دسته‌بندی نشده

جوش وصله میلگرد چیست؟ انواع وصله های تقویتی

جوش وصله میلگرد چیست؟ انواع وصله های تقویتی

جوشکاری وصله میلگرد در پروژه های ساختمانی با هدف افزایش طول و امتداد این قطعه فولادی انجام می شود. اتصالات ایجاد شده بین این قطعات فولادی از نظر طول محدود است. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و یکی از تکنیک های اتصال این محصولات به یکدیگر استفاده از جوشکاری پچ است. در ادامه می خواهیم در مورد وصله های جوش میلگرد صحبت کنیم و به معرفی این نوع وصله ها می پردازیم.

انواع وصله های جوش میلگرد

جوشکاری وصله ای بهترین راه برای کنترل نیروهای کششی است که تحت نظارت سرپرستان انجام شود. روش های مختلفی برای جوش دادن این محصولات وجود دارد. وصله جوش فولادی تقویت کننده برای تشکیل شبکه های پشتیبانی و تقویت و تقویت سازه استفاده می شود. بنابراین باید قوانین و مقررات مربوط به جوشکاری رعایت شود. اگر به قیمت یراق آلات نگاه کنید، این موضوع برای شما مشخص می شود.

انواع وصله های جوش میلگرد به چهار روش مختلف ساخته می شوند.

1. وصله جوش میلگرد معکوس و مستقیم

این یک روش جوشکاری شیار V شکل است. یکی از مزایای استفاده از این روش صرفه جویی 10 تا 30 درصدی در مصرف میلگرد می باشد. علاوه بر این، مزایای اضافی جوش لب به لب مستقیم کاهش وزن کل سازه ساخته شده، افزایش سرعت ساخت، حفاظت در برابر جابجایی محوری و امکان تنظیم مقاومت اتصال در سطح مورد نظر سازنده است. .

این روش به روش های مختلفی انجام می شود از جمله:

اتصال افقی با جوش شیار V یک طرفه و دو طرفه

اتصال افقی قطرهای مساوی با جوش یک طرفه شیار V با یک قطعه لوله زاپاس

اتصالات عمودی با راه پله های یک طرفه و دو طرفه

اتصال عمودی با قطرهای مساوی با جوش دادن یک V شکل در یک طرف با یک قطعه لوله پشتیبانی شده.

2. انتقال سوخت عقب

در این روش همانطور که از نامش پیداست از سطح مقطع فولادی دیگری مانند صفحه وصله ای، نبشی یا میلگرد دیگری به عنوان رابط بین دو میلگرد برای ایجاد اتصال لازم استفاده می شود. برای جلوگیری از ترک خوردن بتن از فولاد عرضی نیز برای تقویت آن استفاده می شود.

انواع نقاط جوش میلگرد

در این روش می توان به کمک جوش شیار اریب و استفاده از صفحات یا گوشه ها از آن استفاده کرد. در وصله میلگردها از جوش های شیاری V شکل استفاده می شود.

3. اتصال کلاهک لحیم کاری

این تکنیک از دو روش اتصال پوشش مستقیم (جوشکاری فیوژن دو طرفه با شیار V) و جوش لب به لب غیرمستقیم (جوشکاری شیار فیوژن مورب یک طرفه) تشکیل شده است.

4. پیچ های جوش میلگرد T شکل

یکی از روش های اتصال میلگرد برای اتصال اعضای پیش ساخته به صفحات اتصال ستون استفاده می شود.

5. وصله جوش میلگرد لب به لب تحت فشار

در این روش که به آهنگری نیز معروف است از دو گاز استیلن و اکسیژن استفاده می شود. در دمای 1200-1300 درجه سانتیگراد انتهای دو میلگرد در اثر حرارت ذوب شده و تشکیل چسب می دهد. سپس با استفاده از جک های هیدرولیک وصل شده و فشار مناسب اعمال می شود. و با کاهش دما، پیوند قوی بین آنها ایجاد می شود.

تمام بازیافت ها از فولاد ساخته شده و برای محصولات نورد گرم و نورد سرد با مقطع 10 میلی متر، قطر حداقل 14 میلی متر مناسب هستند.

نقش میلگرد جوشی در ساختمان

ایجاد ارتباط بین آرماتورها ضروری ترین و مطلوب ترین جنبه ایجاد سازه است در گذشته تا کنون در برخی از پروژه های عمرانی نیاز به اتصال بود. از این روش برای ایجاد چسبندگی بالا به بتن، اتصال خوب برای انتقال بار از یک میلگرد به میلگرد دیگر استفاده می شود.

در روش قدیم به دلیل استفاده از تعداد زیاد محصولات و قفس برای ایجاد اتصالات، هزینه زیادی را صرف خرید و اتصال آنها به یکدیگر می کردند; بنابراین در بیشتر موارد فرصت استفاده از آن را به کارفرما نمی داد.

زندگی با قدرت

اتصال مکانیکی یا جوش لبه ای با قرار دادن میله در داخل ژاکت با پخ داخلی و ریختن فلز مذاب برای تشکیل اتصال در انتهای این محصول انجام می شود. در نهایت، فلز مذاب سرد می شود و یک ترکیب تقویت کننده اعمال می شود. روشی که امروزه برای اتصال استفاده می شود، جوشکاری است که به سه روش رایج انجام می شود.

به طور کلی جوشکاری وصله ای یکی از انواع روش های کنترل شرایط و کیفیت صحیح اتصالات می باشد. در این روش محصولات با مقطع 19 میلی‌متر تا دمای 150 درجه سانتی‌گراد گرم می‌شوند و برای میله‌هایی با قطر بیشتر از 22 میلی‌متر دمای 260 درجه سانتی‌گراد مورد نیاز است.

دمای جوش بر اساس کربن استفاده شده در سازه فولادی تنظیم می شود. پس از اتمام، دمای این مقاطع فولادی به طور طبیعی کاهش می یابد و به روش خنک کننده دیگری نیاز نیست.

علل تشکیل لکه جوش

جوشکاری میلگرد به دلایل مختلفی انجام می شود. برخی از آنها عبارتند از: تولید میلگردهایی با طول معین که در برخی کاربردها کوتاه تلقی می شود و برای افزایش طول آن باید ترکیب شود.

در سازه بلوک های بلند و ستون های سنگین وجود دارد که طول آنها از طول استاندارد آرماتور بیشتر است.

ساخت بتن دائمی در محل

آنها را به سایر اجزای فولادی سازه متصل کنید

تعمیر، نگهداری و بازسازی ساختمان های فیزیکی

ایجاد شبکه های تقویت کننده در بتن با هزینه کمتر نسبت به آرماتور سیم پیچی

ساخت سازه های ویژه

جوش پذیری چیست؟

هنگامی که دو فلز با یک فرآیند جوشکاری خاص به یکدیگر متصل می شوند، به این خاصیت جوشکاری می گویند. در واقع جوشکاری به نوع مواد شیمیایی مورد استفاده در فلز، روش های جوشکاری مورد استفاده و نوع فرآیند جوشکاری بستگی دارد.

نکات مهم در ایجاد محل جوش

تمیزی سطح فلز قبل از جوشکاری (عدم وجود چربی، رنگ، گرد و غبار و غیره)

دما در هنگام جوشکاری صفر درجه یا بیشتر است

آرماتورهای جوش داده شده بلافاصله و با سرعت بالا خنک نمی شوند

استفاده از روش جوشکاری مشابه برای اتصالات باربر و غیر باربر

امکان جوشکاری قطعات بدون تغییر شکل

نتیجه

جوشکاری وصله ای میلگرد یکی از روش های ایجاد ارتباط بین این محصولات در صنعت ساختمان می باشد. با توجه به اینکه این میلگردها در طول های استاندارد و یک سایز تولید می شوند، لازم است در برخی پروژه ها طول میلگرد را برای تقویت و استحکام سازه افزایش داد. برای این کار از وصله جوشکاری استفاده می شود تا بتوان آنها را به صورت افقی یا عمودی با روش های مختلف جوشکاری متصل کرد و در سازه های واقعی استفاده کرد.

جوش وصله میلگرد چیست؟ انواع وصله های تقویتی

جوش وصله میلگرد چیست؟ انواع وصله های تقویتی

سوالات متداول

جوش وصله زرهی چیست؟

میلگرد پچ جوش در پروژه های ساختمانی با هدف افزایش طول و امتداد این قطعه فولادی ساخته می شود.

چند نوع لحیم کاری وجود دارد؟

وصله جوش لب به لب تحت فشار، وصله T شکل، اتصال جوش لب به لب

میلگرد پچ جوش چیست؟ انواع اتصالات

قطعات جوش میلگرد

انواع وصله های جوش میلگرد، نقش وصله های جوش میلگرد در ساخت و ساز و دلایل تشکیل وصله های جوش میلگرد چیست؟ ملاحظات برای ایجاد وصله های جوش زرهی

وصله های جوش میلگرد در پروژه های ساختمانی برای افزایش طول و ازدیاد طول این قطعه فولادی انجام می شود. اتصالات ایجاد شده بین این مقطع فولادی به دلیل محدودیت های طولی آن است. این کار را می توان به روش های مختلفی انجام داد و یکی از راه های اتصال این محصولات به یکدیگر استفاده از پچ جوش است. در ادامه می خواهیم در مورد وصله های جوش میلگرد صحبت کنیم و این نوع وصله ها را معرفی کنیم.

انواع وصله های جوش میلگرد

جوش وصله به عنوان بهترین راه برای کنترل نیروهای کششی زمانی که تحت نظارت یک ناظر انجام می شود استفاده می شود. روش های مختلفی برای کنار هم قرار دادن این محصولات وجود دارد. استفاده از جوش تکیه گاه با هدف ایجاد شبکه تکیه گاه و تقویت و استحکام سازه انجام می شود. به همین دلیل، توجه به قوانین و مقررات جوشکاری مهم است. اگر به هزینه میلگرد نگاه کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

انواع وصله های جوشکاری زرهی به چهار روش مختلف ساخته می شوند.

1. وصله جوش میلگرد معکوس و مستقیم است

در این روش جوش شیاری به شکل V اجرا می شود که از مزایای این روش صرفه جویی در مصرف زره بین 10 تا 30 درصد می باشد. همچنین کاهش وزن کلی سازه، افزایش سرعت اجرا، عدم انسداد خروجی محوری و امکان تعیین مقاومت اتصال در سطح مورد نظر سازنده از دیگر مزایای جوش لب به لب مستقیم است.

این روش به روش های مختلفی انجام می شود که عبارتند از:

اتصال افقی با جوش یک طرفه و دو طرفه شیارهای V شکل

اتصال افقی قطرهای مشابه با جوش یک طرفه شیار V با قسمت لوله ورودی

اتصال عمودی یک طرفه و جوش شیار مورب دو طرفه

اتصال عمودی به قطر جوش V شکل در یک طرف با یک قطعه لوله پشتی

2. وصله برای جوش غیر مستقیم آرماتور جلو

در این روش همانطور که از نام آن پیداست از یک سطح مقطع فولادی مانند صفحه وصله ای، نبشی یا تیر دیگری به عنوان رابط بین دو تیر برای ایجاد اتصال مورد نیاز استفاده می شود. علاوه بر این از فولاد عرضی برای تقویت بتن برای جلوگیری از ترک خوردن آن استفاده می شود.

انواع پیچ های جوشکاری میلگرد

به این ترتیب می توان با جوشکاری اریب و استفاده از صفحات یا نبشی از آن استفاده کرد. برای ورق فلز از جوشکاری شیار V استفاده می شود.

3. اتصال پوشش جوش داده شده

این تکنیک از دو روش اتصال مستقیم پوشش (جوشکاری شیار فله ای V شکل دو طرفه) و وصله جوش لب به لب غیرمستقیم (جوش شیار فله ای مایل یک طرفه) تشکیل شده است.

4. جوش میلگرد فولاد تی

یکی از روش های اتصال میلگردها برای اتصال اعضای جوشی به صفحات اتصال ستون ها استفاده می شود.

5. وصله برای جوش لب به لب آرماتور تحت فشار

این فرآیند که آهنگری نام دارد با کمک دو گاز استیلن و اکسیژن در دمای 1200 تا 1300 درجه انجام می شود. در اثر حرارت، انتهای دو تقویت کننده ذوب شده و به صورت خمیر در می آید. سپس توسط جک هیدرولیک به هم متصل می شوند که فشار مناسبی ایجاد می کند و با کاهش دما یک اتصال قوی بین آنها ایجاد می شود.

کلیه میلگردها از فولاد ساخته شده و برای محصولات با قطر 10 میلیمتر تولید شده با گرمایش گرم و همچنین میلگردهای تولید شده به روش ریخته گری سرد که قطر آنها کمتر از 14 میلی متر نباشد مناسب می باشد.

نقش محل جوشکاری برس آهن در ساخت خانه

یکی از موارد ضروری ایجاد ارتباط بین آرماتوربندی و نیاز به ساخت سازه است. پیش از این، تا کنون، اتصال آنها در برخی از سایت های ساختمانی ضروری بود. این روش برای ایجاد چسبندگی بالا با بتن، اتصال مناسب برای انتقال بار از یک آرماتور به آرماتور دیگر انجام می شود.

در روش قدیم، از آنجایی که برای ایجاد اتصال از تعداد زیادی محصول و کویل استفاده می شد، هزینه زیادی برای خرید و اتصال یکدیگر صرف می کردند. بنابراین، در بسیاری از موارد به کارفرما توانایی اعمال را نمی دهد.

وصله میلگرد جوش

اتصال مکانیکی یا جوش وصله ای با قرار دادن میله ای در بدنه با پخ های داخلی و ریختن فلز مذاب برای ایجاد اتصال در انتهای این محصول انجام می شود. در نهایت، فلز مذاب سرد شده و یک اتصال قوی اعمال می شود. روشی که امروزه برای اتصال استفاده می شود، جوشکاری است که به سه روش کلی انجام می شود.

به طور کلی جوشکاری وصله ای یکی از راه های کنترل صحیح وضعیت و کیفیت میلگردهای تقویت کننده می باشد. در این روش محصولات با سطح مقطع 19 میلی متر تا دمای 150 درجه سانتی گراد گرم می شوند و میله هایی با قطر بیشتر از 22 میلی متر به دمای 260 درجه سانتی گراد نیاز دارند.

دمای ذوب بر اساس کربن استفاده شده در ساختار لاستیکی تنظیم می شود. در پایان کار به طور طبیعی دمای این گذرگاه های فلزی کاهش می یابد و نیازی به استفاده از روش های مختلف خنک کننده نیست.

علل تشکیل وصله جوش

جوش میلگرد به دلایل مختلفی کار می کند. برخی از آنها عبارتند از: در برخی کاربردها، میلگردهای با طول های معین را خیلی کوتاه در نظر می گیرند و برای افزایش طول باید به هم متصل شوند.

در سازه بلوک های بلند و ستون های سنگین وجود دارد که طول آنها بیشتر از طول استاندارد میلگردهای تقویت کننده است.

ساخت عناصر بتنی در محل

اتصال آنها با سایر قطعات فولادی سازه

تعمیر، نگهداری و بازسازی سازه های بتنی

ساخت ریل بتنی با میلگردهای فولادی کلاف با هزینه کم.

ساخت سازه های ویژه

جوش پذیری چیست؟

هنگامی که دو فلز در طی یک فرآیند جوشکاری خاص به یکدیگر متصل می شوند، این خاصیت جوش پذیری نامیده می شود. در واقع جوش پذیری بستگی به ترکیب شیمیایی فلز، روش های جوشکاری مورد استفاده و نوع سازه جوش داده شده دارد.

نکات مهم در ساخت وصله های جوش میلگرد

تمیزی سطح فلز قبل از جوشکاری (عدم وجود گرد و غبار، رنگ، کثیفی و غیره)

دمای صفر درجه یا بیشتر در حین جوشکاری

سرد نشدن میلگرد همزمان با گرم شدن آن

از فرآیند جوشکاری مشابه برای اتصالات باربر و غیر باربر استفاده کنید

امکان جوشکاری قطعات بدون تغییر شکل

نتیجه

جوشکاری وصله ای میلگرد یکی از تکنیک های ایجاد اتصالات بین این محصولات در صنعت ساختمان می باشد. با توجه به اینکه این میلگردهای فولادی در طول استاندارد و یک سایز ساخته می شوند، لازم است در برخی پروژه ها برای تقویت و استحکام سازه، طول میلگردها افزایش یابد. برای این منظور از پیچ های جوشکاری استفاده می شود تا بتوان آنها را به صورت افقی یا عمودی با روش های مختلف جوشکاری به هم متصل کرد و در سازه های بتنی استفاده کرد.

سوالات متداول

وصله جوش میلگرد چیست؟

جوشکاری وصله ای آرماتورها در سازه ها به منظور افزایش طول و ازدیاد طول این قطعه فولادی انجام می شود.

چند نوع ذوب داغ وجود دارد؟

وصله جوش لب به لب تحت فشار، درز وصله T، اتصال جوش لب به لب

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *