دسته‌بندی نشده

کدام کارخانه‌ها میلگرد با کیفیت تولید می‌کنند؟

میلگرد یکی از پرکاربردترین قطعات فولادی در صنعت ساختمان یا سایر بخش های تولید فولاد می باشد. بسیاری از کارخانه ها در زمینه تولید میلگرد فعال هستند. با این حال، برخی از صنایع میلگردهای باکیفیت تولید کرده اند. در این مقاله می خواهیم انواع مختلف میلگرد با کیفیت را معرفی کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

تعریف میلگرد را ببینید

زره و انواع آن

میلگرد و انواع آن

سفت کننده یک بخش فولادی است که بخشی از پروفیل بسته در نظر گرفته می شود. میلگردهای تقویت کننده به طور کلی در دو نوع آجدار و غیر آجدار تولید می شوند که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. ضمناً این پروفیل فولادی در گریدها و انواع مختلف بر اساس استانداردهای مختلف فولاد تولید و عرضه می شود.

به عنوان مثال، استاندارد ملی 3132 و استاندارد روسیه دو مورد از معروف ترین استانداردهای مربوط به میلگرد هستند. محصولات تولید شده با این دو استاندارد در چندین نسخه عرضه می شوند.

تولید کننده انواع میلگرد با کیفیت بالا

آن را به خوبی قرار دهید

اندازه میلگرد

امروزه کارخانه های زیادی در کشور تولید و عرضه می کنند. هر یک از این تولیدکنندگان از استانداردها و روش های مختلفی برای تولید انواع میلگرد استفاده می کنند.

همچنین عواملی مانند حجم تولید سالانه، نوع آلیاژ مورد استفاده و استانداردهای کنترل کیفیت از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است.

در ادامه این قسمت نگاهی خواهیم داشت به کارخانه های معروف میلگرد و ذکر چند نکته دیگر در مورد آنها. با مشاهده محصولات، استانداردها و روش های تولید هر کارخانه می توانید بهترین کارخانه تولید میلگرد را انتخاب کنید.

جالب است بدانید که تا یک دهه پیش، میلگرد ایران به مقدار زیاد از کشورهای همسایه یا سایر نقاط جهان وارد می شد. اما به تدریج و با توجه به رشد صنعت فولاد کشور و تاکید دولت ها بر ساخت و ساز، ایران به یکی از معروف ترین تولیدکنندگان میلگرد در جهان تبدیل شد.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان که به عنوان «خط مقدم صنعت فولاد کشور» نیز شناخته می شود، یکی از اولین مجتمع های تولید آهن و فولاد داخلی است.

لازم به ذکر است که کارخانه آهن اصفهان در سال های اول خط تولیدی را با ظرفیت تولید 550 هزار تن در سال راه اندازی کرد. در سال های اخیر این رقم به حدود 3.6 میلیون تن محصول در سال رسیده است.

ذوب آهن اصفهان علاوه بر استانداردهای ISO دارای گواهینامه های زیر نیز می باشد:

بالاترین کیفیت استاندارد تولید.

گواهی یک شرکت انگلیسی برای انطباق محصول اتصالات با سطح BS 4449:2005 B500B.

گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001.

بازده تولید شده در این مجموعه با دو روش ساده و آجدار مطابق با استاندارد ملی 3132 به بازار ملی فولاد ارسال می شود. لازم به ذکر است این محصولات به دو صورت میله ای و پارچه ای عرضه می شوند و علاوه بر تولیدات داخلی به بازارهای فولاد کشورهای همسایه نیز ارسال می شوند.

مخفف الیاف تولید شده در ذوب آهن اصفهان ESCO است.

کارخانه فولاد کویر کاشان

این گروه اولین بار در سال ۱۳۷۹ با عنوان فراپ کافر ایجاد شد. در سال های بعد با افزایش ظرفیت تولید و گسترش زیرساخت ها، دو کارخانه نورد تولید میلگرد ساده و پلان دار به گروه اضافه شد. هیئت مدیره این مجموعه در سال 1395 کارخانه فولاد کویری کاشان را رسما به صنعت فولاد کشور معرفی کرد.

فولاد کویر کاشان با گستره تولید تقریبی 350000 تن محصول در سال یکی از تولیدکنندگان پیشرو در محصولات فولادی و میلگردی به شمار می رود. لازم به ذکر است پس از شرکت ذوب آهن اصفهان، محصولات این شرکت از نظر کیفیت و امکانات تولید مقام اول را به خود اختصاص داده است.

آرماتورهای تولید شده در این مجموعه دارای ویژگی های تولیدی متفاوتی هستند. به عنوان مثال ظرفیت مقاوم سازی این مجموعه نسبت به سایر محصولات فولادی موجود در بازار بیشتر است. این ویژگی استحکام و جوش پذیری آرماتور را افزایش می دهد.

کامبانی مجتمع فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان میلگرد خود را با نام میلگرد نیشابور به بازار فولاد عرضه می کند. گفتنی است این مجموعه محصولات خود را مطابق با استاندارد ملی 3132 و در سه گرید زیر تولید می کند:

میلگرد آسان

زره آجدار مارپیچی

زنگ زدن

در تولید این محصولات از فناوری های جدید استفاده می شود. به عنوان مثال، برش دمایی یکی از روش هایی است که گروه فولاد خراسان برای تولید انواع میلگرد استفاده می کند. عملیات حرارتی کوئنچ قابلیت تکرار و خواص را فراهم می کند.

مجتمع فولاد خراسان علاوه بر میلگرد، محصولات فلزی دیگری مانند آهن اسفنجی و بریکت را نیز تولید می کند.

فولاد آذربایجان مرکزی

یعنی فولاد آذربایجان

فولاد آذربایجان مرکزی

گروه فولاد آذربایجان میانه یکی از کارخانه های تولید میلگرد مرغوب می باشد. این مجموعه تولیدی محصولات فولادی خود را با روش ها و استانداردهای خاص هماهنگ می کند و در نهایت یراق آلات خاص و باکیفیت در صنعت فولاد را در اختیار مردم قرار می دهد.

لازم به ذکر است مجتمع فولاد آذربایجان مرکزی در مسیر ارتباطی مهم بین استانی و بین المللی قرار دارد. این مشکل باعث می شود محصولات این کارخانه سریعتر و راحت تر به مشتریان تحویل داده شود.

گریل این مجموعه با نام گریل متوسط ​​تولید و به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است که مدل کیفی INQA در تولید محصولات این شرکت کاربرد فراوانی دارد.

استاندارد مورد استفاده این شرکت برای تولید میلگردهای تقویت کننده DIN488 و DIN1011 می باشد.

استاندارد DIN488

یراق آلات ساخته شده با این روش از اندازه 10 تا 32 می باشد.

استاندارد DIN1011

این استاندارد برای ایجاد 14 تا 50 میلگرد تقویت کننده استفاده می شود.

مجتمع فولاد روهینا

مجتمع فولاد روهینا محصولاتی با مقاومت برشی، کششی و تسلیم بالا و در عین حال وزن کمتر با روش های خاص و مدرن ساخت آرماتور تولید می کند. این محصولات به طور گسترده در پروژه های ساختمانی سنگین استفاده می شود.

محصولات مجموعه با نام میلگرد روهینا به بازار عرضه می شود. میلگردهای روهینا بر اساس استاندارد ملی 3132، ASTM A615 آمریکا و BS 4449 انگلیسی تولید و عرضه می شوند. سایز میلگردهای این شرکت از 8 تا 40 می باشد و بر اساس نیاز مشتری قابل تغییر می باشد.

میلگردهای روهینا برای سهولت بارگیری و حمل و نقل میلگردها به صورت دو رول و یکنواخت تولید و بسته بندی می شوند.

مجتمع نورد کوثر اهواز

نورد کوثر اهواز در دسته کارخانه های تولید کننده یراق آلات مرغوب قرار می گیرد. این مجتمع در سال 1342 تاسیس شد و در سال های اخیر سالانه یک میلیون و 500 میلیون تن محصول تولید می کرد.

لازم به ذکر است محصولات مجموعه کوثر اهواز در چهار نوع و دو سایز ساده، آجدار تولید می شود.

همچنین باید بگوییم که این مجموعه استانداردهای مختلف کنترل کیفیت ISO را دریافت کرده و نامزد دریافت چندین جایزه کیفیت شده است. سایز میله های تولید شده در این مجموعه از 14 تا 40 میلی متر می باشد و در بازار به فروش می رسد.

چگونه می توان سازنده میلگرد را شناسایی کرد؟

کارخانه تولید زره

کارخانه تولید تجهیزات

کارخانه هایی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم، تنها بخش کوچکی از تولیدکنندگان ریلی کشور هستند. امکانات تولید زره در ایران گسترده است و طیف وسیعی از محصولات را ارائه می دهد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه می توان یراق آلات تولید شده در هر کارخانه را از مدل های دیگر تشخیص داد و یا چگونه می توان سازنده فیکسچر خریداری شده را تشخیص داد؟

بهترین راه برای شناسایی سازنده میلگرد، بررسی و تفسیر مخفف میلگرد است. بر اساس علامت اختصاری میلگرد می توانید اطلاعات گسترده ای در مورد نوع، روش تولید و کارخانه میلگرد به دست آورید.

اخرین حرف

در این مقاله به معرفی انواع کارخانه ها پرداخته ایم. برای تولید تجهیزات با کیفیت در چند سال گذشته صنعت تولید میلگرد در ایران آنقدر گسترش یافته که تولیدکنندگان داخلی میلگرد در اقلیت قرار گرفته اند.

چه کارخانه هایی میلگرد با کیفیت تولید می کنند؟

نوار کیفیت

تعریف کارخانه میلگرد و کیفیت میلگرد را ببینیم، چگونه کارخانه میلگرد را بشناسیم؟

میلگرد یکی از پرکاربردترین قطعات فولادی در صنعت ساختمان یا سایر زمینه های تولید فولاد می باشد. کارخانه های زیادی در زمینه تولید اقلام مرتبط فعال هستند. اما برخی از کارخانه ها دارای لوازم با کیفیت بالایی هستند. در این مقاله می خواهیم انواع کارخانه اتصالات با کیفیت را معرفی کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

تعریف میلگرد را ببینید

آرماتور و انواع آن

میلگرد و انواع آن

میله تقویت کننده یک بخش فولادی است که بخشی از پروفیل بسته در نظر گرفته می شود. میلگردهای تقویت کننده به دو شکل متداول آجدار و بدون آج وجود دارند که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. علاوه بر این، یک مقطع فولادی است که در گریدها و انواع مختلف با توجه به انواع و مشخصات فولادی تولید و عرضه می شود.

به عنوان مثال، استاندارد ملی 3132 و استاندارد روسیه دو استاندارد معروف مربوط به میلگرد هستند. محصولات تولید شده با این دو استاندارد در انواع مختلفی عرضه می شوند.

انواع کارخانجات میلگرد مرغوب

کیفیت فولاد بتن

کیفیت تسلیحات

این روزها کارخانه های مختلف کشور به تولید و عرضه میلگرد می پردازند. هر کدام از این تولیدکنندگان از استانداردها و روش های مختلفی در تولید انواع اتصالات استفاده می کنند.

همچنین مواردی مانند حجم تولید سالانه، نوع آلیاژ مورد استفاده و کنترل کیفیت از شرکتی به کارخانه دیگر متفاوت است

در سراسر این بخش، ما قصد داریم به برخی از برجسته‌ترین کارخانه‌های تولیدی بک‌اند نگاهی بیندازیم و نظرات اضافی مختلفی در مورد هر یک از آنها ارائه کنیم. با بررسی محصولات، استانداردها و روش های ساخت هر کارخانه، می توانید بهترین کارخانه تولید پشتیبان را انتخاب کنید.

نکته جالب این است که تا حدود ده سال پیش مقدار زیادی میلگرد ایرانی از کشورهای اطراف یا سایر نقاط جهان وارد می شد. اما به تدریج با گسترش صنعت فولاد کشور و توجه بیشتر دولت ها به تولید داخلی، ایران نیز به یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان میلگرد در جهان تبدیل شد.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه آهن و ذوب آهن اصفهان که به عنوان خط مقدم صنعت فولاد نیز شناخته می شود، یکی از اولین مجتمع های داخلی تولید آهن و فولاد است.

لازم به ذکر است که ذوب آهن اصفهان در سال های اولیه خط تولید خود را با ظرفیت 550 هزار تن محصول در سال آغاز کرد. این رقم در سال های اخیر به حدود 3.6 میلیون تن محصول در سال رسیده است.

ذوب آهن اصفهان علاوه بر استانداردهای ایزو؛ امضاهای زیر را نیز داشته باشید.

استانداردهای ساخت با بالاترین سطح کیفیت.

گواهی انطباق محصولات تقویتی با BS 4449:2005 گرید B500B از یک شرکت بریتانیایی.

گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001.

یراق آلات تولید شده در این مجموعه به دو صورت ساده و آجدار مطابق با استاندارد ملی 3132 روانه بازار فولاد کشور می شود. لازم به ذکر است این محصولات به دو صورت دوکی شکل و یکنواخت بسته بندی می شوند و جدا از بازار داخلی به بازارهای فولاد کشورهای همسایه نیز ارسال می شوند.

ESCO مخفف میلگردهای تولید شده در ذوب آهن اصفهان است.

کارخانه فولاد کویر کاشان

این مجموعه برای اولین بار در سال ۱۳۷۹ با نام فراب کبیر تاسیس شد. در سال های بعد با افزایش ظرفیت تولید و گسترش زیرساخت ها، دو خط نورد برای تولید میلگرد ساده و آجدار به مجموعه اضافه شد. هیئت مدیره این گروه در سال 1395 رسماً کارخانه فولاد کویر کاشان را به صنعت فولاد کشور معرفی کرد.

فولاد کویر کاشان با تولید سالانه حدود 350000 تن، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی و میلگردی محسوب می شود. لازم به ذکر است پس از شرکت ذوب آهن اصفهان، محصولات این شرکت از نظر کیفیت و ویژگی های تولید در رتبه اول قرار دارد.

کدام کارخانه‌ها میلگرد با کیفیت تولید می‌کنند؟

کدام کارخانه‌ها میلگرد با کیفیت تولید می‌کنند؟

میلگردهای تولید شده در این مجموعه دارای ویژگی های ساخت متفاوتی هستند. به عنوان مثال انعطاف پذیری میلگردهای این مجموعه نسبت به سایر محصولات فولادی موجود در بازار بیشتر است. این ویژگی استحکام و جوش پذیری آرماتور را افزایش می دهد.

شرکت مجتمع فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان میلگردهای خود را با نام میلگرد نیشابور به بازار فولاد عرضه می کند. لازم به ذکر است که این مجموعه محصولات خود را با استانداردهای ملی 3132 و با سه گروه زیر سازگار می کند:

آرمیچر ساده

فولاد آجدار مارپیچی

آرمیچر آجدار

این محصولات با استفاده از آخرین تکنولوژی تولید می شوند. به عنوان مثال فناوری کوئنچینگ یکی از روش هایی است که مجتمع فولاد خراسان برای تولید انواع فولاد استفاده می کند. محلول های عایق حرارتی خواص منحصر به فردی را برای میلگردهای تقویت کننده ارائه می کنند.

مجتمع فولاد خراسان علاوه بر میلگرد، محصولات فلزی دیگری مانند آهن اسفنجی و بریکت را نیز تولید می کند.

فولاد آذربایجان مرکزی

اورتا آذربایجان میتای

فولاد آذربایجان مرکزی

گروه فولاد آذربایجان مرکزی یکی از کارخانه های تولید میلگردهای با کیفیت بالا می باشد. این مجموعه تولیدی محصولات فولادی خود را با روش ها و استانداردهای خاص هماهنگ می کند و در نهایت میلگردهای مرغوب و تخصصی را در اختیار اهالی صنعت فولاد قرار می دهد.

لازم به ذکر است مجتمع فولاد آذربایجان مرکزی در مسیر اصلی ارتباط بین استانی و بین المللی قرار دارد. این موضوع باعث می شود تا ارسال محصولات این کارخانه برای مصرف کنندگان آسانتر و سریعتر شود.

یراق آلات این مجموعه با نام یراق آلات متوسط ​​تولید و عرضه می شود. لازم به ذکر است که مدل کیفی INQA در تولید محصولات این شرکت کاربرد فراوانی دارد.

استانداردهای مورد استفاده این شرکت برای تولید یراق آلات DIN488 و DIN1011 می باشد.

استاندارد DIN488

میله های ساخته شده با این روش در سایزهای 10 تا 32 موجود هستند.

استاندارد DIN1011

از استاندارد برای ساخت 14 تا 50 استفاده می شود.

مجتمع فولاد روهینا

مجتمع فولاد روهینا با استفاده از روش های خاص و پیشرفته تولید میخ محصولاتی با مقاومت برشی بالا، استحکام کششی و تسلیم و در عین حال سبک تولید می کند. این محصولات به طور گسترده در پروژه های ساختمانی سنگین استفاده می شود.

محصولات این مجموعه با نام «روهینا آرماتور» به فروش می رسد. اتصالات روهینا مطابق با استانداردهای ملی 3132، ASTM A615 و انگلیسی BS 4449 تولید و عرضه می شود. یراق آلات این شرکت در اندازه های 8 تا 40 واحد است و می تواند مطابق با نیاز مشتری سفارشی شود.

میلگرد در رشته ها و اشکال مختلف برای تسهیل بارگیری و حمل و نقل میلگرد تولید و پیچیده می شود.

مجتمع نورد کوثر اهواز

نورد کوثر اهواز از جمله کارخانه های تولید میلگرد مرغوب می باشد. این مجتمع در سال 1342 تاسیس شد و در سالهای اخیر ظرفیت تولیدی معادل 1.5 میلیون تن محصول در سال را دارد.

قابل ذکر است که کلکسیون کوثر اهواز در چهار نوع مختلف و دو شکل ساده و راه راه موجود است.

لازم به ذکر است که این مجموعه چندین استاندارد کنترل کیفیت ISO را کسب کرده و نامزد بسیاری از جوایز مدیریت کیفیت شده است. میله های تولید شده در این مجموعه در اندازه های بین 14 تا 40 میلی متر بوده و در بازار موجود می باشد.

چگونه تولید کننده میلگرد را شناسایی کنیم؟

کارخانه تولید میلگرد

کارخانه تولید اتصالات

کارخانه هایی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم، تنها بخش کوچکی از تولیدکنندگان میلگرد در کشور هستند. کارخانه های تولید میلگرد در ایران گسترده بوده و محصولات آنها در طیف بسیار متنوعی عرضه می شود.

شاید برای شما سوالی پیش بیاید که چگونه میلگردهای تولید شده در یک کارخانه خاص را از مدل های دیگر تشخیص دهیم یا اینکه سازنده میلگرد خریداری شده را چگونه تشخیص دهیم؟

بهترین راه برای شناسایی سازنده میلگرد، بررسی و تفسیر مخفف میلگرد است. با توجه به مخفف میلگرد می توانید اطلاعات دقیقی در مورد نوع میلگرد، روش تولید و کارخانه پیدا کنید.

اخرین حرف

در این مقاله به معرفی انواع کارخانه های میلگرد با کیفیت پرداخته ایم. صنعت میلگرد ایران در سال های اخیر به قدری گسترش یافته که از تولیدکنندگان داخلی میلگرد پیشی گرفته است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *