دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید لوله مانیسمان (لوله بدون درز) اصل در ۳ مرحله کلیدی!

راهنمای خرید لوله مانیسمان (لوله بدون درز) اصل در ۳ مرحله کلیدی!

مطالعه دفترچه راهنمای خرید لوله بدون درز یا مانیسمن و دانستن نکات قبل، بعد و هنگام خرید لوله بسیار مهم است زیرا در محیطی حساس، با قیمت بالا و طراحی غیر اورجینال در بازار استفاده می شود. . همچنین از آنجایی که تعداد تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران محدود است و برخی از لوله های مانیسمان موجود در بازار از خارج از کشور وارد می شوند، خرید این نوع لوله نیاز به دانش و اطلاعات خاصی دارد. از این رو در مقاله دایره المعارف آهن ملل به بررسی نکات مهم خرید حرفه ای لوله مانیسمان و همچنین راه های تشخیص اصالت آن ها پس از خرید می پردازیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید لوله مانیسمن

1 قبل از خرید لوله مانیسمن چه باید کرد؟

2. در خرید لوله مانیسمن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

3 نکته بعد از خرید لوله مانیسمن چیست؟

قبل از خرید تیوب مانیسمن چه باید کرد؟

قبل از خرید هر محصولی ابتدا باید با آن محصول و عوامل مهم تعیین کننده ویژگی های فروش آشنا شویم. بنابراین، در ابتدای این راهنما، موارد مهم را قبل از خرید مورد بررسی قرار می دهیم.

نکات قبل از خرید لوله مانیسمن

1- ابتدا لوله مانهایم را بشناسید

لوله مانیسمن به لوله بدون درز نیز معروف است. لوله Mannesmann یک لوله بدون درز است که به نام مخترع آن (برادران Mannesmann) نامگذاری شده است. بدنه یکنواخت و بدون درز لوله مانیسمان به دلیل روش ساخت آن است.

در تولید لوله های مانیسمان از شمش های فولادی (بر خلاف لوله های دیگر که از صفحه ساخته می شوند) استفاده می شود به گونه ای که شمش های فولادی در کوره گرم می شوند تا شکل بگیرند و به این ترتیب لوله های مانیسمان بدون درز لوله می شوند. (از بلوک های مربعی نیز می توان به عنوان ماده اولیه برای تولید این نوع لوله ها استفاده کرد، اما این روش به دلیل افزایش هزینه ها اغلب کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.)

به دلیل عدم وجود هرگونه جوش در لوله و همچنین مواد فولادی بدون کربن، لوله مانیسمان تحت فشار است. مقاومت بالایی در برابر حرارت و محیط های خورنده ایجاد می کند. در مقاله زیر، می توانید اطلاعات کامل تری در مورد لوله مانیسمان بدست آورید.

#با دقت بخوانید

آهن ملت

پیشنهاد یک متخصص ملل آهنین: لوله مانیسمن چیست؟

معرفی لوله مانیسمن

2- چه لوله های مانیسمان در بازار موجود است؟

قبل از خرید لوله مانیسمن باید انواع آن را بشناسید تا انتخاب درستی داشته باشید. لوله های Manismann را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد. در ادامه به متداول ترین گروه هایی می پردازیم که هنگام خرید با آن ها مواجه خواهید شد.

2-1- انواع لوله های مانیسمان بر اساس جنسیت

به طور کلی لوله های مانیسمان در دو نوع استیل و استیل ضد زنگ تولید می شوند. لوله های مانیسمان گالوانیزه نیز در بازار وجود دارد. اما این نوع لوله پس از فرآیند ساخت لوله فولادی شکل می گیرد. یعنی لوله های فولادی مانیسمن گالوانیزه هستند.

نوع لوله مانیسمان از نظر اندام تناسلی

دانستن نوع لوله مانهایم و ترکیب شیمیایی آن مهم است. زیرا مستقیماً بر خواص لوله تأثیر می گذارد. در نتیجه سطح تولید این نوع لوله ها حائز اهمیت است که از آن جمله می توان به استانداردهای بین المللی ASME، DIN، API و ASTM و استانداردهای ملی ایران شماره 2 اشاره کرد. 18674، 14492.

2-2- انواع لوله مانیسمان در رابطه با روش تولید

لوله های فولادی بدون درز بر اساس استاندارد ملی ایران به دو روش کشش سرد و گرم قابل تولید می باشند که به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

تولید لوله هایی با ابعاد اسمی 40 میلی متر یا کمتر با کشش سرد یا گرم مجاز است.

لوله های با اندازه اسمی 50 میلیمتر و بالاتر باید به روش تکمیل گرم ساخته شوند. (مگر توافقی بین مشتری و سازنده وجود نداشته باشد، این کار به روش کشش سرد انجام می شود).

3- ابعاد لوله مانهایم چگونه تعیین می شود؟

ابعاد لوله مانیسمان

از جمله مهم ترین نکاتی که مشتریان قبل از خرید لوله مانیسمن باید بدانند سایز لوله است. سایز لوله مانیسمان به طول، قطر خارجی، ضخامت و نوع لوله اطلاق می شود که روی لوله چاپ می شود. در ادامه به بررسی کامل این مشخصات و ابعاد خواهیم پرداخت.

در فیلم زیر حکاکی روی لوله مانیسمن را مشاهده می کنید که مشخصات و ابعاد تیوب مانیسمن را نشان می دهد.

طول شیلنگ Mannesmann

لوله مانیسمن معمولاً در طول 6 متر تولید و عرضه می شود. اما لوله هایی از 2 متر تا 7 متر نیز در بازار وجود دارد که به لوله های معمولی مانیسمان معروف هستند. همچنین تاسیسات تولیدی امکان تولید لوله های مانیسمان در طول 2 تا 7 متر و در تناژ بالا بنا به سفارش مشتری را دارد.

بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 13853 “گلوله های فولادی ضد زنگ برای استفاده در ماشین آلات”

در صورت نیاز به طول دقیق، باید در زمان سفارش توسط خریدار مشخص شود، در این صورت طول باید با تلورانس های زیر ارائه شود.

طول بیش از 6 متر: 0-15 میلی متر

زیر 6 متر: 0-10 میلی متر

قطر بیرونی لوله مانیسمان

لوله های Mannesmann در قطر خارجی متفاوت است و می تواند از ½ تا 24 اینچ (تقریباً 12.5 تا 610 میلی متر) متغیر باشد. با این حال، قطر بیرونی لوله Mannesmann که معمولا استفاده می شود می تواند از ½ اینچ تا 8 اینچ باشد.

ضخامت لوله مانیسمان

ضخامت لوله فاصله بین قطر بیرونی و داخلی لوله است. لوله های مانیسمان از ضخامت 0.5 تا 26 میلی متر قابل تولید هستند، اما ضخامت بیشترین استفاده در این نوع لوله ها از 2.77 تا 30.96 میلی متر است.

Nibamu si استاندارد ملی ایران شماره 18674: “لوله های فولادی بدون درز”

تحمل ضخامت لوله های با قطر خارجی 4 و 5 میلی متر باید بین 20- تا 20 درصد باشد.

و برای لوله های با قطر 6 و 8 میلی متر باید بین 15- تا 15+ میلی متر باشد.

لوله مانیسما

پرکاربردترین و محبوب ترین تیوب های مانیسمن سایزهای 20، 40، 80، 160، xs، xxs می باشد.

کلاس شبکه (طرح زمان بندی) یکی از اصطلاحاتی است که برای معرفی شبکه های مانیسمان به کار می رود. اندازه مجرای Mannesmann به طور مستقیم با اندازه کانال مرتبط است. به این ترتیب هرچه قطر لوله بیشتر باشد، بزرگتر است. اما نکته مهم در اینجا این است که کلاس کانال با اندازه کانال یکسان نیست، زیرا در کلاس مشخص شده اندازه های مختلف کانال متفاوت است. برای مثال تیوب کلاس 40 مانیسمن تا 22 سایز دارد.

نوع لوله مورد نیاز برای هر کاربرد مطابق دستورالعمل یا توصیه مهندسان عمران اعلام می شود.

4- استفاده از لوله مانهایم را بیان کنید

تعیین میزان استفاده از لوله مانیسمان یکی دیگر از عواملی است که قبل از خرید باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال کلاس 20 این لوله اغلب برای گاز خانگی و کلاس 40 برای سلاح های آتش نشانی استفاده می شود. کاربرد کامل لوله مانهایم و سایر جزئیات را در مقاله بعدی بخوانید.

# باید خوانده شود

مملکت آهنی است

پیشنهاد تخصصی از آسیاب آهن: استفاده از انواع لوله های بدون درز (مانیسمان)

با استفاده از لوله مانهایم

5- برند لوله منسمن داخلی و وارداتی را بشناسید.

لوله های مانیسمان موجود در بازار را می توان به دو دسته تولید داخل و وارداتی تقسیم کرد.

از معروف ترین برندهای داخلی لوله مانیسمان می توان به لوله های مانیسمان، لوله های غار و اهواز اشاره کرد. اما به طور کلی کارخانه هایی که این نوع لوله ها را می سازند:

شرکت لوله های دقیق کاوه ایرانیان

شرکت لوله و نورد اهواز

شرکت گروه ملی ایران

شرکت لولو گستر اسفرین

توجه: سایر کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی مانند شرکت پروفیل ذوب آهن اصفهان که تامین کننده لوله بدون درز هستند در حال حاضر لوله بدون درز تولید نمی کنند و تنها تامین کننده می باشند.

بیشترین شیرینی های وارداتی در بازار نیز از چین است. سایر برندهای وارداتی این لوله از اروپا، اوکراین، رومانی و روسیه می باشد.

نکته: لوله های وارداتی دارای گواهی یا تاییدیه از کارخانه مربوطه می باشد که پس از خرید قابل دریافت می باشد.

در خرید لوله مانیسمن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اکنون که نکات مهم مربوط به لوله مانیسمان را می دانیم، می توانیم برای خرید این قطعه فلزی مهم و کاربردی اقدام کنیم. اما لازم است مراحل خرید را به شرح زیر طی کنید تا یک تجربه خرید حرفه ای داشته باشید.

نکاتی برای خرید لوله مانیسمان

1- روش خرید را انتخاب کنید

برای خرید لوله مانیسمان دو راه وجود دارد: خرید از کارخانه و خرید از شرکت بازرگانی. انتخاب هر یک از این روش ها نیازها، مزایا و معایب خاص خود را دارد که در راهنمای بعدی خرید لوله مانیسمان به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

سوپ مانیسمان را از کارخانه بخرید

یکی از راه های خرید لوله مانیسمان که می توانید از برند و کیفیت آن مطمئن شوید، خرید از کارخانه سازنده است. اما به دلیل محدودیت های این روش چندان مورد استقبال قرار نگرفت. به عنوان مثال، خریدار باید حداقل یک بسته بخرد. همچنین هزینه حمل و نقل (فاصله بین سازنده و محل پروژه) نیز ثابت بوده و نمی تواند مقرون به صرفه باشد.

خرید لوله مانیسمان از شرکت های تجاری

خرید از شرکت های تجاری به دلیل انعطاف پذیری بالا محبوبیت بیشتری دارد. در این روش خرید مشتری می تواند هر تن یا تعداد شعبه سفارش دهد. بسته به محل پروژه شما، نزدیکترین منطقه بارگیری نیز پیشنهاد می شود و ممکن است هزینه حمل و نقل کاهش یابد. یکی دیگر از مزیت های این روش خرید، انعطاف پذیری پرداخت و تسویه حساب است که بسته به اینکه کدام شرکت بازرگانی را انتخاب می کنید و همچنین سابقه خرید خود می توانید آن را با اعتبار خریداری کنید.

توجه: اکثر انبارهای لوله مانیسمان در تهران قرار دارند.

با توجه به محبوبیت روش خرید از شرکت های تجاری; در ادامه این راهنما به بررسی بیشتر عوامل مرتبط با این روش خرید می پردازیم.

2. اطلاعات لوله را به فروشنده بگویید

لوله ها معمولا بر اساس قطر و ضخامت خارجی سفارش می شوند اما برای خرید حرفه ای و سیاستی باید اطلاعات کامل تری داشته باشید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید

به طور معمول، اطلاعاتی که خریداران ارائه می کنند شامل موارد زیر است:

راهنمای خرید لوله مانیسمان (لوله بدون درز) اصل در ۳ مرحله کلیدی!

راهنمای خرید لوله مانیسمان (لوله بدون درز) اصل در ۳ مرحله کلیدی!

اطلاعاتی در مورد نحوه تماس مشتری با فروشنده

تعداد شعبه

نوع و درجه لوله (فولاد یا فولاد ضد زنگ)

کلاس لوله

اندازه لوله (قطر بیرونی و ضخامت لوله یا هر دو)

طول لوله (6 متر یا طول معمولی)

برند سازنده

روش ساخت لوله (به صورت گرم یا سرد)

گزارش های تست مورد نیاز (مانند تست کشش، تست صافی، تست انبساط سنبه)

عملیات سطحی (اسید پاکسازی، سندبلاست یا پرداخت در صورت لزوم)

کاربرد نهایی لوله

– به ارزش روزانه لوله ما توجه کنید

قیمت لوله مانیسمان بر اساس روش تولید، سایز لوله، طول و برند سازنده تعیین می شود. اما به طور کلی، لوله مانیسمان قیمت بیشتری نسبت به لوله فولادی یا فولادی ضد زنگ دارد. این قیمت بالا با توجه به طول عمر و ویژگی های منحصر به فرد این نوع لوله کاملا توجیه می شود. علاوه بر این، قیمت لوله منسمان رابطه مستقیمی با ارزش روز دلار دارد. بنابراین با توجه به نوسان ارزش دلار و قیمت آهن در بازار و کمیت عرضه و تقاضا. قیمت این قطعه فولادی به صورت روزانه تغییر و نوسان دارد. در نتیجه زمانی که Munisman لوله را خرید. شما باید قیمت روز و جریان آن را از منابع معتبر دنبال کنید. برای استعلام قیمت لوله منسمان و مشاهده تغییرات قیمت می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

قیمت را بررسی کنید و تیوبلس تیوبلس (مانیسمان) بخرید.

Iron Nations فروش انواع لوله منگنه مردانه به صورت آنلاین و مستقیم

قیمت روز لوله منسمن

نکته: یکی از دلایل تفاوت قیمت لوله مانیسمان از شرکت های مختلف، فروش غیر رسمی است که منجر به کاهش قیمت می شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید غیررسمی یک کالا، نیروی فاکتور رسمی را ندارد و این امر پیگیری پس از خرید را سخت یا عملا غیرممکن می کند.

نکات پس از خرید تیوپ مانیسمن چیست؟

بعد از خرید لوله مانیسمن مهم ترین نکته این است که ابتدا اصالت لوله و سپس ظاهر آن بررسی شود که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

نکات پس از خرید لوله مانیسمن

1- اصالت فلوت Mannesmann را بررسی کنید

از آنجایی که بسیاری از برندها و نمونه های مختلف و غیر اورجینال از لوله های مانیسمان در بازار وجود دارد، برخی از فروشندگان غیراصیل به جای لوله های آب بندی شده، لوله های مخفی را به فروش می رسانند. در نتیجه، دانستن چگونگی تشخیص اصالت لوله های Mannesmann بسیار مهم است.

(درز مخفی لوله ای است که با روش های مختلف مانند نقاشی، قلم مو و … بسته می شود و به صورت مانیسمان ارائه می شود).

مهم‌ترین راه‌های تأیید یک لوله مانیسمن اصلی به شرح زیر است:

1. بازرسی بصری. یکی از راه‌های تایید اصالت لوله Mannesmann بریدن بخشی از لوله است که به شما امکان می‌دهد درز لوله را ببینید. در صورت عدم وجود درز در قسمت لوله می توانید از اصل بودن لوله مانیسمن مطمئن باشید.

2-آزمایش کشش و آزمایش ترکیب شیمیایی: انجام آزمایشات مشخص شده بر روی نمونه لوله، نهایت ضرورت دانستن حقیقت مطلق مانیسمن است.

نکته 1: تمرکز بر روی صفحه تیوب یا چاپ روی تیوب مانیسمان معیار قابل اعتمادی برای دانستن منشاء لوله نیست. زیرا متأسفانه لوله های زیادی با چاپ و پلاک تقلبی در بازار به فروش می رسد.

نکته 2: هنگام خرید از مراکز غیر معتبر می توان انشعاب برخی تیوپ ها را در بسته 100 عددی لوله مانیسمن مخفی کرد. با این کار می توان قیمت ارزان تری ارائه داد که می تواند جذاب باشد. اما به یاد داشته باشید که در این صورت حتی بریدن یک شاخه باندیل و بررسی آن نیز نمی تواند اصالت هر 100 شاخه را ثابت کند. به همین دلیل است که مهمترین و اولین قدم در خرید لوله مانیسمن اصل، خرید آن از منبع شهرت است.

2- بررسی خصوصیات خارجی لوله مانهایم

طبق استاندارد ملی تولید لوله بدون درز ایران، کیفیت تولید و ظاهر لوله مانیسمان داخلی باید دارای مشخصات زیر باشد.

لوله های انتهایی باید دارای انتهای صیقلی و بدون چین و سطح صیقلی باشند.

لوله نباید دارای پوسته باشد.

سطح داخلی و خارجی لوله باید صیقلی باشد. درجه پرداخت متناسب با روش تولید لوله است. لوله ها باید پولیش شوند. تا زمانی که ضخامت در محدوده تحمل کمتر باشد، خطاهای جزئی مجاز هستند.

عیوب سطحی مانند خراش های ناشی از حرکت، تاب خوردگی، لک های ریز ناشی از سنبه و قالب، فشار کم و فرورفتگی، مشروط بر اینکه عیوب در محدوده تلرانس دیوار تنظیم شوند، عیب زیان آور محسوب نمی شوند. .

لوله های شکل سرد ممکن است در سطوح داخلی و خارجی دارای سطوح چسبنده فسفات و روغن در سطوح داخلی و خارجی باشند که این عیب مضر محسوب نمی شود.

لوله های آنیل شده و معمولی ممکن است در یک محیط کنترل شده رنگ شوند، اما لفاف نباید جدا شود.

اخرین حرف

اولین و مهمترین قدم برای خرید مطمئن لوله مانیسمن، خرید از نمایندگی های معتبر است. به این ترتیب می توانید از اصالت لوله، کیفیت و حتی قیمت آن مطمئن باشید. با خرید از یک شرکت معتبر، تنها کافیست مشخصات کالای مورد نظر خود را با توجه به نکاتی که در این راهنما بیان کرده ایم، در میان بگذارید و با کمترین نگرانی محصول خود را دریافت خواهید کرد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *