دسته‌بندی نشده

بستن صحیح میلگرد

قیمت میلگرد

آموزش بستن صحیح میلگرد

آموزش بستن صحیح میلگرد مانند تکمیل هنر گره زدن دریانورد است. برای انجام درست آن نیاز به تمرین دارد. نوع کراوات به نوع کاری که میلگرد انجام خواهد داد بستگی دارد و برای انجام صحیح و خوب آن به ابزارهای تخصصی نیاز است.

نگاهی به بستن میلگرد

میلگرد برای استحکام در فونداسیون ها، دیوارها و سایر سازه هایی که نیاز به بتن مسلح دارند استفاده می شود و اندازه، محل قرارگیری، برنامه همپوشانی و الزامات خمشی عموماً توسط مهندس یا معمار مشخص می شود. اتصالات یا روش‌های اتصال معمولاً به نصاب فولاد واگذار می‌شود، زیرا خود اتصالات استحکام یا یکپارچگی ساختاری را به محصول نهایی اضافه نمی‌کنند.

انواع مختلف کراوات، مانند گره بادبانی، بر اساس ترجیح پیمانکار، و تا حدی بر اساس سفتی مورد نیاز استفاده می شود. در صورتی که پیمانکار فولادی از خود قالب برای رسیدن به سطوح بالاتر استفاده کند، در آرماتورهای عمودی از اتصال قوی تری استفاده می شود.

بستن میلگرد به طور کلی با کمک یک ابزار قلاب فلزی یا یک انبردست ساده انجام می شود که در صورت لزوم می تواند بند سیم را نیز برش دهد. هر ابزار اجازه می دهد تا خم شدن، کشیدن و چرخاندن اتصالات سیم نازک با بیشترین سرعت و کارآمدی ممکن انجام شود.

انواع مختلف کراوات

بندکشی: رایج‌ترین گره یک کراوات است و به سادگی با پیچاندن سیم به دور محل اتصال، چرخاندن آن در چند نوبت و قطع کردن آن یا احتمالاً بریدن انتهای بلند سیم انجام می‌شود. این نوع کراوات است که بیشتر برای سطوح افقی استفاده می شود، مانند پایه های بتونی مسلح، و میلگرد روی صندلی ها، بالشتک ها یا لنت ها قرار می گیرد تا آن را بالاتر از خاک نگه دارد.

Wrap and Snap: برای بستن اعضای افقی به تکیه گاه های عمودی به گونه ای که از لغزش آن ها به پایین جلوگیری می کند، از انواع تکی استفاده می شود. همانطور که به نظر می رسد، سیم به دور هر دو عضو پیچیده می شود، سپس از یک طرف بسته می شود و تمیز می شود.

کراوات زین: گاهی اوقات کراوات “U” نامیده می شود، این فقط کمی پیچیده تر از بقیه است، و در برخی مناطق این روش ترجیح داده می شود. این تا حدودی شبیه به یک گره مربع است، به جای تشکیل یک اتصال مورب در سراسر میله.

بسته بندی و زین: حلقه یک و نیم دور فولاد کمی امنیت و استحکام را بیشتر می کند، اما مانند کراوات زین استاندارد تمام می شود.

شکل هشت کراوات: این یک جایگزین برای Wrap و Snap است و یک کراوات بسیار مطمئن برای تقویت عمودی است.

کدام نوع کراوات برای شما مناسب است؟

.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *