دسته‌بندی نشده

ورق شادولاین چیست؛ ویژگی ها،کاربردها و انواع آن

ورق شادولاین چیست؛ ویژگی ها،کاربردها و انواع آن

از ورق های فلزی برای پوشش سقف ها یا مناطقی که در معرض رطوبت هستند استفاده می شود. این ورق ها در کنار گالوانیزه رنگ آمیزی هم می شوند تا جلوه ای زیبا و جذاب ببخشند. ورق های رنگی خم شده و به اشکال مختلف بریده می شوند و وارد چرخه استفاده می شوند. یکی از این انواع برگه Shadowline است. در این مقاله به بررسی لیست Shadowline خواهیم پرداخت. کاربرد آن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ با ما بمان.

برای آشنایی بیشتر با انواع سازه های فلزی به ادامه مطلب مراجعه کنید این لینک: “با انواع سازه های فلزی و کاربرد آنها در صنعت و زندگی روزمره آشنا شوید”.

ورق سیاه

صفحه سیاه

تبلت Shadowline

ورق Shadowline یک ورق فولادی است که همزمان خواص زیادی دارد. ما یک صفحه سیاه را با اضافه کردن ویژگی های زیر تعریف می کنیم:

جلد: اولین چیزی که در مورد Shadowline Page است جلد آن است. به ورق های فولادی گالوانیزه «گالوانیزه» نیز می گویند. صفحات فلزی تحت فشار قرار می گیرند، زیرا خود فلز در برابر خوردگی بسیار حساس است و فلز “روی” می تواند این آسیب را کاهش دهد.

رنگرزی: دسته ای از ورق های گالوانیزه پس از خروج از خط تولید، با استفاده از فرآیندهای خاص رنگ آمیزی می شوند. رنگ آمیزی دو خاصیت کلی به صفحه گالوانیزه می دهد: اول اینکه ظاهر آن را زیبا و چشم نواز می کند، دوم اینکه صفحه گالوانیزه را نسبت به قبل در برابر خوردگی مقاوم می کند.

موج دار: ورق رنگی گالوانیزه در نهایت به دلایل خاص یا استفاده در طرح های مختلف مانند ذوزنقه، کرکره یا سینوسی خم می شود. خم های این ورق ها نیز در انتهای آنها قرار دارد. این ورق ها اغلب در پشت بام ها یا پشت بام ها استفاده می شوند و برای انتقال موثر باران یا برف از سقف به زمین خم می شوند.

ورق شینینگ یک ورق فولادی گالوانیزه موجدار است که برای کاربردهای مختلف تولید می شود. خریداران دقیق ورق های Shadowline سفارشی باید اندازه و ضخامت مورد نیاز خود را از کارخانه سفارش دهند.

ضخامت و عرض ورق Shadowline محدود است، اما طول آن نیز در اندازه های زیادی موجود است.

ویژگی های ورق خط سیاه چیست؟

shadow-sheet-function

ویژگی های خط سیاه

قابل توجه ترین جنبه ورق Shadowline مقاومت آن در برابر خوردگی است. قوی و مقاوم در برابر انواع پوسیدگی و رطوبت است. سند Shadowline ویژگی های دیگری نیز دارد. این موارد به شرح زیر است:

پوشش Shadowline در برابر تغییر رنگ یا شکل ناشی از تغییرات آب و هوایی مقاوم بوده و در لایه بیرونی بسیار بادوام است.

این ورق ها در مقایسه با گالوانیزه و رنگ شده وزن سبکی دارند و به راحتی به سقف منتقل می شوند.

صفحات Shadowline در برابر ضربه و فشار بالقوه مقاوم هستند. در نتیجه برای ساختمان های مقاوم در برابر زلزله گزینه مناسبی هستند.

زمان و تغییرات جوی این حروف را از بین نمی برد.

اندازه ورق Shadowline چقدر است؟

ورق استیل Shadowline به دو صورت سفارشی یا پارچه ای وارد بازار می شود. ابعاد زیر اندازه های تقریبی صفحات Shadowline هستند:

عرض ورق خط سیاه: 100 تا 125 سانتی‌متر قبل از رول‌سازی و خم‌شدن ورق، 90 تا 115 سانتی‌متر بعد از رول‌سازی و خم‌شدن ورق.

ضخامت ورق سیاه: 0.3 تا 0.7 میلی متر

وزن ورق Shadowline: وزن ورق Shadowline با توجه به ضخامت، طول و جنس سطح متفاوت خواهد بود اما به طور کلی می توان گفت وزن هر متر ورق Shadowline حدود 5 کیلوگرم است.

خط تولید قابلیت اندازه گیری و برش طول ورق را با توجه به نیاز و سفارش مشتری دارد.

ابعاد پارچه ورق Shadowline: اعداد و اندازه‌هایی که در بخش‌های قبلی ذکر کردیم، مربوط به محدوده کلی ابعاد در Shadowline Sheet بود. یعنی در چنین مواقعی می توان ورق های سیاه لاین تولید کرد. در این قسمت قصد داریم ابعاد ورق های تمام شده یا پارچه سیاه لاین را بررسی کنیم.

رنگ روی صفحه Shadowline

رنگ ورق سیاه زن

رنگ در خط سیاه

ورق خط سیاه با بسیاری از رنگ های خاص یا غیر خاص تولید و عرضه می شود. البته فراموش نکنید که ورق گالوانیزه بی رنگ Shadowline نیز در بازار موجود است. رنگ های رایج صفحات خط سیاه عبارتند از:

RAL 9016 سفید

رنگ قرمز RAL 3000

رنگ آبی آسمانی RAL 5012.

رنگ آبی نیسان رال 5015

Color Jaggery ral 3020. (تولید ورق با این رنگ متوقف شد.)

رز زرد 1023

رنگ نارنجی، رزین 1028

رنگ سبز RAL 6024

رنگ نارنجی 2003

رنگ قهوه ای RAL 8004

رنگ قهوه ای سوخته RAL 8017

رنگ نقره ای RAL 7035. (تولید ورق با این رنگ متوقف شده است.)

رنگ طوسی رال 7033. (تولید ورق با این رنگ لغو شد

رنگ بنفش RAL 4005

رنگ صورتی RAL 4003

رزین کرم رنگ 1015

کاربرد شیشه سیاه چیست؟

برنامه-صفحه-سیاه

سیاه ورق-برنامه-خط

به دلیل رنگ و جذابیت بصری، تخته سنگ Shadowline در بسیاری از پوشش های فضای باز استفاده می شود. به عنوان مثال، تخته سنگ Shadowline به طور گسترده در ساخت سقف شیروانی استفاده می شود. از ورقهای Shadowline نیز در ساخت سقف کارگاه ها و یا در ساخت پارکینگ یا سایبان ها استفاده موثری می شود.

علاوه بر این موارد، فایل تصویری در جاهای دیگر نیز استفاده می شود:

هنگام تقسیم سالن های بزرگ کارگاهی یا کارخانه

استفاده در ساخت انواع کابین فلزی و خانه های پیش ساخته

در ساخت انواع دیوار کاذب یا سقف کاذب

مزایای کتاب های Shadowline چیست؟

برای شما سوال پیش آمده که ورق های Shadowline نسبت به سایر ورق های فولادی چه مزایا یا مزایایی دارند. یا اینکه این صفحه چه ویژگی دارد که باعث می شود آن را نسبت به سایر صفحات فولادی انتخاب کنیم. مزایای لایه Shadowline عبارتند از:

ورق خط سیاه نسبت به سایر ورق های فولادی سبک وزن، دو روکش گالوانیزه و رنگ روی سطح آن است. در نتیجه برای استفاده در سوله یا سقف کارخانه نسبت به سایر ورق های فولادی سنگین مناسب تر است

این ورق ها مقاومت خوبی در برابر خوردگی و اکسیدهای آهن دارند، بنابراین می توانند در برابر باران یا هر نوع آسیب فیزیکی مقاومت کنند.

به دلیل پوشش گالوانیزه روی این ورق، ورق Shadowline طول عمر بسیار بالایی دارد. ماندگاری حدود 20 تا 30 سال برای این ورق ها در نظر گرفته شده است.

نتایج زیباتر و قابل مشاهده تر از ورق معمولی است.

پلاک ها دقیقا مطابق با استانداردهای بین المللی و داخلی تولید می شوند. در نتیجه از نظر ابعاد یا آلیاژ کاملاً حساب شده و دقیق هستند.

ببینید: مزایا و معایب انواع مختلف برگ

قیمت شیت شید چگونه محاسبه می شود؟

قیمت ورق به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجایی که ورق سیاه گالوانیزه و سپس رنگ می شود، قیمت بالایی در بین مصرف کنندگان دارد. گفته می شود که رنگ بندی تاثیر زیادی در ارزش فایل دارد. همه چیز به این بستگی دارد که از رنگ های پارچه کارخانه ای استفاده می کنید یا رنگ های دست کارگاهی.

جدای از موارد فوق، ابعاد کلی ورق سیاه لاین و کارخانه تولیدی آن نیز در قیمت نهایی ورق سیاه لاین موثر است. امروزه با شرایط عمومی بازار ارز، قیمت ورق های سیاه لاین تولید خارج از ایران بسیار بالاتر از ورق های سیاه لاین تولید داخل است.

بهترین صنایع برای خطوط سیاه چیست؟

کارخانه های ورق شادولین

کارخانه برگ شادولین

معمولا کارخانه هایی که ورق های گالوانیزه یا رنگ شده تولید می کنند ورق Shadowline تولید می کنند. البته نکته اینجاست که برخی از تولیدکنندگان ورق سیاه چشم، این ورقه ها را در سایز محدود یا رنگ بسیار متفاوت در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

در میان طیف وسیع تولیدکنندگان ورق Shadowline، گروه فولاد مبارکه اصفهان یکی از بهترین ها می باشد. این کیت ورق های Shadowline را در اندازه ها و رنگ های مختلف تولید می کند.

آخرین کلمه

ورق Shadowline یک ورق گالوانیزه رنگی است که در اشکال و اندازه های مختلف به عنوان مثال تولید می شود. ب. به شکل کلاهک، سینوسی یا ذوزنقه ای با فرم دهی رول. این پنل که در طیف وسیعی از رنگ ها تولید می شود، گزینه بسیار مناسبی برای پوشش اتاق زیر شیروانی یا تقسیم کارگاه ها می باشد. ورق فلز Shadowline علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، در برابر ضربه های ناگهانی نیز از استحکام بالایی برخوردار است.

صفحات Shadowline چه ویژگی هایی دارند؟ کاربرد رنگ در صفحات Shadowline چیست؟ مزایای صفحات Shadowline چیست؟ بهترین شرکت ها برای تولید صفحات Shadowline کدامند؟ سخنرانی پایانی

از ورق فولادی گالوانیزه برای پوشش سقف ها یا سطوحی که در معرض رطوبت هستند استفاده می شود. این ورق ها علاوه بر گالوانیزه کردن، رنگ آمیزی نیز دارند تا زیبا و چشم نواز به نظر برسند. ورق های گالوانیزه رنگی خم شده و به انواع مختلف بریده می شوند و وارد چرخه مصرف می شوند. یکی از این انواع برگه Shadowline است. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که برگه Shadowline چیست. چه کاربردی دارد و چه کارایی دارد؟ با ما بمان.

پخش کننده صوتی

00:00

00:00

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع ورق فولادی به این لینک مراجعه کنید: “در مورد انواع ورق فولادی و کاربرد آنها در صنعت و زندگی روزمره بیشتر بدانید.”

ورق خط سیاه

صفحه سیاه

ورق سیاه

ورق سیاه یک ورق فولادی است که همزمان دارای ویژگی های زیادی است. صفحه سیاه را با وارد کردن این ویژگی ها تعریف می کنیم:

پوشش: اولین ویژگی ورق Shadowline پوشش آن است. به ورق های فولادی روکش دار “تاب” نیز می گویند. صفحات فولادی گالوانیزه هستند، زیرا آهن به شدت در برابر خوردگی حساس است و فلز “روی” می تواند این آسیب را کاهش دهد.

رنگ‌آمیزی: دسته‌ای از ورق گالوانیزه پس از خروج از خط تولید، با رویه‌های خاصی رنگ‌آمیزی می‌شود. رنگ دو خاصیت کلی به ورق گالوانیزه می دهد: اول اینکه ظاهر آن را زیبا و جذاب می کند، دوم اینکه ورق گالوانیزه را نسبت به قبل در برابر خوردگی مقاوم می کند.

موج دار: ورق گالوانیزه رنگی را می توان با طرح های مختلف مانند ذوزنقه، توری یا سینوسی به دلایل خاص یا استفاده خم کرد. خم شدن این صفحات نیز در استفاده نهایی آنها نهفته است. این صفحات معمولاً در سقف های شیبدار یا سقف های سوله استفاده می شوند و خم شدن آنها نیز برای انتقال بهتر آب باران یا برف از پشت بام به زمین است.

ورق شید لاین یک ورق فولادی موجدار گالوانیزه رنگی است که برای مصارف مختلف تولید می شود. خریدارانی که نسبت به ورق های سیاه خط سفارشی محتاط هستند باید اندازه و ضخامت مورد نیاز را از کارخانه ها سفارش دهند.

ضخامت و عرض پانل های سیاه بان محدود است، اما طول آن نیز در اندازه های زیادی موجود است.

ویژگی های Shadow Line Sheet چیست؟

سیاه مشخصه برگها

منابع ورقی سیاه لاین

بارزترین ویژگی ورق Shadowline مقاومت و استحکام آن در برابر خوردگی، پوسیدگی و انواع رطوبت است. برگه Shadowline ویژگی های دیگری نیز دارد. این ویژگی ها به شرح زیر است.

خط سیاه در برابر تغییر رنگ یا شکل به دلیل تغییرات آب و هوا مقاوم است و در پوشش های بیرونی بسیار بادوام است.

این ورق ها در مقایسه با گالوانیزه و رنگ شده سبک تر هستند و به راحتی به سقف منتقل می شوند.

ورق های سیاه در برابر حوادث و سوانح مقاوم هستند. در نتیجه برای ساختمان های مقاوم در برابر زلزله گزینه مناسبی است.

زمان و تغییرات جوی این ورق را نمی شکند.

ابعاد صفحه Shadowline چیست؟

ورق سیاه به دو صورت می آید. عرضه بازار فولاد به صورت سفارشی یا پارچه. ابعاد زیر اندازه های تقریبی صفحات Shadowline هستند:

عرض تیغه سیاه: 100 تا 125 سانتی متر قبل از رول فرمینگ و خم شدن ورق و 90 تا 115 سانتی متر بعد از رول فرم دهی و خم شدن ورق.

ضخامت ورق سیاه: از 0.3 تا 0.7 میلی متر

وزن ورق Shadowline: وزن ورق Shadowline با توجه به ضخامت، طول و سطح متفاوت خواهد بود اما به طور کلی می توان گفت وزن هر متر ورق Shadowline حدود 5 کیلوگرم است.

طول ورق Shadowline: شرکت های ورق Shadowline توانایی اندازه گیری و برش طول ورق را به خواسته و سفارش مشتری دارند.

ابعاد فابریک ورق خط سیاه: اعداد و ابعادی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، مربوط به طیف کلی ابعاد در ورق خط سیاه است. یعنی در آن زمان می توان شیشه شیر لاین تولید کرد; در این قسمت به بررسی ابعاد ورق آماده شده یا پارچه برنامه ریزی شده می پردازیم.

رنگ ورق خط سیاه

رنگ در ورق Shadowline

رنگ ورق خط سیاه

ورق شادولاین چیست؛ ویژگی ها،کاربردها و انواع آن

ورق شادولاین چیست؛ ویژگی ها،کاربردها و انواع آن

کتانی سیاه دار در بسیاری از رنگ های خاص یا غیر خاص تولید و عرضه می شود. البته فراموش نکنید که تخته سیاه بی رنگ نیز در بازار موجود است. رنگ های رایج تخته های سیاه به شرح زیر است:

رنگ سفید RAL 9016

رنگ قرمز RAL 3000

آبی آسمانی RAL 5012. (ورق های این رنگ متوقف شده است.)

نیسان رال 5015 رنگ آبی

Jaggery ral color 3020. (تولید این برگه رنگی متوقف شده است.)

رزین زرد 1023

رنگ نارنجی رزین 1028

دندان رزین 6024: شیشه ای

نارنجی 2003

رنگ قهوه ای RAL 8004

رنگ قهوه ای گرم RAL 8017

رنگ نقره ای RAL 7035. (تولید ورق با این رنگ متوقف شده است.)

رنگ طوسی رال 7033. (تولید ورق فلزی با این رنگ متوقف شد

رنگ کوچک RAL 4005

رنگ صورتی RAL 4003

Boja cream pitch 1015

کاربرد برگ سیاه چیست؟

برنامه ورق سیاه لاین

برگه درخواست خط سیاه

ورق Shadowline به دلیل رنگ و زیبایی بصری در بسیاری از سایدینگ های خارجی استفاده می شود. به عنوان مثال ورق Shadowline در ساخت سقف شیروانی کاربرد فراوانی دارد. ضمناً از ورق های Shadowline در ساخت سقف کارگاه ها و یا در ساخت پارکینگ یا سایبان استفاده بهینه می شود.

علاوه بر این موارد، از ورق سیاه در جاهای دیگر استفاده می شود:

در پارتیشن های کارگاه های بزرگ یا سالن های کارخانه

برای ساخت انواع کابین فلزی و خانه های پیش ساخته کاربرد دارد

در ساخت انواع دیوار کاذب یا سقف کاذب

ورق Shadowline چه مزایایی دارد؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که مزایا یا مزایای Shadowline نسبت به سایر ورق های فولادی چیست. یا اینکه این برگه چه ویژگی خاصی دارد که باعث می شود آن را نسبت به سایر شیت ها انتخاب کنیم. مزایای Shadowline عبارتند از:

ورق Shadowline با وجود پوشش دوگانه گالوانیزه و رنگ روی سطح خود وزن کمتری نسبت به سایر ورق های فولادی دارد. در نتیجه برای استفاده در سقف سوله یا کارخانه نسبت به سایر صفحات فولادی سنگین مناسب تر است.

این ورق مقاومت خوبی در برابر خوردگی و اکسید آهن دارد و در برابر باران یا آسیب فیزیکی مقاوم است.

با توجه به پوشش گالوانیزه این ورق، عمر مفید ورق Shadowline بسیار زیاد است. دوام این ورق ها بین 20 تا 30 سال تخمین زده می شود.

زیبایی و جلوه بصری نسبت به بشقاب های بی رنگ.

این ورق ها دقیقا بر اساس استانداردهای بین المللی و ملی تولید می شوند. در نتیجه از نظر ابعاد یا محور کاملاً حساب شده و دقیق هستند.

نگاه کنید به: مزایا و معایب انواع مختلف برگ

چگونه قیمت شیت شید را محاسبه کنیم؟

قیمت ورق به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به اینکه ورق های Shadowline گالوانیزه و سپس رنگ آمیزی می شود با قیمت بالاتری به دست مشتریان می رسد. باید گفت رنگ تاثیر زیادی در قیمت ورق سیاه لاین دارد. همه چیز به این بستگی دارد که از رنگ پارچه کارخانه ای استفاده می کنید یا رنگ دست مغازه.

علاوه بر موارد فوق، قیمت نهایی تبلت سیاه لاین نیز متاثر از ابعاد کلی تبلت سیاه لاین و امکانات ساخت آن است. در حال حاضر با شرایط عمومی بازار ارز، ورق های سیاه لاین تولید خارج از ایران نسبت به ورق های سیاه لاین تولید داخل از قیمت بالاتری برخوردار است.

بهترین شرکت کتاب سیاه لاین کدام است؟

کارخانه قلع شادولین

کارخانه های پانل شادولین

معمولاً کارخانه‌هایی که ورق‌های گالوانیزه یا رنگی تولید می‌کنند ورق‌های سیاه‌دار نیز تولید می‌کنند. البته نکته اینجاست که برخی از تولیدکنندگان ورق های سیاه بان این ورق ها را در اندازه های محدود و یا رنگ های متفاوت به مصرف کننده عرضه می کنند.

در میان تولیدکنندگان مختلف ورق فلز Shadowline، گروه فولاد مبارکه اصفهان یکی از بهترین هاست. این مجموعه ورق های سیاه لاین را در سایزها و رنگ های مختلف تولید می کند.

اخرین حرف

ورق Shadowline یک ورق گالوانیزه رنگی است که در اشکال و ابعاد مختلف مانند لودن، سینوسی یا ذوزنقه ای با فرآیندهای رول فرمینگ ساخته می شود. ورق در طیف رنگی وسیعی تولید می شود و گزینه بسیار مناسبی برای پوشش سقف زیر شیروانی و یا تقسیم کارگاه ها می باشد. کمان Shadowline علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی در برابر ضربه های ناگهانی نیز از استحکام بالایی برخوردار است.

صفحات Shadowline چه ویژگی هایی دارند؟ کاربرد رنگ در صفحات Shadowline چیست؟ مزایای صفحات Shadowline چیست؟ بهترین شرکت ها برای تولید صفحات Shadowline کدامند؟ سخنرانی پایانی

از ورق فولادی گالوانیزه برای پوشش سقف ها یا سطوحی که در معرض رطوبت هستند استفاده می شود. این ورق ها علاوه بر گالوانیزه کردن، رنگ آمیزی نیز دارند تا زیبا و چشم نواز به نظر برسند. ورق های گالوانیزه رنگی خم شده و به انواع مختلف بریده می شوند و وارد چرخه مصرف می شوند. یکی از این انواع برگه Shadowline است. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که برگه Shadowline چیست. چه کاربردی دارد و چه کارایی دارد؟ با ما بمان.

پخش کننده صوتی

00:00

00:00

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع ورق فولادی به این لینک مراجعه کنید: “در مورد انواع ورق فولادی و کاربرد آنها در صنعت و زندگی روزمره بیشتر بدانید.”

ورق خط سیاه

صفحه سیاه

ورق سیاه

ورق سیاه یک ورق فولادی است که همزمان دارای ویژگی های زیادی است. صفحه سیاه را با وارد کردن این ویژگی ها تعریف می کنیم:

پوشش: اولین ویژگی ورق Shadowline پوشش آن است. به ورق های فولادی روکش دار “تاب” نیز می گویند. صفحات فولادی گالوانیزه هستند، زیرا آهن به شدت در برابر خوردگی حساس است و فلز “روی” می تواند این آسیب را کاهش دهد.

رنگ‌آمیزی: دسته‌ای از ورق گالوانیزه پس از خروج از خط تولید، با رویه‌های خاصی رنگ‌آمیزی می‌شود. رنگ دو خاصیت کلی به ورق گالوانیزه می دهد: اول اینکه ظاهر آن را زیبا و جذاب می کند، دوم اینکه ورق گالوانیزه را نسبت به قبل در برابر خوردگی مقاوم می کند.

موج دار: ورق گالوانیزه رنگی را می توان با طرح های مختلف مانند ذوزنقه، توری یا سینوسی به دلایل خاص یا استفاده خم کرد. خم شدن این صفحات نیز در استفاده نهایی آنها نهفته است. این صفحات معمولاً در سقف های شیبدار یا سقف های سوله استفاده می شوند و خم شدن آنها نیز برای انتقال بهتر آب باران یا برف از پشت بام به زمین است.

ورق شید لاین یک ورق فولادی موجدار گالوانیزه رنگی است که برای مصارف مختلف تولید می شود. خریدارانی که نسبت به ورق های سیاه خط سفارشی محتاط هستند باید اندازه و ضخامت مورد نیاز را از کارخانه ها سفارش دهند.

ضخامت و عرض پانل های سیاه بان محدود است، اما طول آن نیز در اندازه های زیادی موجود است.

ویژگی های Shadow Line Sheet چیست؟

سیاه مشخصه برگها

منابع ورقی سیاه لاین

بارزترین ویژگی ورق Shadowline مقاومت و استحکام آن در برابر خوردگی، پوسیدگی و انواع رطوبت است. برگه Shadowline ویژگی های دیگری نیز دارد. این ویژگی ها به شرح زیر است.

خط سیاه در برابر تغییر رنگ یا شکل به دلیل تغییرات آب و هوا مقاوم است و در پوشش های بیرونی بسیار بادوام است.

این ورق ها در مقایسه با گالوانیزه و رنگ شده سبک تر هستند و به راحتی به سقف منتقل می شوند.

ورق های سیاه در برابر حوادث و سوانح مقاوم هستند. در نتیجه برای ساختمان های مقاوم در برابر زلزله گزینه مناسبی است.

زمان و تغییرات جوی این ورق را نمی شکند.

ابعاد صفحه Shadowline چیست؟

ورق سیاه به دو صورت می آید. عرضه بازار فولاد به صورت سفارشی یا پارچه. ابعاد زیر اندازه های تقریبی صفحات Shadowline هستند:

عرض تیغه سیاه: 100 تا 125 سانتی متر قبل از رول فرمینگ و خم شدن ورق و 90 تا 115 سانتی متر بعد از رول فرم دهی و خم شدن ورق.

ضخامت ورق سیاه: از 0.3 تا 0.7 میلی متر

وزن ورق Shadowline: وزن ورق Shadowline با توجه به ضخامت، طول و سطح متفاوت خواهد بود اما به طور کلی می توان گفت وزن هر متر ورق Shadowline حدود 5 کیلوگرم است.

طول ورق Shadowline: شرکت های ورق Shadowline توانایی اندازه گیری و برش طول ورق را به خواسته و سفارش مشتری دارند.

ابعاد فابریک ورق خط سیاه: اعداد و ابعادی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، مربوط به طیف کلی ابعاد در ورق خط سیاه است. یعنی در آن زمان می توان شیشه شیر لاین تولید کرد; در این قسمت به بررسی ابعاد ورق آماده شده یا پارچه برنامه ریزی شده می پردازیم.

رنگ ورق خط سیاه

رنگ در ورق Shadowline

رنگ ورق خط سیاه

کتانی سیاه دار در بسیاری از رنگ های خاص یا غیر خاص تولید و عرضه می شود. البته فراموش نکنید که تخته سیاه بی رنگ نیز در بازار موجود است. رنگ های رایج تخته های سیاه به شرح زیر است:

رنگ سفید RAL 9016

رنگ قرمز RAL 3000

آبی آسمانی RAL 5012. (ورق های این رنگ متوقف شده است.)

نیسان رال 5015 رنگ آبی

Jaggery ral color 3020. (تولید این برگه رنگی متوقف شده است.)

رزین زرد 1023

رنگ نارنجی رزین 1028

دندان رزین 6024: شیشه ای

نارنجی 2003

رنگ قهوه ای RAL 8004

رنگ قهوه ای گرم RAL 8017

رنگ نقره ای RAL 7035. (تولید ورق با این رنگ متوقف شده است.)

رنگ طوسی رال 7033. (تولید ورق فلزی با این رنگ متوقف شد

رنگ کوچک RAL 4005

رنگ صورتی RAL 4003

Boja cream pitch 1015

کاربرد برگ سیاه چیست؟

برنامه ورق سیاه لاین

برگه درخواست خط سیاه

ورق Shadowline به دلیل رنگ و زیبایی بصری در بسیاری از سایدینگ های خارجی استفاده می شود. به عنوان مثال ورق Shadowline در ساخت سقف شیروانی کاربرد فراوانی دارد. ضمناً از ورق های Shadowline در ساخت سقف کارگاه ها و یا در ساخت پارکینگ یا سایبان استفاده بهینه می شود.

علاوه بر این موارد، از ورق سیاه در جاهای دیگر استفاده می شود:

در پارتیشن های کارگاه های بزرگ یا سالن های کارخانه

برای ساخت انواع کابین فلزی و خانه های پیش ساخته کاربرد دارد

در ساخت انواع دیوار کاذب یا سقف کاذب

ورق Shadowline چه مزایایی دارد؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که مزایا یا مزایای Shadowline نسبت به سایر ورق های فولادی چیست. یا اینکه این برگه چه ویژگی خاصی دارد که باعث می شود آن را نسبت به سایر شیت ها انتخاب کنیم. مزایای Shadowline عبارتند از:

ورق Shadowline با وجود پوشش دوگانه گالوانیزه و رنگ روی سطح خود وزن کمتری نسبت به سایر ورق های فولادی دارد. در نتیجه برای استفاده در سقف سوله یا کارخانه نسبت به سایر صفحات فولادی سنگین مناسب تر است.

این ورق مقاومت خوبی در برابر خوردگی و اکسید آهن دارد و در برابر باران یا آسیب فیزیکی مقاوم است.

با توجه به پوشش گالوانیزه این ورق، عمر مفید ورق Shadowline بسیار زیاد است. دوام این ورق ها بین 20 تا 30 سال تخمین زده می شود.

زیبایی و جلوه بصری نسبت به بشقاب های بی رنگ.

این ورق ها دقیقا بر اساس استانداردهای بین المللی و ملی تولید می شوند. در نتیجه از نظر ابعاد یا محور کاملاً حساب شده و دقیق هستند.

نگاه کنید به: مزایا و معایب انواع مختلف برگ

چگونه قیمت شیت شید را محاسبه کنیم؟

قیمت ورق به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به اینکه ورق های Shadowline گالوانیزه و سپس رنگ آمیزی می شود با قیمت بالاتری به دست مشتریان می رسد. باید گفت رنگ تاثیر زیادی در قیمت ورق سیاه لاین دارد. همه چیز به این بستگی دارد که از رنگ پارچه کارخانه ای استفاده می کنید یا رنگ دست مغازه.

علاوه بر موارد فوق، قیمت نهایی تبلت سیاه لاین نیز متاثر از ابعاد کلی تبلت سیاه لاین و امکانات ساخت آن است. در حال حاضر با شرایط عمومی بازار ارز، ورق های سیاه لاین تولید خارج از ایران نسبت به ورق های سیاه لاین تولید داخل از قیمت بالاتری برخوردار است.

بهترین شرکت کتاب سیاه لاین کدام است؟

کارخانه قلع شادولین

کارخانه های پانل شادولین

معمولاً کارخانه‌هایی که ورق‌های گالوانیزه یا رنگی تولید می‌کنند ورق‌های سیاه‌دار نیز تولید می‌کنند. البته نکته اینجاست که برخی از تولیدکنندگان ورق های سیاه بان این ورق ها را در اندازه های محدود و یا رنگ های متفاوت به مصرف کننده عرضه می کنند.

در میان تولیدکنندگان مختلف ورق فلز Shadowline، گروه فولاد مبارکه اصفهان یکی از بهترین هاست. این مجموعه ورق های سیاه لاین را در سایزها و رنگ های مختلف تولید می کند.

اخرین حرف

ورق Shadowline یک ورق گالوانیزه رنگی است که در اشکال و ابعاد مختلف مانند لودن، سینوسی یا ذوزنقه ای با فرآیندهای رول فرمینگ ساخته می شود. ورق در طیف رنگی وسیعی تولید می شود و گزینه بسیار مناسبی برای پوشش سقف زیر شیروانی و یا تقسیم کارگاه ها می باشد. کمان Shadowline علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی در برابر ضربه های ناگهانی نیز از استحکام بالایی برخوردار است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *