دسته‌بندی نشده

تفاوت ورق استیل و گالوانیزه چیست؟

تفاوت ورق استیل و گالوانیزه چیست؟

برای دانستن تفاوت ورق فولادی و گالوانیزه بهتر است کمی در مورد محصولات صحبت کنیم. صفحات فولادی طی فرآیندهای خاصی به انواع مختلف محصولات با کاربردهای متفاوت تبدیل می شوند. به طور کلی می توان با این تعریف اولیه شروع کرد: فولاد به فولاد ضد زنگ معروف است و گالوانیزه دارای یک لایه محافظ است که از آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند. در این مقاله به تفاوت این دو نوع و همچنین نحوه تشخیص ورق های گالوانیزه فولادی، کاربرد آن و همچنین کارخانه های تولید مقاطع فولادی می پردازیم. با این مقاله کاربردی اصفهان آهن همراه باشید.

تفاوت بین فولاد و ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه در واقع همان پوشش فلزی گالوانیزه است. این پوشش در برابر خوردگی مقاوم است. باید بدانید که آهن به مرور زمان زنگ می زند (به خصوص در محیط های مرطوب) و برای جلوگیری از آن از دو روش استفاده می شود:

سطح آن را با پوشش های مقاوم در برابر آب و هوا و رطوبت می پوشاند و…

تبدیل آن به فلزی با ثبات تر و مقاوم تر

نکته ای که در بررسی قیمت ورق گالوانیزه و همچنین استیل باید به آن توجه کنید قیمت ورق است. فولاد استحکام بالاتری دارد و به دلیل اجزای موجود در آن گرانتر است. بنابراین هر کالا بسته به فرآیند تولید و سایر ویژگی هایی که باید در هنگام خرید به آن ها توجه کنید، قیمت متفاوتی دارد.

تفاوت ورق فولادی و گازی

در واقع مهم ترین نکته ای که در انتخاب و خرید این دو نوع باید به آن توجه کنید، کاربرد، حساسیت پروژه و بودجه شماست. شما باید به دقت بررسی کنید که کدام یک از این صفحات به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند.

اساسی ترین تفاوت بین این دو در ترکیبات به کار رفته در آنها نهفته است.

لازم به ذکر است که هر دو نوع به دلیل فرآیند ساخت و جنبه های زیبایی شناختی جزء محصولات گران قیمت طبقه بندی می شوند و در واقع برای محیط هایی که خطر خوردگی وجود دارد، انتخاب های بسیار خوبی هستند.

یکی دیگر از تفاوت های مهم این دو نوع، چکش خواری و شکل دهی آن ها است که در این حالت نرم تر از فولاد گالوانیزه است.

در مورد این دو روش ساخت باید اشاره کنیم که فولاد از درصدهای مختلفی از آلیاژهای فولادی تشکیل شده است و درصد استفاده از هر یک از این ترکیبات بر ارزش نهایی آن تأثیر می گذارد.

کاربرد فولاد و فولاد گالوانیزه

در قسمت قبل با تفاوت این دو نوع صفحه آشنا شدیم. در این قسمت به استفاده از هر یک از این محصولات می پردازیم. به نظر شما کدام یک از این محصولات بهتر است و هر کدام را برای چه اهداف و موقعیت هایی استفاده کنیم؟ پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه این قسمت مقاله (انواع ورق های فولادی و موارد استفاده هر کدام) را مطالعه کنید.

استفاده از گالوانیزه

با توجه به اطلاعات فوق می توان گفت که محصولات گالوانیزه در برابر خوردگی مقاوم بوده و قیمت مقرون به صرفه ای دارند. در زیر به چند کاربرد مهم این نوع محصول اشاره کرده ایم.

کاربرد ورق گالوانیزه

ساخت کانال های هوا

ساخت ماشین آلات کشاورزی

لوله های گرمایش

آشپزخانه آشپزخانه

قطعات بسازید

ساخت سقف شیروانی

استفاده در صنایع مختلف که نیاز به رنگ ورق فولادی دارند

در ساخت یخچال و ماشین لباسشویی استفاده می شود

ساخت تابلوهای برق

استفاده از ورق فولادی

این محصولات به دلیل داشتن کروم و مولیبدن از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در بسیاری از شرایط کاربردهای مختلفی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

کاربرد صفحات فولادی

استفاده در صنایع غذایی و دارویی

در ساخت و ساز استفاده می شود.

تولید لوازم خانگی و آشپزخانه

تولید تجهیزات پزشکی

تشکیل ترکیبات شیمیایی

در تولید کاغذ

ساخت ماشین آلات صنعتی

تولید قطعات یدکی کشتی

در تولید سیمان استفاده می شود

با دانستن کاربرد هر یک از این قطعات فولادی می توانید برای موقعیت های مختلف انتخاب های بهتری داشته باشید. به طور کلی وقتی می خواهیم از بودجه کمتری استفاده کنیم (مثلاً ساخت لوله و اتصالات خانه، سقف و سقف فلزی) از گالوانیزه استفاده می کنیم. فولاد در پروژه های دشوارتر با بودجه بیشتر (پل، اتومبیل، راه آهن، هواپیما و مجسمه) استفاده می شود.

استاندارد تولید ورق فولادی و گالوانیزه

استاندارد بین المللی ASTM در تولید فولاد و استاندارد ملی 8549 برای گالوانیزه استفاده می شود. البته در کنار این دو، پارامترهای دیگری نیز در تولید این محصولات نقش دارند. به عنوان مثال از استانداردهای JIS، DIN، ASTM و ISIRI در مورد گالوانیزه نیز استفاده می شود.

تولید کنندگان فولاد گالوانیزه است

یکی از تفاوت های دیگر را می توان تاسیسات تولیدی نامید. هر کارخانه برای تولید این محصولات از مواد و مواد شیمیایی مختلفی استفاده می کند که در نتیجه این دو محصول با هم متفاوت هستند. یکی از دلایل گرانی ورق های فلزی وارداتی بودن آنهاست. در ادامه نمونه هایی از کارخانه های تولید کننده انواع محصولات را نشان می دهیم.

کارخانه های تولید فولاد

پستکو کره

معاون تایوان

مرد مستقل

USCO تایوان

فولاد تسکو (تسکو فولاد) کره جنوبی

کارخانه های تولید ورق گالوانیزه:

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

فابریس تاراز نی چهارمحال

می توانید نرخ های شرکت الماس را بررسی کنید

شرکت متالورژی شهرکرد

تفاوت ورق استیل و گالوانیزه چیست؟

تفاوت ورق استیل و گالوانیزه چیست؟

در این مقاله به تفاوت ورق فولادی و گالوانیزه پرداخته ایم. ما در مورد ترکیب، روش ساخت، ارزش ها و استفاده از ورق فلزی صحبت کردیم. محصولات فولادی به دلیل ترکیبات مورد استفاده از استحکام بالایی برخوردار بوده و دارای ترکیبات ضد زنگ می باشد. از سوی دیگر، گالوانیزه به لطف پوشش روی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم تر است.

از نظر هزینه، گالوانیزه به دلیل اجزای سازنده و فرآیند ساخت داخل مقرون به صرفه تر است. به طور کلی، فولاد بهتر است در شرایط حساس که هزینه ها مهم است و بودجه محدود است، استفاده شود، سپس گالوانیزه انتخاب بهتری است. البته مراقب باشید که اگرچه این سایت ها ارزان هستند اما پس از مدتی هک می شوند. امیدواریم از این مقاله مفید در مورد اصفهان آهن لذت برده باشید. لطفا نظرات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوال

چه عواملی بر قیمت نهایی فلز تاثیر می گذارد؟

درصد افزودنی های استفاده شده در ساخت این محصولات بر قیمت نهایی آنها تأثیر می گذارد. البته هر چه میزان کروم و مولیبدن آنها بیشتر باشد، گرانتر هستند.

آیا محصولات گالوانیزه ارزان تر از فولاد هستند؟ چرا؟

محصولات گالوانیزه در برابر خوردگی ناشی از سایش و پارگی مقاوم بوده و به دلیل ساخت ارزانتر نسبت به فولادهای معمولی مقرون به صرفه تر هستند.

چگونه قلع در برابر خوردگی مقاومت می کند؟

در صورت آسیب دیدن روکش این محصولات به مرور زمان مقاومت آنها در برابر خوردگی و آب کاهش می یابد.

تفاوت بین ورق فولادی و گالوانیزه چیست؟

تفاوت فولاد و ورق گالوانیزه

تفاوت فولاد و ورق موجدار، کاربرد فولاد و ورق موجدار، کیفیت محصول فولاد و ورق موجدار، تولیدکنندگان و تولیدکنندگان فولاد.

برای دانستن تفاوت ورق فولادی و گالوانیزه بهتر است ابتدا کمی در مورد این محصولات صحبت کنیم. صفحات فولادی طی فرآیندهای خاصی به انواع مختلفی از محصولات با کاربردهای متفاوت تبدیل می شوند. به طور کلی می توان با این تعریف اولیه شروع کرد: فولاد به فولاد ضد زنگ معروف است و گالوانیزه دارای یک لایه محافظ است که از آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند. در این مقاله به تفاوت این دو نوع و همچنین تشخیص ورق های گالوانیزه از فولاد، موارد استفاده و کارخانه های تولید کننده این قطعات فولادی می پردازیم. این مقاله مفید از اصفهان آهن را دنبال کنید.

تفاوت بین فولاد و ورق گالوانیزه

ورق فلز گالوانیزه در واقع همان نوع پوشش داده شده با روکش فلز روی است. این پوشش در برابر خوردگی مقاوم است. باید بدانید که آهن به مرور زمان زنگ می زند (به خصوص در محیط های مرطوب) و دو راه برای جلوگیری از این امر وجود دارد:

پوشاندن سطح آن با پوششی مقاوم در برابر تغییرات زمان و رطوبت و…

آن را به فلزی بادوام تر و پایدارتر تغییر دهید

نکته ای که در در نظر گرفتن قیمت فلز گالوانیزه باید به آن توجه کنید قیمت ورق است. فولاد استحکام بالاتری دارد و به دلیل آلیاژهایش گرانتر است. بنابراین هر کدام از آنها بسته به فرآیند ساخت و سایر عواملی که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید، قیمت متفاوتی دارند.

تفاوت بین ورق فولادی و گالوانیزه

در واقع مهمترین نکته ای که در انتخاب و خرید این دو نوع باید به آن توجه کنید، استفاده، علاقه پروژه و بودجه شماست. شما باید به دقت تحقیق کنید که کدام یک از این مقالات به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند.

اساسی ترین تفاوت این دو در ترکیبات به کار رفته در آنهاست.

لازم به ذکر است که هر دو نوع به دلیل فرآیند ساخت و جنبه های زیبایی شناختی جزء محصولات گران قیمت طبقه بندی می شوند و البته برای محیط هایی که در معرض خطر خوردگی قرار دارند انتخابی عالی هستند.

یکی دیگر از تفاوت های عمده این دو نوع ذوب و تولید آنها است، در این مورد قلع سبک تر از فولاد است.

در مورد روش ساخت این دو باید به این نکته اشاره کنیم که فولاد از درصدهای مختلفی از آلیاژهای فولادی ساخته می شود و درصد استفاده از هر یک از این ترکیبات بر قیمت نهایی آن تأثیر می گذارد.

استفاده از فولاد و ورق گالوانیزه

در قسمت قبل با تفاوت این دو نوع کتاب آشنا شدیم. در این قسمت در مورد استفاده از هر یک از این محصولات صحبت می کنیم. به نظر شما کدام یک از این محصولات بهترین هستند و از هر کدام در چه پروژه ها و موقعیت هایی استفاده کنیم؟ پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه این قسمت مقاله (انواع ورق و هر کاربرد) را مطالعه کنید.

مواد گالوانیزه

با توجه به توضیحات بالا می توان گفت که محصولات گالوانیزه مقاومت به خوردگی بالایی دارند و قیمت بالاتری دارند. در زیر به برخی از زمینه های مهم استفاده از این نوع محصول اشاره می کنیم.

استفاده از صفحه

ساخت کانال های تهویه

ساخت ماشین آلات کشاورزی

لوله بخاری

کابینت آشپزخانه

تقسیم را انجام دهید

سقف شیروانی بسازید

استفاده در صنایع مختلف که در آن ورق های رنگی فولادی مورد نیاز است

استفاده در یخچال و ماشین لباسشویی.

تولید تابلو برق

کاربرد ورق فولادی

این محصولات به دلیل داشتن کروم و مولیبدن از استحکام بالایی برخوردار بوده و در بسیاری از شرایط کاربردهای مختلفی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

کاربرد ورق فولادی

استفاده در صنایع غذایی و دارویی

استفاده در ساخت و ساز

تولید لوازم خانگی و آشپزخانه

تولید تجهیزات پزشکی

تهیه ترکیبات شیمیایی

تولید کاغذ

ساخت ماشین آلات صنعتی

تولید قطعات کشتی

در ساخت سیمان استفاده می شود

با دانستن کاربردهای هر یک از این قطعات فولادی می توانید برای موقعیت های مختلف انتخاب بهتری داشته باشید. به طور کلی زمانی که بخواهیم از بودجه کمتری استفاده کنیم (مثلاً ساخت لوله و اتصالات در خانه، سقف فلزی و زیر شیروانی) از گالوانیزه استفاده می کنیم. فولاد در پروژه‌های سنگین‌تر و بزرگ‌تر (پل‌ها، خودروها، راه‌آهن‌ها، هواپیماها و مجسمه‌ها) استفاده می‌شود.

استاندارد برای ساخت فولاد و ورق گالوانیزه

استاندارد بین المللی ASTM در تولید فولاد و استاندارد ملی 8549 برای گالوانیزه استفاده می شود. البته به غیر از این دو استانداردهای دیگری نیز در تولید این محصولات نقش دارند. به عنوان مثال در مورد گالوانیزه از استانداردهای JIS، DIN، ASTM و ISIRI نیز استفاده می شود.

تولید آهن و فولاد

یکی از تفاوت هایی که می توان به آن اشاره کرد صنعت تولید است. هر سازنده ای در تولید این محصولات از ترکیبات مختلف و مواد شیمیایی مختلف استفاده می کند و به همین دلیل این دو محصول با هم تفاوت هایی دارند. لازم به ذکر است یکی از دلایل گرانی شمع های فولادی واردات آنها از خارج است. در ادامه نمونه هایی از صنایعی که هر دو نوع محصول را تولید می کنند را ارائه می دهیم:

کارخانه تولید فولاد

POSCO کره

کت و شلوار دوست دارد بازی کند

مرد هندی

یوسکو تایوان

Tesco Steel کره جنوبی (Tesco Steel)

کارخانه پردازش کاغذ:

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان

کارخانه طرز در چهارمحال

او با شرکت الماس بود

تین فیرما شهرکرد

بستن نظرات

در این مقاله به تفاوت ورق فولادی و گالوانیزه پرداختیم. ما در مورد ترکیب، استفاده، استانداردها و موارد استفاده از ورق گالوانیزه و فولاد بحث کردیم محصولات فولادی به دلیل ترکیبات به کار رفته در آنها دارای استحکام بالایی بوده و دارای ترکیبات ضد زنگ می باشند. از طرفی گالوانیزه به دلیل پوشش روی در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

از نظر قیمت، گالوانیزه به دلیل مواد و فرآیند ساخت داخلی مقرون به صرفه تر است. به طور کلی بهتر است از فولاد در شرایط حساس استفاده شود و در جاهایی که هزینه مهم است و بودجه محدود است، گالوانیزه گزینه بهتری است. البته حواستان باشد که این ورق ها حتی اگر ارزان تر باشند به مرور زمان می شکند. امیدواریم از این مقاله مفید در اصفهان آهن لذت برده باشید. لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت نهایی فولاد تاثیر می گذارد؟

نسبت آلیاژهای مورد استفاده برای تولید این محصولات بر قیمت نهایی آنها تأثیر می گذارد. در واقع، هر چه محتوای کروم و مولیبدن بیشتر باشد، گران‌تر هستند.

آیا قیمت محصولات گالوانیزه کمتر از فولاد است؟ چرا؟

محصولات روکش روی به دلیل پوشش دهی مقاوم در برابر خوردگی و به دلیل ترکیبات ارزان تر نسبت به فولاد معمولی مقرون به صرفه هستند.

محصولات گالوانیزه چگونه مقاومت خوردگی خود را از دست می دهند؟

در صورت آسیب دیدن روکش این محصولات به مرور زمان مقاومت آنها در برابر خوردگی و رطوبت کاهش می یابد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *