دسته‌بندی نشده

تفاوت میلگرد بستر و وال پست؛ کدام را بخریم؟

مهمترین کاربردهای میلگرد 32 چیست؟

آرماتور بستر و وال پست دو نوع آرماتور هستند که به منظور استحکام بخشی و افزایش مقاومت والها در برابر نیروهای خارجی کاربرد فراوانی دارند. هر کدام از این ها به طور متفاوتی نصب و اجرا می شوند و عملکرد متفاوتی نیز دارند. در این مقاله اصفهان آهن سعی داریم به تفاوت تخت میلگرد و وال پست بپردازیم. با ما بمان.

پست روی وال چیست؟

آرماتور ناودانی های وال به صورت قاب برای توزیع یکنواخت نیروهای وارده به وال در ساختمان استفاده می شود. این مقطع فولادی معمولاً به صورت قاب هایی مانند ناودانی، نبشی یا ورق فلزی پروفیلی است. عدم تطابق وال ساختمان و اسکلت اصلی ساختمان در حین ساخت می تواند در مواقع اضطراری مانند زلزله باعث آسیب دائمی شود.

وال پست

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، استفاده از وال آرماتور باعث تقویت و افزایش مقاومت والهای ساختمان در برابر نیروهای وارده می شود. ساخت وال ستون میلگرد مطابق با استاندارد 2800 قانون مدنی است.

میلگرد ناودانی وال با اتصال به تیرها و ستون ها با پیچ و مهره یا جوش برای جلوگیری از فروریختن ساختمان در اثر نیروهای خارجی استفاده می شود.

وال پست میلگرد در انواع مختلف و در دو دسته اصلی وال پست عمودی و وال پست افقی تولید می شود. برخی از قسمت‌های ساختمان مانند پنجره‌ها، عایق‌ها، وسایل و درب‌ها از مکان‌های مهمی هستند که در آن از وال‌پوست‌ها استفاده می‌شود.

ویژگی های وال پست ها

همه ما می دانیم که وقتی فاجعه ای مانند زلزله رخ می دهد، قسمت هایی از ساختمان مانند والها و سقف از همان ابتدا آسیب می بیند و کاملاً فرو می ریزد. اسکلت تخت یک نوع مقطع فولادی است که برای تقویت والها و سقف ها استفاده می شود. مهمترین ویژگی های وال پست عبارتند از:

از وال پست ها می توان برای ایجاد قاب های سازه ای و غیر سازه ای استفاده کرد.

در والهایی با ارتفاع 30 برابر ارتفاع وال، استفاده از والها ضروری است.

اجرا و نصب وال حائل عمودی در دهانه های بزرگ با جوشکاری از تیر طبقه زیرین به پایین طبقه فوقانی انجام می شود.

میلگرد چیست؟

در دانشنامه اصفهان آهن در مقاله ای جداگانه در مورد اینکه میلگرد بستر چیست. ما صحبت کردیم. سهولت استفاده از بستر میلگرد، نصب راحت، وزن سبک و در نهایت سبکی سازه، استحکام بالا و ایجاد اتصال قوی بین دو جداره باعث استفاده بیشتر از میلگرد ستون وال شده است.سالی شد.

یک سیم بستر از دو جفت سیم فولادی تشکیل شده است که با سیم بلند و سیم دو رشته به هم جوش داده شده و یک سیم بستر بادوام را تشکیل می دهند.

این آرماتورها در اندازه ها و ضخامت های مختلف بسته به درز ملات ساخته می شوند. این نوع گریل به دلیل داشتن پوشش گالوانیزه و قابلیت رنگ آمیزی که باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و خوردگی می شود در تمامی محیط ها به خصوص در مناطق مرطوب قابل استفاده است.

استفاده از آرماتور در ساخت و ساز مزایای زیادی دارد. شامل:

برای افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله

تقویت و استحکام بخشی والها

توزیع برق روی صفحه را افزایش دهید

ایجاد اتصالات بین والهای تقاطع.

ویژگی های پشت تخت

مهمترین ویژگی های تخت خواب عبارتند از:

آنها به شکل دنده ساخته می شوند.

آنها از سیم ساخته شده اند.

فولاد ضد زنگ.

ضخامت آنها 4 میلی متر است.

آنها بسیار قوی هستند و در برابر سایش مقاوم هستند.

در مورد تفاوت بین میلگرد تخت و پایه وال تحقیق کنید

کاربرد میله ها و میلگردهای تقویت کننده برای تقویت و تقویت والهای سازه های بتنی و فولادی استفاده می شود.

تفاوت بین وسایل تخت و وال

اگرچه این دو برای یک هدف استفاده می شوند; اما آنها با یکدیگر تفاوت دارند. از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت و نصب گل میخ وال به جزئیات و سختی بیشتری نسبت به ورق نیاز دارد.

ساختن تخت خواب کمتر از وال زمان می برد.

مونتاژ وال پست ها با جوشکاری و زیر نظر کادر مجرب و حرفه ای انجام می شود.

از نظر قیمت، تخت خواب مقرون به صرفه تر از وال پست است.

مقاومت وال حائل در برابر نیروهای خارجی، نیروهای برشی و کششی بیشتر از آرماتور بستر است.

تراورس ها در مقایسه با تیرچه های وال دارای خواصی مانند استحکام کششی بالا، مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی، کنترل ترک های انبساط، اتصالات قوی و تقویت می باشند.

متریال اصلی تولید آرماتور بستر، آرماتور فولادی به قطر 4 میلی متر می باشد که در تهیه ستون وال باید از پروفیل، نبشی، ستون، جعبه و تسمه استفاده شود.

کدام را انتخاب کنیم؟

استفاده از میلگردهای تقویت کننده بستر در اروپا به 200 سال قبل باز می گردد که برای پرکردن فضای خالی ایجاد شده در ملات بین وال و ستون ها استفاده می شد. اما باز هم سوال که بسیاری از مردم می پرسند این است که کدام یک را انتخاب کنیم؟

با توجه به قابلیت ها و ویژگی های ذکر شده میلگرد بستر، این محصول اخیراً توانسته است جایگزین مناسبی برای میلگردهای وال در صنعت ساختمان شود. این در حالی است که از آرماتور وال در صنعت ساختمان برای نگهداری وال و انتقال نیروهای خارجی وارد شده به سازه مانند زلزله، طوفان و … استفاده می شود.

استفاده از آرماتور بستر می تواند علاوه بر ایجاد استحکام بهتر در هزینه های پروژه نیز صرفه جویی کند.

پایان

در این مقاله به تفاوت تخت و وال پرداخته ایم. استفاده از هر دو پایه تخت و پایه وال باعث افزایش استحکام و استحکام والها و پایه های ساختمان می شود. دقت در نوع، ساخت، نوع و جنس این دو مورد برای حفظ نهایی پروژه الزامی است.

برای اطلاع بیشتر از هزینه میلگرد، نصب و انتخاب صحیح بین میل تخت و ستون وال برای بازسازی ساختمان می توانید با کارشناسان ما در اصفهان آهن تماس بگیرید تا خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید.

سوالات متداول

تفاوت بین آرماتور تخت و ساپورت وال چیست؟

در روش اجرا، هزینه نصب، مواد اولیه و حتی در استحکام بین بلوک تخت و ناودانی وال تفاوت وجود دارد.

مواد اولیه تولید پایه وال چیست؟

این مقطع فولادی معمولاً به صورت قاب هایی مانند دکمه، نبشی یا جعبه پروفیلی است.

مهم ترین ویژگی های نرده تخت چیست؟

نصب آسان، وزن کم و سبک ساخت، استحکام بالا از ویژگی های اصلی این محصول است.

تفاوت بین آرماتور تخت و وال پست. کدام را بخریم؟

تفاوت بین قاب مطالعه و پست وال

وال پست چیست؟ لوازم تخت چیست؟ تفاوت بین نرده تخت و وال پست را بررسی می کنیم، کدام یک را باید انتخاب کنید؟

میلگرد بستر و ناودانی وال دو نوع میلگرد پرکاربرد با هدف تقویت والها و افزایش مقاومت در برابر نیروهای خارجی می باشند. هر کدام از این ها به روشی متفاوت نصب و اجرا می شوند و حتی عملکرد متفاوتی دارند. در این مقاله از اصفهان آهن سعی داریم به تفاوت بین آرماتور تخت و ناودانی وال بپردازیم. با ما بمان.

گرافیتی چیست؟

آرماتور ستون وال به شکل قاب برای توزیع یکنواخت نیروهای وارده به والهای سازه استفاده می شود. این قطعات فولادی معمولاً به صورت قاب هایی مانند نبشی یا قوطی پروفیلی هستند. در حین ساخت، در صورت عدم تطابق وال سازه و اسکلت اصلی ساختمان، در صورت بروز حادثه ای مانند زلزله، ممکن است خسارات جبران ناپذیری رخ دهد.

یک وال پایه استاندارد

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، استفاده از آرماتور وال باعث تقویت و افزایش مقاومت والهای ساختمان در برابر نیروهای وارده می شود. اجرای آرماتور وال طبق استاندارد 2800 آیین نامه عمرانی می باشد.

میلگرد وال پست برای اتصال تیرها و ستون ها توسط پیچ یا جوش برای جلوگیری از فروریختن ساختمان در اثر نیروهای خارجی استفاده می شود.

وال یراق در انواع مختلف و در دو دسته اصلی وال پست عمودی و وال پست افقی تولید می شود. بخش‌هایی از ساختمان مانند پنجره‌ها، عایق‌ها، چراغ‌ها و درها از جمله مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که از وال پست استفاده می‌شود.

ویژگی های وال پست

همه ما می دانیم که در صورت وقوع یک بلای طبیعی مانند زلزله، قسمت هایی مانند والها و سقف ساختمان از همان ابتدا آسیب می بینند و بلافاصله فرو می ریزند. میلگرد فولادی یکی از انواع میلگردهای فولادی است که برای مقاوم سازی والها و سقف ها استفاده می شود. مهمترین ویژگی های وال پست عبارتند از:

از وال پست ها می توان برای ایجاد قاب های سازه ای و غیر سازه ای استفاده کرد

در والهایی با ارتفاع 30 برابر ضخامت وال، استفاده از ناودانی وال ضروری است.

نصب و نصب والهای ناودانی عمودی در دهانه های بزرگ با جوشکاری از تیرها در کف زیر به کف در کف بالا انجام می شود.

تفاوت میلگرد بستر و وال پست؛ کدام را بخریم؟

تفاوت میلگرد بستر و وال پست؛ کدام را بخریم؟

قاب تخت

قاب تخت خواب چیست؟

در دانشنامه اصفهان آهن در مقاله ای جداگانه در مورد تخت فولاد چیست؟ می گفتیم. با استفاده از یک تخت ساده نصب مواد ساده، وزن سبک و در نهایت ساختار ساده. استحکام بالا و ایجاد ارتباط قوی بین دو جداره دو جداره باعث استفاده بیشتر از وال ستون می شود. برای تقویت ساری وال

چارچوب تخت از دو جفت مفتول فولادی تشکیل شده است، سیم های طولی با سیم های عرضی به هم جوش داده شده و دو شکل نردبانی و تراورس را تشکیل می دهند و یک چارچوب بستر پایدار را تشکیل می دهند.

این نوع آرماتور در اندازه های مختلف و با توجه به ضخامت درزهای ملات تولید می شود. این نوع میلگرد به دلیل روکش گالوانیزه و رنگ آمیزی که باعث افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی می شود در تمامی محیط ها به خصوص در مکان های مرطوب قابل استفاده است.

استفاده از میلگرد در ساخت و ساز مزایای بسیاری دارد. حاوی:

افزایش پایداری سازه در برابر زلزله

تقویت و افزایش استحکام والها

مقاومت برشی صفحه را افزایش می دهد

ارتباط بین والهای متقاطع ایجاد کنید

خواص میلگرد

مهمترین عناصر تقویت تخت عبارتند از:

آنها به صورت آجدار تولید می شوند.

آنها از سیم ساخته شده اند.

آنها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند.

ضخامت آنها 4 میلی متر است.

آنها بسیار قوی هستند و در برابر سایش مقاوم هستند.

فاصله بین تخت و وال پشتی را بررسی کنید

والهای بستر و والهای شبکه برای تقویت و تقویت والهای بتنی و فولادی استفاده می شود.

تفاوت وال تخت و ستون وال

اگرچه هر دو برای یک هدف استفاده می شوند. اما آنها نیز با یکدیگر متفاوت هستند. از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت و نصب وال پست نیاز به جزئیات و سختی بیشتری نسبت به مجموعه تخت ها دارد.

نصب چهارچوب تخت در زمان کوتاه تری نسبت به ستون های وال انجام می شود.

نصب پست وال به روش جوشکاری و زیر نظر کارگران و تکنسین های ماهر انجام می شود.

از نظر قیمت، تخت های بار ارزان تر از وال پست هستند.

مقاومت واله ستون در برابر نیروهای برشی و کششی خارجی بیشتر از مقاومت آرماتور بستر است.

در مقایسه با وال پست، فریم تخت دارای ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی، کنترل ترک انبساط، اتصال قوی و استحکام است.

متریال اصلی تولید یراق آلات تخت، آرماتورهای فولادی به قطر 4 میلی متر است و باید برای ساخت وال پست، پروفیل، نبشی، ناودانی، عصا و نوار استفاده شود.

کدام را انتخاب کنیم؟

استفاده از آرماتور بستر در اروپا 200 سال پیش آغاز شد و برای پر کردن فضای ایجاد شده در ملات بین والها و ستون ها استفاده می شد. اما باز هم برای بسیاری از مردم این سوال پیش می آید که کدام را انتخاب کنند؟

عملکرد و ویژگی های میلگرد تخت فوق این امکان را به این محصول داده است که این روزها جایگزین مناسبی برای وال پست ها در صنعت ساختمان شود. از سوی دیگر از پایه های وال در ساخت و ساز ساختمان به منظور حفظ والهای حائل و انتقال نیروهای خارجی وارد شده به سازه مانند زلزله و طوفان استفاده می شود.

استفاده از آرماتور بستر می تواند هزینه یک پروژه ساختمانی را کاهش دهد و همچنین استحکام بهتری را ارائه دهد.

نتیجه

در این مقاله به تفاوت بین آرمیچر تخت و ستون وال پرداختیم. استفاده از آرماتور بستر و ستون های وال برای افزایش استحکام والها و ستون های ساختمان و تقویت آنها در نظر گرفته شده است. دقت در عملکرد، کاربرد، نوع و مواد این دو محصول برای صرفه جویی در هزینه نهایی پروژه ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت، نصب و انتخاب صحیح صفحه پشتی برای آرایش بین تخت ساختمانی و وال پست می توانید با کارشناسان اصفهان آهن ما تماس بگیرید و با خیال راحت و ارزان خرید کنید.

سوالات متداول

تفاوت بین یراق آلات تخت و وال پست چیست؟

تخت و وال پست از نظر عملکرد، هزینه های نصب، مواد اولیه و حتی استحکام در مقابل قدرت نگهداری متفاوت هستند.

مواد اولیه تولید وال پست چیست؟

این قسمت از فلز معمولا دارای قاب هایی مانند میله ها، زاویه ها یا قوطی های پروفیلی است.

مهمترین بخش تعمیر تخت چیست؟

نصب آسان، وزن سبک و ساخت سبک، استحکام بالا از ویژگی های اصلی این محصول است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *