دسته‌بندی نشده

تولیدکننده ورق روغنیی در ایران + مشخصات ورق های تولیدی

ورق گرم چیست انواع ورق های گرم

محصولات ساخته شده از ورق آهن

تولید کنندگان ورق روغنی در ایران

یکی از اصلی ترین محصولات مورد نیاز بازار مصرف داخلی و دارای موقعیت مناسب برای صادرات، آهن راه راه است که با فرآیند نورد سرد تولید می شود. این نوع صفحات در صورت نیاز با روغنی محافظ عرضه می شوند و به همین دلیل به صفحات روغنی نیز معروف هستند. صفحه سرد یا ورق روغنیی کاربردهای زیادی در صنعت زیرساخت دارد. بنابراین، بسیار مهم است که سازنده روغنی داخلی یا ورق سرد را بیابید. در این مقاله از دایره المعارف ملل آهن به معرفی کارخانه های تولید ورق روغنی در ایران به همراه مشخصات ورق های تولید شده می پردازیم و در نهایت به تولید کنندگان می پردازیم که این صفحه در دنیا برترین است. اگر می خواهید برترین تولیدکنندگان ورق روغنی در ایران را بشناسید، مقاله دانشنامه آسیاب آهن را دنبال کنید.

1. در مورد روغنی چه می دانید؟

2 معتبرترین کارخانه های روغنی کشی در ایران

3 کارخانه بزرگ تولید قرص روغنیی در جهان

4 قیمت تیغه روغنیی

از فویل روغنیی چه می دانید؟

همچنین به عنوان نورد سرد شناخته می شود ورق روغنیی با نورد سرد تولید می شود و پس از تولید برای جلوگیری از زنگ زدگی روغنی کاری می شود. ورق روغنیی یا ورق سرد برای کارهایی استفاده می شود که ظاهر آن مهم است. این نوع کاغذ ماده اولیه بسیاری از محصولات صنعتی مانند لوازم خانگی، خودرو، تجهیزات اداری، ظروف و غیره است. برای اطلاعات بیشتر در مورد روغنی ها، فواید، کاربردها و انواع، مقاله زیر را بخوانید.

فویل روغنی چیست؟

خوب است بدانید که در صنعت فولاد تمامی ورق ها به روش نورد گرم یا سرد تولید می شوند. ورق های تولید شده توسط نورد گرم را ورق سیاه نیز می گویند. ورق سیاه و ورق سرد مبنای تولید سایر ورق های فولادی است. اگر با ورق گرم یا ورق سیاه آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

مشاوره تخصصی در مورد ملل آهنین: مطالعه مقدماتی ورق سیاه

ورق سیاه چیست؟

معتبرترین کارخانه تولید کننده ورق روغنیی در ایران

ورق روغنیی همانطور که گفتم یک محصول مهم فولادی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. این در حالی است که کارخانه های زیادی در کشور در زمینه تولید فویل نفت وجود ندارد.

تنها چند کارخانه خاص برای تولید برگ روغنی در ایران فعال هستند. عمده ترین تولیدکنندگان برگ روغنی در ایران 3 کارخانه زیر هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

1- کارخانه ذوب آهن مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین مرکز تولید فولاد ایران است که در سال 1377 افتتاح و در اوایل سال 1378 به بهره برداری رسید. کارخانه فولاد مبارکه واقع در اصفهان یکی از بزرگترین و بهترین کارخانه های تولید برگ روغنیی در ایران است. این کارخانه همچنین بزرگترین تولیدکننده فولاد ایران و بزرگترین واحد صنعتی خصوصی کشور است. این شرکت در استان اصفهان و جنوب غربی شهرستان مبارکه واقع شده است. محصولات کارخانه فولاد مبارکه انواع شمش و ورق فولادی می باشد. صفحات تولید شده در این کارخانه به صورت زیر قابل نمایش هستند:

رول ها و ورق های نورد گرم

رول و ورق سرد

محصولات تحت پوشش شامل انواع قلع اندود، گالوانیزه و رنگی می باشد

کلاف ها یا ورق هایی که به صورت ورق سرد یا ورق فولاد مبارکه روغنیی به فروش می رسند دارای ضخامت 0.35 تا 3 میلی متر می باشند. در خط برش به درخواست مشتری رول ها بررسی و برش جانبی و عرضی ورق ها انجام می شود.

ورق مای کارخانه مبارکه کارفه

استانداردهای مورد استفاده فولاد مبارکه برای تولید ورق سرد شامل استانداردهای DIN، JIS، MSC-STD، BS، EN، B53 و SAE می باشد.

بر اساس اطلاعات سایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان، جدول زیر عرض ورق های فولاد مبارکه و همچنین حداقل و حداکثر وزن را نشان می دهد.

کمترین و بیشترین وزن ورق سرد در کلاف – کارخانه فولاد مبارکه

عرض سنگین، دو برش

۶۰۰ – ۰ ۴ – ۱۱.۵ ۳.۵ – ۵.۶ ۲.۳ – ۴.۸

۶۹۱ – ۷۹۰ ۴.۶ – ۱۲.۸ ۴ – ۶.۵ ۲.

۷۹۱ – ۸۹۰ ۵,۳ – ۱۴,۵ ۴,۶ – ۴,۶ ۳ – ۸,۶ |

৮৯১ – ৯৯০ ৫.৯ – ১৬ ৫.১ – ৮ ৩.৩ – ৬.১

991 – 10900 6.6 – 17.5 5.6 – 8.7 3.5 – 6.3

۱۹۱ – ۱۱۹۰ ۷.۳ – ۱۹ ۶.۲ – ۹.۶ ۳.۶ – ۶.۴

11124– 11244 355– 221.40.201–111.200

۱۲۹۱ – ۱۳۹۰ ۸.۶ – ۲۲.۴ ۷.۲ – ۱۱.۲ ۴.۳ – ۷.۴

14.1 – 4.14 – 4.14 – 4.13.

۱۵۳۱ – ۱۶۲۰ ۱۴ – ۲۵ ۸.۸ – ۱۳۵.۹ – ۹.۱

طی چند سال گذشته عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان در زمینه تولید انواع ورق فولادی بسیار چشمگیر بوده است. جالب اینجاست که این کارخانه سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال داشته و اکنون بیش از 20000 نفر مشغول به کار هستند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان یک کارخانه عالی تولید کننده صفحات روغنیی برای مصارف مختلف و پیشرو در این زمینه می باشد به همین دلیل قیمت ورق روغنیی این کارخانه کمی بالاتر از سایر کارخانه های روغنی کاری می باشد. ورق در ایران.. برای مشاهده و مقایسه قیمت ها می توانید قیمت ذوب آهن مبارک اصفهان را در سایت آسیاب آهن مشاهده و بررسی کنید.

مشاهده قیمت و خرید ورق فولادی روکش روغنیی مبارکه اصفهان

انواع فلز؛ پخش آنلاین و حضوری انواع ورق روغنیی

قیمت ورق روغنیی فولاد مبارکه

۲- کارخانه فولاد غرب آسیا

یکی دیگر از شرکت های مهم تولید ورق روغنیی در ایران، کارخانه فولاد غرب آسیا است. کارخانه فولاد غرب آسیا در سال 1382 در دیلیجان استان مرکزی تاسیس شد. این شرکت برای اجرای پروژه نورد سرد با ظرفیت 550000 تن در سال با ضخامت نهایی 0.18 تا 3 میلی متر، عرض 600 تا 1700 میلی متر و وزن هر کلاف از 6 تا 30 تن مأموریت یافت. استانداردهای بین المللی

ورق نفت آسیاب فولاد غرب آسیا

جالب است بدانید که کارخانه فولاد غرب آسیا با تکیه بر تجربه مدیران عالی فولاد مبارکه تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد و به تولید و عرضه محصولات فولادی با کیفیت بالا به بازار ایران می پردازد.

بر اساس آمار ارائه شده، سالانه نیاز کشور به 1.5 میلیون نفر می باشد. تن برگ روغنی و همانطور که اشاره کردیم کارخانه فولاد غرب آسیا 550 هزار تن از کل نیاز کشور را تولید می کند. بیشتر تولیدات این کارخانه در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، پوشش های ساختمانی، تولید ورق رنگی، ورق گالوانیزه، تولید کنسرو و … استفاده می شود.

استانداردهای مورد استفاده برای تولید لایه نفتی در کارخانه فولاد غرب آسیا، استانداردهای بین المللی DIN، JIS، SAE/AISI، ASTM، EN و BS و همچنین استاندارد ملی ایران ISIRI به شماره 5723 می باشد.

جدول اندازه و وزن ورق سرد کارخانه فولاد غرب آسیا را در زیر مشاهده می کنید.

مشخصات ابعادی هد کلاف و محصولات کاملا سفت – کارخانه فولاد غرب آسیا

ضخامت ورق از 0.18 تا 3 میلی متر

عرض ورق از 650 تا 1700 میلی متر است

قطر داخلی کویل 610 میلی متر است

وزنی کت به 25 تن

نوع بسته بندی با توجه به درخواست مشتریان ساده، جعبه کاغذی یا جعبه فلزی است

ویژگی های وزن صفحه سرد کارخانه آهن آسیای غربی

plaatbreedte (mm) rolbreedte (mm)

حداکثر حداقل حداکثر حداقل

۶۹۹ ۶۵۰ ۱۲ ۲

79 700 13.5 2.2

۸۹۸۰۰ ۱۵ ۲.

۹۹۹ ۹۰۰ ۱۷ ۲. ۸

1666 166 6

۱۱۹۹ ۱۱۰۰ ۲۰.۵ ۳.۷

۱۲۹ ۱۲۰۰ ۲۲ ۵ ۴

૧૪૯૯ ૧૪૦૦ ૨૬.૪.૭

1599 1500 27,5 5

250 000 000 000 000 000 000 000 000 000 یورو

3- بازداشت کارخانه فولاد صنایع فولاد الماس

کارخانه فولاد هفت الماس در سال 1375 تاسیس شد و در 20 کیلومتری تهران در بزرگراه قزوین قرار دارد. هدف اصلی از تاسیس این کارخانه تولید انواع ورق های نورد سرد، ورق های فولادی ضد زنگ و سایر پروفیل های فولادی می باشد.

ورق روغنی کارخانه صنایع فولاد هفت الماس

محصولات صنایع فولاد هفت الماس طبق استاندارد EN 10130-2006 و سایر استانداردهای بین المللی تولید می شوند. لازم است بدانید در کارخانه صنایع فولاد هفت الماس انواع ورق روغنیی به صورت کلاف، کلاف و ورق تخت با مشخصات مکانیکی و خارجی متفاوت تولید و روانه بازار ایران می شود. از مشخصات فنی ورق های روغنیی تولیدی در صنایع فولاد هفت الماس می توان به عرض ورق روغنیی 720-1280 میلی متر اشاره کرد. ضخامت ورق های روغنیی حدود 0.18 تا 2.5 میلی متر است.

در جدول زیر مشخصات ورق روغنی کارخانه هفت الماس را مشاهده می کنید.

مشخصات فنی کاغذ سرد (روغنی) – کارخانه هفت الماس

روش تولید نورد سرد

ضخامت نهایی 0.13 تا 2 است

قطر لبه، قطر داخلی 610 میلی متر، قطر خارجی 900-2100 میلی متر

وزن کویل تا 25 تن

عرض از 650 تا 1250 برگ

طول ورق 4000 میلی متر

استانداردهای DIN 1623 – JIS G 3141 – EN 10131 – EN 10130 – SAE1006 ens SAE 1012 – ISIR

رول سرد کم ضخامت از کارخانه فولاد الماس هفت

کارخانه هفت الماس علاوه بر تولید ورق سرد و یا ورق روغنیی، ورق مشکی را نیز تولید می کند.

ورق سیاه یا TMBP به صورت ورق سرد و ضخامت نازک در بازار موجود است. ورق های صفحه سیاه به عنوان کاغذ پایه برای محصولات قلع پوشش داده شده و اخیراً به عنوان محصولات TFS برای کاربردهای رنگی استفاده می شود. محصولات TMBP بسته به مواد مورد نیاز مشتری و فرآیند ساخت آن به دو نوع “یک بار نورد” و “دوبار نورد” تقسیم می شوند. ورق مشکی هفت الماس بر اساس استانداردهای JIS 3303 تولید می شود. در جدول زیر جزئیات محصولات Black Hole این شرکت را مشاهده می کنید.

تولیدکننده ورق روغنیی در ایران

تولیدکننده ورق روغنیی در ایران

مشخصات محصولات تولیدی ورق سیاه (نورد سرد) – کارخانه هفت الماس

روش تولید نورد سرد

ضخامت 0.13 تا 0.6 میلی متر

عرض رول از 30 تا 1250 میلی متر

طول رول کویل – برش به طول

Tz، Tch، T5، DR8، ARYA، DR10

استاندارد EN 10202 – JIS G 3303 – ASTM A650 – ASTM A625

بزرگترین کارخانه تولید روغنی زیتون در جهان

پس از آشنایی با صنعت اصلی تولید نفت در ایران، آشنایی با بهترین تولیدکنندگان فولاد و فرآورده های نفتی جهان رایگان نیست. در ادامه به معرفی پنج تامین کننده برتر فلزات در جهان می پردازیم.

1. گروه چین B Aowu

China Baowu Steel Group Corp، معروف به Baowu، بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان است. این شرکت بزرگترین تولید کننده فولاد جهان و تولید کننده پیشرو در ورق های فولادی، نوارهای فولادی، فولاد نورد گرم، فولاد نورد سرد، میله های فولادی و غیره است. سازنده. تولید سالانه فولاد خام این شرکت حدود 131 میلیون تن است.

2. شرکت ArcelorMittal

سال 2021 سال خوبی برای ArcelorMittal بود. درآمد این شرکت تقریباً 76.5 میلیارد دلار بود که از 53.27 میلیون دلار در سال 2020 بیشتر بود. این شرکت با 158000 کارمند تا سال 2021 یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد است. سال گذشته آرسلور میتال 69.1 میلیون تن فولاد خام و 50.9 میلیون تن آهن تولید کرد.

3- مشارکت پوسکو

این شرکت از نظر تولید فولاد در رتبه سوم جهان قرار دارد. تولید کننده فولاد کره جنوبی آهن و فولاد پوهانگ با نام POSCO شناخته می شود. پوسکو در سال گذشته 7.62 میلیارد دلار سود عملیاتی داشت. علاوه بر این، این شرکت در سال 2021 38.26 میلیون تن فولاد خام تولید کرد و فروش نهایی فولاد این شرکت 3 درصد افزایش یافت.

4- گروه HBIS

این شرکت در سال 2020 در رتبه 3 جهان قرار گرفت، اما اکنون به رتبه چهارم در صنعت فولاد جهانی رسیده است. گروه HBIS برای محصولات فلزی رقابتی خود از جمله ورق سنگین، نورد گرم، سیم، سیم پیچ گالوانیزه و غیر آهنی و غیره شناخته شده است. در سال 2021، درآمد HBIS 58٪ رشد کرد در حالی که درآمد آن 38٪ رشد کرد.

5-نیپون استیل شرکت

نیپون استیل با بیش از 106000 کارمند و ظرفیت تولید جهانی بیش از 85 میلیون تن محصولات فلزی در سال، یک بازیگر مهم در صنعت فولاد جهانی است. این شرکت در زمینه های مختلف از جمله فولادسازی، مهندسی و ساخت و ساز، شهرسازی و … فعالیت دارد. محصولات نیپون استیل شامل ورق و کلاف نورد سرد و گرم، ورق گالوانیزه، لوله و لوله، میلگرد و فولاد با مقاومت بالا می باشد.

قیمت چک نفت

قیمت ورق‌های نفتی مانند سایر قیمت‌های ورق‌های فولادی تحت تأثیر قیمت فولاد قرار می‌گیرد، اما نسبت به سایر ورق‌ها نوسانات کمتری دارد. علاوه بر اندازه و عیار ورق، عوامل موثر بر قیمت ورق نفت شامل قیمت جهانی سنگ آهن، هزینه های تولید و هزینه حمل و نقل است. همچنین قیمت ورق روغنیی کارخانه ای نیز در تصمیم گیری نهایی خریدار بسیار حائز اهمیت است چرا که قیمت ورق روغنیی کارخانه های مختلف با یکدیگر تفاوت اندکی دارد. در لینک زیر می توانید قیمت روز کاغذ روغنیی و همچنین تغییرات قیمت در چند روز اخیر را مشاهده کنید.

قیمت روز ورق روغنیی

راه حل

ورق های روغنیی مانند سایر محصولات فولادی از نظر اندازه، وزن و ضخامت در انواع مختلفی تولید می شوند، بنابراین در انتخاب محصول باید همه این موارد را در نظر گرفت. در حال حاضر تنها 3 کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، فولاد غرب آسیا و فولاد هفت الماس در حال تولید ورق روغنیی در ایران هستند.

هر کدام از این کارخانه ها بخشی از نیاز بازار ایران به لایه های نفتی را تامین می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، این محصول به همراه تولید لایه های روغنیی داخلی از کشورهای دیگر وارد می شود.

سوالات متداول

مهمترین کارخانه های تولید ورق روغنیی در ایران کدامند؟

فولاد مبارکه اصفهان، فولاد غرب آسیا و صنایع فولاد هفت الماس در حال حاضر تنها کارخانه های تولید کننده ورق روغنیی در ایران هستند.

با توجه به تولید ورق روغنیی در کارخانه های فولاد کشور، آیا نیاز به واردات ورق روغنیی مرتفع شده است؟

خیر، با توجه به کل تولید فیلم روغنیی در کشور، همچنان نیاز به واردات فیلم روغنی از خارج از کشور وجود دارد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *