دسته‌بندی نشده

لوله مانیسمان چیست و انواع آن

در فرآیند تولید لوله های جوش داده شده از روش های مختلف جوشکاری استفاده می شود. به همین دلیل این نوع لوله پاسخگوی نیاز صنایع در بخش خدمات فشار قوی مانند صنایع پالایش نفت و هیدروکربن، حمل و نقل نفت و گاز، اکتشاف، سیلندرهای هیدرولیک، دیگ بخار و خودروسازی نیست و بیشتر در صنایع پایین استفاده می شود. . صنعت فشار و خدمات فشار متوسط ​​در صنعت. برای جبران کمبود کیفیت در لوله های بدون درز، لوله های بدون درز یا لوله های مانیسمان در بخش فشار قوی صنعت تولید می شوند.

این نوع لوله ها به دلیل نداشتن خط جوش که محل نقص، نشتی، رشد و رشد ترک است، مقاومت بالایی در برابر فشار و تنش های فیزیکی دارد و به خوبی با تغییرات آب و هوایی سازگاری دارد. لوله مانیسمان که در بازار با نام منسمان نیز شناخته می شود، نوعی لوله نامرئی است که به دلیل فرآیند ساخت منحصر به فرد در صنایع پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد. این فلوت برای اولین بار در اواخر دهه 1800 برای این شرکت ساخته شد و نام خود را از بنیانگذاران آن (برادران مانیسمن) گرفته است. لوله مانیسمن اولین نوع لوله مخصوصی است که وارد کشور شد. این گونه مواد متالورژیکی به صورت طناب هستند که با حرارت دادن، سوزاندن، نورد، ابزارهای متحرک و فرآیندهای گریز از مرکز به محصول نهایی تبدیل می شوند. فرآیند ساخت منحصر به فرد این نوع لوله باعث شده است که لوله مانیسمان نسبت به سایر لوله های موجود در بازار گرانتر باشد.

لوله مانهایم چیست؟

این نوع لوله اولین بار توسط یک مهندس آلمانی به نام مانیسمن استفاده شد و در ایران به این نام شناخته شد. همانطور که در بالا ذکر شد، تداوم لوله های مانیسمان آنها را از انواع دیگر لوله ها متمایز می کند. در لوله های تا شده، خط جوش حتی در شرایط ایده آل فرآیند جوشکاری می تواند نقطه شروع ترک ها و رشد آنها باشد، بنابراین این خط نسبت به سایر قسمت های لوله استحکام کمتری دارد و ضعیف تر به نظر می رسد. با این حال، لوله مانیسمان خطوط جوش یا اتصالات دیگر ندارد و بدنه لوله دارای ساختار واحدی است. در نتیجه از نظر استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر حرارت و فشار بالا کیفیت برتری دارد و برای بخش هایی از صنعت که نیاز به دقت بالایی در این عملکردها دارند، با موفقیت بیشتری کار خواهد کرد. به طور کلی در صنعت فولاد لوله ها به دو صورت بدون درز و بدون درز تولید می شوند. لوله های بدون درز Manisman نامیده می شوند. تفاوت این نوع لوله با لوله درزدار این است که استحکام آن بسیار زیاد است زیرا درز ندارد. این زمانی است که لوله های تا شده هر چقدر هم که با دقت و وسواس جوش داده شوند، باز هم احتمال ترک خوردن آنها وجود دارد.

هر کارخانه لوله مانیسمان را با استاندارد و گواهینامه خاص تولید می کند. علاوه بر این، قیمت لوله به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر کارخانه ممکن است قیمت متفاوتی را در بازار ارائه دهد. به طور کلی دو استاندارد زیر برای مانیسمن یا لوله بدون درز وجود دارد:

لوله فولادی مطابق با ASME B36.10

لوله فولادی استاندارد ASME B36.19

هر یک از این استانداردها دارای قطر، ضخامت و طول خاصی برای لوله های بدون درز هستند. بنابراین، هر کارخانه ای که ادعا می کند محصولات خود را بر اساس یکی از این استانداردها تولید می کند، باید با همان معیارها کار کرده باشد.

لوله مانیسمن نوعی لوله بدون درز است

لوله مانیسمان نوعی لوله بدون درز است که به دلیل عدم جوشکاری در بخش هایی از صنعت که امکان پاسخگویی به لوله درز وجود ندارد کاربرد فراوانی دارد. این لوله ها در انواع و سایزهای مختلفی تولید می شوند که البته دلیل اصلی متفاوت بودن قیمت برای هر کدام همین تفاوت در ضخامت و سایز است.

انواع لوله مانیسمان را بشناسید

لوله های مانیسمان که جزئی از لوله های فولادی هستند معمولا قطر کمی دارند و در مورد قطرهای بزرگتر از این نوع لوله ها روند تولید تغییر کرده و هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت. استفاده از استانداردهای لوله مانیسمن; انواع در اندازه و نوع متفاوت است. این لوله ها معمولا در دو سایز 6 و 12 متری و درجه 20 تولید می شوند. 40، 60، 80 120 و 140; و سطوح 20 و 40 بیش از هر دسته بندی موجود دیگری استفاده می شود.

با توجه به کارخانه، لوله های مانیسمان را می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. تولید این لوله به دلیل فرآیند تولید خاصی که نیاز دارد توسط تعداد محدودی کارخانه انجام می شود. اما استاندارد و کیفیت لوله تولیدی این کارخانه ها تفاوت چندانی با هم ندارند و ضخامت و سایز لوله عامل تعیین کننده در قیمت است. شرکت لوله های دقیق کاوه ایران و کارخانه لوله و نورد اهواز از جمله کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مانیسمان هستند. البته لازم به ذکر است که در برخی سایزها سهام موجود در بازار وارداتی است. لوله های مانهایم معمولاً به اشکال زیر تولید و به بازار عرضه می شوند:

قسمت 20

این لوله با وزن حدود 300 کیلوگرم ضخامت 2 تا 6 میلی متر و ابعاد آن 1 تا 12 اینچ است.

کلاس 40

وزن این لوله گاهی به 500 کیلوگرم می رسد و اندازه آن بین 1 تا 12 اینچ متغیر است. همچنین ضخامت آن از 2 تا 12 میلی متر متغیر است.

60 دسته

جالب است بدانید که بر خلاف سایر لوله های مانیسمان، این لوله بدون درز نیست و از این رو تقاضای کمتری در بازار دارد. وزن آن نیز بسته به قطر آن از 8 تا 24 اینچ متغیر است.

بند 80

وزن این محصول حدود 150 کیلوگرم و ضخامت آن 3 تا 9 میلی متر است. البته لازم به ذکر است که این لوله ها در سایزهای مختلفی تولید می شوند.

دسته 120

این محصول 700 کیلوگرم وزن دارد و با توجه به نیاز مشتریان در سایزها و ابعاد مختلف تولید می شود.

دسته 160

این لوله که در برخی صنایع خاص مورد استفاده قرار می گیرد، وزن بیشتری نسبت به لوله های دیگر دارد.

تعریف کانال های مانیسمن چیست؟

در حال حاضر فروش لوله مانیسمان در داخل کشور از کارخانه های داخلی و خارجی انجام می شود. اما مشخصات فنی با استفاده از استاندارد ساخت ASME B36.10 برای لوله های فولادی و استاندارد ساخت ASME B36.19 برای لوله های فولادی یکسان است. با توجه به این استانداردها، برای هر شرایط و الزامات لوله های مانیسمان محدوده ای تعریف می شود که نتایج نهایی باید رعایت شود. یکی از این عوامل فشار کاری لوله است. فشار کاری لوله های مانیسمان با توجه به اندازه، ضخامت و دمای کاری آن مشخص می شود. اما اگر مکان و اندازه را در نظر بگیریم، این فشار برای همه لوله ها یکسان است، این وضعیت قابل بررسی است. برای لوله های مانیسمان با ضخامت 1 تا 10 اینچ با تغییرات مختلف میزان این فشار کاری در جداول استاندارد مناسب آورده شده است.

لوله مانیسمان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است

یکی دیگر از ویژگی های لوله های مانیسمان ضخامت یا به عبارت فنی کیفیت آن است. ضخامت بر اساس استانداردهای مختلف تولید می شود. انواع 20، 40 و 80 پرکاربردترین ضخامت ها هستند. همچنین به عنوان لوله نور نوع 20 شناخته می شود. تیپ 80 با استحکام بالا در شرایط فشار بالا و خورندگی استفاده می شود و یکی از لوله های سنگین محسوب می شود. این لوله ها از 1/8 اینچ تا 26 اینچ تولید می شوند. تقریباً در تمام موارد صنعتی، عموماً از سایزهای بالای 26 اینچ برای جایگزینی خطوط طولانی و کم فشار استفاده می شود و در این موارد تفاوت خاصی از نظر خواص بین لوله درزدار و بدون درز وجود ندارد. بنابراین ترجیح داده می شود از لوله درز ارزانتر استفاده شود و در نتیجه ساخت لوله بزرگتر از 26 اینچ مقرون به صرفه نباشد.

استانداردهای بین المللی لوله های مانیسمان: ASTM – JIS – DIN.

رایج ترین آلیاژهای لوله Mannesmann عبارتند از:

ASTM A106 که برای کاربرد در دمای بالا مناسب است.

ASTM A179 کربن کمی دارد و اغلب در خازن ها استفاده می شود.

ASTM A192 که بیشتر برای بویلرها استفاده می شود.

GB 3087 که معمولا برای بویلر استفاده می شود.

روی سطح لوله های مانیسمان از یک لایه لاک استفاده می شود و در صورت نیاز به گالوانیزه، استفاده از سندبلاست روی سطوح ضروری است.

Mansman Tube Class 40 چیست؟

لوله مانیسمان چیست و انواع آن

لوله مانیسمان چیست و انواع آن

لوله مانیسمن گرید 40 که به لوله درز نیز معروف است محصولی است که برای تقویت سازه های مختلف استفاده می شود و محبوبیت این لوله تا حد زیادی به دلیل استحکام و مقاومت بالای آن است. آره،، مدل های دیگری از لوله های بدون درز وجود دارد. اما لوله مانیسمن نوع 40 یکی از پرطرفدارترین هاست.

لوله مانیسمان چگونه تولید می شود؟

همانطور که در بالا ذکر شد، روش های مختلفی برای ایجاد لوله های بدون درز وجود دارد. به طور کلی تولید لوله های لخت نیازمند فرآیند بیلت های فولادی است که معمولاً گرد هستند تا با تبدیل شدن به لوله، هزینه ها کاهش یابد. در رایج ترین فرآیند تولید لوله بدون درز، یعنی فرآیند آسیاب دوار، فرآیند تولید لوله مانهایم شامل فرآیندهای زیر است:

برش: ابتدا شمش فولادی طبق نیاز مشتری به ابعاد مورد نیاز بریده می شود.

مرحله گرمایش: در این مرحله شمش توسط یک کوره قوس الکتریکی گرم می شود که از سوخت گاز برای ذوب استفاده می کند.

پرس گریز از مرکز: از این دستگاه برای برش از مرکز استفاده کنید.

دستگاه انبساط: سطح مقطع شمش توسط این دستگاه گرد می شود.

کلاس تیراندازی ماندل: در این کلاس به طول 12 متر در فولاد کشیده می شود.

خمش: در صورت وجود خمیدگی در لوله در این مرحله از بین می رود و صاف و یکنواخت می شود.

جداسازی سنبه: سنبه از داخل لوله جدا می شود.

کروی شدن: در این مرحله بالا و پایین لوله تیز و تیز با هم ترکیب می شوند.

کشش: لوله ها در ابعاد مختلف تا 24 متر کشیده می شوند.

خنک سازی: لوله با آب و فرآیند خاصی خنک می شود.

آزمایش: یک لوله آزمایشی توسط آزمایشگاه آزمایش می شود تا از نظر نقص از لوله های دیگر تشخیص داده شود.

پولیش: برای جلوگیری از زنگ زدگی لوله با روغن مخصوص پولیش می شود.

بارگیری: لوله ها معمولاً به شکل مستطیل با سیم بسته بندی می شوند و آماده بارگیری می شوند.

لوله Mannesmann Grade 40 یکی از قوی ترین لوله ها می باشد

آخرین کلمه

با توجه به مواد ذکر شده می توان دریافت که لوله های Mannesmann به دلیل کاربردهای حساسی که در صنعت فشار دارند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یکپارچگی و عدم وجود اتصالات و خطوط جوشی در لوله های مانیسمان، استحکام و مقاومت آنها را در برابر تغییرات دما و خوردگی افزایش می دهد و عمر مفید آنها را افزایش می دهد. روش های مختلف تولید با توجه به تجهیزات و انرژی مورد نیاز خود منجر به تفاوت قیمت لوله های مانیسمان می شود. انتخاب مناسب ترین نوع، اندازه و استاندارد برای لوله مانیسمان با توجه به کاربرد، فشار، دما و شرایط کاری مورد نظر مهم است.

انواع لوله های مانیسمان را بشناسید

مشخصات لوله مانیسمن چیست؟

لوله مانیسمن کلاس 40 چیست؟

لوله مانیسمان چگونه تولید می شود؟

در فرآیند تولید لوله های جوش داده شده از روش های مختلف جوشکاری استفاده می شود. بنابراین این نوع لوله پاسخگوی نیاز صنایع خدماتی پرفشار مانند فاضلاب و صنایع هیدروکربنی، نفت و گاز، اکتشاف، سیلندرهای هیدرولیک، دیگ بخار و صنایع مهندسی نیست و بیشتر در قطعات کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. و خدمات سرکوب صدای صنعت. برای جبران کیفیت لوله های جوشی، لوله های پیوسته یا لوله های مانیسمان در قطعات پرفشار صنعت تولید می شود.

از آنجایی که هیچ خط جوشکاری وجود ندارد که در آن عیوب، نشتی، میکروب ها و ترک ها رشد کنند، این نوع لوله در برابر فشار و تنش های فیزیکی بسیار مقاوم بوده و به خوبی با تغییرات آب و هوایی سازگار است. لوله مانیسمان که در بازار با نام منسمان نیز شناخته می شود، نوعی لوله بدون درز است که به دلیل روش ساخت خاص در صنایع حساس مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله برای اولین بار در اواخر قرن 19 وارد صنعت شد و نام مخترعان آن (برادران مانیسمن) نامگذاری شد. لوله مانیسمان اولین نوع لوله بدون درز است که در کشور معرفی شده است. ماده اولیه ساخت این نوع برش های فولادی به صورت شمش بوده و با روش های حرارت دهی، کشش، نورد، آبکاری و سانتریفیوژ به محصول نهایی تبدیل می شود. روش های خاص به کار رفته در تولید این نوع لوله باعث شده است که قیمت لوله مانیسمان نسبت به سایر لوله های موجود در بازار بالاتر باشد.

لوله مانهایم چیست؟

این نوع لوله اولین بار توسط یک مهندس آلمانی به نام مانیسمن و در ایران به این نام شناخته شد. همانطور که در بالا ذکر شد هارمونی لوله های مانیسمان آنها را از انواع دیگر لوله ها متمایز می کند. درز در لوله های جوشی حتی در شرایط ایده آل برای فرآیند جوشکاری به عنوان نقطه شروع ترک و رشد آن عمل می کند به همین دلیل این درز نسبت به سایر قسمت های لوله از استحکام کمتری برخوردار بوده و ضعیف عمل می کند. با این حال، لوله مانیسمان خطوط جوش یا اتصالات دیگر ندارد و بدنه لوله ساختاری یکنواخت دارد. در نتیجه از نظر استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر حرارت و فشارهای بالا از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و با قطعات صنعتی که نیاز به دقت بالایی در این خواص دارند، با موفقیت بیشتری کار می کنند. به طور کلی در صنعت فولاد لوله ها به دو صورت جوشی و پرچینی تولید می شوند. لوله های بدون درز Manisman نامیده می شوند. تفاوت این نوع لوله با لوله جوشی در این است که از آنجایی که هیچ گونه اتصالی ندارد، استحکام آن بسیار بیشتر است. ممکن است هنگام جوشکاری لوله جوشی، هر چقدر هم که دقت و وسواس داشته باشد، شکسته شود.

هر کارخانه لوله های مانیسمان را با استانداردی خاص و تایید شده تولید می کند. علاوه بر این، هزینه لوله به عوامل زیادی بستگی دارد و هر کارخانه ممکن است قیمت متفاوتی را در بازار ارائه دهد. به طور کلی دو استاندارد برای مانیسمن یا لوله پیوسته وجود دارد:

لوله های فولادی استاندارد ASME B36.10

لوله های فولادی بر اساس استاندارد ASME B36.19

هر یک از این استانداردها دارای قطر، ضخامت و طول خاصی برای لوله های بدون درز هستند. بنابراین، هر کارخانه ای که ادعا می کند محصولات خود را بر اساس یکی از این استانداردها تولید می کند، باید بر اساس همان معیار عمل کند.

لوله مانیسمان نوعی لوله بدون درز است

لوله مانیسمان از انواع لوله های بدون درز می باشد که به دلیل عدم جوشکاری در بخش هایی از صنعت که جواب لوله درز را نمی توان استفاده کرد. این لوله ها در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند که دلیل اصلی تفاوت قیمت البته همین تفاوت در ضخامت و سایز است.

انواع لوله مانیسمان را بشناسید

لوله های مانیسمان که از انواع لوله های فولادی هستند معمولا قطر کمی دارند و در صورت نیاز به قطرهای بزرگتر از این نوع فرآیند تولید تغییر کرده و گران می شود. استانداردهای لوله مانیسمان با توجه به کاربری، اندازه و مقطع به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این لوله ها معمولا در دو سایز 6 و 12 متری و گریدهای 20، 40، 60، 80، 120 و 140 تولید می شوند که از گریدهای 20 و 40 بیشتر از انواع موجود استفاده می شود.

با توجه به کارخانه تولید، لوله های مانیسمان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. تولید این لوله به دلیل فرآیند ساخت خاص توسط تعداد محدودی از کارخانه ها انجام می شود. اما تفاوت کمی در کیفیت و استاندارد لوله تولیدی این کارخانه ها وجود دارد، عوامل تعیین کننده قیمت آن ضخامت و اندازه لوله می باشد. شرکت لوله های دقیق کاویا ایران و کارخانه لوله و نورد اهواز از تولیدکنندگان داخلی چدن داکتیل هستند. البته لازم به ذکر است که در مقادیری موجودی به بازار وارد می شود. لوله های مانهایم به طور کلی به اشکال زیر تولید و به فروش می رسند.

کلاس بیستم

این لوله با وزنی در حدود 300 کیلوگرم، ضخامت 2 تا 6 میلی متر و اندازه آن 1 تا 12 اینچ است.

دسته 40

این لوله ها گاهی تا 500 کیلوگرم وزن دارند و اندازه آنها از 1 تا 12 اینچ متغیر است. همچنین ضخامت آن از 2 تا 12 میلی متر است.

دسته 60

جالب است بدانید که این لوله برخلاف سایر لوله های مانیسمن بی عیب نیست و از این رو تقاضای آن در بازار کم است. بسته به قطر آن از 8 تا 24 اینچ متغیر است، وزن های مختلفی نیز دارد.

80. دسته بندی

وزن محصول 150 کیلوگرم، ضخامت بین 3 تا 9 میلی متر. البته لازم به ذکر است که این تیوپ دارای سایزهای مختلفی می باشد.

دسته 120

وزن این محصول به 700 کیلوگرم می رسد و بسته به نیاز مشتری در سایزها و ابعاد مختلف تولید می شود.

دسته 160

وزن این لوله مورد استفاده در صنایع خاص بسیار بیشتر از سایر لوله ها می باشد.

مشخصات لوله های مانیسمن چیست؟

در حال حاضر لوله های با کیفیت از شرکت های داخلی و خارجی در داخل کشور خریداری می شود. اما همه آنها دارای مشخصات فنی یکسان با استفاده از استاندارد ساخت ASME B36.10 برای لوله فولادی و استاندارد ساخت ASME B36.19 برای لوله فولادی هستند. طبق این استاندارد برای هر مشخصه و مشخصات لوله مانهایم اندازه ای تعریف می شود که محصول نهایی باید با آن مطابقت داشته باشد. یکی از این ویژگی ها فشار کاری لوله است. فشار کاری لوله Mannesmann با اندازه، ضخامت و دمای کاری آن مشخص می شود. اما توجه داشته باشید که در دما و اندازه معین، این فشار برای همه لوله ها یکسان است، این خاصیت قابل بررسی است. برای لوله Mannesmann از ضخامت 1 تا 10 اینچ و در دماهای مختلف، این رتبه بندی تنش کاری در جداول استاندارد مناسب آورده شده است.

لوله مانیسمان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است

یکی دیگر از ویژگی های لوله های مانیسمان ضخامت یا به تعبیر فنی سطح آن است. ضخامت نیز بر اساس استانداردهای مختلف تولید می شود. مقاطع 20، 40 و 80 پرکاربردترین ضخامت ها هستند. به دسته 20 لوله نور نیز می گویند. بند 80 با استحکام بالا در شرایط فشار بالا و خورندگی استفاده می شود و یکی از سنگین ترین لوله ها به حساب می آید. این لوله ها از 1/8 اینچ تا 26 اینچ ساخته می شوند. تقریباً در تمام موارد صنعتی معمولاً از سایزهای بالای 26 اینچ برای جابجایی خطوط طولانی و کم فشار استفاده می شود و در این موارد تفاوت چندانی در خواص لوله درزدار و کامل وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است از لوله های جوشی ارزان قیمت استفاده شود و در نتیجه ساخت لوله بزرگتر از 26 اینچ به صرفه نیست.

استانداردهای بین المللی لوله های Manisman: ASTM – JIS – DIN

متداول ترین لوله های Mannesmann عبارتند از:

ASTM A106 که برای کاربرد در دمای بالا مناسب است.

ASTM A179 کربن کمتری دارد و اغلب برای خازن ها استفاده می شود.

ASTM A192 معمولا در دیگ های بخار استفاده می شود.

GB 3087، معمولاً برای پخت استفاده می شود.

روی سطح لوله های مانیسمان از روکش لاک استفاده می شود و در صورت نیاز به گالوانیزه کردن، سندبلاست روی سطح اجرا شود.

لوله مانیسمن کلاس 40 چیست؟

لوله مانیسمان گرید 40 که به لوله درز نیز معروف است یکی از محصولاتی است که برای مقاوم سازی ساختمان های مختلف استفاده می شود و بیشترین محبوبیت این لوله به دلیل استحکام و دوام بسیار زیاد آن است. البته مدل های دیگری از لوله های بدون درز نیز وجود دارد اما لوله 40 مانیسمان یکی از پرطرفدارترین ها به حساب می آید.

لوله Mannesmann چگونه ساخته می شود؟

همانطور که در بالا ذکر شد، روش های مختلفی برای ساخت لوله های بدون درز وجود دارد. به طور کلی تولید لوله های بدون درز نیازمند فرآیندی است که طی آن یک شمش فولادی که عموماً برای کاهش هزینه ها گرد است، به صورت لوله در می آید. در رایج ترین روش ساخت لوله های بدون درز، یعنی. روش فرز چرخشی، فرآیند تولید لوله مانهایم شامل مراحل زیر است:

برش: در ابتدا ورق استیل بنا به درخواست مشتری به ابعاد مورد نیاز برش داده می شود.

فاز گرمایش: در این مرحله شمش ها توسط کوره قوس الکتریکی با استفاده از گاز سوخت تا نقطه ذوب گرم می شوند.

دستگاه لخ پرس: با این دستگاه شمش از وسط پانچ می شود.

ابزار توسعه: سطح مقطع ورودی توسط این ابزار پوشش داده می شود.

مرحله شلیک سنبه: در این مرحله سنبه به طول 12 متر به داخل شمش فولادی شلیک می شود.

خم: در صورت وجود خمیدگی در لوله، در این مرحله از بین می رود و صاف و یکنواخت می شود.

جداسازی سنبه: سنبه از داخل لوله جدا می شود.

کروی شدن: در این مرحله بالا و پایین لوله نوک تیز، تیز و گرد است.

کشش: سایزهای مختلف لوله تا 24 متر کشیده می شود.

خنک سازی: لوله با آب و با فرآیند خاصی خنک می شود.

آزمایش: لوله های آزمایش در آزمایشگاه آزمایش می شوند تا در صورت معیوب بودن از لوله های دیگر جدا شوند.

پولیش: برای جلوگیری از خوردگی لوله با روغن مخصوص صیقل داده می شود.

بسته بندی: لوله ها معمولاً به شکل شش گوش با نوار بسته بندی می شوند و آماده بارگیری می شوند.

لوله مانیسمن گرید 40 یکی از بادوام ترین لوله ها می باشد

حرف پایانی

با توجه به مواد ذکر شده می توان دریافت که لوله مانیسمان به دلیل استفاده حساس در صنایع تحت فشار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکنواختی و عدم وجود درز و جوش در لوله مانیسمن باعث افزایش استحکام و مقاومت آن در برابر تغییرات دما و خوردگی و همچنین افزایش طول عمر آن شد. روش های مختلف تولید با توجه به تجهیزات و انرژی مورد نیاز آنها منجر به تفاوت قیمت لوله مانیسمان می شود. انتخاب صحیح ترین نوع، سایز و استاندارد لوله های مانیسمان با توجه به کاربرد، فشار، دما و شرایط کاری مطلوب ضروری است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *