دسته‌بندی نشده

نکاتی برای خرید لوله

لوله داربست چیست؟ انواع و کاربرد های ان

راهنمای خرید لوله به دلیل کارایی بالای این محصول در زمینه های مختلف بسیار حائز اهمیت است. اطلاع از شرایط کلی خرید و استفاده از لوله، انواع و کاربردهای آنها، برند سازنده، اندازه و قیمت لوله – اینها نکات اصلی هستند که قبل از خرید باید با آنها آشنا شوید. با وجود نکاتی که در این مقاله از دایره المعارف آهن و فلزات مورد بحث قرار گرفته است، می توانید با اطمینان لوله مناسب را برای کاربرد مورد نظر خود انتخاب کنید. با ما بمان. ابتدا باید شرایط کلی لوله ها، انواع، کاربردها، مشخصات اندازه، کارخانه های تولید و قیمت ها را بدانید. پس از طی این مراحل می توانید بهترین لوله را انتخاب کرده و مراحل خرید را طی کنید. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

آشنایی با اصطلاحات عمومی

اولین قدم برای خرید هر نوع و مدلی از لوله در یک راهنما این است که با لوله و اصطلاحات رایج خرید و فروش آنها آشنا شوید. گسترده ترین و مهم ترین آنها عبارتند از:

تست شده یا تست نشده: اگر لوله های تولید شده در کارخانه مراحل تست را طی کنند و از نظر آسیب بررسی شوند، به آنها لوله های تست شده می گویند. دو نوع لوله آزمایش وجود دارد: لوله آزمایش آب و لوله آزمایش گاز. اگر لوله ای مراحل آزمایش را طی نکرده باشد، لوله غیر آزمایشی یا صنعتی نامیده می شود.

مخروطی یا غیر مخروطی: لوله ای که سطح مقطع آن آسیاب شده و در حین تولید یا پس از برش چین خورده نباشد، لوله مخروطی نامیده می شود. اما اگر سطح مقطع لوله ها موج دار باشد به آنها غیر مخروطی می گویند.

Threaded یا Unthreaded: منظور از رزوه ایجاد سوراخ رزوه ای در انتهای لوله است که برای اتصال لوله از آن استفاده می شود. برخی از لوله ها و شیلنگ ها در کارخانه تولید می شوند و یا پس از اتمام در مغازه نصب می شوند.

انشعاب: واحد تعداد لوله ها «شاخه» است. هر شاخه لوله 6 متر طول دارد.

بندیل: به پیچیدن لوله ها «بندیل» می گویند. کارخانه های لوله سازی محصولات خود را به صورت عمده عرضه می کنند.

درز مستقیم: هنگام ساخت لوله ورقه ای، دو لبه ورق به صورت طولی به هم نزدیک می شوند و یک درز طولی از سر تا انتهای لوله تشکیل می دهند که به آن «درز مستقیم» می گویند. از بیرون و داخل درز کاملاً نمایان و واضح است.

درز پنهان: این در واقع همان لوله با درز مستقیم با چین های جوش داده شده از درز است. در این صورت خط جوش و درز لوله با بقیه لوله در یک سطح خواهند بود به همین دلیل به آن درز مخفی می گویند.

بدون درز: این نوع لوله از شمش های فولادی با استفاده از یک فرآیند پیچیده ساخته می شود. لوله های بدون درز بدون درز هستند و در سراسر بدنه خود جوش داده می شوند.

2- انواع لوله با کاربرد صنعتی و ساختمانی

انواع لوله ها از مواد مختلفی مانند فولاد، فایبرگلاس، بتن و غیره ساخته می شوند. در این میان لوله فولادی پرمصرف ترین لوله در صنعت است. مهمترین طبقه بندی لوله های فولادی بر اساس روش تولید است که در آن لوله ها به دو نوع بدون درز و بدون درز تقسیم می شوند.

لوله های دوخته شده و بدون درز شامل انواع لوله ها با مواد و کاربردهای مختلف می باشد که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

2-1- لوله جوشی

لوله ها آب بندی شده اند

همانطور که گفتیم لوله جوشی به معنای لوله جوشی است. به این معنی که لوله مورد نیاز با جوشکاری ورق های فولادی تولید می شود. لوله های جوشی را نیز می توان بر اساس نوع درز طبقه بندی کرد که عبارتند از:

لوله درز مستقیم

لوله خیاطی پیچ خورده

به طور کلی انواع لوله درز مستقیم و مارپیچ برای مصارف ساختمانی و صنعتی را می توان به شرح زیر نام برد:

لوله مسی

لوله فولادی ضد زنگ

لولا پی جی

لوله برای مصارف صنعتی (داربست – مبلمان – تست آب – بدون آزمایش)

لوله گاز (توکار)

لوله گالوانیزه (تست آب – صنعتی)

دیوار خوب

لوله مارپیچ

2-2- لوله بدون درز

لوله بدون درز

لوله های بدون درز (به غیر از لوله های جوشی ساخته شده از ورق) از بلوک های فولادی ساخته می شوند. به این معنی که فلز خالی در کوره گرم می شود تا جوش داده شود و به این ترتیب یک لوله توخالی تولید می شود. لوله های توخالی معمولاً به قطر 24 اینچ ساخته می شوند.

لوله های بدون درز را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

لوله منیفولد (فولاد – فولاد ضد زنگ)

اگر لوله

لوله گاز API

لوله هیدرولیک

لوله لنس

لوله فولادی

لوله ضخیم (بار گوشتی یا ضخیم)

2-3- تیغ فولادی

اگر چه لوله و لوله به معنای لوله است، لوله ها به دلیل کاربردهای متفاوتی که دارند انواع مختلفی دارند (در بازار بیشتر از لوله از کلمه لوله استفاده می شود). لوله ها برای جابجایی سیالات در فواصل نسبتاً زیاد استفاده می شوند، اما لوله ها معمولاً برای گردش سیال و انتقال انرژی در یک سیستم محدود استفاده می شوند. لوله های مورد استفاده در صنایع مختلف به دو روش زیر تقسیم می شوند:

فولاد ضد زنگ

معرفی کامل لوله های فولادی را در مقاله بعدی بخوانید.

آهن ملت ها

پیشنهاد تخصصی میلز آهن : انواع لوله و پروفیل

آشنایی با انواع لوله

3- اجرای انواع لوله

بعد از شناخت انواع لوله ها، دومین نکته مهم در خرید لوله های فلزی، آگاهی از کاربرد آنهاست.

لوله آب بندی شده پرمصرف ترین لوله در صنعت و ساختمان می باشد. با این حال، به طور کلی، لوله های بدون درز نسبت به لوله های بدون درز مقاومت کمتری در برابر فشار دارند. به همین دلیل، آنها نباید در جاهایی که تحمل فشار بالا مورد نیاز است استفاده شوند. لوله های بدون درز بهترین گزینه برای عبور مایعات فشار قوی و مایعات داغ یا خورنده هستند. برای کمک بیشتر به مشتریان عزیز به طور مختصر به استفاده از انواع لوله اشاره می کنیم.

استفاده از لوله های بسته

لوله های مسی: خطوط تامین آب و خطوط گرمایش در سیستم های HVAC

لوله فولادی – صنایع غذایی و بهداشتی

توپ های مبلمان: صنعتی و تزئینی

تست آب صنعتی: تامین آب و صنعت

لوله صنعتی آزمایش نشده: محفظه های صنعتی

لوله گاز (سقف و ساختمان داخلی): توزیع گاز

آزمایش آب های زیرزمینی: حرکت آب های زیرزمینی و تالاب ها

گالوانیزه صنعتی: جعبه های صنعتی، گلخانه ها و مکان های مرطوب

کاربرد لوله بدون درز

لوله مانیسمان: عبور مایعات خورنده یا مایعات با فشار و دمای بالا

شلنگ آتش نشانی. گاز مایع را در دمای بیش از 400 درجه منتقل می کند

API Gas Pipe: حمل و نقل گاز

لوله هیدرولیک: انتقال سیالات با فشار بالا

لوله لنس: انتقال گاز تراکم

لوله ضخامت بالا (گوشت – نوار ضخیم): ماشین سازی، صنعتی، بسیاری از کاربردهای سفارشی

کاربرد لوله: صنایع غذایی، تولید دیگ بخار، کوره های نفت و مبدل های حرارتی

4- کارخانه های لوله سازی در ایران

با توجه به تنوع انواع لوله در صنایع مختلف، کارخانه های بسیاری در ایران به تولید این پروفیل فولادی مشغول هستند که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. مشکل اینجاست که خریداران لوله هنگام انتخاب مارک لوله، گزینه های مختلفی دارند. لازم به ذکر است که سه استان تولید کننده بیشترین لوله فولادی در کشور اصفهان، تهران و مرکزی هستند. از کارخانه های این استان ها می توان به شرکت لوله و پروفیل سپنتا، لوله سازی نازک ایران کائه، نورد و لوله پروفیل سپاهان و قطعات پروفیل جهان اشاره کرد.

علاوه بر سه استان فوق، گروه صنعتی تبریز درپاد و کارخانه لوله و پروفیل آریاوا در شمال و شمال غرب ایران و همچنین شرکت نورد و لوله سمنان و کارخانه فولاد پروفیل مشهد در شرق و شمال شرق کشور فعالیت می کنند. کارخانه ها. زمینه تولید لوله شرکت لوله اهواز نیز در جنوب کشور در این زمینه فعالیت می کند.

مهمترین نکته در فرآیند خرید لوله های فلزی توجه خریدار به فاصله کارخانه تا محل پروژه، کیفیت لوله های هر کارخانه و قیمت آنها می باشد. در مقاله زیر می توانید اطلاعات بیشتر در مورد تولید کنندگان پیشرو لوله فولادی در ایران را مطالعه کنید.

#باید خواند شود

آهن مردم

توصیه تخصصی میلز آهن – بهترین تولیدکنندگان لوله فولادی ایران

سازنده لوله فولادی

5- ابعاد لوله

ابعاد لوله های فولادی بسیار متفاوت و گسترده است. هر نوع لوله همچنین دارای طیف وسیعی از اندازه های متناسب با کاربرد است. به عنوان مثال، تمام لوله های درز بین 1.2 تا 120 اینچ ساخته می شوند. و ضخامت 2 تا 20 میلی متر.

به طور کلی پارامترهای نشان دهنده ابعاد لوله مشترک بوده و شامل اجزای زیر می باشد. دانستن ویژگی های ابعاد لوله در هنگام خرید و انتقال یا دریافت اطلاعات لوله مهم است.

اندازه های لوله

سایز لوله: سایز لوله رایج ترین راه ورود و خرید آن است. اندازه لوله نشان دهنده قطر خارجی لوله است که بر حسب میلی متر یا اینچ معرفی می شود.

به طور معمول، هر لوله دارای قطر داخلی و خارجی است. قطر بیرونی برابر با اندازه لوله است. قطر داخلی نیز معمولاً حجم مایع قابل انتقال در لوله را تعیین می کند.

ضخامت لوله: فاصله بین قطر داخلی و خارجی لوله را ضخامت لوله می نامند که پارامتر تعیین کننده ای برای وزن و کاربرد آن است.

طول لوله: به طور معمول لوله های فولادی در طول 6 متر تولید می شوند، اما طول های کوتاهتر و بلندتر نیز در بازار موجود است.

خط لوله: اصطلاح لوله برای لوله های فلزی خاصی به کار می رود. برای مثال یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید لوله مانیسمن باید به آن توجه کرد، دانستن نوع لوله است. درجه لوله ارتباط مستقیمی با ضخامت لوله دارد. راهنمای خرید لوله مانیسمن قسمت گروه لوله را با یک مثال توضیح می دهد. برای آشنایی با نقش این نماد در هنگام خرید لوله مانیسمن و نحوه خرید این نوع لوله، این مقاله را مطالعه کنید.

# باید خواند شود

آهن ملت ها

پیشنهاد تخصصی آهن میلز: راهنمای خرید لوله مانیسمن (لوله بدون درز).

راهنمای خرید لوله مانیسمن

6- قیمت لوله فولادی

قیمت لوله بسته به نوع لوله، روش تولید و کاربرد آن بسیار متفاوت است. شاید یکی از مهم ترین و مهم ترین مراحل خرید لوله (مانند سایر قطعات فلزی) بررسی قیمت روزانه لوله باشد. به خصوص با توجه به کاهش قیمت دلار، قیمت جهانی فولاد و مسائل سیاسی، کاهش قیمت لوله بسیار مهم است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از خرید لوله به قیمت روز و استهلاک آن در روزهای گذشته توجه کنید.

قیمت روز انواع لوله اعم از مبلمان، جادارچه، مانیسمان، گالوانیزه، گاز، مارپیچ، داربست و لوله های صنعتی را می توانید از لینک زیر پیگیری کنید. پس از ورود به صفحه با انتخاب لوله مورد نظر قیمت روزانه لوله به شما نمایش داده می شود.

نکاتی برای خرید لوله

نکاتی برای خرید لوله

قیمت را ببینید و لوله بخرید

کشورهای فولادی؛ فروش انواع لوله استیل به صورت آنلاین و حضوری

قیمت روز لوله

نکاتی برای خرید لوله

در این مرحله از راهنمای خرید لوله، نحوه انتخاب بهترین لوله برای پروژه خود، نحوه سفارش، پرداخت هزینه و تحویل محصول را بررسی خواهیم کرد.

نکاتی هنگام خرید لوله

1- مشاوره بگیرید و بهترین تناسب را با توجه به شغل انتخاب کنید

اکنون که با انواع لوله ها و کاربرد آنها آشنا شدیم، می توان تشخیص داد که برای هر صنعت یا شغل از کدام لوله می توان استفاده کرد. اما از آنجایی که بسیاری از لوله های مختلف را می توان در هر شغل یا صنعتی استفاده کرد، مهم ترین مرحله در این مرحله انتخاب بهترین نوع لوله برای پروژه شما است.

برای انتخاب بهترین لوله برای پروژه خود می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

اولین پارامتری که باید در نظر بگیرید تنظیم قرار دادن لوله است. آیا می خواهید بدانید که از لوله برای عبور مواد استفاده می شود؟ یا شاید برای مصارف خارجی و به دلیل سطح مقطع استوانه ای از آن استفاده می کنید؟

اگر از لوله برای عبور مواد استفاده می کنید، باید پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:

سیالیت یا جامد بودن ماده ای که از لوله عبور می کند

فشاری که لوله باید تحمل کند

خورندگی مواد

اگر از لوله برای نشت مایع استفاده نمی کنید، باید استفاده نهایی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، درزهای مستقیم و مارپیچ از 12 تا 32 اینچ برای لوله کشی استفاده می شود یا لوله آزمایش نشده بهترین انتخاب به عنوان لوله داربست است.

اگر پارامترهای فوق را مشخص کنید، می توانید از بین چندین نوع لوله قابل استفاده بهترین را انتخاب کنید. با این حال، از آنجایی که هر شیلنگ دارای تنوع بالایی در اندازه، استاندارد، جنس و وزن است، توصیه می شود قبل از خرید با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید تا مطمئن باشید. برای این منظور می توانید با متخصصین واحد تامین لوله شرکت میلز آهن تماس بگیرید و بر اساس نیاز خود بهترین مشاوره را دریافت کنید.

درخواست قیمت و خرید لوله

ملل آهنین؛ فروش انواع لوله استیل به صورت آنلاین و حضوری

صدا زدن

2- نحوه خرید لوله از شرکت های تجاری

با توجه به تنوع زیاد لوله ها از نظر تولید کننده، کیفیت و سایز، خرید لوله از شرکت های حرفه ای که توانایی عرضه انواع لوله را دارند، رواج بیشتری دارد. پس همراه با راهنمای خرید لوله آهنی به بررسی روش خرید لوله از شرکت های حرفه ای می پردازیم.

پس از انتخاب لوله مورد نظر، کارشناس فروش مشاوره های لازم را ارائه کرده و درخواست محصول را برای مشتری ارسال می کند. در صورت تایید و تایید مشتری، فروشنده باید مبلغ پیش فاکتور ساخت کالا را پرداخت کرده و طبق زمان ارسال مشخص شده در پیش فاکتور ارسال کند.

در هنگام بارگیری و قبل از تخلیه در محل مورد نظر مشتری، وزن دقیق و نهایی بار با توجه به وزن ترازو تعیین می شود. در این مرحله و با توجه به وزن دقیق، فاکتور نهایی صادر می شود.

مشتری و فروشنده باید طبق صورتحساب نهایی و بدهکار یا بستانکار تسویه نهایی را انجام دهند. در نهایت محصول خوانده شده و در محلی که مشتری مشخص کرده است تحویل داده می شود.

نکات پس از خرید لوله

در آخرین مرحله از راهنمای خرید لوله استیل به نکات پس از خرید می پردازیم تا بتوانید به راحتی از کیفیت و سلامت لوله خود اطمینان حاصل کنید.

نکات پس از خرید لوله

بررسی ظاهر لوله

پس از دریافت کالا، حتما شکل لوله را با توجه به نکات زیر بررسی کنید:

طول انشعاب: بررسی طول شاخه های دریافتی یکی از مهمترین موارد پس از خرید لوله می باشد. به همین دلیل باید بررسی کنید که هر شاخه لوله دقیقاً 6 متر باشد (مگر اینکه طول لوله متفاوتی سفارش داده باشید).

بررسی اندازه لوله: قطر بیرونی لوله یا اندازه دهانه لوله را بررسی کنید و آن را با اندازه نشان داده شده در فاکتور مطابقت دهید.

ضخامت لوله: ضخامت لوله باید با ضخامت درج شده در فاکتور مطابقت داشته باشد.

شکل ظاهری لوله: به شکل ظاهری لوله خیلی دقت کنید که مواج باشد یا به اصطلاح شمشیری شکل باشد.

توجه: در صورت خرید لوله آزمایش به مخروطی بودن و نخ آن دقت کنید. زیرا لوله های آزمایش به صورت مخروطی و سیمی عرضه می شوند.

آخرین کلمه

از آنجایی که لوله های فولادی در صنایع مختلف (به خصوص بخش ساختمانی) کاربرد فراوانی دارند، خرید بهترین و بهترین لوله بسیار مهم است. در نتیجه، اگر شما علاقه مند به خرید این فلز هستید، باید آموزش ببینید تا از ضرر نهایی جلوگیری کنید. راهنمای خرید لوله ما به شما کمک می کند تا به صورت حرفه ای انواع لوله ها را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *