دسته‌بندی نشده

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

در اکثر کشورها، به ویژه در ایران، بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها و حفاظت از انرژی های پسماند به یک موضوع اساسی تبدیل شده است. زیرا استفاده از درب و پنجره های نادرست باعث اتلاف حرارت می شود. این مشکل را می توان در خانه های قدیمی و حتی در برخی از خانه های مدرن مشاهده کرد. زیرا برای ساخت این پنجره ها از آلومینیوم و فولاد استفاده می شود. این فلزات می توانند گرما را به بیرون منتقل کنند.

هنگامی که از درزگیر پنجره ترمال بریک استفاده می کنید، واقعاً می توانید به بهینه سازی انرژی ساختمان خود کمک کنید. توجه داشته باشید که قیمت تابلو تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده این پنجره ها دارد. در این مقاله از اصفهان آهن شما را با انواع پروفیل های حرارتی، مزایا و معایب آن ها و تفاوت آن ها با سایر انواع نمایشگر در و پنجره آشنا می کنیم.

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

استحکام و مقاومت آلومینیوم باعث شده است که از آن به عنوان ماده اولیه مناسب برای درب، پنجره و ساختمان استفاده شود. اما این فلز با شکل و فرم خود مشکلی اساسی برای استفاده از پنجره به حساب می آید. اما همانطور که گفتیم برای جلوگیری از اتلاف برق می توانید از پنجره ترمال بریک استفاده کنید.

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

پروفیل پنجره ترمال بریک با استفاده از مواد غیرقابل انتقال و نارسانا، دیواره های داخلی و خارجی پنجره آلومینیومی را جدا می کند و همان مواد با روش های خاصی دوخته می شوند. این رفتار شکست حرارتی نامیده می شود.

بیشتر ببینید: پروفایل های در و پنجره

پروفیل پنجره حرارتی باید این دو ویژگی را داشته باشد:

1. پارچه مبتنی بر پلی آمید:

بخیه پلی آمید باید به شدت انجام شود. این کار توسط یک سری ابزار مخصوص انجام می شود و اگر به خوبی انجام نشود در برخی نقاط تماس تیغه با پروفیل آلومینیومی کاملا قطع می شود در این صورت مقاومت هادی آلومینیومی کاهش می یابد.

2- مقاومت در برابر باز شدن مکانیکی:

هنگام طراحی پنجره باید از پروفیل استاندارد و مناسب برای ایجاد وزن ارسی، ارتفاع و عرض دهانه استفاده شود. بهترین روش تست برای تعیین بهترین نوع پروفیل ترمال بریک و بهترین تیغه برای پنجره های ترمال بریک آلومینیومی پلی آمید یا پی وی سی این است که در صورت آتش گرفتن و بو گرفتن تیغه را به شعله باز نزدیک کنید. بوی نایلون نوع تیغه پی وی سی می باشد.

مزایای پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

یکی از بهترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد استحکام و مقاومت بالای آن در برابر خطراتی مانند آتش سوزی است. به همین دلیل نوعی پنجره نسوز محسوب می شود; علاوه بر این، پنجره ترمال بریک در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار بادوام است. کارایی و طول عمر عالی از دیگر مزایای آن است که آن را به نسل جدیدی از پنجره ها تبدیل کرده است.

مزایای پروفیل پنجره شکسته حرارتی

پس از ارزیابی تمامی جوانب، به جرات می توان گفت که این نوع پنجره از کیفیت بالاتری برخوردار است، زیرا از پروفیل upvc ساخته شده است. در ادامه با مشخصات پروفیل ترمال بریک بیشتر آشنا خواهیم شد.

طرح ها و رنگ های مختلف

اگر قصد دارید از پنجره های رنگی در خانه خود استفاده کنید، پنجره های دو رنگ این گزینه را در اختیار شما قرار می دهند. به همین دلیل می توانید از سبک ها و رنگ های مختلف برای تزئین خانه خود استفاده کنید.

تاریخچه پنجره های دوجداره

هنگام استفاده از این نوع پنجره، استفاده از مدلی با پوشش آنودایز توصیه می شود. این پوشش به اندازه کافی در برابر اشعه های مضر خورشید مقاوم است و از مشکلاتی مانند لایه برداری و محو شدن جلوگیری می کند.

در برابر زلزله و سرقت

پنجره های ترمال بریک ضد لرزه بوده و به دلیل وزن سبک این پنجره ها می باشد. علاوه بر این، لازم به ذکر است که این سازه پنجره جدید به گونه ای طراحی شده است که سارقان نتوانند به راحتی آن را بشکنند و وارد فضای داخلی شوند. بنابراین، ایمنی پروفیل ترمال بریک را می توان تضمین کرد.

سازگار با محیط زیست

مواد اولیه مورد استفاده در تولید پروفیل های پنجره جدا شده حرارتی قابل بازیافت هستند و مصالح ساختمانی سبز محسوب می شوند. زیرا این فلزات دوستدار طبیعت و محیط زیست هستند.

انرژی را کاهش می دهد

پنجره های آلومینیومی به دلیل خاصیت رسانایی خود باعث تلفات گرما، سرما و انرژی می شوند. بنابراین لایه ای در مرکز پروفیل آلومینیومی دوخته یا سوراخ می شود که خاصیت رسانایی پروفیل آلومینیومی را از بین می برد. این لایه پلیمری به لایه پلی آمیدی معروف است و از ورود گرما و سرما به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری می کند. پلی آمید نوعی پلاستیک سفت و سخت است که از الیاف شیشه ساخته شده است.

مدرن با طراحی زیبا

پروفیل ترمال بریک نسل جدیدی از پنجره ها می باشد که علاوه بر مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم دارای نوار پلی آمید می باشد. از این تسمه ها برای بالا بردن پنجره استفاده می شود. یکی از مهمترین مزایای نوار مذکور این است که با افزایش اختلاف دمای بیرون و داخل، نوار پلی آمید وارد عمل شده و انتقال حرارت را متوقف می کند.

معایب پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

وزن پروفیل آلومینیومی به کار رفته در این نوع پنجره قیمت آن را تعیین می کند. به همین دلیل است که پنجره های عایق نسبت به سایر پنجره ها گران تر هستند. همچنین لازم به ذکر است که قیمت لوازم جانبی به کار رفته در این محصول بالا می باشد. البته اگر فقط برای کیفیت و کارایی ارزش قائل هستید، این مورد را نباید یک عیب تلقی کرد.

اخرین حرف

یکی از مهمترین نتایج استفاده از پروفیل پنجره حرارتی جلوگیری از انتقال سرما و گرما و همچنین محافظت در برابر سرقت می باشد. در صورت استفاده از این پنجره 39 درصد کاهش دمای گرمایش در زمستان و 33 درصد کاهش مصرف انرژی در تابستان خواهید داشت که می تواند منجر به کاهش 28 درصدی مصرف سوخت شود. علاوه بر این، از آلودگی صوتی بیش از حد جلوگیری می کند.

سوالات متداول

مزایای استفاده از پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

طراحی جدید و زیبا، کاهش اتلاف انرژی، سازگار با محیط زیست، ضد لرزه و ضد سرقت، طرح ها و رنگ های مختلف.

پروفیل پنجره عایق حرارتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مقاومت در برابر باز شدن مکانیکی، دوخت پایه پلی آمید

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

هنگامی که از پروفیل پنجره ترمال بریک استفاده می شود، شما واقعاً به بهبود بهره وری انرژی ساختمان کمک می کنید.

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

پروفیل پنجره ترمال بریک

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

پروفیل پنجره عایق حرارتی چیست مزایای پروفیل پنجره عایق حرارتی معایب پروفیل پنجره عایق حرارتی چیست؟

در اکثر کشورها، به ویژه ایران، بهینه سازی انرژی داخل ساختمان و جلوگیری از اتلاف انرژی به مسائل مهمی تبدیل شده است. گرما به دلیل استفاده نادرست از در و پنجره از بین می رود. این مشکل در خانه های قدیمی و حتی برخی از خانه های مدرن دیده می شود زیرا برای ساخت این پنجره ها از آلومینیوم و آهن استفاده می شود. این فلزات می توانند گرما را به بیرون هدایت کنند.

هنگامی که از پروفیل های پنجره نسوز استفاده می کنید، به بهبود بهره وری انرژی در ساختمان کمک می کنید. لازم به ذکر است که قیمت پروفیل تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده این پنجره ها دارد. در این مقاله از اصفهان آهن شما را با انواع پروفیل های حرارتی، مزایا و معایب و تفاوت آنها با سایر پروفیل های درب و پنجره آشنا می کنیم.

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

سختی و مقاومت آلومینیوم آن را برای استفاده به عنوان درب، پنجره و نمای ساختمان سبز مناسب ساخته است. اما این فلز با رسانایی و رسانایی هنگام استفاده در پنجره ها بسیار بد به حساب می آید. اما همانطور که قبلا ذکر شد، برای اینکه انرژی را هدر ندهید، می توانید از یک پنجره مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید.

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

پروفیل پنجره ترمال اسپلیت با استفاده از یک ماده عایق و غیر رسانا، دیواره های داخلی و خارجی پنجره آلومینیومی را از یکدیگر جدا کرده و با روش های خاصی از همان متریال به یکدیگر متصل می کند. این علامت شکست حرارتی نامیده می شود.

بیشتر بدانید: پروفیل درب و پنجره

پروفیل پنجره ترمال بریک باید دو عملکرد داشته باشد:

1. دوخت اصلی پلی آمید:

دوخت مصنوعی باید به شدت انجام شود. کار توسط مجموعه ای از تجهیزات ویژه انجام شد. اگر خوب عمل نمی کند تماس تیغه با پروفیل آلومینیومی ممکن است در برخی نقاط به طور کامل شکسته شود. در این صورت رسانایی آلومینیوم کاهش می یابد.

2- مقاومت باز شدن مکانیکی:

هنگام طراحی پنجره باید از پروفیل های استاندارد و پروفیل های مناسب برای ایجاد وزن ارسی، ارتفاع و عرض دهانه استفاده شود. برای تعیین بهترین نوع پروفیل ترمال بریک و تعیین اینکه کدام تیغه برای شکست حرارتی پنجره های آلومینیومی از نوع پلی آمید یا PVC مناسب تر است، بهترین روش تست این است که در صورت مشتعل شدن و بو گرفتن تیغه، تیغه را به شعله مستقیم نزدیک کنید. بوی نایلون نوع تیغه pvc.

مزایای پروفیل پنجره عایق حرارتی چیست؟

استحکام و مقاومت بالای آن در برابر خطراتی مانند آتش سوزی از بهترین مواردی است که می توان به آن اشاره کرد. بنابراین نوعی پنجره نسوز محسوب می شود; علاوه بر این، پنجره ترمال بریک در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار بادوام است. کارایی عالی و عمر طولانی از دیگر مزایای آن است که آن را به نسل جدیدی از پنجره ها تبدیل کرده است.

مزایای پروفیل پنجره ترمال بریک

با در نظر گرفتن همه جوانب به جرأت می توان گفت که این نوع پنجره به دلیل اینکه از پروفیل upvc تولید می شود از کیفیت بهتری برخوردار است. در ادامه با ویژگی های پروفیل حفظ حرارت بیشتر آشنا می شویم.

طرح ها و رنگ های مختلف

اگر می خواهید از پنجره های عایق شیشه ای در محیط ساختمان استفاده کنید، پنجره های عایق حرارتی دولایه رنگی این گزینه را به شما پیشنهاد می کنند. علاوه بر این می توانید از طرح ها و رنگ های مختلف برای زیباسازی ساختمان استفاده کنید.

پروفیل پنجره حرارتی دو جداره

اگر قصد استفاده از این نوع پنجره را دارید، توصیه می کنیم از مدلی با لایه آنودایز استفاده کنید. زیرا این پوشش به اندازه کافی در برابر اشعه های مضر خورشید مقاوم بوده و از بروز مشکلاتی مانند پوسته شدن و تغییر رنگ جلوگیری می کند.

با زلزله و دزدی

پنجره های ترمال بریک ضد لرزه هستند و این به دلیل وزن این پنجره ها است. علاوه بر این باید گفت که ساخت این پنجره جدید به گونه ای طراحی شده است که دزد به راحتی نتواند آن را بشکند و وارد شود. به همین دلیل می توان ایمنی پروفیل ترمال بریک را تضمین کرد.

دوست محیط زیست

مواد اولیه مورد استفاده در ساخت پروفیل های پنجره عایق حرارتی قابل بازیافت بوده و مصالح ساختمانی سبز محسوب می شوند. زیرا این فلزات با طبیعت و محیط زیست سازگاری دارند.

اتلاف انرژی را کاهش می دهد

پنجره های آلومینیومی به دلیل خاصیت رسانایی خود باعث عبور گرما، سرما و اتلاف انرژی می شوند. به همین دلیل لایه ای در وسط پروفیل آلومینیومی دوخته یا سوراخ می شود که خاصیت رسانایی پروفیل آلومینیومی را از بین می برد. این لایه پلیمری به لایه پلی آمیدی معروف است و از ورود گرما و سرما به داخل واحد ساختمان و بالعکس جلوگیری می کند. پلی آمید نوعی پلاستیک سخت است که با الیاف شیشه ساخته می شود.

مدرن با طراحی زیبا

ویژگی ترمال بریک نسل جدید پنجره ها است که علاوه بر مزایایی که در بالا ذکر شد دارای نوار پلی آمید می باشد. از این نوارها برای به روز رسانی پنجره استفاده می شود. یکی از مزایای اصلی آن نوار این است که وقتی اختلاف دمای بیرون و داخل افزایش می یابد، نوار پلی آمید به فعالیت خود باز می گردد و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند.

معایب پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

وزن پروفیل آلومینیومی به کار رفته در این نوع پنجره قیمت آن را تعیین می کند. به همین دلیل است که پنجره های ترمال بریک گران تر از سایر پنجره ها هستند. همچنین لازم به ذکر است که قیمت یراق آلات به کار رفته در این محصول بالا می باشد. البته اگر فقط کیفیت و کارایی برای شما مهم است این مورد عیب محسوب نمی شود.

کلمات اخر

مهمترین نتیجه استفاده از پروفیل پنجره با ترمال بریک، جلوگیری از نفوذ سرما و گرما و همچنین محافظت در برابر سرقت است. در صورت استفاده از این پنجره می توانید اتلاف انرژی حرارتی را در فصل سرد 39 درصد و در فصل گرما 33 درصد کاهش دهید و مصرف سوخت را تا 28 درصد کاهش دهید. علاوه بر این تا حد زیادی از آلودگی صوتی جلوگیری می کند.

سوالات متداول

مزایای استفاده از پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

شیک با طراحی زیبا، کم مصرف، دوستدار محیط زیست، ضد لرزه و ضد سرقت، طرح ها و رنگ های متنوع.

پروفیل پنجره ترمال بریک باید شامل چه ویژگی هایی باشد؟

مقاومت در برابر باز شدن مکانیکی، درزهای پلی آمید ساده

پروفیل پنجره ترمال بریک چیست؟

هنگامی که از پروفیل های پنجره حرارتی استفاده می شود، در واقع به افزایش استحکام در ساختمان کمک می کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *