دسته‌بندی نشده

مراحل خرید میلگرد از بورس کالا

خرید آرماتور در بورس یکی از راه های خرید این پروفیل فولادی است که مزایای بی شماری را به همراه دارد. یکی از مزیت های اصلی خرید یراق آلات در بورس کالا ثبات قیمت و کاهش تلاطم بازار است، اما این روش قوانین و شرایط خاصی دارد و باید زیر نظر دلال انجام شود. همچنین مشتری باید دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد تا از زیان های ناخواسته جلوگیری کند. بنابراین در این مقاله از دایره المعارف آهن و فلزات سعی شده است تمامی مراحل و نکات مهم خرید میلگرد از بورس بررسی شود تا با بهره مندی از دانش دقیق میلگرد را از بورس خریداری کنید.

1 چگونه در بورس معامله کنیم؟

2 مرحله خرید میلگرد از بورس کالا

3 حداکثر مقدار و ارزش تجهیزات قابل خرید در بورس چقدر است؟

4 دریافت میلگرد در بورس چقدر طول می کشد؟

5 مزیت خرید میلگرد از صرافی معدن

چگونه در بورس معامله کنیم؟

قبل از اینکه به طور مشخص مراحل خرید میلگرد از بورس را توضیح دهیم، ابتدا مراحل کلی معاملات سهام که برای خرید هر نوع کالایی ضروری است را توضیح می دهم و سپس به سراغ روش میلگرد برای خرید می رویم. بازار سهام

برای معامله در بازار سهام، در درجه اول به کد معاملاتی نیاز داریم. مراحل دریافت کد تراکنش در زیر توضیح داده شده است. پس از دریافت کد معاملاتی، برای شروع معاملات در بورس نیاز به ثبت نام در یکی از کارگزاران رسمی بورس داریم. جزئیات این مراحل را در زیر شرح می دهیم:

چگونه در بورس معامله کنیم؟

1- ثبت اطلاعات در سامانه SJAM

برای ثبت نام در سامانه سجام به سایت sejam.ir مراجعه کنید. اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید و کد تبادلی دریافت کرده اید، نیازی به ثبت نام مجدد ندارید. پس از تکمیل ثبت نام در سامانه سجام برای شما کد رهگیری ارسال می کنیم.

برای دریافت کد صرافی (کد مشتری) چه مدارکی لازم است؟

تمامی مراحل ثبت نام در سامانه سجام، تایید و دریافت کد تعویض به صورت حضوری امکان پذیر است. در فرآیند ثبت نام مستقیم ابتدا باید شماره همراه خود را وارد کنید، سپس ملیت و کد ملی خود را وارد کنید و پس از پرداخت هزینه 10000 تومانی مدارک مورد نیاز شامل مشخصات هویتی، تماس و مشخصات مالی شما می باشد. در صورت لزوم پر کنید.

اگر شخصا برای دریافت کد مبادله ای اقدام می کنید، به مدارک زیر نیاز دارید:

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد مشتری (کد صرافی).

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد بورسی شخص حقیقی: فتوکپی شناسنامه، فتوکپی شناسنامه، آدرس، کد پستی، اطلاعات تماس، شماره حساب و …. داده های داخلی که باید در فرم های ویژه ثبت نام کنید.

مدارک شخص حقوقی جهت اخذ کد سهام: فتوکپی نشریه رسمی ثبت شرکت، فتوکپی نشریه رسمی آخرین تغییرات شرکت، فتوکپی شناسنامه و گواهی دولتی اعضای شرکت. مدیریت شرکت، فهرست امضاها، فهرستی از کلیه سهامداران بالای 10 درصد، ارائه برای ارائه شماره حساب جاری شخص حقوقی به کارگزار.

2- تایید SJAM

این مرحله به صورت آفلاین انجام می شود، پس از دریافت کد رهگیری و استفاده از اپلیکیشن سیگنال، مراحل احراز هویت را تکمیل کنید. پس از انجام مراحل، پیامی مبنی بر تایید اطلاعات ارسال می شود. این تاییدیه نشان دهنده ثبت هویت شما به عنوان یکی از فعالان بازار سرمایه است. همچنین کد تعویض ظرف یک هفته کاری پس از احراز هویت برای شما ارسال خواهد شد.

3- ثبت کارگزاری

پس از انجام دو مرحله قبل، می توانید در کارگزار مورد نظر خود ثبت نام کرده یا حساب باز کنید. ثبت نام در کارگزاری به صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است. انتخاب کارگزار مناسب بسیار مهم است، زیرا کارگزار تمام مراحل خرید و فروش آتی، انجام معاملات و پشتیبانی در فرآیندهای مرتبط را انجام می دهد.

مراحل خرید میلگرد از بورس

برای خرید یا فروش آرمیچر در بورس باید به عنوان تولید کننده محصول یا خریدار وارد بورس شده و تمامی مدارک خود را ثبت کنید. این امر برای جلوگیری از ورود معامله گران یا سودجویان به بورس است.

در زیر به تمامی مراحل لازم برای خرید سهام از بورس کالا می پردازیم.

مراحل خرید میلگرد سهامی

مراحل خرید یراق آلات در بورس اوراق بهادار

مرحله اول: ارائه مدارک – دریافت کد مبادله (دریافت کد مشتری)

همانطور که گفتیم برای معامله میلگرد در بورس به عنوان تولید کننده یا خریدار لازم است اطلاعات خود را در سامانه سجام وارد کنید. مراحل ارسال مدارک و اخذ کد بورسی در ابتدای مقاله به طور کامل توضیح داده شده است. خریداران فروش مجدد علاوه بر مدارک هویتی باید پروانه ساختمانی نیز ارائه دهند. همچنین شرکت های ساختمانی و ساختمانی برای خرید میلگرد نیاز به تعیین فروشگاه با کد رهگیری دارند.

مرحله 2: کارگزار مناسب را انتخاب کنید – ثبت کارگزار

کارگزار مناسب را انتخاب کنید

در این مرحله باید از بین کارگزاران فرم تشکیل سهام، کارگزار مورد نظر خود را انتخاب و در آنجا ثبت نام کنید. دلیل انتخاب دلال این است که کارگزار تمام کارهای مربوط به خرید و فروش لوازم را برای شما انجام می دهد.

مرحله سوم: ثبت سفارش (پر کردن فرم درخواست خرید اسلحه) – تعیین قیمت – واریز 10% مبلغ خرید به کارگزار.

در این مرحله از خرید میلگرد در بورس باید فرم ثبت نام کارگزاری خود را پر کنید. در فرآیند خرید/فروش، مشخصات شما به عنوان خریدار و اطلاعات مربوط به محصولی که قصد خرید آن را دارید (مانند نوع محصول، مقدار محصول، نام سازنده و قیمت) باید پر شود. است. . نکاتی که باید هنگام پر کردن فرم قیمت گذاری به آنها توجه داشت، زیرا روش های مختلفی برای قیمت گذاری وجود دارد. این روش را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

سفارش قیمت باز

سفارش قیمت محدود

یکبار سفارش دهید

به طور کلی، مهم نیست که کدام یک از روش های قیمت گذاری را انتخاب می کنید، باید 10 درصد از ارزش معامله را به حساب کارگزار واریز کنید. این مبلغ به عنوان وثیقه معامله دریافت می شود. (این 10 درصد تضمینی برای انجام تعهدات خریدار است تا در صورت وقوع جرایم احتمالی، واسطه بتواند از این 10 درصد استفاده کند).

مرحله چهارم: خرید آرماتور توسط کارگزار – صدور فاکتور

با شروع ساعات تعیین شده برای انجام معاملات کالاهای مختلف، کالاها یک بار در بورس ارائه شده و مشخصات آنها بر روی تابلوی تالار نمایش داده می شود. در این مرحله کارگزار از طرف شما و بر اساس فرم سفارش شما اقدام به خرید یا فروش می کند. پس از ثبت سفارش، کارگزار بر اساس نیاز مشتری و محصولات موجود در انبار با سایر کارگزاران رقابت می کند و زمانی خرید را انجام می دهد که میلگرد مورد نیاز به مقدار کافی و با قیمت مناسب موجود باشد. کارگزار پس از خرید میلگرد اطلاعات تراکنش و کارمزد دلالی، کارمزد مبادله و … را برای خریدار ارسال می کند.

تبصره 1: بر اساس اطلاعیه سایت سازمان بورس ime.co.ir زمان ثبت سفارش از ساعت 9:45 الی 12:30، تالار صنعتی و بورس میلگردی از ساعت 10 آغاز می شود: 30 و ثبت سفارش در ساعت 10:45:59 برای صدور وجه و قابلیت تحویل به پایان می رسد.

تبصره 2: در صورت انصراف مشتری از معامله، باید در ابتدای معامله به کارگزار خود اطلاع داده و از معامله خارج شود.

تبصره 3: حجم خرید میلگرد از بورس کالا دارای حداقل معینی بوده و باید حداقل 20 تن و بیشتر سفارش داده شود.

مرحله پنجم: پرداخت کل مبلغ توسط خریدار و کسر کارمزد دلالی

در این مرحله وظایف تراکنش مشخص می شود. و اگر معامله انجام نشود کارگزار ظرف دو روز پیش پرداخت شما را بازپرداخت می کند. اما اگر معامله کامل باشد مراحل زیر رخ خواهد داد:

کارگزار برای شما فاکتور ارسال می کند. فاکتور شامل پرداخت قرارداد و هزینه های قابل اجرا می باشد.

باید موجودی (به استثنای 10 درصدی که در ابتدا پرداخت کردید) را ظرف 3 روز کاری پرداخت کنید و رسید واریزی را به کارگزار تحویل دهید. (نام سپرده گذار باید با نام خریدار مطابقت داشته باشد)

اگر ظرف 3 روز کاری پرداخت را انجام ندهید، باید 0.25 درصد از ارزش معامله را به عنوان جریمه به ازای هر روز تاخیر پرداخت کنید. جریمه ظرف 10 روز قابل پرداخت است اما اگر بیش از 10 روز طول بکشد، معامله باطل می شود و باید علاوه بر جریمه، کارمزد را به خریدار/فروشنده کالا نیز پرداخت کنید. این مبلغ از سپرده اولیه اخذ می شود.

جامع ترین راهنمای خرید میلگرد

جامع ترین راهنمای خرید میلگرد

هزینه های پرداخت شده توسط مشتری

هزینه های پرداخت شده توسط مشتری برای تعویض کالا عبارتند از:

0.18٪ ارزش تجاری برای کارگزاران

0.06 درصد ارزش معاملاتی شرکت بورس کالا

0.04 درصد مبلغ وام از سازمان بورس و اوراق بهادار

مالیات بر ارزش افزوده 9%

مرحله ششم: دستیابی به محصول

دریافت ادغام از بورس اوراق بهادار

پس از پرداخت قیمت باری که خریداری کرده اید، کارگزار با تسویه حساب (نماینده نهاد حاکمیتی بورس کالا) تسویه حساب می کند و اسناد تسویه را برای کارگزار فروشنده ارسال می کند. کارگزار فروشنده نیز تأییدیه سفارش را برای کارگزار شما ارسال می کند. در مرحله بعد تولید کننده فاکتور فروش صادر می کند و شما از فاکتور صادر شده توسط کارگزار مطلع می شوید.

پس از صدور صورتحساب فروش توسط سازنده. پیمانکار حمل و نقل آرماتور توسط خریدار با توافقات لازم با فروشنده تعیین می شود و نحوه تحویل و آدرس محل تخلیه توسط خریدار تعیین می شود. و کارگزار مسئول پیگیری کلیه مراحل می باشد.

حداقل و حداکثر میلگرد قابل خرید در بورس چقدر است؟

حداقل خرید میلگرد در بورس کالا حداقل یک ظرفیت است که می تواند 20، 23 یا 25 تن باشد. حداکثر حجم خرید نیز می تواند برابر با حجم محصولی باشد که کارخانه درخواستی می تواند عرضه کند. البته در برخی موارد ممکن است سازمان بورس کالا حداکثر حجم خرید را در شرایط خاص بازار رقابتی در همان روز اعلام کند.

دریافت میلگرد از بورس چقدر طول می کشد؟

در بورس، سازنده تامین کننده اتصالات زمان تحویل را در زمان تحویل کالا اعلام می کند که معمولاً 1 یا 2 ماه است، اما پس از محاسبه، مشتری می تواند با توافق کارخانه و در صورت امکان: کاهش زمان حمل و نقل و تحویل آن اول آن را بگیرید.

مزایای خرید آرماتور در بورس کالا

مزیت اصلی خرید و فروش میلگرد در بورس کالا، قیمت گذاری با شرایط منصفانه و بر اساس عرضه و تقاضا است که باعث شفافیت و مقایسه قیمت ها در این بازار می شود.

یکی دیگر از مزایای خرید میلگرد در بازار مالی، تضمین کیفیت محصول خریداری شده و دارای برند واقعی است که نشان از ضریب اطمینان بالای این نوع معاملات دارد. علاوه بر این، فرصت خرید اینترنتی و سرعت بالای خرید و فروش، فرصت دیگری برای خرید میلگرد در بازار مالی است، اما شایان ذکر است که ورود به معاملات مالی در بازار مستلزم تحلیل سیاسی و اقتصادی و همچنین کافی است. تجربه. نداشتن دانش کافی در این زمینه می تواند منجر به زیان های مالی شود. همچنین علاوه بر نیاز به دانش بورس، داشتن اطلاعات کافی برای اطلاع از زمان مناسب خرید میلگرد یکی از الزامات مهم است. برای این منظور توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید. در این مقاله تمامی عوامل موثر بر قیمت میلگرد و راه های تعیین زمان مناسب برای خرید میلگرد را ارائه می دهیم.

# باید خواند شود

آهن ملت ها

نکته تخصصی آهن نام: چگونه بهترین زمان خرید میلگرد را تعیین کنیم

زمان خوبی برای خرید میلگرد

به طور کلی می توان گفت که عرضه مستقیم یراق آلات به بورس و خرید و فروش در این بستر باعث کاهش نوسانات بازار، تثبیت قیمت، کاهش دست معامله گران از بازار و ایجاد شرایط بهتر برای خریداران می شود. از این محصول

نتیجه گیری

برای خرید و فروش میله در بورس ابتدا باید شناسه یا شناسه شرکت خود را در بورس ارائه دهید. پس از آن با انتخاب فروشنده کالای مورد نظر برای خرید و فروش، کد بورسی را دریافت کرده و فرم های ثبت سفارش را پر کنید. هنگام خرید میلگرد در بورس کالا، لازم است 10 درصد ارزش کالا در ابتدا پرداخت شود، این امر به عنوان تضمینی برای انجام تعهدات خریدار انجام می شود. خرید و فروش از طریق بورس کالا دارای مزیت های بسیاری است که از مهمترین آنها می توان به شفافیت قیمت و قابلیت مقایسه با یکدیگر اشاره کرد.

سوالات متداول در مورد مراحل خرید کالا از بورس کالا

از کجا می توانم اطلاعات مربوط به صرافی را پیدا کنم؟

برای استعلام و دریافت اطلاعات مبادله کالا باید از سایت رسمی بورس کالا ime.co.ir استفاده کنید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش بازخرید کالا در وب سایت tsetmc.com اطلاعات مرتبط را بیابید.

چگونه میلگرد در بورس کالا بخریم؟

ابتدا خریدار نیاز به دریافت کد صرافی دارد و سپس با انتخاب کارگزار مناسب و ثبت سفارش با آن، تمامی مراحل خرید توسط کارگزار انجام می شود. خریدار پس از تکمیل مراحل خرید 3 روز کاری فرصت دارد تا مبلغ را پرداخت کند. جزئیات فرآیند خرید میلگرد در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

برای دریافت کد مشتری یا کد صرافی چه مدارکی لازم است؟

برای دریافت کد مشتری، شخص حقیقی به مدارکی مانند کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، اطلاعاتی شامل آدرس، کد پستی، شماره تماس، شماره حساب و … نیاز دارد و باید آن را ثبت کنید. اطلاعات در فرم مورد نیاز

خرید آرمیچر از بورس چه مزایایی دارد؟

تامین مستقیم میلگرد در بورس و خرید و فروش آنلاین. علاوه بر حذف محدودیت های سنتی بازار، همچنین قیمت ها را شفاف و قابل مقایسه می کند. همچنین باعث کاهش سردرگمی در بازار و ثابت نگه داشتن قیمت این محصول می شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *