دسته‌بندی نشده

توری مرغی چیست و چه کاربرد هایی دارد؛ از ساخت و ساز گرفته تا حصارکشی لانه حیوانات کوچک

توری مرغی چیست

توری مرغی نوعی توری توریی موجود در بازار است که کاربردهای مختلفی دارد. توری مرغی در موقعیت های مختلفی استفاده می شود و از رایج ترین موارد استفاده از آن می توان به حصارکشی برای لانه حیوانات و نگهداری از گیاهان اشاره کرد. حال برای اینکه بدانید تور مرغ چیست، انواع آن و چه کاربردی دارد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه توری مرغ

در سال 1844 این محصول توسط آهنگر ایتالیایی به نام چارلز برنارد با کپی کردن ماشین های بافندگی اختراع شد. اولین استفاده از توری مرغ به قبل از جنگ جهانی 1980 برمی گردد، زمانی که برای محافظت از رادار در هنگام انفجار استفاده می شد.

توری مرغی چیست و چه انواعی دارد؟

توری مرغی در اصل یک توری توریی است. ضخامت توری های مرغ متفاوت است و البته انواع مختلفی دارد. ویژگی اصلی توری های مرغ امکان استفاده از خواص پوشش های توریی یا فلزی است.

مفتول مرغی به روش گالوانیزه سرد و گرم تولید و به فروش می رسد. گالوانیزه گرم توری مرغی با کیفیت و استحکام بهتری نسبت به گالوانیزه سرد تولید می کند. مفتول مرغ گالوانیزه گرم در کشور ما تولید می شود. مفتول مرغ گالوانیزه سرد وارداتی از چین بوده و نسبت به نوع ایرانی از وزن و کیفیت پایین تری برخوردار است.

یکی از ویژگی های مهم توری های مرغ گالوانیزه گرم این است که عمر طولانی بدون زنگ زدگی و زنگ زدگی دارند و در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به مرغوبیت توری مرغ ایرانی نسبت به نوع خارجی این محصول اشاره کرد. نوع خارجی توری مرغی از توری گالوانیزه سرد ساخته شده است. در حالی که نسخه ایرانی این محصول با دو نوع توری گالوانیزه سرد و گرم ساخته شده است که باعث زنگ زدگی و دوام بیشتر آن می شود.

توری مرغی در اصل نازک ترین و سبک ترین توری توریی است که به روش گالوانیزه سرد و گرم ساخته می شود. این محصول در موارد مختلف قابل استفاده است; از ساخت و ساز تا حصار کشی لانه حیوانات کوچک.

مزایای استفاده از تورهای مرغ

مزایای اصلی توری مرغ به شرح زیر است:

به دلیل وزن کم حمل آن آسان است

قیمت مناسب برای این محصول

قوی و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی

استفاده سریع و آسان

انواع قفس مرغ

کاربرد بدون مرغ

کار-مرغ-رشته

بسیاری از مردم این تصور اشتباه دارند که توری مرغ فقط برای حصار کردن لانه حیوانات کوچک یا مراقبت از گیاهان استفاده می شود. اما اینطور نیست! توری مرغی در صنعت ساختمان نیز کاربردهایی دارد که به آنها اشاره می کنیم:

قابل استفاده در پشت بام: مهمترین کاربرد توری مرغ در ساختمان سازی سقف است. پشم شیشه برای عایق صوتی، حرارتی و خنک کننده در سوله ها یا سقف های شیروانی استفاده می شود. اکنون استحکام پشم شیشه نیاز به دستگاهی دارد که هم بادوام و هم مقاوم در برابر خوردگی باشد. در چنین مواقعی بهترین گزینه استفاده از توری گالوانیزه است.

گچ کاری: استفاده از توری مرغ در گچ از ترک خوردن گچ جلوگیری می کند.

ستون: استفاده از توری مرغی به عنوان ابزار نگهدارنده به دلیل وزن سبک و هزینه کم، دوام و استحکام ستون را افزایش می دهد.

سرامیک حمام

جالب است بدانید که علاوه بر مرغ خانه توریی، نوع دیگری از این محصول به نام مرغ پلاستیکی نیز در بازار وجود دارد که در اندازه ها، وزن ها و ضخامت های مختلف ساخته می شود.

فرآیند تولید توری مرغی چگونه است؟

ساخت توری مرغ

مرغ کامل درست کنید

دو روش متداول برای تولید توری مرغ وجود دارد:

روش خودکار

در این روش توری در دستگاه قرار می گیرد و روکش می شود. در مرحله بعد نرده های توریی روکش دار در قسمت وارد می شوند.

در مرحله سوم نخ به هم تابیده شده و شکل الماسی شکل (که فنر نامیده می شود) به وجود می آید و ابتدا و انتهای نوک توسط کویل اتوماتیک کش می شود.

به صورت دستی

در روش دستی همانطور که از نامش مشخص است هیچ ماشینی در کار نیست، فرآیند تولید توسط دو نفر انجام می شود به طوری که توری گالوانیزه به شکل به قالب بسته می شود. سپس دو سر توری توسط شخصی با دار بافته می شود و در نهایت توری مرغ را به صورت رول در می آورند.

تور مرغ را از کجا بخریم؟

بسیاری به این سوال علاقه مند هستند که تورهای مرغ را از کجا تهیه کنیم؟ روش های مختلفی برای خرید توری مرغ وجود دارد. می توانید از شرکت های تجاری معروف خرید کنید. برای اطمینان از کیفیت کالا بهتر است قبل از خرید به اعتبار شرکت توجه کنید. اصفهان آهن سالهاست که در زمینه فروش پروفیل فولادی فعالیت دارد و یکی از محصولات آن فروش توری ریز می باشد.

در صورت تمایل به اطلاع از قیمت توری مرغ می توانید به جای مراجعه حضوری با کارشناسان اصفهان آهن تماس گرفته و مشاوره های لازم را از کارشناسان در مورد این محصول دریافت نمایید.

آخرین کلمه

در این مقاله نگاهی به تور مرغ و کاربردهای آن انداخته ایم. با توجه به مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت که انواع توری مرغ از فولاد (فلز) و پلاستیک وجود دارد. همانطور که گفته شد استفاده از این محصول نه تنها به عنوان نرده برای لانه حیوانات کوچک و … استفاده می شود، بلکه کاربردهای زیادی در ساختمان سازی از جمله ستون، گچ بری، ایزوگام و سقف دارد.

تور مرغی چیست و چه کاربردی دارد؟ از ساخت و ساز تا حصارکشی لانه های کوچک حیوانات

تور ی مرغی چیست؟

سیم مرغی چگونه شروع شد و انواع آن چیست؟مزایای استفاده از سیم مرغی، کاربردهای مختلف سیم مرغی، سیم مرغی چه کار می کند؟خرید سیم مرغی؟ سخنرانی پایانی

توری مرغی نوعی توری سیمی موجود در بازار است که کاربردهای متنوعی دارد سیم مرغی در موقعیت های مختلفی استفاده می شود و رایج ترین موارد استفاده از آن شامل حصارکشی برای نگهداری از حیوانات و مراقبت از گیاهان است. حال برای اینکه بدانید تورهای مرغ چیست، انواع و کاربرد آن ها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در سال 1844 این محصول توسط آهنگری ایتالیایی به نام چارلز برنارد با کپی برداری از بافتنی ساخته شد. اولین استفاده از توری مرغ به جنگ جهانی دوم در دهه 1980 برمی گردد، زمانی که از آن برای محافظت از رادار در هنگام انفجار استفاده می شد.

توری مرغی چیست و چه انواعی دارد؟

مرغی-توری-و-انواع آن

توری مرغی و انواع آن

توری مرغی توری فلزی است که از سیم بافته می شود. توری های مرغی ضخامت متفاوتی دارند و البته انواع مختلفی دارند. ویژگی اصلی توری مرغ قابلیت استفاده از خواص مفتول یا ورق فلزی است.

توری های مرغی به روش گالوانیزه سرد و گرم تولید و به فروش می رسد. تولید توری مرغی به روش گالوانیزه گرم کیفیت بهتر و ماندگاری بالاتری نسبت به روش گالوانیزه دارد. توری مرغی گالوانیزه گرم در کشور ما تولید می شود. توری سرد راه راه برای پرورش مرغی از چین وارد می شود و این در حالی است که وزن و کیفیت آن نسبت به توری های مشابه ایرانی پایین تر است.

یکی از مهم ترین ویژگی های سیم مرغی گالوانیزه این است که عمر طولانی تری بدون خوردگی و زنگ زدگی دارد و در برابر رطوبت نیز مقاومت بیشتری دارد.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به کیفیت توری مرغی ایرانی نسبت به توری نوع خارجی این محصول اشاره کرد. ظاهر مش مش ریز از سیم گالوانیزه سرد ساخته شده است. اگرچه نسخه ایرانی این محصول از دو سیم گالوانیزه سرد و گرم ساخته شده است که باعث می شود زنگ زدگی و دوام بیشتری داشته باشد.

توری مرغی در اصل نازک ترین و سبک ترین توری سیمی است که به روش گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم تولید می شود. این محصول در موارد مختلفی قابل استفاده است. از ساخت و ساز تا نرده های کوچک لانه حیوانات.

مزایای استفاده از تورهای مرغی

در اینجا به برخی از مهمترین فواید توری مرغی اشاره می کنیم:

حمل و نقل آن به نسبت وزنش آسان است.

قیمت این محصول

قوی و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی

سرعت و سادگی در اجرا

کاربردهای مختلف تورهای مرغی

درخواست-مرغ-دانتل

کار-کودک-مدرسه

بسیاری از مردم این تصور غلط را دارند که سیم مرغ فقط برای حصار کردن لانه حیوانات کوچک یا برای مراقبت از گیاهان استفاده می شود. اما اینطور نیست! سیم مرغی نیز در صنعت ساختمان سازی استفاده می شد که به آن اشاره کردیم:

قابل استفاده در پشت بام: مهمترین کاربرد توری مرغی در ساخت سقف. پشم شیشه برای ایجاد عایق، عایق و خنک کننده در ساختمان ها یا پشت بام ها استفاده می شود. در ضمن برای استحکام پشم شیشه وسیله ای است که پایدار بوده و دچار خوردگی نمی شود; در این مواقع بهترین گزینه استفاده از توری مرغ است.

گچ کاری: هنگام گچ کاری با سیم مرغی، گچ ترک نمی خورد.

ستون: استفاده از توری مرغی به عنوان تکیه گاه باعث افزایش مقاومت و استحکام ستون به دلیل وزن و هزینه کم می شود.

سرامیک حمام

جالب اینجاست که به غیر از توری مرغی سیمی، نوع دیگری از توری مرغ پلاستیکی در بازار وجود دارد که در اندازه ها، وزن ها و ضخامت های مختلف تولید می شود.

توری مرغی چیست

توری مرغی چیست

روش های تولید مرغی چیست؟

ساخت توری مرغی

آهنی-قدیمی توری

دو روش کلی برای تولید سیم مرغی وجود دارد:

حالت خودکار

با این روش سیم داخل دستگاه وارد شده و روکش می شود. در مرحله بعد سیم روکش شده به قسمت نرده می رود.

در مرحله سوم طناب ها به هم تابیده شده و قالبی الماسی شکل (به نام فنر) ایجاد می شود و در نهایت ابتدا و انتهای توری با کلاف متوسط ​​آماده می شود.

با دست

در روش دستی همانطور که از نامش پیداست هیچ ماشینی در کار نیست و فرآیند تولید توسط دو نفر انجام می شود، به این صورت که سیم گالوانیزه دور قالب پیچیده می شود تا به آن حالت بدهد. سپس دو سر نرده توسط فردی با پیچ گوشتی بریده شده و در نهایت توری مرغی آماده شده رول می شود.

نوار مرغی را از کجا می خرید؟

بسیاری از مردم تعجب می کنند که تور مرغ را از کجا تهیه کنیم؟ تورهای مرغ را می توان به روش های مختلفی خریداری کرد. می توانید از شرکت های تجاری معتبر خرید کنید. برای اطمینان از کیفیت محصول بهتر است قبل از خرید به رتبه اعتباری شرکت توجه کنید. اصفهان آهن سالهاست که در زمینه فروش پروفیل استیل فعالیت دارد و یکی از محصولات ارائه شده فروش توری مرغ می باشد.

√ اطلاع از قیمت توری مرغی به جای مراجعه حضوری می توانید از طریق تماس تلفنی با متخصصان اصفهان آهن تماس بگیرید و مشاوره لازم در مورد این محصول را از آنها دریافت کنید.

اخرین حرف

در این مقاله به بررسی توری مرغ و کاربرد آن می پردازیم. با توجه به مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت که انواع توری مرغی استیل (فلزی) و پلاستیکی وجود دارد. همانطور که اشاره کردیم استفاده از این محصول نه تنها به عنوان حصار لانه های کوچک حیوانات و … استفاده می شود، بلکه کاربردهای زیادی در ساختمان سازی مانند تیرک، گچ کاری، ایزوگام و سقف دارد.

سیم مرغیی چیست و چه کاربردی دارد؟ از ساختن تا طراحی لانه حیوانات کوچک

تور مرغی چیست؟

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

تاریخچه توری مرغی چیست و چه انواعی دارد؟ مزایای استفاده از توری مرغی، روش های مختلف استفاده از توری مرغی و مراحل ساخت توری مرغی چگونه است؟ تور برای جوجه ها از کجا بخریم؟ سخنرانی پایانی

توری مرغیی نوعی توری سیمی است که در بازار استفاده می شود و کاربردهای زیادی دارد. توری مرغی در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که از رایج ترین موارد استفاده از آن می توان به لانه حیوانات و حفاظ حصاری اشاره کرد. حال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید تور مرغی چیست، انواع آن چیست و چه کاربردهایی دارد.

تاریخچه توری مرغی

در سال 1844 این محصول توسط آهنگر ایتالیایی به نام چارلز برنارد اختراع شد و جایگزین ماشین های بافندگی شد. اولین استفاده از سیم مرغیی در دهه 1980 بود که برای محافظت از رادارها در هنگام انفجار استفاده می شد.

توری مرغی چیست و چه انواعی دارد؟

توری مرغی توری فلزی است که از سیم بافته می شود. ضخامت توری مرغی متفاوت است و البته انواع مختلفی دارد. ویژگی اصلی توری مرغی قابلیت استفاده از خاصیت مفتولی یا آهنی است.

مفتول مرغیی به روش گالوانیزه سرد و گرم تولید و به بازار عرضه می شود. تولید توری مرغی به روش گالوانیزه گرم دارای کیفیت مناسب و استحکام بالاتری نسبت به روش سرد می باشد. توری مرغی گالوانیزه گرم در کشور ما تولید می شود. این در شرایطی است که توری مرغی گالوانیزه سرد محصولی وارداتی از چین بوده و نسبت به نوع ایرانی خود از وزن و کیفیت کمتری برخوردار است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم سیم مرغیی گالوانیزه گرم، دوام طولانی مدت بدون زنگ زدگی و زنگ زدگی و مقاوم بودن آن در برابر رطوبت است.

از دیگر محصولات می توان گفت که توری مرغی ایرانی بسیار بالاتر از نوع خارجی محصول است. توری بیرونی مرغی از سیم سردی است که در قوطی ها قرار می گیرد. حتی نسخه ایرانی این محصول هم از مفتول گالوانیزه سرد و هم گرم ساخته شده است که آن را ضد زنگ و بادوام می کند.

در اصل، سیم مرغیی نازک ترین و سبک ترین سیم است که به روش های گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم تولید می شود. این محصول در موارد مختلف قابل استفاده است. از ساخت حصار لانه حیوانات کوچک.

مزایای استفاده از شبکه کانال

در زیر مهمترین مزایای توری مرغی آورده شده است:

حمل آسان به دلیل وزن کم

قیمت مناسب برای این محصول

قوی باشید و با فساد مبارزه کنید

نصب سریع و آسان

کاربردهای مختلف توری مرغی

کاربرد توری مرغی

جوجه بخواهید

این یک اشتباه رایج است که توری مرغی فقط برای حصار کردن لانه حیوانات کوچک یا محافظت از محصولات استفاده می شود. اما این طوری نیست! توری آویزان نیز کاربردهای زیر را در صنعت ساختمان دارد:

قابل استفاده در پشت بام: مهمترین کاربرد توری مرغیی ساختن سقف است. پشم شیشه برای عایق صدا، عایق حرارت، خنک کننده در بیرونی یا سقف شیروانی استفاده می شود. حال برای استحکام زجاجیه به وسیله ای نیاز داریم که هم آسیب پذیر باشد و هم آسیب نبیند. در چنین مواقعی بهترین گزینه استفاده از مرغیداری گالوانیزه است.

گچ کاری: هنگام گچ کاری از سیم مرغیی برای جلوگیری از ترک خوردن گچ استفاده کنید.

ستون: استفاده از تورهای مرغی به عنوان ابزار نگهدارنده به دلیل سبکی و هزینه کم باعث افزایش دوام و استحکام ستون می شود.

سرامیک حمام

جالب است بدانید که علاوه بر توری های مرغی از توری سیمی، نوع دیگری از محصول به نام توری های پلاستیکی مرغی در بازار وجود دارد که در اندازه ها، وزن ها و ضخامت های مختلف تولید می شود.

مراحل تولید توری مرغی چگونه است؟

آشپز-مرغی-توری

محصول توری مرغی

دو روش کلی برای تولید توری مرغی وجود دارد:

روش خودکار

در این روش سیم در دستگاه قرار می گیرد و سوراخ می شود. در مرحله بعد سیم غلاف شده وارد قسمت آتش می شود.

در مرحله سوم طناب ها به هم می پیچند و قالبی الماسی شکل (به نام فنر) می شود و در نهایت ابتدا و انتهای توری توسط دستگاه اتوماتیک بسته می شود.

به صورت دستی

در روش دستی، همانطور که از نام آن پیداست، هیچ ماشینی در کار نیست، اما فرآیند ساخت توسط دو نفر انجام می شود، به این ترتیب سیم چرخانده شده به دور قالب بسته می شود تا شکل بگیرد. سپس دو سر نرده را با چرخان می بندند و در نهایت از تور مرغی آماده شده یک دسته درست می کنند.

توری مرغی را از کجا بخریم؟

سوالی که بسیاری از مردم دارند این است که تور مرغی را از کجا تهیه کنیم؟ روش های مختلفی برای خرید توری مرغی وجود دارد. می توانید از شرکت های تجاری معتبر خرید کنید. برای اطمینان از کیفیت محصول، بهتر است قبل از خرید، اعتبار شرکت را بررسی کنید. شرکت اصفهان آهن سال هاست که در زمینه فروش تقسیم بندی فولاد فعالیت می کند و یکی از محصولاتی که ارائه می دهد فروش سیم مرغی می باشد.

برای اطلاع از قیمت طبل مرغی به جای مراجعه حضوری می توانید با کارشناس اصفهان آخان تماس گرفته و مشاوره لازم را از کارشناسان در مورد این محصول دریافت نمایید.

آخرین کلمه

در این مقاله نگاهی به تور مرغی و کاربرد آن انداخته ایم. با توجه به مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت که انواع توری مرغی از فولاد (فلز) و پلاستیک وجود دارد. همانطور که گفته شد استفاده از این محصول نه تنها به عنوان نرده برای لانه حیوانات کوچک و … استفاده می شود، بلکه کاربردهای زیادی در ساختمان سازی دارد که از جمله آنها می توان به ستون، گچ، ایزوگام و سقف اشاره کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *