دسته‌بندی نشده

میلگرد سنجاقی چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد سنجاقی چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد چیست؟ انواع میلگرد پین، استفاده از میلگرد پین، نحوه استفاده از میلگرد پین در سازه، مزایای استفاده از میلگرد پین، معایب استفاده از میلگرد پین

عمران چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این نوع آرماتور محصولی است که می توان از آن در سازه های بتنی برای ایجاد مقاومت استفاده کرد و به عنوان یکی از مهمترین عناصر آرماتور شناخته می شود. در این مقاله سعی شده است اطلاعاتی در مورد این نوع آرماتور، انواع آن، کاربردها و مزایای آن در صنعت ساختمان به شما ارائه شود. اگر می خواهید چیزی در مورد آن بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای بررسی روند قیمت زره می توانید قبل از مطالعه ادامه این مقاله به سایت اصفهان اذهان مراجعه کنید.

از دکمه های بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

و در زره؟

میلگرد با نام های دیگری مانند قلاب خیاطی، ستون دوخت، رکاب شناخته می شود و یکی از محصولات پرکاربرد در سازه های بتنی است.

این محصول نسبت به یراق آلات معمولی کمی باریکتر و کوچکتر است و به همین دلیل از دو طرف خم می شود و مانند سوزن می شود. آرماتور پین از دسته آرماتورهای عرضی است و برای استفاده در سازه های بتنی اهمیت دارد، زیرا تأثیر مستقیمی بر عملکرد ستون های بتنی از نیروهای جانبی دارد.

میلگرد

پایه های تقویتی آجدار کلاس A2 در سایزهای 8 تا 10 تولید می شوند. تعداد و فاصله بین آرماتورها باید توسط مهندس پروژه بر اساس طراحی محاسباتی سازه تعیین شود.

نوع سلاح

این محصول به صورت یکنواخت و عمودی اعمال می شود. اغلب در ستون ها و دیوارهای سازه ها استفاده می شود. این میلگرد در سه نوع مختلف در کارخانه های ساختمانی تولید می شود. و نوع میلگرد نیز با توجه به نوع خمش و زاویه خمش مشخص می شود.

پشت تثبیت شده با یک خم استاندارد با زاویه 90 درجه در دو طرف

در دو طرف این محصول دو خم 90 درجه ایجاد می شود که طبق قانون مدنی این روش 12 برابر قطر میلگرد می باشد. به عنوان مثال، اگر قطر 16 میلی متر باشد، میزان خمش مورد نیاز حدود 20 سانتی متر است.

میله رکابی با خمش نیمه استاندارد

در این حالت یک خم 90 درجه در یک طرف میلگرد و یک خم 135 درجه در طرف دیگر ایجاد می شود.

مسیری با زاویه 135 درجه در دو طرف

در این نوع پین میلگرد زوایای دو طرف محصول متفاوت ساخته شده و از نظر ظاهری فرم یکسانی را ایجاد می کند. به گونه ای که یک طرف آن بالا و طرف دیگر پایین باشد. علاوه بر این، بسته به نوع درخواست مشتری، ممکن است نیاز به ایجاد خم در میلگرد از دو طرف با زاویه 135 درجه و هر دو طرف در یک طرف باشد.

کاربرد میلگردهای تقویت کننده

در دنیای ساخت و ساز امروزی استفاده از میلگرد برای افزایش استحکام و مقاومت سازه یکی از ضروریات تلقی می شود. این محصول با وجود ظاهر کوچک یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت ساختمان می باشد. این محصولات اغلب در ستون ها و دیوارهای سازه های بتنی به تعداد زوج و به صورت عمودی قرار می گیرند. لازم به ذکر است که میلگردهای تقویت کننده توسط سیم به یکدیگر متصل می شوند.

ستون بتنی

ستون ها وظیفه انتقال بار ساختمان به زمین را بر عهده دارند و باید دوام بالایی داشته باشند. استفاده از آرماتور در ستون بتنی پس از ساخت ستون با آرماتور و ریختن بتن روی آرماتور باعث افزایش مقاومت و مقاومت می شود. در واقع وظیفه نگه داشتن میلگردهای طولی را بر عهده دارد تا در اثر بارهای جانبی از یکدیگر جدا نشوند و ستون سقوط نکند.

دیوار-دیافراگم

کاربرد دیگر آن در دیوارهای برشی است. دیوارهای برشی بتنی تحت تأثیر فشار برشی ساختمان بوده و با استفاده از میلگردهای طولی تقویت می شوند. بنابراین، این ساقه های طولی با استفاده از قلاب خیاطی ثابت می شوند.

پایه

کاربرد دیگر استفاده از آن در اسکلت فلزی و پایه سازه است. این محصولات به صورت افقی و عمودی روی هم قرار می گیرند. از دیگر کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت ساختمان های بلند و چند طبقه

ایجاد ساخت و سازهای مرتبط با صنعت کشاورزی

ساخت پل و سد

نحوه استفاده از اتصالات گل میخ در ساخت و ساز

همانطور که گفته شد وجود این محصولات در ستون های بتنی و دیوارهای آجری یکی از الزامات ساخت و ساز برای افزایش مقاومت ساختمان ها می باشد. روش های اجرا و تکمیل باید با مقررات بین المللی نصب میلگرد مطابقت داشته باشد.

در مرحله اول لازم است تعداد آرماتورهای مورد نیاز تعیین شود. مقدار آن به طول ستون بتنی، تعداد نوارهای طولی استفاده شده در سازه و فاصله بین آنها بستگی دارد. برای این منظور باید تعداد پین ها (تقویت عرضی مربع در اطراف ستون) و طول ستون را داشته باشیم.

تعداد صدا خفه کن های مورد نیاز با توجه به طول میلگردهای ستون تخمین زده می شود بنابراین اگر طول طول ستون 2 متر باشد هر 15 سانتی متر یک عدد بدست می آوریم. برای آن به یک صدا خفه کن نیاز است.

هر مهاربند میلگرد دارای یک پین است که با زاویه 90 درجه بین برش های ستون قرار می گیرد. اگر تعداد میله های موازی بیشتر باشد تعداد آن نیز افزایش می یابد.

همچنین توجه به شکل حلقه (الماس، مربع یا مستطیل) مهم است. معمولا نصب همزمان آنها در زمان بتن ریزی باعث ایجاد مشکل می شود بنابراین بهتر است از انکرهای الماسی شکل استفاده کنید. فقط یک توری طولی در هر جامپر قاب برای جلوگیری از خطر برخورد نصب شده است.

نحوه ساخت میلگردهای تقویت کننده در سازه

مزایای مهندسی معکوس

استفاده از میلگرد در سازه های بتنی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم ترین آن، به دلیل ظاهری که دارد، نگه داشتن قفل های بلند در جای خود است.

مزیت دیگر آن اندازه کوچک و وزن سبک آن است که استفاده از آن را در هر شرایطی آسان می کند.

علاوه بر ایجاد مشکل در هنگام کار مشترک، باعث گرفتگی میلگردها می شود که به همین دلیل استفاده از این محصول توصیه می شود.

مشکل در استفاده از سلاح

با تمام مزایای آرمیچر پین، بد نیست نگاهی به معایب استفاده از آرماتور پین داشته باشیم. برخی از معایب استفاده از این محصول عبارتند از:

این محصول را نمی توان بیش از 12 ساعت استفاده کرد.

نصب و روش استفاده از پین میلگرد موضوع مهمی است. زیرا کوچکترین انحراف از هنجار باعث ایجاد مشکل در سازه خواهد شد.

در صورتی که سایز استفاده شده در تهیه میلگردها متناسب با سایز ستون نباشد، استفاده از این محصول پروژه مورد نظر را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

ابعاد خم ها و زوایای استفاده این محصول باید دقیق باشد و کوچکترین اشتباه می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سازه وارد کند.

نتیجه

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی ها در ساخت و ساز می توان از ابزار و قطعات با در نظر گرفتن تمامی جوانب برای افزایش استحکام و مقاومت سازه و جلوگیری از خطرات احتمالی استفاده کرد. آرماتور سنجاق یا قلاب خیاطی یکی از کوچکترین اما پرکاربردترین ابزار در مقاوم سازی سازه های بتنی است. به همین دلیل استفاده از آرماتور قلاب یا سوزن دوخت در دل ستون ها برای افزایش مقاومت برشی و پایداری ضروری و ضروری است.

عدم استفاده و استفاده نادرست باعث خسارات جبران ناپذیری می شود. در آخر ذکر می شود که استفاده از این پروفیل فولادی باید مطابق با قوانین و مقررات بین المللی باشد که نظارت دقیق مهندس پروژه و طراحان را می طلبد. برای اطلاع از هزینه میلگرد می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

سوالات متداول

میلگرد چیست؟

محصولی است که در سازه های بتنی استفاده می شود و به عنوان یک جزء مهم آرماتور برای ایجاد حداکثر مقاومت استفاده می شود.

کاربرد میلگرد چیست؟

این محصول در اسکلت های فلزی و فونداسیون سازه ها کاربرد دارد

مهمترین مزیت اتصالات پین چیست؟

مزیت اصلی این محصول حفظ میله های بلند در شکل آن است.

میلگرد سنجاقی چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد سنجاقی چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد ناودانی چیست انواع میلگرد ناودانی استفاده از میلگرد ناودانی استفاده از میلگرد ناودانی در سازه مزایای استفاده از میلگرد ناودانی معایب استفاده از میلگرد ناودانی

فیکساسیون چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این نوع آرماتور محصولی است که برای ایجاد مقاومت در سازه های بتنی استفاده می شود و به عنوان یکی از اجزای مهم آرماتور شناخته می شود. در این مقاله سعی شد در مورد این نوع آرماتورها، انواع، کاربرد و مزایای آن در صنعت ساختمان اطلاعاتی ارائه شود. اگر می خواهید در مورد آن بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از مطالعه ادامه این مقاله می توانید با بررسی سایت اصفهان آهن از روند قیمت میلگرد مطلع شوید.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

میلگرد او چیست؟

میلگرد نام های دیگری مانند قلاب خیاطی، پست خیاطی و بند دارد این محصول به طور گسترده در سازه های بتنی استفاده می شود

این محصول نسبت به بریس‌های معمولی کمی باریک‌تر و کوچک‌تر است، بنابراین از دو طرف خم می‌شود و شبیه میخ به نظر می‌رسد. تیرهای گل میخ در نوع شبکه معکوس قرار می گیرند و استفاده از آن در سازه های بتنی حائز اهمیت است زیرا نیروهای جانبی مستقیماً بر عملکرد ستون های بتنی تأثیر می گذارند.

تقویت

نوک دنده ای با کیفیت A2 در سایزهای 8 تا 10 تولید می شود. باید توسط مهندس پروژه بر اساس نقشه های محاسباتی سازه تعیین شود.

انواع اتصالات

این محصول به تعداد زوج و به صورت عمودی اغلب در ستون ها و دیوارهای سازه استفاده می شود. این میلگرد در کارگاه های ساختمانی در سه نوع مختلف تولید می شود و نوع آن نیز با توجه به نوع خم و زاویه خم مشخص می شود.

میلگرد تثبیت کننده با خم های استاندارد در زوایای 90 درجه در دو طرف

این محصول دارای دو خم 90 درجه در دو انتها می باشد و این خم مطابق مقررات ملی ساختمان 12 برابر قطر میلگرد است. به عنوان مثال، اگر قطر آن 16 میلی متر باشد، اندازه خمش 20 سانتی متر مورد نیاز است.

نوار محرک با انحنای جزئی

در این حالت یک خم 90 درجه در یک طرف میلگرد و یک خم 135 درجه در طرف دیگر ایجاد می شود.

نوار همزن با زاویه 135 درجه در دو طرف

در این نوع پین بار گوشه های دو طرف محصول در جهات مختلف ایجاد می شود که باعث ایجاد بافت و بافت می شود. یک طرف بالا می رود و طرف دیگر سقوط می کند. علاوه بر این، بسته به نوع درخواست مشتری، ممکن است نیاز به ایجاد زاویه 135 درجه در هر دو طرف و یک نوار پشتی در هر دو طرف باشد.

کاربرد میلگردهای تقویت کننده

در دنیای ساخت و ساز امروزی استفاده از آرماتور برای افزایش استحکام و دوام سازه ها یکی از مواردی است که ضروری است. این محصول برخلاف ظاهر کوچک خود یکی از پرکاربردترین پروفیل های فولادی در صنعت ساختمان می باشد. این محصول معمولاً در ستون ها و دیوارهای سازه های بتنی به تعداد زوج و به صورت عمودی قرار می گیرد. لازم به ذکر است که آرماتورها از طریق سیم به یکدیگر متصل می شوند.

ستون بتنی

ستون ها وظیفه انتقال بار ساختمان به زمین را بر عهده دارند و باید از استحکام بالایی برخوردار باشند. استفاده از آرماتور پین در ستون بتنی پس از ساخت ستون با آرماتور و ریختن بتن بر روی آرماتور، استحکام و پایداری بالایی تولید می کند. اما وظیفه حفظ آرماتورهای طولی از یکدیگر در اثر بارهای جانبی و فروریختن ستون ها را بر عهده دارد.

دیوار خرد شده

کاربرد دیگر در دیوارهای برشی است. دیوارهای برشی بتنی به تنش ساختمان واکنش نشان می دهند و توسط میلگردهای طولی تقویت می شوند. بنابراین، تنه به این طول با استفاده از قلاب لباس متصل می شود.

پایه

کاربرد دیگر آن در اسکلت فلزی و در فونداسیون سازه ها می باشد. این محصولات به صورت افقی و عمودی چیده می شوند. از دیگر زمینه های استفاده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت خانه های بلند و چند طبقه

ساخت سازه های مرتبط با تولیدات کشاورزی

ساخت پل و سد

نحوه استفاده از آرماتور در ساخت و ساز

همانطور که گفته شد وجود این محصولات در ستون های بتنی و دیوارهای برشی یکی از نیازهای ساخت و ساز برای افزایش مقاومت سازه می باشد. نحوه اجرا و بستن باید طبق مقررات بین المللی برای قرار دادن آرماتور انجام شود.

در مرحله اول، لازم است تعداد مورد نیاز میلگردهای تقویت کننده تعیین شود. تعداد آنها به طول ستون بتنی، تعداد میلگردهای طولی استفاده شده در سازه و فاصله بین آنها بستگی دارد. برای این کار به تعداد ناودانی (آرماتورهای مربعی عرضی که در اطراف ستون قرار گرفته اند) و طول ستون نیاز داریم.

تعداد صدا خفه کن های مورد نیاز با توجه به طول ستون ها تخمین زده می شود به طوری که اگر ارتفاع میلگرد مقطع 2 متر باشد به ازای هر 15 سانتی متر یک صدا خفه کن نیاز داریم.

هر بریس شامل یک بریس پین است که در وسط پست قرار می گیرد و با زاویه 90 درجه بریده می شود. اگر تعداد میله های بلند در کنار هم بیشتر باشد، این عدد نیز افزایش می یابد.

توجه به شکل کاموت (لوزی، مربع یا مستطیل) نیز مهم است. معمولا نصب همزمان باعث ایجاد مشکل در بتن ریزی می شود بنابراین بهتر است از انکرهای الماسی شکل استفاده شود. یک آرماتور طولی آزادانه بر روی هر لوزی بلانت قرار می گیرد و از خطرات احتمالی جلوگیری می کند.

نحوه ایجاد یک مسیر پشتی در سازه

مزایای استفاده از میلگرد

استفاده از میلگرد در سازه های بتنی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین مزیت آن با توجه به ظاهر آن، حفظ میله های افقی است.

مزیت دیگر آن اندازه کوچک و وزن کم آن است که استفاده از آن را در همه شرایط آسان می کند.

نه تنها قرار دادن آن مشکل است، بلکه باعث جمع شدن آرماتورها نیز می شود، بنابراین توصیه نمی شود.

معایب استفاده از تقویت کننده

با تمام مزایای پین میلگرد، بهتر است معایب استفاده از پین میلگرد را بررسی کنیم. برخی از معایب استفاده از این محصول عبارتند از:

این محصول برای بیش از 12 میله طولی قابل استفاده نیست.

نصب و مراحل استفاده از اتصالات پین مهم است. زیرا کوچکترین انحراف از هنجار باعث ایجاد مشکل در سازه خواهد شد.

در صورتی که اندازه استفاده شده در ساخت ستون ها متناسب با ابعاد ستون نباشد، استفاده از این محصول مشکلات زیادی را برای آن پروژه ایجاد می کند.

برای استفاده از این محصول باید شکل خم و زاویه دقیق باشد و حتی یک اشتباه جزئی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سازه وارد کند.

نتیجه

با توسعه فناوری های ساخت و ساز در دنیای امروزی، می توان با در نظر گرفتن تمامی جوانب، از ابزار و اجزای سازنده برای افزایش استحکام و مقاومت سازه و جلوگیری از خطرات احتمالی استفاده کرد. میلگرد پین یا قلاب درز یکی از کوچکترین اما پرکاربردترین ابزارها در مقاوم سازی سازه های بتنی است. به همین دلیل استفاده از آرماتور قلاب یا سنجاق دوخت در دل ستون ها برای افزایش استحکام و دوام مقاومت برشی ضروری و ضروری است.

عدم استفاده و استفاده نادرست خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. در نهایت گفته می شود که استفاده از این دسته از فولادها باید طبق قوانین و مقررات بین المللی انجام شود که باید توسط مهندسان و طراحان پروژه به دقت هدایت شود. برای اطلاع از قیمت سوئیچ ها می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

سوالات متداول

آرمیچر چیست؟

محصولی است که در سازه های بتنی برای ایجاد مقاومت بالا استفاده می شود و به عنوان یکی از آرماتورهای مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد برای چه کاری خوب است؟

این محصول در اسکلت فلزی و فونداسیون سازه کاربرد دارد

مزیت اصلی میلگردها چیست؟

مزیت اصلی این محصول این است که به دلیل ظاهر میلگردهای طولی را در جای خود نگه می دارد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *