دسته‌بندی نشده

تفاوت میلگرد A2 و A3 از نظر شکل ظاهری و کاربرد

تفاوت میلگرد A2 و A3 از نظر شکل ظاهری و کاربرد

اگر در بازار فولاد کار می کنید یا از آن دسته افرادی هستید که دائماً مشغول انجام کار هستید، مطمئناً می دانید که هنگام خرید حتماً با انواع زره مواجه خواهید شد. برخی از زرهها بیشتر در ساخت و سازهای عمرانی کاربرد دارند مانند: میلگرد آجدار نوع A2 و A3. هر کدام از این میله ها از نظر ظاهر، خواص مکانیکی، کاربرد و حتی استحکام تفاوت های زیادی دارند. در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت زره A2 و A3 به تفصیل صحبت کنیم. با ما بمان.

میلگرد بر اساس میزان مقاومت کششی طبقه بندی می شود که به آن «مقاومت مشخصه زره» می گویند. زره تولیدی (طبق استاندارد روسیه) به چهار گروه کلی از نوع A3، A2، A1 و همچنین A4 تقسیم می شود. زره A1 (نرم و بدون آج)، در حالی که زره A2 (نیمه صلب با آج ساده) و زره A3 (زره سخت با آج پیچیده) است.

ویژگی های زره ​​A2

همانطور که گفته شد میله آهنی a2 به دنده معروف است. استحکام تسلیم این محصول 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع بوده و به زره نیمه خشک معروف است. علاوه بر این، برش آن با قیچی بسیار آسان است.

یکی از ویژگی های آرمیچر a2 این است که جوش نمی خورد اما ضربه بالایی را تحمل می کند و آج ثابت و منحصر به فردی دارد. زره A2 دارای ردپای کوچکی برای فرو رفتن در بتن است و نسبت به کلاس 3 انعطاف پذیرتر است. این محصول در صنایع فلزی و فعالیت های مرتبط قابل استفاده بوده و کاربرد آن عمدتاً در کاربردهای ساختمانی می باشد.

توصیه می شود از این نوع میله در خمکاری و جوشکاری استفاده نشود. زیرا تغییر شکل 19 درصد است. برای خرید این محصول کافی است هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید و قیمت زره مورد نظر خود را در سایزهای مختلف دریافت کنید و بهترین خرید را بدست آورید.

Zakoh Zaa Reaper

خواص مکانیکی زره a3 برای استحکام تسلیم و استحکام کششی به ترتیب 4000 و 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. این محصولات خشک و شکننده بوده و شیارهای زره A3 به صورت ضربدری و هشت و هفت می باشد که تغییر شکل این زره کمتر از زره A2 بوده و 14 درصد می باشد. باید اضافه کنیم که این محصول بیشتر از سایر زرههای موجود در بازار یافت می شود.

مقایسه زره A2 و A3 از زوایای مختلف

تفاوت بین تقویت کننده A2 و A3

زره A2 و A3 از نظر ظاهر، کاربری، قیمت و همچنین خواص آن قابل مقایسه است. در ادامه به مقایسه دقیق این دو محصول می پردازیم.

از نظر ظاهر

همانطور که گفته شد پایه های زره A3 به صورت ضربدری و هشت و هفت می باشد در حالی که پایه های زره A2 موازی و یکنواخت هستند

علاوه بر ظاهر هر کدام، با علامت گذاری زره ​​به راحتی می توانید نوع دانه را تعیین کنید. بر روی آرمیچر تولید شده حروفی مانند JU، JT، CU و CT حک می شود که حرف C نشان دهنده استاندارد آرمیچر A3 و حرف J نشان دهنده استاندارد آرمیچر A2 است.

در مورد درخواست

آرماتور A2 را نمی توان در صنایع تولیدی و کارهای مربوط به آن استفاده کرد، اما برای ساخت و ساز سبک و ساخت انواع ملات استفاده می شود. ضمناً از آرماتور A3 برای مقاوم سازی ساختمان برای اتصال آرماتورهای طولی استفاده می شود.

از نظر قیمت تمام شده محصول

به طور کلی قیمت یراق آلات با توجه به آج، میزان انعطاف پذیری و همچنین استحکام کششی آنها متفاوت است. به دلیل نوسانات مختلف بازار، قیمت هر یک از این میله ها متفاوت است. از آنجایی که اتصالات A2 و A3 از بسیاری جهات مشابه هستند، تفاوت قیمت آنها به اندازه، مارک و مقدار بستگی دارد.

خواص مکانیکی مختلف هر محصول

هر یک از کلاس های زره ​​دارای خواص مکانیکی متفاوتی هستند که به آنها امکان استفاده در کاربردهای مختلف را می دهد. از خواص مکانیکی آرماتورها می توان به مقاومت کششی، خزش، خواص خمشی، خستگی و جوش پذیری اشاره کرد.

جذابیت

از زرهها برای جبران کمبود مقاومت بتن استفاده می شود. به همین دلیل میزان مقاومت کششی زره موضوع بسیار مهمی است. زره a1 کمترین مقاومت را دارد.

تشخیص ثبات

به طور کلی زره ​​ها به کمترین استحکام محصول در بازار ایران معروف هستند. آرماتور A2 با نام 340، آرماتور a3 با نام 400 شناخته می شود و این عدد نشان دهنده حداقل مقاومت تسلیم است.

نتیجه

زره یکی از اجزای مهم بتن مسلح در ساخت و ساز است. انتخاب اندازه، درجه و نوع مناسب زرههای تقویت کننده برای موفقیت هر پروژه بسیار مهم است. درک کامل از استحکام و استحکام تسلیم هر درجه میله، و همچنین مزایا و معایب، به شما این امکان را می دهد که یک پروژه ایمن، مقرون به صرفه و بادوام بسازید.

دو مدار a2 و a3 از نظر خواص، کاربری و حتی قیمت تفاوت های زیادی دارند. از طرف دیگر، به عنوان یک مهندس سفارشی یا خریدار پشتی A2 و A3، نمی توانید تفاوت بین این دو را تشخیص دهید. از آنجایی که ممکن است فروشنده کالای اشتباهی را برای شما ارسال کند، بهتر است قبل از خرید، مشخصات فنی این دو نوع پشتی را بررسی کنید تا با خیال راحت خرید خود را ثبت کنید.

تفاوت زرههای A2 و A3 از نظر ظاهر و کاربرد

دسترسی سریع به محتوای این مقاله داشته باشید

انواع زره استاندارد مشخصات زره A2 مشخصات زره A3 مقایسه زره A2 و A3 از زوایای مختلف

اگر در بازار فولاد فعال هستید و یا از آن دسته افرادی هستید که مدام در حال ساخت و ساز هستید، پس می دانید که هنگام خرید با یراق آلات مختلفی مواجه خواهید شد. برخی از آرماتورها معمولاً در ساخت و ساز ساختمان استفاده می شوند، به عنوان مثال: آرماتورهای دنده ای از نوع A2 و A3. هر کدام از این اتصالات از نظر ظاهر، خواص مکانیکی، کاربرد و مقاومت تفاوت های زیادی دارند. در این مقاله با کمی جزئیات بیشتر در مورد تفاوت اتصالات A2 و A3 صحبت خواهیم کرد. با ما بمان.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

انواع متداول اتصالات

انواع استاندارد اتصالات

زره بر اساس میزان مقاومت کششی طبقه بندی می شود که به آن «مقاومت مشخصه زره» می گویند. زرههای تولیدی (طبق استاندارد روسیه) به چهار گروه کلی زرههای A3، A2، A1 و همچنین A4 تقسیم می شوند. زره به صورت A1 (نرم و بدون رزوه)، زره A2 (نیمه صلب با طرح ساده) و زره A3 (زره سخت با طرح پیچیده) می باشد.

خواص تقویتی A2

همانطور که گفته شد به زره a2 زره آجدار می گویند. استحکام تسلیم این محصول 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد و به آن زره نیمه خشک می گویند. همچنین برش آن با قیچی بسیار آسان است.

یکی از ویژگی های آرماتور a2 غیر قابل جوش بودن، اما مقاومت در برابر ضربه بالا، درجات موازی و ساده است. زره A2 یک پله کوچک است، به خوبی در بتن فرو می رود و نسبت به نوع 3 انعطاف پذیرتر است.

توصیه می شود از این نوع زره در خمکاری و جوشکاری استفاده نشود. زیرا تغییر شکل 19 درصد است. برای خرید این محصول کافی است مستقیما با کارشناسان ما تماس بگیرید و قیمت زره مورد نیاز خود را در سایزهای مختلف دریافت کنید و بهترین خرید را تجربه کنید.

ویژگی های زره A3

خواص مکانیکی زره a3 برای تسلیم و استحکام کششی به ترتیب 4000 و 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. این محصولات خشک و ترد بوده و آج های زره A3 به صورت ضربدری و هشت و هفت می باشد. تغییر شکل این زره کمتر از زره A2 بوده و 14 درصد است. می توان اضافه کرد که این محصول بیش از سایر نقدهای موجود در بازار دیده می شود.

مقایسه زره A2 و A3 از دیدگاه های مختلف

تفاوت بین زره A2 و A3

پشتی های A2 و A3 از نظر ظاهر، قابلیت استفاده، قیمت و حتی ویژگی ها قابل مقایسه هستند. در ادامه این دو محصول را به تفصیل با هم مقایسه خواهیم کرد.

از نظر ظاهر

همانطور که قبلاً ذکر شد، زرههای تقویت کننده A3 به صورت ضربدری، هشت شکل و هفت شکل هستند. شکل زرههای تقویت کننده A2 موازی و تک است.

علاوه بر ظاهر همدیگر، به راحتی می توانید با علائم روی زره، نوع پل را تعیین کنید. حروفی مانند JU، JT، CU و CT روی میله های پشتی تولید شده حک می شوند که حرف C نشان دهنده سطح نوار A3 و حرف J نشان دهنده سطح نوار A2 است.

در مورد کاربرد

زره A2 در صنعت آهنگری و کارهای مربوطه قابل استفاده نیست، اما برای کارهای ساختمانی سبک و ساخت خموت های مختلف کاربرد دارد. در عین حال از زره A3 در آرماتور ساختمان برای اتصال آرماتورهای طولی استفاده می شود.

در مورد قیمت محصول

به طور کلی قیمت آرماتورها بسته به آج، درجه انعطاف پذیری و استحکام کششی آنها متفاوت است. قیمت هر میله با توجه به نوسانات مختلف بازار متفاوت است. از آنجایی که اتصالات a2 و اتصالات a3 از بسیاری جهات مشابه هستند، تفاوت قیمت آنها در نهایت به ابعاد، برند سازنده و مقدار بستگی دارد.

هر محصول دارای خواص مکانیکی متفاوتی است

هر یک از کلاس های تقویت کننده دارای خواص مکانیکی متفاوتی هستند که به آنها امکان استفاده در کاربردهای مختلف را می دهد. خواص مکانیکی آرماتورها شامل مقاومت کششی، ازدیاد طول، خواص خمشی، خستگی و چسبندگی است.

تفاوت میلگرد A2 و A3 از نظر شکل ظاهری و کاربرد

تفاوت میلگرد A2 و A3 از نظر شکل ظاهری و کاربرد

نیروی کشش

برای جبران کمبود مقاومت بتن از آرماتورها استفاده می شود. بنابراین اندازه گیری مقاومت کششی آرماتور موضوع مهمی است. آرمیچر a1 کمترین مقاومت در برابر بیرون کشیدن را دارد.

شناسایی ثبات

به طور کلی زرههای بازار ایران به حداقل استحکام تسلیم نیز معروف هستند. آرماتور A2 به آج 340، آرماتور A3 به آج 400 معروف است و این عدد اساساً نشان دهنده حداقل استحکام تسلیم است.

نتیجه

آرماتور یک ماده مهم برای بتن مسلح در ساخت و ساز است. انتخاب اندازه، درجه و نوع مناسب زره برای موفقیت هر پروژه بسیار مهم است. درک کامل استحکام کششی و استحکام تسلیم، و همچنین مزایا و معایب هر کلاس تقویتی، امکان یک پروژه ایمن، مقرون به صرفه و بادوام را فراهم می کند.

دو اسلحه a2 و a3 تفاوت های زیادی در خواص، کاربرد و حتی قیمت دارند. از سوی دیگر، به عنوان یک مهندس ناظر یا خریدار تجهیزات A2 و A3، ممکن است نتوانید تفاوت بین این دو را تشخیص دهید. از آنجایی که ممکن است فروشنده کالای اشتباهی به شما بدهد، بهتر است قبل از خرید از مشخصات فنی این دو نوع تجهیزات اطلاعاتی داشته باشید تا با خیال راحت خرید خود را ثبت کنید.

تفاوت بین A2 و A3 از نظر ظاهر و قابلیت استفاده

انواع اتصالات استاندارد خواص اتصالات A2 خواص اتصالات A3 مقایسه اتصالات A2 و A3 از دیدگاه های مختلف

اگر در بازار فولاد فعال هستید و یا از آن دسته افرادی هستید که مدام در حال ساخت و ساز هستید، قطعا می دانید که هنگام خرید با تنوع بسیار زیادی از میلگردها مواجه هستید. برخی از میلگردها بیشتر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند مانند: میلگردهای آجدار نوع A2 و A3. هر یک از این میلگردها از نظر ظاهر، خواص مکانیکی، کاربرد و حتی دوام تفاوت های زیادی دارند. در این مقاله می خواهیم با کمی جزئیات بیشتر در مورد تفاوت بین تقویت کننده A2 و A3 صحبت کنیم. با ما بمان.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

انواع استاندارد اتصالات

میلگرد از نوع استاندارد

میلگردها بر اساس میزان مقاومت کششی طبقه بندی می شوند که به آن «مقاومت مشخصه میلگرد» می گویند. میلگردهای تولید شده (طبق استاندارد روسیه) به چهار گروه کلی از نوع A3، A2، A1 و همچنین میلگردهای A4 تقسیم می شوند. میلگردهای A1 (نرم و بدون آج)، میلگردهای A2 (نیمه سخت با آج ساده) و میلگردهای A3 (میلگردهای سخت با آج پیچیده) هستند.

ویژگی های میلگرد A2

همانطور که گفته شد میلگرد A2 به میلگرد آجدار معروف است. این محصول دارای مقاومت تسلیم 5000 کیلوگرم بر سانتی متر بوده و به میلگرد نیمه خشک معروف است. علاوه بر این، برش آن با قیچی بسیار آسان است.

یکی از ویژگی های آرماتور A2 این است که روی آن نمی توان جوش داد اما مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و دارای رزوه های موازی و تکی است. میلگرد A2 آج کوچکی برای غوطه ور شدن خوب در بتن دارد و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به درجه 3 دارد. این محصول در صنعت آهنگری و کارهای مربوطه قابل استفاده نیست و عمدتاً در ساختمان سازی استفاده می شود.

توصیه می شود از این نوع آرماتورها برای خمکاری و جوشکاری استفاده نشود. از آنجایی که کرنش 19٪ است. برای خرید این محصول کافیست همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و قیمت میلگرد مورد نیاز خود را در سایزهای مختلف دریافت کنید و بهترین خرید را تجربه کنید.

ویژگی های میلگرد A3

خواص مکانیکی آرماتور a3 برای استحکام تسلیم و استحکام کششی به ترتیب 4000 و 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. این محصولات خشک و ترد بوده و آج های آرماتور A3 به شکل صلیب و هشت و هفت می باشد. تغییر شکل این آرماتور کمتر از آرماتور A2 بوده و به 14 درصد می رسد. به این اضافه کنید که این محصول بیشتر از سایر میلگردهای موجود در بازار یافت می شود.

مقایسه میلگردهای A2 و A3 از دیدگاه های مختلف

تفاوت بین تقویت کننده A2 و A3

میلگرد A2 و A3 از نظر ظاهر، کاربری، قیمت و خواص قابل مقایسه است. در ادامه این دو محصول را به تفصیل با هم مقایسه خواهیم کرد.

از نظر ظاهر

همانطور که اشاره شد، پله ها در آرمیچر A3 به صورت ضربدری و هشت و هفت هستند. و شکل مراحل آرمیچر A2 موازی و ساده است.

علاوه بر ظاهر هر کدام، به راحتی می توانید نوع تراز را با علامت های پشت آن مشخص کنید. شبکه های تولید شده با حروفی مانند JU، JT، CU و CT حکاکی شده اند که C نشان دهنده استاندارد شبکه A3 و J نشان دهنده استاندارد شبکه A2 است.

در مورد استفاده

آرماتور A2 را نمی توان در آهنگری و کارهای مربوط به آن استفاده کرد، بلکه برای کارهای ساختمانی سبک و ساخت انواع مهارها استفاده می شود. ضمناً از میلگرد A3 برای اتصال آرماتورهای طولی برای مقاوم سازی ساختمان استفاده می شود.

از نظر ارزش محصول

به طور کلی قیمت میلگردها با توجه به آج، درجه انعطاف پذیری و استحکام کششی آنها متفاوت است. بسته به نوسانات مختلف در بازار، قیمت هر یک از این میله ها متفاوت است. از آنجایی که میلگرد a2 و میلگرد a3 از بسیاری جهات شبیه هم هستند، در نهایت تفاوت قیمت آنها به ابعاد، برند سازنده و اندازه آن بستگی دارد.

خواص مکانیکی مختلف هر محصول

هر یک از گریدهای تقویت کننده خواص مکانیکی متفاوتی دارند و این امکان استفاده در کاربردهای مختلف را فراهم می کند. از خواص مکانیکی آرماتورها می توان به مقاومت کششی، ازدیاد طول، خواص خمشی، خستگی و جوش پذیری اشاره کرد.

استحکام کششی

از میلگردها برای جبران کمبود مقاومت بتن استفاده می شود. بنابراین میزان استحکام کششی میلگرد موضوع مهمی است. میلگرد a1 کمترین مقدار را دارد.

شناسایی ثبات

معمولا در بازار ایران یراق آلات از نظر حداقل استحکام تسلیم نیز شناخته می شوند. میلگرد A2 به عنوان آج 340 شناخته می شود، میلگرد A3 به عنوان آج 400 شناخته می شود و این عدد در اصل نشان دهنده حداقل استحکام تسلیم است.

نتیجه

میلگرد یک جزء بسیار مهم در ساخت و ساز بتن آرمه است. انتخاب اندازه، درجه و نوع میلگرد تقویت کننده مناسب برای موفقیت هر پروژه بسیار مهم است. با درک کامل قدرت و پتانسیل تسلیم هر میلگرد و همچنین مزایا و معایب، می توانید یک پروژه ایمن، مقرون به صرفه و طولانی مدت ایجاد کنید.

دو میلگرد a2 و a3 تفاوت های زیادی در خواص، کاربری و حتی قیمت دارند. از طرف دیگر، به عنوان یک مهندس ناظر یا به عنوان خریدار میلگرد A2 و A3، ممکن است نتوانید این دو را از هم متمایز کنید. از آنجایی که ممکن است فروشنده کالای اشتباهی را به شما عرضه کند، بهتر است قبل از خرید از مشخصات فنی این دو نوع میلگرد اطلاعاتی داشته باشید تا با خیال راحت خرید خود را ثبت کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *