دسته‌بندی نشده

بررسی ورق گالوانیزه ذوزنقه و نحوه محاسبه قیمت آن

بررسی ورق گالوانیزه ذوزنقه و نحوه محاسبه قیمت آن

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای یکی از پرطرفدارترین انواع ورق های تشکیل شده است. در این تنظیمات، یک موج مربعی در عرض تیغه ایجاد می شود. تولید این محصول با توجه به کاربری و بنا به درخواست خریدار در سایزهای مختلف انجام می شود. برای تولید پانل های ذوزنقه ای از ورق های گالوانیزه با عرض 100 تا 125 سانتی متر استفاده می شود. برای آشنایی با خواص و کاربرد ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای، با مقاله افتتاحیه در دایره المعارف آهن و فولاد ادامه دهید.

ویژگی های محصول Iron Nations

1 نام محصول ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

2 نوع بی رنگ، رنگی

ضخامت 3 (mm) از 0.45 تا 0.70

4 عرض (سانتی متر) 100 و 120

5 ورق مفید (سانتی متر) 85 و 88

6 طول ورق بنا به درخواست مشتری قابل تغییر می باشد.

محتوای پنهان

1 مقدمه ای بر ورق های ساختمانی

2. ورق گالوانیزه آنگ ذوزنقه ای؟

3 نوع ورق ذوزنقه ای شکل

4 بعدی ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

5 ورق ذوزنقه ای گالوانیزه

6 ویژگی و مزایای ورق ذوزنقه ای شکل

7 کاربرد تخته ذوزنقه ای پیت

8 نحوه تعیین قیمت ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

9 نکته برای خرید ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

10 فرآیند شکل گیری ورق ذوزنقه ای شکل

11 بررسی خواص مکانیکی ورق فلز برای شکل پذیری

آشنایی با تشکیل برگ

قبل از معرفی ورق گالوانیزه ذوزنقه ای لازم است ابتدا با اصطلاح قالب گیری ورق آشنا شویم. ورق دیزاین ورقی است که در طرح های مختلف ساخته می شود. به عنوان مثال ورق گالوانیزه ذوزنقه ای یکی از انواع ورق سازی است. در زیر می توانید انواع ایجاد صفحات را مشاهده کنید.

صفحه ذوزنقه ای

بشقاب پالرمو و ژنو (طراحی سرامیکی)

کرکره ایففا له سینوسی

ورق سیاه

از بین ورق های فوق، ورق ذوزنقه ای و کرکره سینوسی بسیار شبیه هستند و تنها از نظر شکل ظاهری امواج ایجاد شده در ورق، مقاومت فیزیکی و ابعاد کاری با هم تفاوت دارند. در ادامه به معرفی ورق ذوزنقه ای می پردازیم، برای اطلاع از سایر ورق های شکل دار پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

دانش آسیاب آهن: مقالات و فنون

ورق شکل گرفته چیست؟

ورق ذوزنقه ای گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای یا ورق طرح ذوزنقه یکی از پرطرفدارترین انواع شکل دهی ورق است. این محصول در ابعاد مختلف تولید و به فروش می رسد. امواج مربعی ساخته شده در عرض این محصول معمولاً 6 موج بر متر است. همچنین به دلیل گالوانیزه بودن ورق، خاصیت ضد خوردگی دارد. به همین دلیل این نوع ورق یکی از زیباترین ورق هایی به حساب می آید که برای سقف ها به خصوص نما کاربرد زیادی دارد.

ورق ذوزنقه ای گالوانیزه چیست؟

در ایجاد ورق و ایجاد نقش ذوزنقه ای روی آن محدودیت ارتفاع وجود ندارد. یعنی با توجه به سفارش مشتری طول و عرض مورد نیاز انتخاب می شود. در ادامه به بررسی انواع و اندازه های ورق گالوانیزه ذوزنقه ای می پردازیم.

از انواع ورق ها چه می دانید؟

به غیر از ورق آهن که ورق ذوزنقه ای از آن ساخته می شود، ورق های مختلف دیگری نیز تولید می شود که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. از همه مهمتر می توان به ورق مشکی اشاره کرد که اساس بسیاری از ورق ها است. سایر انواع ورق های رایج عبارتند از ورق فولادی ضد زنگ، ورق آجدار، ورق روغن، ورق اسیدشویی و غیره. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع ورق های آهنی مقاله انواع ورق های آهنی و کاربرد آنها را مطالعه کنید.

انواع صفحات ذوزنقه ای

دو نوع ورق ذوزنقه ای وجود دارد: ورق های ذوزنقه ای بی رنگ و ورق های ذوزنقه ای رنگی. منظور از ورق لمینت بی رنگ، ورق بدون نقره گالوانیزه و رنگ های دیگر است. انواع ورق گالوانیزه ذوزنقه ای رنگی به نام ورق گالوانیزه ذوزنقه ای رنگی در بازار موجود است و در صنایع مختلف در رنگ های مختلف کاربرد فراوانی دارد. ورق لمینت رنگی به دلیل زیبایی که دارد در بازار محبوبیت بیشتری دارد.

ابعاد ورق ذوزنقه ای گالوانیزه

ابعاد ورق به معنای ضخامت، عرض و طول ورق است. اندازه ورق ذوزنقه ای یکی از نکات مهم در هنگام خرید و قیمت گذاری است به همین دلیل باید اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشید. در ادامه به بررسی ابعاد ورق گالوانیزه ذوزنقه ای می پردازیم.

ضخامت: اگرچه ضخامت ورق گالوانیزه معمولاً بین 0.030 میلی متر تا 3 میلی متر است، ضخامت رایج این نوع ورق بین 0.45 میلی متر تا 0.70 میلی متر است.

عرض: ورق گالوانیزه ذوزنقه ای در دو عرض 100 و 125 سانتی متری موجود می باشد اما بیشترین عرض مورد استفاده 125 سانتی متر می باشد.

طول: طول این نوع بشقاب می تواند با توجه به نیاز مشتری تغییر کند.

عرض ورق مفید: در این نوع سازند اگر از ورق گالوانیزه به عرض 125 سانتی متر استفاده شود، عرض آن 108 سانتی متر و عرض مفید حدود 88 سانتی متر است. توجه داشته باشید که این نوع ساخت وب سایت دارای زمان تولید 2 تا 48 ساعت می باشد.

عرض مفید ورق ذوزنقه ای گالوانیزه

توجه: عرض مفید ورق ذوزنقه ای، عرض ورق پس از عملیات قالب گیری و در هنگام نصب محصول می باشد. بدین ترتیب هنگام نصب ورق به دلیل انبساط ورق ها، عرض مفید به مرور زمان کمتر می شود (حدود 88 سانتی متر در ورق با عرض 125 سانتی متر). به همین دلیل در هنگام خرید این ورق به این نکته توجه داشته باشید. در جدول زیر عرض مفید ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای را مشاهده می کنید.

عرض کل عرض پس از ایجاد عرض مفید

100 سانتی متر 90 85

125 سانتی متر 108 88

عرض کل ورق ذوزنقه ای، عرض ورق ذوزنقه ای پس از شکل گیری (سانتی متر)، عرض قابل استفاده ورق ذوزنقه ای (سانتی متر)

125cm نوع Ke3 (ذوزنقه سابق) 102 88

فرم Ke2 (شکل ذوزنقه ای جدید) 110 95 تا 100

فرم KN1 (شکل مستطیلی مدرن) 117 95 تا 100

وزن ورق ذوزنقه ای گالوانیزه

وزن ورق گالوانیزه ذوزنقه ای از وزن ورق گالوانیزه محاسبه می شود. فقط به این نکته توجه کنید که هنگام استفاده از فرمول محاسبه وزن باید کل عرض ورق را در نظر گرفت نه عرض بعد از قالب گیری. بنابراین با یک فرمول کلی می توان وزن هر دو نوع ورق گالوانیزه و ذوزنقه ای ورق گالوانیزه را محاسبه کرد.

فرمول محاسبه وزن ورق موجدار

طول (متر) * عرض (متر) * ضخامت (میلی متر) * 7.85 = وزن ورق فلزی (کیلوگرم)

همچنین برای مشاهده فیلم آموزشی محاسبه وزن ورق گالوانیزه می توانید وارد لینک زیر شوید.

# باید خوانده شود

آهن در افراد

توصیه متخصص آهن: نحوه محاسبه اندازه میز

جدول وزن ورق فلزی

ویژگی ها و مزایای جدول تصویر ذوزنقه ای شکل

صفحات ذوزنقه ای دارای خواص منحصر به فردی هستند که آنها را از سایر محصولات فولادی متمایز می کند. این ویژگی های منحصر به فرد عبارتند از:

به دلیل وجود رنگ های مختلف در این نوع ورقها ظاهر زیبایی دارند.

از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند.

نصب صندلی ذوزنقه ای سریع و آسان است.

در برابر زلزله و رطوبت فوق العاده بادوام و ایمن است.

ورقه های ذوزنقه ای شکسته نمی شوند.

استفاده از این ورق ها بر روی سقف به دلیل داشتن صدا و کیفیت صدای عالی باعث کاهش انتقال صدا می شود.

ورق ذوزنقه ای گالوانیزه مقاوم در برابر آب و رطوبت و مقاوم در برابر خوردگی است.

این نوع ورق دارای ضریب هدایت حرارتی پایینی است و استفاده از آن باعث ایجاد عایق حرارتی می شود. علاوه بر این، پوشش رنگی ورق رنگی مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت ایجاد می کند.

کاشی های ذوزنقه ای سبک هستند و بنابراین برای سقف هایی که نمی توانند بار کاشی و سرامیک را تحمل کنند مناسب هستند.

اینها هزینه های نصب و نگهداری معقولی دارند که آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند.

استفاده از ورق ذوزنقه ای گالوانیزه

مهمترین کاربرد ورق گالوانیزه ذوزنقه ای، استفاده از آن برای پوشش سقف می باشد، مانند ساخت سقف ضخیم، دیوار سوله های صنعتی و ورزشی، ساخت داخلی ساختمان و ویلا، دیوار ساختمان های در حال ساخت، زمین سرپوشیده و …. از این محصول می توان به عنوان حصار دور زمین یا ساختمان نیز استفاده کرد. همچنین از ورق های ذوزنقه ای در ساخت سقف ساختمان به جای تیرهای سفالی و یا به عنوان ساندویچ پانل استفاده می شود.

استفاده از ورق ذوزنقه ای گالوانیزه

نحوه تعیین ارزش ورق گالوانیزه ذوزنقه ای شکل

هزینه ورق ذوزنقه ای مشابه ورق سینوس و سیاه است اما به طور کلی هزینه ورق ذوزنقه ای گالوانیزه بسته به رنگ های مورد استفاده متفاوت است. به همین دلیل هزینه ورق گالوانیزه ذوزنقه ای با توجه به رنگ آن متفاوت است. علاوه بر رنگ به کار رفته در ورق ذوزنقه ای، قیمت تمام شده این محصول نیز با توجه به هزینه خم و برش متغیر است. همچنین قیمت ورق ذوزنقه ای با توجه به ابعاد ورق مانند طول، عرض، ارتفاع، ضخامت و وزن آن تعیین می شود. برای قیمت ورق گالوانیزه ذوزنقه ای در سایز یا رنگ خاص و یا اجرای طرح ذوزنقه ای روی ورق می توانید با کارشناسان میلز آهن تماس بگیرید.

بررسی ورق گالوانیزه ذوزنقه و نحوه محاسبه قیمت آن

بررسی ورق گالوانیزه ذوزنقه و نحوه محاسبه قیمت آن

به قیمت ها نگاه کنید و ورق گالوانیزه ذوزنقه ای بخرید

نوع فولادی؛ فروش تمامی مدل های ذوزنقه ای به صورت آنلاین و حضوری

پول ورقی جدید در بازار است

نکاتی برای خرید ورق ذوزنقه ای شکل

به طور کلی در هنگام خرید انواع ورق فولادی باید به نکات کلی توجه داشت.نکات مهم شامل آشنایی با محصولات ورق از نوع تا کمیت، وزن و چسبندگی، نکاتی در مورد زمان و نحوه خرید ورق و مشاوره در خرید می باشد. و ذخیره آن . . چنین نکاتی که در همه ورق های فولادی مشترک است در مقاله راهنمای خرید ورق به طور کامل پوشش داده شده است. به همین دلیل، توصیه می کنیم قبل از خرید هر صندلی، اولین راهنمای خرید صندلی ما را مطالعه کنید.

# باید خوانده شود

آهن ملت ها

تامین تخصص آسیاب آهن: راهنمای خرید ورق برای بازار ایران

راهنمای خرید برگ

برای خرید ورق ذوزنقه ای علاوه بر نکات ذکر شده در مقاله بالا نکاتی را باید در نظر گرفت. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محبوب ترین نوع ورق گالوانیزه موجود در بازار ورق فولاد مبارکه می باشد.

رنگ لایه خریداری شده باید یکنواخت یا یکنواخت باشد.

روی ورق نباید خط و خش وجود داشته باشد.

محبوب ترین ضخامت برای ورق گالوانیزه ذوزنقه ای ضخامت 0.5 و 0.6 است.

فرآیند تشکیل یک ورق ذوزنقه ای شکل

فرآیند تشکیل ورق ذوزنقه ای

بیشتر فرآیندهای شکل دهی مورد استفاده در صنعت شامل خمش، کشش و کشش عمیق است. ورق گالوانیزه ذوزنقه ای در طول فرآیند شکل دهی دچار تغییر شکل می شود. به همین دلیل ویژگی های انعطاف پذیری کارت و انعطاف پذیری لایه پایه در این نوع ورق بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر یک آلیاژ شکننده در بستر فولادی استفاده شود، باعث کاهش انعطاف پذیری صفحه می شود. در ادامه به بررسی خواص مکانیکی صفحه می پردازیم که برای انعطاف پذیری آن بسیار مهم است.

بررسی خواص مکانیکی ورق از نظر شکل پذیری

خواص مکانیکی ورق عبارتند از:

قدرت قرمز

تشخیص ثبات

کل و حتی افزایش طول

طول لبه مستقیم را اضافه کنید

معیاری برای سنجش حساسیت به استرس

یکی از آزمایش های ساده ای که از طریق آن می توان خواص مکانیکی ورق را به طور مستقیم یا غیرمستقیم تعیین کرد، استفاده از تست کشش تک محوری است.

1: آزمون ارزیابی شکل پذیری ورق در فرآیند کشش.

معمولاً برای این آزمایش از آزمون های کششی ASTM و DIN استفاده می شود. در برخی موارد از ابزارهای کشش خودکار و محاسبات کامپیوتری نیز برای به دست آوردن مقادیر کوچکتر با خطای کمتر استفاده می شود.

2- تست برای ارزیابی شکل پذیری ورق در فرآیندهای خمشی

دو نوع مختلف آزمایش خمش را می توان در فرآیند ساخت استفاده کرد.

تست خمشی ساده

آزمایش خمش گسترده

در زیر شرح مختصری از هر آزمون آورده شده است.

یک آزمایش خمشی ساده

در این روش یک ورق نازک با قالب خم شده را بین دو گیره محکم می بندند و سپس با پتک ورقی ورق را روی قالب خم می کنند. اگر این خمیدگی 180 درجه طول کشید و هیچ شکست یا ترکی وجود نداشت، دوباره آزمایش را با یک ابزار خمشی با شعاع کوچکتر تکرار کنید. زاویه خمش قالب به شکل پذیری فلز بستگی دارد. نکاتی که در این آزمون باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

برای تست صحیح باید جهت طول ورق را در جهت غلتش انتخاب کرد در غیر این صورت مقاومت ورق در برابر خرابی افزایش می یابد و باید هزینه بیشتری برای تست صرف کنید.

نسبت عرض به ضخامت ورق باید بیشتر از 8 باشد.

لبه طبقات مورد استفاده باید پردازش شود.

تست خمش افقی

برای ورق های نازک می توان از آزمایش خمشی ساده استفاده کرد، اما اگر نسبت شعاع خمش به ضخامت بیشتر از 15 باشد، فقط می توان از آزمایش کشش استفاده کرد. در فرآیند آزمایش انبساط، نوار ورق مورد نظر در دو قسمت قالب قرار می گیرد. سپس نوار با استفاده از پانچ کشیده می شود.

پانچ دارای نوک مخروطی شکل است. در طول این آزمایش، هواپیما تحت فشار قرار می گیرد. مقدار حرکت پانچ از لحظه تماس با تسمه تا ظاهر شدن اولین ترک یا پارگی به عنوان معیار انعطاف پذیری انتخاب می شود. انتخاب این شرایط باید به گونه ای باشد که در زیر پانچ پارگی ایجاد شود.

نتیجه گیری

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای یکی از محبوب ترین انواع ورق ها با ویژگی ها و مزایای گوناگون می باشد. این ورق ها در سایزهای مختلف در بازار موجود می باشند و عموما ضخامتی از 30 میلی متر تا 2 میلی متر و عرض 100 تا 125 سانتی متر بسته به درخواست مشتری دارند.

سوالات متداول ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

ورق ذوزنقه ای گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای یکی از پرکاربردترین انواع ورق گالوانیزه است. این ورق ها معمولاً در ضخامت های 30 میلی متر تا 2 میلی متر و عرض 100 تا 125 سانتی متر هستند.

عرض مفید ورق ذوزنقه ای چقدر است؟

عرض قابل استفاده به عنوان عرض ورق پس از عملیات شکل دهی و در زمان نصب محصول در نظر گرفته می شود. به این ترتیب که هنگام قرار دادن ورق به دلیل روی هم قرار گرفتن ورق ها، عرض مفید در نهایت کمتر می شود (حدود 88 سانتی متر در ورق با عرض 125 سانتی متر).

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *