دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید نبشی فابریک و پرسی

راهنمای خرید نبشی فابریک و پرسی

برای خرید بند ناف ابتدا باید انواع و کاربردها، ابعاد، قیمت ها و شرکت های سازنده آن را بدانیم و بدانیم هنگام سفارش چه مراحلی را باید طی کنیم. همچنین پس از ثبت سفارش، پرداخت هزینه و دریافت تحویل، نکات و جزئیات مهم بسیاری باید در نظر گرفته شود تا بتوانیم خریدی مطمئن و حرفه ای را تجربه کنیم. به همین منظور در راهنمای خرید نبشی ای که تهیه کرده ایم به بررسی کامل تمامی مراحل قبل، حین و بعد از خرید می پردازیم. با دایره المعارف ملل آهنین همراه باشید.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید نبشی فولادی

مخفی کردن محتوا

1 نکته ای که قبل از خرید باید به آن توجه کنید!

2 نکته مهم که هنگام خرید باید بدانید!

3. بعد از خرید نبشی به این نکات توجه کنید!

نکاتی که قبل از خرید باید به آنها توجه کنید!

اولین قدم در راهنمای خرید آهن نبشی این است که اطلاعاتی در مورد این محصول ژنریک به شما ارائه دهیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین نبشی را برای خود انتخاب کنید. در این راستا ابتدا به معرفی انواع نبشی و مقیاس نبشی می پردازم و کارخانه های تولیدی و قیمت ها را تایید می کنم.

نکات قبل از خرید

1- شناخت انواع زوایا

نبشی چدن یکی از پروفیل های فلزی است که در بسیاری از صنایع بخصوص در ساختمان سازی که دارای دو نبشی می باشد کاربرد فراوانی دارد. به این دو سطح عمودی بال می گویند. خواندن مقاله مقدماتی انگشی را به شما توصیه می کنیم تا با انگشی و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید. در زیر انواع زوایایی که برای خرید این پروفیل فلزی باید بدانید را خواهیم شناخت.

# باید بخواند

آهن ملت ها

پیشنهاد تخصصی شرکت آهن میلز: آشنایی با گونه های نبشی و بررسی کاربرد آنها

معرفی انواع نبشی

1-1- جنبه های مربوط به جنسیت

برای خرید نبشی ابتدا باید متریال نبشی را بر اساس کاربری مورد نظر خود انتخاب کنیم. نبشی ها معمولاً از فلز ساخته می شوند، اما انواع دیگری نیز وجود دارد که هر کدام برای کاربرد خاصی استفاده می شود. پرکاربردترین انواع نبشی در صنایع مختلف به ویژه ساختمان سازی عبارتند از:

از زوایای فولادی به ویژه آلیاژهای ST33، ST37 و ST44 عموماً در صنعت ساختمان استفاده می شود.

نبشی های آلومینیومی بیشتر برای اتصال تیرها، ستون ها و پل ها مناسب هستند.

زوایای فولادی ضد زنگ بهترین انتخاب برای استفاده در مکان های مرطوب است که خطر خوردگی و زنگ زدگی وجود دارد. نکته مهم در مورد این نوع شاخ این است که نمی توان از آن در مصارف دریایی و مواردی که غلظت یون کلر زیاد است استفاده کرد.

1-2- انواع لبه ها از نظر روش تولید (لبه نساجی و لبه فشرده)

نبشی ها معمولا به دو صورت پارچه ای و پرس تولید می شوند. نبشی پارچه به روش نورد گرم در کارخانه تولید نبشی تولید و در بازار به فروش می رسد. این نوع نبشی دارای یک نبشی تیز در محل برخورد دو بال است. لبه های چین دار در کارگاه با استفاده از پرس ورق فولادی ساخته می شوند. در تصویر زیر می بینید که دو نبشی دارای اشکال مختلف هستند.

تفاوت نبشی پارچه و نبشی پرسی

اگرچه سرعت تولید نبشی های پرس شده سریعتر از نبشی های کارخانه است، اما کیفیت کلی نبشی ها بالاتر است. تفاوت کامل پرسی و طراحی را می توانید در مقاله زیر بخوانید.

# باید خواند شود

آهن ملل

نکته تخصصی Iron Nations: تفاوت فلفل و پارچه را بدانید

تفاوت نبشی پرسی و پارچه

1-3- نبشی را از نظر اندازه بال بررسی کنید (نبشی بال برابر و نبشی بال نابرابر)

تفاوت دیگری که هنگام خرید شاخ باید به آن توجه کرد، مساوی یا نابرابر بودن بال ها است. همانطور که از نام آن پیداست، تفاوت اصلی این دو نوع شاخ در اندازه بال های آنهاست. بنابراین، اگر نبشی ای دارای بال های مساوی باشد، آن را نبشی بال مساوی و اگر اندازه بال ها نابرابر باشد، نبشی بال نامساوی نامیده می شود.

بال مساوی و نبشی بال نابرابر

1-4- انواع زوایا از نظر وزن (زوایای سبک و سنگین)

نبشی سبک و سنگین نکته دیگری است که قبل از خرید محصولات فلزی باید بدانید. تعريف زاويه سنگين آن زاويه اي است كه وزن آن نزديك ترين زاويه به مركز ثقل باشد و تعريف نور زاويه اي است كه وزن آن كمتر از مركز ثقل باشد. اگر می خواهید میانگین وزن را محاسبه کنید، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

1000 / (طول انگشت (m) x ضخامت (mm) x مجموع دو تیغه (mm) x چگالی آهن)

توصیه می کنیم برای مشاهده فیلم نحوه محاسبه وزن نبشی از لینک زیر استفاده کنید.

# باید خوانده شود

فولاد زمین

نکات تخصصی آهن نمل: تحلیل محاسبات بار نبشی ای

وزن نبشی 6 متر و 12 متر است

2- آگاهی از ابعاد نبشی ای

یکی از نکات کلیدی در خرید این قطعه فولادی، اطلاع از ابعاد نبشی و نحوه ارائه آن به قیمت درخواستی می باشد. به همین دلیل در راهنمای خرید انواع نبشی زیر به اندازه ها یا ابعاد نبشی و نحوه نام گذاری آن می پردازیم.

دهانه بال

طول پرهای نبشی ای که به آن سایز نبشی می گویند تا حدودی بر اساس فرهنگ ایرانی تعریف شده است اما در سایزهای مختلف از ۲۰ تا ۲۰۰ در بازار داخلی عرضه و استفاده می شود.

اندازه بال برابر (طول بال) از 20 تا 300 میلی متر

اندازه بال ناهموار (طول بال) از 20×30 تا 150×200 میلی متر

ضخامت نبشی

طبق استاندارد ملی ایران، پره های نبشی مساوی با ضخامت 3 تا 35 میلی متر و پره های جانبی نابرابر با ضخامت 6 تا 16 میلی متر طبق جدول زیر قابل تولید می باشند. بله از این ضخامت برای ساخت نبشی های پارچه استفاده می شود.

ضخامت لبه بال برابر با 3 تا 35 میلی متر است

ضخامت نبشی فلپ از 6 تا 16 میلی متر نامنظم است

به طور کلی با افزایش اندازه بال، ضخامت آن نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال: یک نبشی بال برابر با بال 30 میلی متری دارای سه ضخامت 3، 4 و 5 میلی متر است یا نبشی ای با بال 60 میلی متری دارای ضخامت های 4، 5، 6، 7، 8 و 10 است.

طولانی نخواهد بود

طبق استاندارد ملی ایران، حداقل طول هر شاخه نبشی باید بین 3 تا 12 متر باشد. بیشترین تولید این محصول در 6 و 12 متری انجام می شود. نبشی های کوچک معمولاً 6 متر و نبشی های بزرگ معمولاً 12 متر هستند.

نکته: گاهی لازم است از نبشی ای با طول کمتر از حد معمول استفاده شود، مثلاً از زوایای 20 یا 30 سانتی متری که به آن «زوایه لقمه» می گویند. برای نبشی سازی لازم است طبق سفارش در کارگاه نبشی های 6 یا 12 متری بریده و به دست مشتری برسانید.

3- نحوه نام گذاری یک نبشی

هنگام استعلام قیمت، نام و اندازه نبشی قید می شود. آنچه در بازار به آن سایز نبشی ای می گویند اندازه بال آن است. به عنوان مثال، “نبشی 5” به معنای نبشی ای با اندازه بال 50 میلی متر است. برای ورود به نبشی نیز می توانید از عبارت «شناسه نبشی» استفاده کنید. شناسه نبشی به صورت زیر تعریف می شود:

L 70 * 70 * 7 یا L 70 * 50 * 6

حرف L مخفف یک نبشی است و اعداد زیر اندازه گیری نبشی را به صورت زیر نشان می دهند:

دو عدد بعد از حرف L طول بال را بر حسب میلی متر نشان می دهد.

حرف آخر ضخامت فلنج نبشی را بر حسب میلی متر نشان می دهد.

4-کارخانه نبشی

کارخانه های تولیدی نبشی

سازندگان نبشی ای محصولاتی با اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می کنند. بنابراین، دانستن آنها قبل از خرید بسیار مهم است. از بزرگترین تولیدکنندگان نبشی ایران می توان کارخانه های زیر را نام برد:

شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت نورد آرین فولاد

کارخانه فولاد سپهر ایران

شرکت فولاد تبریز

فولاد جاوید بناب

کارخانه فولاد نستا

شرکت صبا منظومه فولاد

گروه صنعتی فلورنته

در مقاله زیر می توانید با بزرگترین شرکت های آسیاب نبشی ای ایران و محصولات آنها آشنا شوید.

#باید خواند شود

آهن ملت ها

پیشنهاد متخصص آهن میلز: بررسی بهترین کارخانه نبشی ایران

کارخانه های تولیدی نبشی

5- ارزش نبشی و عوامل مؤثر بر آن

مهم ترین نکته در خرید و فروش توجه به انواع آن است. زیرا قیمت هر نوع با دیگری متفاوت است.

قیمت روز نیز به شدت تحت تاثیر نوسانات بازار فولاد است. علاوه بر این، هرگونه تغییر در قیمت پارامترهایی مانند دلار، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید، هزینه حمل و نقل و … می تواند به طور مستقیم بر قیمت روز یک نبشی تاثیر بگذارد. آهن ملل به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های خرید و فروش انواع آهن آلات، قیمت انواع نبشی را به صورت روزانه و آنلاین ارائه می دهد. با مراجعه به لینک زیر می توانید قیمت فعلی را مشاهده کنید.

سرعت قیمت و نبشی فروش

جامعه فلزی; مرکز بازاریابی انواع نبشی های آنلاین و شخصی

قیمت امروز

نکات اساسی که هنگام خرید باید بدانید!

اکنون به طور کامل با نباشی و پارامترهای مهم آن آشنا شده ایم. در این بخش از راهنمای خرید نباشی به فرآیند خرید محصول و محل خرید آن می پردازیم.

مراحل خرید نبشی

به طور کلی، سیم را می توان از کارخانه ها، فروش، شرکت های فروش یا کارگاه ها تهیه کرد. اما در اکثر مواقع خرید از شرکت های عمده فروشی و صنعتی طرفداران زیادی دارد. در بین این دو گزینه خرید از کارخانه کمتر مورد پذیرش قرار می گیرد زیرا محصول به صورت برند عرضه نمی شود (به صورت باندل عرضه می شود)، امکان خرید تناژ کمتر وجود ندارد و زمان تحویل بیشتر است. اما خرید از عمده فروشان به دلیل تعداد زیاد محصولات، انعطاف پذیری و امکان پیگیری سفارشات در تمامی مراحل بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. بنابراین در ادامه خواهیم دید که چگونه می توانیم از یک شرکت فروش خودرو بخریم.

مراحل خرید نبشی

1- ثبت سفارش

پس از انتخاب کالای مورد نظر خود، لیست سفارش و جزئیات مورد نظر خود را به متخصص فروش بگویید. به عنوان مثال، اگر به نبشی های گالوانیزه نیاز دارید، هنگام درخواست و سفارش باید تأکید کنید. از آنجایی که براکت نبشی ای گالوانیزه از پارچه ساخته نمی شود، در صورت نیاز مشتری باید به اندازه کافی ساخته شود. پس از ثبت سفارش و دریافت راهنمایی های لازم از کارشناس فروش، پیش فاکتور محصول صادر می شود.

۲- تایید پیش فاکتور

مشتری باید اطلاعات مندرج در فاکتور موقت را به دقت مطالعه کند و در صورت تایید، مبلغ موقت را طبق قراردادهای خرید به صورت نقدی یا اعتباری پرداخت کند. در مرحله بعد مطابق با مدت زمان ارسال مشخص شده در پروفرما، کالا تحویل و برای مشتری ارسال می شود.

نکته مهم در این مرحله امکان تغییر و ثبت سفارش در طی مراحل خرید شرکت های بازغانی می باشد.

3- روی هزینه های جانبی تمرکز کنید

در خرید پروفیل استیل علاوه بر قیمت محصول باید به هزینه های جانبی مانند هزینه حمل و نقل، باربری و وزن نیز توجه کرد. زیرا قیمت فاکتور فقط شامل قیمت محصول می شود.

برای کاهش هزینه های حمل و نقل، همیشه محل بارگیری و فاصله آن تا محل تخلیه و پروژه خود را در نظر بگیرید. به همین دلیل است که متخصصان فروش شرکت های تجاری هنگام ثبت سفارش اطلاعاتی در مورد محل تخلیه کالا دریافت می کنند.

راهنمای خرید نبشی فابریک و پرسی

راهنمای خرید نبشی فابریک و پرسی

پس از خرید فلفل قرمز باید به این نکته توجه کنید!

نکات پس از خرید نبشی

پس از خرید نبشی، قبل و بعد از تحویل باید به چند نکته توجه کنید و حتما رعایت کنید و در صورت بروز مشکل یا مغایرت، آن را به فروشنده اطلاع دهید. نکات ذکر شده را در راهنمای خرید زیر پوشش خواهیم داد:

1- محاسبه نهایی و هماهنگی دریافت بار

پس از خرید و تحویل باید دو مرحله دیگر را قبل از تحویل محصول طی کنید که شامل هماهنگی و ترخیص نهایی برای دریافت محصول می باشد.

برای محاسبه ارزش نهایی و دقیق محصول باید وزن آن روی ترازو در نظر گرفته شود. به همین دلیل قیمت درج شده در برآورد نادرست و تقریبی است. پس از اندازه گیری وزن دقیق کالا، فاکتور نهایی صادر می شود و با مقایسه قیمت این فاکتور با فاکتور اول، مشخص می شود که خریدار طلبکار است یا در این مرحله، مشتریان باید خود را به سرعت حل کنند.

همچنین مشتری باید در زمان مشخص شده که محموله به محل تخلیه می رسد، امکانات کافی برای تخلیه بار (شامل نیروی انسانی و تجهیزات لازم مانند جرثقیل) را فراهم کند.

2- اطلاعات فاکتور را با پلاک بررسی کنید

جزئیات فاکتور و پلاک را بررسی کنید

هر نبشی خم کارخانه دارای پلاک محصول و گواهی فنی است که همراه محصول تحویل می شود. بسته‌های نبشی‌ای طبق استاندارد ملی ایران باید حداقل دارای یک پلاک یا برچسب دائمی بوده و اطلاعات زیر روی آن درج شود:

نام و آدرس سازنده

علامت تجاری سازنده

شماره پرچم ملی

شماره شناسایی

دستگاه آماپا.

بر حسب کیلو اندازه گیری کنید

طول شاخه

همچنین مشخصات کلی مندرج در گواهینامه فنی شامل موارد زیر می باشد:

مجوز شماره

خودتان را معرفی نکنید

شاخه بلند

اعداد لو رفته

وزن بسته و وزن محموله

لازم است مشتری جهت اطمینان از عدم مغایرت اطلاعات مندرج در صورتحساب و ترازنامه را با اطلاعات پلاک و گواهی فنی مقایسه نماید.

3- خواص فیزیکی، ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی محصول را بررسی کنید

مشخصات فیزیکی نبشی به معنای ابعاد، اندازه، وزن و ظاهر آن است و ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی به معنای بررسی اطلاعات با نبشی نبشی اعلام شده توسط سازنده است. در زیر این دو گزینه را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

نام یا علامت اختصاری سازنده نبشی ها نیز باید روی هر شاخه نبشی حک شود. بررسی حکاکی روی شاخه شاخ نیز راه دیگری برای اطمینان از کیفیت بوق و اصالت آن است.

3-1- تحلیل طبیعت

نبشی نباید دارای نقص یا شکستگی باشد. به این ترتیب سطح آن باید صاف و عاری از عیوب مانند ترک، پوسته، پارگی، ناخالصی های غیرفلزی و خمیدگی باشد. همچنین نباید انتهای شاخه ها را قرار دهید.

2-3- ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی را بررسی کنید

برای هر محصول قابل فروش، واحد تولیدی باید گواهی فنی حاوی حداقل مشخصات فنی زیر صادر کند:

درصد عناصر اساسی

مشخصات مکانیکی

با مراجعه به اطلاعات فنی مندرج در این گواهی فنی، مشتری می تواند از ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی نبشی مطلع شود.

آخرین کلمه

از مهم ترین نکات خرید نبشی ای می توان به اطلاع از نوع، سایز و قیمت، آشنایی با مراحل خرید و سفارش و در نهایت انجام مراحل تسویه حساب و بررسی کالا در هنگام تحویل اشاره کرد. که در این مقاله به طور کامل بررسی شده است. با اطلاعاتی که از راهنمای کامل خرید نبشی ای دریافت می کنید. می توانید با خیال راحت این اتو نبشی را خریداری کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *