دسته‌بندی نشده

در مورد ورق عرشه فولادی بیشتر بدانید

در مورد ورق عرشه فولادی بیشتر بدانید

اهمیت عرش و استحکام آن یکی از مهمترین موارد برای سازندگان است. زیرا در صورت عدم تغییر شکل بدنه و فونداسیون ساختمان برای حفاظت از ساختمان نیاز به عرش مستحکمی است. در نتیجه کیف عرشی یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت. در ادامه این مقاله در مورد ورق های عرش عرشه فولادی در سازه های بتنی صحبت می کنیم و در مورد اهمیت، کیفیت و کاربرد آنها صحبت می کنیم. تا پایان این جمله با ما همراه باشید.

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

ورق عرش عرشه فولادی به دلیل اینکه فولادی است و در ساخت و ساز اسکلت فولادی کاربرد فراوانی دارد، قیمت پایینی دارد. همچنین وزن این عرش مناسب و قابل کنترل است.

همه چیز درباره عرش فولادی

ورق عرش عرشه فولادی

عرش فولادی ورق فولادی است که برای عرش یک ساختمان یا ساختمان استفاده می شود. این عرش توسط تیرهای فولادی یا خرپا نگه داشته می شود. نسخه کاغذی سبک تر و بادوام تر است. که ماهیت کاهش هزینه است این ورق فولادی یک محصول ایده آل برای ساختمان های چند طبقه است و برای عرش ها یا کف های بتنی ایده آل است.

از آنجایی که عرش فولادی از ورق فولادی ساخته شده است، ویژگی های مهمی دارد. فایل های شیت به دو دسته تقسیم می شوند:

تراس پشت بام

عرشه کف

روف دک: کاغذ روف دک همانطور که از نامش پیداست برای پوشش عرش استفاده می شود.

عرشه کف: عرشه کف برای استحکام بین بتن و صفحه پایین استفاده می شود.

در مورد پوشش عرش و کف بیشتر بدانید

هر دو ورق فولادی در مرحله گالوانیزه قوی می شوند که بسیار مهم است. ورق های گالوانیزه ابتدا بر روی عرش و تنها به عنوان جانمایی که انواع بتن مسلح روی آن قرار می گرفت استفاده می شد.

در آن زمان عملکرد ورق گالوانیزه که نسبت به عرش‌های سنتی ارزان‌تر بود، بار در حین ساخت و بار قبل از سخت شدن بتن بود. به این دسته از صفحات به کار رفته در عرش «روف دک» می گویند. با استفاده از برزنت می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

تولید ورق عرش فولادی

چاپا-عرشه-عرشه-متال

ورق های فولادی با عرض 1 تا 1.5 متر با نورد سرد و کلاف ورق تولید می شوند.

ابتدا ورق فولادی وارد دستگاه رولفرم می شود و منحنی های شکل گرفته به تدریج اضافه می شود و پس از اتمام این مرحله با گیوتین یا اره برقی به اندازه برش داده می شود.

پس از تولید، این کاغذ به طرح دلخواه شما برش داده شده، شماره گذاری شده و با توجه به مکانی که شما مشخص می کنید پردازش می شود.

مشخصات ورق عرش عرشه فولادی

از ویژگی های عرش های فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سرعت بالا در اجرا

عرش با سرعت بالا به معنای تولید سریعتر عرش است. علاوه بر این، امکان بتن ریزی برای چند عرش به صورت همزمان باعث کاهش مدت زمان پروژه می شود.

2. کنترل وزن در حین دویدن

کنترل وزن در حین اجرا بدون شمع بندی و به صورت سکوی کار استفاده می شود.

3. ناسازگاری با فضا

از آنجایی که این نوع عرش از ورق گالوانیزه ساخته شده است، در هوای بارانی پایدار است. بدون صرف هزینه اضافی برای آن.

4. زیبایی بصری

زیبایی ظاهری از دیگر ویژگی های ورق عرش است. دارای عرش فولادی، روکش گالوانیزه و نقوش متنوعی است که بر زیبایی آن افزوده است. ورق فولادی عرش علاوه بر زیبایی از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است که بسیار قابل توجه است.

عزیز برای دریافت قیمت روز ورق عرشه فولادی میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید: ” قیمت عرشه فولادی ”

ویژگی های اصلی ورق عرش فولادی

مزایای اصلی ورق عرشه فولادی به شرح زیر است:

حداکثر باز شدن ورق عرش عرشه فولادی

ورق های عرش عرشه فولادی بر اساس قوانین و مقررات خاصی تولید و طراحی می شوند. قوانین و معیارهای طراحی مقاطع عرشه فولادی به شرح زیر است:

خواص مواد

روش های تولید و نصب

روش های طراحی

محاسبه ویژگی های هندسی

کندی…

تمام این محاسبات و قوانین، بازشوهای عرش عرشه فولادی و بارهای اعمال شده به هر بخش را تعیین می کند. عرش عرشه فولادی در نرم افزار ETABS به صورت DECK تعریف و پیاده سازی شده است.

سایر خواص عرش عرشه فولادی

صندلی-عرش-عرشه-فولاد

سایر مزایا و ویژگی های عرش فولادی عبارتند از:

کاهش وزن اسکلت فولادی

صرفه جویی در مصرف بتن، کاهش وزن پانل

خطای انسانی را کاهش دهید

مصرف آهن برای استخوان ها را کاهش دهید

مقاوم در برابر زلزله

دسترسی آسان به امکانات رفاهی

آنها یک دیافراگم آب بندی قوی را تشکیل می دهند

کاهش انتقال صدا

در سیستم عرش دال عرشه، با حداقل یک تیر کامپوزیت بین قاب های اصلی، بار عرش به موازات دو طرف تیرهای جانبی آن توزیع می شود. استفاده از این روش باعث افزایش سرعت، کاهش تعداد تیرها، کاهش وزن سازه و کاهش هزینه می شود.

نام تجاری

یکی از موارد ذکر شده در آیین نامه و استانداردهای عرش فولادی؛ مقاوم در برابر آتش است. به عبارت دیگر عرش فولادی باید در برابر آتش مقاوم باشد.

روش طراحی “ساده”.

در این آیین نامه به روش ارزیابی مقاومت عرشه فولادی در برابر آتش «ساده» گفته می شود. بر اساس این روش، مقاومت بر اساس ضخامت بتن و شبکه آرماتور حرارتی برآورد می شود.

اخرین حرف

ورق بام گالوانیزه به دلیل ویژگی های مهمی که دارد از جمله: وزن سبک و استحکام بالا، مقاومت در برابر آتش، هزینه کم، عایق صدا و از همه مهمتر جنس ورق اصلی آن فولاد می باشد. بنابراین این ورق در ساخت ساختمان های چند طبقه بسیار موثر است.

درباره عرش ورق فولادی بیشتر بدانید

فایل های این مقاله عرش فولادی ساخت عرش فولادی ویژگی های عرش آهنی مهمترین ویژگی های باغ آهنی نکات پایانی را بشنوید.

اهمیت عرش و استحکام آن یکی از مهمترین موارد برای سازندگان است. زیرا در صورت تغییر شکل بدنه و فونداسیون ساختمان باز هم عرش مستحکمی برای حفاظت از ساختمان لازم است. در نتیجه یکی از مهم ترین مسائلی که باید مراقب آن بود، کیف های عرشی است. در ادامه این مقاله در مورد عرش های عرشه فولادی در سازه های بتنی صحبت خواهیم کرد و اهمیت، کیفیت و کاربرد آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد. تا پایان این متن با ما همراه باشید.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

ورق عرش عرشه فولادی از آنجایی که از فولاد ساخته شده و در ساخت و نصب سازه های فولادی کاربرد فراوانی دارد، هزینه پایینی دارد. به علاوه وزن این عرش مناسب و قابل کنترل است.

همه چیز درباره ورق عرش فولادی

فولاد عرش صفحه ای

ورق های فولادی راه راه به عنوان عرش سازه ای یا سازه ای استفاده می شود. این عرش توسط تیرها یا تیرهای فولادی پشتیبانی می شود. این نوع کاغذ وزن کم و مقاومت بالایی دارد که این ویژگی باعث کاهش هزینه ها می شود. این ورق فولادی محصول مناسبی برای ساختمان های چند طبقه و کف مناسبی برای عرش یا کف بتنی است.

از آنجایی که عرش استیل در پشت بام خانه استفاده می شود دارای خاصیت زیادی است ورق فولادی به دو نوع تقسیم می شود:

عرشه فوقانی

عرشه طبقه

ورق های عرشی: ورق های عرشی همانطور که از نامش پیداست برای مقاوم سازی عرش استفاده می شود.

عرشه کف: از عرشه زمینی برای ایجاد مقاومت بین بتن و دال پایه استفاده می شود.

درباره عرش و عرشه کف بیشتر بدانید.

این دو صفحه فولادی در مرحله گالوانیزه مقاوم می شوند که از اهمیت بالایی برخوردار است. صفحه گالوانیزه در ابتدا برای عرش فقط به عنوان یک قاب در محلی که انواع بتن مسلح در آن قرار می گرفت استفاده می شد.

در آن زمان، ورق گالیله، که قیمت کمتری نسبت به عرش های سنتی داشت، قبل از آماده شدن بتن با کارایی و بارگذاری بارگیری می شد. به این دسته از ورق های مورد استفاده در عرش «کف پشت بام» می گویند. با استفاده از عرشه می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

تولید ورق عرشه فولادی

ورق فولادی-عرش-عرشه فولادی

تخته های فولادی به عرض 1 تا 1.5 متر از نورد سرد و کلاف ورق تولید می شوند.

ابتدا ورق فولادی وارد دستگاه رول فرمینگ می شود و خم های طراحی شده مرحله به مرحله اضافه می شود و پس از اتمام این مرحله با گیوتین یا شیشه برقی به اندازه های مورد نیاز برش داده می شود.

این ورق پس از تولید بر اساس طرح مورد نظر برش داده شده و بر اساس محل نصب شماره گذاری و طبقه بندی می شود.

طراحی فولادی با کیفیت روی کاغذ عرش

ویژگی های عرش فولادی عبارتند از:

1. سرعت عملکرد بالا

سرعت بالای تخمگذار به معنای عرشه سریع است. همچنین امکان ریختن بتن روی چند عرش به صورت همزمان باعث کاهش مدت زمان پروژه می شود.

2. کنترل وزن در حین ورزش

کنترل وزن در حین اجرا بدون نیاز به چوب و به عنوان سکوی کار استفاده می شود.

3. می تواند شرایط آب و هوایی را تحمل کند

از آنجایی که این نوع عرش از ورق گالوانیزه ساخته شده است، در برابر شرایط بارانی مقاوم است. بدون اینکه پول اضافی برای آن خرج کنید.

4. زیبایی بصری

زیبایی بیرونی یکی دیگر از ویژگی های ورق های عرشه عرش است. دارای عرش فولادی، روکش گالوانیزه و اشکال مختلف است که بر زیبایی آن می افزاید. ورق عرش عرشه فولادی علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد که بسیار قابل توجه است.

دوستان عزیز می توانید قیمت روز ورق عرش عرشه فولادی را در لینک زیر مشاهده نمایید: ” قیمت استیل دک ”

مهمترین ویژگی های ورق عرش عرشه فولادی

در زیر مشخصات اصلی ورق فولادی ذکر شده است.

حداکثر باز شدن ورق عرش عرشه فولادی

مصالح عرشی فولادی طبق قوانین و مقررات خاصی ساخته و تولید می شود. قوانین و استانداردهای طراحی بخش عرشه فولادی به شرح زیر است:

ویژگی های مواد

روش های تولید و نصب

روش های طراحی

محاسبه خواص هندسی

در مورد ورق عرشه فولادی بیشتر بدانید

در مورد ورق عرشه فولادی بیشتر بدانید

تمام این محاسبات و قوانین، بار اعمال شده به دهانه عرش عرشه فولادی و برای هر بخش را تعیین می کند. عرش عرشه فولادی در برنامه ETABS به عنوان DECK تعریف و نشان داده می شود.

سایر ویژگی های عرش فولادی

ورق های عرش فولادی

از دیگر مزایا و ویژگی های طراحی عرش فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن قاب فولادی را کاهش دهید

حفاظت از مصرف بتن و کاهش وزن کف

خطای انسانی را کاهش دهید

کاهش مصرف فولاد برای اسکلت

مصون از زلزله

دسترسی آسان به ابزار

هوای صلب یک دیافراگم را تشکیل می دهد

انتقال نویز را کاهش می دهد

در سیستم عرش به دلیل وجود یک تیر از گروه در وسط قاب اصلی، بار وارده به عرش به طور مساوی بین دو طرف تیرهای آن توزیع می شود. استفاده از این روش باعث افزایش سرعت، کاهش مقدار چوب، کاهش وزن سازه و کاهش هزینه ها می شود.

آتش

یکی از شرایط ذکر شده در آیین نامه و استانداردهای عرش تخت فولادی؛ در آتش است. به عبارت دیگر عرش تخت فولادی باید در برابر آتش مقاوم باشد.

روش ترسیم “آسان”.

روشی که این کد برای تخمین مقاومت عرشه های فولادی در برابر آتش ارائه می دهد «آسان» نام دارد. بر اساس این روش، مقاومت بر اساس ضخامت بتن و شبکه آرماتور حرارتی برآورد می شود.

اخرین حرف

ورق فولادی بام به دلیل ویژگی های مهمی که دارد از جمله: وزن سبک و استحکام بالا، مقاومت در برابر آتش، هزینه کم، عایق صدا و از همه مهمتر جنس ورق پایه که گالوانیزه است، بسیار مهم و کاربردی است. بنابراین این ورق در ساخت ساختمان های چند طبقه بسیار موثر است.

درباره  عرشه فولادی بیشتر بدانید

پانل های سقف فولادی

فایل صوتی این مقاله همه چیز درباره ورق سقف فولادی تولید ورق سقف فولادی ویژگی های ورق سقف فولادی ویژگی های اصلی ورق سقف فولادی نکات پایانی

اهمیت و دوام سقف ها یکی از مهمترین موارد برای سازندگان است. زیرا در صورت سالم بودن بدنه و فونداسیون ساختمان، برای محافظت از ساختمان نیاز به سقف مستحکمی است. در نتیجه یکی از مهم ترین مسائل کیف سقفی است. در این مقاله به بررسی سقف عرشه فولادی بر روی سازه بتنی، اهمیت، کیفیت و کاربرد آن می پردازیم. تا پایان این متن با ما همراه باشید.

فایل صوتی این مقاله

پخش کننده صدا

00:00

00:00

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

ورق بام فلزی از فلز ساخته شده است و برای ساخت و سازهای فلزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین قیمت پایینی دارد. همچنین وزن این سقف مناسب و کنترل شده است.

همه چیز در مورد آسمان

سقف فلزی

ورق های سقف فولادی ورق های فلزی موج دار هستند که به عنوان سقف سازه ای یا کامپوزیت استفاده می شوند. این عرشه توسط تیرها یا تیرهای فولادی پشتیبانی می شود. این نوع صندلی با وزن کم و استحکام بالا مشخص می شود که می تواند هزینه را کاهش دهد. این ورق فولادی برای ساختمان های چند طبقه ایده آل است و یک سکوی عالی برای سقف یا کف بتنی است.

از آنجایی که سقف تخت فولادی از ورق فولادی ساخته شده است، ویژگی های مهمی دارد. فایل های درجه به دو نوع تقسیم می شوند:

هر کجا

مهارت

عرشه سقف: عرشه سقف همانطور که از نام آن پیداست برای تقویت سقف استفاده می شود.

دال کف: برای استحکام بین بتن و دال فرعی استفاده می شود.

درباره عرشه سقف و عرشه کف بیشتر بدانید

همه این ورق های فولادی در برابر گالوانیزه شدن مقاوم می شوند که مهم است. ورق گالوانیزه عمدتاً برای سقف و فقط به عنوان یک فرم مهم که انواع بتن مسلح روی آن قرار می گرفت استفاده می شد.

در آن زمان، نقش ورق های گالوانیزه که ارزان تر از سقف های سنتی بودند، تامین ظرفیت باربری در حین ساخت و ساز و قبل از سخت شدن بتن بود. به این دسته از کاشی هایی که برای پشت بام استفاده می شود «عرشه سقف» می گویند. با استفاده از برزنت می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

تولید سقف ورق فولادی

قلع-سقف-عرشه-فولاد

ورق های فولادی با عرض 1 تا 1.5 متر به روش نورد سرد و از ورق های نورد شده تولید می شوند.

ابتدا ورق فلزی وارد دستگاه می شود و مرحله به مرحله منحنی طراحی شده اضافه می شود و پس از اتمام این مرحله با گیوتین یا دستگاه برقی به اندازه مورد نیاز برش داده می شود.

این ورق ها پس از ساخت بر اساس طرح مورد نظر برش داده شده و بر اساس محل نصب شماره گذاری و طبقه بندی می شوند.

مشخصات ورق های سقف برای کف فلزی

از ویژگی های سقف های عرشه فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سرعت اجرا بالا

سرعت بالای سقف یعنی سقف عرشه سریع است. همچنین امکان بتن ریزی برای چند سقف به صورت همزمان باعث کوتاه شدن مدت زمان پروژه می شود.

2. کنترل وزن در طول اجرا

کنترل فشار در حین اجرا بدون نیاز به انباشتگی و به عنوان سکوی کار استفاده می شود.

3. مقاوم در برابر آب و هوا

از آنجایی که این نوع پوشش از ورق گالوانیزه ساخته شده است، در شرایط بارانی مقاوم است. بدون اینکه پول اضافی برای آن خرج کنید.

4. ظاهر زیبایی است

زیبایی ظاهری یکی دیگر از ویژگی های ورق عرشه بالایی است. دارای سقف فلزی، گالوانیزه و اشکال مختلف که بر زیبایی آن افزوده است. ورق عرشه فلزی علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد که بسیار قابل توجه است.

عزیز برای دریافت قیمت روز ورق استیل سقف می توانید به لینک زیر مراجعه کنید: “قیمت عرشه فولادی”

مهمترین ویژگی عرشه فولادی ورق سقف

مهمترین ویژگی های ورق فولادی به شرح زیر است:

حداکثر باز شدن ورق فلزی بالا

ورق های سقف عرشه فولادی بر اساس قوانین و مقررات خاصی تولید و طراحی می شوند. قوانین و معیارهای طراحی مقاطع عرشه فولادی به شرح زیر است:

ویژگی های مواد

روش های تولید و نصب

روش طراحی

محاسبه اشکال هندسی

و…

تمام این محاسبات و قوانین میزان باز شدن سقف فولادی و باری که برای هر بخش باید استفاده شود را تعیین می کند. سقف عرشه فولادی در نرم افزار ETABS با نام DECK تعریف و معرفی شده است.

سایر ویژگی های سقف فلزی

ورق سقف سیم فولادی

از دیگر مزایا و ویژگی های حصار عرشه فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش وزن اسکلت فولادی

صرفه جویی در مصرف بتن و کاهش وزن پانل

خطای انسانی را کاهش دهید

کاهش هزینه فولاد برای اسکلت

مقاومت در برابر زلزله

دسترسی آسان به امکانات

ایجاد دیافراگم سقف صلب

انتقال نویز را کاهش دهید

در سیستم خرپا سقف، از آنجایی که حداقل یک تیر مرکب بین قاب اصلی وجود دارد، بار سقف به طور مساوی بین دو طرف تیرهای جانبی آن توزیع می شود. استفاده از این روش باعث افزایش سرعت تعداد تیرها، کاهش وزن ساختمان و همچنین کاهش هزینه ها می شود.

جهان

یکی از مواردی که در دستورالعمل ها و استانداردهای سقف متال دک ذکر شده است. مقاوم در برابر آتش است. به عبارت دیگر، عرشه سقف فلزی باید در برابر آتش مقاوم باشد.

یک رویکرد “ساده” برای طراحی

روشی که در این آیین نامه مقاومت عرشه فولادی در برابر آتش را تخمین می زند “ساده” نامیده می شود. بر اساس این روش، مقاومت بر اساس ضخامت بتن و شبکه آرماتور حرارتی برآورد می شود.

اخرین حرف

ورق سقف عرشه فولادی به دلیل ویژگی های مهمی که دارد از جمله: وزن سبک و استحکام بالا، مقاومت در برابر آتش، قیمت پایین، عایق صدا و از همه مهمتر جنس ورق اصلی آن که گالوانیزه است، بسیار مهم و کاربردی است. بنابراین این تابلو در ساخت ساختمان های چند طبقه بسیار موثر است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *