاه رنگ زیرا زمان خشک شدن کوتاه رنگ در ورق باعث می شود که در اسرع وقت از آن استفاده کنید.

ورق گالوانیزه مقاومت و چسبندگی بالایی در برابر دما و حرارت دارد. زیرا چسبندگی و مقاومت در برابر ضربه بالا یکی از نیازهای افرادی است که این نوع ورق ها را خریداری می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های ورق رنگی ضد اشعه UV آن است. زیرا اشعه های خورشید توانایی زیادی در تخریب ورقه رنگ دارند.

قابلیت شستشوی ورق ها از دیگر مواردی است که ورق های گالوانیزه باید داشته باشند. زیرا پس از مدتی نیاز به برگشت و رنگ کردن ورق خواهد بود.

ورق های رنگارنگ در طرح های مختلف

صفحات رنگ کردن

ورق رنگی

کتاب های رنگ کردن به دو صورت رول و ورقه ای در بازار موجود است. در میان رنگ های موجود در بازار، برخی از آنها بیشتر مورد استقبال و توجه قرار می گیرند. مانند: سبز، قهوه ای، قرمز، خاکستری.

ورق رنگی شاتر کاپنا

ورق های لووردار یا سینوسی در کاربردهای مختلفی مانند لوازم خانگی، خودروسازی و ساخت و ساز استفاده می شود. دو نوع برگه رنگی وجود دارد:

الف) یک شبکه بزرگ

ب) کرکره کوچک

ورقه ای از رنگ ذوزنقه ای

ورق های ذوزنقه ای یکی از کاربردی ترین ورق ها برای پوشش سقف هستند. اینها به اشکال مختلف در بازار موجود و به فروش می رسند. هزینه ورق ذوزنقه ای با توجه به ضخامت مورد نظر مشتری متفاوت است.

ورق رنگ کردن Shadowline

پالت رنگ Shadowline یکی دیگر از طرح های پالت رنگی است. طرح سایه ذوزنقه مانند در ساخت ساندویچ پانل ها، پوشش سقف و دیوار کشتی ها، ساختمان ها، خانه ها، پوشش دیوار سردخانه ها و … کاربرد دارد.

ورق خاک رس رنگی

رنگ کردن طرح سرامیک ورق گالوانیزه به دلیل وزن سبک، استحکام و زیبایی. مورد استفاده برای سقف، سقف، سقف شیبدار و…

اعمال ورق رنگ کردن

کاربرد پالت

اعمال ورق رنگ کردن

طرح های رنگی به روش های مختلفی استفاده می شود. این بسته به رنگ برنامه متفاوت خواهد بود. از جمله مصارف این ورق گالوانیزه می توان به صنایع لوازم خانگی، صنعت ساختمان، صنایع الکترونیک و الکترونیک، تجهیزات ساختمانی مانند یخچال و فریزر، سقف کاذب، انبار، کارگاه، آبگرمکن، کوره گازی و … اشاره کرد.

سخنان پایانی

همانطور که گفته شد ورق گالوانیزه یک ورق پرکاربرد است و دلیل آن مقاوم بودن این ورق در برابر خوردگی، ضربه و اکسیداسیون است. استفاده از این ورق رنگی به این دلیل است که علاوه بر زیبایی از کارایی و استحکام بالایی نیز برخوردار است. کاربردهای این ورق به دلیل مقرون به صرفه بودن و طراحی های زیبا و کاربردی برای مشتریان جذاب است.

هدف از رنگ کردن ورق گالوانیزه چیست؟ مراحل آبکاری چیست؟ رنگ ورق گالوانیزه چه مزایایی دارد؟ انواع طرح های رنگی، موارد استفاده از صفحات رنگی، نکات پایانی

همانطور که می دانید رطوبت عامل بزرگی است که می تواند باعث زنگ زدگی ورق های آهن و فولاد شود. زمانی که بخش فولادی نزدیک به هوا و اکسیژن باشد اکسید شد و ترکیب شیمیایی آن تغییر کرد. بنابراین فرآیندی به نام گالوانیزه روی ورق ها برای جلوگیری از رطوبت وجود دارد. رنگ کردن ورق های گالوانیزه یکی از راه های افزایش استحکام و زیبایی به ورق ها می باشد. یکی از رایج ترین ورق های مورد استفاده در صنعت، فولاد ضد زنگ یا ورق گالوانیزه است. برای آشنایی با ورق گالوانیزه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. رنگ کردن ورق روی، روش ساخت، تهیه و استفاده.

برای دریافت قیمت انواع نت برگ می توانید روی لینک زیر کلیک کنید: ” قیمت ورق امروز ” .

هدف از رنگ کردن ورق گالوانیزه چیست؟

رنگ کردن ورق گالوانیزه

نقاشی با فویل روی

ورق فلزی گالوانیزه ورق فلزی است که در طی فرآیند گالوانیزه تولید می شود. در این فرآیند، ورق فولادی با روی پوشانده می شود تا در برابر ضعیف شدن و زنگ زدگی مقاومت کند. بنابراین چنین بخش هایی طرفداران بیشتری دارند.

اگر به یک نوار یا چراغ راهنمایی نگاه کنید، می توانید آثار آن را ببینید. اما این سوال پیش می آید که کدام ماده اولیه برای گالوانیزه ورق مناسب تر است؟ در زیر پاسخ روشنی به این سوال خواهیم داد. توصیه می کنیم اگر می خواهید در مورد ورق های گالوانیزه بیشتر بدانید، مقاله “ورق گالوانیزه چیست؛ موارد استفاده و مزایای این ورق” را در سایت مطالعه کنید.

رنگ کردن ورق صاف یکی از بهترین راه ها برای تقویت آن است. این نوع ورق به دلیل ظاهر زیبایی که دارد در پشت بام اکثر خانه ها استفاده می شود.

مراحل گالوانیزه کردن چیست؟

مراحل فرآیند گالوانیزه ورق فلزی به شرح زیر است:

در ابتدای کار ورق باید از گرد و غبار و روغن تمیز باشد.

در مرحله بعد، ورق ها توسط ماشین اصلاح می شوند تا عیوب سطحی اصلاح شوند.

پس از تایید آماده بودن ورق، آن را برگردانده تا خشک، تمیز و تصفیه شود. این مرحله به مرحله ای می رسد که مرحله سنباده پوسته ها و خراش ها را از روی آن جدا می کند و آن را جلا می دهد.

پس از این مراحل، سطوح با یک ماده اسیدی شسته می شوند. اگرچه سطح بالایی تخته باید کمی ناهموار باشد، تخته خام با پرایمرهای اپوکسی پوشانده شده است تا در برابر خوردگی و اکسیداسیون آهن مقاومت کند.

پس از آن، ورقهای آماده شده برای خشک شدن و کاهش رطوبت به اتاق خشک کن فرستاده می شود.

در مرحله بعد به مرحله اول رنگ کردن فرستاده می شود و پس از مدت 4 ساعت لایه دوم رنگ بر روی آن اجرا می شود. (نباید بیش از 2 تا 3 لایه رنگ روی یک تکه ورق اسپری کنید).

ورق گالوانیزه با فاکتورهایی مانند رنگ، ضخامت، وزن، کیفیت رنگ و چسبندگی بر اساس استاندارد DIN EN ISO 2360 جهت بررسی بیشتر به بخش کنترل کیفیت ارسال می شود.

دوستان عزیز برای مطالعه بیشتر در مورد ورق گالوانیزه می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: ” ورق گالوانیزه چیست؟ کاربرد و مزایای این برگه”

مزایای رنگ ورق گالوانیزه چیست؟

ویژگی های اصلی ورق گالوانیزه عبارتند از:

گاهی برای زیباسازی و زیباسازی و برای افزایش استحکام ورق گالوانیزه رنگ می شود که هم در ظاهر و هم از نظر استحکام موثر است.

طبیعتاً در انتخاب رنگ ورق گالوانیزه باید بسیار دقت شود. زیرا کیفیت رنگ پایین باعث کیفیت پایین ورق می شود. بنابراین در انتخاب رنگ ورق باید عواملی مانند زمان خشک شدن کوتاه رنگ را در نظر گرفت. زیرا زمان خشک شدن کوتاه رنگ روی ورق باعث استفاده در اسرع وقت می شود.

ورق گالوانیزه مقاومت و چسبندگی بالایی در برابر دما و حرارت دارد. زیرا چسبندگی و مقاومت در برابر ضربه بالا یکی از ملزومات افرادی است که این نوع ورق را خریداری می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های ورق رنگی مقاومت آن در برابر اشعه ماوراء بنفش است. زیرا نور خورشید توانایی بالایی در از بین بردن رنگ دارد.

امکان شستشوی ورق از دیگر مواردی است که ورق آهنی باید داشته باشد. زیرا پس از مدتی ورق ها نیاز به ترمیم و رنگ کردن دارند.

طرح های رنگی مختلف

ورق رنگی

ورق رنگی

ورقهای رنگی به صورت رول و ورق در بازار موجود است. در بین رنگ های موجود در بازار، برخی از رنگ های بهتر و متمرکزتر هستند. مانند: سبز، قهوه ای، قرمز، خاکستری.

ورق کور یا سینوسی رنگ

شاتر یا ورق رنگی سینوسی در کاربردهای مختلفی مانند لوازم خانگی، ماشین‌آلات و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. دو نوع صفحه رنگ کردن وجود دارد:

الف) در مقیاس بزرگ

ب) کرکره های کوچک

ورق رنگ ذوزنقه ای

صفحه ذوزنقه ای رنگی یکی از کاربردی ترین ورق ها در طراحی سقف است. این محصول در رنگ های مختلف در بازار موجود و به فروش می رسد. قیمت ورق ذوزنقه ای رنگی بسته به ضخامت درخواستی مشتری متغیر است.

ورق رنگ خط سایه

برگه های رنگ کردن Shadowline یکی دیگر از طرح های رنگ کردن است. طرح Shadowline ذوزنقه ای در ساخت ساندویچ پانل، پوشش سقف و دیوار نرده ها، ساختمان ها، ویلاها، پوشش دیوار سردخانه ها و … کاربرد دارد.

یک ورق سرامیکی رنگی

رنگ کردن لایه رنگی گالوانیزه دکوراسیون سفال به دلیل سبکی، استحکام و زیبایی. روی سقف آلاچیق، پله ها، سقف های شیبدار و…

کاربرد برگه های رنگی

ورق رنگ کردن

درخواست برگه رنگی

ورق رنگی کاربردهای متفاوتی دارد. این برنامه ها متفاوت هستند و در رنگ آنها متفاوت است. از جمله مصارف این ورق گالوانیزه می توان به صنایع لوازم خانگی، صنایع ساختمانی، صنایع برق و الکترونیک، تجهیزات ساختمانی مانند یخچال و فریزر، سقف کاذب، انبارها، کارگاه ها، آبگرمکن، اجاق گاز و … اشاره کرد.

اخرین حرف

همانطور که گفته شد ورق گالوانیزه یک ورق پرکاربرد است و دلیل آن مقاوم بودن ورق در برابر خوردگی، ضربه و اکسیداسیون است. این ورق به دلیل اینکه علاوه بر زیبایی کارایی و مقاومت بالایی دارد در رنگ استفاده می شود. این اپلیکیشن های شیت به دلیل مقرون به صرفه بودن و طراحی ظریف و کاربردی برای کاربران جذاب هستند.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *