دسته‌بندی نشده

آیا با ورق ST37 آشنایی دارید؟

ورق ها یکی از پرکاربردترین پروفیل های فولادی هستند که به روش نورد سرد و گرم تولید می شوند و به صورت رول و صفحه ای به فروش می رسند. ورق های تولید شده با نورد سرد قیمت بیشتری دارند و در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی استفاده می شوند. در این مقاله سعی کردیم شما را با ورق مشکی یا همان ورق ST37 آشنا کنیم که یکی از با کیفیت ترین و پرکاربردترین ورق ها می باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ورق سیاه

ورق هایی که به روش هات بلاست تولید می شوند ورق سیاه فولادی MOBER یا ST37 نامیده می شوند که از ضایعات یا بیلت تولید می شوند. ورقهای مشکی از ST33 تا ST52 درجه بندی می شوند و در واقع ورق ST33 نرم ترین و ST52 سخت ترین است. همچنین وزن ST33 کمتر از ST52 است.

یکی از مناسب ترین و پرکاربردترین ورق های مشکی ورق ST37 می باشد. این ورق دارای استحکام نسبی است و برای مشاغلی که نیاز به ورق انعطاف پذیر و در عین حال مقاوم دارند مناسب است. یک صفحه سیاه به دو دسته معمولی و تجاری تقسیم می شود. این مقاله از اصفهان آهن است. ورق سیاه استاندارد عموماً در ساخت و ساز و سوله و ورق سیاه صنعتی معمولاً در صنایعی مانند پتروشیمی، سدسازی و … استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید روی لیست سیاه کلیک کنید.

فرآیند آماده سازی ورق ST37

مراحل ساخت ورق ST37 به این صورت است که ابتدا تکتال را در کوره ای با دمای 1280 درجه قرار داده و پس از نرم شدن از کوره خارج کرده و از رول عبور داده و فیلم را جدا کرده و نرم می کنند. نابرابری در راس در مرحله نهایی نورد، ورق مستقیم از قفسه عبور می کند و نورد کامل می شود. در نهایت روی میز خنک کننده قرار می گیرد تا خنک شود.

ورق ST37 به دلیل رنگ قرمز آن ورق مشکی نیز نامیده می شود. این ورق از استحکام بالایی برخوردار است و به همین دلیل استفاده از آن در صنعت و ساختمان بسیار امکان پذیر است.

ارزش ورق ST37

قیمت ورق سیاه یا ST37 یک استاندارد خام است. ضخامت استاندارد، صنعتی یا معمولی؛ بستگی به ورق یا رول بودن آن دارد. عوامل دیگری مانند نرخ ارز و تغییرات قیمت در بازار بین المللی فولاد تاثیر بسزایی در قیمت نهایی آن دارند.

کربن یکی از چیزهایی است که ورق را شکننده می کند. اما به دلیل وجود خود این عنصر در نهایت می تواند جوش پذیری را افزایش دهد. با توجه به فرآیند ساخت و مواد موجود در آن، این نوع ورق برای تولید قطعات فولادی مانند میلگرد، مقاطع، میلگرد و تیرک کاربرد دارد.

برای مشاهده قیمت روز ورق مشکی روی لینک کلیک کنید.

ویژگی های ورق مشکی ST37

صفحه مشکی ST37 طبق استاندارد DIN آلمان تولید شده است. ورق سیاه ورق داغ است. ضخامت این ورق از 2 تا 8 میلی متر متغیر است و عرض آن به طور کلی 1500 میلی متر در نظر گرفته می شود.

ورق های مشکی ST37 در رول های ورق مشکی 2 x 1، 25.1 x 50.2، 3 x 5.1، 6 x 1، 25.1 x 6، 5.1 x 6، 2 x 12 متر و عرض 100 سانتی متر، 125 سانتی متر و 150 سانتی متر. موجود در شما طول بازار ورق گالوانیزه

با استفاده از ورق ST37

کاربرد – ورق سیاه

همانطور که گفته شد ورق ST37 پس از بررسی کیفیت و انتخاب گرید مورد نظر به عنوان تولید اصلی و مادر در بخش های صنعتی، ساختمانی و … مورد استفاده قرار می گیرد. صنایعی که از این ورق استفاده می کنند عبارتند از:

آبگرمکن

ایجاد انواع پروفایل ها (بسته یا باز، نوار، شیشه، فرانسوی، قاب و غیره)

ساخت تیرآهن

تولید تجهیزات کشاورزی

صنعت خودرو برای تولید دیسک چرخ و سایر قطعات

صنعت کشتی سازی برای ساخت مخازن خود

تولید مخازن و مخازن نفت و خطوط لوله

صنایع فلزات سنگین

ساخت نگهبانی و امکانات حمل و نقل

در ساخت و تولید ورق و پروفیل عمدتا از ورق مشکی ST37 استفاده می کنند. زیرا قدرت مقاومت و مقاومت در برابر سایش را دارد.

مهمترین کارخانه تولید ابریشم سیاه است

تولید کنندگان ورق مشکی

کارخانه فولاد مبارکه یکی از مهمترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور می باشد. با توجه به کیفیت ورق مشکی فولاد مبارکه ورق ST37 به ورق مشکی فولاد مبارکه نیز معروف است. این صفحه فلزی است که با پوشش داغ پوشانده شده است و در برابر رطوبت، دما و دمای بالا مقاوم است. این محصول با ضخامت متوسط ​​در دو نوع پارچه و رول در سایزهای مختلف توسط کارخانه تولید و به فروش می رسد.

ورق st37 متعلق به دسته آلیاژها است. آلیاژ ورق انواع مختلفی دارد که هر کدام در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد آلیاژ ورق، روی این لینک کلیک کنید: آلیاژ ورق چیست؛ کاربردها و عملکردها

اخرین حرف

از آنجایی که برگ سیاه انعطاف پذیر است و زنگ نمی زند، کاربردهای زیادی دارد. صنایع مختلف با توجه به نیاز خود از انواع مختلفی از این ورق استفاده می کنند. صنعتگران قبل از خرید هر ورق فلزی باید به ویژگی های آن محصول توجه کنند.

آیا از ورق ST37 اطلاع داشتید؟

ورق ST37

ورق سیاه، فرآیند تولید ورق ST37، قیمت ورق ST37، مشخصات ورق سیاه ST37، کارخانه اصلی ورق سیاه.

ورق ها یکی از پرکاربردترین قطعات فولادی هستند که در فرآیند نورد سرد و گرم تولید می شوند و به صورت کلاف و ورق به فروش می رسند. ورق های تولید شده با نورد سرد قیمت بیشتری دارند و در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب سعی کرده ایم ورق مشکی یا ورق ST37 را به شما معرفی کنیم که یکی از با کیفیت ترین و پرکاربردترین ورق ها می باشد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پارچه سیاه

برگ سیاه

ورق های تولید شده در فرآیند نورد گرم، ورق سیاه مبارکه یا ST37 نامیده می شود که از ضایعات یا بیلت ساخته می شود. ورق های مشکی از ST33 تا ST52 درجه بندی می شوند و در واقع ورق ST33 نرم ترین و ST52 سخت ترین هستند. همچنین وزن ST33 کمتر از ST52 است.

یکی از مناسب ترین و پرکاربردترین ورق های مشکی ورق ST37 می باشد. این ورق دارای سختی نسبی است و در صنایعی که نیاز به ورق انعطاف پذیر و در عین حال مقاوم دارند می توان از آن استفاده کرد. تخته سیاه را می توان به دو دسته معمولی و صنعتی تقسیم کرد. این مقاله از اصفهان آهن است. تخته سیاه معمولی عموماً در ساختمان سازی و سوله سازی و تخته سیاه صنعتی عموماً در صنایعی مانند پتروشیمی، سدسازی و … کاربرد دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید روی صفحه سیاه کلیک کنید.

فرآیند تولید ورق فلز ST37

مراحل ساخت ورق ST37 به این صورت است که ابتدا بیلت را در کوره ای با دمای 1280 درجه سانتیگراد قرار داده و پس از نرم شدن از کوره خارج کرده و سپس از غلتک ها عبور داده تا پوست جدا و صاف شود. و بی نظمی در آن در آخرین مرحله رول، ورق قائم از قفسه ها عبور می کند و نورد آن کامل می شود. در نهایت روی میز خنک کننده قرار می گیرد تا خنک شود.

ورق ST37 به دلیل رنگ مشکی آن به ورق مشکی نیز معروف است. این مقاله از استحکام بالایی برخوردار است و دلیل استفاده هر چه بیشتر از آن در صنعت و ساخت و ساز می باشد.

مقدار ورق ST37

قیمت ورق مشکی یا ST37 به عوامل مختلفی از جمله سرعت مواد اولیه، اندازه، ضخامت، صنعتی یا معمولی بودن و ورق یا رول بودن آن بستگی دارد. عوامل دیگری مانند نرخ ارز و تغییرات قیمت در بازار جهانی آهن تاثیر بسزایی در قیمت نهایی آن دارند.

کربن یکی از آلیاژهایی است که باعث شکننده شدن ورق فلز می شود. اما به لطف وجود این عنصر در آن استحکام نیز دارد و به همین دلیل قابلیت جوشکاری آن افزایش می یابد. این نوع ورق با توجه به فرآیند تولید و عناصر موجود در آن برای تولید پروفیل های فولادی مانند تیر، نبشی، آرماتور و پیچ و مهره قابل اجرا می باشد.

برای مشاهده قیمت روز ورق مشکی روی لینک کلیک کنید.

ویژگی های ورق مشکی ST37

فولاد نرم ST37 بر اساس DIN آلمان تولید می شود. ورق مشکی ورق گالوانیزه گرم است. ضخامت این ورق از 2 تا 8 میلی متر متغیر است و عرض آن عموماً 1500 میلی متر در نظر گرفته می شود.

ورق های مشکی ST37 در ابعاد 2 x 1، 25.1 x 50.2، 3 x 5.1، 6 x 1، 25.1 x 6، 5.1 x 6، 2 x 12 متر و رول مشکی 100 سانتی متر، 125 سانتی متر و عرض 150 سانتی متر در دسترس هستند. جوشکاری ورق متحرک CM موجود است.

درخواست ورق ST37

ورق سیاه برنامه

همانطور که گفته شد بردهای ST37 پس از کنترل کیفی و انتخاب برند مورد نظر در صنعت، ساختمان و … مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان ماده اصلی و اصلی در ساخت قطعات استفاده می شود. صنایعی که از این جدول استفاده می کنند:

آبگرمکن

ساخت انواع پروفیل (بسته یا باز، ستونی، بشکه ای، فرانسوی، قاب و …)

ساخت تیرآهن

تولید تجهیزات کشاورزی

صنعت خودرو برای ساخت رینگ چرخ و سایر قطعات

کارخانه های کشتی سازی تانک های خود را بسازند

ساخت تانکر و مخازن نفت و خطوط لوله

صنعت فلزات سنگین

گاردریل ساخت و ساز و تجهیزات ترافیکی

در ساخت و تولید قوطی و پروفیل عمدتاً از ورق مشکی درجه ST37 استفاده می کنند. زیرا دارای مقاومت بالا و خاصیت ضد سایش است.

مهمترین کارخانه تولید ورق سیاه

تولید کننده ملحفه مشکی

کارخانه فولاد مبارکه یکی از تولیدکنندگان پیشرو ورق مشکی در کشور می باشد. با توجه به کیفیت ورق مشکی فولاد مبارکه ST37 به ورق مشکی فولاد مبارکه نیز معروف است. از آنجایی که این ورق با نورد گرم پوشش داده می شود، در برابر رطوبت، دما و حرارت بالا مقاوم است. این محصول با ضخامت مناسب به دو صورت در سایزهای مختلف پارچه و رول از این کارخانه تولید و به فروش می رسد.

ورق های st37 متعلق به دسته ورق های آلیاژی هستند. ورق های آلیاژی انواع مختلفی دارند که هر کدام معمولا در صنایع مختلف استفاده می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ورق آلیاژی، روی لینک زیر کلیک کنید: ورق آلیاژی چیست; برنامه ها و ویژگی ها

اخرین حرف

ورق سیاه را می توان به طرق مختلف استفاده کرد زیرا می توان آن را جوش داد و زنگ زد. صنایع مختلف با توجه به نیاز خود از گریدهای متفاوتی از این ورق استفاده می کنند. صنعتگران قبل از خرید ورق فلزی باید به خواص آن محصول توجه کنند.

آیا با ورق ST37 آشنایی دارید؟

آیا با ورق ST37 آشنایی دارید؟

آیا با ورق ST37 آشنایی دارید؟

بلک پلیت، فرآیند تولید ورق ST37، قیمت ورق ST37، مشخصات ورق سیاه ST37، کارخانه بزرگ تولید ورق سیاه.

ورق یکی از پرمصرف ترین محصولات فولادی است که در فرآیندهای نورد سرد و گرم تولید می شود و به دو صورت رول و ورق به فروش می رسد. ورق های تولید شده با نورد سرد قیمت بیشتری دارند و در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی استفاده می شوند. در این مقاله سعی داریم یکی از با کیفیت ترین ورق های پرکاربرد یعنی ورق مشکی یا همان ورق ST37 را ارائه دهیم.لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برگ سیاه

ورق سیاه

ورق های تولید شده به روش نورد گرم به عنوان ورق فولادی ملایم فولاد مبارکه یا ST37 که از ضایعات یا بیلت تولید می شوند، نامیده می شوند. فولاد ملایم از ST33 تا ST52 طبقه بندی می شود و در واقع ST33 نرم ترین است در حالی که ST52 سخت ترین است. همچنین ST33 سبکتر از ST52 است.

یکی از منعطف ترین و پرکاربردترین ورق های مشکی ورق ST37 می باشد. این ورق برای صنایعی که نیاز به ورق انعطاف پذیر اما در عین حال بادوام دارند مناسب است. پارچه مشکی به دو دسته عمومی و صنعتی تقسیم می شود. این مقاله از اصفهان است. ورق مشکی جنرال معمولاً در ساختمان سازی و شستشو و ورق سیاه صنعتی معمولاً در صنایعی مانند پتروشیمی، سدسازی و … استفاده می شود.

برای جزئیات بیشتر می توانید روی صفحه سیاه کلیک کنید.

فرآیند تولید ورق فلز ST37

مراحل ساخت ورق ST37 بدین صورت است که ابتدا تکتال را در کوره ای با دمای 1280 درجه سانتیگراد قرار داده و پس از نرم شدن از کوره خارج کرده و از غلتک ها عبور داده تا پوسته ها جدا و صاف شود. ناهمواری روی آن در مرحله نهایی لمینیت، ورق صاف شده از قفسه ها عبور می کند و لمینیت خود را کامل می کند. در نهایت روی میز خنک کننده قرار می گیرد تا خنک شود.

برگ ST37 به دلیل رنگ تیره اش به برگ سیاه نیز معروف است. این ورق از استحکام بالایی برخوردار است به همین دلیل در صنعت و ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارد.

هزینه ST37

قیمت ورق مشکی یا ST37 به عوامل زیادی از جمله نسبت مواد اولیه، ابعاد، ضخامت، صنعت یا ساده بودن، ورق یا رول بستگی دارد. عوامل دیگری مانند نرخ ارز و نوسانات قیمت در بازار جهانی آهن نیز تاثیر بسزایی در قیمت نهایی دارند.

کربن یکی از عناصری است که باعث تخریب پارچه می شود. اما به دلیل وجود این عنصر در خود، استحکامی نیز دارد و در نتیجه قابلیت جوشکاری آن را نیز افزایش می دهد. این نوع ورق بسته به فرآیند تولید و اجزای آن برای ساخت مقاطع فولادی مانند ستون، نبشی، میلگرد و ناودانی مفید است.

برای مشاهده قیمت روز ورق مشکی روی لینک کلیک کنید.

ویژگی های صفحه مشکی ST37

ورق مشکی ST37 طبق DIN آلمان تولید می شود. ورق مشکی ورق گالوانیزه گرم است. ضخامت این ورق از 2 تا 8 میلی متر متغیر است و معمولاً عرض آن را 1500 میلی متر در نظر می گیرند.

ورق های مشکی ST37 در مقاطع و ورق های 2×1، 25.1×50.2، 3×5.1، 6×1، 25.1×6، 5.1×6، 2×12 متر و ورق سیاه در عرض 100 سانتی متر، 125 سانتی متر ظاهر می شود. و ورق گالوانیزه 150 سانتی متری موجود می باشد.

پیوست در صفحه ST37.

برگه برنامه مشکی

همانطور که گفته شد ورق ST37 پس از بررسی کیفیت و انتخاب گرید مورد نظر به عنوان ماده اصلی و مادری برای تولید قطعات صنعتی، ساختمانی و … استفاده می شود.صنایع استفاده کننده از این ورق عبارتند از:

دیگ آب

تولید انواع پروفیل (بسته یا باز، ستونی، قوطی، فرنچ، قاب و …)

ساخت پرتو

تولید ماشین آلات کشاورزی

صنعت خودرو برای ساخت رینگ چرخ و سایر قطعات

صنایع دریایی برای ساخت تانک

ساخت مخازن و مخازن نفت و لوله

صنعت فلزات سنگین

ساخت گارد ریل و تجهیزات ترافیکی

در ساخت و تولید قوطی و پروفیل عمدتاً از ورق مشکی درجه ST37 استفاده می کنند. زیرا دارای مقاومت بالا و خاصیت ضد سایش است.

مهمترین کارخانه تولید کتان مشکی

تولید کننده ورق سیاه

کارخانه فولاد مبارکه یکی از مهمترین تولیدکنندگان ورق سیاه در کشور می باشد. با توجه به کیفیت ورق مشکی فولاد مبارکه ورق ST37 به ورق مشکی فولاد مبارکه نیز معروف است. از آنجایی که این ورق با نورد گرم پوشش داده می شود، در برابر رطوبت، دما و حرارت بالا مقاوم است. این محصول با ضخامت مناسب به دو صورت پارچه ای و رولی توسط این کارخانه تولید و به بازار عرضه می شود.

ورق st37 در دسته ورق آلیاژی قرار دارد. ورق های آلیاژی انواع مختلفی دارند که هر کدام در بخش های مختلف صنعت کاربرد دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ورق آلیاژی، روی لینک زیر کلیک کنید: “ورق آلیاژی چیست؟ کاربرد و ویژگی

اخرین حرف

از آنجایی که ورق سیاه قابل جوش است و در برابر زنگ زدگی مقاوم است، کاربردهای زیادی دارد. صنایع مختلف با توجه به نیاز خود از گریدهای متفاوتی از این ورق استفاده می کنند. قبل از خرید ورق فلز، صنعتگران باید به ویژگی های این محصول توجه کنند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *