دسته‌بندی نشده

استفاده از انواع محصولات فولادی در صنعت ساختمان

بتن و لوازم ساختمانی
رشد جمعیت امروزی و افزایش تقاضا برای مسکن، صنعت ساختمان را به مصرف کننده اصلی انواع محصولات فولادی تبدیل کرده است. استفاده از فولاد گام بزرگی برای افزایش استحکام و مقاومت ساختمان در برابر سختی، پایداری و سرکوب تنش و همچنین کاهش آسیب آن در سایر بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان و زلزله بود.

انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، ورق فولادی، قوطی و پروفیل و … در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارند. استفاده از قطعات فولادی در ساخت و ساز ساختمان به میلگرد و تیرآهن محدود نمی شود و بسیاری از محصولات دیگر در بخش های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین تمام کسانی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کنند به خوبی از دسته های فولادی که در ساخت و ساز استفاده زیادی می کنند مطلع هستند.

امروزه هیچ ساختمانی بدون استفاده از قطعات فلزی ساخته نمی شود. مهمترین قطعات فولاد در صنعت ساختمان کدامند؟ برای آشنایی بیشتر با قطعات فولادی رایج در صنعت ساختمان، در ادامه مطلب با آهن ملل همراه باشید.

محصولات فولادی نوع 1

2 نوع میلگرد

3 نوع تیر آهن

4 نوع ورق فولادی

5 نوع لوله فولادی

6 گوشه، ستون و سپر

7 جعبه و پروفیل

8 محصول سیمی

انواع محصولات فولادی

مصنوعات فولادی در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارند، بنابراین ساخت و ساز بدون استفاده از محصولات مختلف فولادی غیرممکن است. انواع آرماتور، انواع تیرآهن، انواع ورق فولادی، انواع لوله فولادی، نبشی، ناودانی، سپر، فنجان، پروفیل نشان دهنده مهم ترین مقاطع فولادی در صنعت ساختمان می باشد که در ادامه مطلب قرار خواهد گرفت.

انواع میلگرد

میلگرد یکی از پرمصرف ترین انواع مصنوعات فولادی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو تولیدات گسترده ای در سراسر کشور دارد. به طور کلی برای میلگرد گروه های مختلفی در نظر گرفته می شود که مهم ترین آن ها به ظاهر بستگی دارد. بنابراین انواع میلگرد به دو نوع کلی آجدار و ساده طبقه بندی می شوند.

میلگردهای تولید شده در ایران معمولا بر اساس استانداردهای روسیه تولید می شوند و در 4 گروه کلی A1، A2، A3 و A4 طبقه بندی می شوند. این در حالی است که نوع A1، آرمیچر ساده و سه نوع دیگر در گروه دنده قرار دارند.

سطح آرماتور تعیین کننده نوع آج، خواص مکانیکی، مواد، روش استفاده و همچنین قیمت آرماتور می باشد. آرماتور در ساخت و ساز، در تولید ستون ها و سقف ها استفاده می شود و اغلب کوبیده می شود. بسته به نوع کاربرد، ریباها تحت فرآیندهای ثانویه مانند خم کردن، صاف کردن و برش قرار می گیرند و به صورت سنجاقک، کاموت و رکاب استفاده می شوند.

استفاده از انواع محصولات فولادی در صنعت ساختمان

استفاده از انواع محصولات فولادی در صنعت ساختمان

آچان نامل قیمت فعلی میلگرد در بازار آهن را می دهد.

انواع تیرآهن فولادی

تیرها یکی از پرکاربردترین اجزای ساختمانی و اسکلت ساختمانی هستند. استفاده از آرماتورها در قسمت های مختلف ساختمان، انتخاب نادرست آن بر ایمنی و استحکام سازه تاثیر بسزایی داشت. تیرآهن ها بر اساس استانداردهای تولید و ظاهر به 4 گروه اصلی زیر طبقه بندی می شوند.

تیرآهن IPE (استانداردهای اروپایی و ایرانی)

Trahan INP (استاندارد چینی و روسی)

پرتو IPB (بال پهن)

CPE لانه زنبوری تیراهن

آخرین قیمت تیرآهن را در سایت آسیاب آهن دنبال کنید.

انواع ورق فولادی

از برگ ها در ساختمان سازی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شود. از انواع ورق های فلزی به طور مستقیم در ساخت سقف ها استفاده می شود. اما استفاده غیرمستقیم از این محصول فلزی در ساخت و ساز مربوط به پروفیل هایی است که می توان از ورق تهیه کرد.

از جمله کاغذهایی که بیشتر در تولید پروفیل های مختلف مورد استفاده در ساختمان استفاده می شود، کاغذ داغ یا کاغذ سیاه است. در نتیجه کیفیت و قیمت کاغذ سیاه بر کیفیت و قیمت تمام شده محصولات ساخته شده از آن تأثیر می گذارد. یکی از انواع ورق هایی که معمولا در ساختمان سازی استفاده می شود قلع گالوانیزه است.

گروه آهن نام بهترین مرجع شما برای دریافت بهترین قیمت نیمکت در بازار سخت افزار می باشد.

یک نوع لوله فولادی

لوله فولادی یکی از پرکاربردترین قطعات برای حمل و نقل مایعات مختلف مانند نفت، گاز، آب، محصولات شیمیایی و دارویی می باشد که به همین دلیل گاهی اوقات می تواند بسیار حساس باشد. از نظر روش تولید این قطعه به دو قسمت مونتاژی و غیر مونتاژی تقسیم می شود. نوع اتصال با تشکیل ورق فولادی و سپس جوشکاری درز تولید می شود. اما لوله بدون درز که در بازار به آن مانیسمان می گویند از شکل دادن درج فولادی تولید می شود.

از انواع لوله های فولادی در ساختمان سازی استفاده می شود که در بسیاری از موارد برای انتقال آب و گاز و در برخی موارد برای تقویت در قسمت های مختلف سازه استفاده می شود.

سایت آسیاب آهن به روز ترین قیمت لوله در بازار سخت افزار را ارائه می دهد.

میخ، سنجاق و سپر

نبشی به شکل حرف L و ناودانی به شکل حروف U و C تولید می شود که مهمترین طبقه بندی انواع نبشی و ناودانی بر اساس روش تولید آنها می باشد که بر اساس دو نوع پرس می باشد. و پارچه نوع پارچه این قطعات به طور مستقیم توسط نورد شمش فولادی تولید می شود و نوع پرس با پرس ورق فولادی قابل تولید است.

کیفیت نبشی و دوشاخه فابریک بالاتر از نوع فشاری بوده و قیمت بالاتری دارد. این دو نوع پروفیل فولادی اغلب در قسمت های مختلف ساختمان مانند ستون ها، تیرها، نماها و طاق ها مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً از گوشه برای استحکام بخشیدن به ساختمان استفاده می شود.

این بخش با نام T-Profile نیز شناخته می شود و در مواردی مانند سازه های در و پنجره و قطعات اسکلت ساختمان کاربرد دارد.

برای اطلاع از بهترین قیمت‌های زوایه، گل میخ و سپر، آهن ملل را بررسی کنید.

یک نمایه نیز می تواند آن را انجام دهد

امروزه تاریخ در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت بیشترین کاربرد این محصول ساخت درب و پنجره فلزی است.

نمایه ها به اشکال مختلفی وجود دارند. قطعات کوچک این محصول برای مفتول فولادی و قطعات بزرگی که ستون نامیده می شوند برای ساخت ستون و قاب فولادی استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت که از گزارشات برای در و پنجره، دیوار کارخانه، پله، مسیر و جاده استفاده می شود.

برای درب های آهنی بزرگ نیز می توان از پروفیل های نبشی استفاده کرد. علاوه بر این، پرده ها با پروفیل های گوه ای نیز تولید می شوند. با اتصال چند پروفیل سرد و گرم یک پروفیل کامپوزیت ایجاد می شود. شکل و ابعاد پروفیل ساختمان باز و بسته است.

لوله ها، تیرها، اتصالات، ناودانی ها، نبشی ها و مربع ها از نظر ظاهری پروفیل های باز هستند و پروفیل های در و پنجره برای ساخت و ساز، لوله ها و قوطی ها، پروفیل های الکتریکی برای روکش درب ها و پروفیل های UPVC برای بسته شدن می باشند. .

آیرون میلز جدیدترین قیمت جعبه و پروفیل آهنی را ارائه می دهد

محصولات سیمی

سیم یکی از مفیدترین فلزاتی است که برای ساخت انواع محصولات و ابزار استفاده می شود. به طور کلی دستگاه هایی که از سیم ساخته می شوند، محصولات سیمی نامیده می شوند. امروزه به دلیل ویژگی های خاص خود به عنوان مادر کالا شناخته می شود. همانطور که می دانید محصولات کابلی انواع مختلفی دارند. انواع کابل ها از نظر تهیه و استفاده به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

مجموعه آهن مال مناسب ترین و به روزترین قیمت محصولات مفتولی را به خریداران عزیز ارائه می دهد.

نتیجه

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که ساخت بدون استفاده از انواع محصولات فلزی در صنعت ساختمان غیر ممکن است. بسیاری از محصولات فولادی در صنعت ساختمان استفاده می شود که مهمترین آنها میلگرد، تیرآهن، لوله فولادی، ورق فولادی، قوطی، پروفیل، نبشی، مصنوعات مفتولی و غیره می باشد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم و کافی را در مورد موضوع مطلب به دست آورده باشید. ما با پشتیبانی خود در فروش انواع محصولات فولادی همیشه بهترین ها را به شما ارائه می دهیم.

سوالات متداول در مورد محصولات فولادی که به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود

رایج ترین پروفیل های فولادی در صنعت ساختمان کدامند؟

میلگرد، تیرآهن، لوله فولادی، ورق فولادی، قوطی، پروفیل، نبشی و مفتول.

اساس طبقه بندی انواع سلاح ها چیست؟

به طور کلی قطعات مختلفی برای میلگرد در نظر گرفته می شود که مهم ترین آن به شکل آن بستگی دارد.

کاربرد محصولات فولادی در صنعت ساختمان

استفاده از محصولات فولادی در صنعت ساختمان

امروزه رشد روزافزون جمعیت و افزایش تقاضا برای مسکن، صنعت ساختمان را به مصرف کننده عمده انواع مصالح فولادی تبدیل کرده است. استفاده از فولاد گام بزرگی در افزایش استحکام و مقاومت ساختمان در برابر ترک خوردگی، کشش و فشار بوده و در عین حال از آسیب هایی که در بلایای دیگر مانند سیل، طوفان و زلزله وارد می کند، می کاهد.

انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، ورق فولادی، جعبه و پروفیل و … در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارند. استفاده از قطعات فولادی در ساخت و ساز تنها به میلگردها و تیرآهن های تقویت کننده محدود نمی شود، بلکه بسیاری از محصولات دیگر نیز در صنایع مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، هرکسی که فعالانه در صنعت ساختمان فعالیت می کند، مطمئناً با پروفیل های فولادی که در ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، آشنا هستند.

امروزه ساخت هیچ ساختمانی بدون استفاده از پروفیل های فولادی امکان پذیر نخواهد بود. مهمترین پروفیل های فولادی در ساخت و ساز کدامند؟ برای آشنایی بیشتر با پرکاربردترین پروفیل های فولادی در ساخت و ساز با آهن ملل همراه باشید و در ادامه مقاله همراه باشید.

1 نوع محصولات فلزی

2 نوع لاستیک

3 نوع میله آهنی

4 نوع ورق فولادی

5 نوع لوله فولادی

6 سینه بزرگ، سفیر سیتو ناتا منگ

7 بسته در پروفایل

8 محصول سیمی

انواع محصولات فولادی

مصنوعات فولادی به طور گسترده در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان استفاده می شود، بدون استفاده از انواع محصولات فولادی ساخت و ساز غیرممکن است. انواع آرماتور، انواع تیرآهن، انواع ورق های فولادی، انواع لوله های فولادی، نبشی، پست ها، حفاظ ها، قوطی ها و پروفیل ها از جمله مهم ترین رده های فولادی در صنعت ساختمان هستند که در ادامه مطلب به ارائه آنها می پردازیم.

انواع میلگرد

حفاری یکی از مصنوعات فولادی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل تولید زیادی در سراسر کشور دارد. به طور کلی دسته بندی های مختلفی برای الیاف در نظر گرفته می شود که مهم ترین آنها بر اساس ظاهر است. بنابراین انواع میلگرد ها به دو نوع کلی آجدار و ساده دسته بندی می شوند.

میلگردهای تقویتی تولید شده در ایران معمولاً طبق استانداردهای روسیه ساخته می شوند و در چهار گروه کلی A1، A2، A3 و A4 طبقه بندی می شوند و در عین حال نوع A1، آرمیچر ساده و سه گروه دیگر آجدار هستند.

استاندارد میلگرد نیز نوع آج، خواص مکانیکی، جنس، نوع کاربرد و هزینه میلگرد را مشخص می کند. میلگرد در ساختمان سازی، ساخت ستون ها و سقف ها استفاده می شود و اغلب آجدار است. میلگردها با توجه به نوع کاربرد، تحت فرآیندهای ثانویه مانند خمش، کشش و برش قرار می گیرند و به صورت سنجاقک، خموت و رکاب استفاده می شوند.

آهن نامال قیمت روز گریل در بازار آهن را ارائه می دهد.

انواع تیرآهن

یکی از رایج ترین پروفیل های مورد استفاده در ساخت و ساز ساختمان ها و اسکلت های ساختمانی، تیرآهن می باشد. استفاده از میلگردهای تقویت کننده در قسمت های مختلف ساختمان باعث شده است که انتخاب نادرست تاثیر بسزایی در ایمنی و استحکام سازه داشته باشد. انواع تیرآهن بر اساس استانداردهای تولید و ظاهر به 4 گروه اصلی زیر تقسیم می شوند:

Beam I-IPE (استاندارد i-اروپایی و ایران)

آدرس INP (استانداردهای چین و روسیه)

پرتو IPB (بال پهن)

CPE لانه زنبوری تیراهن

به روزترین قیمت تیرآهن را در وب سایت آسیاب آهن دنبال کنید.

نوع ورق فولادی

ورق ها در صنعت ساختمان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شوند. از انواع ورق های فولادی به طور مستقیم در ساخت سقف استفاده می شود. اما استفاده غیرمستقیم از این محصول فولادی در ساختمان سازی مربوط به تمامی عناصری است که می توان از ورق تولید کرد.

از جمله ورق های پرکاربرد در تولید پروفیل های مختلف مورد استفاده در ساختمان سازی می توان به ورق های تولید شده با فرآیند نورد گرم یا ورق های سیاه اشاره کرد. در نتیجه کیفیت و قیمت ورق مشکی بر کیفیت و قیمت محصولات ساخته شده از آن تأثیر می گذارد. یکی از انواع ورق های پرکاربرد در ساختمان سازی ورق گالوانیزه می باشد.

مجموعه آهن نمل بهترین مرجع برای یافتن بهترین قیمت تیغه در بازار سخت افزار می باشد.

نوع لوله فولادی

خط لوله فولادی یکی از پرکاربردترین قطعات برای حمل و نقل مایعات مختلف مانند نفت، گاز، آب، مواد شیمیایی و دارویی است، به همین دلیل گاهی اوقات بسیار حساس است. این قطعه با توجه به روش تولید به دو نوع درزدار و بدون درز تقسیم می شود. نوع جوشی با شکل دادن به صفحات فولادی و سپس جوش دادن درز آنها تولید می شود. اما لوله های بدون درز که در بازار با نام مانیسمان نیز شناخته می شوند، از قالب گیری شمش های فولادی ساخته می شوند.

انواع لوله های فولادی در صنعت ساختمان سازی در بسیاری از موارد برای انتقال آب و گاز و در برخی موارد برای تقویت در قسمت های مختلف سازه استفاده می شود.

سایت آسیاب آهن آخرین قیمت لوله در بازار سخت افزار را ارائه می دهد.

گوشه، ستون و سپر

نبشی با شکلی شبیه حرف L و رولپلاکی به شکل حروف U و C تولید می شود که مهمترین طبقه بندی انواع نبشی و رولپلاک بر اساس روش تولید آنها می باشد که در دو نوع قرار می گیرند. پرس و پارچه. نوع پارچه این مقاطع مستقیماً از شمش های فولادی نورد تولید می شود و نوع پرس را می توان با پرس ورق فولادی تولید کرد.

کیفیت گوشه ها و ناودانی های پارچه ای بالاتر از نوع چاپی بوده و قیمت بالاتری دارد. این دو نوع قطعات فولادی در قسمت های مختلف ساختمان مانند ستون ها، تیرها، نماها و طاق ها کاربرد فراوانی دارند. گوشه اغلب برای تقویت گوشه خانه استفاده می شود.

این بخش به پروفیل T نیز معروف است و در ساخت در و پنجره و برخی از قسمت های اسکلت ساختمان کاربرد دارد.

برای اطلاع از بهترین قیمت گوشه ها، میله ها و پنل ها به سایت آهن ملل مراجعه کنید.

امروزه از پروفیل ها در صنایع مختلف استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت که این محصول بیشترین کاربرد را در ساخت درب و پنجره آهنی دارد.

نمایه ها به اشکال مختلفی وجود دارند. قطعات کوچک این محصول برای نرده های فلزی و از قسمت های بزرگتر که پست نامیده می شوند برای ساخت پایه و اسکلت فلزی استفاده می شود. پروفیل ها معمولا برای درب و پنجره ها، دیوارهای کارخانه، پله ها، پیاده روها، جاده ها و غیره استفاده می شوند.

برای درب های آهنی بزرگ نیز می توان از پروفیل های نبشی استفاده کرد. علاوه بر این، کرکره در فروشگاه ها نیز با استفاده از پروفیل های سوراخ ساخته می شود. با اتصال چند پروفیل سرد و گرم یک پروفیل کامپوزیت تشکیل می شود. اشکال و ابعاد پروفیل های ساختمان باز و بسته می باشد.

تیرها، تسمه ها، میلگردها، ناودانی ها، نبشی ها و مربع ها به دلیل شکل ظاهری پروفیل های باز و پروفیل های در و پنجره ساختمان، لوله و قوطی، پروفیل درب کرکره برقی و پروفیل UPVC به دلیل شکل بسته هستند. ظاهر را نمایه بسته می نامند.

آسیاب آهن به روزترین قیمت ها را در قوطی ها و پروفیل های آهن ارائه می دهد

محصولات خط

سیم یکی از موثرترین آلیاژهایی است که برای ساخت انواع محصولات و ابزار استفاده می شود. به طور کلی به وسایلی که از سیم ساخته می شوند محصولات سیمی می گویند. اکنون نخ به دلیل خواص ویژه ای که دارد به عنوان محصول مادر شناخته شده است. همانطور که می دانید محصولات سیمی انواع مختلفی دارند. انواع مفتول با توجه به چیدمان و کاربردشان به گروه های مختلفی تقسیم می شوند.

مجموعه آهن مال مناسب ترین و به روزترین قیمت سیم را در اختیار خریداران عزیز قرار می دهد.

در این مقاله یاد گرفتیم که ساخت و ساز بدون استفاده از انواع مصنوعات فلزی در صنعت ساختمان غیر ممکن است. بسیاری از محصولات فولادی در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند که مهمترین آنها میلگردها، تیرها، لوله های فولادی، ورق های فولادی، ورق ها، پروفیل ها، لبه ها و محصولات مفتولی است.

سوالات متداول در مورد محصولات فولادی که به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود

رایج ترین پروفیل های فولادی در صنعت ساختمان کدامند؟

میلگرد، تیرآهن، لوله های فولادی، ورق های فولادی، قوطی، پروفیل ها، زاویه ها و محصولات سیمی.

اساس توزیع نوع میلگرد چیست؟

به طور کلی دسته بندی های مختلفی برای ظاهر پس زمینه در نظر گرفته می شود که مهمترین آنها بر اساس ظاهر است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *