دسته‌بندی نشده

جامع ترین راهنمای خرید ورق استیل

جامع ترین راهنمای خرید ورق استیل

برای خرید ورق استنلس استیل باید از آلیاژها، موارد استفاده آنها، برند ورق، وزن پایه توری و توری و هزینه آن مطلع شوید. به همین دلیل در این راهنمای خرید ورق استیلی تمامی نکات مهم برای خرید این نوع ورق را ارائه کرده ایم تا بتوانید همچنان دانش کاملی از تکنولوژی و مهندسی داشته باشید.

نسخه صوتی مقاله در راهنمای خرید ورق استیل

1 ورق استیل ضد زنگ چیست؟

2 نکته قبل از خرید ورق استیل

3 نکته هنگام خرید ورق استیل

4 نکته بعد از خرید ورق استیل

ورق استیل ضد زنگ چیست؟

ورق استیل ضد زنگ که ورق استیل نیز نامیده می شود، ورقی است که عناصر اصلی آن آهن، کروم و نیکل است. بنابراین حداقل درصد جرمی کروم باید 10.5 درصد و حداکثر درصد جرمی کربن باید 1.2 درصد باشد. ترکیبات آهن، کروم و نیکل به طور کلی به عنوان “فولاد ضد زنگ” نیز شناخته می شوند. ورق های استیل ضد زنگ به دلیل مقاومت در برابر خوردگی بسیار محبوب هستند. هر چه محتوای کروم بیشتر باشد، مقاومت در برابر خوردگی بالاتر است. به طور کلی، تنوع آلیاژهای ورق استیل منجر به عملکرد متفاوت آنها در صنایع مختلف می شود. بنابراین انواع ورق های استیل در صنایع مختلفی مانند پالایشگاه ها، قطعات هواپیما، صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. در مقاله زیر می توانید با ورق استیل و خواص آن بیشتر آشنا شوید.

# باید خواند شود

آهن ملت ها

نکته تخصصی میلز آهن: در این مقاله در مورد انواع ورق های استنلس استیل و خواص آن ها بررسی کنید

ورق استیل چیست؟

نکات قبل از خرید ورق استیل

اولین نکته ای که در خرید ورق استیل باید به آن توجه کرد این است که بیش از 90 درصد ورق های استنلس استیل موجود در بازار وارداتی است. اما توصیه می کنیم قبل از دانستن نکات خاص خرید ورق، راهنمای خرید ورق که برای تمام ورق ها تهیه شده است را مطالعه کنید. در این راهنمای خرید، نکات مشترکی وجود دارد که باید قبل، حین و بعد از خرید تمام صفحات بدانید تا دید کاملی از تهیه این قطعه استیل به شما ارائه دهد.

استیل خارجی

مشاوره تخصصی میلز آهن: راهنمای خرید کتاب در بازار ایران

راهنمای خرید کاغذ

نکاتی که قبل از خرید ورق استیل باید بدانید از جمله نوع، آلیاژ، کاربرد و قیمت فولاد. در راهنمای خرید تیغه استیل زیر تمامی این پارامترها را ارائه خواهیم داد که به شما در خریدی مطمئن و حرفه ای کمک می کند.

مشاوره قبل از خرید ورق استیلی

1-ورق را بشناسید

به طور کلی ورق های استیل از آلیاژهای مختلفی ساخته می شوند و ضخامت های مختلف آنها نیز کاربردهای متفاوتی دارد. از دسته بندی های اصلی ورق های استیل بر پایه آلیاژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

200 قلع: عناصر اصلی این نوع قلع کروم، منگنز و نیکل است.

ورق استیل سری 300: رایج ترین فولاد موجود در بازار سری 300 است و خواص اصلی آن غیر مغناطیسی بودن، جوش پذیری، انعطاف پذیری و محافظت در برابر زنگ زدگی است. ورق های 304 و 316 نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق های استیل سری 400: ورق های گرید 410، 420 و 430 در این دسته قرار می گیرند و خاصیت مغناطیسی و جوشکاری بالایی دارند.

ورق استیل سری 500: این صفحات استیل به دلیل استفاده از کروم در آلیاژ خود مقاومت حرارتی بالایی دارند.

ورق استیل سری 600: با توجه به آلیاژهای به کار رفته در آنها دسته بندی های مختلفی دارند.

2- قبل از خرید، کاربرد ورق استیل را مشخص کنید

کاربرد ورق استیل

یکی دیگر از نکات مهمی که قبل از خرید ورق استیلی باید بدانید، تعیین کاربرد آن است. با این کار می توانید به راحتی آلیاژ ورق استیلی و ویژگی های مورد نظر خود را انتخاب کنید. به طور کلی ورق های استیلی بر اساس کاربرد به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

صنعت ورق استیل

ورق های استیل صنعتی در سایزهای 1.25*1.5 – 2.5*1.5 و 6*3 موجود و به فروش می رسد که از آلیاژهای پرکاربرد آن می توان به آلیاژهای 304 و 316 و 317 اشاره کرد.

ورق استیل تزئینی

این طیف از ورق های استیل عمدتاً برای مصارف تزئینی مانند رنگ آمیزی نما، ساخت وسایل تزئینی و ظروف آشپزخانه استفاده می شود. به عنوان مثال ورق های استیل 201، 304 و 430 برای اکثر نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. به غیر از آلیاژ، انواع ورق های استیل تزئینی را می توان به ورق های براق، بافت دار، رنگی و طرح دار تقسیم کرد که هر دو به صورت پارچه ای موجود هستند. و شکل درونی

نکته مهم: همانطور که گفتیم ورق های استیل وارداتی هستند. برخی از صفحات استیل وارداتی به عنوان مواد از کشور هدف (مانند چین یا تایوان) وارد می شوند. منظور از متریال در ورق های تزئینی، رنگ یا الگوی مربوطه است. به این معنی که ورق استیل به صورت رنگی (طلا یا نقره ای) یا خراشیده از کشور سازنده وارد می شود. توجه به این نکته هم برای خریدار و هم برای فروشنده مهم است; زیرا ورق های رنگ شده در زمین از نظر کیفیت با ورق های پارچه ای متفاوت است. مثلاً ورق رنگ داخلی بیشتر مات و ورق رنگی براق تر است.

3- ابعاد ورق های استیلی و نحوه تامین آنها را بدانید.

ابعاد ورق استیل و حالت تغذیه

ورق های استیل بسته به ضخامتی که از آن ساخته می شوند دو نوع رول و ورق هستند. ورق های استیل به صورت رول با عرض 1، 1.22، 1.25، 1.5 و 2 متر عرضه می شود. وزن بسته به ضخامت کاغذ از 2.5 تا 10 تن متغیر است.

ورق های استیلی به صورت پارچه (برش در کارخانه) و یا ورق برش در صنایع خانگی نیز موجود است. متداول ترین ابعاد فولاد به شرح زیر است:

ابعاد استاندارد فولاد (ورق) 1.22 * 2.44 2 * 1 1.25 * 2.5 1.5 * 3 1.5 * 6 2 * 6

سپس جهت سهولت در دسترسی مشتریان عزیز به بررسی ابعاد ورق های استیل پرکاربرد در بازار ایران می پردازیم.

رایج ترین آلیاژهای ورق استیل (آلیاژهای 301، 304، 316) در کلاف هایی با ضخامت های 0.05 تا 1 میلی متر و عرض های 20، 30 و 40 سانتی متر در دسترس هستند.

آلیاژ 420 به صورت پارچه ورق در سایزهای 2*1 و 1.25*2.5 با ضخامت 1.5 الی 4 میلی متر در بازار ایران به طور عمده موجود می باشد که عمدتاً در چین، هند و تایوان خریداری می شود.

430 ورق جوش داده شده 0.5-15 میلی متر ضخامت دارند.

آلیاژ 321 در ضخامت های 0.5-60 میلی متر در بازار ایران موجود است.

آلیاژهای 309S، 310S و 4841 در ضخامت های 0.8 تا 70 میلی متر، ورق و کلاف با ضخامت های 0.8 تا 10 میلی متر موجود است که بیشتر از کشورهای هند، آفریقای جنوبی، اسپانیا و فنلاند وارد می شود. به صورت ورق هایی با ضخامت کمتر از 1 میلی متر و ضخامت کیلویی بیشتر به فروش می رسند.

4- انواع ورق های استیل چگونه طبقه بندی می شوند؟

علاوه بر اطلاعاتی که تاکنون دریافت کرده ایم، دانستن سفارش استیل از نظر ظاهر و کشور تحویل، برای دریافت اطلاعات کامل برای خرید این قطعه استیلی حائز اهمیت است.

4-1- انواع ورق استیل بر حسب ظاهر

انواع ورق استیل با توجه به ظاهر

فولاد ضد زنگ (از جمله ورق های استیل ضد زنگ) برای پروژه هایی با ارزش زیبایی شناختی بالا (مانند صنعت خودرو، لوازم آشپزخانه، ساخت و ساز و غیره) استفاده می شود. ورق های استیل ضد زنگ بر اساس شکل ظاهری به انواع زیر تقسیم می شوند:

ورق استیل روشن

ورق استیل خراشیده

صفحه استیلی رنگی

ورق استیل مات

ورق های روشن و درخشان معمولا از آلیاژهای 201، 430 و 304 ساخته می شوند و در دو ورق (پارچه ای و برش خورده) به صورت رول و ضخامت های 0.3 تا 2 میلی متر به فروش می رسند. اندازه ورق آنها به صورت ورق های 1.22 * 2.44-1.25 * 2.5 متر و رول های آنها 1-1.22-1.25 متر عرض دارد. .

ورق های رنگی و طرح دار عمدتاً از آلیاژهای 201، 430 و 304 و ورق های صیقلی و بافت دار تولید می شوند، اما انواع ضخیم تر با ضخامت 0.5 تا 1.5 میلی متر وارد می شود و اندازه استاندارد آنها نیز می باشد. 1.22 x 2.44 متر است.

2-4- انواع ورق استیل بر اساس کشور سازنده

انواع ورق های استیل بسته به کشور سازنده

حدود 5 درصد از ورق های استیل موجود در بازار متعلق به کارخانه فولاد آلیاژی یزد به صورت نوارهای استیل ضد زنگ با ضخامت 60-5 میلی متر بوده و در داخل کشور تولید می شود. سایر ورق های استیل موجود در بازار داخلی عمدتاً از کشورهای اروپایی یا چین وارد می شوند. این در زیر معرفی شده است.

فولاد اروپا

این گونه ورق های استیل دارای درصد بالایی از عناصر کروم و نیکل بوده و از این رو دارای کیفیت بالا و استاندارد بین المللی می باشند. ورق های استیل اروپایی نیز انواع مختلفی دارند.

جامع ترین راهنمای خرید ورق استیل

جامع ترین راهنمای خرید ورق استیل

ورق استیل چینی

این نوع ورق استیل دارای میزان کروم و نیکل کمتری نسبت به ورق اروپایی است و تحمل ضخامت آنها تنگ تر است.

همچنین لازم است بدانید که یکی از بزرگترین کارخانه های فولاد ضد زنگ در جهان، کارخانه اوتوکومپو است که ظرفیت تولید 2.4 میلیون تن در سال دارد و در هر قاره (از جمله چین، آلمان، مکزیک، آمریکا، انگلستان) واقع شده است. ) . در سوئد) واحدهای تولیدی ایجاد کردند. مقر آن نیز در اسپو فنلاند است.

5- وزن ورق را در نظر بگیرید

با توجه به وزن فولاد

وزن ورق استیل مانند سایر قطعات استیل یکی از پارامترهای مهم در راهنمای خرید ورق استیل محسوب می شود. زیرا مستقیماً بر قیمت محصول تأثیر می گذارد. برای بدست آوردن وزن این نوع ورق ابتدا باید با اصطلاح توری آشنا شوید. وزن خالص به وزن ورق استیل اطلاق می شود که توسط سازنده در کارخانه اندازه گیری می شود. در این راستا منظور از وزن خالص ورق، وزن ورق بدون پوشش و پوست است، در حالی که وزن ناخالص ورق، وزن کل ورق و روکش آن است. هر دو مقدار در بسته بندی صفحه یافت می شوند.

با استفاده از وزن خالص ورق و تقسیم آن بر تعداد ورق های بسته بندی به راحتی می توانید وزن ورق استیل را پیدا کنید.

6- چگونه از قیمت ورق استیل مطلع شویم؟

قیمت ورق استیل

ابعاد، نوع فروش و ضخامت از عوامل اصلی در تعیین قیمت فولاد ضد زنگ می باشد. عواملی مانند قیمت جهانی نیکل و دلار نیز بر قیمت نهایی این نوع ورق تاثیر بسزایی دارد. توجه به نوع فروش هر شمش نیز ضروری است. زیرا برخی از شمش های ورق استیل فقط به صورت ورق به فروش می رسند و قیمت آنها نیز به صورت ورق منتشر می شود. بنابراین در هنگام خرید این نوع ورق استیل به تناژ محصول توجهی نخواهد شد. در عین حال برخی از شمش ها به دو صورت ورق و رول به فروش می رسد و با توجه به وزن محصول قیمت گذاری می شود.

نکته: فروش و اعلام قیمت از نظر ورق بیشتر در مورد ورق های تزئینی انجام می شود.

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ورق استیل، برند و کشور سازنده آن است. سایر عوامل مهم شامل حجم خرید و اندازه های درخواستی است. هرچه حجم خرید بیشتر باشد، قیمت پایه کمتری دریافت خواهید کرد و حتی اگر اندازه های درخواستی با اندازه های معمولی مطابقت داشته باشند، قیمت برای اندازه های سفارشی کمتر خواهد بود.

علاوه بر موارد فوق، قیمت فولاد را می توان به شرح زیر مقایسه کرد:

ورق های استیل گرید 304 و 316 پرمصرف ترین و پرفروش ترین ورق های استیل هستند و قیمت مناسب تری نسبت به سایر آلیاژها دارند.

از نظر ظاهری می توان گفت که ورق استیل براق معمولاً گرانتر از مات است. علاوه بر این، ورق استیل خراشیده معمولاً قیمت بالاتری نسبت به بلنک دارد.

با توجه به نوسانات قیمت دلار و نیکل در سال های اخیر، قیمت محصولات استیل ضد زنگ از جمله ورق استیل همواره در نوسان است. به همین دلیل توصیه می کنیم برای مشاهده قیمت روزانه ورق استیل و مقایسه قیمت به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ها را چک کنید و ورق بخرید

ملت آهنین؟ پخش آنلاین و حضوری انواع ورق استیل

قیمت روز فولاد ضد زنگ

نکات خرید ورق استیل

اکنون که با پارامترهای قبل از خرید ورق استیلی آشنا شدید، آماده خرید این محصول و شناخت حرفه ای آن هستید. مرحله بعدی اطلاع رسانی کامل و کافی به فروشنده این محصول و تایید اصالت کالا می باشد.

نکاتی برای خرید ورق استیل

1- اطلاعاتی که خریدار باید به فروشنده اطلاع دهد

اطلاعاتی که هنگام خرید ورق استیل باید به فروشنده بگویید شامل موارد زیر است:

تعیین نرخ صفحه: بسته به نرخ صفحه، استفاده و قیمت پایه تایید شده آن نیز متفاوت است. به عنوان مثال، گرید 304 پرکاربرد که در برابر آب و رطوبت مقاوم است، در بازار بیشتر موجود است و می توان آن را سریعتر تهیه کرد. ورق استیل 316 یکی از گریدهای پرکاربرد است که علاوه بر مقاومت در برابر آب و رطوبت در برابر اسید نیز مقاوم است.

نوع ورق را مشخص کنید: علاوه بر مشخص کردن نوع ورق براق، براق یا رنگی، باید به فروشنده بگویید که آیا روکش شده است یا نه و اینکه ورق پارچه ای است (در صورت وجود). مثلاً ملحفه یا ملحفه رنگی قیمت بالاتری نسبت به همان ملحفه ای دارد که در داخل کشور سرویس شده است. و یا ورق اندود داخلی در 3 کیفیت مختلف نسبت به ورق روکش فابریک عرضه می شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارند.

اعلام ابعاد جدول: اگر ابعاد معمولی ورق استیل را بخواهید، قیمت آنها در مراکز فروش مختلف مشابه است. اما برای خرید ورق استیل در ابعاد غیر استاندارد (مثلاً 1.5*3) قیمت پایه آن بالاتر خواهد بود زیرا موجودی کمتری از این ابعاد وجود دارد.

ابعاد کلی ورق استیلی در قسمت ابعاد و شرایط تامین ورق استیلی آورده شده است.

نکاتی برای خرید ورق استیل در اندازه های خاص

اگر بتوان ابعاد مورد نظر را از ورق های اندازه استاندارد برش داد، خرید آسان تر می شود. زیرا می توانید اندازه گیری های مورد نیاز خود را از شرکت های تجاری که خدمات برش را نیز ارائه می دهند، دریافت کنید. در این صورت شرکت مورد نظر با توجه به موجودی خود و کمترین ضایعات کاغذ، اندازه گیری ها و تعداد کاغذهای مورد نیاز شما را تهیه می کند.

اما اگر ابعاد سفارشی شما بزرگتر از کاغذ موجود است باید با برش یک ورق آن را درست کنید. اگر به تعداد کمی نیاز دارید، قطعاً در مدت زمان طولانی محموله خود را دریافت خواهید کرد. زیرا تعداد سفارشات کمتری باید به تعداد لازم برسد تا رول کاهش یابد.

2- چگونه از اصالت ورق استیل مطمئن شویم؟

همانطور که گفتیم ورق استیل یکی از محصولات وارداتی استیل است و شرکت های بازرگانی زیادی در کشور این محصول را به بازار عرضه می کنند. با توجه به تنوع واردات و تحویل این محصول، لازم است در هنگام خرید ورق استیل و قبل از خرید نهایی از اصالت آن اطمینان حاصل شود.

یکی از راه های اطمینان از صحت و کیفیت ورق، نمونه برداری از ورق و بررسی خواص و کیفیت آن است. هنگامی که اعتماد به نفس به دست آوردید، می توانید به خرید ادامه دهید. اما این روش معایبی نیز دارد. تهیه ورق های نمونه در ورقه های نازک (به عنوان مثال ضخامت 0.2، 0.4 یا 0.5 میلی متر) در حین حمل و نقل تا زمان تحویل تحت تأثیر نقص و آسیب قرار می گیرد.

راه دیگر برای بررسی اصالت محصولات استیل مراجعه به بار است. این ارزان، قابل اعتماد و آسان برای تعیین شرایط بار است. برای آنالیز صفحه خود نیز می توانید نمونه ای از صفحه را جهت تست بگیرید و پس از تایید نهایی اقدام به خرید نمایید.

نکات پس از خرید ورق استیل

مهم ترین نکته ای که پس از خرید کلیه مقاطع استیل (از جمله ورق های استیل) باید بدانید، مقایسه وزن مرسوله دریافتی با وزن فاکتور و همچنین وزن تراز و تسویه نهایی فاکتور می باشد. نکته مهم دیگر در این مرحله بررسی ظاهر محموله و اطمینان از سلامت محموله و در نهایت نحوه نگهداری آن است. جزئیات کامل نکات پس از خرید را می توانید در مقاله راهنمای خرید عمومی خانه که در ابتدای این مقاله ذکر شد، بیابید. در زیر نکات مهم و اساسی نگهداری ورق های استیل آورده شده است.

نکاتی برای نگهداری صفحات استیل

ورق های استیل معمولاً نیاز به تمیز کردن مداوم دارند که می توان آن را یک تا چهار بار در سال تغییر داد. اما به دلایل بهداشتی می توان آن را روزانه استفاده کرد. سایر نکات مهم نگهداری ورق استیل عبارتند از:

اگر از روش های مناسب و ایمن برای نگهداری ورق های استیل استفاده نشود، ممکن است دچار تغییر رنگ یا زنگ زدگی شوند.

اگر زمان نصب طولانی یا کند است، باید به مراقبت و نظافت آنها توجه کنید.

اگر مشکوک به آلودگی سطحی هستید، بلافاصله آن را تمیز کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

اخرین حرف

شرکت های بازرگانی مختلف و شرکت های استیل در خرید و فروش ورق استیل نقش داشتند. با وجود دانش کاملی که پس از مطالعه راهنمای خرید ورق استنلس استیل به دست خواهید آورد. برای به دست آوردن مناسب ترین محصولات و موجودی، باید به انتخاب یک شرکت مورد اعتماد توجه کنید. شرکت آهن ملی یکی از شرکت های بازرگانی معتبر خرید و فروش فولاد سکشنال می باشد. در فروش ورق استیلی از جمله ورق استیل

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *