دسته‌بندی نشده

فولاد CK45 چیست؛ کاربرد و ویژگی آن

فولاد CK45 چیست؛ کاربرد و ویژگی آن

فولاد CK45 نام آلیاژ فولادی است که با کربن ترکیب می شود. از آنجایی که کربن باعث انعطاف پذیری فولاد می شود، زمانی استفاده می شود که بخواهید از محصول نهایی تولید شده در صنایعی مانند خودرو استفاده کنید. همانطور که گفته شد، هر فلز بر اساس کاربرد آن با کربن ترکیب می شود. بنابراین فولاد به سه دسته کم کربن، متوسط ​​کربن و پرکربن تقسیم می شود. فولاد CK45 یکی از فولادهای کربن متوسط ​​است که به همین دلیل در تولید میلگردها، صفحات و نوارها استفاده می شود. در ادامه این مقاله در مورد هر یک از این محصولات، ویژگی ها و کاربردهای این نوع فلز توضیح داده ایم. تا انتها با ما همراه باشید.

فولادCK45 چیست؟

این فولاد یکی از محبوب ترین و در دسترس ترین فولادها است و بسیار کارآمد است. فولاد CK45 به دو روش معمولی و ماشینکاری تولید می شود و به روش نورد گرم ساخته می شود. ساختار این فولاد حاوی عناصر دیگری مانند سیلیکون و منگنز به ترتیب 0.25% و 0.65% است.

فولاد CK45 فولادی با محتوای کربن متوسط ​​است که به عنوان ماده اولیه برای ساخت و تولید میله، ورق و تسمه استفاده می شود.

ویژگی های فولاد CK45 چیست؟

فولاد CK45 خواص منحصر به فردی دارد. این فولاد در برابر ضربه، کشش و اصطکاک مقاوم بوده و برای عملیات های حرارتی مختلف مناسب است.

اگرچه این فولاد قابلیت جوش پذیری خوبی دارد، اما با توجه به میزان کربن و منگنز موجود در آن، فرآیند جوشکاری باید با دقت انجام شود تا فولاد دچار مشکلاتی مانند سختی و ترک خوردگی نشود.

دو عنصر آلیاژ CK45 کربن و منگنز هستند که با فلز مذاب در کوره مخلوط شده اند (با درصد دقیقی که قبلاً ذکر کردیم) و محصول نهایی به روش های مختلف تولید می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فولاد می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

“فرآیند فولادسازی”

ماشین ابزار CK45

همانطور که قبلا ذکر شد، فولاد CK45 دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی است، از جمله موارد زیر:

آماندلا e-tensile 585 MPa نسبت پواسون 29

دمای پخت 820 تا 860 درجه سانتی گراد

دمای بازپخت 650-700 درجه سانتیگراد است

دمای آهنگری تا 1100 درجه سانتیگراد

طول 4 تا 17 درصد افزایش یافته است

وظایف فولاد CK45 چیست؟

استفاده از فولاد CK45 به دلیل خواص و ویژگی های آن متنوع است که باعث استفاده از آن در ساخت ابزار و تجهیزات مختلف شده است. مهمترین کاربردهای این نوع فولاد عبارتند از:

پتروشیمی؛ قابل استفاده در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت و خودروسازی (ساخت خودروهای سبک و سنگین).

برای ساخت قطعاتی مانند میل لنگ، شاتون، شفت، بوش، محور، روتور کوچک و غیره.

ساخت ابزار دستی، انبردست، چکش، میخ، پیچ، آهن و تیغ اره

ساخت ابزاری مانند گاوآهن و سایر وسایل مربوطه

در ساخت محصولات مشخص شده باید نکاتی مانند نقطه ذوب فولاد و آهن در نظر گرفته شود تا محصول مورد نظر به دست آید. همانطور که گفته شد از این نوع فولاد در تولید میلگرد، ورق و نوار استفاده می شود که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

استاندارد میلگرد CK45

فولاد CK45

قیمت 45 تومن

استانداردهای DIN آلمان و SAE آمریکا مبنای تولید یراق آلات هستند. فولاد CK45 به ترتیب 1.1191 و 1045 کد شده است. آرماتور کربن متوسط ​​نیز در بازار داخلی با نام های 1060، V945 و C60 و به صورت شاخه های 6 متری با قطر 12 تا 800 میلی متر به فروش می رسد.

معمولا این محصولات به صورت آنیل یا با کمترین میزان سختی و مقاومت عرضه می شوند تا بتوان روی آنها کار کرد. قیمت این نوع یراق آلات نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار بیشتر است; برند سازنده و کیفیت محصولات هر کارخانه نیز بر قیمت نهایی آن تأثیر می گذارد.

گروه آلیاژ یزد، کارخانه‌های اسفران و اسپهان نیز تولیدکنندگان داخلی میلگردهای این فولاد هستند.

میلگرد CK45 چیست؟

اتصالات CK45 از شمش های CK45 ساخته شده اند که پس از چندین مرحله از فرآیند نورد در دمای بالا به چرخ ها و اتصالات تبدیل می شوند. مقدار متوسط ​​کربن در این نوع فولاد باعث سفت‌تر و محکم‌تر شدن آرماتور می‌شود.

این میلگرد در دمای 650 تا 700 درجه سانتیگراد شلیک می شود. سپس در دمای 900-1150 درجه فورج می شود و پس از نرمال شدن و بازپخت با روغن (در دمای 800-820 درجه) یا آب (در دمای 830-800 درجه) و سختی آن خنک می شود. افزایش دادن.

آهنگری سرد به این معنی است که حرارت باید در دمای 550 تا 660 درجه سانتیگراد به طور کامل از فولاد خارج شود.

با تغییر درجه سختی و سایر خواص فولاد، دمای آن نیز تغییر می کند. زیرا تغییرات فولاد در دمای معینی رخ خواهد داد. این تغییر حرارتی به عوامل زیر بستگی دارد:

تعریق

نرخ خنک کننده

ورق CK45 چیست؟

یکی دیگر از محصولات فولادی ساخته شده از این فولاد، ورق فولادی است. این ورق به دلیل استحکام بالا به عنوان ورق صنعتی سازه های مهندسی معروف است که به آن ورق فولادی یا کربن متوسط ​​نیز می گویند.

روش تولید این نوع ورق به این صورت است که ورق فولادی اصل CK45 با نورد گرم یا کشش مداوم به دست می آید. سپس توسط دستگاه های برش هوا به طول ها و اندازه های خاص برش داده می شود، سپس قطعات بریده شده از قبل در کوره های مخصوص گرم شده و پس از چندین بار عبور از غلتک ها به ضخامت لازم می رسد.

این ورق ها معمولاً دارای ضخامت 3 تا 50 میلی متر و سایزهای 6000*2000 و 1500*6000 میلی متر می باشند.

قیمت CK45

قیمت ورق CK45 بسته به سایز، کیفیت مواد اولیه و مشخصات متفاوت است. این ورق قابلیت کشش بسیار خوبی دارد و در دسته ورق های ضد سایش قرار می گیرد.

این خاصیت در کنار جوش پذیری و سختی پذیری آنها را در ساخت قطعاتی مانند تیغه های اسکاج که مقاومت سایش پایینی دارند مفید می کند.

از آنجایی که این تیغه ها در معرض سایش دائمی با بتن هستند، این صفحه با نوع فولاد به کار رفته در آن خاصیت فنری به تیغه ها می دهد تا بتواند فشار وارده را تحمل کند و به راحتی خم نشود.

استفاده از سایت CK45

ورق CK45 با توجه به ویژگی هایی که دارد از جمله سختی، مقاومت در برابر فشارهای بالا و … باعث کاربردهای مختلفی شده است که از جمله آنها می توان به:

ساخت قطعات و ابزار با دمای فوق العاده بالا برای استفاده در مخازن تحت فشار یا مخازن با دمای بالا.

ما چیزهایی می سازیم که با رطوبت، اسید و نمک دریا در تماس هستند

از این نوع فولاد در شهرسازی، پل ها، جاده ها و ساخت وسایل نقلیه که نیاز به فولاد بادوام دارند استفاده می شود.

کمربند CK45 چیست؟

کمربند CK45 از ورق فولادی یا بیلت ساخته شده است. تسمه به دو صورت معمولی و ذوب مجدد ساخته می شود که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. این تسمه نسبت به سایر تسمه های موجود سفت و دوام بیشتری دارد و به سه دسته پارچه، نورد و ماشین کاری تقسیم می شود.

ساخت تسمه با فولاد CK45 همانند سایر تسمه ها انجام می شود. شمش های فولادی که دارای طول و شکل مشخصی هستند پس از حرارت دهی تحت فشار رول قرار می گیرند و در نهایت تسمه هایی با ضخامت، طول و عرض مشخص تولید می شوند.

Steel-CK45

نوارهای پردازش با برش ورق فلز به قطعات با عرض معین به دست می آیند. در طی این روش تنش برشی می تواند باعث خم شدن تسمه ها شود. جالب اینجاست که برای رفع این مشکل از روش اتو استفاده می شود که شبیه نورد سرد نیست.

خمش و تغییر شکل در این تسمه ها زمانی که عرض آنها کمتر باشد بیشتر است. تسمه های تولید شده به طول 6 تا 10 متر، عرض 10 تا 100 سانتی متر و ضخامت 3 تا 12 میلی متر می باشد.

فولاد CK45 چیست؛ کاربرد و ویژگی آن

فولاد CK45 چیست؛ کاربرد و ویژگی آن

حرف پایانی

همانطور که گفته شد، فولاد CK45 به دلیل وجود کربن در آهن، جوش پذیری خوب و استحکام بالایی دارد و به همین دلیل از آن برای ساخت میله، ورق و تسمه استفاده می شود. علاوه بر این، این فولاد مقاومت بالایی در برابر ضربه، سایش و تنش دارد. همچنین از این فولاد برای پل هایی که در معرض آب و رطوبت هستند استفاده می شود. برای این منظور این فولاد یکی از فولادهای مهم و مورد استفاده می باشد.

فلز CK45 چیست; کاربردها و ویژگی های آن

فولاد SK45 چیست; کاربرد و ویژگی های آن

فولاد CK45 چیست خواص فولاد CK45 چیست خواص مکانیکی فولاد CK45 چه کاربردهایی دارد فولاد CK45 میلگرد CK45 چیست؟ ورق CK45 چیست کمربند CK45 چیست؟ اخرین حرف

فولاد CK45 نام آلیاژی از آهن آلیاژ شده با کربن است. از آنجایی که کربن باعث شکل‌پذیری آهن می‌شود، در صنایعی مانند خودرو زمانی که می‌خواهند از آن به عنوان محصول نهایی استفاده کنند، از آن استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد، هر آهن با توجه به کاربردش با کربن ترکیب می شود. بنابراین فولاد به سه دسته کم کربن، متوسط ​​کربن و پرکربن تقسیم می شود. فولاد CK45 یکی از فولادهای کربن متوسط ​​است، از این رو در تولید میلگرد، ورق و تسمه استفاده می شود. در ادامه این مقاله برای هر یک از محصولات، خواص و کاربردهای این نوع فولاد توضیح داده ایم. تا آخر با ما باشید

فولاد CK45 چیست؟

استیل CK45

فولاد CK45

این فولاد یکی از رایج ترین و در دسترس ترین فولادها بوده و عملکرد بالایی دارد. فولاد CK45 به دو صورت معمولی و ماشینی تولید می شود و به صورت نورد گرم تولید می شود. در ترکیب این فولاد عناصر دیگری مانند سیلیکون و منگنز 0.25% و 0.65% وجود دارد.

فولاد CK45 فولادی با محتوای کربن متوسط ​​است که به عنوان ماده اولیه برای ساخت و تولید میلگردها، صفحات و تسمه ها استفاده می شود.

ویژگی های فولاد CK45 چیست؟

فولاد CK45 دارای خاصیت منحصر به فردی است. این فلز در برابر ضربه، سوء استفاده و استفاده نادرست مقاوم است و برای بسیاری از عملیات حرارتی مناسب است.

اگرچه این فولاد جوش پذیری خوبی دارد، اما به دلیل محتوای کربن و منگنز موجود در آن، فرآیند جوشکاری باید با دقت زیادی انجام شود تا فولاد دچار مشکلاتی مانند سختی و ترک نخورد.

فرآیند تولید فولاد CK45 بدین صورت است که دو عنصر کربن و منگنز به فلز مذاب در کوره آلیاژی (با درصد مشخصی که قبلاً اشاره کردیم) اضافه می شود و محصول نهایی به اشکال و ریخته گری های مختلف تهیه می شود که این فرآیند ادامه دارد.

برای آشنایی بیشتر با فولاد این لینک را دنبال کنید:

“فرایند ساخت فولاد”

خواص مکانیکی فولاد CK45

همانطور که قبلا ذکر شد، فولاد CK45 دارای کیفیت و خواص منحصر به فردی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استحکام کششی 585 مگاپاسکال نسبت پواسون 29

دمای انجماد 820 – 860 درجه است

دمای شناور 650 تا 700 درجه سانتیگراد است

دما به 1100 درجه سانتیگراد می رسد.

افزایش طول از 4 به 17٪

کاربردهای فولاد CK45 چیست؟

استفاده از فولاد CK45 بر اساس خواص و ویژگی های آن متفاوت است به همین دلیل در تهیه ابزار و تجهیزات مختلف از آن استفاده می شود. از مهمترین کاربردهای این نوع فلز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

می توان از آن در بخش های مختلف صنعتی مانند پتروشیمی، نفت و همچنین صنعت خودروسازی (تولید خودروهای سبک و سنگین) استفاده کرد.

برای ساخت قطعاتی مانند: میل لنگ، شاتون، محور، بوش، محور، روتور کوچک و غیره.

ساخت ابزار دستی، انبردست، چکش، میخ، پیچ، آهنی و چاقوی دندانه دار

ساخت وسایلی مانند گاوآهن و سایر وسایل مرتبط

هنگام تولید چنین محصولاتی باید عواملی مانند نقطه ذوب فولاد و آهن را در نظر گرفت تا محصول مورد نظر به دست آید. همانطور که اشاره کردیم از این نوع فولاد در تولید میلگرد و صفحه و تسمه استفاده می شود که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

استاندارد مناسب CK45

فولاد CK45

پولات CK45

اساس استاندارد تولید میلگردهای تقویت کننده تحت نظارت DIN آلمان و SAE آمریکا می باشد. فولاد CK45 به ترتیب با کدهای 1.1191 و 1045 نامگذاری شده است. میلگردهای 1060، V945 و C60 و کربن متوسط ​​با قطر 12 تا 800 میلی متر به صورت شاخه های 6 متری در بازار داخلی به فروش می رسد.

معمولا این محصولات به صورت سکوریت شده یا با کمترین میزان سختی و مقاومت عرضه می شوند تا بتوان روی آن کار کرد. قیمت این نوع یراق آلات نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار بیشتر است; برند سازنده و کیفیت محصول تک کارخانه ای نیز بر قیمت نهایی آن تأثیر می گذارد.

یزد، اصفهان و گروه آلیاژی اصفهان نیز از تولیدکنندگان داخلی این میلگرد هستند.

زره CK45 چیست؟

میلگرد CK45 از شمش CK45 ساخته شده است که پس از چندین مرحله از فرآیند نورد در دمای بالا به حلقه و میلگرد تبدیل می شود. به دلیل کربن زیاد در این نوع فولاد، سختی و استحکام میلگرد به دست می آید.

این میله تقویت کننده در دمای 650 تا 700 درجه سانتیگراد شلیک می شود. سپس در دمای 900 تا 1150 درجه ساخته می شود و پس از نرمال شدن و القاء با روغن (در دمای 820 تا 800 درجه) یا آب (در دمای 830 تا 800 درجه) خنک می شود. وزن. . افزایش یافت

کار سرد فرآیندی است که در آن حرارت باید به طور کامل از بین برود و زره قبل از تبدیل شدن به فولاد در دمای بین 550 تا 660 درجه سانتیگراد خسته شود.

تغییر در سختی و سایر خواص فولاد نیز باعث تغییر دمای آن می شود. زیرا تغییرات فولاد در دمای مشخصی انجام خواهد شد. این تغییرات حرارتی به عوامل زیر بستگی دارد:

سطح حرارت

سرعت خنک کننده

بروشور CK45 چیست؟

یکی دیگر از محصولات فلزی ساخته شده از این فلز، ورق فلز است. این کاغذ به دلیل استحکام بالا به عنوان یک کاغذ صنعتی برای لوازم جانبی محبوب است و به آن ورق فولادی یا کربن متوسط ​​نیز می گویند.

روش ساخت این نوع ورق بدین صورت است که ورق فولادی CK45 ابتدا با تمپر گرم یا ریخته گری مداوم به دست می آید. سپس توسط دستگاه های برش هوا به طول و اندازه مناسب بریده می شود و سپس قطعات بریده شده در کوره های مخصوص حرارت داده می شود و پس از چندین بار عبور از غلتک ها به عرض لازم می رسد.

این صفحات معمولاً دارای ضخامتی بین 3 تا 50 میلی متر و سایزهای 6000*2000 و 1500*6000 میلی متر می باشند.

قیمت تیغه CK45

قیمت ورق CK45 با توجه به ابعاد، کیفیت مواد اولیه و مشخصات آن متفاوت است. این ورق از خاصیت ارتجاعی بسیار خوبی برخوردار است، در دسته ورق های ضد سایش قرار می گیرد.

این خاصیت در کنار جوش پذیری و سختی پذیری باعث می شود از آن برای تولید قطعاتی مانند تیغه ماله با مقاومت سایشی کم استفاده شود.

از آنجایی که مشخصه این ورق‌ها استفاده مداوم از بتن است، این ورق و نوع فلز به کار رفته در آن، برگ‌ها را به‌عنوان ماده فنری برای تحمل فشار وارده فراهم می‌کند.

سند: CK45

ورق های CK45 به دلیل خواصی مانند چقرمگی، تحمل فشار بالا و … کاربردهای مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ساخت ابزار و قطعات با دمای بسیار بالا، همچنین برای استفاده در مخازن تحت فشار یا دمای بالا

کارهایی را انجام دهید که در معرض رطوبت، اسید و نمک دریا هستند

از این نوع فولاد در شهرسازی، پل سازی، جاده ها و حمل و نقلی که نیاز به فولاد بادوام دارند استفاده می شود.

کمربند CK45 چیست؟

تسمه CK45 از فولاد یا فولاد بیلت ساخته شده است. تسمه به دو صورت ساده و بازسازی شده ساخته می شود که در ادامه توضیح خواهیم داد. این نوار نسبت به سایر نوارهای موجود استحکام و ماندگاری بیشتری دارد و به سه دسته بافندگی، لمینیت و فرآوری تقسیم می شود.

ساخت تسمه با فولاد CK45 همانند ساخت سایر تسمه ها انجام می شود. میله فولادی با طول و اندازه خود پس از گرم شدن تحت فشار رول قرار می گیرد و در نهایت نوار با ضخامت، طول و عرض مشخص تولید می شود.

Steel-CK45

Steel-CK45

نوارهای پردازش با برش ورق فلز به قطعات با عرض معین به دست می آیند. در طی این روش تنش برشی می تواند باعث خم شدن تسمه شود. جالب اینجاست که برای حل این مشکل از روشی به نام اتو استفاده می کنند که مشابه نورد سرد نیست.

این تسمه ها زمانی که کمتر از عرضشان هستند بیشتر مستعد خم شدن و پیچ خوردن هستند. طول تسمه های تولید شده 6-10 متر، عرض 10-100 سانتی متر و ضخامت 3-12 میلی متر است.

آخرین کلمه

همانطور که گفته شد، فولاد CK45 به دلیل کربن موجود در آهن، جوش پذیری خوب و استحکام بالایی دارد و همین امر باعث استفاده از آن در ساخت میله، ورق و نوار شده است. علاوه بر این، این فولاد مقاومت بالایی در برابر ضربه، اصطکاک و کشش دارد. همچنین از این فولاد برای مواردی مانند پل هایی که در معرض آب و رطوبت هستند استفاده می شود. برای این منظور این فولاد یکی از فولادهای مهم و پرکاربرد می باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *