دسته‌بندی نشده

نبشی پرسی و نبشی فابریک چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟

نبشی پرسی و نبشی فابریک چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟

نبشی نوعی پروفیل است که با نورد سرد تولید می شود و به دو صورت مرکب و ساده در ساختمان سازی یا صنعت استفاده می شود. انواع مختلفی از نبشی ها وجود دارد که در نحوه ساخت آنها متفاوت است. از نظر فرآیند تولید، نبشی ها به دو دسته نبشی های بافته شده و نبشی های فشرده تقسیم می شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت نبشی پرسی و نبشی پلات صحبت کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

نبشی چیست؟

چه چیزی وجود دارد؟

نبشی – چیست؟

همانطور که قبلا در “نبشی چیست؟” نبشی ها به دو نوع تقسیم می شوند – زوایای مساوی و زوایای نابرابر از نظر ظاهر. زوایای بال مساوی اغلب در کاربردهایی که نمی توان از زوایای بال نابرابر استفاده کرد استفاده می شود.

مهره ها از نظر روش های تولید به دو دسته بافت و چاپ تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها می پردازیم. سوال بسیاری از افراد این است که چگونه نبشی ها را تعریف کنیم.

دو پارامتر مهم در تعیین انواع نبشی ها نقش دارند. یکی اندازه بال ها، دیگری ضخامت این محصول است.

به عنوان مثال، یک مخروط با عرض 50x50x3 به این معنی است که اندازه بال 50×50 و ضخامت هر بال 3 میلی متر است. خوب است بدانید که اندازه مخروط از 2 تا 15 سانتی متر متغیر است

برنامه های نبشی ای

به طور کلی برای ایجاد اتصالات از نبشی ها از جمله اتصالات پل به ستون ها و اتصالات ستون به ستون به فونداسیون های فولادی استفاده می شود.

در واقع از نبشی برای ساخت پانل درب های فلزی بزرگ، ساخت ساختمان های فولادی، ستون ها و خرپاها و همچنین در ساخت دکل های صنعتی استفاده می شود.

نبشی پرسی چیست؟

پرسی نبشی یکی از انواع مورد استفاده در ساختمان سازی و صنایع مختلف می باشد. ساخت نبشی پرسی بر اساس یک رول سرد است. برای ساخت پرس نبشی ابتدا باید ورق های فولادی را برش داد و پس از برش این ورق ها را برای شکل دهی در دستگاه رول قرار داد.

در نتیجه این عبور از دستگاه رول فرمینگ، ورق خم شده و سپس شکل و فرم نبشی را به خود می گیرد.

دستگاه های رول فرمینگ دارای گیربکس های متعدد بوده و قادر به تولید ورق های فولادی با هر ضخامت و طولی هستند. نبشی گرد و غبار بر اساس استانداردهای GOST8510 تولید و به فروش می رسد. این محصول را می توان از نبشی های گرد آن شناخت.

نبشی چیست؟

روش تولید نبشی فابریک گرم است. در مجموع می توان گفت که هر کدام از این نبشی ها بر اساس عملکرد محصول تفاوت های اساسی دارند.

برای ایجاد این نبشی ابتدا میله ها یا حلقه های فولادی با اندازه مشخص به کوره گرمایش منتقل می شوند. حرکت شمش از رول این کوره باعث کاهش ضخامت و افزایش طول آن می شود و در نهایت یک پروفیل نبشی ای شکل می گیرد. این نبشی بر اساس استاندارد DIN1022 آلمان ساخته شده است.

به طور کلی کیفیت نبشی فابریک بالاتر از نوع پرس است. برای تشخیص نوع نبشی سفارشی هنگام خرید، باید اطلاعاتی در مورد هر یک از این محصولات داشته باشید تا بتوانید بهترین، مناسب ترین و با کیفیت ترین محصول را انتخاب کنید.

تفاوت نبشی پرسی و نبشی پلات

تفاوت بین نبشی پرسی و نبشی فابریک

تفاوت بین نبشی پرسی و نبشی فابریک

یکی از مهم ترین تفاوت های نبشی پرس و نبشی فابریک، روند تولید این دو محصول است. همانطور که قبلا ذکر شد، نبشی لباس بر اساس نورد گرم تولید می شود. در حالی که نبشی متراکم بر اساس فرآیند نورد سرد تولید می شود.

فابریک ها همان مراحل ابتدایی تولید تا مراحل تولید را طی می کنند. البته این دو محصول از نظر ظاهری به راحتی قابل تشخیص هستند; برخی بالهای مساوی و برخی بالهای نابرابر دارند.

نبشی فابریک مستقیماً در خط تولید کار می کند و فرآیند شکل دهی و بارگیری در این نوع نبشی انجام می شود. نبشی پرس همانطور که از نامش پیداست مراحل پرس، پرس و قالب گیری را طی می کند و پس از تهیه و خم شدن ورق فولادی به طول 6 متر به شکل نبشی در می آید.

به نبشی ای نگاه کرد

قیمت نبشی مانند سایر قطعات فلزی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، قیمت یک دارو تحت تأثیر قیمت کاغذ و مقدار عرضه و تقاضا است. توجه به این نکته ضروری است که نوسانات بازار بر قیمت نهایی محصول تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، اگر مقدار تقاضا از مقدار عرضه بیشتر شود، بازار بی ثبات می شود و قیمت نبشی تغییر می کند.

برای محاسبه وزن نبشی باید سه پارامتر وارد شود: طول، ضخامت و اندازه بال نبشی. زیرا این سه عامل در قیمت نبشی تاثیر بسزایی دارد.

ببینید: قیمت نبشی روز

اخرین حرف

این مقاله به تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک اشاره می کند. با توجه به مطالب گزارش شده می توان گفت که این دو نوع نبشی بر اساس فرآیند ساخت، ظاهر و حتی کاربرد دارای تفاوت های اساسی هستند. اگر سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید با ما و جامعه اصفهان آهن در میان بگذارید.

نبشی پرسی و نبشی پارچه; تفاوت این دو چیست؟

نبشی و نبشی پارچه ایرانی

نبشی چیست کاربرد نبشی چیست نبشی پارچه چیست تفاوت نبشی پارچه با نبشی پارچه.

نبشی نوعی پروفیل است که با نورد سرد ساخته می شود و در محصولات مختلف کامپوزیت و منفرد در ساخت و ساز یا صنعت استفاده می شود. نبشی ها انواع مختلفی دارند که شکل های متفاوتی دارند. با توجه به فرآیند تولید، نبشی ها به دو قسمت نبشی پارچه و نبشی فشاری تقسیم می شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت نبشی پرسی و نبشی پارچه صحبت کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

نبشی چیست؟

نبشی چیست؟

همانطور که قبلا در مقاله “نبشی چیست” گفتیم، نبشی ها به دو نوع مساوی و مساوی از نظر ظاهری تقسیم می شوند. از زوایای مساوی در کاربردهایی استفاده می شود که امکان استفاده از زوایای مساوی وجود ندارد.

مخروط ها با توجه به روش تولید به دو دسته بافندگی و پرس تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها می پردازیم. سوال خیلی ها این است که چگونه نبشی ها را شناسایی کنیم.

دو عامل مهم در شناسایی انواع نبشی ها نقش دارند. یکی اندازه بال ها و دیگری ضخامت این محصول.

به عنوان مثال، یک نبشی با ابعاد 50x50x3 به این معنی است که بال ها 50×50 هستند و ضخامت هر بال 3 میلی متر است. بهتر است بدانید که اندازه نبشی ها از 2 تا 15 سانتی متر متغیر است.

استفاده از نبشی

نبشی ها معمولاً برای اتصالات شامل اتصالات پل-ستون و ستون- دال در فونداسیون های اسکلت فلزی استفاده می شوند.

البته از نبشی در ساخت چهارچوب درب های آهنی بزرگ، سازه های فلزی، ستون ها و خرپاها و همچنین در ساخت صنعت قطب سازی استفاده می شود.

نبشی پرسی است؟

نپرس

نپرس، نپرس

نبشی پرسی یکی از انواع نبشی است که در ساختمان سازی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اساس ساخت نبشی فارسی پروفیل نورد سرد است. برای ایجاد نبشی پرس ابتدا باید ورق های فولادی را برش داده و پس از برش این ورق ها را در دستگاه رول فرمینگ قرار می دهند.

به دلیل عبور از دستگاه سیم پیچ، کاغذ تا می شود و سپس شکل و شکل نبشی را به خود می گیرد.

نبشی پرسی و نبشی فابریک چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟

نبشی پرسی و نبشی فابریک چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟

دستگاه رول فرمینگ از یک سری گیربکس تشکیل شده و قابلیت تشکیل ورق های فلزی با هر ضخامت و طولی را دارد. نبشی فابریک بر اساس استاندارد GOST8510 تولید و به فروش می رسد. این محصول را می توان با نبشی های گرد تشخیص داد.

نبشی پارچه چیست؟

روش تولید نبشی پارچه نورد گرم می باشد. به طور کلی می توان گفت که هر یک از این زوایا بسته به راندمان تولید دارای تفاوت های اساسی هستند.

برای ساخت این نوع نبشی ابتدا شمش های فلزی یا گل هایی با اندازه مشخص به کوره منتقل می شود. انتقال بیلت از غلتک های این کوره باعث کاهش اندازه آن و افزایش ارتفاع و در نتیجه پروفیل نبشی ای می شود. این نوع نبشی بر اساس استاندارد آلمانی DIN1022 ساخته شده است.

به طور کلی کیفیت نبشی پارچه از نوع این پرس بالاتر است; برای درک نوع نبشی سفارشی هنگام خرید، باید اطلاعاتی در مورد هر یک از این محصولات داشته باشید تا بتوانید بهترین، راحت ترین و با کیفیت ترین محصول را انتخاب کنید.

تفاوت طرف پرسی و طرف فابریک

تفاوت بین لبه پرسی و لبه بوم

تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک

یکی از تفاوت های اصلی چاپ نبشی با نبشی پارچه، فرآیند ساخت این دو محصول است. همانطور که قبلا ذکر شد، پارچه با توجه به گرمای نبشی ها ساخته می شود. در حالی که نبشی پرس بر اساس فرآیند نورد سرد تولید می شود.

نبشی های پارچه همان مراحل تولید را در ابتدای تولید طی می کنند. بله، این دو محصول از نظر ظاهری به راحتی قابل تشخیص هستند. برخی از آنها بال های مشابهی دارند و برخی ندارند.

نبشی لباس مستقیماً در خط تولید ساخته می شود و قالب گیری و پرس در این نوع نبشی انجام می شود. وقتی پرس نبشی همانطور که از نامش پیداست وارد مسیر فشار و فشار و شکل می شود و از ورق فولادی به طول 6 متر تهیه می شود و پس از خم شدن به شکل نبشی در می آید.

قیمت نبشی

مانند سایر بخش های فولادی، قیمت نبشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت این محصول تحت تاثیر قیمت تبلت و میزان عرضه و تقاضا است. لازم به ذکر است که نوسانات بازار بر قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار خواهد بود. به عبارت دیگر، زمانی که تقاضا از عرضه بیشتر شود، جو بازار ناپایدار می شود و قیمت نبشی تغییر می کند.

برای محاسبه وزن نبشی، لازم است سه پارامتر طول، ضخامت و اندازه بال نبشی را بدست آوریم. زیرا این سه عامل در قیمت نبشی تاثیر بسزایی دارد.

قیمت روز نبشی را ببینید

آخرین کلمه

در این مقاله به تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک اشاره شده است. با توجه به مواد ذکر شده می توان گفت که این دو نوع مخروط بر اساس روش تولید، شکل و کاربرد دارای تفاوت های اساسی هستند. اگر سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید، لطفا با ما و کارکنان اصفهان آهن در میان بگذارید.

نبشی پرسی و نبشی فابریک; بین این دو چه فرقی هست؟

نبشی پرسی و نبشی پارچه

نبشی چیست؟ نبشی چه فایده ای دارد؟ نبشی پارچه چیست؟ نبشی پارچه چیست؟ تفاوت بین لبه پارچه و لبه پارچه

نبشی نوعی پروفیل است که با استفاده از نورد سرد تولید می شود و به دو صورت و یک در ساختمان سازی یا صنعت استفاده می شود. انواع مختلفی از نبشی ها وجود دارد که در نحوه ساخت آنها متفاوت است. از نظر فرآیند تولید، نبشی ها به دو دسته نبشی پارچه ای و نبشی پرس شده تقسیم می شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک صحبت کنیم. دفعه بعد با ما باشید

نبشی چیست؟

نبشی – چیست؟

نبشی – چیست؟

همانطور که قبلاً در مقاله “نبشی چیست” ذکر شد، نبشی ها بر اساس شکل ظاهری به دو نوع مساوی و نابرابر تقسیم می شوند. نبشی بال مستقیم اغلب زمانی استفاده می شود که بال نامتقارن قابل استفاده نباشد.

در مورد روش تولید، نبشی ها به دو دسته پارچه و طرح طبقه بندی می شوند که در ادامه در مورد هر روش توضیح می دهیم. سوال بسیاری از افراد این است که چگونه نبشی ها را شناسایی کنیم؟

دو پارامتر مهم در شناسایی کیفیت نبشی نقش دارند. یکی اندازه بال ها و دیگری ضخامت محصول است.

به عنوان مثال نبشی 50*50*3 و ابعاد بالها 50*50 و ضخامت هر بال 3 میلی متر است. بهتر است بدانید که اندازه نبشی ها از 2 تا 15 سانتی متر متغیر است.

برنامه نبشی ای

به طور کلی از نبشی برای اتصالات از جمله اتصالات پل به در و اتصالات ستون به کف در فونداسیون های اسکلت فلزی استفاده می شود.

البته در ساخت چهارچوب درب های آهنی بزرگ، سازه های فلزی، ستون ها و لوله ها و ستون سازی از نبشی استفاده می شود.

نبشی پرسی چیست؟

نپرس

نپرس، نپرس

نبشی پرسی نوعی نبشی است که در ساختمان سازی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت خلیج پرسی مبتنی بر پروفیل های نورد سرد است. برای ساخت نبشی پرس ابتدا باید ورق های فولادی را برش دهید و پس از برش، این ورق ها را در دستگاه استوانه فرمینگ قرار می دهند.

در نتیجه این عبور از دستگاه رول فرمینگ، ورق خم شده و سپس شکل و شکل نبشی ها را به خود می گیرد.

دستگاه رول فرمینگ از یک سری گیربکس تشکیل شده و قابلیت تشکیل ورق فولادی با هر ضخامت و طولی را دارد. نبشی پارچه طبق استاندارد GOST8510 تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول را می توان با نبشی گرد آن شناخت.

نبشی بوم چیست؟

روش تولید نبشی پارچه به صورت نورد گرم می باشد. به طور کلی می توان گفت که هر یک از این زوایا بر اساس عملکرد تولید دارای تفاوت های اساسی هستند.

برای ساخت این نوع نبشی ابتدا شمش های فولادی یا شکوفه هایی با اندازه های مشخص به کوره منتقل می شوند تا گرم شوند. با انتقال بیلت از روی غلتک های این کوره ها ضخامت آن کاهش یافته و طول آن افزایش می یابد که در نهایت تبدیل به پروفیل نبشی ای می شود. این نوع نبشی بر اساس استاندارد آلمانی DIN1022 ساخته شده است.

به طور کلی کیفیت نبشی پارچه از کیفیت پرس بالاتر است. اضافه شدن قابلیت دسته بندی زوایای سفارشی هنگام خرید. برای انتخاب بهترین محصول به اطلاعاتی در مورد هر محصول نیاز داریم. بهترین و با کیفیت ترین

تفاوت بین نبشی پرسی و نبشی پارچه

تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک

تفاوت بین نبشی پرسی و نبشی فابریک

یکی از تفاوت های اصلی نبشی پرس و پارچه، روش تولید این دو محصول است. همانطور که قبلا ذکر شد، نبشی پارچه به روش غلتک داغ ساخته می شود. در عین حال، نبشی فشرده بر اساس فرآیند نورد سرد تولید می شود.

نبشی های پارچه همان مراحل تولید را طی می کنند که شروع تولید است. البته این دو محصول از نظر ظاهری به راحتی قابل تشخیص هستند; برخی از آنها دارای بال های مساوی و برخی دارای بال های متفاوت هستند.

نبشی پارچه مستقیماً روی خط تولید شکل می گیرد و فرآیند پردازش و چاپ در این نوع نبشی انجام می شود. نبشی پرس همانطور که از نامش پیداست مراحل پرس، پرس و فرم دهی را طی می کند و از فولادی به طول 6 متر ساخته شده و پس از پرس تبدیل به نبشی می شود.

طیف گسترده ای از قیمت ها

قیمت نبشی مانند سایر قطعات فولادی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت این محصول تحت تاثیر قیمت ورق و مقدار عرضه و تقاضا است. لازم است بدانید که نوسانات بازار بر قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار است. به عبارت دیگر، اگر مقدار تقاضا از مقدار عرضه بیشتر شود، فضای بازار ناپایدار می شود و قیمت نبشی ای تغییر می کند.

برای محاسبه وزن نبشی، باید سه پارامتر طول، ضخامت و اندازه بال نبشی را در نظر بگیریم. زیرا این سه عامل به شدت بر قیمت نبشی تاثیر می گذارد.

ببینید: قیمت نبشی روز

آخرین کلمه

این مقاله تفاوت بین نبشی Percy و Fabric’s Angle را توضیح داد. با توجه به مواد ذکر شده می توان گفت که این دو نوع نبشی از نظر روش ساخت، ظاهر و حتی کاربرد تفاوت های اساسی دارند. اگر سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید با ما و همکاران اصفهان آهن در میان بگذارید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *