دسته‌بندی نشده

میلگرد تقویتی چیست؛ نحوه چیدمان آن در تیرچه و فونداسیون

نحوه محاسبه میلگردهای تقویت کننده

محاسبه غیر نرم افزاری میلگردهای تقویت کننده

یک میله تقویت کننده در یک تیر

میله های تقویت کننده در فونداسیون

روش محاسبه میلگردهای تقویت کننده در فونداسیون

چند نکته در مورد تقویت فونداسیون

در داخل ساختمان از مواد مختلفی برای پارکینگ استفاده می شود. مدل‌های ساختمانی و تمام بک اسپلش‌ها اغلب یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی خانه هستند. علاوه بر میلگرد، میلگرد نیز سهم قابل توجهی در هزینه کلی یک خانه دارد. در این طرح کارشناسان طراحی با محاسبات نقاط ساختمان را که در اثر تصادف و آسیب دیدگی سخت تر و آسیب دیدگی بیشتری دارند پیدا می کنند. به همین دلیل، مهندسان استفاده از میلگردهای تقویتی را در سازه های مرتبط با این اصول توصیه می کنند. به همین دلیل، قانونی وجود دارد که می گوید تسلیح یک عملیات زمینی است. بر اساس این قانون، میلگردهای تقویت کننده برای بازیابی مقاومت در سازه هایی که از میلگردها در بتن هایی استفاده می شود که توان مقاومت در برابر نیرو را ندارند، استفاده می شود.

محل و فاصله بین آرماتورها یا آرماتورها هنگام قرار دادن آرماتور در تیرهای بلوک و فونداسیون برای تثبیت ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به پارامترهایی مانند قطر میلگردها و ارتفاع موثر میلگردها بستگی دارد. بخش میله تقویت کننده

خواندن نمودار میله تقویت کننده.

با توجه به وجود انواع مختلفی از میلگردها بر روی نقشه و برای خواندن اندازه میلگرد در نقشه، برای درک صحیح نقشه باید با برخی از نمادها آشنا شوید که این نمادها شامل قطر، طول، فاصله است. و تعداد میلگردها که در نقشه به صورت زیر نشان داده شده است:

ج: به تعداد میلگردها اشاره دارد.

B: نشان دهنده قطر فولاد تقویت کننده است.

C: نشان دهنده فاصله میله است.

به عنوان مثال، 16Ø25 هنگام نمایش روی نقشه، 16 میله را با قطر 25 یا 16Ø25@10 نشان می دهد که نشان دهنده تعداد 16 میله با قطر 25 با فاصله 10 سانتی متر است.

برای نشان دادن میله تقویت کننده در نقشه ها، در صورتی که در طرحی غیر از پلان اصلی مشخص شده باشد، به صورت 25Ø2 نشان داده می شود، یعنی باید از دو میلگرد با قطر 25 میلی متر استفاده شود. نقشه زیر میلگرد را در نقشه اصلی نشان می دهد که با گزینه میلگرد ADD نشان داده شده است.

نمایش شماتیک نقشه آرماتوربندی در طرح جامع

تصویری از یک نقشه الهام بخش در یک پلان بزرگ

مکانی برای تقویت میله ها

اتصالات بسته به محاسبات در قسمت های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال از این محصول ساختمانی در تیرهای بتنی، پی و دیوارهای برشی استفاده می شود، زیرا بیشترین تنش در این مکان ها اعمال می شود. بنابراین به طور کلی مقدار نیروی ورودی ملاک اصلی وجود میلگردهای تقویت کننده در این قسمت است.

نحوه محاسبه میلگردهای تقویت کننده

مهندسان طراح برای محاسبه میلگردها با کمک Etabs مراحل زیر را انجام می دهند:

یک تیر توپر چند دهانه در Etabs انتخاب شده است.

مساحت میلگرد با توجه به عدد موجود در Etabs محاسبه می شود و در بالا و پایین قسمت نوشته می شود.

مقدار کمبود میلگرد از اختلاف کل میلگرد و سطحی که باید تیر خرپا یا بلوک استفاده شود به دست می آید. تفاوت در تعداد میلگردهای تقویت کننده است که باید استفاده شود.

برای به دست آوردن سطح مقطع میلگرد تقویت کننده، باید تعداد سطح مقطع را از تعداد سطح مقطع نقاطی که در محاسبه میله تقویت کننده مشخص شده و در نهایت به دست می آید، کم کنید. شماره سطح مقطع میله تقویت کننده در محل مورد نظر است.

محاسبات غیر نرم میلگردهای تقویت کننده

استفاده از بتن مسلح ضروری است. در بحث تقویت باید به چند نکته توجه کرد. ابتدا از میلگردهای مختلفی در ساختمان استفاده می کنیم که قطر، وزن و طول متفاوتی دارند و در محاسبه این پارامترها به دو قسمت انواع ساختمان که شامل پی، دیوار، ستون، دال و … می شود، تقسیم می شوند. .، و وجه میله ای که شامل قلاب است منحنی، بی صدا، کج و… شکافته می شود. ثانیاً کاربرد بتن مسلح نیاز به شبکه دارد و بسته به نوع فولاد استفاده شده در میلگرد، قطر میلگرد و سطح کار میلگرد به مقدار متفاوتی استفاده می شود.

روش های مختلفی برای محاسبه میلگردهای تقویت کننده وجود دارد که هر کدام با دقت متفاوتی هستند که در زیر به سه مورد از آنها اشاره می کنیم:

روش اول

در این روش که به طور گسترده توسط مهندسان شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد، تعداد میلگردهای تقویت کننده تخمین زده می شود. به عنوان مثال محاسبه می شود که برای ساختمان هتل از 1 تن میلگرد برای ساختمان 13.5 مترمکعبی استفاده می کنیم و برای انبار هر 105 متر مکعب به 1 تن میلگرد نیاز دارد. در این روش اگرچه میزان صحیح میلگرد قابل محاسبه است، اما میزان صحیح میلگرد مشخص نیست و مناطقی که نیاز به میلگرد دارند تنها با آزمایش مشخص می شوند. به این ترتیب و از آنجایی که مقدار میلگرد از ابتدا مشخص است، برخی از مهندسین با توجه به قیمت میلگرد این مقدار را کم یا زیاد کرده اند.

روش دوم

روش دیگری که برای تقویت استحکام استفاده می شود استفاده از محاسبات اولیه است. بنابراین، ما سطح قدرت را با وزن محاسبه می کنیم. این نوع محاسبه نسبت به روش قبلی کمی دقت بیشتری دارد اما با توجه به اینکه این نوع محاسبات باید با عناصر مختلف انجام شود، با توجه به قطر و اندازه آرماتور، لازم است تمامی محاسبات مهندسی به درستی انجام شود.

روش سوم

در این روش با استفاده از نقشه های ترسیم شده برای نوع المان، مقدار آرماتور مجددا برآورد و میزان آرماتور محاسبه می شود. مزایای آن این است که اولاً، از آنجایی که محاسبات بر اساس نقشه است، می توان ساختار واقعی را تخمین زد. ثانیاً کلیه جزئیات از قبیل محل قرارگیری آرماتور و توزیع آرماتور اولیه و ثانویه ارزیابی می شود. سوم اینکه با داشتن نقشه می توان تمامی نقاط تنش را بررسی کرد و از صحت بار اطمینان حاصل کرد.

میله تقویت کننده در تیر

مهمترین ستونی که در اجرای پوشش تیرچه بلوک می توان به آن اشاره کرد خود تیر است که بیشترین مقاومت را در برابر نیروی کششی دارد و برای استفاده از آن باید از میلگردهای مقاوم تری استفاده کرد. چندین نوع آرماتور در تیر مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از:

میله کشش

آرماتور

باشه ریبر

میله تقویت کننده

هنگام قرار دادن میلگردهای تقویت کننده در تیرهای بلوک، موقعیت میلگردهای تقویت کننده و فاصله بین آنها اهمیت ویژه ای دارد و به پارامترهایی مانند قطر میلگرد تقویت کننده و ارتفاع موثر مقطع بستگی دارد. ابتدا با استفاده از نرم افزار مکان مشخص می شود اما در خروجی نرم افزار خطا وجود دارد بنابراین مقدار 2 برابر ارتفاع موثر مقطع و 12 برابر قطر میله تقویت کننده است.زمان انتخاب شده به مقدار اضافه می شود. حداکثر مقدار ، تا طول واقعی یا همان فاصله. میله های تقویت کننده در تیرهای بلوک کار می کنند.

میله های تقویت کننده روی پایه

اگر بخواهیم مهمترین قسمت یک ساختمان را برای مقاومت در برابر نیروهای ایستا و دینامیکی نام ببریم، باید به فونداسیون ساختمان اشاره کنیم که ساختمان را در برابر زلزله و باد مقاوم نگه می دارد. یک فونداسیون خوب که فونداسیون نیز نامیده می شود، زمانی امکان پذیر است که مراحل زیرسازی به درستی انجام شود:

اتصالات برش و خم

قرار دادن میلگردها در مکان های از پیش تعیین شده باید طبق برنامه باشد. در صورت نیاز از میلگرد استفاده می شود. قبل از بتن ریزی باید ریخته گری ساختمان انجام شود، در هنگام ریخته گری آرماتورها طبق نقشه قرار می گیرند. میلگرد در فونداسیون به دو گروه میلگرد اصلی و میلگرد آرماتور تقسیم می شود. ابتدا میله تقویت کننده طبق محاسبات خم شده و بریده می شود. استانداردهایی برای محاسبه طول خم میلگرد در فونداسیون وجود دارد.

طول خم شدن قوز فونداسیون

نهمین محتوای مصالح ساختمانی که در ایران به نام ABA شناخته می شود، به خمش عمودی آهن اصلی مطابق بند 9-18-2-2 با طول های مستقیم اضافی: به شرح زیر اشاره دارد. آخرین حداقل 12db آزاد میلگرد

نمودار شماتیک تعلیق تثبیت کننده پرتو اصلی برابر با db12 را در انتهای آزاد نشان می دهد.

همچنین طبق بند 9-18-2-3 قطر داخلی خط آرماتور با قطر کمتر از 28 میلی متر برابر با 6db می باشد که به معنی قطر آرماتور می باشد.

نمودار شماتیک اندازه قطر داخلی میلگرد تقویت کننده که برای قطرهای کمتر از 28 میلی متر برابر با db6 است.

روش محاسبه میلگردهای تقویت کننده در فونداسیون

برای میلگرد در فونداسیون مانند تیرچه بلوک از نرم افزاری استفاده می کنیم که عددی به نام طول برش نظری را محاسبه می کند اما برای اجرا باید طول برش عملی بدست آید. برای بدست آوردن طول عملی، طول نظری را به عدد d یا 12db اضافه کنید. طول نظری را به کدام عدد اضافه می کنیم، می خواهیم ببینیم کدام عدد بزرگتر است و سپس طول نظری را به آن عدد اضافه می کنیم.

زمانی که نرم افزار مقدار آرماتور را به صورت نوار گزارش می دهد، باید مقدار حاصل را بر عرض نوار تقسیم کنیم تا مقدار میله تقویت کننده محاسبه شود. توجه به این نکته ضروری است که محل قرارگیری میلگردهای تقویت کننده مهم نیست، زیرا هر جا میلگرد قرار گیرد ظرفیت مقطع را افزایش می دهد.

نمونه ای از محاسبه آرماتور فونداسیون در نرم افزار ایمن

میلگردهای تقویت کننده باید به طور همزمان با میلگردهای تقویت کننده دیگر مانند میلگردهای تقویت کننده طولی استفاده شوند. به طور معمول، میله آرماتور در پایین فونداسیون، در پایین دیوار برشی و زیر تکیه گاه ها قرار می گیرد.

روش اینچ برای محاسبه میلگردهای تقویت کننده

در ردیف های بالا و پایین فونداسیون از میلگردهای تقویت کننده استفاده می شود. روش محاسبه پنجه برای وزن میله تقویت کننده به شرح زیر است.

طول میلگرد تقویت کننده x تعداد میلگردهای تقویت کننده = یک متر میلگرد

متر زره x وزن یک زره = وزن کل زره

چند نکته در مورد تقویت آرماتور در فونداسیون

در امور اداری اولویت در نظر گرفتن لایه ای از میلگردهای طولی و آرماتورهای معادل آن است. طول علمی میلگرد و تعداد میلگردها را می توان از برنامه امن بدست آورد.

در صورت وجود دیوار برشی در سازه، تعداد میلگردهای تقویت کننده افزایش می یابد. این امر کار ساختمانی را در زمان بتن ریزی پیچیده می کند، توصیه کارشناسان در این مورد این است که شکاف آرماتور بندی را ببندید. به این ترتیب تعداد میلگردهای تقویت کننده کاهش می یابد.

ا

همانطور که گفته شد از میلگرد در ساختمان ها برای استحکام استفاده می شود. به غیر از میلگرد اصلی که وظیفه مقاومت بتن را دارد، میلگردهایی وجود دارند که به عنوان میلگردهای تقویت کننده استفاده می شوند. اگرچه بار اضافی هزینه ای را به ساختمان اضافه می کند، اما وجود آن الزامی است. یک دسته از میلگردها، میلگردهای حرارتی هستند. اگر با راهنمای کامل اجرای میلگردهای حرارتی و استانداردهای آنها آشنا باشیم، متوجه می شویم که نه تنها بار اضافی به هزینه ساخت اضافه نمی کنیم، بلکه از میلگردهای تقویت کننده استفاده خواهیم کرد. ما همچنین در هزینه های آینده صرفه جویی کرده ایم. هزینه های زیر به معنای آسیب دیدن ساختمان در اثر زلزله یا فرسودگی ساختمان است. اگرچه خواص عملکردی میلگردها و ترمال ها با یکدیگر متفاوت است، اما وجود هر دو در ساختمان طبق استاندارد الزامی است. به امید روزی که با رعایت کامل ضوابط ساختمانی آسیبی به ساختمان خود نخوریم.
منطقه تقویت

نحوه محاسبه میلگردهای تقویت کننده

تدوین برنامه های حمایتی

میلگرد در تیرچه

میله های تقویت کننده در پایین

روش محاسبه میلگرد در فونداسیون

چند نکته در مورد تقویت فونداسیون

میلگرد تقویتی چیست؛ نحوه چیدمان آن در تیرچه و فونداسیون

میلگرد تقویتی چیست؛ نحوه چیدمان آن در تیرچه و فونداسیون

برای تثبیت ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود. میلگردها و میلگردها مصالح بسیار مهمی برای استحکام ساختمان در میلگردهای عمومی می باشند. علاوه بر مقاوم سازی، میلگرد نقش مهمی در هزینه کل ساختمان دارد. مهندسان طراح در هنگام طراحی ساختمان، در محاسبات خود به دنبال نقاط ساختمانی هستند که بتوانند تنش های کششی و فشاری ناشی از بلایای طبیعی و آسیب را تحمل کنند. بنابراین به مهندسان توصیه می شود که با توجه به این عوامل از میلگردهای تقویت کننده در طراحی استفاده کنند. در این مورد، یک قانون کلی وجود دارد که نیروی آرمیچر تابعی از سطح است. طبق این قاعده v. میلگردهای مورد استفاده در بتن از میلگردهای تقویت کننده برای جبران نیروهای وارده بر سطوحی که نمی توانند در برابر نیروها مقاومت کنند، استفاده می کنند.

هنگامی که پانل های تقویت کننده در تیرهای بلوک و پایه قرار می گیرند که برای تثبیت ساختمان در نظر گرفته شده است. قرار گرفتن و فاصله آن بین پانل های تقویت کننده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این بستگی به پارامترهایی مانند قطر و ارتفاع موثر میله دارد. بخش میله تقویتی.

برای محاسبه نمودار میله تقویتی

از آنجایی که انواع مختلفی از میلگردها در نقشه مشاهده می شود و برای خواندن اندازه میلگردها در نقشه، لازم است با علائم خاصی آشنا شوید تا نقشه را به درستی درک کنید، این علائم عبارتند از: قطر، طول، فاصله و عدد. میلگردها بر روی نقشه به صورت زیر نشان داده شده اند:

AØB @ C.

A: تعداد میله های تقویت کننده را نشان می دهد.

B: نشان دهنده قطر آرمیچر است.

C: نشان دهنده فاصله تقویتی است.

به عنوان مثال، وقتی 16Ø25 روی نقشه دیده می شود، نشان دهنده 16 میله با قطر 25 یا 16Ø25@10 نشان دهنده 16 میله با قطر 25 با فاصله 10 سانتی متر است.

برای نشان دادن یک میله سفت شده در نقشه ها، اگر در صفحه ای غیر از صفحه اصلی مشخص شده باشد، به صورت 25Ø2 ظاهر می شود، یعنی باید از دو میله به قطر 25 میلی متر استفاده شود. در این نقشه میلگرد روی نقشه اصلی نشان داده شده است که با گزینه ADD میلگرد نشان داده شده است.

نمایش شماتیک نقشه خط آرماتور اصلی

نمودار نقشه آرماتور در پلان اصلی

محل میلگرد

فولاد تقویت کننده بسته به محاسبات در قسمت های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، این محصول ساختمانی در تیرهای بتنی، فونداسیون ها و دیوارهای برشی استفاده می شود، زیرا این مکان ها بیشترین نیروها را اعمال می کنند. بنابراین به طور کلی میزان نیروی ورودی ملاک اصلی وجود میلگرد در یک مقطع معین است.

نحوه محاسبه میلگردهای تقویت کننده

مهندسان طراح مراحل زیر را برای محاسبه میلگردهای تقویت کننده با کمک Etabs انجام می دهند:

یک تیر توپر با سوراخ های متعدد در Etabs انتخاب شده است.

مساحت میلگرد از روی عدد موجود در Etabs محاسبه می شود و در بالا و پایین قسمت نوشته می شود.

مقدار آرماتور از دست رفته از تفاوت بین آرماتور کل و بالای تیمار شده تیر خرپا یا بلوک به دست می آید. این تفاوت مقداری است که باید از نوار تقویت کننده استفاده کنید.

برای به دست آوردن سطح مقطع میلگرد تقویت کننده، تعداد سطح مقطع باید از تعداد سطح مقطع نقاط نشان داده شده در محاسبه میله تقویت کننده کم شود.

محاسبه آرماتور بدون استفاده از نرم افزار

استفاده از بتن مسلح، آرماتور ضروری است. هنگام بحث در مورد تقویت باید به چند نکته توجه داشت. ابتدا از آرماتورهای مختلفی در ساختمان ها استفاده می کنیم که قطر، وزن و طول متفاوتی دارند و در محاسبات این پارامترها به دو قسمت نوع سازه تقسیم می شوند که شامل پی، دیوار، ستون، دال و … می شود. و ظاهر آرماتور که بخشی از قلاب است. چین خورده، بی صدا، چین خورده و… تقسیم می شود. دوم اینکه تحقق بتن مسلح مستلزم مش بندی است و با توجه به نوع فولاد به کار رفته در آرماتور، از قطر آرماتور و سطح کار میلگردهای تقویت کننده به مقدار متفاوت استفاده می شود.

روش های زیادی برای محاسبه میلگردهای تقویت کننده وجود دارد که هر کدام با دقت متفاوتی هستند که در زیر به سه مورد از آنها اشاره می کنیم:

روش اول

این روش معروف که اغلب توسط مهندسان استفاده می شود، تعداد میلگردها را تخمین می زند. برای مثال محاسبه می شود که برای ساختمان هتل یک تن میلگرد برای ساختمان 13.5 مترمکعبی استفاده می کنیم و برای انبار به ازای هر 105 متر مکعب فضا یک تن میلگرد نیاز داریم. با این روش اگرچه می توان میزان دقیق آرماتور را محاسبه کرد، اما میزان دقیق میلگردها مشخص نیست و مکان هایی که نیاز به میلگرد دارند را فقط می توان به صورت تجربی تعیین کرد. در این روش از آنجایی که میزان میلگرد از ابتدا مشخص است برخی از مهندسین با توجه به قیمت میلگرد مقدار را کم یا زیاد می کنند.

روش دوم

روش دیگری که می توان برای تقویت نرده ها استفاده کرد استفاده از مقایسه های رایج است. در این روش پس زمینه را با توجه به درجه سختی محاسبه می کنیم. این نوع محاسبه نسبت به روش اول دقت بیشتری دارد، اما از آنجایی که این نوع محاسبه باید بر اساس عناصر مختلف باشد و با توجه به عرض و شکل پشتی محاسبه شود، همه باید مقایسه مهندسی صحیحی باشد.

روش سوم

در این روش مقدار آرماتور مجدداً برآورد شده و با استفاده از نقشه های ترسیم شده بر روی نوع المان میزان آرماتور محاسبه می شود. مزایای این کار این است که اولاً، از آنجایی که محاسبات بر اساس نقشه انجام می شود، می توان ساختار واقعی را تخمین زد. ثانیاً، کلیه جزئیات مانند محل قرارگیری آرماتورها و توزیع آرماتورهای اصلی و فرعی ارزیابی می شود. ثالثاً، اگر کارت دارید، می توانید تمام نقاط داغ را بررسی کنید و از شارژ صحیح اطمینان حاصل کنید.

میله های تقویت کننده در تیرها

ستون اصلی که در اجرای سقف از تیرهای چوبی می توان از آن صحبت کرد خود درخت است که مقاومت بالایی در برابر نیروهای قوی دارد و برای استفاده از آن باید از میلگردهای تقویت کننده استفاده کرد. انواع مختلفی از تقویت کننده ها در خط استفاده می شود که عبارتند از:

نوار پوشا

تقویت عرضی

باشه ریبر

میله تقویت کننده

هنگام گذاشتن میله تقویت کننده در تیر بلوک، محل قرارگیری آن و فاصله بین میلگردها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به پارامترهایی مانند قطر میله و ارتفاع موثر مقطع آن بستگی دارد. ابتدا از برنامه برای تعیین مکان استفاده می شود، اما از آنجایی که خروجی برنامه با خطا همراه است، مقدار آن به حداکثر مقدار تعیین شده از دوبرابر ارتفاع موثر مقطع و 12 برابر قطر میله تقویت کننده اضافه می شود. حداکثر طول قابل کار یا همان فاصله. میله تقویت کننده در بلوک تیر نمایش.

میلگردها در فونداسیون

اگر بخواهیم مهمترین قسمت یک ساختمان را برای تحمل بارهای استاتیکی و دینامیکی نام ببریم، باید به فونداسیون ساختمان اشاره کنیم که ساختمان را در برابر زلزله و باد مقاوم می کند. یک پایه خوب که به آن فونداسیون نیز می گویند با اجرای صحیح مراحل اصلی امکان پذیر است که این مراحل به شرح زیر است:

برش و خمش میلگرد

قرار دادن یراق آلات در مکان های از پیش تعیین شده باید طبق برنامه انجام شود. در صورت لزوم از تقویت کننده استفاده می شود. قبل از بتن ریزی باید قالب بندی در داخل ساختمان انجام شود، آرماتوربندی طبق نقشه در قالب قرار می گیرد. آرماتورها در فونداسیون به دو گروه آرماتور اصلی و آرماتور تقسیم می شوند. آرماتور ابتدا خم شده و طبق محاسبات بریده می شود. هنجارهایی برای محاسبه طول خمش آرماتور در فونداسیون وجود دارد.

طول آرماتور در پایه

مبحث نهم ساختمانی که در ایران با نام ABA شناخته می شود و شامل مقررات بتن ایران نیز می باشد به این موضوع اشاره دارد که خمش عمودی در آرمیچر اصلی مطابق بند 9-18-2-2 به اضافه طول مستقیم برابر با حداقل 12db در آزاد پایان میلگرد

تصویر شماتیک خمش عمودی در یک میله تقویت کننده اصلی برابر با db12 در انتهای آزاد میله.

همچنین طبق بند 9-18-2-3 قطر داخلی آرمیچر با قطر کمتر از 28 میلی متر برابر با 6db یعنی قطر آرمیچر است.

عکس اندازه قطر داخلی میله تقویت کننده را نشان می دهد که برای قطر کمتر از 28 میلی متر برابر با db6 است.

نحوه محاسبه میلگردهای تقویت کننده فونداسیون

برای تقویت میلگردها در فونداسیون هایی مانند بلوک های تیر، از رایانه ای استفاده می کنیم که عددی به نام طول برشی را محاسبه می کند، اما برای اجرا باید طول برش کاری را بدست آوریم. برای بدست آوردن طول کار، طول نظری را به عدد d یا 12db اضافه کنید. کدام عدد به طول نظری اضافه می شود، باید ببینیم کدام عدد بزرگتر است و طول نظری به آن عدد اضافه می شود.

برای محاسبه میزان میلگرد، زمانی که نرم افزار مقدار میلگرد را به صورت نواری گزارش می دهد، باید مقدار حاصل را بر عرض نوار تقسیم کنیم. لازم به ذکر است که فاصله بین میلگردهای تقویت کننده مهم نیست، زیرا در هر جایی که میلگردها قرار می گیرند، ظرفیت مقطع را افزایش می دهد.

نمونه ای از محاسبات اولیه امنیتی در نرم افزارهای امن

آرماتورها آرماتورها باید همزمان با سایر آرماتورها مانند آرماتورهای طولی اجرا شوند.

یک روش بلانت برای محاسبه میلگردهای تقویت شده

میله های تقویت کننده در ردیف های بالا و پایین فونداسیون استفاده می شود. قانون کلی برای وزن آرماتور میله به شرح زیر است:

طول میله ها x تعداد میله ها = متر میله ها

متر میلگرد x وزن یک میلگرد = وزن کل میلگرد

چند نکته در مورد تقویت فونداسیون

در مورد ارتفاع، توجه به خط کشی طولی و همان میله تقویتی مهم است. طول علمی میلگردهای تقویت کننده و تعداد میلگردها را می توان از سیستم ایمن بدست آورد.

اگر سازه دارای دیوار برشی باشد، تعداد میلگردهای تقویت کننده افزایش می یابد. این نکته کار ساخت و ساز را سخت می کند در این مواقع توصیه کارشناسان این است که فاصله تکیه گاه ها تا حد امکان کم باشد. این باعث کاهش تعداد میله های تقویت کننده می شود.

آخرین کلمه

همانطور که گفته شد در ساختمان برای استحکام از میلگرد استفاده می شود. به غیر از میلگردهای اصلی که وظیفه مقاومت بتن را دارند، میلگردهایی نیز وجود دارند که به عنوان میلگردهای تقویت کننده استفاده می شوند. اگرچه بارهای اضافی باعث افزایش هزینه ساختمان می شود، اما وجود آنها الزامی است. یکی از انواع میلگردهای تقویت کننده، میلگردهای حرارتی هستند. اگر با راهنمای کامل اجرای میلگرد حرارتی و استانداردهای آن آشنا باشیم، بار اضافی به هزینه ساخت اضافه نمی کنیم، اما با استفاده از میلگردهای آرماتور در هزینه های آتی صرفه جویی می کنیم. هزینه های زیر به معنای آسیب دیدن ساختمان در اثر زلزله یا فرسودگی ساختمان است. اگرچه عملکرد آرماتورها و میله های گرمایشی با یکدیگر متفاوت است، اما استانداردها مستلزم وجود هر دو در ساختمان هستند. به امید روزی که بناهای ما با رعایت دقیق استانداردهای ساختمانی آسیب نبینند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *