دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید میلگرد

راهنمای خرید میلگرد

نکات مهم در راهنمای خرید میلگرد; قبل از خرید در هنگام خرید زره به چه نکاتی توجه کنیم؟ چگونه می توان اصالت میلگرد خریداری شده را تشخیص داد؟ پس از خرید میلگرد به چه نکاتی توجه کنیم؟
اگر قصد ساخت آپارتمان یا واحد شخصی یا کار مهندسی برای اجرای پروژه های ساختمانی را دارید، باید نحوه خرید میلگرد را بدانید. بنابراین در این مقاله می خواهیم در مورد راهنمای خرید میلگرد به صورت مفصل صحبت کنیم تا بتوانید خریدی مطمئن و حرفه ای داشته باشید.

قیمت یک پارامتر مهم و تعیین کننده هنگام خرید کالا است. این مورد در مورد تقویت نیز صدق می کند. پس از مطالعه این مقاله راهنمای خرید میلگرد؛ وقت آن است که در مورد قیمت میلگرد تحقیق کنید تا خریدی مقرون به صرفه و اقتصادی داشته باشید.

فایل صوتی راهنمای خرید میلگرد

پخش کننده صوتی

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

فیلم راهنمای خرید آماتور

اگر زمان کافی برای مطالعه این مقاله ندارید، می توانید ایده های بیان شده در مقاله را به صورت ویدئویی با تجزیه و تحلیل مثال های خاص مشاهده کنید. در این ویدئو سعی کردیم تمامی نکات مبهم خرید میلگرد را به صورت ویدئویی نمایش دهیم تا هرگونه ابهامی در این زمینه برای شما برطرف شود و مطالب بسیار واضح و ملموس باشد.

نکات برجسته از راهنمای خرید میلگرد; قبل از خرید

یکی از نکات مهم در مورد راهنمای خرید میلگرد توجه به نکات مهم قبل از خرید می باشد. از آنجایی که خرید این محصول در هر حجم و اندازه ای خرید گرانی محسوب می شود، بنابراین قبل و در حین خرید، داشتن اطلاعاتی از راهنمای خرید میلگرد ضروری است.

مشاوران قابل اعتماد و با تجربه می توانند به شما کمک کنند تا خریدی آگاهانه داشته باشید تا از ضرر مالی و زمانی جلوگیری کنید.

1. انتخاب نوع و اندازه

مشخصات فنی مش مورد نیاز برای استفاده در پروژه های ساختمانی توسط مهندسان پروژه تعیین می شود. اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید و با شرایط و نکات مهم در هنگام خرید گریل آشنا هستید، می توانید خریدی مطمئن و آسان داشته باشید. اصطلاحات پرکاربرد در این بخش عبارتند از:

میلگرد آجدار، ساده و کلاف

عموماً در ایران وقتی نام خود میلگرد آورده می شود به معنای میلگرد آجدار است. زیرا این محصول در اکثر مراحل تولید مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد، بسته به شرایط و نوع ساخت، ممکن است نام آرمیچر ساده (حرارتی) و همچنین کلاف را شنیده باشید. یراق آلات معمولی همانطور که از نامش پیداست محصولی است که روی سطح خود پله یا شیار ندارد.

آرماتور آجدار، آرماتور استاندارد، آرماتور

میلگرد کلاف محصولی است که به صورت کلاف مفتولی تولید می شود و معمولاً در دو نوع ساده و آجدار وجود دارد. آرماتور کلاف در مواردی مانند تقویت ستون های استوانه ای استفاده می شود.

Remtra Eye، A3 i A4

یراق آلات انواع مختلفی دارند و یکی از نکات برجسته این راهنمای خرید لوازم جانبی این است که می توانید این دسته بندی محصولات را تشخیص دهید. اصطلاحات A2، A3 و A4 به نوع (اندازه) آرماتور رزوه ای اشاره دارد و در درجه اول نوع شیار در آرماتور را مشخص می کند. تفاوت این سه نوع محصول در تصویر زیر نشان داده شده است.

ناگفته نماند که این نامگذاری بر اساس استاندارد روسی است. معادل این نام مطابق با استاندارد ملی میلگرد ایران A2، گیج 340، A3، گیج 400 و A4، گیج 500 می باشد.

اندازه انگشتر

بدون شک در هنگام خرید میلگرد متوجه شده اید که بعد از نام میلگرد یک عدد وجود دارد. این تنظیم رایج در بازار به قطر آن بستگی دارد که به آن «اندازه میلگرد» نیز می‌گویند. کارخانه های میلگرد در کشور سایزهای مختلف از 8 تا 40 میلی متر تولید می کنند.

ممکن است یک شرکت فقط کل محدوده را تولید کند و شرکت دیگری مقدار محدودی از این محدوده را تولید کند. میلگرد 8، گیج 16، گیج 18 تا 40 یکی از رایج ترین سایزهای این محصول می باشد.

خرید میلگرد به طور کلی میلگرد تولیدی کارخانه ها در طول های 12 متری به فروش می رسد. اما ممکن است بخواهید میلگرد 3-11.7 متری بخرید که به آن میلگرد معمولی می گویند.

میلگردهای استاندارد نسبت به استاندارد 12 متر کوتاهتر هستند و به دلیل مشکلات برش در خط تولید در ابعاد مختلف به فروش می رسند.

2. وزن میلگرد را محاسبه کنید

زمانی که تصمیم به خرید اتصالات می‌گیرید و مهندسان پروژه به شما لیست خرید می‌دهند. در بیشتر موارد میزان آرماتور مورد نیاز به صورت شاخه صداگذاری می شود اما برای محاسبه هزینه تحویل باید وزن آرماتور را محاسبه کرد.

برای خرید یراق آلات در محل اصفهان آهن، ماشین حساب در تمام مراحل در دسترس شماست. اما می توانید به صفحه محاسبه وزن میلگرد نیز نگاه کنید و از ماشین حساب موجود در آن صفحه برای محاسبه استفاده کنید.

3. تصمیم به خرید از یک شرکت، کارخانه یا شرکت بازرگانی گرفته می شود

اصولاً برای خرید میلگرد در ایران سه راه وجود دارد:

از سازنده خرید کنید

از شرکت خرید کنید

خرید از شرکت های بازرگانی

از شرکت خرید کنید

این روش برای مشتریانی مناسب است که ظرفیت خرید تریلر (معادل ظرفیت 24 تن) را دارند و به دلیل حجم خرید بالا خواهان قیمت پایین میلگرد هستند.

بهترین تولیدکنندگان میلگرد فولادی در خراسان اگرچه خرید مستقیم از کارخانه مقرون به صرفه است، کمبود عرضه روزانه، مسافت طولانی حمل و نقل، مشکل در پیگیری مرسولات و سفارشات، محدودیت خرید حداقلی، مصرف نهایی عدم عرضه مستقیم به تولیدکننده. برخی از کارخانه ها و … بسیاری از افراد خرید این گزینه را نمی بینند.

از شرکت دریافت کرد

یک شرکت فروش سخت افزار یک انتخاب عالی برای مشتریان کم حجم است. این نوع خرید می تواند مزایای زیادی برای مشتری داشته باشد:

شما محدودیتی در حداقل مبلغ خرید ندارید و می توانید شاخه آرمیچر یا حتی بیشتر بخرید.

یکی دیگر از مزایای خرید از شرکت، دسترسی آسان و تحویل کم هزینه است. (شما می توانید اتصالات را از یک شرکت در نزدیکی محل ساخت و ساز خریداری کنید.)

از نکات منفی خرید از یک شرکت می توان به محدودیت در خرید مقادیر زیاد محصول اشاره کرد. قیمت خرید نسبت به کارخانه و فضای انبار محدود

از یک شرکت بازرگانی خرید کنید

شرکت های بازرگانی مانند اصفهان آهن جایگاه ویژه ای در چرخه خرید و فروش میلگرد دارند. بنابراین، آنها هم در مقادیر کم به فروش می رسند و هم امکان خرید میلگرد را از کارخانه هایی که بعید است محصولات را به طور مستقیم به مصرف کنندگان نهایی عرضه کنند، به مشتریان ارائه می دهند. برخی از شرکت های بازرگانی به غیر از امکانات روتین شرکت های سخت افزار فروش، شرایط ویژه ای را نیز برای مشتریان در نظر می گیرند.

به عنوان مثال شرکت اصفهان آهن به مشتریان از جمله مشاوره خرید، ضمانت بازگشت کالا در صورت عدم تطابق فاکتور، فروش با فاکتورهای رسمی برای شرکت ها و سازمان ها و افراد، تحویل سریع سفارشات، امکان مقایسه قیمت ها و … را ارائه می دهد.

همچنین با ارائه تخفیف های دوره ای و پیشنهادات فروش ویژه و قیمت های رقابتی، قیمت تمام شده محصول را نسبت به سایر شرکت ها کاهش می دهند. حال با توجه به مباحث فوق برای خرید میلگرد می توانید طبق توضیحات بالا نیاز خود را بسنجید و بهترین راه را برای خرید انتخاب کنید.

هنگام خرید نورگیر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در قسمت اول راهنمای خرید میلگرد، پیش نیازهای خرید را بررسی کردیم. برای خرید میلگرد باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید با خیالی آسوده و آسوده میلگرد را خریداری کنید.

1. آگاهی کامل از پیش نیازهای خرید

به یاد داشته باشید که خرید آگاهانه ایمن تر است، بنابراین بسیار مهم است که قبل از خرید هر زرهی شرایط را بخوانید و مطمئن شوید که با آنها آشنا هستید.

2. کیفیت تقویت

با میلگرد کویر کاشان تماس بگیرید

امیلگرد کویر کاشان

اکثر کارخانه های فولادسازی کشور میلگرد را بر اساس استانداردهای ملی ایران تولید می کنند. اما در طول این مدت، به دلیل تفاوت در فرآیند تولید یا فولاد مورد استفاده، ممکن است برخی از کارخانه ها کیفیتی از محصول نهایی داشته باشند که با سایر کارخانه ها متفاوت باشد. توجه: در حال حاضر با کیفیت ترین میلگرد موجود در بازار ایران در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می شود.

3. تسلیحات سبک یا سنگین

با توجه به کیفیت و کاربرد یراق آلات مورد استفاده در ساخت و ساز، یراق آلات در بازار فولاد کشور به سبک و سنگین تقسیم می شوند. اما چه چیزی هر یک از این اتصالات را خاص می کند؟ شمش آهن سبک از گروه شمش های آهنی است که وزن آنها زیر وزن استاندارد و البته کیفیت پایین تر از حد استاندارد است.

کارخانه های فولاد سیرجون حدید، ظفر بناب و راد همدان یکی از تولیدکنندگان اصلی لوازم برقی در بازار کشورمان هستند. البته چوب های همدان از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

میلگردهای سنگین اساساً میلگردهای استانداردی هستند که با این نام شناخته می شوند زیرا در دسته میلگردهای سبک قرار نمی گیرند. میلگردهایی که اکثر کارخانه ها تولید می کنند در این دسته قرار می گیرند. اما بد نیست بدانید که میلگرد اصفهان به عنوان سنگین ترین میلگرد موجود در بازار و بیشتر از تولیدکنندگان دیگر شناخته می شود.

نکته مهم این است که به دلیل صنعتی بودن فرآیند تولید، هر کارخانه تحمل وزن خاصی را برای تولید محصولات خود قائل است.

4. اندازه خیابان

سفارش حمل و نقل از درب شرکت یا کارخانه تا محل مورد نظر بخش مهمی از فرآیند خرید شما است. زیرا بسته به نوع سفارش، هزینه های قابل توجهی با این امر همراه است.

همانطور که در قسمت خرید از شرکت ها و کارخانجات گفتیم در هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه داشته باشید یا با کارشناسان فروش مشورت کنید تا مناسب ترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند. خرید میلگرد

چگونه می توان اصالت دستگاه های خریداری شده را تشخیص داد؟

پس از توضیح راهنمای خرید میلگرد، لازم به ذکر است که اکثر کارخانه های تولید میلگرد کشور، شورتنینگ مناسبی برای بدنه میلگرد مونتاژ می کنند. با وجود این نام اختصاری، به راحتی می توان به حقیقت محصول پی برد.

لازم به ذکر است اصفهان آخان دارای امکانی به نام گارانتی اصالت محصول است که در صورت مغایرت سفارش دریافتی و رسید، کالا را به صورت رایگان عودت داده و بدون پرداخت هزینه اضافی سفارش را برای شما ارسال می کند.

پس از خرید نورگیر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پس از خرید میلگرد و رسیدن میلگرد به مقصد، لازم است نکاتی را برای بررسی برای دریافت سفارش به خاطر بسپارید و پس از تحویل، نکاتی را که بر کیفیت و عمر مفید میلگرد تأثیر می گذارد، رعایت کنید.

1. میلگرد دریافتی را با رسید ترکیب کنید

اگر از یک شرکت معتبر و معروف به سخت افزار در کشور مانند آهن آپادانا اصفهان خرید کرده اید، می توانید از اصالت یراق آلات خریداری شده مطمئن باشید. اما برای اطمینان کامل از مطابقت میلگرد دریافتی با فاکتور، باید قبل از تخلیه میلگرد این موضوع را بررسی کنید تا در صورت وجود مغایرت، سفارش را پس دهید.

2. مرتب سازی بر اساس اندازه

برای یک پروژه، شما اغلب نیاز به خرید چندین نوع میلگرد دارید و سفارش به طور همزمان انجام می شود. به همین دلیل، برای سهولت دسترسی در حین استفاده، بهتر است میله ها را بر اساس اندازه آنها در هنگام نصب مرتب کنید.

برای این کار کافی است مکان ها را با توجه به اندازه و زمان استفاده از یراق آلات مشخص کنید و یراق آلات را در آنجا تخلیه کنید. با این کار جدا از خطای انسانی می توانید از اتلاف وقت زیادی جلوگیری کنید.

3. تعمیر و نگهداری میلگرد

از آنجایی که بیشتر میلگردها از فولاد ساخته شده اند و آلیاژهای آن در برابر زنگ زدگی مقاوم نیستند، در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت و آب زنگ می زند. به همین دلیل محل و وضعیت انبار آرماتور بسیار مهم است. راهنمای خرید میلگرد، موارد زیر می تواند از آسیب دیدن میلگرد در حین ذخیره سازی جلوگیری کند:

محل منبع تغذیه باید تا حد امکان پایین و دور از نور مستقیم خورشید باشد.

قبل از تخلیه میلگردها مطمئن شوید که محل مناسبی برای آنها پیدا کرده اید. بهتر است محل مورد نظر 10-15 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.

به یاد داشته باشید که خاک، گچ و غیره. جذب رطوبت بنابراین سعی کنید از تماس فیتینگ با این اجسام جلوگیری کنید.

اگر آرمیچر به خاک، گچ و غیره آلوده شده است، حتما قبل از استفاده سطح را تمیز کنید.

از خیس شدن میلگرد خودداری کنید و در محیط مرطوب نگهداری نکنید.

امیدواریم توانسته باشیم با راهنمای خرید پشت سر هم به شما در خرید ایمن و آگاهانه کمک کرده باشیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد خرید بک ترک در انتهای مقاله با ما و همیشگی مجله اینترنتی اصفهان آهن تماس حاصل فرمایید.

راهنمای خرید میلگرد

راهنمای خرید میلگرد

سوالات متداول

قبل از خرید میلگرد به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب نوع و ابعاد قطعات و همچنین محاسبه وزن قطعات برای خرید از مهمترین موارد قبل از خرید این محصول می باشد.

راهنمای خشکشویی به طور کلی شامل چه مواردی می شود؟

راهنمای خرید زره به طور کلی مواردی را بیان می کند که باید قبل، حین و حتی بعد از خرید زره در نظر بگیرید تا بتوانید خریدی بهینه را تجربه کنید.

چگونه اصالت زره خریداری شده را تشخیص دهیم؟

اکثر تاسیسات تولید میلگرد در کشور علامت اختصاری خاص خود را بر روی میلگرد حک شده است. با وجود این نام کوتاه، به راحتی می توان اصالت محصول را تایید کرد.

راهنمای خرید میلگرد

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

نکات کلیدی راهنمای خرید میلگرد; قبل از خرید، هنگام خرید میلگرد باید به چه نکاتی توجه کنید چگونه می توانید از صحت میلگردی که خریداری می کنید مطلع شوید؟ در خرید میلگرد به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد دارید یک واحد مسکونی یا شخصی بسازید یا به عنوان مهندس در اجرای یک پروژه ساختمانی کار کنید، باید در مورد خرید آرماتور بدانید. از این رو در این مقاله می خواهیم به طور مفصل در مورد دستورالعمل خرید میلگرد صحبت کنیم تا بتوانید با خیال راحت و حرفه ای خرید کنید.

قیمت یک پارامتر مهم و تعیین کننده هنگام خرید کالا است. این مورد در مورد میلگردهای تقویت کننده نیز صدق می کند. پس از مطالعه این مقاله در مورد راهنمای خرید میلگرد; وقت آن است که در مورد قیمت میلگرد تحقیق کنید تا خریدی مقرون به صرفه و مقرون به صرفه داشته باشید.

فایل صوتی راهنمای خرید فولاد بتن

پخش کننده موسیقی

00:00

00:00

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

فیلم راهنمای خرید مجدد

اگر زمان کافی برای مطالعه این مقاله ندارید، می توانید ایده های ذکر شده در متن را به صورت ویدئویی مشاهده کنید و نمونه های بتن را آزمایش کنید. در این ویدیو سعی داریم تمامی موارد نامشخص خرید میلگرد را به صورت ویدئویی به نمایش بگذاریم تا هر گونه ابهام در این زمینه را برای شما برطرف کنیم و موارد واضح و واقعی باشد.

نکات اصلی راهنمای خرید آرمیچر; قبل از خرید

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید میلگرد توجه به نکات مهم قبل از خرید است. از آنجایی که خرید این محصول در هر حجم و اندازه ای خرید گرانی محسوب می شود، بنابراین قبل از خرید و در حین خرید، داشتن اطلاعات راهنمای خرید میلگرد الزامی است.

مشاوران قابل اعتماد و با تجربه به شما کمک می کنند تا خریدی آگاهانه داشته باشید تا از ضرر مالی و زمانی جلوگیری کنید.

1. قسم ۽ طول و عرض جو انتخاب

مهندسان پروژه مشخصات فنی میلگردهای تقویت کننده مورد نیاز برای استفاده در پروژه های ساختمانی را تعیین می کنند. در صورت داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و آگاهی از شرایط و نکات مهم در هنگام خرید میلگرد می توانید خریدی مطمئن و راحت تری داشته باشید. رایج ترین اصطلاحات مورد استفاده در این بخش عبارتند از:

آرماتور آجدار، ساده و نورد

عموماً در ایران وقتی نام میلگرد به تنهایی ذکر می شود به معنای میلگرد کوبیده است. زیرا این محصول در بسیاری از مراحل ساخت مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد، بسته به موقعیت و نوع ساخت، ممکن است نام میلگرد ساده (حرارتی) کلاف دار را شنیده باشید. میلگرد ساده همانطور که از نامش پیداست محصولی است که روی سطح خود آج نمی گیرد و نمی افتد.

آرماتور آجدار، آرماتور ساده، آرماتور نورد

میلگرد کلاف محصولی است که به صورت مفتولی معمولاً در دو نوع ساده و روبانی ساخته می شود. از میلگرد کلاف در مواردی مانند تقویت ستون های استوانه ای استفاده می شود.

ریپر AA، A3 و A4

میلگرد انواع مختلفی دارد و یکی از ویژگی های مهم این راهنمای خرید میلگرد دسترسی سریع به مطالب این مقاله است.

نکات مهم راهنمای خرید؛ در هنگام خرید تجهیزات باید به چه انواعی دقت کرد، اصالت تجهیزات خریداری شده را چگونه تشخیص داد، پس از خرید تجهیزات به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر قصد دارید خانه مسکونی یا شخصی بسازید یا به عنوان مهندس برای اجرای پروژه های ساختمانی مشغول به کار شوید، باید از خرید آهن آلات اطلاع داشته باشید. بنابراین در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید سخت افزار را به تفصیل بیان کنیم تا بتوانید خریدی مطمئن و حرفه ای داشته باشید.

قیمت یک پارامتر مهم و تعیین کننده در هنگام خرید یک محصول است. این مورد در مورد میلگرد نیز صدق می کند پس از خواندن این مقاله مجدداً در مورد راهنمای خرید است.

فایل صوتی راهنمای خرید میلگرد

پخش کننده صدا

00:00

00:00

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

فیلم آموزش خرید آرماتور

اگر وقت مطالعه این مقاله را ندارید، می توانید نکات ذکر شده در مقاله را به صورت ویدئویی همراه با تست های نمونه عینی مشاهده کنید. در این ویدئو سعی داریم تمامی نکات مبهم خرید میلگرد را به صورت ویدئویی نشان دهیم تا بلاتکلیفی در این زمینه برای شما برطرف شود و مطالب واضح و واقعی باشد.

نکات مهم راهنمای خرید میلگرد; قبل از خرید

یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید این است که قبل از خرید به موارد مهم توجه کنید. خرید این محصول در هر تعداد و اندازه خرید گرانی محسوب می شود، لذا لطفا قبل و بعد از خرید راهنمای خرید پشتیبان را مطالعه فرمایید.

مشاوران مطمئن و با تجربه به شما کمک می کنند تا خریدی آگاهانه داشته باشید تا از ضرر مالی و زمانی جلوگیری کنید.

1. انتخاب نوع و اندازه

مشخصات فنی میلگرد مورد نیاز جهت استفاده در پروژه ساختمانی توسط مهندس پروژه تعیین می گردد. اگر در این زمینه دانش کافی دارید و در هنگام خرید میلگرد از شرایط و نکات مهم آگاه هستید، می توانید خریدی مطمئن و آسان داشته باشید. رایج ترین اصطلاحات مورد استفاده در این دسته عبارتند از:

میلگرد آجدار، ساده و کلاف دار

معمولا در ایران وقتی نام به تنهایی ذکر می شود به معنای پشت روبان است. زیرا این محصول در بسیاری از مراحل تولید مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد، بسته به شرایط و نوع ساخت، ممکن است نام پشت (حرارت) ساده و نام رول را شنیده باشید. همانطور که از نام آن پیداست، لاستیک محصولی بدون ترک و فرورفتگی در سطح آن است.

میلگرد گرد، دایره ای، گرد

میلگرد کلاف محصولی است که به صورت کلاف سیم تولید می شود و معمولاً در دو نوع ساده و آجدار وجود دارد. آرماتور کلاف در مواردی مانند تقویت ستون های استوانه ای استفاده می شود.

چشم اسکنر، A3 kaj A4

میلگردها انواع مختلفی دارند و یکی از مهمترین جنبه های راهنمای خرید میلگرد، شناخت نوع محصول است. اصطلاحات A2، A3 و A4 مربوط به نوع (مقدار) آرماتور حاشیه می باشد و اساساً نوع آج آرماتور را مشخص می کند. تفاوت این سه نوع محصول در شکل زیر قابل مشاهده است.

ناگفته نماند که این نامگذاری بر اساس استانداردهای روسیه است. معادل این نام بر اساس استاندارد ملی ایران برای میلگرد A2 گیج 340، برای A3 گیج 400 و برای A4 گیج 500 می باشد.

ابعاد میلگرد

احتمالاً متوجه شده اید که هنگام خرید میلگرد، یک عدد بعد از نام پشت آن وجود دارد. این اصلاح رایج در بازار مربوط به قطر آن است که به آن «سایز پشت» نیز می گویند. کارخانه های حیاط خلوت در کشور سایزهای مختلف از 8 تا 40 میلی متر تولید می کنند.

این امکان وجود دارد که یک تولید کننده همه اندازه ها را ارائه دهد و سازنده دیگری محدوده محدودی از این محدوده را ارائه دهد. میلگرد 8 سایز 16 سایز 18 تا 40 یکی از رایج ترین محصولات می باشد.

خرید یراق آلات اصولا یراق آلات کارخانجات به طول 12 متر به فروش می رسد. اما میلگرد از 3 تا 11.7 متر را می توانید خریداری کنید که به آن میلگرد معمولی می گویند.

اتصالات معمولی کوتاهتر از 12 متر استاندارد هستند و به دلیل مشکلات برش خط تولید در اندازه های مختلف به فروش می رسند.

2. وزن میلگرد را محاسبه کنید

وقتی تصمیم به خرید میلگرد می گیرید، تیم مهندسی لیست خرید را به شما می دهد. در اغلب موارد سطح مورد نیاز میلگرد در فرم انشعاب درج شده است، اما برای محاسبه هزینه ارسال باید وزن میلگرد را محاسبه کنید.

برای خرید تجهیزات در سایت اصفهان آهن، ماشین حساب در تمام مراحل موجود است. اما می توانید به صفحه محاسبه وزن نیز نگاه کنید و از ماشین حساب موجود در آن صفحه برای محاسبه استفاده کنید.

3. تصمیم به خرید از یک شرکت، کارخانه یا شرکت بازرگانی

به طور کلی برای خرید میلگرد در ایران سه راه وجود دارد.

از سازنده خرید کنید

خرید از شرکت

خرید از شرکت های تجاری

از کارخانه خرید کنید

این روش برای مشتریانی مناسب است که حجم خرید بیش از یک تریلر (معادل ظرفیت 24 تن) دارند و به دنبال کمترین قیمت مناسب برای هر حجم خرید هستند.

تولیدکنندگان برتر فولاد در خراسان، اگرچه خرید مستقیم از کارخانه هزینه کمتری به نظر می‌رسد، اما به دلیل مواردی مانند کمبود عرضه روزانه، مسافت طولانی‌تر حمل و نقل، مشکل در حمل و نقل و پیگیری سفارش، محدودیت در حداقل مبلغ خرید. عدم عرضه مستقیم به کاربران نهایی در برخی کارخانه ها و … بسیاری از افراد در زمان خرید این گزینه را تیک نمی زنند.

خرید از شرکت

شرکت های فروش سخت افزار گزینه خوبی برای مشتریان کم حجم هستند. این نوع خرید می تواند مزایای زیادی برای مشتریان داشته باشد:

شما محدودیتی در حداقل مبلغ خرید ندارید و می توانید شاخه های میلگرد بیشتر یا بیشتر خریداری کنید.

یکی دیگر از مزایای خرید از شرکت، دسترسی آسان و هزینه کم حمل و نقل است. (می توانید به راحتی میلگرد را از نزدیک ترین شرکت به محل ساخت خود خریداری کنید.)

معایب خرید از یک شرکت شامل محدودیت در خرید عمده، قیمت خرید در مقایسه با کارخانه و محدودیت موجودی است.

خرید از واحدهای تجاری

شرکت های تجاری مانند اصفهان آهن جایگاه ویژه ای در چرخه خرید و فروش میلگرد دارند. به این ترتیب، فروش در مقیاس کوچک همچنین به مشتریان این فرصت را می دهد که تجهیزات را از کارخانه هایی که توانایی تحویل مستقیم محصولات به مصرف کنندگان نهایی را ندارند، خریداری کنند. برخی از شرکت های بازرگانی علاوه بر امکانات روتین فروشگاه های سخت افزار، شرایط ویژه ای را نیز به مشتریان ارائه می دهند.

به عنوان مثال شرکت اصفهان آهن مشاوره خرید به مشتریان، ضمانت بازگشت کالا در صورت مغایرت فاکتور، فروش به شرکت ها و سازمان ها و افراد با فاکتور رسمی، تحویل سریع سفارشات، امکان مقایسه قیمت ها و … را ارائه می دهد.

علاوه بر این، با ارائه تخفیف های دوره ای و فروش ویژه و قیمت رقابتی، هزینه های محصول را نسبت به سایر شرکت ها کاهش می دهیم. حال با توجه به مطالبی که در مورد خرید میلگرد گفتید می توانید شرایط خود را بسنجید و بهترین روش خرید را طبق توضیحات بالا انتخاب کنید.

در خرید میلگرد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در قسمت اول راهنمای خرید زره در مورد پیش نیازهای خرید آن صحبت کردیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که هنگام خرید زره باید به چه نکاتی توجه کنید تا خریدی مطمئن و راحت داشته باشید.

1. آگاهی کامل از پیش نیازهای خرید

به یاد داشته باشید که یک خرید آگاهانه مطمئن تر است، بنابراین بسیار مهم است که قبل از خرید لوازم جانبی، الزامات را بخوانید و مطمئن شوید که آنها را می دانید.

2. کیفیت میله ها

مخفف میلگرد کویر کاشان

میلگرد کویر کاشان

اکثر کارخانه های فولادسازی کشور فولاد را بر اساس استانداردهای ملی ایران تولید می کنند. اما در عین حال برخی از کارخانه ها در فرآیند تولید یا گنجاندن فلز مورد استفاده متفاوت هستند، بنابراین ممکن است محصول نهایی آنها با سایر کارخانه ها متفاوت باشد. توجه: در حال حاضر با کیفیت ترین فولاد بازار ایران در پالایشگاه اصفهان تولید می شود.

3. میلگرد سبک یا سنگین

با توجه به کیفیت و کاربرد آرماتور مورد استفاده در ساخت، در بازار آهن کشور، آرماتورها به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند. اما هر کدام از این میله ها چه ویژگی هایی دارند؟ میلگرد سبک به گروهی از میلگردها اطلاق می شود که وزن آنها کمتر از وزن استاندارد و البته کیفیت پایین تر از استاندارد باشد.

کارخانه های فولاد سیرجان حدید، ظفر بناب و راد همدان از بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد سبک در بازار کشور هستند. بدیهی است میلگرد باری همدان در مقایسه با سه مورد ذکر شده از کیفیت بالاتری برخوردار است.

نسخه های سنگین در واقع نسخه های استاندارد هستند، به این دلیل که در دسته سبک نیستند. اکثر تولیدکنندگان میلگرد در این دسته قرار می گیرند. اما بد نیست بدانید که ذوب ذوب آهن اصفهان به عنوان سنگین ترین فولاد بازار شناخته می شود و قیمت ذوب فولاد نسبت به سایر تولیدکنندگان بالاتر است.

نکته مهم این است که با توجه به صنعتی بودن فرآیند ساخت، هر کارخانه تحمل وزن خاصی را برای تولید محصولات خود فراهم می کند.

4. ابعاد فاصله

حمل و نقل از درب شرکت یا کارخانه تا محل مورد نظر بخش مهمی از فرآیند خرید شما است. زیرا بسته به نوع سفارش هزینه قابل توجهی به این مورد تعلق می گیرد.

همانطور که در قسمت خرید از شرکت ها و کارخانجات گفتیم در هنگام سفارش و یا مشورت با کارشناسان بازرگانی به این موضوع توجه کنید تا مناسب ترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند. خرید میلگرد

چگونه از اصالت آرماتور خریداری شده مطلع شویم؟

پس از توضیح راهنمای خرید میلگرد، بگوییم که اکثر کارخانه های تولید میلگرد فعال در کشور، علامت اختصاری مشخصه خود را بر روی بدنه میلگرد دارند. با وجود نام اختصاری، به راحتی می توان از اصالت محصول اطمینان یافت.

در صورت وجود مغایرت بین سفارش دریافتی و فاکتور، مرسوله را به صورت رایگان برمی گرداند و سفارش را بدون هزینه اضافی برای شما ارسال می کند.

بعد از خرید میلگرد به چه نکاتی توجه کنیم؟

پس از خرید میلگرد و پس از رسیدن میلگرد به محل تخلیه، قبل از دریافت سفارش، آنها را بررسی کرده و پس از تحویل، نکاتی را که بر کیفیت و مفید بودن میلگرد تأثیر می گذارد، رعایت کنید. باید نکاتی را در نظر داشته باشید که بر زندگی تاثیر می گذارد.

1. فاکتور اصلاح شده دریافتی را مطابقت دهید.

اگر از یک شرکت معتبر به نام فروشگاه آهن آلات کشور مانند آهن آپادانا اصفهان خرید کنید، می توانید از اصالت یراق آلات خریداری شده خود مطمئن باشید. اما برای اینکه مطمئن شوید یراق آلاتی که دریافت می کنید مطابق فاکتور است باید قبل از ارسال مجدد آن ها را بررسی کنید تا در صورت مغایرت بتوانید سفارش را پس دهید.

2. تفاوت در اندازه

برای یک پروژه معمولاً چندین نوع میلگرد باید همزمان خریداری و سفارش داده شود. به همین دلیل برای سهولت دسترسی در حین استفاده بهتر است در هنگام تخلیه، میله ها را با توجه به اندازه آنها جدا کنید.

در این صورت کافی است بر اساس سایز یراق آلات و زمان استفاده، منطقه را مشخص کرده و مابقی را در آنجا بارگذاری کنید. با این کار جدا از خطای انسانی می توانید از اتلاف وقت زیاد جلوگیری کنید.

3. نگهداری از زره

از آنجایی که اکثر میلگردها از فولاد ساخته شده اند و آلیاژ آن غیر خورنده است، قرار گرفتن در معرض رطوبت و آب می تواند باعث زنگ زدگی آنها شود. به همین دلیل مکان و شرایط نگهداری میلگرد بسیار مهم است. راهنمای خرید میلگرد، که می تواند از آسیب دیدن میلگرد در حین ذخیره سازی جلوگیری کند:

میلگردهای تقویت کننده باید پوشیده شده و تا حد امکان از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته شوند.

قبل از اینکه میله ها را پایین بیاورید، مکان مناسبی را برای آنها در نظر بگیرید. بهتر است هدف شما 10-15 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.

به یاد داشته باشید که خاک و گچ و … رطوبت را جذب می کنند بنابراین سعی کنید از تماس یراق آلات با اجسام جلوگیری کنید.

اگر میلگرد با کثیفی، گچ و غیره کثیف شده است، قبل از استفاده سطح را تمیز کنید.

دستگاه را در آب غوطه ور نکنید و آن را در محیط مرطوب نگهداری نکنید.

امیدواریم توانسته باشیم با راهنمای خرید میلگرد در خریدی مطمئن و آگاهانه به شما کمک کرده باشیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد خرید میلگرد در انتهای مطلب با ما و همکاران همیشگی مجله اینترنتی اصفهان آهن تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

قبل از خرید میلگرد به چه عواملی توجه کنیم؟

انتخاب نوع و ابعاد میلگرد و همچنین محاسبه وزن میلگردی که قصد خرید آن را دارید از جمله موارد مهم قبل از خرید این محصول می باشد.

راهنمای خرید میلگرد معمولا شامل چه مواردی می شود؟

راهنمای خرید میلگرد عمومی به نکاتی اشاره می کند که باید قبل، حین و حتی بعد از خرید میلگرد در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین تجربه خرید را داشته باشید.

چگونه می توان صحت زرهی را که خریداری کردید تشخیص داد؟

اکثر کارخانه های تولید میلگرد در کشور عبارت اختصاری روی بدنه میلگرد را درج می کنند. اگرچه نام کوتاه است، اما به راحتی می توان اصالت محصول را تایید کرد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *