دسته‌بندی نشده

خرپا یا میلگرد زیگزاگ چیست؟

خرپا یا میلگرد زیگزاگ چیست؟

میلگردهای تقویت کننده بسته به کاربرد آنها در صنعت ساختمان، نام های ویژه ای دارند. آرماتور حرارتی، آرماتور اصلی، آرماتور عرضی و آرماتور زیگزاگی این نام هاست. شباهت همه این میلگردهای تقویت کننده برای ایجاد استحکام استفاده می شود. به عنوان مثال برای جلوگیری از ترک خوردگی بتن در ساختمان ها از آرماتور حرارتی استفاده می شود و در مکان هایی که مقاومت کافی در برابر نیروهای کششی و خمشی وجود ندارد از آرماتورهای تقویت کننده برای افزایش مقاومت آرماتورها استفاده می شود. یکی از انواع میلگرد مورد بحث در صنعت ساختمان، میلگرد زیگزاگ است که بیشتر به عنوان خرپا شناخته می شود. در این مقاله در مورد روش های ساخت، ویژگی ها و اجزای خرپا بیشتر بحث خواهیم کرد.

خرپا یک آرماتور زیگزاگی است که از اتصال آرماتور به دو صورت دستی و مکانیکی به دست می آید و دارای سه جزء آرماتور تحتانی، عرضی و بالایی است. از خرپاها در ساخت ساختمان ها و پل ها استفاده می شود و برای ساخت و خرید آرماتورهای زیگزاگی یا عرضی باید به طول و وزن آرماتور توجه شود و این سازه باربر قابلیت مقاومت کششی و فشاری را دارد. نیروها

میلگردهای زیگزاگی که به آنها خرپا نیز گفته می شود، نوعی میلگرد آجدار اتصال دهنده با میلگردهای زیگزاگی ساده هستند که طرحی بلند و مستقیم دارند. آنها یک وتر بالا و یک وتر پایین دارند که توسط شبکه های عمودی و مورب از هم جدا شده اند. خرپا یکی از مصالحی است که قبل از استفاده در ساختمان باید در کارگاه ساخته شود. از انواع میلگرد برای ساخت تیرآهن استفاده می شود و نام های مختلفی دارند مانند تیرچه زیگزاگ یا خرپا.

بیشتر بخوانید: سقف اسکلت فلزی و انواع آن

نحوه ساخت چوب

روش های مختلفی برای ساخت خرپا وجود دارد که امروزه اکثر کشورها از روش های اتوماتیک برای انجام آن استفاده می کنند اما هنوز کارگاه های دستی زیادی وجود دارد که میله های آهنی زیگزاگ را با ابزار خم و برش می سازند. برای اطلاعات بیشتر این دو روش را به اختصار توضیح می دهیم:

روش دست ساز

در این روش ابتدا میلگردها در کنار هم قرار گرفته و طولی که خرپا روی آن ساخته خواهد شد مشخص می شود. در مرحله بعد میلگردهای تقویت کننده در دستگاه برش قرار گرفته و نقاط مشخص شده برش داده می شوند. در این مرحله میلگردهای زیگزاگ در مقاطع قرار داده شده قبلی قرار می گیرند که دو آرماتور به صورت موازی در پایین و یک آرماتور در بالا قرار می گیرند تا شکل مقطع مثلثی باشد. در مرحله بعد، آرماتورهای پایینی با استفاده از آرماتورهای کوچک به یکدیگر جوش داده می شوند، زیرا طول این میله ها به دهانه شبکه بستگی دارد. پس از جوش آرماتور، میلگردهای زیگزاگ به دو میلگرد دیگر جوش داده می شوند. برخی از کارگاه ها آرماتورهای زیگزاگ خود را روی 7 دستگاه خم کن می سازند، اما بسیاری از شرکت ها این میله ها را از کارخانه ها خریداری می کنند. فرمی که آرمیچر در پایان کار به خود می گیرد به صورت زیر است:

فرآیند تولید مکانیزه

در این روش ساخت پیشرفته و تک کاره، هر مرحله توسط ماشین و با سرعت های بالاتر انجام می شود. ابتدا ذرات کوچک کربن که روی هم چیده شده اند صاف می شوند و از طریق غلتک های مخصوص کشیده می شوند. سپس گروه دیگری از میلگردهای تحت فشار که در شکل 7 در پشت نشان داده شده اند و به آنها میلگردهای زیگزاگ می گویند. در هر مرحله بعدی این میلگردها در دستگاه میلگرد زیگزاگ با جریان برق و جوش نقطه ای و آهن به هم وصل شده و در نهایت توری آماده شده به اندازه دلخواه بریده می شود.

دستورالعمل های ساخت آرمیچر زیگزاگ باید دنبال شود:

در برخی از کارخانجات بسته به درخواست مشتری و یا روش تولید به جای آرمیچر از گوشه ای در قسمت پایین خرپا استفاده می شود.

برای اتصال میله های سخت کننده از میله های تقویت کننده ساده A3 یا خمیر استفاده می شود.

برای حل مشکل جوش های زیر خرپا ابتکاری جالب در برخی از نقاط ایران انجام شده است. بدین ترتیب در هنگام خم شدن میلگرد ارتفاع میلگرد عرضی بالای میلگرد انتخاب می شود و در پایین ترین نقطه میلگرد به صورت قلاب به میلگردهای پایینی متصل می شود.

البته تیر قلاب دار معایبی نیز دارد که عبارتند از:

تیر با وزن میله عرضی سنگین می شود

پوشش بتنی به لطف افزایش تقویت کاهش می یابد

میلگرد زیگزاگ ممکن است به خوبی با پیش کشنده ها پیوند نداشته باشد.

مزایای نصب لوله اتوماتیک نسبت به روش دستی

در روش های مکانیکی با توجه به اینکه تمامی مراحل توسط ماشین آلات مطابق با استانداردها و دقت بالا انجام می شود، احتمال خطا کمتر از دستی است. همچنین در روش اتوماتیک به دلیل عدم استفاده از الکترود در هنگام جوشکاری، گرد و غبار الکترود وارد میلگرد نمی شود. قبل از روش مکانیکی، زمان جوشکاری ناخالصی های الکترود منجر به ذوب فولاد و تشکیل جوش می شود که باعث کاهش مقاومت تیر در برابر نیروی کششی و خمشی می شود. مزیت دیگر، مزیت اقتصادی روش اتوماتیک نسبت به روش دستی است که به دلیل سرعت تولید بالا و هزینه کم در خط تولید می باشد، ضمن اینکه قیمت روز میلگرد همواره در نوسان است و باید توجه داشت: کاهش هزینه می تواند کاهش هزینه ها، رقابتی کردن آن

عناصر خرپا

هنگامی که قصد دارید یک مزرعه بسازید، باید با اجزای آن آشنا باشید، یعنی:

میله کششی (پایین تر)

تقویت کننده بالایی

چرخشی (زیگزاگ)

بلوک پایین

طبق استاندارد ISISR2090، میلگرد زیرین باید بتواند نیروی الکتریکی خمیده لنگر را در هنگام حمل و نقل تحمل کند. نیروی تسلیم اولین نیرویی است که به میله پایینی وارد می شود، نیروی دیگری که میله پایین باید تحمل کند نیروی ناشی از وزن خود سقف است. این مقیاس حاصل محاسبه فاصله بین محور و محور تیر و فاصله بین دو تکیه گاه می باشد. در طول عملیات، آرماتور پایینی به عنوان یک عضو یاتاقان تیر T استفاده می شود. هنگامی که استخوان ها به عنوان سقف استفاده می شوند، به نظر می رسد که اعضای شکننده هستند زیرا فقط میله پایینی نیروی قوی را منتقل می کند. بنابراین در محاسبات، مشخصات آرماتور زیرین عضو انعطاف پذیر محاسبه می شود.

embers bar trans

در مرحله اول، زمانی که کامیون در حال حمل و نقل است، باید بتواند وزن خود را تحمل کند. در اینجا میلگرد زیگزاگ بین میلگرد کششی و میلگرد بالایی قرار می گیرد و نیرو را بین المان ها تقسیم می کند و این نیرو را به صورت یک عضو مورب حمل می کند تا فولاد در طول زمان حمل شکسته نشود.

در مرحله بعد که خود بارگذاری سقف بر روی خرپا اعمال می شود، آرماتور پایداری لازم را فراهم می کند و در مرحله سوم که بتن ریزی انجام می شود، اتصال بین آرماتور کشیده شده و پوشش بتنی انجام می شود. که مسئول تقویت عرضی است، باید ساخته شود.

نوار بالا

این قفسه در مرحله اول نصب یعنی در هنگام حمل و نقل وزن لمینت را با کمک سایر اجزا تحمل می کند. همچنین وزن مرده سقف را بین قالب و بتن تحمل می کند. لازم به ذکر است که اگر میله بالایی در هنگام اعمال به پشت بام بالاتر از سطح توپ قرار گیرد که به معنای مرحله دوم بارگذاری است، به عنوان یک مانع حرارتی عمل می کند.

ویژگی های آرماتور زیگزاگ (تیر مشبک)

همانطور که در روش ساخت توضیح داده شد، میلگرد تحتانی در خرپا از دو میلگرد تقویت کننده موازی تشکیل شده است و در صورت استفاده از میلگرد ذوب داغ برای میلگرد تقویت کننده، نوع میلگرد آرماتور 340، 400 و 500 می باشد. میله تقویتی فقط می تواند شکسته شود. گفته می شود که قطر خوشه های کوچک بین 6 تا 16 میلی متر است.

میلگرد متناوب یا زیگزاگ باید از نوع گرم شده (Aj 340 و معمولی 240) باشد و قطر این میلگرد نباید از چهار میلی متر کمتر باشد. در میلگرد فوق هم در میلگرد سرد و هم در میلگرد گرم از میلگرد کلاف 340 به بالا استفاده می شود. طول دنده بالایی با توجه به طول تیر متفاوت است که مطابق جدول زیر است:

جدول نسبت طول قطر میلگرد بالایی در دو شرایط نورد سرد و گرم

خرپا یا میلگرد زیگزاگ چیست؟

خرپا یا میلگرد زیگزاگ چیست؟

وزن خرپا

طبق استانداردهای بین المللی 1054:1991، جدول وزن میلگرد خرپایی را می توان یافت. وزن خرپا با توجه به قطر میله متفاوت است.

جدول محاسبه وزن خرپا بر اساس قطر اجزای مختلف آن

طول تیر زیگزاگ

برای به دست آوردن طول آرماتور زیگزاگ از فرمول زیر استفاده می شود:

فرمول محاسبه فاصله میلگرد بالا و پایین در خرپا

در فرمول فوق این پارامترها عبارتند از:

H: فاصله از بالا تا نوار

d ضخامت سقف است

الف: ضخامت بتن سقف

ب: فاصله بازوی بالای بلوک

ج: ضخامت بتن در پاشنه تیر

عدد به دست آمده از فرمول نیز طول هر بخش از میلگرد زیگزاگ مورب را نشان می دهد.

فرمول محاسبه طول آرماتور برشی خرپایی

در فرمول فوق، مقدار h از محاسبه فرمول بالا جایگزین می شود، مقدار g گام آرماتور زیگزاگی و z طول آرماتور برشی است. حالا، z را در تعداد عرضی ها ضرب کنید. آرماتور، طول تیر گرفته می شود:

فرمول محاسبه طول خرپا

اخرین حرف

در صنعت ساخت و ساز، ما هر روز در معرض پیشرفت های فناوری هستیم. از زمان های قدیم که از تیرهای چوبی برای استحکام بخشی سقف ها استفاده می شد تا امروز که از نانوکامپوزیت ها در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود، تاریخ علم هزاران سال قدمت دارد. دانشمندان ریاضی، فیزیکی، شیمیایی، نساجی و غیره به طور مداوم در جستجوی روش های جدید برای ایمنی بهتر در صنعت ساختمان هستند. اگرچه استانداردهای ساخت و ساز و حضور مهندسین نخبه در کشور ما این صنعت را بسیار پیشرفت کرده است، اما هنوز سال ها طول می کشد تا به استانداردهای جهانی برسد. یکی از این استانداردها تیرچه خرپایی است که در برخی از کشورهای پیشرفته با کارگاه دستی برای این محصول یافت می شود. با این وجود، در ایران، بسیاری از تولیدکنندگان میلگرد زیگزاگ، کارگاه های دستی هستند که از پایین ترین استانداردهای ساخت پیروی می کنند. استفاده از میلگرد با قطر استاندارد که نه ساختمان را سنگین می کند و نه از استحکام تیر خرپایی می کاهد از مواردی است که اصلا دیده نمی شود و فقط به تجربه و کاربرد مشتری مربوط می شود. زاویه خم میلگردها، طول خمش فرآیند جوشکاری و موارد دیگری که نیاز به استانداردسازی دقیق دارد از جمله این موارد است و انتظار می رود کارگاه دستی توسط مسئولین نظارت و نگهداری شود و روزها به خودکار تبدیل شود. کارخانه ها.

میلگردها بسته به کاربردشان در صنعت ساختمان نام های ویژه ای به خود می گیرند. این نام ها آرماتور حرارتی، آرماتور اصلی، آرماتور عرضی و آرماتور زیگزاگی است. وجه مشترک این اتصالات این است که از آنها برای استحکام استفاده می شود. به عنوان مثال از آرماتور حرارتی در ساختمان ها برای جلوگیری از ترک خوردن بتن استفاده می شود و از میلگرد برای افزایش مقاومت میلگردها در جایی که مقاومت کافی در برابر نیروهای کششی و خمشی ندارند استفاده می شود. یکی از انواع میلگرد مورد بحث در صنعت ساختمان، میلگرد زیگزاگ است که به خرپا نیز معروف است. در این مقاله بیشتر در مورد روش های ساخت، ویژگی ها و اجزای خرپا صحبت خواهیم کرد.

سازه یک میله تقویت کننده زیگزاگی است که از اتصال آرماتور به دو صورت دستی و مکانیکی به دست می آید. و از سه قسمت میلگردهای تحتانی، عرضی و فوقانی تشکیل شده است که در ساخت ساختمان ها و پل ها از فنس کشی استفاده می شود. و در تولید و خرید میلگردهای زیگزاگی یا عرضی باید به طول و وزن آرماتور توجه شود. و این سازه باربر قابلیت تحمل نیروهای کششی و فشاری را دارد.

استراست چیست؟

میلگردهای زیگ زاگ که به آنها خرپا نیز گفته می شود، نوعی میلگرد آجدار اتصال دهنده با میلگردهای زیگ زاگ ساده هستند که طراحی بلند و مستقیم دارند. آنها دارای یک رشته بالا و یک رشته پایین هستند که توسط شبکه های عمودی و مورب از هم جدا شده اند. قاب بندی یکی از مصالحی است که قبل از استفاده در ساختمان باید در کارگاه ساخته شود. از این نوع میلگردها در ساخت تیرآهن استفاده می شود و نام های مختلفی مانند تیرچه زیگزاگ یا خرپا دارند.

بیشتر بخوانید: سازه سقف فولادی و انواع آن

روش ساخت خرپا

روش های مختلفی برای ساخت خرپا وجود دارد، امروزه در اکثر کشورها از روش های اتوماتیک برای ساخت استفاده می شود، اما هنوز کارگاه های صنایع دستی زیادی وجود دارند که آرماتورهای زیگزاگ را با ابزارهای خمشی و برش خانگی تولید می کنند. برای اطلاعات بیشتر دو روش زیر را به اختصار توضیح می دهیم:

روش دستی

در این روش ابتدا میله ها مونتاژ می شوند و طولی که قرار است خرپا روی آن ساخته شود مشخص می شود. در مرحله بعد میلگردها در دستگاه برش قرار گرفته و نقاط مشخص شده برش داده می شود. در این مرحله میلگردهای زیگزاگ در مقاطع از پیش نصب شده قرار می گیرند که دو میلگرد موازی در پایین و یک میلگرد در بالا قرار می گیرند تا شکل مقطع مثلثی باشد. در مرحله بعد میلگردهای زیرین با در نظر گرفتن اینکه طول این میلگردها به دهانه خرپا بستگی دارد با میلگردهای کوچک به هم جوش می شوند. پس از جوشکاری میله ها، آغوش زیگزاگی به دو میله دیگر جوش داده می شود. در برخی از کارگاه ها با دستگاه های خمش معکوس 7، میله های زیگزاگ را خودشان می سازند، اما بسیاری از شرکت ها این خرپاها را از کارخانه ها خریداری می کنند. شکلی که میلگرد در پایان کار به خود می گیرد به صورت زیر است:

روش های تعمیر مکانیکی

در کارخانه های قدیمی و در این عملیات تک نفره تمامی مراحل به صورت ماشینی و با سرعت بالاتر انجام می شود. ابتدا میله های تقویت کننده کم کربن روی هم با عبور از غلتک های مخصوص صاف و کشیده می شوند. سپس گروه دیگری تحت فشار به شکل معکوس به شکل 7 تبدیل می شود و به میلگردهای زیگزاگ نیز معروف است. در هر مرحله بعدی این آرماتورها با برق، جوش و پشت به دستگاه پشت زیگزاگ متصل شده و در نهایت خرپا تولید شده به اندازه لازم بریده می شود.

نکاتی در مورد ساخت میلگرد زیگزاگ باید مورد توجه قرار گیرد:

در برخی از کارگاه ها بسته به سفارش مشتری و یا روش تولید از نبشی به جای میلگرد پایین خرپا استفاده می شود.

برای اتصال دامنه ها از شیارها یا دنده های ساده A3 استفاده می شود.

برای حل مشکل جوش ملی برنامه جالبی در برخی نقاط ایران اجرا شد. به این صورت که در هنگام خم شدن میلگرد، طول میلگرد از بالای خرپا انتخاب می شود و در زیر، میلگرد از طریق قلاب به میلگرد پایینی متصل می شود.

البته رونق اوراق قرضه مشکلاتی هم دارد که عبارتند از:

تیرها به دلیل وزن تیرهای چوبی سنگین می شوند

پوشش روی به دلیل میلگرد بزرگ کوچک است

اتصالات زیگزاگ به اندازه کافی با میله های کششی مناسب نیستند.

مزایای روش خودکار نسبت به روش دستی در ساخت لوله

با روش مکانیزه احتمال خطا کمتر از روش دستی است زیرا تمامی مراحل توسط دستگاه طبق استاندارد و با دقت بالا انجام می شود. علاوه بر این، از آنجایی که الکترود برای جوشکاری در فرآیند خودکار استفاده نمی شود، هیچ آلودگی از الکترود وارد میلگرد نمی شود. در روش دستی، زمان جوشکاری ناخالصی های الکترود باعث ذوب شدن فولاد و ایجاد جوش می شود و مقاومت پوشنده را در برابر نیروهای کششی و خمشی کاهش می دهد. مزیت دیگر مزیت اقتصادی روش اتوماتیک نسبت به روش دستی است که به دلیل سرعت تولید بالا و هزینه کمتر در خط تولید می باشد، ضمن اینکه قیمت روز آرماتورها دائما در حال نوسان است و باید به خاطر داشت که کاهش هزینه ها می تواند کاهش یابد. قیمت تمام شده آن را رقابتی کنید.

اجزای ثابت

هنگام ساختن یک مزرعه، باید با اجزای آن آشنا شوید که عبارتند از:

میله کششی (پایین)

میلگرد بالا

نوار عرضی (زیگزاگ)

آرمیچر پایین

طبق IISR2090، زیرشاخه باید بتواند نیروهای کششی ناشی از لنگر انعطاف پذیر در حین حمل و نقل را تحمل کند. نیروی تحمل بار اولین نیرویی است که به تار پایینی وارد می شود و نیروی دیگری که باید تار پایینی متحمل شود نیروی ناشی از وزن مرده سقف است. این وزن حاصل محاسبه فاصله محور تا محور و فاصله بین دو تکیه شمع است. در طول عملیات، میله پایین به عنوان عضو کششی تیر T استفاده می شود. هنگامی که از تیرها در سقف استفاده می شود، فقط تیرهای پایینی حامل نیروهای کششی هستند که آنها را به عنوان اعضای کششی در نظر می گیریم. بنابراین، در محاسبات، ویژگی های میله پایین را به عنوان یک عضو کششی محاسبه می کنیم.

تعیین کننده میلگرد

در مرحله اول، هنگام حمل خرپا، باید وزن خود را تحمل کند. در اینجا آرماتور زیگزاگ بین میله کششی و میلگرد تقویت کننده بالایی قرار می گیرد و نیرو را بین قطعات تقسیم می کند و این نیرو را به صورت یک عضو مورب حمل می کند تا خرپا در حین حمل نشکند.

در مرحله بعد که بار مرده سقف به خرپاها منتقل می شود آرماتورها پایداری لازم را ایجاد می کنند و در مرحله بتن ریزی در مرحله 3 لازم است بین تکیه گاه های کششی و بتن پوششی اتصال ایجاد شود. ، که وظیفه تقویت عرضی را بر عهده دارد.

آرمیچر بالایی

تکیه گاه این آرماتور وزن تیر را با کمک سایر اجزا در مرحله اول بارگذاری، یعنی در حین حمل و نقل، تحمل می کند. همچنین از وزن خود سقف بین ریخته گری و بتن ریزی پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که اگر آرماتور فوقانی بالاتر از سطح فله ها در مرحله دوم اجرای سقف قرار گیرد، یعنی. بارگذاری، می تواند به عنوان تقویت کننده حرارتی عمل کند.

مشخصات میلگرد زیگزاگ (تیر خرپایی).

همانطور که در روش ساخت توضیح داده شد، میلگرد کف خرپایی در واقع دو میلگرد موازی است و اگر از میلگرد نورد گرم برای تقویت میلگرد استفاده شود، نوع میلگرد 340، 400 و 500 می باشد. در صورت استفاده از نورد سرد، نوع آرماتور فقط شیاردار خواهد بود. قطر فن های پایینی 6 تا 16 میلی متر در نظر گرفته شده است.

میلگرد عرضی یا منحنی باید از نوع نورد گرم (Aj 340 و ساده 240) باشد و قطر این میلگردها از چهار میلی متر کمتر نباشد. در میلگرد فوقانی هم از میلگرد نورد سرد و هم نورد گرم از میلگرد نردبانی 340 به بالا استفاده می شود. قطر میلگرد بالایی با توجه به طول تیر، مطابق جدول زیر متغیر است:

جدول میانگین طول میلگرد بالایی خرپا با عرض در هر دو حالت تاشو سرد و گرم.

وزن خرپا

طبق استاندارد بین المللی 1054: 1991، جدول وزن میلگرد خرپایی را می توان یافت. وزن خرپا با توجه به عرض میله ها متفاوت است.

جدول وزن خرپا را بر اساس قطر عناصر مختلف محاسبه می کند

طول زیگزاگ

برای یافتن طول میلگرد زیگزاگ از فرمول زیر استفاده می شود:

فرمول محاسبه فاصله میلگرد تقویت کننده بالا و پایین روی تیر

در فرمول فوق این پارامترها عبارتند از:

H: فاصله از نوار بالا تا نوار پایین

د: ضخامت سقف

الف: ضخامت بتن سقف

ب: فاصله آرمیچر از بالای بلوک

ج: ضخامت بتن پاشنه تیر

عدد به دست آمده از الگو نیز نشان دهنده طول هر قسمت از الگوی زیگزاگ مورب است.

فرمول محاسبه طول آرماتور برشی خرپایی

در فرمول فوق مقدار h مقدار بدست آمده از فرمول قبلی، مقدار g گام میله تقویت کننده زیگزاگ و z طول میلگرد تقویت کننده برشی است. اکنون ضرب z در شمارش متقاطع به شما میلگرد و طول تیر می دهد.

فرمول محاسبه طول خرپا.

در صنعت ساخت و ساز هر روز با پیشرفت های تکنولوژیکی مواجه هستیم. از زمانی که در زمان های قدیم از تیرهای چوبی برای تقویت سقف ها استفاده می شد تا امروز که از نانوکامپوزیت ها در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود، هزاران سال سابقه علمی وجود دارد. دانشمندان ریاضی، فیزیکی، شیمیایی، نساجی و …. آنها هر روز روش های جدیدی را برای بهبود ایمنی در صنعت ساخت و ساز کشف می کنند. اگرچه در کشور ما وجود استانداردهای ساخت و ساز و مهندسان منتخب کمک زیادی به توسعه این صنعت کرده است، اما هنوز سال ها طول می کشد تا به استانداردهای بین المللی برسد. یکی از این استانداردها تیرچه خرپایی می باشد که در برخی از کشورهای پیشرفته با کارگاه دستی این محصول یافت می شود. با وجود این، در ایران، بسیاری از تولیدکنندگان میلگرد زیگزاگ، کارگاه های دستی هستند که از حداقل استانداردهای ساخت پیروی می کنند. استفاده از میلگرد با قطر استاندارد که باعث سنگینی ساختمان و یا کاهش استحکام خرپا نشود از مواردی است که مغفول مانده و تنها به تجربه و درخواست مشتری مربوط می شود. زاویه خمش میلگرد، طول خمشی روش جوش و موارد دیگری که نیاز به استانداردسازی دقیق دارد از جمله آنهاست و انتظار می رود روزی کارگاه های دستی با نظارت و کنترل به کارخانه های اتوماتیک تبدیل شوند. مراقبت از مسئولین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *