دسته‌بندی نشده

ورق‌ آلومینیوم طرح دار چیست؛ ویژگی، انواع و کاربرد

فویل آلومینیومی طرح دار چیست؟ خواص، انواع و کاربردها

ورق آلومینیوم طرح دار چیست؟

ورق آلومینیوم برجسته , مراحل تولید ورق آلومینیوم برجسته , انواع ورق آلومینیوم چیست , تفاوت ها و شباهت های ورق آلومینیوم برجسته و آجدار چیست ؟

ورق ها انواع مختلفی دارند و با مواد مختلفی در بازار موجود می باشند. یکی از انواع ورق ها ورق آلومینیومی است. در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد ورق آلومینیوم طرح دار و کاربردهای آن در اختیار شما قرار دهیم.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

ورق آلومینیوم طرح دار

ورق آلومینیوم طرح دار

نمونه فویل آلومینیومی

در اواسط قرن بیستم، فویل آلومینیومی جایگزین قلع شد و اکنون در یخچال ها و ساختمان سازی استفاده می شود. این نوع کاغذ دارای خواص متغیر است.

ورق آلومینیومی ساختاری در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. به همین دلیل فقط یک لایه بسیار نازک وارد فرآیند اکسیداسیون می شود و حدود پنج درصد در این فرآیند واکنش نشان می دهد و تیره می شود. از ویژگی های ورق آلومینیوم لمینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن کم

قیمتش درسته

احتمال زیاد

ظاهری تمیز و زیبا

دو نوع از این نوع کاغذ وجود دارد. رول و بشقاب در بازار موجود است و قیمت آن بستگی به ابعاد و مدل مورد نظر دارد.

برای اطلاع از قیمت تمام شده کاغذ می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

“قیمت مقوا راه راه”

فرآیند تولید ورق آلومینیوم مهر شده

ورق های آلومینیومی اکسترود شده در طی فرآیند نورد گرم کارخانه پس از طی مراحل زیر ساخته می شوند. در طی این فرآیند شمش های آلومینیوم از غلتک هایی با وزن حدود 20 تن عبور داده می شوند تا طول آنها افزایش یابد. در فرآیند نورد گرم شمش به دمای بسیار بالایی می رسد و پس از تبدیل شدن به موم از زیر غلتک های سنگین عبور داده می شود تا ضخامت آن کاهش یابد.

این محصول پس از خنک شدن از استحکام بالایی برخوردار است. اما برای افزایش خواص آن، درصدی از عناصر یا آلیاژها را به خط تولید اضافه می کنند. برای حذف تنش های احتمالی در طول فرآیند، آلومینیوم باید به اندازه کافی در هنگام عبور از مرحله نورد گرم کشیده شود.

محصول نهایی به صورت ورق یا رول بسته بندی و روانه بازار می شود. صفحات برجسته در صنعت دکوراسیون و نورپردازی و سایر زمینه های مرتبط کاربرد دارد.

روش نورد سرد به عنوان آخرین مرحله در تولید برخی از انواع ورق های آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد.به طور کلی اکثر ورق های آلومینیومی با فرآیند نورد گرم تولید می شوند.

ورق آلومینیوم مهندسی شده به طور گسترده استفاده می شود و به دلیل زیبایی، طول عمر و مقاومت در برابر خوردگی و شرایط نامساعد جوی شناخته شده است. استفاده از این نوع ورق ها با طرح های مختلف لوزی، خطی و ابری در آینده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ورق آلومینیومی بافت دار

صفحه آلومینیومی قالبی

انواع فویل آلومینیومی چیست؟

ورق های آلومینیومی نیز ویژگی های منحصر به فردی دارند و از نظر ظاهری متفاوت هستند. در متن زیر علاوه بر توضیح هر کدام، تفاوت ها را نیز نشان خواهیم داد.

تیغه دنده آلومینیومی

از انواع ورق های آلومینیوم مهر شده می توان به ورق آلومینیوم موجدار اشاره کرد. این نوع ورق معمولاً برای مصارف تزئینی استفاده می شود و با وجود پوشش سختی که دارد، سبک است. این ورق معمولا برای کف سازی استفاده می شود. همچنین از دیگر کاربردهای آن می توان به ساخت پانل های شیبدار یا عمودی اشاره کرد. این پانل ها به دلایل تزئینی، حفاظتی و ساختاری تولید می شوند.

این ورق برای استفاده در معماری و ساختمان و همچنین برای تزئین و بازسازی ساختمان بسیار مناسب است. قیمت آن با توجه به کیفیت و هدف متفاوت است.

کاربرد ورق آلومینیومی موجدار

البته استفاده از این صفحه تنها به موارد ذکر شده محدود نمی شود که به شرح چند نمونه دیگر از کاربرد آن می پردازیم. مثلا:

در صنایعی مانند فرآوری مواد غذایی، گاوداری ها، بیمارستان ها، سایت های معدن و غیره. منطقه صنعتی بسیار مهم است.

از این ورق آلومینیومی در ماشین های آتش نشانی، آمبولانس ها و جرثقیل ها نیز استفاده می شود.

از این ورق در پانل های کف و میله های اتوبوس، ایستگاه ها، فرودگاه ها و قطارهای بین شهری و بین شهری نیز استفاده می شود.

جاده های داخلی و خارجی، پله ها، گذرگاه ها، بتنی، پل های عابر پیاده و … از این کاغذ استفاده کنید.

پانل های عمودی و شیبدار، تریم باز و بسته، تریلرهای قایق و سایر تریلرها، ساختمان کشتی و قایق، حوضچه، نوار نقاله، تجهیزات حرکتی مکانیکی، چرخ فلک، چمدان فرودگاهی و تجهیزات مربوطه نیز با استفاده از این ورق تولید می شوند.

مصرف زیاد ورق های آلومینیومی طرح دار به دلیل ظاهر زیبا، عمر طولانی و دوام آن است که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر عوامل محیطی مانند زنگ زدگی و خوردگی شده و در نتیجه هزینه های نگهداری محصولات نهایی همچنان افزایش می یابد. در سال 2008. کاهش . . علاوه بر اینها، به دلیل عملکرد ضد لغزش، می توان از آن برای مصارف ایمنی بیشتر استفاده کرد.

ورق دوزی

ورق برجسته

ورق برجسته آلومینیومی

ورق آلومینیومی طرح دار به ورقی گفته می شود که برش و نقش داشته باشد یا به عبارتی ورق طرح و نقش داشته باشد.

ورق‌ آلومینیوم طرح دار چیست؛ ویژگی، انواع و کاربرد

ورق‌ آلومینیوم طرح دار چیست؛ ویژگی، انواع و کاربرد

برجسته کاری صفحه آلومینیومی به این صورت انجام می شود که پس از اتمام فرآیند نورد گرم، رول هایی وجود دارند که این کار را انجام می دهند (برش و منبت) که به این دستگاه ها دستگاه منبت می گویند. این الگو معمولاً با فشار یا گرما یا هر دو در ماده ایجاد می شود. موادی که می توان بر روی آنها عمل منبت را انجام داد عبارتند از: چوب، پلاستیک، پارچه، چرم، انواع نایلون و ….

فرآیند منبت امروزه در بسیاری از صنایع جایگاه ویژه ای دارد و به زودی خاص تر خواهد شد. ایجاد و برش الگوها، طرح هایی با هدف خاص به ویژه زیباسازی همیشه طرفداران خود را دارد. ورق های آلومینیومی با طرح های مختلف در طرح های مختلف به فروش می رسد اما ورق های برجسته معمولا به شکل الماس و ابر ساخته می شوند.

ورق آلومینیوم برجسته معمولا در تولید کابینت آشپزخانه، دکوراسیون و … استفاده می شود و به دلیل خمش زیاد می تواند برای مکان های دارای گوشه، منحنی و یا زاویه بسیار مناسب باشد.

تفاوت و رابطه فویل آلومینیوم و فویل آلومینیوم چیست؟

ورق آلومینیوم تخت و ورق آلومینیوم آجدار از بسیاری جهات متفاوت است. این بخش به بررسی تفاوت ها و شباهت های کلی بین این دو فایل می پردازد.

ورق های برجسته و معمولی از نظر ظاهری، آلیاژی و برخی کاربردها مشابه هستند و در برخی مشخصات، کاربردها و خواص با هم تفاوت دارند. این دو ورق به صورت دو در یک (1×2) در بازار موجود است.

تفاوت دیگر این دو ورق ضخامت آنهاست.

ضخامت ورق های آلومینیومی بین 0.8 تا 5 میلی متر می باشد.

ورق های آلومینیومی با نقش برجسته دارای ضخامت 0.3 و 1 میلی متر می باشد.

دلیل نازکی ورق تشکیل شده، حرکت رول به عقب و جلو در حین فرآیند نورد است.

در مورد اتصال و کاربری این دو کاشی می توان به ساخت و طراحی اشاره کرد. اگرچه از فویل آلومینیومی بیشتر به عنوان ورق فلز استفاده می شود، اما از کاغذهای تزئینی در برخی صنایع مانند نقاشی و گاهی ساختمان سازی نیز استفاده می شود.

صفحه آلومینیومی مدل شده

فویل آلومینیومی بافت دار

یکی از دلایل این امر زیباترین ورق برجسته است; اما از آنجایی که هر دو در دکوراسیون و ساخت و ساز کاربرد دارند، از این نظر شبیه به یکدیگر هستند.

برای اطلاع از قیمت انواع ورق استیل به لینک زیر مراجعه فرمایید: ” قیمت ورق استیل ”

اخرین حرف

در این مقاله سعی شد تا توضیح دهیم که ورق آلومینیوم برجسته چیست، مشخصات، انواع و کاربردهای آن چیست. در نتیجه، ورق آلومینیوم طرح دار به دلیل خاصیت ضد خوردگی آن از اهمیت بالایی برخوردار است و عمر طولانی آن باعث کاهش هزینه ها می شود. در آینده با توجه به امکانات بسیار مطلوب این سایت، کارایی آن نیز افزایش خواهد یافت.

ورق آلومینیوم طرح دار چیست؟ خواص، انواع و کاربردها

الگوی ورق آلومینیوم چیست؟

فویل آلومینیوم مهر شده، فرآیند ساخت فویل آلومینیوم مهر شده، انواع فویل آلومینیوم چیست؟ تفاوت ها و شباهت های فویل آلومینیوم برجسته و موجدار چیست؟ سخنرانی پایانی

ورق ها انواع مختلفی دارند و با مواد مختلفی در بازار موجود می باشند. یکی از انواع ورق ها ورق آلومینیومی می باشد. در این مقاله سعی می کنیم اطلاعاتی در مورد نمونه ورق آلومینیوم و کاربردهای آن در اختیار شما قرار دهیم.

از دکمه های بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

ورق آلومینیوم طرح دار

ورق آلومینیوم مهر شده

ورق آلومینیوم طرح دار

در اواسط قرن بیستم، ورق های آلومینیومی طرح دار جایگزین قلع شدند و امروزه در صنایع برودتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. چنین ورق هایی انعطاف پذیری بالایی دارند.

صفحه آلومینیومی طرح دار در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. به همین دلیل، تنها یک لایه بسیار نازک وارد فرآیند اکسیداسیون می شود و حدود پنج درصد از آن واکنش نشان می دهد و تیره می شود. از خواص ورق آلومینیوم طرح دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سبک وزن

قیمت مناسب

بیماری جدی

تمیز و راحت

این نوع ورق در دو نوع رولی و ورقی در بازار موجود است و قیمت آن با توجه به سایز و طرح مورد نیاز تعیین می شود.

برای اطلاع از قیمت کاغذ راه راه می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

“قیمت ورق موجدار”

مدل فرآیند تولید فویل آلومینیومی

ورق آلومینیوم برجسته پس از گذراندن مراحل زیر در کارخانه طی فرآیند نورد گرم ساخته می شود. در طی این فرآیند، شمش آلومینیوم از غلتک هایی با وزن حدود 20 تن عبور می کند تا طول آن افزایش یابد. در فرآیند نورد گرم شمش به دمای بسیار بالایی می رسد و پس از واکس زدن، از غلتک های سنگین عبور داده می شود تا ضخامت آن کاهش یابد.

این محصول پس از خنک شدن از استحکام بالایی برخوردار است. اما برای افزایش خواص آن، درصد عناصر یا آلیاژهایی را به خط تولید اضافه می کنند. برای از بین بردن تنش های احتمالی در فرآیند، لازم است در هنگام عبور از مرحله نورد گرم، آلومینیوم به اندازه کافی کشیده شود.

محصول نهایی بسته بندی شده و به صورت ورقه یا رول به بازار ارسال می شود. ورق برجسته در صنایع تزئینی و روشنایی و سایر صنایع وابسته کاربرد دارد.

روش نورد سرد به عنوان آخرین مرحله برای تولید برخی صفحات آلومینیومی استفاده می شود، به طور کلی اکثر صفحات آلومینیومی در فرآیند نورد گرم تولید می شوند.

ورق آلومینیوم طرح دار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل زیبایی، عمر طولانی و مقاومت در برابر خوردگی و جو نامطلوب قابل توجه است. استفاده از این نوع بشقاب که دارای طرح های مختلف لوزی، خطی و ابری است در آینده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ورق آلومینیومی مدل

ورق آلومینیوم طرح دار

انواع صفحات آلومینیومی چیست؟

ورق آلومینیوم دارای تنوع بافت و بافت منحصر به فردی است. در زیر، نه تنها هر یک را توضیح می دهم بلکه تفاوت های آنها را نیز برجسته می کنم.

ورق آلومینیوم آجدار

از انواع مختلف ورق آلومینیوم می توان به ورق آلومینیوم اشاره کرد. این نوع کاغذ برای مصارف رنگ آمیزی استفاده می شود و با اینکه روکش دارد وزن آن کمتر است. ما معمولا از این کاغذ روی زمین استفاده می کنیم. باز هم در کاربردهای دیگر می توان به ساخت تابلوهای مجاور یا عمودی اشاره کرد. این پانل ها برای اهداف زیبایی شناختی، ایمنی و ساخت و ساز طراحی شده اند.

این ورق برای استفاده در سازه های معماری و ساختمان ها و برای تزئین و تعمیر ساختمان ها ایده آل است. قیمت آن نیز بسته به کیفیت و هدف آن متفاوت است.

کاربرد ورق آلومینیومی موجدار

البته استفاده از این برگه منحصر به موارد ذکر شده نیست; به همین دلیل چند نمونه دیگر از کاربرد آن را شرح خواهیم داد. به عنوان مثال:

در صنایعی مانند فرآوری مواد غذایی، گاوداری، بیمارستان ها، معادن و غیره که کف کارخانه بسیار مهم است.

از این ورق آلومینیومی در خودروهای آتش نشانی، آمبولانس و یدک کش نیز استفاده می شود.

این صندلی همچنین در پانل های کف و میله ها در اتوبوس ها، ایستگاه ها، ترمینال ها و قطارهای بین ایالتی و بین ایالتی استفاده می شود.

از این طاق برای راهروهای داخلی و خارجی، پله ها، گذرگاه ها، جرثقیل ها، پل های عابر پیاده و … نیز استفاده می شود.

پانل های عمودی و شیبدار، دکوراسیون بیرونی و داخلی، قایق و سایر تریلرها، ساخت قایق و قایق، استخرها، تسمه نقاله، تجهیزات مکانیکی درایو، چرخ فلک، چمدان فرودگاهی و تجهیزات مربوطه نیز با استفاده از این ورق ها تولید می شوند.

دلیل مصرف زیاد ورق های آلومینیومی طرح دار ظاهر زیبا، عمر طولانی و دوام آن است که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر عوامل محیطی مانند زنگ زدگی و خوردگی شده و در نتیجه هزینه نگهداری محصول نهایی کاهش می یابد. . جدای از این موارد به دلیل خاصیت ضد لغزندگی می توان از آن بیشتر برای مصارف ایمنی استفاده کرد.

Arkpräglat

چاپ برگه

برجسته فویل آلومینیومی

ورق برجسته آلومینیومی ورقی است که بر روی آن بریدگی و نقش دارد و به عبارتی دارای نقش و نگار است.

برش ورق آلومینیوم به این صورت انجام می شود، پس از انجام فرآیند نورد گرم، غلتک هایی وجود دارند که این کار را انجام می دهند (برش و برش) و به این دستگاه ها دستگاه برش می گویند. این الگو معمولاً با اعمال فشار یا حرارت یا هر دو در ماده ایجاد می شود. مواد قابل تعبیه عبارتند از: چوب، پلاستیک، پارچه، چرم، نایلون و غیره.

فرآیند مهر زنی امروزه در اکثر صنایع جایگاه ویژه ای دارد و در آینده ای نه چندان دور جایگاه ویژه تری خواهد داشت. خلق الگو، نقش و دوخت با هدفی خاص، به ویژه تزیین، همیشه حامیان خود را دارد. انواع ورق های آلومینیومی مهر شده در طرح های مختلف به فروش می رسد، اما صفحات برجسته معمولاً به شکل الماس و ابر تولید می شوند.

ورق آلومینیوم برجسته معمولاً در تولید کابینت آشپزخانه، مبلمان و … استفاده می شود و به دلیل قابلیت خمش بالایی که دارد می تواند برای مکان های دارای گوشه، انحنا یا زاویه بسیار مناسب باشد.

تفاوت ها و شباهت های بین ورق های آلومینیومی برجسته و آجدار چیست؟

ورق های آلومینیومی با طرح و راه راه از بسیاری جهات با یکدیگر تفاوت دارند. در این قسمت سعی خواهیم کرد تفاوت ها و شباهت های کلی این دو کاربرگ را بررسی کنیم.

ورق های برجسته و ساده از نظر ظاهر، آلیاژی و برخی کاربردها مشابه هستند و در برخی مشخصات، کاربردها و همچنین خواص با هم تفاوت دارند. هر دو این ورق ها به صورت 2 در 1 (1×2) در بازار موجود هستند.

تفاوت دیگر این دو روکش ضخامت آنهاست.

عرض ورق آلومینیوم آجدار بین 0.8 تا 5 میلی متر است

نوارهای آلومینیومی معمولی 0.3-1 میلی متر ضخامت دارند.

دلیل نازک بودن ورق برجسته، حرکت رول به عقب و جلو در هنگام نورد است.

در خصوص شباهت و کاربرد این دو صفحه می توان به صنعت ساختمان و دکوراسیون اشاره کرد. اگرچه ورق های آلومینیومی موج دار بیشتر از ورق های برجسته مورد استفاده قرار می گیرند، اما ورق های برجسته بیشتر در صنایع خاصی مانند دکوراسیون و گاه ساختمان سازی استفاده می شوند.

فریم آلومینیومی شیک

ورق آلومینیوم طرح دار

یکی از دلایل این است که کاغذهای برجسته بسیار زیبا هستند. اما از آنجایی که هر دو در دکوراسیون و ساخت و ساز کاربرد دارند، از این نظر شبیه هم هستند.

برای اطلاع از قیمت انواع ورق استیل به لینک زیر مراجعه کنید: ” قیمت ورق ”

اخرین حرف

در این مقاله سعی شده است تا چگونگی، ویژگی ها، انواع و کاربرد الگوی فویل آلومینیومی را توضیح دهیم. در نهایت باید گفت که فویل آلومینیومی به دلیل خاصیت ضد خوردگی و طول عمر بالا از اهمیت بالایی برخوردار است که باعث کاهش هزینه ها می شود. در آینده با توجه به خواص عالی این کاغذ، کیفیت آن افزایش خواهد یافت

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *