دسته‌بندی نشده

نحوه تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل چگونه است؟

اگر محصولی مانند تیرآهن از کیفیت و استحکام کافی برخوردار نباشد، می تواند از استحکام و کیفیت سازه ای که در آن استفاده می شود کاسته و بیشترین آسیب را در حوادث طبیعی و غیرطبیعی وارد کند. بنابراین مهم است که محصولی با کیفیت تهیه کنید و بتوانید قطعات فولادی اصل را از غیر اصل تشخیص دهید. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه تشخیص تیر آهن تقلبی از اصلی صحبت کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه تشخیص نور مصنوعی

برای استفاده از محصول فولادی لازم است قبل از خرید محصول تیرآهن شناخت کافی داشته باشید. لطفا توجه داشته باشید که خواص، ظاهر و استانداردهای ساخت تیرآهن متفاوت است و این نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

قیمت میلگردهای آرماتور همیشه در معرض نوسانات بوده و گاهی با روند قیمتی صعودی مواجه می شوند. بنابراین با توجه به این موضوع مهم است که بتوان تیرآهن اصلی پروژه را خریداری کرد تا در هزینه پروژه صرفه جویی شود.

نحوه تشخیص تیرهای تقلبی از واقعی

در میان سایر قطعات فولادی در صنعت ساختمان، تنوع تولید تیرآهن فولادی بسیار زیاد است و از این رو، تشخیص تیرآهن فورج شده از اصلی همواره نیازمند پارامترهای متفاوتی است که بر اساس آن می توان محصول اصلی را تشخیص داد. تمام موارد زیر پاسخ هایی در مورد نحوه تشخیص تیر آهن از اصلی است.

1. شکل تیر

اولین چیزی که برای تشخیص درخت تقلبی از اصل باید به آن توجه کنید شکل هندسی درخت است. به طور کلی تیرها شکل ها و خواص هندسی متفاوتی دارند و با بررسی هر کدام به شما می گوید که چه نوع تیر فلزی است.

تیر با توجه به خصوصیات خارجی خود به شکل I و H است که از آلیاژ ساخته شده است. این قطعه فولادی بسته به فرآیند تولید هر کارخانه دارای شکل هندسی است. با مطالعه دقیق ویژگی های استاندارد چوب و همچنین ظاهر آن، می توانید از کیفیت محصول حاصل اطمینان حاصل کنید.

نکته مهم در مورد تیرآهن این است که مقاطع فولادی را می توان در اندازه های مختلف خریداری کرد. هر یک از این اندازه ها ویژگی های فیزیکی خاص خود را دارند. بنابراین دانستن ویژگی های هر یک از سایزها در زمان خرید بسیار مهم است. از اندازه های تیرآهن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایز 12

سایز 14

سایز 16

سایز 18

سایز 20

سایز 22

تله 24

نها 27

سایز 30

وزن پرتو

یکی دیگر از راه های تشخیص تیر تقلبی از اصلی استفاده از جدول وزن تیر می باشد. وزن تیر به حجم و چگالی وزن فولاد بستگی دارد. جالب است بدانید که حجم همیشه به ابعاد تیر بستگی دارد و تعیین می کند که چه مقدار فضایی را در سازه اشغال می کند. برای تشخیص تیر کاذب، وزن تیر حاصل باید با جدول وزن استاندارد ارائه شده توسط سازنده مقایسه شود. بر این اساس می توانید تشخیص دهید که تیرچه شما اصل است یا خیر.

وزن پرتو

2. علامت هک شده نوار

علامت حک شده در درخت می تواند یکی از اولین راه ها برای شناسایی درخت جعلی باشد. کلیه سازندگان قطعات فلزی در حین تولید چوب برای شناسایی محصولات خود علامت اختصاری که نام محصول را نشان می دهد بر روی چوب می نویسند. این راه حل همیشه می تواند برای سازنده مفید باشد. زیرا بر اساس برند خود می تواند محصول خود را تبلیغ کند و هیچ شرکت یا شرکت فروش ماشین دیگری نمی تواند دستگاه تقلبی را به نام او بفروشد.

نام تجاری بارها از چندین شخصیت اصلی برند تشکیل شده است. تمام کارخانه های ایران این کار را انجام می دهند. در اینجا 6 نمونه از برندهای تولیدکنندگان ایرانی آورده شده است:

کارخانه فولاد امیر کبیر خزر برند: AKS

علامت تجاری کارخانه فولاد الماس تکستان: ATJU

علامت تجاری کارخانه فولاد آریا ذوب: ARIA

نام تجاری کارخانه فولاد آناهیتا جیلان: AGJU

علامت تجاری کارخانه آذر فولاد امین: AFA

3. بسته بندی بار

یکی از راه های تشخیص تقلبی از اصل بسته بندی آن است. تیرآهن ها همیشه در حجم بیشتری خریداری می شوند و بسته بندی آنها مناسب است. هنگام خرید قطعات فولادی اعم از تیرآهن، آرماتورها، نبشی ها و سایر موارد، بسته هایی برای ارسال به مشتری در تعداد مشخصی آماده می شود.

به طور کلی در صنعت فولادسازی مشکلات مختلفی وجود دارد. به طور منظم استفاده می شود. یکی از رایج ترین کلمات در این بخش بسته نرم افزاری است. در بسته بندی محصولات فلزی استفاده می شود. پکیج تیرآهن معمولاً 5 تن وزن دارد و گاه بسته به فرآیند تولید سازنده، 2 تا 5 تن به فروش می رسد.

4. بشقاب خانه

قبل از ارسال بسته پرتو، همیشه یک پانل روی هر بسته قرار می گیرد. برچسب روی تسمه علامت شناسایی تراموا است، فقط با بررسی آن می توانید اصالت تراموا را تعیین کنید. پلاک خودرو حاوی اطلاعات زیر است.

نام محصول

نام سازنده

پارامترها استفاده می شود

وزن

استاندارد

5. قابلیت جوشکاری حامل آهن

هر زمان که از فولاد استفاده می شود، جوش پذیری آن بسیار مهم است. از آنجایی که ترکیب فلز خام ماده به کار رفته در چوب است و همچنین ضخامت و ترکیب شیمیایی آن می تواند بر کیفیت دکوراسیون روی چوب تاثیر بگذارد.

اگر تیر کاذب باشد، هرگز نمی تواند خواص جذب قابل قبولی را ارائه دهد. از این روش برای تعیین کیفیت کلیه محصولات فولادی نیز استفاده می شود.

6. رنگ پرتو

یکی از مهم ترین راه های تشخیص تقلبی از اصل در خرید تیرآهن رنگ آن است که نشان دهنده کیفیت بالای محصول است. تیر آهن زنگ زده و ناهموار بخشی از محصولات با کیفیت و اصلی نخواهد بود. زیرا رنگ تیر باید یکنواخت و بدون آثار کدر باشد.

البته گاهی ممکن است رنگ تیر به دلیل نگهداری نامناسب تغییر کند که بر کیفیت محصول تاثیر می گذارد.

انواع استانداردهای تیر

برای تشخیص تشعشعات تقلبی از نسخه اصلی، لازم است اطلاعات مفیدی در مورد روند ساخت این محصول به دست آورید.

تیرهای استاندارد

در طول تولید تیرآهن فولادی، هر سازنده استانداردهای تعیین شده توسط تجهیزات و فرآیند تولید خود را اعمال می کند. در این قسمت از مقاله می خواهیم اطلاعات مختصری در مورد پارامترهای تیرچه فولادی ارائه دهیم.

1. خط کش IPE

بسیاری از تولیدکنندگان در ایران از استانداردهای IPE برای تولید تیرآهن فولادی استفاده می کنند. تیرها بر اساس استانداردهای تعریف شده دارای ظاهر و ویژگی های متفاوتی هستند. فرم استاندارد IPE در کشورهای اروپایی مانند ایران بسیار محبوب است. زیرا بر اساس موقعیت جغرافیایی و فصلی می توان از این نوع تیرآهن در قسمت های مختلف سازه استفاده کرد.

2. استاندارد INP

این نسخه از استاندارد INP در ایران توسعه نیافته است. زیرا در ایران بسته به نحوه ساخت آنها این نوع درخت چندان کاربردی نخواهد داشت. اگر فقط از قیمت INP استفاده شود، محصول از کشورهای دیگر وارد می شود. به یاد داشته باشید که هنگام سفارش چوب از کشورهای دیگر به مشخصات محصول توجه کنید.

نتیجه

همانطور که گفته شد، راه های زیادی برای تشخیص تیرهای تقلبی از اصلی وجود دارد که با استفاده از هر یک از آنها می توانید ماهیت محصول سفارشی خود را دریابید. با تمام نکات ذکر شده، همیشه به یاد داشته باشید که خرید از یک تولید کننده قابل اعتماد می تواند شما را از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید نجات دهد.

تیر اصلی همیشه می تواند به استحکام سازه بر اساس کیفیت آن کمک کند. بازار داغ فیک به دلیل قیمت ارزان آن بسیار پرطرفدار است، اما خرید تیرآهن ارزان با هزینه بالاتر می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

چگونه درخت تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

تیرهای تقلبی و اصلی را می توان با رنگ، دوام، بسته بندی تیر و علائم نفوذ تشخیص داد.

آیا با رنگ این محصول می توان تیر آهن واقعی و تقلبی را تشخیص داد؟

رنگ تیر یکی از پارامترهایی است که با آن می توان اصالت تیر را تشخیص داد. رنگ تیر باید یکنواخت و بدون لکه باشد.

در هنگام خرید چه اطلاعاتی در شماره ثبت خودرو درج شده است؟

روی پلاک این محصول نام محصول، نام سازنده، پارامترهای مورد استفاده، وزن و استاندارد تیرآهن درج شده است.

چگونه نور اصلی را از نور مصنوعی تشخیص دهیم؟

یک پرتو تقلبی را از اصلی تشخیص دهید

نحوه تشخیص تیرهای کاذب، انواع استانداردهای تیر

اگر محصولی مانند تیرآهن از کیفیت و استحکام مناسبی برخوردار نباشد، در حین استفاده می تواند از استحکام و کیفیت ساختمان کاسته و در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی بیشترین آسیب را به همراه داشته باشد. بنابراین مهم است که محصولی با کیفیت به دست آوریم و بتوانیم قطعات استیل اصل را از غیر اصلی تشخیص دهیم. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه تشخیص لاستیک تقلبی از اصلی صحبت کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه یک پرتو تقلبی را تشخیص دهیم

برای استفاده از محصول فولادی لازم است قبل از خرید اطلاعات کافی در مورد محصول تیرآهن داشته باشید. توجه داشته باشید که خواص، ظاهر و استانداردهای ساخت تیرها متفاوت است و این موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

قیمت سلاح گرم همواره با نوساناتی همراه بوده و گاه در برخی موارد قیمت ها با روند صعودی مواجه می شود. بنابراین با توجه به این مشکل باید برای صرفه جویی در هزینه پروژه، چراغ اصلی پروژه خود را خریداری کنید.

چگونه چوب تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

تنوع تولید تیرآهن فولادی در صنعت ساختمان در بین سایر پروفیل های فولادی بسیار زیاد است، بنابراین پارامترهای مختلفی برای تشخیص تیرچه تقلبی از اصلی همیشه ضروری است که بر اساس آن می توان محصول اصلی را تشخیص داد. هر یک از موارد زیر راه حلی برای تشخیص تیر آهن از اصلی ارائه می دهد.

1. ویژگی های زیبایی شناختی تیرها

نحوه تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل چگونه است؟

نحوه تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل چگونه است؟

برای تشخیص تیر تقلبی از اصلی اولین چیزی که باید به آن توجه کنید ظاهر و شکل هندسی تیر است. تیرها به طور کلی اشکال و مشخصات هندسی متفاوتی دارند و با بررسی هر کدام می توان تشخیص داد که این قطعه فولادی متعلق به کدام نوع تیر است.

با توجه به ویژگی های ظاهری، آلیاژ از آلیاژهای I و H ساخته شده است. این قطعه فولادی با توجه به فرآیند تولید هر کارخانه از مشخصات هندسی پیروی می کند. با مطالعه دقیق ظاهر و مشخصات استاندارد رادیاتور می توانید از کیفیت محصولی که دریافت می کنید اطمینان حاصل کنید.

نکته مهم در مورد تیرآهن این است که این مقاطع فولادی را می توان در اندازه های مختلف خریداری کرد. هر یک از این ابعاد ویژگی های فیزیکی خاص خود را دارند. بنابراین دانستن ویژگی های هر یک از این سایزها در زمان خرید بسیار مهم است. از ابعاد تیرآهن فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایز 12

سایز 14

تالا 16

سایز 18

سایز 20

اندازه 22

سایز 24

سایز 27

سایز 30

وزن آهک

راه دیگر برای تشخیص تیر تقلبی از اصلی استفاده از نمودار وزن تیر است. وزن تیر به اندازه آن و چگالی وزن فولاد بستگی دارد. جالب است بدانید که اندازه همیشه به ابعاد تیر بستگی دارد و تعیین می کند که چقدر فضایی در سازه اشغال خواهد کرد. برای تشخیص تیر تقلبی باید وزن تیر دریافتی را با جدول وزن استاندارد ارائه شده توسط سازنده مطابقت دهید. بر این اساس می توانید از معتبر بودن یا نبودن بسته خود مطلع شوید.

وزن پرتو

2. آیکون هک نمایش داده می شود

علامت حک شده روی تیر می تواند یکی از راه های تشخیص تیر تقلبی از واقعی باشد. تمامی تولیدکنندگان پروفیل فولادی هنگام ساخت ساپورت برای شناسایی محصول، اختصاراتی را که نشان دهنده برند محصول بر روی ساپورت است حک می کنند. این راه حل همیشه می تواند به سود سازنده باشد. زیرا او بر اساس نام تجاری می تواند محصول خود را تبلیغ کند و هیچ شرکت یا شرکتی که آهن فروشی فرصت طلبانه دارد نمی تواند آهن تقلبی را به نام او بفروشد.

در ایران که نام برند لیم از چند حرف بزرگ این برند تشکیل شده است، تمامی کارخانه های تولید تیرآهن این کار را انجام می دهند. در اینجا 6 نمونه از علائم تجاری تولیدکنندگان ایرانی آورده شده است:

کارخانه فولاد امیرکبیر قاجار علامت تجاری: AKS

علامت تجاری کارخانه فولاد الماس تکستان: ATJU

آرم کارخانه فولاد آریا ذوب : ARIA

علامت تجاری کارخانه فولاد آناهیتا گیلان: AGJU

علامت تجاری کارخانه آذر فولاد امین: AFA

و…

3. بسته بندی یونجه

یکی از راه های تشخیص تیر تقلبی از اصلی، بسته بندی آن است. تیرآهن ها همیشه در حجم زیاد خریداری می شوند و بسته بندی آنها مناسب است. در صورت خرید مقاطع فولادی اعم از تیرآهن، میلگرد، نبشی و سایر عناصر، بسته ها در حجم مشخصی آماده ارسال به مشتری می باشد.

به طور کلی، اصطلاحات مختلفی در صنعت سخت افزار وجود دارد. که همیشه استفاده می شود. یکی از رایج ترین اصطلاحات این بخش، بندیل است. که هنگام بسته بندی محصولات فولادی استفاده می شود. تیرآهن همیشه 5 تن وزن دارد، گاهی اوقات بسته به فرآیند تولید سازنده از 2 تا 5 تن به فروش می رسد.

4. بشقاب تیراهان

قبل از ارسال بسته پرتو، تخته همیشه روی هر شمع قرار می گیرد. صفحه روی نوار، پلاک نام پرتو است، که به دنبال جایی است که می توانید منشا پرتو را پیدا کنید. اطلاعاتی مانند موارد زیر روی پلاک خودرو درج شده است.

نام شی

نام تهیه کننده

پارامترهای مورد استفاده

دشواری

استاندارد

5. جوش پذیری تیر آهن

همیشه، اگر از فولاد استفاده می کنید، جوش آن بسیار مهم است. زیرا ترکیب، ضخامت و ترکیب شیمیایی مواد اولیه فلزی به کار رفته در لگ می تواند بر کیفیت جوشکاری کنده تاثیر بگذارد.

اگر نور اشتباه باشد، هرگز جذب را جذب نمی کند. از این روش برای تعیین کیفیت کلیه محصولات فولادی نیز استفاده می شود.

6. رنگ پرتوها

هنگام خرید پرتو، یکی از اساسی ترین راه های تشخیص تیر اصلی از تقلبی، رنگ محصول است که نشان دهنده کیفیت بالای آن است. میله‌های آهنی زنگ‌زده و غیریکنواخت کیفیت بالایی ندارند و جزء محصول اصلی نیستند. زیرا رنگ تیر باید یکنواخت باشد و هیچ گونه اثر ابری وجود نداشته باشد.

بله، این را هم باید بگوییم که گاهی اوقات رنگ درخت به دلیل نگهداری نامناسب ممکن است تغییر کند که می تواند کیفیت محصول را تحت تاثیر قرار دهد.

انواع استانداردهای تیر

برای تشخیص نور اصلی و تقلبی؛ کسب اطلاعات مفید در مورد فرآیند ساخت این محصول ضروری است.

سطح پرتو

هنگام تولید تیرهای فولادی، هر سازنده از استانداردهای تعیین شده بر اساس تجهیزات و فرآیند ساخت خود استفاده می کند. در این قسمت از مقاله قصد داریم اطلاعات مختصری در مورد استانداردهای تیرآهن فولادی در اختیار شما قرار دهیم.

1. IPE Manager

بسیاری از تولیدکنندگان در ایران از استاندارد IPE برای تولید تیرآهن فولادی استفاده می کنند. کریرها طبق استانداردهای خاص ظاهر و خواص متفاوتی دارند. یک نوع استاندارد IPE در کشورهای اروپایی مانند ایران بسیار محبوب است. زیرا بسته به موقعیت جغرافیایی و فصلی می توان همواره از این نوع تیرآهن در قسمت های مختلف سازه استفاده کرد.

2. مشخصات INP

این نوع استاندارد INP معمولا در ایران تولید نمی شود. زیرا در ایران بر اساس موقعیت های ساختمانی این نوع تیرآهن کاربردی نخواهد داشت. در صورت استفاده از تیرآهن استاندارد INP در موارد خاص، این محصول از کشورهای دیگر وارد می شود. لازم به ذکر است در هنگام سفارش تیرآهن از کشورهای دیگر به مشخصات محصول توجه نمایید.

نتیجه

همانطور که در بالا ذکر شد، راه های زیادی برای تشخیص تقلبی از اصل وجود دارد که با استفاده از هر یک از آنها می توانید ماهیت محصول خود را بدانید. در کنار تمامی نکات ذکر شده، خرید از یک تولید کننده معتبر می تواند شما را از مشکلات پیش آمده نجات دهد.

یک داستان اصلی همیشه می تواند به قدرت یک برنامه بر اساس کیفیت آن کمک کند. بازار داغ محصولات تقلبی به دلیل قیمت ارزان بسیار پرطرفدار است، اما خرید در مقادیر کم می تواند آسیب های زیادی را در قیمت های بالا به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

چگونه یک پرتو تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟

چراغ های تقلبی و اصلی را می توان با رنگ، لحیم کاری، بسته بندی چوبی و حتی علامت هک تشخیص داد.

آیا می توان تیر آهن اصل و تقلبی را از روی رنگ این محصول تشخیص داد؟

رنگ تیر یکی از پارامترهایی است که می تواند اصالت تیر را مشخص کند. رنگ نوار باید یکنواخت و بدون علائم ابری باشد.

در هنگام خرید چه اطلاعاتی روی پلاک خودرو وجود دارد؟

نام محصول، نام سازنده، ابعاد استفاده شده، وزن و وضعیت گیاه روی این پلاک محصول درج شده است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *