دسته‌بندی نشده

برترین تولیدکنند گان تیرآهن در ایران چه نوع تیرآهنی تولید می کنند؟

برترین تولیدکنند گان تیرآهن در ایران چه نوع تیرآهنی تولید می کنند؟

از آنجایی که ذخایر عظیم آهن دنیا را به بهشت ​​معدن تبدیل کرده است، ایران برای تامین مواد اولیه تولید قطعات فولادی مشکلی ندارد، بنابراین کارخانه‌های تولید تیرآهن فولادی از همه لحاظ در حال فعالیت هستند. کشور این تولیدکنند گان با هدف خدمت به بازارهای داخلی و صادراتی شروع به تولید محصولات فولادی با کیفیت بالا کردند. با این حال، کارخانه های تولید تیرآهن بر اساس استانداردهایی که برای تولید محصولات خود استفاده می کنند، انواع مختلفی از تیرآهن را دارند. همچنین به دلیل وجود تجهیزات مختلف و تجهیزات ویژه در هر کارخانه، تولید انواع تیرآهن توسط تعداد کمی از کارخانه ها انجام می شد. به همین دلیل توجه به شرکت سازنده در هنگام خرید تیرآهن بسیار مهم است. بنابراین در این مقاله از دایره المعارف ملل آهن به بررسی انواع و ویژگی های تیرآهن های تولیدی شرکت های تیرآهن سازی در ایران می پردازیم. ما عرضه و توانمندی های تولیدکنند گان در سراسر کشور را به نمایش می گذاریم. با زمین های آهنین بایستید.

آشنایی با گونه های درختی

درباره سازندگان تیرآهن فولادی چه چیزهایی باید بدانید؟

بهترین شرکت های تولید چوب در ایران

چه عواملی حق بیمه را در کارخانه بیت تعیین می کند؟

شناسایی انواع تیر آهن ها

انواع تیر آهن ها به چهار دسته سنگین، سبک، نیمه سبک و فوق سبک تقسیم می شوند، اما رایج ترین طبقه بندی تیر آهن ها با استاندارد تولید آنها مطابقت دارد که با اختصارات مشخص می شود. بر این اساس، انواع تیرآهن را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

نیم پرتو بال موازی (IPE)

پرتو نیمه سبک با طول بال برابر (I7)

IPN (IPN)

تیر بال موازی پهن با وزن متوسط ​​(IPB) (I-5) – که به عنوان تیر آهن های قطعه متوسط ​​شناخته می شود

پرتو عریض موازی نور (IPB) (I-4) – پرتوهای مخلوط نور conocido como

نکته: برای اعلام نام چوب عدد را همراه با علامت استاندارد نشان دهنده اندازه درخت می نویسند. ضخامت چوب از 12 تا 30 متغیر است که بسیار مورد توجه است و چوب های 14 و 16 از پرکاربردترین چوب ها هستند.

توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع استاندارد تیرآهن مقاله زیر را مطالعه کنید.

#باید خواند شود

کشورهای فلزی

نکته تخصصی ملت فولاد: این مقاله را در مورد انواع استانداردهای تشعشع بخوانید

انواع تیرآهن

چرا باید سازنده میلگرد را بشناسید؟

تیرآهن ها یکی از مقاطع فولادی هستند که در استحکام و کیفیت سازه نقش اساسی دارند و بسته به محصول و کیفیت هزینه آنها متفاوت است. از آنجایی که بخش بزرگی از دانستن کیفیت و هزینه لامپ از دانش کارخانه های روشنایی ناشی می شود، مهم است که با کارخانه های تولیدی و لامپ هایی که آنها تولید می کنند آشنا شوید تا بهترین تناسب را داشته باشید. بر نیازهای خود تمرکز کنید.

بهترین کارخانه های تیرآهن سازی در ایران

در حال حاضر در سراسر ایران کارخانه های زیادی در زمینه تولید انواع تیرآهن فولادی فعالیت دارند. در ادامه به معرفی بهترین تولیدکنند گان میله آهنی می پردازیم.

کارخانه فولاد خالص تبریز

Huner Mahan Profilfabrik

کارخانه ذوب ذوب آهن اصفهان

شرکت جهان فولاد غرب (کرمانشاه)

کارخانه کوثر اهواز

کارخانه آهن خوزستان

کارخانه ظفر بناب

کارخانه فولاد آرین

کارخانه ذوب آهن البرز (فایکو)

بهترین کارخانه های تولید تیرآهن

1- فولاد پاک تبریز

شرکت فولاد ناب تبریز در شهر تبریز در سال 1381 با ساخت انواع نبشی، میله و تیرآهن آغاز به کار کرد. این شرکت با ظرفیت اسمی کلی تولید 450000 تن در سال یکی از بزرگترین تولیدکنند گان مقاطع آهنی سازه ای در کشور محسوب می شود. محصولات کارخانه فولاد خالص تبریز بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی تولید می شود و کاربردهای فراوانی در سازه های فلزی صنعتی و ساختمانی دارد. در حال حاضر این شرکت یکی از تامین کنندگان تیرآهن نور و نیمه سبک در سایزهای مختلف و بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی در جمهوری می باشد. استاندارد چوب تولیدی کارخانه ناب تبریز به شرح زیر است:

نوع چوب، اندازه استاندارد محصول

۲- مجتمع پروفایل آی صنعت ماهان

شرکت پروفیل صنعت ماهان در سال 1384 در شهرستان گرمسار (یکی از شهرستان های استان سمنان) تاسیس شد. این شرکت با ظرفیت سالانه 50000 تن در سال، انواع تیرآهن، نبشی و ناودانی را به شرح زیر تولید می کند.

دروس در سایزهای 8، 10، 12، 14 و 16

زاویه L دارای بعد 8 است

تیر آهن های IPE گیج 14، 16 و 18

نوع تیر، اندازه تیر استاندارد ساختمانی

نه 1791

3- اسپانیایی Fair Fandejo

کارخانه آهن و ذوب آهن اصفهان که در جنوب غربی اصفهان واقع شده است، یکی از بزرگترین کارخانه های فولادسازی ایران است که سالانه حدود 8.2 میلیون تن پروفیل فولادی ساختمانی و صنعتی از جمله چوب تولید می کند. از تیرآهن های تولیدی این شرکت بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی می توان به انواع تیرچه موازی (IPE)، تیر موازی (IPB) و تیرچه منحنی نازک (IPN) اشاره کرد.

مشخصات تیرآهن فولادی تولیدی کارخانه ذوب آهن در جدول زیر قابل مشاهده است.

نوع تیر، اندازه تیر استاندارد تولید

یاریم فقط با موازی (IPE) – (I-2) 12 – 14 – 16 – 18 – 20 – 22 – 24 – 27 – 30 ISIRI 1791 DIN 1025-5

LINE 16348 LINE 16348 چوب موازی نیم عرض (یا IPE سبک) 14-16-18-20

تیر بال باریک (IPN) (I-1) 12-14 ISIRI 3277 DIN 1025-1

IPB (IPB) وزن متوسط ​​(I-5) 14-16-18-20-30 ISIRI 14484 DIN 1025-2

IPB (IPB) با وزن سبک (I-4) 14-16-18-20 ISIRI 13781 DIN 1025-3

برترین تولیدکنند گان تیرآهن در ایران چه نوع تیرآهنی تولید می کنند؟

برترین تولیدکنند گان تیرآهن در ایران چه نوع تیرآهنی تولید می کنند؟

4 – مجتمع جهان فولاد غربی (کرمانشاه)

کارخانه جهان فولاد غرب در سال 1383 در نزدیکی شهر کرمانشاه ساخته شد و در سال 1386 مجوز بهره برداری از فاز اول را دریافت کرد. این مجموعه مجهز به جدیدترین کارخانه نورد گرم دنیا بوده و ظرفیت تولید تیرآهن فولادی و سایر پروفیل های فولادی مانند نبشی و ناودانی با ظرفیت 300000 تن در سال را دارد. کارخانه میلگرد کرمانشاه طی چندین سال حضور خود در بازار فولاد ایران همواره به عنوان یکی از برندهای معتبر میلگرد شناخته شده است. مشخصات محصول خط تولید تیرآهن این مجموعه به شرح زیر می باشد.

نوع تشعشع، دوز استاندارد تابش محصول

ISIRI 16348 ISIRI 16348 پرتو موازی نیمه عریض (یا پرتو نور IPE) 10-12-14-16

تیرآهن IPB در حال حاضر این نوع تیرآهن در کارخانه جهان فولاد تولید نمی شود. ***

5- کارخانه تیرآهن اهواز

مجتمع ملی صنعت آهن ایران به عنوان اولین کارخانه نورد آهن کشور در سال 1342 در اهواز تأسیس شد. امروزه این مجموعه ظرفیت سالانه 1435000 تن فرآورده های آهن و 430000 تن بار دارد. بخش مهمی از نیازهای کشور اما یکی از صادرکنندگان عمده محصولات فولادی است. یکی از تولیدات این مجموعه نوعی تیرچه فولادی تولید شده در کارخانه نورد مجتمع می باشد. در حال حاضر این شرکت در زمینه تولید 18 نوع محصول از قطعات فولادی فعالیت دارد. از جمله میله های فولادی، تیرآهن، لوله های بدون درز، انواع محصولات سیمی و تولید قطعات و غیره.

جزئیات تشعشعات گروه ملی را در جدول زیر مشاهده می کنید:

انواع مغازه، اندازه نوار استاندارد تولید

1 استخر موازی (IPE) 14-16-18 ISRI 1791 DIN1025-5

2 تیر افقی افقی (I7) (یا تیر IPE سبک) 12 ISIRI 16348

نکته: تفنگ گروه ملی اهواز را به اشتباه تفنگ کوتسار اهواز می نامند. کارخانه کوثر اهواز یکی از زیر مجموعه های گروه ملی است که در زمینه تولید میلگردهای تقویت کننده فعالیت می کند. تیر آهن های گروه ملی نیز در کارخانه نورد گروه ملی تولید می شوند.

6- آسیاب خشن ظفر بناب

کارخانه ظفر بناب تولید میله و تیرآهن را از سال 1385 در استان آذربایجان شرقی آغاز کرد و متعاقباً ظرفیت تولید خود را از 200 هزار تن به 300 هزار تن در سال افزایش داد. در حال حاضر این کارخانه قادر به تولید انواع محصولات فولادی از قبیل یراق آلات، تیرآهن، نبشی و پیچ و مهره با ظرفیت سالانه 400000 تن در سال می باشد.

تیرآهن های تولید شده در تاسیسات ظفر بناب دارای استانداردهای IPE بوده و در سایزهای 12 تا 27 قابل تولید می باشد. اما در حال حاضر تنها 14 تیر می تواند تولید شود.

نوع تیر و اندازه تیرچه استاندارد تولید

ISIRI 16348 پرتو بال نیمه نور موازی با نصف عرض (i7) (یا پرتو IPE سبک) 14

7- کارخانه آرین فولاد

کارخانه نورد آرین فولاد در سال 1380 با هدف تولید انواع فولاد نبشی، گوه، تیرآهن، ریل و میلگرد در بوئین زهرا تأسیس شد. در حال حاضر این کارخانه با 10 خط تولید به یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی تولید فولاد در کشور و جهان تبدیل شده است. واحدهای نورد فولاد سنگین و نیمه سنگین این کارخانه تسمه های خطی، ریخته گری، نبشی، ریلی و فولادی با ظرفیت تولید سالانه 520000 تن تولید می کنند. تیرآهن کارخانه نورد آرین فولاد در سایزهای 14 تا 27 به صورت بال پهن موازی و بال نیمه پهن تولید می شود. همچنین این شرکت می تواند بر اساس نیاز و سفارش مشتری محصولاتی را در تمامی سایزها و ابعاد تولید کند.

توجه: در حال حاضر این مجموعه تولید تیرآهن خود را متوقف کرده است.

8- شرکت فولاد البرز ایران (فایکو)

شرکت فولاد البرز ایران (همچنین با نام فایکو) از سال 1392 در زمینه تولید انواع قطعات فولادی فعالیت دارد. تولید سالانه بیش از 1.5 میلیون تن واحد فولاد ساختمانی و صنعتی، این مجتمع را به یکی از بزرگترین تولیدکنند گان کشور و منطقه تبدیل کرده است. محصولات کارخانه فولاد ایران آلبرس شامل انواع یراق آلات صنعتی و ساختمانی، انواع تیرآهن IPN، تیرآهن IPE، UPN، ناودانی UPE و زاویه بال مساوی و نابرابر می باشد.

در حال حاضر تولید تیرآهن در این کارخانه دارای تیرآهن IPE در اندازه های مختلف به شرح زیر می باشد:

نوع تیر اندازه تیر استاندارد

تیر بال موازی نیم عرض سبک IPE 14-16-18-20 DIN EN 10056-1998

9- کارخانه شاهین بناب

مجتمع فولاد هنر بناب (نام: فولاد شاهین بناب) فعالیت خود را از سال 1382 در منطقه آذربایجان شرقی آغاز کرد و هدف آن تولید انواع محصولات فولادی است. این مجموعه دارای 7 خط نورد با قابلیت تولید انواع میله های رزوه ای A2، A3 و A4، انواع مفتول آلیاژی و اندازه های مختلف تیر، ناودانی و نبشی می باشد.

ظرفیت ثانویه این کارخانه تولیدی 1950000 تن در سال در بخش نورد گرم بخش فولاد و 450000 تن در سال در بخش ریخته گری و تزریق می باشد.

در این مجتمع صنعتی 6 کارخانه وجود دارد که تیرآهن فولادی در کارخانه شماره 4 به شرح زیر تولید می شود:

شماره کارخانه 4 خط از مجموعه و دو خط تولید نورد گرم در سال 1386 در زمینی به مساحت 11 هکتار احداث شد. خط نورد اول برای تولید انواع اتصالات رزوه ای ساختمانی، آلیاژی و سیم نبشی در اندازه های مختلف استفاده می شود. خط دوم نورد نیز انواع تیرآهن و تیرک را تولید و به بازار عرضه می کند و ظرفیت واقعی تولید سالانه این شرکت 450 هزار تن می باشد.

محصولات این کارخانه از انواع پرتو نیمه نور و پرتو معمولی می باشد.

نوع تیر، اندازه تیر استاندارد تولید

پرتو نیمه نور موازی نیم عرض (i7) (یا پرتو IPE سبک) 14-16-18-20 ISIRI 16348

تیر موازی نیم عرض (I-2) IPE 14-16-18-20 ISIRI 1791

10- کارخانه ذوب آهن یزد (اهرمیان)

شرکت نورد صنعتی و ساختمانی فولاد یزد در سال 1375 توسط گروه تولیدی و صنعتی یزد (تاسیس: 1359 توسط بخش خصوصی) با احداث واحد نورد میلگرد در نزدیکی شهر یزد پس از رفع محدودیت های قانونی بخش غیردولتی تأسیس شد. حضور در بخش

امروزه پس از گذشت بیش از ربع قرن در بازار صنعتی و ساختمانی، این شرکت موفق به ارائه بیش از ده ها محصول خود شده است. جزئیات تولید آن به شرح زیر است:

نوع تیر، اندازه تیر استاندارد

IPE 14-16-18-20-24 NO 1791

چه عواملی بر هزینه میله گیاهی تأثیر می گذارد؟

به طور کلی قیمت یراق آلات بر حسب کیلوگرم بیان می شود. بنابراین اولین پارامتر هنگام تعیین قیمت تیرآهن وزن آن است. از آنجایی که وزن تیرآهن کارخانه های مختلف متفاوت است، قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود. تفاوت وزن تیرآهن های کارخانه های مختلف نیز به استاندارد ساخت، نوع و ابعاد تیرآهن، ماده اولیه، آلیاژ مصرفی و … بستگی دارد. همچنین علاوه بر وزن و تنوع در تولید، عواملی مانند عرضه و تقاضا، قیمت های بین المللی فولاد و هزینه های حمل و نقل نیز بر قیمت نهایی تیرآهن تأثیر می گذارد.

در بین کارخانه های ارائه شده، خصوصیات فیزیکی تیرآهن تولیدی کارخانه ذوب آهن (از جمله وزن) دارای نزدیکترین مقادیر به جدول وزن استاندارد بوده و در نتیجه وزن و قیمت متعاقب آن از سایر تیرآهن ها بالاتر است. کارخانه ها

از آنجایی که قیمت تیرآهن در کارخانه های مختلف متفاوت است، انتخاب تولیدکننده خاص با توجه به بودجه مورد نیاز اهمیت دارد. انتخاب مناسب ترین قیمت تیرآهن و توجه به کارخانه سازنده تاثیر زیادی در کیفیت و قیمت نهایی پروژه شما خواهد داشت. برای مشاهده قیمت و خرید کارخانه تیرآهن فولادی در ایران به لینک زیر بروید.

مشاهده قیمت ها و خرید محصولات

ملل آهنین: توزیع کننده انواع تشعشعات بصورت آنلاین و حضوری

خرید تیرآهن

آخرین کلمه

انتخاب مناسب ترین تیرآهن و توجه به کارخانه تولید تیرآهن نتایج موثری به پروژه شما خواهد داد. به عنوان مثال هر کارخانه محصولات خود را در وزن های مختلف تولید و به فروش می رساند. شما باید با توجه به بودجه و کیفیت مورد نظر خود یکی از تولیدکنند گان را انتخاب کنید.

سوالات متداول یکی از برترین تولیدکنند گان تیرآهن فولادی ایران

پیشروترین تولیدکنند گان تیرآهن فولادی در ایران چه کسانی هستند؟

مهمترین کارخانه های تولید تیرآهن در ایران عبارتند از فولاد ناب تبریز، پروفیل صنعت ماهان، ذوب اصفهان، فولاد جهان غرب (کرمانشاه)، گروه ملی اهواز، فولاد خوزستان، ظفر بناب، فولاد آرین و فولاد البرز (فایکو). ذکر شده

استانداردهای تیرآهن تولیدی کارخانه های ایران چگونه است؟

تیرآهن IPE: استاندارد ISIRI 1791

پرتو 7: استاندارد 16348 نیست

Grinda IPN: استاندارد ISRI 3277

ثبت IPB: استاندارد ISRI 14484 و ISRI 13781

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *