دسته‌بندی نشده

مفتول مسوار چیست و روش تولید آن

مفتول مسوار چیست و روش تولید آن

مفتول یک محصول بسیار مفید و همه کاره است که می تواند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، همه طناب های فولادی دارای منطقه استفاده یکسان نیستند، زیرا مفتول هایی با درجه های مقاومت، کشش و ضخامت متفاوت برای اهداف مختلف تولید می شوند.

در این مطلب یکی از کابل هایی که در زندگی روزمره با آن زیاد سر و کار دارید را به شما معرفی می کنیم که کابل های مسوار یکی از آن هاست. برای آشنایی با نخ مسوار، روش ساخت و کاربردهای آن، تا انتهای مطلب با آهن نمل همراه باشید.

1 تاریخ و مفطل مسوار

2 مفتول مسوار چیست؟

3 ویژگی مکانیکی و شیمیایی مفتول مسوار

از مفتول 4 پین استفاده می کند

5 ساخت کابل مسوار

6 تفاوت بین مفتول پیچ خورده، مفتول مسی و مفتول مسی

7 تولید کننده کابل MASWAR

8 کارخانه مسوار

9 نکته برای خرید مفتول مسوار

10 قیمت نخ مسوار

11 فروش مفتول مسوار

تاریخچه مفتول سیاه

در سال 1450 قبل از میلاد استفاده از آمتیست در بین مصریان و رومی ها رواج داشت که پس از طلا و نقره بسیار رایج شد زیرا بر خلاف سایر فلزات، آمتیست در طول زمان تغییر نمی کند. با گذشت زمان از این محصول در لوازم خانگی، مصارف صنعتی و سایر صنایع مانند مغازه سازی و ظروف سازی استفاده شده است.

در حال حاضر محصولات فولادی به طور گسترده در صنایع مختلف به ویژه در بخش ساختمان استفاده می شود. مفتول یکی از این نوع محصولات است. به طور کلی یک محصول فولادی که معمولاً دارای سطح مقطع 0.4 تا 4 میلی متر است. برای مطالعه ادامه این مقاله و آشنایی با انواع نخ ها روی لینک زیر کلیک کنید:

“انواع مفتول و روش های تولید هر یک از آنها در کارخانه”.

مفتول مسوار چیست؟

مفتول آهن گالوانیزه که با لایه ای از سولفات مس تولید می شود، مفتول مسوار نامیده می شود. این محصول در زبان لاتین به (مفتول مسی) یا (مفتول فولادی با روکش مس) معروف است و CCW یا CCSW نیز نامیده می شود. این محصول به صورت شاخه ای، کلاف، کلاف و کلاف به فروش می رسد.

در واقع این مفتول ها با مس و قلع معمولاً بین 85 درصد قلع، 2 درصد مس، 5 تا 10 درصد آنتیموان و مقدار کمی نقره و بیسموت پوشیده می شوند، اما در اصل به این مفتول ها مفتول مسی می گویند. در رنگ مسی محبوب و در بازار موجود است.

مفتول مسوار نقطه ذوب پایینی بین 170 تا 230 درجه سانتیگراد دارد، بنابراین کاربردهای زیادی در کاربردهای جوشکاری دارد. لازم به ذکر است که ترکیب این بردها انعطاف، انعطاف و سختی را به گوشی ارائه می کند.

دسته مفتول چیست؟

مفتولی  مصور

مفتول مسوار استحکام کششی بالایی فولاد و رسانایی مس دارد. مواد اصلی معمولا فولاد کم کربن هستند و به عنوان مفتول یا رسانای داخلی کابل های کواکسیال استفاده می شوند. مفتول مسوار بر اساس استانداردهای ASTM B-452 با نفوذپذیری 40 درصد در دو حالت کشش نرم و سخت تولید می شود.

خواص مکانیکی و شیمیایی مفتول مسوار

فلزات مورد استفاده در مفتول مسوار شامل قلع (قلع)، مس (مس)، آنتیموان (Sb)، فسفر (P)، منگنز (Mn)، سیلیکون (Si)، کربن (C)، گوگرد (S) و درصدی از مواد کوچک است. نقره و بیستیم.

ضخامت آبکاری مفتول مسوار باید حداقل 0.07 تا حداکثر 1 میکرون آبکاری مس با کیفیت بالا باشد.

گریدهای مفتول ماسور موجود در بازار عبارتند از ST1KP، SAE1010، SAE1006T و SAE1008.

مفتول مسوار چیست و روش تولید آن

مفتول مسوار چیست و روش تولید آن

قطر مفتول 0.07 تا 10 میلی متر است.

وزن هر مفتول مازووار 15، 30 و 50 کیلوگرم است.

طول هر شاخه مفتول 20، 100، 200 و 300 سانتی متر است.

تجزیه و تحلیل خواص مکانیکی طناب مفتولی

%C %Si %Mn %P %S شرایط سیم، تحمل پوشش سطح مجاز

1 SAE1006 MAX 0.08 MAX 0.1 0.25-0.4 MAX 0.02 MAX 0.02 کشش سرد +0 -0.03 MAX حداکثر 1 میکرون

2 SAE1008 MAX 0.1 MAX 0.1 0.3-0.5 MAX 0.02 MAX 0.02 طراحی سرد +0 -0.03 MAX MAX میکرون 1

3 SAE1010 0.08-0.13 MAX 0.1 0.3-0.6 MAX 0.02 MAX 0.02 استحکام کششی سرد +0 -0.03 MAX میکرون 1

4 ST1KP 0,06-0,12 MAX 0,05 0,25-0,5 MAX 0,04 MAX 0,05 Kaltgezogen +0 -0,03 MAX میکرومتر 1

5 RST34-2 MAX 0,15 MAX 0,35 MAX 0,5 MAX 0,025 MAX 0,025 +0 -0,03 MAX 1

مشخصات مکانیکی و شیمیایی مفتول مسوار

با استفاده از مفتول مسوار

مفتول مانند سایر مفتول ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و در اندازه های مختلف برای هر نوع کاربری تولید می شود. برخی از کاربردهای مفتول مسوار عبارتند از:

استفاده از مفتول مسوار

کاربرد مفتول مشور

تولید مفتول و کابل

تقویت ساختمان

عملیات جوشکاری و جوشکاری مفتول را انجام دهید

انواع چوب لباسی و چوب لباسی درست کنید

ساخت نمایشگر برای یخچال فروشگاهی

قفسه و جعبه برای نگهداری

ساخت بدنه فیلتر هوا

محصولات راه آهن

صنعت آشپزخانه

ساخت انواع سنجاق

تزیینات و لوازم تزئینی

کار برق

ساخت موتور

ساخت قطعات فلزی

تولید پنل خورشیدی

تولید عمده سوزن و پیچ

تولید ترانسفورماتور

عملکرد در مفتول پیچ هدفون و بلندگو

برای اطلاع از بهترین قیمت نخ مسوار به سایت آهن ملی مراجعه کنید.

تولید مفتول مسوار

مفتول مسوار مانند سایر مفتول ها از شمش فولادی ساخته می شود. شمش ها در کوره مخصوص تا دمای 1200 درجه سانتیگراد گرم می شوند و با توجه به قطر مفتول از نوردها عبور می کنند و به کمک ماشین آلات به کلاف و توپی تبدیل می شوند. پس از آن، فرآیند نورد سرد انجام می شود.

نخ های آماده شده با دستگاه های طولی به اندازه دلخواه بریده می شوند. پس از آن، مهمترین مرحله در تولید نخ مسوار، چربی زدایی است. چربی زدایی عبارت است از تمیز کردن مفتول از هرگونه آلودگی، رسوبات و ناخالصی هایی مانند زنگ زدگی، کلرید، سولفات و گوگرد.

مفتول های مسی باید با دقت با مواد شوینده مخصوص تمیز شوند تا در مرحله عبور از حوضچه سولفات مس به دلیل وجود محلول در محیط مرطوب، لکه های سیاه ایجاد نشود. .

لازم به ذکر است که در مرحله پوشش سیم، سطح مفتول با پوشش مس با کیفیت حدود 1 میکرون پوشانده می شود. در نهایت مفتول از طریق تجهیزات مفتول پیچ و انشعاب در بازار توزیع می شود.

محصول مفتول مسوار

 

تولید مفتول مسوار

تفاوت بین مفتول رشته ای، مفتول مسی و مفتول مسی

همانطور که در بالا ذکر شد، مفتول مسوار از فولاد RST34 ساخته شده است که با نورد سرد و گرم مانند مفتول گالوانیزه تولید می شود. مفتول روکش مسی در لاتین (مس دار) یا (مفتول آلومینیومی) نامیده می شود که از آلومینیوم فلزی ساخته شده و به نام CCAW نیز شناخته می شود. به علاوه مفتول مسی از تمامی اجزای آن از فلز مس خالص ساخته شده و به آن (مفتول مسی بدون اکسیژن) می گویند.

ماشین آلات تولید مفتول مسوار

برای تولید مفتول با کیفیت بهتر است از تجهیزات پیشرفته و مجهز برای تولید مفتول استفاده شود اما به طور کلی تجهیزات لازم برای تولید این مفتول ها عبارتند از: تجهیزات کشش، سیستم های کشش، مش، سیستم مفتول پیچی، تجهیزات مفتول پیچی. کوره مفتول پیچ، انشعاب، هوا و زمین برای آنیل اتوماتیک سیم.

کارخانه تولید مسوار

کارخانه های فعال در زمینه تولید مفتول مسوارد در کشورمان به شرح زیر است:

تاجیک

نخ لبه یک طرفه

کامل

رمان ·

خوب

مهرداد

اروف

میهن نور

آلاویتا

عادت داشتن

صنعت گوشی جدید

مسوار نورد متین

روزنامه فولادگستر

کویر کاشان

کارخانه تولید مسوار

کارخانه تولیدی ماسواری

نکاتی برای خرید نخ مسوار

در حین تولید مفتول مصور، ناظر باید از ابتدا تا انتهای فرآیند تولید، بر عملیات نظارت داشته باشد، زیرا در اثر عملکرد اشتباه، قالب، نرمی، سختی، مس داخل مفتول می ریزد. همچنین برای جلوگیری از زنگ زدگی، مفتول های مسوار باید به صورت دسته های ضخیم و عایق توزیع شوند.

سطح نخ های مازواری باید روشن، صاف و صیقلی باشد. در صورت وجود لکه یا آسیب بر روی سطح گوشی، قیمت آن کاهش می یابد و در هیچ آب و هوایی از آن استفاده نمی شود.

قیمت سهام مسوار

قیمت نخ مسوار به نوع مجموعه بستگی دارد. یعنی قیمت نخ کلاف و نخ دوشاخه با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این، ضخامت نخ بسته به کاربرد متفاوت است و قیمت آن نیز متفاوت است.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات مفتولی می توانید به سایت آهن ملل مراجعه کنید و با عضویت در کانال تلگرامی این سایت نیز می توانید هر روز قیمت فلزات مختلف را دنبال کنید.

فروش مفتول مسوار

مفتول های پیچ خورده به صورت سوئیسی و بدون گره بین لایه هاسپل عرضه می شوند و طبق سفارش مشتری در میله های فلزی یا پلاستیکی در اندازه های مختلف پیچیده می شوند.

همانطور که قبلا ذکر شد این نخ ها به صورت کلاف و قرقره در وزن های 15 تا 100 کیلوگرم و ابعاد 0.5 تا 6 متر در بازار موجود می باشد.

اخرین حرف

مفتول مسوار نوعی مفتول آهنی است که با قلع و فلز مس روکش شده است. از جمله مصارف این مفتول می توان به ساخت مفتول و کابل، آرماتور ساختمان، ساخت و اتصال مفتول جوش، ساخت آویز و آویزهای مختلف، ساخت منقل یخچال، قفسه فروشگاهی، جعبه و … در تولید مفتول مسوار اشاره کرد. چربی زدایی یکی از مهمترین مراحل است. زیرا اگر کابل به درستی تمیز نشود فرآیند آبکاری قطع می شود.

برای خرید نخ مسوار باید به استاندارد توجه کرد. سطح مفتول باید سالم، براق و روشن باشد. بسته های مفتول مسوار به صورت کلاف و شاخه ای در بازار توزیع می شود.

سوالات متداول مفتول مسوار چیست و چگونه آن را تولید کنیم

کاربرد طناب مسوار چیست؟

از کاربردهای آن می توان به تولید مفتول و کابل و سیم، یراق آلات ساختمانی، تولید مفتول جوش و جوشکاری، تولید آویز و آویزهای مختلف، تولید توری سردخانه و قفسه و جعبه خرده فروشی و … اشاره کرد.

تفاوت بین رشته های دستبند، مفتول های مسی و رشته های برنجی چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، مفتول مسوار از فولاد RST 34 ساخته شده است که در فرآیند نورد سرد و گرم مشابه مفتول گالوانیزه تولید می شود. در حالی که مفتول مسی که در لاتین (مس پوشیده شده) یا (مفتول آلومینیومی) نامیده می شود، از فلز آلومینیوم ساخته شده است و به عنوان CCAW نیز شناخته می شود. مفتول مسی که تمامی اجزای آن از فلز مس خالص ساخته شده و به آن (مفتول مسی بدون اکسیژن) می گویند.

درجات مسور تار چیست؟

گریدهای موجود مفتول مسوار در بازار ST1KP، SAE1010، SAE1006T و SAE1008 هستند.

مفتول یک محصول بسیار مفید و همه کاره است که می تواند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، همه مفتول بکسل ها به یک اندازه استفاده نمی شوند، زیرا مفتول ها در سطوح مختلف مقاومت، کشش و ضخامت برای اهداف مختلف تولید می شوند.

در این مقاله قصد داریم تارهایی را به شما معرفی کنیم که در زندگی روزمره خود زیاد با آنها کار می کنید و رشته پالس یکی از آنهاست. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا در مورد ماسر تار، فرآیند ساخت و کاربردهای آن بدانید.

1 صحبت در مورد مفطول مسوار

2 مفتول مسوار چیست؟

3 خواص مکانیکی و شیمیایی سیم

4 کاربرد مفتول های مسواری

5 تولید سیم

6 تفاوت بین مفتول پیچ خورده، مفتول مسی و مفتول مسی

7 دستگاه مفتول ساز مسوار

کارخانه 8 ماسواری

9 نکته برای خرید نخ مسوار

هزینه تلفن 10 مسوار

فروش مفتول مسوار 11

تاریخچه مفتول مسوار

استفاده از مسوار در سال 1450 قبل از میلاد در بین مصریان و رومی ها رواج داشت که پس از طلا و نقره بسیار رواج داشت، زیرا مسوار بر خلاف سایر فلزات به مرور زمان کدر و کدر نمی شود. با گذشت زمان این محصول در صنایع دیگری مانند لوازم خانگی، مصارف صنعتی و ساخت قفسه و ظروف مورد استفاده قرار گرفت.

در حال حاضر مصنوعات فولادی در صنایع مختلف به ویژه ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارند. نخ یکی از این محصولات است. به طور کلی، یک محصول فولادی با مقطع معمولاً 0.4 تا 4 میلی متر است. برای خواندن ادامه این مقاله و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع نخ روی لینک زیر کلیک کنید.

مفتول آهنی گالوانیزه که با پوششی از سولفات مس ساخته می شود، مفتول مسوار نامیده می شود. این محصول در زبان لاتین (Copper-clad Wire) یا (Copper-clad Steel Wire) نامیده می شود و CCW یا CCSW نیز نامیده می شود. این محصول به صورت شاخه ای، کلاف، قرقره و هاسپل به فروش می رسد.

اساساً این مفتول ها از مس و قلع ساخته می شوند که معمولاً بین 85% قلع، 2% مس، 5% تا 10% آنتیموان و مقدار کمی نقره و بیسموت است که به این مفتول ها مفتول مسی می گویند. در رنگ برنزی محبوب و در بازار موجود است.

نقطه ذوب مفتول ماسور کم و بین 170 تا 230 درجه سانتیگراد می باشد، بنابراین کاربردهای زیادی در جوشکاری دارد. لازم به ذکر است که ترکیب این روغن ها به مفتول انعطاف پذیری، انعطاف پذیری و استحکام می بخشد.

مفتول مسوار چیست؟

مفتول مسوار چیست؟

مفتول مسوار دارای فولاد با استحکام بالا و خاصیت رسانایی مس است. مواد اصلی معمولا فولاد کم کربن هستند و به عنوان مفتول یا در کابل های کواکسیال هادی استفاده می شوند. مفتول مسوار بر اساس استانداردهای ASTM B-452 با رسانایی 40 درصد در هر دو حالت کشش مرطوب و خشک ساخته شده است.

خواص مکانیکی و شیمیایی مفتول مسوار

فلزات مورد استفاده در شبکه مفتولی  شامل قلع (قلع)، مس (مس)، آنتیموان (Sb)، فسفر (P)، منگنز (Mn)، سیلیکون (Si)، کربن (Si)، گوگرد (S) و روی هستند. کمی نقره و بیستمتو.

ضخامت روکش مفتول مصور باید از روکش مسی مرغوب با حداقل ۰/۰۷ و حداکثر ۱ میکرون باشد.

گریدهای مفتول مسوار موجود در بازار عبارتند از ST1KP، SAE1010، SAE1006T و SAE1008.

قطر مفتول 0.07 تا 10 میلی متر است.

وزن هر رول نخ مازووار 15، 30 و 50 کیلوگرم می باشد.

طول هر شاخه مفتول 20، 100، 200 و 300 سانتی متر است.

طبقه بندی مشخصات مکانیکی طناب فولادی را تجزیه و تحلیل کنید.

%C %Si %Mn %P %S پوشش سطحی (پوشش مسوار) شرایط تحمل مجاز برای سیم

1 SAE1006 MAX 0.08 MAX 0.1 0.25-0.4 MAX 0.02 MAX 0.02 کشش سرد +0 -0.03 MAX MAX میکرون 1

2 SAE1008 MAX 0.1 MAX 0.1 0.3-0.5 MAX 0.02 MAX 0.02 طراحی سرد +0 -0.03 MAX MAX میکرون 1

3 SAE1010 0.08-0.13 MAX 0.1 0.3-0.6 MAX 0.02 MAX 0.02 کشش سرد +0 -0.03 MAX Micron 1

4 ST1KP 0.06-0.12 MAX 0.05 0.25-0.5 MAX 0.04 MAX 0.05 MALVARMA DESENO + 0 -0.03 MAX MAX میکرومتر 1

5 RST34-2 MAX 0,15 MAX 0,35 MAX 0,5 MAX 0,025 MAX 0,025 +0 -0,03 MAX MAX میکرون 1

خواص مکانیکی و شیمیایی مفتول مسوار

استفاده از مفتول های زمین

مفتول بکسل مانند سایر محصولات مفتولی  در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در اندازه های مختلف برای هر نوع کاربری تولید می شود. در زیر به برخی از کاربردهای مفتول مسوار اشاره می شود:

کاربردهای نخ مسوار

کاربردهای نخ مسوار

صنعت مفتول و کابل

تقویت سازه

تولید مفتول جوش و کار جوشکاری

تولید انواع چوب لباسی و رخت آویز

ساخت صفحه نمایش یخچال فروشگاهی

قفسه و جعبه ذخیره سازی

تولید فریم فیلتر هوا

محصولات راه آهن

آشپزخانه صنعتی

ساخت انواع قلاب

جواهرات و لوازم تزئینی

کار برق

ساخت موتور

تولید قطعات فلزی

تولید پنل خورشیدی

تولید انواع منگنه، سوزن و پیچ و مهره

تولید ترانسفورماتور

کاربرد در مفتول پیچی هدفون و بلندگو

برای اطلاع از بهترین قیمت توری مسوار به سایت آهن ملی مراجعه کنید.

ساخت پایان مصور

مفتول مسواری مانند سایر مفتول ها از شمش فولادی ساخته می شود. شمش ها را در کوره های مخصوص تا دمای 1200 درجه سانتیگراد گرم می کنند و از ماشین های نورد عبور می دهند تا با توجه به قطر مفتول به کلاف و گره تبدیل شوند. پس از آن، فرآیند نورد سرد انجام می شود.

الیاف آماده شده با برانکارد به اندازه دلخواه کشیده می شوند. پس از آن مهمترین مرحله در ساخت نخ های مسوار چربی زدایی است. چربی زدایی به معنای تمیز کردن مفتول از خاک، رسوبات و ناخالصی هایی مانند زنگ زدگی، کلریدها، سولفات ها و سولفیدها است.

مفتول های مسی به دلیل ماهیت آلیاژی که دارند در مناطق مرطوب زنگ می زند، بنابراین لازم است در مرحله عبور از حوضچه سولفات مس، آنها را با مواد شوینده مخصوص تمیز کرد تا از ایجاد لکه های سیاه در سیستم جلوگیری شود.

در مرحله پوشش مفتول ها باید توجه داشت که سطح مفتول ها با یک لایه مس مرغوب حدود 1 میکرون پوشیده شده است. در نهایت، مفتول ها با استفاده از دستگاه های مفتول پیچ و مفتول پیچ پر سرعت در بازار توزیع می شوند.

ساخت مفتول مسوار

تولید مفتول مسوار

تفاوت بین مفتول مسوار، مفتول مسی و مفتول مسی

همانطور که در بالا ذکر شد، مفتول مسواری از فولاد RST34 تولید شده توسط فرآیند نورد سرد و گرم مانند مفتول گالوانیزه ساخته شده است. مفتول روکش مسی در لاتین (مفتول مسی) یا (مفتول آلومینیومی) نامیده می شود، از فلز آلومینیوم ساخته شده و به نام CCAW نیز شناخته می شود. همچنین مفتول مسی تمامی اجزای آن از فلز مس خالص ساخته شده و به آن (مفتول مسی بدون اکسیژن) می گویند.

دستگاه تولید مفتول مسوار

برای تولید مفتول با کیفیت بهتر است از تجهیزات پیشرفته و مجهز برای تولید مفتول استفاده شود، اما به طور کلی برای تولید این مفتول ها به تجهیزات زیر نیاز است: دستگاه های کشش، سیستم های مفتول کشی، صفحه دستگاه بافندگی، سیستم مفتول پیچی. ، بادگیر، انشعاب، کوره هوا و زمین برای مفتول اتوماتیک برای یخ زدایی.

کارخانه تولید Miswar

کارخانه های فعال در زمینه تولید نخ مسوار در کشورمان به شرح زیر است:

سام-سلام

مفتول افرای یک طرفه

کامل

رومی

فوق العاده

مهرداد

پایین

میهن نور

علوی

عادت داشتن

صنایع جدید نخ

مسوار نورد متین

روزنامه فولادگستر

کویر کاشان

کارخانه تولیدی مسوار

کارخانه تولید مسوار

نکات مفتول مسوار

در تولید مفتول مسوار نظارت باید از ابتدا تا انتهای فرآیند تولید را دنبال کند زیرا کار اشتباه روی مفتول منجر به قالب، نرمی، سختی و مس می شود. همچنین برای جلوگیری از زنگ زدگی، مفتول های مسوار باید به صورت دسته های ضخیم و عایق پخش شوند.

سطح نخ مسوار باید براق، صاف و صیقلی باشد. در صورت وجود لکه و آسیب بر روی سطح نخ، قیمت کاهش می یابد و در هر آب و هوایی قابل استفاده نیستند.

قیمت مفتول مسوار

قیمت مفتول ها بستگی به نوع مونتاژ آنها دارد یعنی قیمت مفتول کلاف و انشعاب با یکدیگر متفاوت است. همچنین بسته به استفاده از طناب ضخامت آنها متفاوت است و به همین دلیل قیمت ها با یکدیگر متفاوت است.

اگر می خواهید از قیمت روز محصولات مفتولی مطلع شوید، می توانید به سایت آهن ملل مراجعه کنید و به عنوان عضو کانال تلگرامی این سایت، قیمت فلزات مختلف را در روز خود دنبال کنید.

فروش مفتول مسوار

طناب های مسوار به سبک سوئیسی بدون گره بین لایه هاسپل ارسال می شود و بسته به درخواست مشتری به فلزات یا پلاستیک های مختلف متصل می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد این کابل ها به صورت کلاف و کلاف در وزن های 15 تا 100 کیلوگرم و در سایزهای 0.5 تا 6 متری در بازار موجود می باشد.

مفتول مسوار نوعی مفتول فولادی است که با فلزات قلع و مس روکش شده است. از کاربردهای این مفتول می توان به تولید مفتول و کابل، آرماتوربندی ساختمان، تولید مفتول جوش و جوشکاری، تولید آویز و آویز انواع، تولید سرند یخچال، قفسه مغازه، جعبه و … اشاره کرد. چربی زدایی یکی از مراحل مهم در تولید مفتول مسوار است. زیرا اگر مفتول به درستی تمیز نشود، مرحله آبکاری قطع می شود.

برای خرید مفتول خوب باید به کیفیت آن توجه کرد. سطح زنجیر باید سالم، تمیز و براق باشد. نخ مسوار به صورت طرح دار و کلاف در بازار توزیع می شود.

سوالات متداول تار مسور چیست و چگونه آن را تولید کنیم

مفتول مسواری برای چه مواردی استفاده می شود؟

از جمله کاربردهای آن می توان به ساخت مفتول و کابل و سیم، آرماتوربندی ساختمان، ساخت مفتول برای عملیات جوشکاری و جوشکاری، ساخت انواع آویز و آویز، ساخت سرند یخچال و قفسه و جعبه برای مغازه ها و غیره

تفاوت مفتول مسوار، مفتول مسی و مفتول مسی چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، مفتول مسی از فولاد RST34 ساخته شده است که در فرآیند نورد سرد و گرم مشابه مفتول گالوانیزه تولید می شود. در حالی که مفتول مسی که در لاتین (مس پوشیده شده) یا (مفتول آلومینیومی) نامیده می شود، از فلز آلومینیوم ساخته شده و CCAW نیز نامیده می شود. مفتول مسی، تمام قطعات از فلز مس خالص ساخته شده و به آن (مفتول مسی بدون اکسیژن) می گویند.

درجه مفتول مسوار چقدر است؟

گریدهای موجود مفتول مسی موجود در بازار عبارتند از ST1KP، SAE1010، SAE1006T و SAE1008.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *