دسته‌بندی نشده

سند پلاست یا سنب بلاست چیست؟ انواع و کاربرد ها و نحوه خرید

سند پلاست یا سنب بلاست چیست؟ انواع و کاربرد ها و نحوه خرید

سندبلاست که سندبلاست نیز نامیده می شود. یکی از روش های ماشین های ساینده محسوب می شود. اغلب برای تمیز کردن و محوطه سازی استفاده می شود. از سندبلاست نیز می توان برای تمیز کردن سطوحی مانند سنگ، فلز، بتن، چوب و پارچه استفاده کرد. سندبلاست چیست؟ در این مقاله با مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد. با ما بمان.

سندبلاست یا پاکسازی با اسپری چیست؟

یکی از روش هایی است که برای تمیز کردن سطوح از مواد مختلف مانند چوب، بتن و غیره استفاده می شود. به این ترتیب آلودگی ها و مواد اضافی که در لایه بالایی سطح هستند از بین رفته و سطحی با پوشش مورد نظر به دست می آید.

سندبلاست چیست؟

فرآیند سندبلاست اغلب سندبلاست نامیده می شود. سندبلاست یکی از روش های این فرآیند است که برای تمیز کردن، صیقل دادن و صاف کردن سطوح سطوح سخت استفاده می شود. ابزار مورد استفاده برای این کار سندبلستر نام دارد.

سندبلاست چیست؟

تاریخچه اختراع سندبلاست

این فرآیند توسط شخصی به نام بنجامین چو تیلغمان ابداع شد. در حدود سال 1870، تیلغمان متوجه شد که سطح شیشه به دلیل برخورد ذرات شن روی سطح شیشه کدر می شود. تیلغمان با الهام از این پدیده اولین دستگاه سندبلاست را اختراع کرد. پس از اختراع این وسیله تیلغمان متوجه استفاده از این وسیله در عملیات هایی مانند تراشیدن ابزار، تعمیر، کنده کاری و ایجاد اشکال زیبا در چوب شد.

ساینده چیست؟

ساینده ها مواد سخت و سختی هستند که اغلب برای صیقل دادن سطوح استفاده می شوند. سختی بالای این ماده امکان لایه برداری خوب را فراهم می کند. ساینده ها یکی از اجزای اصلی سندبلاست هستند.

انواع ساینده

در استانداردهای مربوط به فرآیند تمیزکاری اسپری، اکثر ساینده ها به دو دسته فلزی و غیرفلزی تقسیم می شوند. از جمله می توان به ساینده های گارنت، ماسه سیلیکونی و … اشاره کرد. در ادامه توضیح مختصری در مورد آنها خواهیم داد.

سنگ انار

این ویژگی در تمیز کردن اسپری استاندارد در نظر گرفته می شود. قیمت گارنت بیشتر از شن و ماسه سیلیس است، اما در صورت استفاده صحیح، همان کیفیت را خواهید داشت. جدای از مشکلات ذکر شده، گرد و غبار ناشی از استفاده از نارنجک در ماسه کم بوده و استنشاق آن سلامت کارگران را به خطر نمی اندازد.

گارنت ساینده است

ماسه سیلیس

ماسه سیلیس به نام ماسه سیلیس نیز شناخته می شود. این قدیمی ترین و رایج ترین ماسه است. این ماسه اغلب برای پر کردن مناطقی که امکان بازیابی مواد وجود ندارد استفاده می شود. سختی ماسه نسبتاً زیاد است و این ویژگی دلیل اصلی گرد و غبار در فرآیند سندبلاست است. کارگرانی که ذرات سیلیس آزاد را استنشاق می کنند، خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش می دهند.

هفت شعار

سرباره زغال سنگ یکی از ساینده های رایج برای تمیز کردن اسپری در کارخانه های کشتی سازی است. این ترکیب دارای مقدار کمی سیلیس است، اما با وجود این، این ماده ساینده آلاینده های مختلفی را در هوا آزاد می کند.

ساچما دار گریت

توپ ها یا قطعات گرد، گوی های شکسته (Grit) و ذرات فلزی هستند که برای تمیز کردن اسپری استفاده می شوند. این ساینده ها معمولا از فولاد یا چدن ساخته می شوند و بسیار سخت و انعطاف پذیر هستند. برای از بین بردن کثیفی و از بین بردن سطح و شات می توان از شات و شن بر روی انواع سطوح استفاده کرد. از جمله پارامترهایی که به خروجی اسپری کمک می کند می توان به اندازه، سختی و شکل ذرات اشاره کرد.

چگونه ویژگی های ساینده بر کیفیت سندبلاست تأثیر می گذارد؟

خواص شن و ماسه به طور مستقیم بر کیفیت ماسه تأثیر می گذارد. از خواص موثر ساینده ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اندازه‌گیری: هر چه ساینده‌تر باشد، سطح زبرتر است.

چگالی: چگالی کم سطحی صاف می دهد.

سختی: هر چه سختی بالاتر باشد، عمر مفید و کیفیت محصول بهتر است. سختی و عمق بالا باعث افزایش طول و عمق می شود.

شکل: اگر شکل ذرات کروی باشد، سطح را صاف و شفاف می کند، اگر ذرات تیز باشند، سطحی ناهموار و نامشخص ایجاد می کنند.

اجزای سندبلاست چیست؟

سیستم های زیر پاشش اغلب دارای سه قسمت اصلی هستند، محفظه مواد ساینده، دستگاه محرک مواد و نازل. مشخصات دقیق دستگاه سندبلاست بستگی به کاربرد و نوع ساینده مورد استفاده دارد. فشار هوا، نیروی گریز از مرکز یا فشار آب معمولاً برای هدایت مواد ساینده به داخل شیلنگ و اسپری کردن آن بر روی سطح استفاده می شود.

دستگاه سندبلستر

با انواع دستگاه های سندبلاست آشنا شوید!

سیستم های تجهیزات سندبلاست بر اساس نوع کاربرد و نیازهای نظافت به سه دسته تقسیم می شوند. در ادامه مطلب این سیستم ها شرح داده شده است.

دستگاه سندبلاست قابل حمل

این یکی از ابزارهای پرکاربرد برای تمیز کردن اسپری سطوح کوچک و بزرگ است که به عنوان پرتابل نیز شناخته می شود. اجزای سندبلاست قابل حمل شامل کمپرسور هوا، دیزل ژنراتور، دیگ بخار، شیلنگ و نازل می باشد.

غرفه سندبلاست

در واقع، کابینت سندبلاست یک سیستم حلقه بسته است که به اپراتور اجازه می دهد تا مواد ساینده را پس از استفاده بازیابی کند و همچنین سطح را تمیز کند. این قطعه اغلب برای تمیز کردن قطعات مکانیکی کوچک و متوسط ​​استفاده می شود. کابینت انفجار از چهار عنصر تشکیل شده است: مخزن کابینت، سیستم انفجار، سیستم بازیابی ساینده و منطقه جمع آوری گرد و غبار.

در کجا باید از سندبلاست استفاده کرد؟

سندبلاست کاربردهای مختلفی دارد. از رایج ترین کاربردهای این دستگاه می توان به لایه برداری، تمیز کردن، پرداخت، آماده سازی سطح، آماده سازی رنگ، پرداخت، حذف قالب و روغن زدایی از سطوح جاده اشاره کرد.

مزایای سندبلاست

سندبلاست در مقایسه با سایر فرآیندهای مکانیکی دارای مزایای ذکر شده از جمله اجرای سریع و آسان، نظافت سریع، کیفیت بالا، تجهیزات کوچک، هزینه کم، کاربردهای زیاد و سازگاری با محیط زیست می باشد.

مضرات شن و ماسه

اگرچه در این فرآیند و معرفی روش های دیگر استخراج دارو، نوآوری هایی صورت گرفته است، اما همچنان از روش ها و سموم قدیمی استفاده می شود. عوارض اصلی شن و ماسه بیماری های تنفسی، ناراحتی های تنفسی و آسیب های فیزیکی ناشی از استفاده از توپ های فولادی و سایر مواد سخت است. از معایب این فرآیند نمی توان چشم پوشی کرد و به همین دلیل صنایعی مانند شاهین بناب از روش های انفجاری استفاده می کنند. برای اطلاع از محصولات این شرکت می توانید به سایت فروشگاه آهن مراجعه نمایید.

سندبلاست به عنوان سندبلاست نیز شناخته می شود. اغلب برای تمیز کردن و آماده سازی مناطق استفاده می شود. سندبلاست همچنین می تواند برای تمیز کردن سطوحی مانند سنگ، فلز، بتن، چوب و منسوجات استفاده شود. ساینده ها یکی از اجزای اصلی سندبلاست هستند. در استانداردهای فرآیند تمیز کردن اسپری، اکثر ساینده ها به دو گروه فلزی و غیرفلزی تقسیم می شوند. از جمله می توان به ساینده های گارنت، ماسه کوارتز و … اشاره کرد. نظر شما در مورد این روش چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید

سوالات مکرر

سندبلاست است؟

فرآیند سندبلاست اغلب سندبلاست نامیده می شود. سندبلاست تنها یکی از روش های این فرآیند است که برای تمیز کردن، صیقل دادن و لایه برداری مجدد سطوح سخت استفاده می شود.

ساینده چیست و انواع آن چیست؟

ساینده ها مواد سخت و سختی هستند که اغلب برای صیقل دادن سطوح استفاده می شوند. از جمله می توان به سمباده گارنت، ماسه سیلیس و … اشاره کرد.

اجزای یک سینه چیست؟

یک سیستم پاشش فرعی معمولاً از سه قسمت اصلی شامل ظرف ساینده، دستگاه محرک مواد و نازل تشکیل شده است.

ماسه، همچنین به عنوان سندبلاست شناخته می شود. یکی از روش های پردازش مواد ساینده در نظر گرفته می شود. اغلب برای تمیز کردن و آماده سازی زمین استفاده می شود. از سندبلاست نیز می توان برای تمیز کردن سطوحی مانند سنگ، فلز، بتن، چوب و پارچه استفاده کرد. سندبلاست چیست؟ در کنار مزایا و معایب آن، این همان چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. با ما بمان.

سندبلاست یا پاکسازی با اسپری چیست؟

تمیز کردن ساینده یا تمیز کردن ساینده یکی از روش هایی است که برای تمیز کردن و تعمیر قطعات مواد مختلف مانند چوب، بتن و … استفاده می شود. در این محلول، ذرات با سرعت زیاد ناشی از فشار هوا یا نیروی گریز از مرکز به سطح برخورد می کنند. به این ترتیب ناخالصی ها و مواد اضافی از سطح خاک خارج شده و سطحی با لبه مورد نظر به دست می آید.

سندبلاست چیست؟

فرآیند سندبلاست اغلب سندبلاست نامیده می شود. سندبلاست تنها یکی از روش های این فرآیند است که برای تمیز کردن، صیقل دادن و تغییر شکل سطوح سطوح سخت استفاده می شود. دستگاهی که برای این کار استفاده می شود سندبلستر نام دارد.

سندبلاست چیست؟

تاریخچه اختراع سندبلاست

این فرآیند توسط شخصی به نام بنجامین چو تیلمن ابداع شد. در حدود سال 1870، تیلغمان متوجه شد که برخورد ذرات ماسه به سطح شیشه باعث کدر شدن سطح شیشه می شود. تیلمن با الهام از این روند، اولین سندبلستر را اختراع کرد. اره تیلغمان پس از اختراع این ابزار، از این ابزار در کارهایی مانند تیز کردن، تعمیر، کنده کاری و ایجاد اشکال زیبا در چوب استفاده می کند.

ساینده چیست؟

ساینده یک ماده جامد و سخت است که اغلب برای صیقل دادن سطوح استفاده می شود. سختی بالای این مواد به این معنی است که از لایه برداری خوب بهره می برند. ساینده ها یکی از اجزای اصلی سندبلاست هستند.

نوع ساینده

در استانداردهای مربوط به پاکسازی اسپری، اکثر ساینده ها به دو دسته فلزی و غیرفلزی تقسیم می شوند. از جمله می توان به ساینده های گارنت، ماسه سیلیس و … اشاره کرد. در ادامه به توضیح مختصر آنها می پردازیم.

نارنجک

این ماده در پاکسازی اسپری یک ساینده عمومی محسوب می شود. قیمت گارنت بیشتر از شن و ماسه کوارتز است، اما در صورت استفاده صحیح، همان کیفیت را خواهید داشت. به جز موارد ذکر شده در بالا، گرد و غبار ایجاد شده در اثر استفاده از نارنجک در عملیات سندبلاست کم بوده و استنشاق آن برای پرسنل خطری ندارد.

گارنت ساینده

ماسه سیلیس

شن و ماسه سیلیس، همچنین به عنوان شن و ماسه سیلیس شناخته می شود. این قدیمی ترین و رایج ترین ساینده مورد استفاده در سندبلاست است. این شن و ماسه اغلب برای پر کردن مکان هایی که چیزهایی قابل تعمیر نیستند استفاده می شود. شن و ماسه سختی بالایی دارد و این ویژگی دلیل اصلی ایجاد گرد و غبار در هنگام فرآوری ماسه است. استنشاق ذرات سیلیس آزاد توسط کارگران احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش می دهد.

سرباره زغال سنگ

سرباره زغال سنگ یکی از رایج ترین ساینده هایی است که برای تمیز کردن با اسپری روی کشتی ها استفاده می شود. میزان سیلیکون موجود در این ترکیب کم است، اما با وجود این، این مواد ساینده باعث انتشار آلاینده های مختلف در هوا می شوند.

ساشیمی و بلغور

در فرآیند نظافت از گلوله های فولادی یا قطعات گرد و گوی های شکسته (گریت) استفاده می شود. این ساینده ها معمولاً با استفاده از آهن یا فولاد ساخته می شوند و استحکام و بازیابی بالایی دارند. قابل استفاده بر روی سطوح مختلف برای از بین بردن لکه های تفنگی و آهنی و حذف لایه رویی و تفنگ. با استفاده از نمونه ها در تولید تست می توان اندازه، سختی و شکل قطعات را مشخص کرد.

ویژگی های ساینده چگونه بر کیفیت سندبلاست تأثیر می گذارد؟

ویژگی های ماسه به طور مستقیم بر عملکرد ماسه تأثیر می گذارد. از جمله خواص موثر ساینده ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ابعاد: هر چه اندازه ساینده بزرگتر باشد، سطح زبرتر خواهد بود.

چگالی: چگالی کم سطح صافی را فراهم می کند.

سختی: سختی بالاتر عمر و کیفیت محصول را افزایش می دهد. اگر سختی و عمق زیاد باشد باعث افزایش طول و عمق می شود.

شکل: اگر شکل ذرات کروی باشد، سطح را صاف و شفاف می کند و اگر ذرات تیز باشند، سطح را ناصاف و کدر می کنند.

اجزای سند بلاست چیست؟

سیستم های اسپری شناور معمولاً از سه جزء اصلی شامل محفظه مواد ساینده، دستگاه راهنمای مواد و نازل تشکیل شده است. مشخصات دقیق دستگاه سندبلاست به کاربرد و نوع ساینده مورد استفاده بستگی دارد. فشار هوا، نیروی گریز از مرکز یا فشار آب اغلب برای هدایت مواد ساینده از طریق شیلنگ و پاشیدن آنها بر روی سطح استفاده می شود.

دستگاه سند بلاست

انواع سندبلستر را بشناسید!

با توجه به نوع کاربرد و نیازهای نظافتی، سیستم تجهیزات سندبلاست به سه دسته شن قابل حمل، غرفه شن و اتاق آن تقسیم می شود. در زیر این سیستم ها را توضیح می دهیم.

جعبه شنی قابل حمل

یکی از پرکاربردترین ابزارهای اسپری پاک کننده سطوح کوچک و بزرگ است که به عنوان پرتابل نیز شناخته می شود. تجهیزات سندبلاست قابل حمل شامل کمپرسور، دیزل ژنراتور، دیگ بخار، شیلنگ و نازل می باشد.

سند پلاست یا سنب بلاست چیست؟ انواع و کاربرد ها و نحوه خرید

سند پلاست یا سنب بلاست چیست؟ انواع و کاربرد ها و نحوه خرید

غرفه سندبلاست

در واقع اتاق سندبلاست یک سیستم بسته است که به اپراتور اجازه می دهد بعد از استفاده بیشتر از تمیز کردن سطح تکرار کند. این بخش اغلب برای تمیز کردن قطعات کوچک و متوسط ​​ماشین استفاده می شود. اتاق سندبلاست دارای چهار قسمت است: مخزن اتاق، سیستم سندبلاست، سیستم بازیابی و منطقه جمع آوری گرد و غبار.

کجا باید از سندبلاست استفاده کنیم؟

سندبلاست کاربردهای مختلفی در صنعت دارد. از جمله مصارف متداول این بخش می توان به سمباده زدن، تمیز کردن، صاف کردن، ایجاد سطوح تزئینی، تهیه پانسمان، نوشتن، کپک زدایی و روغن زدایی از جاده ها اشاره کرد.

مزایای سندبلاست

در مقایسه با سایر روش های مکانیکی، سندبلاست دارای مزایای استفاده سریع و آسان، تمیز کردن سریع، کیفیت بالا، تجهیزات کم، هزینه کم، چند کاربرد و سازگاری با محیط زیست است.

مزایای سندبلاست

با وجود نوآوری هایی که در این فرآیند و معرفی مواد ساینده جایگزین انجام شده است، روش های قدیمی با ساینده های سمی همچنان مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله معایب اصلی سندبلاست می توان به بیماری های تنفسی، نیاز به تهویه و احتمال آسیب فیزیکی ناشی از استفاده از توپ های فولادی و سایر مواد سخت اشاره کرد. از معایب این فرآیند نمی توان چشم پوشی کرد به همین دلیل کارخانه هایی مانند شاهین بناب از روش شات بلاست استفاده می کنند. برای اطلاع از محصولات این کارخانه می توانید به سایت فروشگاه آهن مراجعه کنید.

به سندباکس ها ترکیبات شنی نیز گفته می شود. اغلب برای تمیز کردن و آماده سازی سطوح استفاده می شود. همچنین می توان از کاغذ سنباده برای تمیز کردن سطوحی مانند سنگ، فلز، بتن، چوب و پارچه استفاده کرد. ساینده ها یکی از اجزای اصلی سندبلاست هستند. در استانداردهای قابل اجرا در فرآیند تمیز کردن اسپری، اکثر ساینده ها به دو دسته فلزی و غیرفلزی تقسیم می شوند. در میان سایر موارد، ما ساینده های گارنت، ماسه کوارتز و غیره را ارائه می دهیم. نظر شما در مورد این روند چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید

سوالات متداول

سندبلاست چیست؟

فرآیند سندبلاست اغلب به عنوان سندبلاست شناخته می شود. سندبلاست تنها یکی از روش های این فرآیند است که برای تمیز کردن، صیقل دادن و لایه برداری مجدد سطوح سخت استفاده می شود.

ساینده ها چیست و چه انواعی دارد؟

ساینده یک ماده سخت و جامد است که اغلب برای صیقل دادن سطوح استفاده می شود. از جمله می توان به ساینده های گارنت، ماسه سیلیس و … اشاره کرد.

سندبلاست چیست؟

سیستم های اسپری ثانویه اغلب از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند که شامل محفظه مواد ساینده، دستگاه راهنمای مواد و نازل می باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *