دسته‌بندی نشده

میلگردهای چه اندازه ای برای ساخت و ساز استفاده می شود؟

کدام کارخانه‌ها میلگرد با کیفیت تولید می‌کنند؟

به جرات می توان گفت که آرماتوربندی یکی از مهم ترین بخش ها در زمینه ساخت و ساز است. یک سازه بدون میلگرد را نخواهید دید! محاسبه میزان مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز ساختمان اعم از آرماتور و چوب موضوعی مهم و ضروری در پروژه های ساختمانی می باشد. به طور کلی، برای شروع هر ساخت و ساز، برآورد اولیه لازم است. چیزهای مختلف مانند هزینه یا مقدار تجهیزات مورد نیاز. در این مقاله می خواهیم تجهیزات لازم برای ساختمان را در نظر بگیریم. با ما بمان.

یراق آلات چه اندازه ای برای ساخت و ساز استفاده می شود؟

به طور معمول در ساخت و ساز از میلگرد 12 و میلگرد 14 و همچنین میلگرد 16 استفاده می شود. این خیلی مهمه. این محصول در بازار فولاد به صورت باندل و شعبه خریداری می شود. قیمت این قطعه بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود و خریدار باید با توجه به وزن هر شاخه یا باندل مبلغ نهایی را پرداخت کند.

این در هنگام استفاده از 14 میلگرد اتفاق می افتد زیرا کیفیت بالایی دارد. شالوده ساختمان را محکم می کند. زیرا این محصول باعث تقویت ساختار و جذب کشش می شود. مقاومت این میلگرد در برابر نیروهای کششی به نرمی، وزن میلگرد و میزان انعطاف پذیری آن بستگی دارد.

وزن سبک آرمیچر؛ ماندگاری آن بالاست. نکته مهم این است که مقاومت تسلیم آرماتور کم است. مقاومت آن در برابر ضربه کمتر است و راحت تر می شکند.

علاوه بر دو مورد فوق، میلگرد 16 تقویت کننده نقش مهمی در ساخت و ساز ساختمان دارد. میلگرد 16 متعلق به رده A3 میلگرد و آج 400 می باشد. کاربرد اصلی این محصول تقویت فونداسیون ساختمان در برابر نیروهای وارده می باشد.

از آنجایی که اندازه خانه بزرگ است. برای ساخت قاب باید از لاستیک سنگین استفاده شود از جمله کاربردهای رایج میلگرد 16 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چراغ پارکینگ

ساختمانهای بلند

پل

فونداسیون بتنی

ساخت سکوهای نفتی

تخمین مقدار پشتیبان مورد نیاز برای ساختمان

مقدار میلگرد مورد نیاز ساختمان

بزرگ یا کوچک بودن پروژه شما مهم نیست! در هر صورت توجه به الزامات قبل از اجرای پروژه مهم است. اصولاً قبل از شروع پروژه ساختمانی باید میزان مصالح مورد نیاز هر قسمت از ساخت و ساز را مشخص کرد و مصالح لازم را خریداری کرد. این تابع “متر” نامیده می شود. به یاد داشته باشید که تقریب به مقدار واقعی نزدیک است. بهتر و مقرون به صرفه تر.

به طور کلی ساختمان ها از اسکلت بتنی یا اسکلت فلزی ساخته می شوند اسکلت های بتنی یکی از متداول ترین سازه های مورد استفاده در ساخت و سازهای مدرن هستند اسکلت های بتنی عموماً در سازه های سنگین و چند طبقه استفاده می شوند. از ستون بتنی

در این میان در سازه های فلزی اجزای فولادی مانند تیر و ریل نقش بسزایی دارند. نکته جالب اینجاست که میزان شبکه مورد نیاز برای سقف، ستون و حتی فونداسیون کاملا متفاوت است. پس از تعیین گریتینگ مورد نیاز برای هر قسمت از فونداسیون، ستون ها و سقف ساختمان، می توان میزان گریت مورد استفاده در هر متر مربع برای اسکلت فلزی یا بتنی را تخمین زد.

قاب های بتنی به 40-55 کیلومتر آرماتور در هر متر مربع نیاز دارند. توجه داشته باشید که البته می توان این مقدار را با قاب خمشی و دیوار برشی به حدود 35-45 کیلوگرم کاهش داد.

این مقدار لزوما در اسکلت های فلزی متفاوت است. اسکلت های فولادی به حدود 45 تا 65 کیلوگرم آرماتور در هر متر مربع نیاز دارند. اکنون، استفاده از قاب منحنی بر روی اسکلت های فولادی نتیجه عکس دارد و در صورت استفاده از آنها. این مقدار به 65 تا 90 کیلوگرم در متر مربع می رسد و نیاز به تقویت بیشتری خواهد داشت.

انواع قاب ساختمان

انواع ساختار اسکلتی

به عنوان یک قاعده، ساختمان ها یا از اسکلت بتنی یا از اسکلت فلزی ساخته می شوند! اسکلت بتنی یکی از رایج ترین سازه های مورد استفاده در ساخت و سازهای مدرن است. قاب های بتنی معمولا در ساختمان های سنگین و چند طبقه استفاده می شود. میزان آرماتور مورد نیاز برای هر متر مکعب لایه بتنی بین 35 تا 45 کیلوگرم می باشد.

در این میان در ساختمان های فلزی مقاطع فولادی مانند تیرآهن و میلگرد نقش بسزایی دارند. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که میزان میلگرد مورد نیاز برای سقف، ستون ها و حتی فونداسیون کاملا متفاوت است. پس از تعیین میزان میلگرد مورد نیاز برای هر بخش از پی، ستون ها و سقف یک ساختمان، می توان میزان میلگرد مصرفی در هر متر مربع برای اسکلت فلزی یا آجری را تخمین زد.

برای یک اسکلت بتنی به 40 تا 55 کیلومتر در متر مربع میلگرد نیاز دارند. در واقع توجه داشته باشید که با استفاده از قاب منحنی و دیوار برشی می توان این مقدار را به حدود 35 تا 45 کیلوگرم کاهش داد.

این مقدار قطعا در اسکلت فلزی متفاوت است. یک قاب فولادی به حدود 45 تا 65 کیلوگرم در هر متر مربع نیاز دارد. در حال حاضر استفاده از قاب های منحنی در اسکلت فولادی نتیجه معکوس دارد و در صورت استفاده مقدار آن به 65 تا 90 کیلوگرم در متر مربع می رسد و نیاز به تقویت بیشتر خواهد داشت.

آرماتور مورد نیاز در ستون را محاسبه کنید

مقدار آرماتور مورد نیاز در یک ساختمان معمولا بر اساس ستون ها و سقف محاسبه می شود. در صورتی که اسکلت ساختمان مورد نظر بتنی باشد و همچنین دارای سقف دو طرفه باشد، برای هر ستون 60-85 کیلوگرم آرماتور مورد نیاز است.

محاسبه مقاطع مانند محاسبه مقاطع طولی است. روش محاسبه سطح مقطع به شرح زیر است:

عرض میله تقویت کننده = طول خمش x 2 – عرض پوشش x 2 + عرض شفت

محاسبه مقاطع تقویتی بیشتر

برای محاسبه واحدهای آرماتور، طول چگالی باید در وزن و تعداد واحدهای طول ضرب شود. معمولا برای افزایش سرعت محاسبات و سطح دقت از جداولی به نام جداول میکرومتر استفاده می شود. این نمودارها به صورت فایل اکسل در دسترس هستند و منبع قابل اعتماد و قابل اعتمادی برای محاسبات دقیق هستند.

اگر فایل میکرومتری را باز کنید، می توانید طول و عرض آن را در ستون وارد کنید. این اعداد در ارتفاع هر طبقه ضرب می شوند و سپس می توانید تعداد ستون ها را بدست آورید.

مثلا

برای اطمینان از نحوه محاسبه تعداد میلگرد مثالی می زنیم. فرض کنید می خواهید میزان میلگرد استفاده شده در فونداسیون را پیدا کنید. بنابراین ابتدا باید حداکثر عمق فونداسیون را پیدا کنید و تعداد طبقات را در 10 ضرب کنید. عددی که به آن رسیدید را به 20 اضافه کنید، یعنی به این ترتیب: 20 + (10*3) = 50 سانتی متر.

از فرمول زیر نیز برای محاسبه عرض باندها استفاده می شود:

(تعداد لایه ها * 20) + (20 – 40 سانتی متر) = حداقل نوارها (20 * 3) + (20 – 40 سانتی متر) = حداقل نوارهای 80 سانتی متر

برای محاسبه حد از دو فرمول زیر استفاده می شود:

As1min=00025bd

شنونده = (0.0018*b*e)/a

در این فرمول ها b عرض پا، h ضخامت پا و d عمق موثر پا است که 150 سانتی متر، 100 سانتی متر و 94 سانتی متر فرض می کنیم. اعداد را در فرمول زیر قرار می دهیم:

S1 = (0.0025 * 1500 * 940) / A = کیلومتر

As2min= (0.0018*1500*1000)/2=1350mm2

اگر این دو عدد را با هم مقایسه کنید، متوجه می شوید که در محاسبه باید عدد بزرگتر را در نظر گرفت. اگر تمام میلگردها سایز 20 باشد فاصله و تعداد میلگردهای استفاده شده در ساختمان 11 می شود یعنی هر متر به 11 میلگرد سایز 20 نیاز دارد.

محاسبه آرماتور مورد نیاز در سقف

تیرهای بتنی و سقف های کاشی دولایه نیازهای سقف متفاوتی دارند. در سقف های بتنی جامد، برای هر متر مربع به 10 تا 16 کیلوگرم میلگردهای تقویت کننده نیاز است. ضمناً برای تیرآهن 5 تا 7 کیلوگرم میلگرد در هر متر مربع کافی خواهد بود. به همین دلیل هزینه تولید سقف های تیرچه بتنی نسبت به کاشی های دو طرفه ارزان تر است.

جدول زیر راهنمای میزان آرماتور مورد نیاز برای انواع سقف ها است:

جستجوی بین مقادیر موجود در جدول:

ردیف نوع سقف، تعداد میلگرد مورد نیاز (در هر متر مربع)

1 عدد کیل سقف 5-7 کیلوگرم

2 سقف کامپوزیت 8 تا 12 کیلوگرم

3 سقف عمیق از 10 تا 16 کیلوگرم

میزان واحدهای مورد نیاز در فونداسیون

برای اینکه بتوانیم تعداد قطعات مورد نیاز در پایه را بدست آوریم، باید طول قطعات را محاسبه کنیم. برای این کار ابتدا باید طول را با استفاده از دو پارامتر طول دیوار و خم میلگرد بدست آورد.

برای اولین توصیه در مورد حداقل عمق فونداسیون:

(تعداد طبقات * 10) + 20 سانتی متر

*بهتر است عمق پایه 50 سانتی متر یا بیشتر باشد.

برای اولین برنامه برای محاسبه حداقل عرض نوارها:

(تعداد طبقات * 20) + 20

برای حداقل مقدار ستون، حداکثر مقدار را از دو مورد زیر محاسبه می کنیم:

AS = 0,0025 bd

مثلا:

برای درک این موضوع بهتر است یک مثال را مرور کنیم:

فرض کنید سازه مورد نظر ما دارای اسکلت بتنی و 6 طبقه است:

عمق پی ها 6 * 10 + 20 = 80 سانتی متر است

حداقل عرض نوار 6 * 20 + 20 = 140 سانتی متر است

h: ضخامت 80 فوت

63 = (80*140*0.0025) = بنابراین

اگر اندازه آرماتورهای طولی را 20 در نظر بگیریم فاصله و تعداد آنها به صورت زیر محاسبه می شود:

میلگردهای چه اندازه ای برای ساخت و ساز استفاده می شود؟

میلگردهای چه اندازه ای برای ساخت و ساز استفاده می شود؟

3.14 = 2.4 * 2 * 3.14 = به عنوان

3،14 / 63 =

“20 اتصالات در هر 1 متر مربع مورد نیاز است”

فرمول محاسبه وزن کل قاب ساختمان

برای محاسبه وزن کل اسکلت ساختمان در هر پروژه از فرمول زیر استفاده می شود:

Wt={(W1+W2)*A}+W3

نکته: در این فرمول WT وزن کل فولاد مصرفی در کل سازه است.

W1: مقدار فولاد استفاده شده (در هر متر مربع)

W2: وزن فولاد استفاده شده (روی سقف)

W3: مقدار فولاد استفاده شده (بر حسب فوت)

A: مساحت کل سازه

هزینه یابی

برآورد-مناسب هزینه

علاوه بر محاسبه میزان آرماتور مورد نیاز ساختمان. یکی از مواردی که همیشه باید در نظر گرفته شود، برآورد هزینه کل هر متر مربع ساختمان است. میلگردها جزء مهم و ضروری یک پروژه ساختمانی هستند، بنابراین برآورد هزینه این میلگردها در اجرای پروژه بسیار مهم است.

برای تامین میزان مورد نیاز میلگرد، ابتدا باید از قیمت روز میلگرد در بازار مطلع شوید. پس از اطلاع از قیمت میلگرد، وزن میلگرد را در این مقدار ضرب کنید تا از قیمت نهایی این محصول مطلع شوید.

یکی از اصلی ترین کارهایی که برای محاسبه بودجه باید انجام دهید، بررسی میزان میلگرد مورد نیاز ساختمان است. در این میان محل، اندازه و نوع تولید کننده میلگرد بسیار مهم است. اما اگر می خواهید قیمت به روز این محتوا را دریافت کنید; شما باید به دنبال یک قیمت دقیق و کامل برای خرید خود باشید. پیشنهاد ما اصفهان آهن است.

چگونه می توان میزان میلگرد مصرفی در ساختمان را محاسبه کرد؟

برای این امر لازم است میزان آرماتور مورد استفاده در قسمت های مختلف سازه برآورد شود

فرمول محاسبه میزان سیمان مصرفی چیست؟

فرض کنید می خواهید از میزان میلگرد استفاده شده در فونداسیون مطلع شوید. برای این کار ابتدا باید حداقل عمق فونداسیون را بدست آورید و سپس تعداد طبقات را در 10 ضرب کنید. عددی را که به دست می آورید به 20 اضافه کنید، یعنی به این ترتیب: 20 + (10 x 3) = 50 سانتی متر.

چه مقدار میلگرد برای ساختمان مورد نیاز است؟

میزان آرماتور مورد نیاز در سازه

چه اندازه میلگرد برای ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود؟ برآورد میزان میلگرد مورد نیاز برای ساخت، انواع اسکلت ساختمان، فرمول محاسبه وزن کل اسکلت ساختمان، برآورد هزینه

به جرات می توان گفت که سلاح یکی از مهمترین بخش های عرصه ساخت و ساز است. سازه ای را نخواهید دید که بدون زره ساخته شده باشد! محاسبه میزان مصالح مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان اعم از تیرآهن و تیرآهن از موضوعات مهم و ضروری در پروژه های ساختمانی می باشد. به طور کلی، برای شروع هر پروژه ساختمانی، باید یک بودجه اولیه در نظر گرفته شود. موارد مختلفی مانند هزینه ها یا مقدار فیبر مورد نیاز. در این مقاله به بررسی الیاف مورد نیاز برای ساخت می پردازیم. با ما بمان.

فایل های صوتی

فایل ویدیویی

در ساخت و ساز از چه اندازه میلگرد استفاده می شود؟

به طور کلی در ساخت و ساز از آرماتور 12، آرماتور 14 و آرماتور 16 استفاده می شود. آرمیچر 12 را بخرید زیرا در بسیاری از صنایع و ساختمان استفاده می شود. این خیلی مهمه. در بازار فولاد این محصول به صورت بسته بندی و شاخه ای خریداری می شود. هزینه این قطعه به کیلوگرم تعیین می شود و خریدار باید با توجه به وزن هر شاخه و بسته مبلغ نهایی را پرداخت کند.

این در حالی است که از میلگرد 14 استفاده می شود زیرا کیفیت بالایی دارد. شالوده ساختمان را محکم می کند. زیرا این محصول باعث تقویت ساختار و جذب استرس می شود. مقاومت این میلگرد در برابر استحکام کششی به نرمی، وزن میلگرد و میزان انعطاف پذیری آن بستگی دارد.

هر چه وزن سفت کننده کمتر باشد. مقاومت بالاتر خواهد بود. نکته مهم، هر چه استحکام تسلیم سفت کننده کمتر باشد. مقاومت ضربه ای کمتری دارند و راحت تر می شکنند.

علاوه بر دو مورد فوق، میلگرد 16 نیز نقش مهمی در ساخت و ساز ساختمان دارد. میلگرد در 16 میلگرد A3 و قسمت آج 400 می باشد. کاربرد اصلی این محصول تقویت پی ساختمان در برابر نیروهای وارده است.

از آنجایی که اندازه ساختمان بزرگتر است. برای قاب بندی ساختمان باید از آرماتورهای سنگین تری استفاده شود. رایج ترین کاربردهای تقویت 16 شامل موارد زیر است:

رمپ پارکینگ

ساختمان های مرتفع

پل ها

پایه های بتنی

ساخت پالایشگاه نفت.

من…

مقدار آرماتور مورد نیاز برای ساخت و ساز را برآورد کنید

مقدار نیروی مورد نیاز برای ساخت

مهم نیست پروژه شما چقدر بزرگ یا کوچک است. در هر صورت قبل از اجرای پروژه لازم است کارهای مقدماتی در نظر گرفته شود. به طور کلی قبل از شروع یک پروژه ساختمانی باید میزان مصالح مورد نیاز برای هر قسمت از سازه را مشخص کرده و بر اساس آن اقدام به خرید آن کنیم. این اثر «متر» نام دارد. توجه داشته باشید که این تخمین به مقدار واقعی نزدیکتر است. بهتر و مقرون به صرفه تر است.

به طور کلی ساختمان ها یا اسکلت بتنی هستند یا اسکلت فلزی! اسکلت های بتنی یکی از پرکاربردترین سازه ها در ساخت و سازهای مدرن هستند. قاب های بتنی معمولا در سازه های سنگین و بلند استفاده می شود. میزان میلگرد مورد نیاز برای هر متر مکعب ستون بتنی 35 تا 45 کیلوگرم می باشد.

در حال حاضر در ساختمان های فلزی اجزای فولادی مانند تیرآهن و میلگرد نقش بسزایی دارند. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که میزان میلگرد مورد نیاز برای سقف، ستون ها و حتی فونداسیون بسیار متفاوت است. پس از تعیین میزان میلگرد برای هر بخش از پی، ستون ها و سقف ساختمان؛ می توان میزان میلگرد مصرفی در هر متر مربع برای اسکلت فلزی یا بتنی را پیش بینی کرد.

برای اسکلت های بتنی 40 تا 55 کیلومتر بر متر مربع میلگرد مورد نیاز است. البته به یاد داشته باشید که با استفاده از قاب پایه و دیوار برشی می توان این مقدار را به حدود 35 تا 45 کیلوگرم کاهش داد.

در استخوان های فلزی این اندازه بسیار متفاوت است. برای کفپوش های فولادی حدود 45 تا 65 کیلوگرم میلگرد در هر متر مربع مورد نیاز است. حال استفاده از اسکلت خم شده در اسکلت های فولادی تاثیر متفاوتی دارد که در صورت استفاده این مقدار به 65 تا 90 کیلوگرم در متر مربع می رسد و میلگرد بالاتر است.

انواع اسکلت ساختمانی

انواع ساختار اسکلتی

عموماً ساختمان ها از اسکلت بتنی یا اسکلت فلزی ساخته می شوند! اسکلت های بتنی یکی از پرکاربردترین سازه ها در ساخت و سازهای مدرن هستند. قاب های بتنی اغلب در ساختمان های سنگین و چند طبقه استفاده می شود. میزان میلگرد مورد نیاز برای هر متر بتن 35 تا 45 کیلوگرم می باشد.

در عین حال در ساختمان های فلزی قطعات فولادی مانند تیرآهن و میلگرد نقش بسزایی دارند. شایان ذکر است که میزان میلگرد مورد نیاز برای سقف، ستون ها و حتی فونداسیون کاملا متفاوت است. پس از تعیین میزان میلگرد مورد نیاز پی، ستون و سقف هر بخش از ساختمان. قادر به پیش بینی میزان میلگرد استفاده شده در هر متر مربع برای قاب های فلزی یا آجری خواهد بود.

برای سازه های واقعی 40 تا 55 کیلوگرم در متر مربع مورد نیاز است اما به یاد داشته باشید که با استفاده از قاب نازک و دیوار برشی می توان این مقدار را به 35 تا 45 کیلوگرم کاهش داد.

این پول با اسکلت یکی نیست. سازه فولادی به آرماتور 45 تا 65 کیلوگرم در متر مربع نیاز دارد. اکنون استفاده از سازه خمیده با اسکلت نتیجه معکوس دارد و در صورت استفاده از آنها به 65 تا 90 کیلوگرم در متر مربع می رسد و نیاز به تقویت بیشتری دارد.

آرماتور مورد نیاز در ستون را محاسبه کنید

مقدار آرماتور مورد نیاز در ساختمان ها معمولاً با ستون ها و سقف ها اندازه گیری می شود. اگر اسکلت ساختمانی مورد نیاز سقف بتنی و دال دو طرفه باشد، برای هر ستون 60 تا 85 کیلوگرم آرماتور مورد نیاز است.

محاسبه مقاطع مانند محاسبه مقاطع طولی است. فرمول محاسبه مقاطع به شرح زیر است:

عرض بازو = طول دهانه x 2 – عرض دیوار x 2 + عرض شفت

محاسبه مقاطع تقویتی بیشتر

برای محاسبه قطعات آرماتور باید طول آرماتور را در تعداد واحدهای وزن و طول ضرب کرد. معمولا برای افزایش سرعت و دقت محاسبات از جداولی به نام جداول میکرومتر استفاده می شود. این جداول به صورت فایل اکسل در دسترس هستند و منبعی قابل اعتماد و قابل اعتماد برای محاسبات دقیق هستند.

اگر فایل میکرومتر را باز کنید، می توانید طول و عرض را در نمودار وارد کنید. این عدد در ارتفاع هر طبقه ضرب می شود و می توانند تعداد ستون ها را تولید کنند.

مثلا:

برای آشنایی بهتر با محاسبه اندازه آرماتور مثالی می زنیم. فرض کنید می خواهید میزان میلگرد استفاده شده در فونداسیون را بیابید. برای این کار ابتدا باید حداقل عمق پی را دریابید و سپس تعداد طبقات را در 10 ضرب کنید. عدد به دست آمده را به 20 اضافه کنید، یعنی: 20 + (3*10) = 50 سانتی متر.

از فرمول زیر نیز برای محاسبه عرض میله ها استفاده می شود:

(تعداد طبقات * 20) + (از 20 تا 40 سانتی متر) = حداقل تیغه ها (3*20) + (از 20 تا 40 سانتی متر) = حداقل تیغه ها 80 سانتی متر

برای محاسبه حداکثر از دو فرمول زیر استفاده می شود:

در این فرمول ها b عرض پایه، h ضخامت پایه و d عمق موثر پایه است که برای آن اعداد 150 سانتی متر، 100 سانتی متر و 94 سانتی متر را در نظر می گیریم. اعداد در فرمول به شرح زیر است:

اگر این دو عدد را با هم مقایسه کنید متوجه می شوید که در محاسبات باید عدد بزرگتر را در نظر گرفت. با فرض اینکه طول هر میلگرد 20 باشد، فاصله و تعداد میلگردهای استفاده شده در ساختمان 11 می باشد به عبارت دیگر هر متر به 20 میلگرد سایز 11 نیاز دارد.

محاسبه آرماتور مورد نیاز در سقف

تعداد فن ها برای سقف تیرچه بتنی و سقف دال دوجداره متفاوت است. سقف های دال بتنی جامد به 10-16 کیلوگرم آرماتور در هر متر مربع نیاز دارند. ضمناً 5-7 کیلوگرم آرماتور در متر مربع برای تیرها کافی خواهد بود. به همین دلیل ساخت سقف های تیرچه بتنی ارزان تر از قیمت دال های دو طرفه است.

این جدول راهنمای مقدار میلگرد مورد نیاز برای انواع سقف است:

جستجو در میان مقادیر جدول:

محدوده نوع سقف، میزان آرماتور مورد نیاز (در هر متر مربع)

تیر سقف 1 بلوک از 5 تا 7 کیلوگرم

سقف 2 با وزن 8 تا 12 کیلوگرم مونتاژ می شود

3 سقف دال بتنی ضخیم از 10 تا 16 کیلوگرم

تعداد قطعات مورد نیاز در فونداسیون

برای اینکه بتوانیم مقدار قطعات لازم را وارد پایه کنیم باید طول قطعات را محاسبه کنیم. برای این کار ابتدا باید با استفاده از دو متغیر طول پوشش و خمش میلگرد، طول را به دست آورد.

اولین حداقل عمق پیشنهادی:

(تعداد لایه ها * 10) + 20 سانتی متر

نکته: بهتر است عمق فونداسیون کمتر از 50 سانتی متر نباشد.

برای یک پیشنهاد اولیه برای محاسبه حداقل عرض یک خط:

(تعداد طبقات * 20) + 20

برای نوار حداقل طول، حداکثر مقدار این دو عامل را محاسبه می کنیم:

AS = 0,0025 bd

مثلا

برای درک بهتر این موضوع بد نیست به مثالی توجه کنیم:

فرض کنید سازه مورد نظر ما دارای اسکلت بتنی و 6 طبقه است:

عمق پی 6 * 10 + 20 = 80 سانتی متر است

عرض 6 * 20 + 20 = 140 سانتی متر است

ج: صفحه 140 را ببینید

h: 80 فوت ضخامت

63 = (80 * 140 * 0.0025) = به عنوان

با فرض اینکه اندازه آرماتور طولی 20 باشد، فاصله و عدد به صورت زیر محاسبه می شود:

3،14 = 2،4 * 2 * 3،14 = به عنوان

3.14 / 63 =

“نیاز به 20 میلگرد در هر متر مربع”

فرمول محاسبه وزن کل اسکلت ساختمان

فرمول زیر برای محاسبه وزن کل قاب ساختمان برای هر پروژه استفاده می شود.

Wt={(W1+W2)*A}+W3

نکته: در این روش WT وزن کل فولاد مصرفی در کل ساختمان است.

W1: مقدار فولاد استفاده شده (در هر متر مربع)

V2: وزن فولاد استفاده شده (روی سقف)

W3: مقدار فولاد استفاده شده (در فونداسیون)

A: مساحت کل سازه

پیش بینی هزینه

هزینه تخمینی اتصالات

در کنار برآورد خرپاهای مورد نیاز برای ساختمان، محاسبه هزینه کل هر متر مربع سازه همیشه مورد توجه است. از آنجایی که گریتینگ جزء مهم و جدایی ناپذیر هر پروژه ساختمانی است، برآورد هزینه گریتینگ نیز در اجرای یک پروژه بسیار مهم است.

برای پوشش میزان مورد نیاز آرماتور ابتدا باید از قیمت روز آرماتور در بازار مطلع شوید. پس از اطلاع از قیمت آرماتور، وزن آرماتور را در این مقدار ضرب کنید تا قیمت نهایی این محصول به دست آید.

تعیین میزان تجهیزات مورد نیاز برای ساخت و ساز یکی از مهمترین کارهایی است که در بودجه بندی باید انجام شود. از طرفی مکان، اندازه و لوگوی سازنده در پشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما اگر می خواهید قیمت به روز این واحدها را دریافت کنید; قبل از خرید باید به دنبال یک مرجع مناسب و جامع باشید. توصیه ما اجماع است.

چگونه مقدار کل آرماتور مورد استفاده در یک ساختمان را محاسبه کنیم؟

برای این کار باید میزان میلگرد مصرفی در قسمت های مختلف سازه را تخمین زد

فرمول محاسبه میزان آرماتور مورد استفاده در بتن چیست؟

فرض کنید می خواهید تعداد دنده های استفاده شده در فونداسیون را پیدا کنید. برای این، ابتدا باید حداقل عمق پایه را بدست آورید، سپس تعداد لایه ها را 10 افزایش دهید. عددی را که بدست می آورید در 20 ضرب کنید، یعنی 20 + (10 x 3) = 50 سانتی متر.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *